0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojeté Subaru Legacy – jak poslouží auto za 200 tis. Kč?

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 18.01.2015 18:49, RE: on si kazdej rad prihreje tu svoji polivcicku....
Valnoha napsal:
Prave proto ze cist umim a dokonce umim i pocitat mi v garazi zadny subaru nestoji. Jako osobni selhani beru to ze jsem otcovi nerozmluvil nakup noveho Forestra XT. Za me koncim debatu. Doporucit pani nakup ojetiny za 2 kil kde ceka bezna udrzba a prevence malem kilo je nad moje chapani. Pred dvouma rokama se mi naskytla koupe pekneho 530i e39 za "srandovni cenu" s 300tkm na tacho od prvniho majitele. Mam ho jako treti auto pro poteseni. Za dva roky jsem do ni nasypal 30 litru. Ted vycet: predni + zadni vrtany kotouce s deskama Zimermann, novy cocky xenonu s upravou na bixenon, vymena veskerych naplni vcetne filtru a 4 kusy zimnich pneu bridgestone. Veci jako vyfuk? Na 15 let starem aute stale puvodni bez znamek opotrebeni nebo koroze. Interier a jizdni vlastnosti? Malokdo by poznal kdybych stocil tacho na 100tkm. To jen pro srovnavaci priklad.


Nové Subaru WRX STI (už ne Impreza) nabízí záruku na motor do 200 tkm. Je to jednak sympatický
počin, jednak doznání:) víme o tom, že to stojí za hovno. Někde jsem četl, že "jediná jistota v automobilovém světě je motor STI přidřený na klice".
Známý měl Forestera XT před cca 15 lety. Skončilo pro výměnou motoru po záruce, za svoje. Snad se
to tvému tatíkovi vyhne.

reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Neděle 18.01.2015 21:45, 4x4 staly pohon
Po subaru som tiez kedysi pokukoval,nakoniec som ho ale nevybral. Pytam sa len,preco je pre niekoho,kto mal 6 a 8 valcove bmw, co su asi najzbytocnejsie auta ake sa daju kupit a ktorych vykon asi na slovensku alebo v cesku nikde legalne nevyuzije a zeru ako prekopnute, zaujima spotreba a zbytocnost staleho pohonu 4x4 4 valcoveho 2 litroveho subaru?
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 18.01.2015 22:44, nevyuzitelny vykon :)
to je právě velký omyl. Auto v mém světě může žrát, ale podle toho taky musí jet. Když si vezmeš, že tabulková spotřeba Subaru Outback 3,6 a 650i je prakticky nachlup stejná (cca 11-12 l na sto) ale jedno z těch aut jede jak píchlý prase a to druhé není soupeřem ani pro načipovanou oktávku...
největší nesmysl na světě je tvrdit, že výkon auta legálně nevyužiješ.
podle téhle teorie cokoliv, co je schopno vyvinout maximální rychlost před 130 km/h, stojí vlastně mimo zákon. silné auto se nekupuje kvůli maximálce, ale kvůli schopnosti akcelerovat... a to se může klidně odehrávat i v legálních rychlostech.
btw. servis na tu 650ku byl za 5 nebo 7 tisíc v autorizáku za výměnu oleje
a i ten sis mohl donést svůj. plus filtry.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 18.01.2015 22:50, žeru jak prokople
pro zajimavost, aktualni verze silnych bmw ve spojeni s osmistupnovym automatem zerou tak malo, ze je to az smesne. jezdim ted s fiestou a motor

1,2 mi zere pri mem obvyklem zpusobu jizdy 7,7 litru na sto. S 300konovou

335i jsem jezdil za 8,5 litru a za 9,5 kdyz jsem ji fakt nakladal...
ale k tvoji puvodni otazce: je to poradna. kdyz se mne bude ptat kamos,
ktery ma hluboko do kapsy, taky mu nereknu, at si koupi ojetou M3, ze jsou uz za par korun...


reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Pondělí 19.01.2015 08:06, RE: žeru jak prokople
Reno napsal:
pro zajimavost, aktualni verze silnych bmw ve spojeni s osmistupnovym automatem zerou tak malo, ze je to az smesne. jezdim ted s fiestou a motor 1,2 mi zere pri mem obvyklem zpusobu jizdy 7,7 litru na sto. S 300konovou 335i jsem jezdil za 8,5 litru a za 9,5 kdyz jsem ji fakt nakladal... ale k tvoji puvodni otazce: je to poradna. kdyz se mne bude ptat kamos, ktery ma hluboko do kapsy, taky mu nereknu, at si koupi ojetou M3, ze jsou uz za par korun...


