0
zpět
 

diskuze k tématu: Filtry pevných částic jsou časovanou bombou

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 25.03.2012 14:19, RE: Chválím
Alda napsal:
...za článek, rozsah a nakonec i závěr!
Skvělý článek, děkuji autorovi. Ja jsem si u svého BMW 530D nechal demontovat filtr pevných částic v Lahovicích. Zabralo to tedy celý den, ale spotřeba šla hned dolu a díky častému poskakováni ve městě už mě regenerace neotravuje. www.odstranenidpf.cz
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.04.2012 00:18, RE: Vyponutí filtru - žádnej problém
Michal1188 napsal:
Osobně jsem si necal filtr vyndat (vykuchat) a softwarově vypnout a pohoda. Stálo mě to necelejch 8000,- Kč a mám po starostech. Kdyby nekdo chtěl tak to je takdy: http://www.autochip.eu/cz/vypnuti-dpf/zakladni-informace/ nebo jejich homepage www.autochip.eu ... jsou v Praze, kousek za Černým mostem.
Vážení, velmi mne udivuje, jak je na celou problematiku většinou pohlíženo. Na prvním místě jsou vaše peníze, na druhém jízdní vlastnosti a někde na posledním vaše zdraví.
Bohužel. Filtry DPF, ač se to mnohým nelíbí, mají v autě svůj úkol. Ochránit zdraví vaše a vašich dětí. Tedy zabránit tomu,abychom ve větší míře vdechovali miniaturní částice, které dokáží projít buněčnou stěnou a způsobují v našem těle RAKOVINU. Už přichází doba, kdy každý třetí člověk bude na tuto nemoc umírat. Dlouho se to nevědělo nebo záměrně tutlalo a nikdo pořádně nevěděl, co s tím. Pak tedy přišli výrobci automobilů s filtry těchto nanočástic a vy si je pro pár drobných (v porovnání s vaším zdravím) necháte klidně demontovat, odstranit, aby vás náhodou neomezili ve vašem životním standardu. Kdo tedy jezdí málo nebo krátké trasy, nechť si tedy koupí benzínový motor, kdo jezdí hodně - naftový, ale ať počítá i s DPF a vším, co s tím je spojené a neřídí se heslem "Po nás potopa". Neboť až on nebo někdo z jeho rodiny bude na rakovinu umírat, těžko mu to vyváží pocit ušetřených pár tisíc........Přemýšlejte prosím !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 26.08.2012 02:37, RE: Vyponutí filtru - žádnej problém
j.bill napsal:
Vážení, velmi mne udivuje, jak je na celou problematiku většinou pohlíženo. Na prvním místě jsou vaše peníze, na druhém jízdní vlastnosti a někde na posledním vaše zdraví.
Bohužel. Filtry DPF, ač se to mnohým nelíbí, mají v autě svůj úkol. Ochránit zdraví vaše a vašich dětí. Tedy zabránit tomu,abychom ve větší míře vdechovali miniaturní částice, které dokáží projít buněčnou stěnou a způsobují v našem těle RAKOVINU. Už přichází doba, kdy každý třetí člověk bude na tuto nemoc umírat. Dlouho se to...
Dovolte abych reagoval - asi máte z části pravdu - ano, na prvním místě jsou finance a v důsledku toho i ekologie - proto jsem si také zvolil vozidlo s motorem 1.7 CDTi a filtrem pevných částic s vidinou nižší spotřeby, a tedy přirozeně nižších emisí než u benzinu a pocitu větší ekologie. Protože regenereace nejsou nikde odborně a svědomitě popsány a čtenáři se musí spoléhat na to, co jim nakukají výrobci automobilů, začal jsem evidovat, kdy regenrace probíhají a již nyní mohu vznést otázku, na kterou by měl opravdu svědomitě odpovědět pouze výrobce - je skutečně filtr pevných částic přínosem pro ekologii? Při vyšší spotřebě paliva jde do ovzduší větší množství emisí - je to tak?A při regenraci je spotřeba až 3x vyšší. Je tedy ekologické vypuštět více splodin? Kam se dostanou saze z filtru při jeho regeneraci? Část jich shoří a zbytek jde do ovzduší naráz nebo je zde opravdu záruka dokonalého spálení nanočástic při vysoké teplotě? Proč při úsporné jízdě probíhá regenerace častěji? Tzn. spořím a vypouštím méně emisí a naproti tomu pak každá regenerace zvyšuje spotřebu paliva a tím i emise - je to ekologické? Kdybych shrnul moje neoborné poznání se záznamy regenerací na mém vozidle, pak je možná jedinou snahou vyhovět tímto prvkem emisní normě Euro 5, která je beztak jen pro teoretické provozní podmínky, které se s praxí rozchází. Servisy často argumentují slovy o kvalitě nafty a stylu jízdy - dřív jsem jim věřil ale z mých měření mohu svědomitě říci, že tyto faktory četnost regenerací neovlivňují. Probíhají stejně ať jezdíte čistě dálnice nebo pouze ve městě. Je jedno, jestli berete značkovou naftu nebo jinou. Ani zahraniční nafta neudělala změnu. Mimo to jsem se dočetl a hned se mi to potvrdilo, že každá regenerace vlivem zvýšené teploty zkracuje živnotnost oleje o 300km - u mého vozidla má olej vydržet 30.000km, při regeneracích po cca v průměru každých 340km mě počítač pošle na výměnu oleje za 10.000km. Je tedy ekologické vylévat 3x více opotřebovaného oleje? Pro motory s filtrem se používají drahé oleje a přirozeně to pak svádí k myšlence, filtr vymontovat. Na otázku, proč vám servis předepisuje výměnu oleje po 30.000km, když toho stejně nedosáhnete, krčí jen rameny. Jistě musíte nyní vnímat filtr pevných částic jako sporný díl vozidla, který možná na jedné straně ekologii kousek přidá (do doby než začne probíhat každá jeho regenerace) ale na mnoha dalších ubere.
reagovat
ales 44
počet příspěvků1
datum registrace12.02.2013
Úterý 12.02.2013 12:32, RE: Opel 1.7 CDTi 92kW s fitrem v praxi
Vlastnim taky Opel Meriva,ale s motorem 1.7CDTI 81kW automat s filtrem pevnych castic.
Mám úplně ty jstejné zkušenosti co vy. Na volnoběch větší spotřeba zhruba o 2,5l/hod, při jízdě ve městě o 6l/100km, na okresku o 4l/100km při dodržování rychlosti.Regenerace začne kdykoliv( se studeným motorem nebo teplým) V ochodě nám nikdo nic neřekl o regeneraci filtru pevných částic. Jsem si toho všiml, že jsem měl větší spotřebu a na volnoběch šel pronikavý hluk z výfuku dovnitř auta. Začal jsem pátratat co to může být.
Zrovna dneska probíhala regenerace. Měl jsem ujetých 320km. Měl jsem průměrnou spotřebu 5,7 a po regeneraci se zvedla na 5,9 Jezdil jsem trasy 30 km- 100km a bylo jednou mesto se studeným motorem. Regenerace probihala 7.5km. Stalo se me,ze byla aji po 240km,ale tam bylo dost jízd po městě. Co jsem ujel nejdelší trasu bez regenerace bylo 420km a to jsem jel vzdy 100km v kuse. Průměrně regeneraci mám kolem těch 320-350km a regenerace trvá kolem 10km.
Mám na autě ujetýh 10400km. Jak půjdu na servis,tak se schválně nato zeptám a uvidím co mě řeknou.Na servis po 30 000km je blaznoství jít. Půjdu jak budu mět kolem 15 tis.


