0
zpět
 

diskuze k tématu: Volvo S40 2,0D Sport - test spotřeby

kategorie zařazení tématu: ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 00:40,
Pěkná kára, ale zadní svítilny jsou už jaksi přeplácané, méně je někdy více.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 06:22, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Pěkná kára, ale zadní svítilny jsou už jaksi přeplácané, méně je někdy více.
Ten PP musel být snad porouchaný, není možné aby ukázal 3x 6,5l, myslím spotřebu město/mimo město/kombinace!
Jinak spotřeba dýzlu 2.0 136PS je nadměrně vysoká!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 07:31, RE: bez předmětu
zigi napsal:
Ten PP musel být snad porouchaný, není možné aby ukázal 3x 6,5l, myslím spotřebu město/mimo město/kombinace!
Jinak spotřeba dýzlu 2.0 136PS je nadměrně vysoká!!
V těch tabulkách se spotřebou je taky napsáno Volvo S80, tak jestli to třeba není jen nějaká chybka při přepisu hodnot, pokud tabulky autor kopíroval od článku s ní. Jinak S40 asi docela žere, když se jí šlape na krk...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 07:34, RE: bez předmětu
Giorgio napsal:
V těch tabulkách se spotřebou je taky napsáno Volvo S80, tak jestli to třeba není jen nějaká chybka při přepisu hodnot, pokud tabulky autor kopíroval od článku s ní. Jinak S40 asi docela žere, když se jí šlape na krk...
jj, fakt je tam S80. Tady je další důkaz toho, že si to po sobě ani autor nepřečte!
Jinak Volvo opravdu nedělá úsporné dýzly)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 07:46, RE: bez předmětu
zigi napsal:
jj, fakt je tam S80. Tady je další důkaz toho, že si to po sobě ani autor nepřečte!
Jinak Volvo opravdu nedělá úsporné dýzly)
A které auto má dnes moderní a úsporný diesel? Už tady není doba bohužel doba TDI 66 a 81 kw které jezdili za hodnotky okolo 5 litrů, a když se držel plyn na podlaze, tak jste se téměř nedostaly přes 7 litrů. Všechny moderní diesely už mají filtry pevných částic, vyšší výkony a celkově auta jsou kvůli bezpečnosti těžší, tohle volvo má 1,5 tuny, stejně třeba jako mondeo, tak se není čemu divit, že to už nebude jezdit do 6 litrů. Dneska pokud chcete koupit nové auto, a mít spotřebu starého dobrého TDI, tak to chce koupit jedině 1,6 HDI/TDCI, ty mají vákon stejný jako bývalé TDI 66 a 81kw, a spotřeba je taky podobná. Ale nevím o žádném motoru commonrail v obsahu okolo 2,0 co by jezdil úsporněji než TDI. Ono i technologie PD byla vlastně krokem žpět, spotřeba šla nahoru a spolehlivost dolu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 07:56, RE: bez předmětu
mufik.martin napsal:
A které auto má dnes moderní a úsporný diesel? Už tady není doba bohužel doba TDI 66 a 81 kw které jezdili za hodnotky okolo 5 litrů, a když se držel plyn na podlaze, tak jste se téměř nedostaly přes 7 litrů. Všechny moderní diesely už mají filtry pevných částic, vyšší výkony a celkově auta jsou kvůli bezpečnosti těžší, tohle volvo má 1,5 tuny, stejně třeba jako mondeo, tak se není čemu divit, že to už nebude jezdit do 6 litrů. Dneska pokud chcete koupit nové auto, a mít spotřebu starého dobrého...
Opravdu "sportovec" s tím zrychlením.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 07:59, RE: bez předmětu
Roňouch napsal:
Opravdu "sportovec" s tím zrychlením.
Podle mě tím "sportovcem" měli na mysli zátah a pružné zrychlení. Každý ví, že naftě trvá dlouho dosáhnout 100km/h s pevným startem, ale zase třeba na okresce předjíždení z 80 na 120 je lahůdka u každho dieselu (nebo V6 benzin, či benzin s turbem).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 11:28, RE: bez předmětu
mufik.martin napsal:
A které auto má dnes moderní a úsporný diesel? Už tady není doba bohužel doba TDI 66 a 81 kw které jezdili za hodnotky okolo 5 litrů, a když se držel plyn na podlaze, tak jste se téměř nedostaly přes 7 litrů. Všechny moderní diesely už mají filtry pevných částic, vyšší výkony a celkově auta jsou kvůli bezpečnosti těžší, tohle volvo má 1,5 tuny, stejně třeba jako mondeo, tak se není čemu divit, že to už nebude jezdit do 6 litrů. Dneska pokud chcete koupit nové auto, a mít spotřebu starého dobrého...
Taky se mi to tak jeví. Nepřekonatelný TDI 66 ve staré B4, velké kombi, ale průměr 4,5 l. V těžší novější B5 už to bylo v mém případě asi 5,2 - 5,3 l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 15:09, RE: bez předmětu
mufik.martin napsal:
A které auto má dnes moderní a úsporný diesel? Už tady není doba bohužel doba TDI 66 a 81 kw které jezdili za hodnotky okolo 5 litrů, a když se držel plyn na podlaze, tak jste se téměř nedostaly přes 7 litrů. Všechny moderní diesely už mají filtry pevných částic, vyšší výkony a celkově auta jsou kvůli bezpečnosti těžší, tohle volvo má 1,5 tuny, stejně třeba jako mondeo, tak se není čemu divit, že to už nebude jezdit do 6 litrů. Dneska pokud chcete koupit nové auto, a mít spotřebu starého dobrého...
asi nevíš co mluvíš
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 15:09, no nevím nevím - jenom další dieselový hnůj
a spotřeba navíc docela vysoká. To za ty příšerné dieselové smrady jistě nestojí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 19:27, RE: no nevím nevím - jenom další dieselový hnůj
znalec aut napsal:
a spotřeba navíc docela vysoká. To za ty příšerné dieselové smrady jistě nestojí.
Zkusil jsem si jen tak něco spočítat:
Nová Octavia je v dieselu o 40 000,- dražší, než 2.0 FSI
Náklady na 100km diesel (5,5l/100km) cena PHM 27,5=151,25,-Kč
Náklady na 100km benzín (8,5l/100km) cena PHM 27,5=233,75,-Kč
Ceny PHM a spotřeby jsou reálné, ale někdo nemusí souhlasit.
Náklady na 1000km diesel 1512,5
Náklady na 1000km benzín 2337,5