Jo tak malé rozpětí minimální a maximální spotřeby umí opravdu snad akorát BMW motory (vlastní zkušenost)
U toho Forestra XT je to opačnej extrém. Tatík s tím jezdí 99% mimo město a je to předpisovej řidič. Spotřebu tam má dlouhodobou 8,8. Ovšem když jsem to měl na 14 dní půjčený tak vlivem občasného poskakování po městě a občasného využití výkonu jsem se těžko vcházel do 13 litrů. BC má navíc funkci že ti po každém zhasnutí motoru vyjede graf se spotřebou za aktuálně ukončenou jízdu. Dle těchto údajů nebyl problém se dostat i ke 20 litrům. Což mi přišlo šílené....

reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 19.01.2015 08:51, RE: motory BMW
Reno napsal:
Ježíš to byla taková alternativa. V životě jsem oktávku neměl. Klidně to mohlo být kterékoliv jiné auto s pohonem všech kol, který paní nejspíš ani nepotřebuje. Ale ta oktávka bude mít servis i náhradní dílynepochybně lacinější... a to je u auta za dvě kila docela důležitá věc.Nechceš doufám srovnávat šestistupňový ZF se čtyřstupňovým automatem ze Subaru. ZF dělá nejlepší převodovky na světě, šestikvalt jsem měl v 525d, 650i, a nikde mi nijak nevadil, podřazuje velice rychle,jestli kope nebo ne, nechci soudit, ale BMW podle mého dělá auto spíš sportovnější, než komfortní a k tomu patří i trošku neurvalého projevu. To je skoro jako stěžovat si, že jsou jeho benzínové motoryhodně slyšet. Osmikvalt je samozřejmě ale na špici stejně jako v té době byla šestistupňová převodovka.Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a proto se dávají prakticky do všech prémiových aut. Jenom Mercedes vzdoruje a nemůžu říct, že by se jim to nějak dařilo...


Nechci to tvrdit paušálně, ale podotýkám, že pro někoho to tak být může. Záleží na tom, co kdo od automatu očekává. Když někdo jen nechce řadit, tak mu stačí jakýkoliv automat. Když chce někdo automat kvůli komfortu, bude lepší 4stupňový s hladkým chodem než 6stupňový se syrovým a kopanci. Když chce někdo šetřit náklady, 6stupňový může být lepší (ne nutně, protože taky může podtáčet motor).

Aisin byl schopen ve stejné době (v roce 2006) dodat do Lexusu LS460 8stupňový automat, který měl i sportovní mód (nastavení ovlivňovalo taky tlumiče, posilovač řízení), ale ani v něm žádná taková "syrovost" nebyla. Pořád to plnilo hlavně komfortní funkci. Jasně, je to auto o třídu výše, ale jen chci říct, že soudobé řešení existovalo.

A nemohu se pořád zbavit dojmu, že vnucovat tu tazatelce octávku, protože má levnější servis, je špatná cesta. Možná má octávka levnější rozvody, ale bude to co platné, když ji s daleko větší pravděpodobností ukradnou, nebo aspoň vyberou? Podstatou dotazu byla odpověď na to, zda je legacy dobré auto (ano, je) a co může člověk od jeho provozu očekávat (dobré jízdní vlastnosti, ale za cenu vyšších provozních nákladů a na pečlivost náročnějšího servisu).

Subaru formuje jinou komunitu než škodovky nebo BMW a diskutovat v této rovině tazatelce nepomůže. Pro někoho je daleko podstatatnější mít určitou míru jistoty, byť třeba redundatní, než mít něco, "co by mělo běžně stačit" - a v kritické chvíli skončit v pangejtu (na sjetých letních gumách při ledovce tam samozřejmě skončí i legacy).

