0
zpět
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf IV - doplněné zkušeností majitele po pěti letech

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 12:23, RE: Co řešíte u starýho auta
rohYpnol napsal:
Přesně tak. Souhlasím.
Petr-Tipcars: Nelze nesouhlasit...navíc někdo jednou pánovi ještě poděkuje, že mu neprodává vraždu, ale poctivě udržované auto, byť je to "jen Golf s 1.6". Nic víc, nic míň.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 12:25, RE: Spolehlivost
rohYpnol napsal:
Ale to jen potvrzuje staré známé věci. Podívej se na cenu opravy těch brzd - 15 tis. Kč... Za tuto vyměnil majitel Golfu kde co.
VW není kdovíjak spolehlivý. Ale pokud se využijí vhodné zdroje, tak jdou provozovat relativně levně.
Čekat od tak starého vozu, že nebude vyžadovat péči, to by bylo opravdu bláhové. Ano, japonci obvykle "drží" a jakost jako taková je nepochybně vyšší, zato přijde koroze, když už přijde výměna, tak je obvykle dost drahá.
Co Golfu vytýkat? Až na 5. dveře i po těch le...
Jestli je to 1,6 74 kW, tak u nich se lambda sonda extrémně často nehlásí. V rodině máme 2,0 85 kW, tam se jednou za pár let ozve a pak je třeba to přes VAG smáznout.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 12:26, Suma sumárum
takže jestli jsem počítal dobře, tak bez pneu a stěračů to máme 28 090,-
Takže rozpočítáno na rok nějakých 5618,-
Kolik procent provozních nákladů to asi tak činí? Když jen na benzinu, pojištění, dálniční známce nechá majitel mnohem víc... A to se měnily rozvody, tlumiče, brzdy apod. Takže dalších min. 100 tis. km bude bez těchto výdajů.
Každý, kdo tu začne bezhlavě mlátit prázdnou slámu by si měl uvědomit, že právě ve 150-200 tis. km odejde obvykle většina spotřebních dílů. Jenže provoz 200-300 tis. km pak bude již bez těchto investic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 12:29, RE: Spolehlivost
Rover623 napsal:
Tedy nechci vám do toho kecat, ale těch věcí na opravu se mi zdá nějak mnoho. Vlastním podobně starého Accorda (1996), jezdí se s ním denně a za 5 let toho najel víc než ten váš Golf, stojí venku a umýván je pouze v myčce a jediné co jsem opravoval nad rámec běžné údržby byly zadní brzdy, ovšem jsou tam kotouče, takže životnost menší než u bubnů (cca 15 000,- CZK) a výměna už hodně rezavé nádrže (2 500,- CZK) + práce (1 000,- CZK). To je můj servis nad rámec údržby za 5 let a to ani nepočítám, ž...
takže suma 18500 + práce jsme na cca 19 000,- Golf byl o 9 dražší, jenže za tu cenu má vystaráno s rozvody, tlumiči, výfukem atd...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 12:32, RE: Autor článku
Pavel napsal:
Dobrý den, musím poděkovat Petrovi z Tipcars za zastání. Ano, patřím k řidičům, kteří své auto pravidelně (a někdy i preventivně) servisují a nečekají na to, až zůstanou stát někde v polích... Pro mě je auto cenná věc, o kterou je potřeba se občas postarat, používám ho denně. Rozvody, tlumiče, brzdy, pneu - to je běžný spotřební materiál, ten se prostě jednoho dne vyměnit musí, zvlášť u starého auta s vyšším km nájezdem. A můj golf má najeto určitě víc, než na tachometru, to je mi jasné. Ať mi...
Přesně tak. Hezký článek. Hlavně se nenechat znechutit některými zaručeně odbornými názory o tom, jak je VW na nic a že ten jejich japonec vydrží další milénium ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 13:18, RE: Spolehlivost
rohYpnol napsal:
takže suma 18500 + práce jsme na cca 19 000,- Golf byl o 9 dražší, jenže za tu cenu má vystaráno s rozvody, tlumiči, výfukem atd...
A taky do toho počítal recenzent běžné servisní prohlídky, takže věřím, že tenhle Golf vychází v celkových servissních nákladech než Accord páně Rovera.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 14:06, RE:
rohYpnol napsal:
Vše jen drobné závady, obvykle za pár korun. Zbytek spotřebka. Co na tom vidíš?