Pavel Šácha napsal:
Článek pěkný a tak vložím svou praktickou zkušenost jednoho z motorů. Opel 1.7 CDTi 92kW s fitlrem pevných částic, který nemá mnoho najeto (18tis km). Podle návodu má regenerace probíjat cca 1x za 1000km ale jaká je praxe? Za jednu nádrž proběhne regenerace i 3x, tj. na vzdálenosti 800km. Trvá v rozmezí 5-15 minut a navzdory všem vyčteným informacím probíhá i při stojícím vozidle, nikoli jen při jízdě. Při regeneraci je spotřeba mnohonásobně vyšší - příklad: při stojícím vozidle je normální spotřeba 0,5l/hod, při regeneraci 2,8-3,2l/hod. Při jedoucím vozidle, kde je normálně spotřeba 4,6l/100km je při regenraci 11-13l/100km. Nejsem odborník ale kladu si laickou otázku - s filtrem méně škodlivin do ovzduší ale při regeneraci narůstá spotřeba, předpokládám tedy i emise? Za ujetých 18tis km to vypadá tak: normálně by šlo s tímto autem jezdit i za 5,2 litru ale regenrace zvedne spotřebu na 5,7 litru (při 3 regenerací za nádř nafty). Kdy regenerace probíhá? Domníval jsem se, že třeba na dálnici, kde jsou k tomu vhodné podmínky ale algoritmus Opelu je asi úplně jiný - probíhá např. po ukončení jízdy po dálnici a snížení rychlosti (jezdím předpisově), probíhá klidně cca 5 minut po nastartování studeného motoru, probíhá klidně i v městském provozu. Zkrátka mi přijde, že je motoru jedno, jaké jsou podmínky a regeneraci spustí až uzná za vhodné. Nový a zatím opakovaně neotestovaný poznatek je, že interval mezi regeneracemi se protáhne, když občas jedu na čtyřku 80km/h aspoň 15 minut každou novou jízdu autem - ale to je zatím teorie.


reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 18.03.2013 15:05, RE: hmm
jebal napsal:
Zlatej benzín a plyn do toho..... plno lidí vynda filtr a pak ?....pak co ?....uplácet technickou ?....nebo za nesmysl koupit filtr pevných častic ?.... zlatej plyn ....žadný vadný vstřikovače, žadne sundavaní hlav při vymeně žhaviček páááááč po 100t už je nikdo nevyndá , žadnej filtr žádný doplnovaní náplně za 4000......jebat naftu !....přijde doba a možna už zde je....na nemeckem netu už benzinová auta jsou dražší jak nafta.....hlavně BMW 3 a těch MB cdi ....?......plno !.....ani Němec to nechce jen blb čech do toho skočí !...jebat naftu !!!


Ono čerpadlo, vstřiky, EGR, dvouhmoťák a turbína nestačí. Je třeba přidat další zdroj poruchy. Filtr ale už útočí na spotřebu (to se nemůže tolerovat - pryč s ním), zatímco předchozí jmenované patří jen do kategorie servisních nákladů, které se od spotřeby striktně oddělují a v nákladech na provoz zanedbávají. Hlavní je spotřeba.
reagovat
jebal
počet příspěvků4
datum registrace18.03.2013
Pondělí 18.03.2013 15:51, RE: hmm
David V napsal:
jebal napsal:
Zlatej benzín a plyn do toho..... plno lidí vynda filtr a pak ?....pak co ?....uplácet technickou ?....nebo za nesmysl koupit filtr pevných častic ?.... zlatej plyn ....žadný vadný vstřikovače, žadne sundavaní hlav při vymeně žhaviček páááááč po 100t už je nikdo nevyndá , žadnej filtr žádný doplnovaní náplně za 4000......jebat naftu !....přijde doba a možna už zde je....na nemeckem netu už benzinová auta jsou dražší jak nafta.....hlavně BMW 3 a těch MB cdi ....?......plno !.....ani Němec to nechce jen blb čech do toho skočí !...jebat naftu !!!
Ono čerpadlo, vstřiky, EGR, dvouhmoťák a turbína nestačí. Je třeba přidat další zdroj poruchy. Filtr ale už útočí na spotřebu (to se nemůže tolerovat - pryč s ním), zatímco předchozí jmenované patří jen do kategorie servisních nákladů, které se od spotřeby striktně oddělují a v nákladech na provoz zanedbávají. Hlavní je spotřeba.