Teoreticky paní můžeme doporučit Fiat Panda II 4x4, protože v Hummer centru vyjel všecko, paní ho koupí ještě levněji než legacy nebo octávku, provozní a servisní náklady budou ještě nižší než u obou a 2 děti dozadu + běžný nákup do kufru se vlezou taky. Ale je to odpověď na dotaz? Není. (A jen pro pořádek, panda v má technickém průkazu jako typ karoserie opravdu uvedeno kombi.)
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pondělí 19.01.2015 14:58, RE: motory BMW
Komunita subaristů je stejně "pošahaná" jak komunity u Hondy nebo u Alfy, sám jsem víc jak pěl let vlastnil Hondu a pravověrný hondař na ni taky nedá dopustit.
Paní si sice vybrala Legacy, což je nepochybně technicky vyspělý vůz s dobrou spolehlivostí, ale v každé diskuzi se tazatelům nabízí alternativa, tak proč ne v případě subaru? Konkurentem pro Legacy je spíš Passat než Octávka.
Srovnání Subaru s Audi není úplně mimo, oba používají stejnou základní koncepci což je motor uložený podélně, na něj navazující převodovka ze které přímo vedou hřídele pohonu předních kol a dále kardan pro pohon zadních kol. Nevýhodou tohoto uspořádání je, že mezi motorem a chladiči je minimální mezera. V běžném provozu to jistě nevadí, ale v případě havárky se může stát že to odnese i motor.
Tím nechci paní od Subaru odrazovat, ale bez havarijní pojistky bych u auta za 200tis nejezdil.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 19.01.2015 15:40, RE: motory BMW
Giorgio napsal:
Reno napsal:
Ježíš to byla taková alternativa. V životě jsem oktávku neměl. Klidně to mohlo být kterékoliv jiné auto s pohonem všech kol, který paní nejspíš ani nepotřebuje. Ale ta oktávka bude mít servis i náhradní dílynepochybně lacinější... a to je u auta za dvě kila docela důležitá věc.Nechceš doufám srovnávat šestistupňový ZF se čtyřstupňovým automatem ze Subaru. ZF dělá nejlepší převodovky na světě, šestikvalt jsem měl v 525d, 650i, a nikde mi nijak nevadil, podřazuje velice rychle,jestli kope nebo ne, nechci soudit, ale BMW podle mého dělá auto spíš sportovnější, než komfortní a k tomu patří i trošku neurvalého projevu. To je skoro jako stěžovat si, že jsou jeho benzínové motoryhodně slyšet. Osmikvalt je samozřejmě ale na špici stejně jako v té době byla šestistupňová převodovka.Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a proto se dávají prakticky do všech prémiových aut. Jenom Mercedes vzdoruje a nemůžu říct, že by se jim to nějak dařilo...
Nechci to tvrdit paušálně, ale podotýkám, že pro někoho to tak být může. Záleží na tom, co kdo od automatu očekává. Když někdo jen nechce řadit, tak mu stačí jakýkoliv automat. Když chce někdo automat kvůli komfortu, bude lepší 4stupňový s hladkým chodem než 6stupňový se syrovým a kopanci. Když chce někdo šetřit náklady, 6stupňový může být lepší (ne nutně, protože taky může podtáčet motor).Aisin byl schopen ve stejné době (v roce 2006) dodat do Lexusu LS460 8stupňový automat, který měl i sportovní mód (nastavení ovlivňovalo taky tlumiče, posilovač řízení), ale ani v něm žádná taková "syrovost" nebyla. Pořád to plnilo hlavně komfortní funkci. Jasně, je to auto o třídu výše, ale jen chci říct, že soudobé řešení existovalo.A nemohu se pořád zbavit dojmu, že vnucovat tu tazatelce octávku, protože má levnější servis, je špatná cesta. Možná má octávka levnější rozvody, ale bude to co platné, když ji s daleko větší pravděpodobností ukradnou, nebo aspoň vyberou? Podstatou dotazu byla odpověď na to, zda je legacy dobré auto (ano, je) a co může člověk od jeho provozu očekávat (dobré jízdní vlastnosti, ale za cenu vyšších provozních nákladů a na pečlivost náročnějšího servisu).Subaru formuje jinou komunitu než škodovky nebo BMW a diskutovat v této rovině tazatelce nepomůže. Pro někoho je daleko podstatatnější mít určitou míru jistoty, byť třeba redundatní, než mít něco, "co by mělo běžně stačit" - a v kritické chvíli skončit v pangejtu (na sjetých letních gumách při ledovce tam samozřejmě skončí i legacy).Teoreticky paní můžeme doporučit Fiat Panda II 4x4, protože v Hummer centru vyjel všecko, paní ho koupí ještě levněji než legacy nebo octávku, provozní a servisní náklady budou ještě nižší než u obou a 2 děti dozadu + běžný nákup do kufru se vlezou taky. Ale je to odpověď na dotaz? Není. (A jen pro pořádek, panda v má technickém průkazu jako typ karoserie opravdu uvedeno kombi.)