Náklady na 50 000km diesel 75 625,-
Náklady na 50 000km benzín 116 875,-
Rozdíl je 41 250,- po ujetí 50 000km
To znamená, že teprve po ujetí 50 000km s dieslovým motorem se zaplatí diesel a začne se vyplácet. Nepočítal jsem dražší serv. prohlídky u dieselu, protože by to bylo sporné a neznám je. U benz. motoru jsem počítal 2.0 FSI, ale pokud by se jednalo o agrgát 1,8, tak by byla ještě nižší pojistka a nákldy by se u benz. motoru snížily. Osobně si myslím, že kdo nenajede ročně aspoň 25 000km, tak je diesel nesmysl. Další věc, je že po ujetí 100 000km s dieselem se mohou objevit problémy s turbem, čerpadlem, nebo váhou vzduchu, nic levného. U benz. motoru to nejspíš nepřijde. Je to na zamyšlení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 20:30, RE: no nevím nevím - jenom další dieselový hnůj
Šakal napsal:
Zkusil jsem si jen tak něco spočítat:
Nová Octavia je v dieselu o 40 000,- dražší, než 2.0 FSI
Náklady na 100km diesel (5,5l/100km) cena PHM 27,5=151,25,-Kč
Náklady na 100km benzín (8,5l/100km) cena PHM 27,5=233,75,-Kč
Ceny PHM a spotřeby jsou reálné, ale někdo nemusí souhlasit.
Náklady na 1000km diesel 1512,5
Náklady na 1000km benzín 2337,5

