anonym napsal:
No,palivo u dieselu do válců nikdy nevtékalo že.Vždy bylo vstřikováno. Již od prvopočátku.Takže naftu jsme tam tlačili vždy.Samozřejmě pod jiným tlakem. Turbo nám k tomu pak přidá jen větší množství vzduchu.
Jestli to tedy dobře chápu - příchodem common railu se snížila spolehlivost dieselových motorů. Není to tedy jen slepá vývojová cesta?
Možná tak jak dnes tady lidi haní TDI,budou za deset let hanit common rail jako výrazně zastaralý a nazývat je slepou cestou po které tupě všichni kráčeli.
Slepou cestou vývoje nazval VW své TDi, neb už narazil na limity systému, další vývoj nebyl možný.
Spolehlivost a trvanlivost dieslu se nesnížila přece příchodem common railu. Jak jsi k tomu došel?
Ano třeba za dalších deset let přijde zase něco lepšího než common rail, tak to prostě chodí. TDi bylo skvělou volbou koncem minulého tisíciletí, v tomhle je to momentálně common rail a určitě tu nebude navěky.
Ta analogie se záznamovou technikou nebyla až tak mimo, kdo by si dnes koupil kazety (i když někde na planetě jistě ještě dobře slouží).
Tím turbem nepřidáme JEN větší množštví vzduchu, dosahujeme vyšších tlaků vstřikování, většího množství vstřiků, přesnějšího vstřikování a tím vyšších výkonů. Samozřejmě to přináší i mínus v podobě menší životnosti. Ale těch deset objetí rovníku je víceméně bezproblémových a nevidím nutnost vydržet víc. A chce-li někdo víc, jsou tu třeba držáky benzínové osmiválce atd. Proč chtít od relativně malého ctyřválce o objemu necelých dvou litrů (který je tu tak oblíben) aby vydržel milion kilometrů? Myslím, že většina místních řidičů to nenajezdí za celý život a to jistě mají během života víc než jedno auto. Těch výrobci zaručovaných 240 000 km bez větších zásahu se mě osobně jeví docela rozumná hodnota. Starší auta než 12 - 14 let stejně není rozumné provozovat a v mnohých státech konkrétně EU bývá pro tak stará auta motivační program pro jejich sešrotování a výměnu za nové, což jednou možná dorazí i do česka.