Jojo, osmistupňový Aisin byl důvodem toho, proč každá recenze Lexusu IS-F končila stejně: motor perfektní, podvozek super, ale ta převodovka je příšerná a manuál do toho auta nekoupíte...
Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a mně se ani šestikvalt nezdál, že by nějak extra kopal, možná
ve sportovním režimu. Ale kdo se svezl s SMG, ten se tomu jenom směje...


reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pondělí 19.01.2015 17:49, IS-F a blbá převodovka? reno zase perlí...
Ano, v IS-F je ta nejhorší převodovka, co dky kdo vyrobil. Řadí strašně pomalu (asi 3ms, tedy je stejně rychlá, jako byly převodovky v dobových F1), strašně kope (proto každý, kdo IS-F řídil, skončil jako paraplegik se zlomenou krční páteří.
Reno, nenech se prosím tě už vysmát - řídil jsi někdy IS-F??? Já ano, ale ty asi ne, protože jinak si tvoje žvásty fakt neumím vysvětlit. A ještě zkus napsat nějakou operlu o IS-F. rád se v tomto pošmourném počasí od srdce zase zasměju.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 19.01.2015 20:27, RE: IS-F a blbá převodovka? reno zase perlí...
Zdeny60 napsal:
Ano, v IS-F je ta nejhorší převodovka, co dky kdo vyrobil. Řadí strašně pomalu (asi 3ms, tedy je stejně rychlá, jako byly převodovky v dobových F1), strašně kope (proto každý, kdo IS-F řídil, skončil jako paraplegik se zlomenou krční páteří.Reno, nenech se prosím tě už vysmát - řídil jsi někdy IS-F??? Já ano, ale ty asi ne, protože jinak si tvoje žvásty fakt neumím vysvětlit. A ještě zkus napsat nějakou operlu o IS-F. rád se v tomto pošmourném počasí od srdce zase zasměju.


Pro zajímavost jsem si proletěl tři testy IS-F, všechny tří píšou totéž, ani se mi to sem nechce kopírovat, kdo chce, dohledá si to sám: převodovka ani sportovní ani komfortní, prapodivně podřizuje a kompletně
deklasuje zbytek jinak poměrně povedeného auta.
Neřídil jsem Lexus IS-F, řídil jsem Lexus LF 460, nad kterým jsem jednu dobu uvažoval. V tom je totiž stejný automat jako v IS-F, nikoliv variátor, jako v jeho hybridní variantě.
A jestli jsi nebyl schopen jeho nekvality posoudit, asi to bude tím, že jsi nikdy neřídil žádné auto s převodovkou od ZF, která, bohužel, nemá na trhu soupeře. Pozor, to nejsou klapky na očích pro BMW,
tyhle převodovky používá spousta dalších výrobců jako Jaguar, Maserati, Rolls Royce, a dalších...
Žvásty? Od střelce, co na hlavu poráží závodníky v TDI, to bolí obzvlášť
Ale musím říct, že tyhle žvásty jako červená niť vedou všemi motoristickými časopisy, IS-F ok, zajímavá alternativa k M3, ale bohužel, spíš pro lidi, co se chtějí odlišit za každou cenu, než pro skutečné řidiče..
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 20.01.2015 06:50, RE: motory BMW
Reno napsal:
Jojo, osmistupňový Aisin byl důvodem toho, proč každá recenze Lexusu IS-F končila stejně: motor perfektní, podvozek super, ale ta převodovka je příšerná a manuál do toho auta nekoupíte...Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a mně se ani šestikvalt nezdál, že by nějak extra kopal, možnáve sportovním režimu. Ale kdo se svezl s SMG, ten se tomu jenom směje...


Nepsal jsem o IS-F, ale o LS460, se kterým jsem stejně jako s 530d ujel tisíce kilometrů. Nebudu hodnotit převodovku v autě, ve kterém jsem ani neseděl (IS-F), ale tvrdím, že podle mě se převodovka v lexusu chovala komfortněji a kultivovaněji. Kdo ji vyrobil, mě až tak netrápí. Stejně tak každá firma má lepší a horší produkty, značka není všechno.

S šestikvaltem ZF jsem se setkal v jediném autě, a tu převodovku, pokud se tak chová obecně, bych nechtěl. Na rozdíl od osmikvaltu. Vedle F10 jsem s ní jezdil i v novém Jeepu Grand Cherokee ,Range Roveru a Jaguaru XF Sportbreak a ke všem těm autům pasuje, takže to zjevně není náhoda.