14 let starý vůz nebude sloužit bez péče...

Žádné trable s elektronikou, díly podvozku původní, kastle rzí nedotčená. Interiér nepochybně v naprosto pohodovém stavu.

Jistě, tipuji, že máš nějakého japonce, kde všechno vydrží nejméně další milénium... Čím to je, že majitelé Hond a dalších japonců mají vozy obvykle v naprosto nejzbídačenějším stavu? Protože japonec přeci vydrží vše! Ono sice odejde ABS, začne to...
Hele Rohypnol,tady se nikdo nebaví o tom,že budeš jezdit autem bez jaké koliv údržby a péče,každé auto potřebuje pravidelnou udržbu,o to větší pokud jezdí denně.Tady jde o fakt, že takovéto problémy,at už prkotiny ,tak otravují život a zabírají čas.Jakože denně řešit a strachovat se např 300 km od baráku,jestli mi začne cukat auto a já zůstanu někde viset???Jak píše někdo níže v diskuzi,že se díví,že neměl problémy s Lambdou apod?Navíc ten výčet úkonů a problému je tak dlouhý,že se to ani nechce číst.Tohle jsou věci,které u japan aut prostě neřešíš,pr pokud se k autu chováš jak máš tak opravdu jen a pouze jezdíš. Není to pouze má zkušenost,kolem sebe mám mnouho důkazů.A co se koroze týče,tak to se týká všech aut staršího data výroby a nejen Japonců. Za to není problém vidět pohnitou i dvojkovou Octavii...Co je všeobecně známo,tak z japonců hnijou novější Mazdy,jinak bez problému.Ne japonec určitě nevydrží vše,ale vydrží toho mnohem víc než např tento do nebe vychvalovaný koncern.A co se motorů týče,tak tam bych opět pomlčel,pr VW neumí udělat téměř žádný motor,který by neměl tzv nějakou tu výrobní vadu že... (1.2 HTP,1.2 TSI,2.0 TDI atd.).Takže ano,japonec zjednoudušeně řečeno JEDE.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 14:08, RE: Spolehlivost
Muroň napsal:
A taky do toho počítal recenzent běžné servisní prohlídky, takže věřím, že tenhle Golf vychází v celkových servissních nákladech než Accord páně Rovera.
No jo, ale někdo zase nechce pořád skákat kolem auta
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 16:10, RE: servis před STK???
Pavel napsal:
Dobrý den, servisák si pružin všiml, ale nechal auto auto projít, měnil je dodatečně po mém souhlasu. Ty kabely a svíčky byly měněny podruhé v souvislosti s tím cukáním a společně s tou cívkou. A podvozek? Kromě výměny silentbloků v roce 2006 po koupi, viz původní recenze z roku 2007, nikde žádné vůle. Čepy, ramena, manžety, vše v pohodě, stejně tak žádná koroze a poškození...
já jsem z článku pochopil že si jich všimli až na STK. fakt je že se o auto staráte hodně nadstandardně, neměl bych obavu si ho po vás koupit. takhle pečlivejch majitelů je hodně málo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 16:17, RE: servis před STK???
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Jen poznámka k podvozku, ani ne tak v návaznosti na Váš příspěvek jako obecně: je mi úplně jedno, jestli je na autě při nájezdu xy vše původní atd. Pro mne je důležité, jestli se auto chová tak, jak má. Tím chci říct: spousta lidí se holedbá (a teď opravdu nemyslím Vás), co všechno má na autě na podvozku původní a neměněné atd., ale druhá strana mince je, jak potom auto jako celek funguje. Abych byl konkrétní: také mám původní ramena, tlumiče včetně uložení, původní táhla řízení at...
já to myslel v souvislosti s kolegovou A6 která při stejném stáří a nájezdu měla 3x kompletní GO přední nápravy. samozřejmě je potřeba rozlišovat jestli to je ještě únosné, resp. bezpečné. a také to jestli by případné investice nepřekročily násobně cenu auta. i když pokud mám ke konkrétnímu autu citový vztah-což je samo o sobě nerozumné ale pochopitelné-tak i naprosto nerentabilní investice má smysl, byť jen pocitově. notabene když si to auto hodlám nechat ještě dlouho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 16:24, RE: servis před STK???
tomaskrtek napsal:
já to myslel v souvislosti s kolegovou A6 která při stejném stáří a nájezdu měla 3x kompletní GO přední nápravy. samozřejmě je potřeba rozlišovat jestli to je ještě únosné, resp. bezpečné. a také to jestli by případné investice nepřekročily násobně cenu auta. i když pokud mám ke konkrétnímu autu citový vztah-což je samo o sobě nerozumné ale pochopitelné-tak i naprosto nerentabilní investice má smysl, byť jen pocitově. notabene když si to auto hodlám nechat ještě dlouho.