Náklady na 50 000km diesel 75 625,-
Náklady na 50 000km benzín 116 875,-
Rozdíl je 41 250,- po ujetí 50 000km
To znamená, že teprve po ujetí 50 000km s d...
Šakale máš pravdu s tím, že po 50 tis se to začne vyplácet. Ale po 100 tis je riziko, ale pokud někdo jezdí s autem slušně tak by mělo turbo vydržet, pokud tankujete naftu omw, benzina schell tak by ani vstřiky neměli odejít. Váha vzduchu odejde určitě, ale není to nic drahého. I některé benzíny trpí na váhy vzduchu. Jinak pokud se podívám na bazaru na různé značky, tak diesel a benzin už nejsou tak rozdílní. A v naftě většinou najdete i lepšé výbavu než třeba s 1,6. Někdo kupuje TDI na bazaru jen proto, že se mu s tím dobře jezdí, jako třeba mě. Najedu 15 tis ročně, máme Toledo 98 TDI 81 kw, máme ho pomalu 4 roky a na motoru nebyla jediná závada, až ted váha je špatná tak ji vyměním. Jinak jen různé orpavy co neají s naftou nic společného. Takže jsem měl zřejmně štěstí, ale mě nám v rodině nafta ušetřila hodně. Hlavně auto jezdí stále naložení 4 - 5 lidmu a plný kufr na chatu, znáte to, předchozí astra 1,6 100ps žrala 9 litrů, stejný styl jízdy se seatem je do 6 litrů. Nemluvně o tom, že se dá jet i do kopce nebo i předjíždět. Škoda jen toho hluku, toledo je proti golfu 3 hrozně špatně odhučněno. Golf 3 a octavia 2002 jsou na tom několiak násobně lépe, ale zvykl jsem si
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 21:10, RE: no nevím nevím - jenom další dieselový hnůj
mufik.martin napsal:
Šakale máš pravdu s tím, že po 50 tis se to začne vyplácet. Ale po 100 tis je riziko, ale pokud někdo jezdí s autem slušně tak by mělo turbo vydržet, pokud tankujete naftu omw, benzina schell tak by ani vstřiky neměli odejít. Váha vzduchu odejde určitě, ale není to nic drahého. I některé benzíny trpí na váhy vzduchu. Jinak pokud se podívám na bazaru na různé značky, tak diesel a benzin už nejsou tak rozdílní. A v naftě většinou najdete i lepšé výbavu než třeba s 1,6. Někdo kupuje TDI na bazaru j...
Já nejsem proti naftě, jen jsem to chtěl jak se říká hodit na papír. Spousta lidí nepočítá a žije v nějaké virtuální realitě. Já jezdím do práce denně 120km a mám dvoulitra a jezdím na LPG. Když spočítám náklady, tak jsem na tom skoro stejně jako s TDi (trochu líp). Co se týče porovnání, tak jsem srovnával nové vozy. Pokud bych kupoval jiné auto, tak bych se naftě možná nebránil, ale muselo by to být trochu na úrovni, takže pořizovací cena od 250 000,-Kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 22:03, RE: bez předmětu
mufik.martin napsal:
A které auto má dnes moderní a úsporný diesel? Už tady není doba bohužel doba TDI 66 a 81 kw které jezdili za hodnotky okolo 5 litrů, a když se držel plyn na podlaze, tak jste se téměř nedostaly přes 7 litrů. Všechny moderní diesely už mají filtry pevných částic, vyšší výkony a celkově auta jsou kvůli bezpečnosti těžší, tohle volvo má 1,5 tuny, stejně třeba jako mondeo, tak se není čemu divit, že to už nebude jezdit do 6 litrů. Dneska pokud chcete koupit nové auto, a mít spotřebu starého dobrého...
Nevim nevim, ja mam 1.6 TDCI 80 Kw ve Focusu a jezdim klidne za 5.5 l. Me to neprijde jako zarna spotreba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 22:07, RE: no nevím nevím - jenom další dieselový hnůj
Šakal napsal:
Já nejsem proti naftě, jen jsem to chtěl jak se říká hodit na papír. Spousta lidí nepočítá a žije v nějaké virtuální realitě. Já jezdím do práce denně 120km a mám dvoulitra a jezdím na LPG. Když spočítám náklady, tak jsem na tom skoro stejně jako s TDi (trochu líp). Co se týče porovnání, tak jsem srovnával nové vozy. Pokud bych kupoval jiné auto, tak bych se naftě možná nebránil, ale muselo by to být trochu na úrovni, takže pořizovací cena od 250 000,-Kč.
LPG ke dobra alernativa, ale malo kdo chce mit rezevru hozenou v kufru nebo si kufr zmensovat bombou, a hlavne kvalitni prestavba je velmi draha. Protoze pokud koupite primo vstrik lpg tak date za to cca 30 tis, a vzhedem k tomu, ze na bazaru stoji nafta nekdy neptatrne vic, nekdy stejne tak se nevypalti prestavovat. Ale koupit auto hotov eje vyhoda
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 22:23, RE: bez předmětu
Giorgio napsal:
V těch tabulkách se spotřebou je taky napsáno Volvo S80, tak jestli to třeba není jen nějaká chybka při přepisu hodnot, pokud tabulky autor kopíroval od článku s ní. Jinak S40 asi docela žere, když se jí šlape na krk...
Naprosto souhlasím s vysokou spotřebou! Naměřené údaje odpovídají mojí zkušenosti s dieselovou S 40.Moje průměrná spotřeba je 8,2 litru.Je pravdou,že vždy nejezdím v rámci rychlostních limitů,ale i tak to je dost.Nejvíc mě dožrali u Volva kde mi řekli,že to není možné, prý to musí být závadou na motoru.Kontrola v servisu ale nic neodhalila.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 22:36, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Naprosto souhlasím s vysokou spotřebou! Naměřené údaje odpovídají mojí zkušenosti s dieselovou S 40.Moje průměrná spotřeba je 8,2 litru.Je pravdou,že vždy nejezdím v rámci rychlostních limitů,ale i tak to je dost.Nejvíc mě dožrali u Volva kde mi řekli,že to není možné, prý to musí být závadou na motoru.Kontrola v servisu ale nic neodhalila.
8,2 na dvoulitrový diesel je docela dost, já osobně jezdím v 530d a dlouhodobý průměr mám 8,2 taky, ale při klidné jízdě jezdím klidně do 7 litrů a při stylu brzda plyn nebo po městě za 10, což se mi zdá na šestiválec v autě které váží 1,8 tuny docela v pohodě a do čtyřválce v naftě bych už asi nešel.....snad jediná nevýhoda je jak všichni říkají vyšší pojistka + 2 vstřiky navíc, ale v mém případě mám najeto lehce přes 300 000 km a vstřiky jsem měnil 2 a turbo je taky zatím ok
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 22:50, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Naprosto souhlasím s vysokou spotřebou! Naměřené údaje odpovídají mojí zkušenosti s dieselovou S 40.Moje průměrná spotřeba je 8,2 litru.Je pravdou,že vždy nejezdím v rámci rychlostních limitů,ale i tak to je dost.Nejvíc mě dožrali u Volva kde mi řekli,že to není možné, prý to musí být závadou na motoru.Kontrola v servisu ale nic neodhalila.
Mám bmw 3 e46, teměř stejná hmotnost jako S40, motor také 100Kw a cca 310Nm = spotřeba 6.5l když jedu normálně a snažím se šetřit. Když na to šlápnu tak 7-8l není problém...Takže se spotřebě S40 nedivím...
A jinak mě TDI u octavii 66Kw ušetřila hodně a to jezdím 20tis km ročně...Ted přemýšlím že koupím octavii II 103Kw a snad spotřeba bude zas aspon +- 6l ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.03.2007 08:38, Napřesná měření.
Prosímvás, já jsem opravdová měření spotřeby u aut i iných pohybovadel kdysi dělal - samozřejmě nikoliv takto nepřesnou metodou, ale přesným průtokoměrem. Mám tyhle výhrady:

- udávat naměřenou spotřebu na 2 destinná místa je kravina prvního řádu, když u pumpy se obykle udává počet litrů na 1 desetinu a jenom chyba odečítání je půl dílku, což je 0,05 litru. Někdy se u pumpy udávají i 2 destiny - ale to je spíš o pobavení publika. Na spočtení chyby měření samozřejmě najdete vzorečky ve vysokoškolských skriptech z fyziky.

- dojevání stylem "až je vidět hladina", znamená mít pistoli málo zmáčknutou, takže nafta začíná pěnit a průtokoměr na čerpadle v tuhle chvíli odečítá nepřesně - pochopitelně v neprospěch zákazníka

Čili tyhle testy jsou zajímavé, ale měří podobná hausnumera, jako palubní počítače, které tu spotřebu odhadují ze vstříknuté dávky paliva (lehce nepřesné) a zbytek dopočtou z ujeté vzdálenosti (nepřesné).

Pomíjím takové detaily, jako že třeba nafta je letní a zimní a ty se spotřebou pochopitelně malinko liší, atp.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.03.2007 13:09, RE: bez předmětu
t napsal:
8,2 na dvoulitrový diesel je docela dost, já osobně jezdím v 530d a dlouhodobý průměr mám 8,2 taky, ale při klidné jízdě jezdím klidně do 7 litrů a při stylu brzda plyn nebo po městě za 10, což se mi zdá na šestiválec v autě které váží 1,8 tuny docela v pohodě a do čtyřválce v naftě bych už asi nešel.....snad jediná nevýhoda je jak všichni říkají vyšší pojistka + 2 vstřiky navíc, ale v mém případě mám najeto lehce přes 300 000 km a vstřiky jsem měnil 2 a turbo je taky zatím ok
Chlapi klidne se svami sejdu osobne Mam s40 druhym rokem a jezdim 5,6 az 7,2 fakt nechapu jak jezdite nejsem setrilek a uz jen gumy me mizej pred ocima:))))777696710 Rad se svami ctyricitkari sejdu....Ale jaaa jsem spokojen nevozim ale rodinu a jezdim vetsinou sam.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.