Ale asi nemá smysl se tu pořád plácat v automatech, když tazatelka se na ně vůbec neptala. A jaké najde v legacy, už ví.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 20.01.2015 08:30, RE: motory BMW
Giorgio napsal:
Reno napsal:
Jojo, osmistupňový Aisin byl důvodem toho, proč každá recenze Lexusu IS-F končila stejně: motor perfektní, podvozek super, ale ta převodovka je příšerná a manuál do toho auta nekoupíte...Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a mně se ani šestikvalt nezdál, že by nějak extra kopal, možnáve sportovním režimu. Ale kdo se svezl s SMG, ten se tomu jenom směje...
Nepsal jsem o IS-F, ale o LS460, se kterým jsem stejně jako s 530d ujel tisíce kilometrů. Nebudu hodnotit převodovku v autě, ve kterém jsem ani neseděl (IS-F), ale tvrdím, že podle mě se převodovka v lexusu chovala komfortněji a kultivovaněji. Kdo ji vyrobil, mě až tak netrápí. Stejně tak každá firma má lepší a horší produkty, značka není všechno. S šestikvaltem ZF jsem se setkal v jediném autě, a tu převodovku, pokud se tak chová obecně, bych nechtěl. Na rozdíl od osmikvaltu. Vedle F10 jsem s ní jezdil i v novém Jeepu Grand Cherokee ,Range Roveru a Jaguaru XF Sportbreak a ke všem těm autům pasuje, takže to zjevně není náhoda. Ale asi nemá smysl se tu pořád plácat v automatech, když tazatelka se na ně vůbec neptala. A jaké najde v legacy, už ví.


Ze kterého roku byla tvoje E60? To by mohlo taky sehrát svoji roli, obecně celý produkt LS460 bude naladěn úplně jinak, než 530d, chrochtavec proti atmosférickému osmiválce, špičkově utlumenému.
Ale taky srovnáváš auto za 1,5 vs auto za 3.... A sám ses ptal, jestli je AIsin špatný jenom proto, že má
(v Subaru) čtyři kvalty...

reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 20.01.2015 09:42, RE: motory BMW
Reno napsal:
Ze kterého roku byla tvoje E60? To by mohlo taky sehrát svoji roli, obecně celý produkt LS460 bude naladěn úplně jinak, než 530d, chrochtavec proti atmosférickému osmiválce, špičkově utlumenému.Ale taky srovnáváš auto za 1,5 vs auto za 3.... A sám ses ptal, jestli je AIsin špatný jenom proto, že má(v Subaru) čtyři kvalty...


2006 - těsně před FL, možná se to po FL zlepšilo (vím, že se měnil volič, nevím, jestli se sahalo i na tu převodovku jako takovou). Převodovka nedělá půl ceny auta, ale uvědomuju si, že tehdy v roce 2006 byl 8kvalt novinka. Téma automatů jsem tu nevytáhnul, jen jsem namítnul, že hladký 4stupeň může být lepší volba než kopací 6kvalt. Kamarádovi v outbacku to prostě řadí hladce, a to mu stačí. Trhač asfaltu to ale není a on je k tomu klidný řidič. Za sebe pořád preferuju manuál (a manželku jsem k tomu taky "vychoval"), a kdybych už bral automat, tak právě ten hladký chod by mě zajímal (protože se pohybuju hlavně ve městě, zvládám řadit plynule a nepotřebuju automat, aby se mnou co chvíli škubal - někomu to možná dává pocit, že tam ta převodovka je, že pracuje, že řadí, já o to nestojím).
reagovat
sympatico
počet příspěvků54
datum registrace04.03.2014
Úterý 20.01.2015 14:26, Legacy...
Koukám že diskuze se pěkně rozvětvila a rozšířila a chudák tazatelka má asi v hlavě pěkný chaos.

Zaznělo tu spousta pro a proti, pro spoustu lidí prostě není Subaru racionální volba a mají proto spoustu argumentů...Já jsem ten blázen z druhé strany, ačkoliv už x let točím ročně přes 70tkm, vybírám si samá divná auta...momentálně mi v garáži stojí Legend KB1 a Sienna ( obojí 2007) a obojí samozřejmě v plynu...

Nikdy jsem neměl naftové auto a loni na podzim mi v hlavě uzrávala myšlenka koupit si prvního naftového kombíka. Uvažoval jsem nad tím, ptž výběr solidních šestiválců pro přestavbu na LPG je čím dál horší a tak mě napadlo, jestli ta moje věčná slabost pro neobvyklá auta už nepatří na smetiště dějin...stejně jako tlačítková Nokie, kterou jsem s těžkým srdcem vyměnil za Note 3 a jsem kupodivu spokojen...