Petr-Tipcars: Bezpečné to ještě je určitě, tipuji minimálně dalších několik desítek tisíc km, spíš je problém ve mně, že jsem puntičkář...A6: že by těžký motor přímo na přední nápravě? Plus problémová pouzdra?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:01, RE: servis před STK???
tomaskrtek napsal:
já jsem z článku pochopil že si jich všimli až na STK. fakt je že se o auto staráte hodně nadstandardně, neměl bych obavu si ho po vás koupit. takhle pečlivejch majitelů je hodně málo.
Tak to jsem se špatně vyjádřil... Ty pružiny byly prasklé v místě, kde dosedají do té "misky". Normálně bych si toho vůbec nevšiml a na jízdu to nemělo vliv, akorát když se naložil pořádně kufr, auto sedlo. Teď když jsou ty nové ještě "neunavené", je znát , že je hrana kufru o kousek výš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:14, Vredestein Snowtrack 3
Chtěl bych v prvé řadě pochváli autora za velice dobrou a přínosnou recenzi. Docela mě překvapují reakce diskutujících , že jde o velmi mnoho závad. Zmíněné "závady" jsou spíše výsledkem toho, že se autor o své auto stará opravdu velmi dobře. Nedávno mi jeden známý vyprávěl, jak je spokojen s VW Polo, že na to za 6 let nemusel ani sáhnout. Když ho teď prodával a společně zajel s kupujícím do servisu na celkovou prohlídku, tak se nestačil divit, kolik že věcí je potřeba na autě udělat a co všechno bylo zanedbáno.
Chtěl bych se ale autora recenze (případně i ostatních) zeptat na zkušenosti se zimními pneu Vredestein Snowtrack 3. Sám se je koupil v r.2010 na mého Focuse, ale jsem velmi zklamán. První rok ještě na sněhu ok, ale druhý rok už se s tím na sněhu prakticky nedalo jet. A to byl vítěz testu především díky výsledkům na sněhu. Jaké máte zkušenosti vy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:32, RE: Nevidel bych to tak tragicky
bitner napsal:
Pak ale nechapu ten etos nejakeho nadauta. Tohle je normalni stara vrazda, jako jakykoliv stary francouz, fiat, nebo ford. Opravdu v tom tim padem neni rozdil a vyssi cena fauve v bazarech nedava smysl.
Jenže ten VW lze opravit pořád levněji než IT/FR auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:34, RE: Vredestein Snowtrack 3
DavLc napsal:
Chtěl bych v prvé řadě pochváli autora za velice dobrou a přínosnou recenzi. Docela mě překvapují reakce diskutujících , že jde o velmi mnoho závad. Zmíněné "závady" jsou spíše výsledkem toho, že se autor o své auto stará opravdu velmi dobře. Nedávno mi jeden známý vyprávěl, jak je spokojen s VW Polo, že na to za 6 let nemusel ani sáhnout. Když ho teď prodával a společně zajel s kupujícím do servisu na celkovou prohlídku, tak se nestačil divit, kolik že věcí je potřeba na autě udělat a co všech...