A tak jsem se jel podívat na auto, abych přesvědčil sám sebe. Audi, BMW a Mercedes mě neoslovují, nepotrpím si na to. Vybíral jsem nafta-automat-kombi-čtyřkolka-v rozmezí 300-350t. A tak jsem jel přes celou republiku do Brna, kde byl krásný VW Passat, kombi, nafta 125kw, automat, čtyřkolka, servisní historie. Auto bylo krásný, o tom žádná. Jelo nádherně, převodovka řadila perfektně, spotřeba srandovní...byl to rok 2010 a na rovinu, to auto moc chyb nemělo. Jenže čím déle jsem to projížděl, tím méně mě to bavilo...přišlo mi to jako auto bez duše, dokonale vyladěný spotřebák, sluha co perfektně splní úkol, ale ničím nenadchne...udělal jsem dlouhou zkušební jízdu , vystoupil, zavřel dveře a to auto mi neříkalo vůbec nic. Ale absolutně nic. Prodejce kolem mě skákal, očividně v přesvědčení že jsem našel svatý grál...ale já vím, že bych to auto neměl rád, že by mě hrozně nudilo...

A když jsme se loučili, všiml jsem si na place bazaru Outbacka. Byl jsem jak v jiném světě. Zavolal jsem toho chudáka co se mnou objel celý Brno..ať mi donese klíčky, že TOHLE je auto s koulema. Byl to navoněný Outback, 2008, bohužel jen 2.5 obsah a bohužel manuál...chodil jsem kolem něj a vysvětloval bazaristovi že tohle auto bych miloval, že se mi hrozně líbí- a pozor, nejsem zavilý Subarista, měl jsem v životě jen jednou Subaru. Zíral na mě s pusou dokořán a asi si myslel svoje...a podotkl, že ten Outback už tam zabírá místo půl roku...

A o tom to asi je. Kdyby ten Outback byl 3.0, tak dost pravděpodobně s ním odjedu. Zcela jistě nebyl tak technicky dokonalý jako ten Passat, musel bych tam dát LPG a pak každých 30tkm kontrolovat ventilové vůle, můj dvorní mechanik-garážista by dozajisté dostal záchvat padoucnice-ostatně jako pokaždé, když mu přivezu na první servis své "nové"auto, musel bych doufat že se nepokazí něco co bude stát jako dovolená u moře...a přesto všechno bych do toho šel. Protože jsem magor co se mu líbí "jiný" auta a měl bych z něj radost stokrát větší než z celýho Passata...A není to jen o jízdních vlastnostech- je dost pravděpodobný, že onen Passat bude lepší ve všem krom cesty s 25 cm sněhu...Jenže bych z něj neměl radost, což asi dost lidí nepochopí...

A proto říkám tazatelce znovu- ano, jděte do toho. Dost registruju Subaru na cestách a dost často vidím ženu za volantem-Legacy, Forester, Tribeca. Kupodivu v Outbacku jsem ještě žádnou nepotkal :) Ale pokud se Vám auto líbí a bude v pořádku, budete spokojená...a hlavně, při normálním zacházení ta auta vydrží neskutečné porce km. Můj dobrý kamarád si v roce 2008 koupil Forestera 2.0 , origo úprava LPG...a loni ho prodával s 520tkm na tachometru. Auto vypadalo jak nové. ( Stačí se zeptat v Dobřanech )...Viděl jsem hodně aut, co měly natočeno přes půl mega...ale žádné nevypadalo tak dobře jako ten Forester. ( Pro zvědavce- Forester i s origo plynem vyšel na 860t, celou dobu běžný servis, po šesti letech a 520tkm vykoupen zpět za 120t ).

Pokud tedy paní shání spolehlivé benzínové kombi s náhonem na všechna kola...co jiného tady řešit ? Octavii 1.8t ? Passat 3.2 ? Audi A4-A6 3.0 nebo 3.2 ? Bmw 330? MB 320? Volvo V70 ? Vezmu-li v potaz národní sport stáčení tachometrů, oblibu zlodějů, tak ten výběr až tolik široký není...a jak tazatelka sama uvádí, někdo jí poradil...tedy asi ví o čem mluví...a já s ním souhlasím.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Úterý 20.01.2015 18:34, Pasát vs. Subaru
Tak pane kolego, líp bych tento pocit nedovedl popsat. Palec nahoru.