Dobrý den, dík za pochvalu a teď k těm pneumatikám: v tomhle rozměru, který mám (175/80 R14) se Vredestein Snowtrac 3 nevyrábí, já mám Vredestein Snowtrac, bez číselného označení, je to ještě původní, starší typ. Našel jsem kdesi na internetu starší test pneu (ADAC, Německo), tam vycházel docela dobře. Vloni jsem koupil dvě - na předek, víceméně z nutnosti, jiné značky tohoto rozměru nebyly vloni v říjnu díky velké poptávce k mání, nebo byly moc drahé (předtím jsem měl Pirelli Snowcontrol). Na letošní zimu jsem minulý týden dokoupil další dvě. Moc Vám asi neporadím, jelikož bydlím kousek od Hradce Králové, tedy v nížině a na hory moc nejezdím, ale na naši polabskou zimu určitě stačí. Jezdím denně 10 km do práce, takže jsem párkrát na sněhu a ledu jel, a v pohodě... Docela mě zarazila Vaše špatná zkušenost, protože ty Snowtrac 3 vychází velice dobře v testech a určitě by měly být modernější a kvalitnější, než ty moje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:36, RE:
V-tec napsal:
Hele Rohypnol,tady se nikdo nebaví o tom,že budeš jezdit autem bez jaké koliv údržby a péče,každé auto potřebuje pravidelnou udržbu,o to větší pokud jezdí denně.Tady jde o fakt, že takovéto problémy,at už prkotiny ,tak otravují život a zabírají čas.Jakože denně řešit a strachovat se např 300 km od baráku,jestli mi začne cukat auto a já zůstanu někde viset???Jak píše někdo níže v diskuzi,že se díví,že neměl problémy s Lambdou apod?Navíc ten výčet úkonů a problému je tak dlouhý,že se to ani nechce...
1. jak jsem uvedl, vyšší spolehlivost a jakost japonců (především Hondy) nijak nerozporuji
2. ano, u koncernu to jsou obvykle prkotiny, co otravují život

Na oplátku je ale servis levný a jsou to opravdu prkotiny. Nenechají tě viset. O lambdě jsem psal já, protože to bývá další obvyklý problém NEJEN koncernu, ale všech starřích aut.
A co se koroze týká, tak Golf IV (a další koncernwageny) opravdu s korozí problémy nemají. Což třeba u Nissanu, Mazd a především starších Hond naprosto neplatí a vůz ti shnije před očima... U koncernu to obvykle skončí s 5. dveřma. Rezaté Octavie I a II opravdu občas jde potkat, jenže to jsou obvyklé bouračky, nekvalitní opravy apod.
Opravy u japonců naopak kdy už, tak je to obvykle paleta. Namátkově u kamarádova Accordu - odešlo ABS, opravu z důvodu ceny neřešil. Primera - opět problémy s brzdovým systémem (byla od nova) - raději šla z domu atp.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:37, Tady je dobré počtení o servisních nákladech auto-masochisty :)
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012100704
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 17:43, RE: Vredestein Snowtrack 3
Pavel napsal:
Dobrý den, dík za pochvalu a teď k těm pneumatikám: v tomhle rozměru, který mám (175/80 R14) se Vredestein Snowtrac 3 nevyrábí, já mám Vredestein Snowtrac, bez číselného označení, je to ještě původní, starší typ. Našel jsem kdesi na internetu starší test pneu (ADAC, Německo), tam vycházel docela dobře. Vloni jsem koupil dvě - na předek, víceméně z nutnosti, jiné značky tohoto rozměru nebyly vloni v říjnu díky velké poptávce k mání, nebo byly moc drahé (předtím jsem měl Pirelli Snowcontrol). Na l...
test a realita je o něčem jiném. Semperity taky dopadaly v testu vždy výborně, jen světe div se, mi je pneuservis rozmluvil, protože mají velmi nekvalitní kostru pneumatik...
Vredestain klidně může používat nekvalitní siliku, resp. směs jako celek), která zkrátka po roce ztratí hodně ze svých původních vlastností. No a to, že po 4 letech můžeš na původní vlastnosti zimní pneu leda tak hezky vzpomínat i u Pirelli, Continentalu, Michelinu i Bridgestone, je holý fakt.
Proto třeba rakušáci prodávají u nás v příhraničních nazarech málo jeté (myslím, že obvykle 2 roky staré) pneu. Proč? Protože už nemají požadované vlastnosti a vzhledem ke své kupní síle není vůbec žádný problém koupit nové...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 18:35, RE: Nevidel bych to tak tragicky
Rutt. napsal:
Jenže ten VW lze opravit pořád levněji než IT/FR auto.
To je zažitý mýtus, cena servisu i dílů je srovnatelná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.10.2012 18:35, RE: Spolehlivost
Muroň napsal:
Jestli je to 1,6 74 kW, tak u nich se lambda sonda extrémně často nehlásí. V rodině máme 2,0 85 kW, tam se jednou za pár let ozve a pak je třeba to přes VAG smáznout.
2,0 je držák který vydrží tisíc let. Ta 1,6 se kazí mnohem víc. Navíc má úplně jinou konstrukci.
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.