Ano - správné vyjádření je: neměl bych z toho auta radost. přesné a jasné. Přesně to popisuje navlas stejné pocity, jaké prožívám, když sednu do svého Subaru z jiného auta. Ať nového, či jetého, ale jiné značky než Subaru. Dokonce u mě nastala situace, že po té, co mi polský ohleduplný řidič v roce 2011 naboural a skoro zničl mé SpecB, jsem se rozhodnul jej - navzodry špičkově provedené opravě - prodat. Auto prostě přetalo těšit.M8m rád uat v dokonalém stavu. Takže SpecB šlo prač a já dlouho hledal náhradu, která by se mu aspoň ha dohled přiblížila jízdními vlastnostmi. Hledal jsem marně - od Accorda 2,4i, Mazdy 3MPS )již jsem ji měl a právě tu jsem měnil za SpecB, takže návrat by nebyl doneznáma), BMW 328i, Audi S4 a další, než jsem narazil na Infiniti G37 4WD. Nakonec po delším přemýšlení jsem jej zakoupil, protože se SpecB blíží nejvíce, výkonem jej dost zásadně převyšuje. Ale! Ten pocit, který nedovedu popsat, se po jízdě s ním nedostavuje. Prostě Subaru má v sobě něco, jako emoce, něco, co se těžko popoisuje slovy, ale člověk to cítí. Ten stejný pocit mám i dnes, v 9 let starém 2,0R Legacy, které čeká na morální výměnu a která se asi neuskuteční - protože jak psal kolega nade mnou, z jízdy s čímkoliv jiným ten pocit prostě nepříchází. Auto není samosebou bez omezení či nedostatků, ale dovolím si zde při plném vědomí a svedomí tvrdit, že nic, snad korm nové Mazdy 3 165HP se jízdě s tímto veteránem nedá srovnat, přiohlédnun li k pořizovací ceně auta. Nedávná zkušenost byl s Mercedes Benz 350 4x4, výkon 200kW. Auto jede náramně, je tiché, motor má výborný projev. Ale cítím, že ovládám přes nějaké akční členy (serva) stroj, který v rukou necítím. Jedu rychle, poholdně, ale jen jedu. Bez emocí.
Pasát je vše, jen ne radost z jízdy. Audi S4 s výknem nad hlavu je o všem, jen ne o radosti z jízdy. BMW 328i to samé. Trochu radosti přinesl Accord. Tak to cítím já.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 20.01.2015 18:54, Pánové,
Váš hlavní problém je ten, se odosobnit a nedoporučovat podle sebe. Proto jsem do diskuse absolutně nepsal: kupte si starší 330xi a budete spokojená jak blecha. Nechci tazatelku podceňovat, ale pravděpodobně nebude většinu z věcí, které popisujete vůbec vnímat. Proto pro ni asi nebude podstatné slyšet, že Legacy je "auto s koulema"...
Sami píšete, že servis je v pohodě, když víte za kým jít... že díly jsou sice dražší, ale když budete mít havárku, tak že bude v klidu... ještě pořád jsou v rizikové skupině s dražší pojistkou Audi, BMW, Mercedes a japonské vozy?
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 20.01.2015 19:05, RE: motory BMW
Giorgio napsal:
Reno napsal:
Ze kterého roku byla tvoje E60? To by mohlo taky sehrát svoji roli, obecně celý produkt LS460 bude naladěn úplně jinak, než 530d, chrochtavec proti atmosférickému osmiválce, špičkově utlumenému.Ale taky srovnáváš auto za 1,5 vs auto za 3.... A sám ses ptal, jestli je AIsin špatný jenom proto, že má(v Subaru) čtyři kvalty...
2006 - těsně před FL, možná se to po FL zlepšilo (vím, že se měnil volič, nevím, jestli se sahalo i na tu převodovku jako takovou). Převodovka nedělá půl ceny auta, ale uvědomuju si, že tehdy v roce 2006 byl 8kvalt novinka. Téma automatů jsem tu nevytáhnul, jen jsem namítnul, že hladký 4stupeň může být lepší volba než kopací 6kvalt. Kamarádovi v outbacku to prostě řadí hladce, a to mu stačí. Trhač asfaltu to ale není a on je k tomu klidný řidič. Za sebe pořád preferuju manuál (a manželku jsem k tomu taky "vychoval"), a kdybych už bral automat, tak právě ten hladký chod by mě zajímal (protože se pohybuju hlavně ve městě, zvládám řadit plynule a nepotřebuju automat, aby se mnou co chvíli škubal - někomu to možná dává pocit, že tam ta převodovka je, že pracuje, že řadí, já o to nestojím).


Já se pohybuju taky ve městě a to je pro mně hlavní důvod, proč mít automat, i když ho teď nemám,
protože jezdím autem z půjčovny nějakou dobu. Čtyři stupně převodovky jsou důvod, proč to bude žrát jak prokoplé, pro mně. Musím se svézt nějakou E60kou z té doby, abych mohl potvrdit, že máš pravdu,
nebo jsi naopak hysterický.
Btw. v tvojich cenových intencích /LS460, 530d/ se dá ještě koupit auto z mauálem?

reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 21.01.2015 06:51, RE: motory BMW
Reno napsal:
Já se pohybuju taky ve městě a to je pro mně hlavní důvod, proč mít automat, i když ho teď nemám,protože jezdím autem z půjčovny nějakou dobu. Čtyři stupně převodovky jsou důvod, proč to bude žrát jak prokoplé, pro mně. Musím se svézt nějakou E60kou z té doby, abych mohl potvrdit, že máš pravdu,nebo jsi naopak hysterický.Btw. v tvojich cenových intencích /LS460, 530d/ se dá ještě koupit auto z mauálem?


Tak zrovna 530d se dělá s manuálem i v F10. ;) A jako zvyklému ti možná ta syrovost přijde v pořádku, já to hodnotím za sebe. (BTW, nejsem investor, je to "jen" okrajová součást mé práce, osobní preference i cenové relace mám jinde.)
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 21.01.2015 08:21, RE: motory BMW
Giorgio napsal:
Reno napsal:
Já se pohybuju taky ve městě a to je pro mně hlavní důvod, proč mít automat, i když ho teď nemám,protože jezdím autem z půjčovny nějakou dobu. Čtyři stupně převodovky jsou důvod, proč to bude žrát jak prokoplé, pro mně. Musím se svézt nějakou E60kou z té doby, abych mohl potvrdit, že máš pravdu,nebo jsi naopak hysterický.Btw. v tvojich cenových intencích /LS460, 530d/ se dá ještě koupit auto z mauálem?
Tak zrovna 530d se dělá s manuálem i v F10. ;) A jako zvyklému ti možná ta syrovost přijde v pořádku, já to hodnotím za sebe. (BTW, nejsem investor, je to "jen" okrajová součást mé práce, osobní preference i cenové relace mám jinde.)


Já mám jednu stařičkou zkušenost s 330i E46 v manuálu a to si nepamatuju skoro vůbec. Je pravda, že se manuály od BMW třepou? Mně by třeba zajímaly manuály od MB, protože ten neumí automatické převodovky vůbec:)
No jestli máš u šéfa budget na auto 3M tak budeš asi velký manager:)

reagovat
sympatico
počet příspěvků54
datum registrace04.03.2014
Pátek 23.01.2015 00:05, Legacy...
Ještě bych si dovolil malou perličku, nicméně celkem k tématu...

V loňském roce jsem se dvakrát potkal s Alešem Zichem, známým motoristickým novinářem a konzultantem, jehož příspěvky je možno spatřit v populárních auto-časopisech.

Popravdě, byl jsem velmi zvědav, jakým vozem tento člověk, který pro auta žije, přijede. Věděl jsem z článků a televize, že autům hodně rozumí a že najezdí kvanta kilometrů...a taky samozřejmě, že na tom není finančně nejhůř.

Schůzka byla v Praze, nedočkavě jsem vyhlížel a tipoval na silné BMW nebo něco úsporného od koncernu. No....pak přijel a mě zůstala pusa dokořán. Přijel starým Legacy kombi, ještě tím hranatým, něco okolo roku 2000. Byl jsem naprosto konsternován, prostě staré hranaté Subaru s cifrou na tachometru, která ve slušné společnosti způsobuje pohoršení...

A pak mi tenhle člověk, který o autech zapomněl věci, jaké my se ani nikdy nenaučíme, úplně s klidem povídal, jak je s tím autem spokojený...jasně, je to stará plechovka a trochu víc žere...ale pořád jezdí a jezdí, je pohodlná, nikde ho nenechala...a prostě má to auto rád...

Ještě jsem měl na paměti, když jsme domlouvali schůzku, že ten týden měl v programu Brno, Německo i Rakousko...a ano, vůbec mu nepřišlo zvláštní že jezdí autem které vizualně zestárlo už před deseti lety...

Uvádím to jako perličku a zajímavost, v jakém autě se cítí dobře člověk, který autům hodně rozumí a jistě by neměl problém si pořídit jakýkoliv nový běžný vůz.

Byl to frajer každým coulem, přijel na obchodní schůzku patnáct let starým Subaru...a my s kolegou v duchu smekli. Opravdu jsme nečekali, že úspěšný, vzdělaný člověk se širokým rozhledem v automobilismu, kterému rukama prošly stovky aut, bude jezdit starým hranatým Legacy...on nejspíš moc dobře věděl proč.

Rozhodně zajímavá zkušenost :)


reagovat
  1 ... 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.