Spotřeba ?...nafta ?...cca 6,5 L - 2.20 kč náklady na udržbu hvězdné........plyn 10L - 1.80 kč náklady ?... na udržbu ?...co se tak kazí ???....asi lambda sonda cca 3000, u francouzu cívky cca 4000,....snad jen u plynu hrozí zaklepané ventily.... pak naplnění FLASHLUBE ale to je cca 400kč na 10-15 t km.....nejsem zastáncem plynu ale doba je bohužel zlá k naftě
reagovat
petr.dokoupil.79FB
počet příspěvků2
datum registrace10.07.2013
Středa 10.07.2013 14:58, DPF je k ničemu
Mluvil jsem o této problematice s mým mechanikem. Říkal, že to dělají běžně, vyndají filtr, přeprogramují jednotku a hotovo. S emisemi mají zkušenost takovou, že je není třeba ani uplácet, poněvadž absenci filtru vůbec nedetekují. Takže můj názor, filtr pevných částic s ekologií nemá nic společného, je to jen další zbytečnost na autě, které slouží k tahání peněz z kapes již tak finančně zatíženým provozovatelům aut.
reagovat
petr.dokoupil.79FB
počet příspěvků2
datum registrace10.07.2013
Středa 10.07.2013 14:59, RE: Pochvala
pavel28 napsal:
mibfox_novy napsal:
Chvalim autora a obdivuji jeho odvahu jit s nelichotivou pravdou ven. Je to tak, dejte to pryc rovnou z auta. Preprogramujte a upravte soft a mate klid. Auto jezdi lepe a ekonomicteji.
SOUHLASÍM!! Bohužel vlastním taky diesel s DPF a přečtl jsem o této problematice už mraky.mám najeto 115000km.a jediné řešení vydím v tom,že ho nechám vykuchat ven,než platit také prachy za tokovou kurvárnu (DPF)Jediné čeho se bojím jsou emise na STK.,ale všude píšou,že to v pohodě projde.Máte někdo skušenosti s STK? PS:Ford C-Max 1.6 80KW.


Je to v pohodě, na emisích prý vůbec nezjistí, že tam DPF není. Mám to od mýho mechanika, který tohle dělá řadu let.
reagovat
pravdovravec
počet příspěvků1
datum registrace04.09.2013
Středa 04.09.2013 13:49, RE: Vyponutí filtru - žádnej problém
Co k tymto blabolom o zdravi dodat:
- kolko zdravia ti uberu politikmi schvalene zakony proti ludom
- nekvalitna zdravotna starostlivost za peniaze obcanov
- peniaze a nervy, ktore na DPF vynalozis
- zdravie, ktore vynalozis na platenie dani, za ktore nedostavas ziadne kvalitne protisluzby

V podstate, automobilky si z tohto robia byznys a teda robia byznys na zdravi ludi, rovnako ako aj farmaceuticke firmy. Kym budu takto pristupovat, tak na to budem zvysoka kaslat a filtre vykuchavat budem. Pokial tu velkopodnikom ide o zdravie, nech tie filtre predavaju za 3000 KC a nie za 50000-120000 KC + cena prace. Vyrabaju ich ajtak v cine za 150,- KC a ani slovensky ani cesky robotnik z toho nema ziaden prinos.

Takze kecy ohladom zdravia su Ok, ale odtial - potial. O zdravie pojde az v tedy, ked to vsetci ludia daju vykuchat alebo to prestanu kupovat kym sa peniazochtive organizacie neuvedomia. A potom az ked DPF bude stat 2000,- KC a budu automobilky + EU pozerat na zdravie ludi nie svoje prijmy, tak to rad do auta dam aj ja a budem mysliet aj na zdravie inych.

j.bill napsal:
Michal1188 napsal:
Osobně jsem si necal filtr vyndat (vykuchat) a softwarově vypnout a pohoda. Stálo mě to necelejch 8000,- Kč a mám po starostech.
Vážení, velmi mne udivuje, jak je na celou problematiku většinou pohlíženo. Na prvním místě jsou vaše peníze, na druhém jízdní vlastnosti a někde na posledním vaše zdraví. Bohužel. Filtry DPF, ač se to mnohým nelíbí, mají v autě svůj úkol. Ochránit zdraví vaše a vašich dětí. Tedy zabránit tomu,abychom ve větší míře vdechovali miniaturní částice, které dokáží projít buněčnou stěnou a způsobují v našem těle RAKOVINU. Už přichází doba, kdy každý třetí člověk bude na tuto nemoc umírat. Dlouho se to nevědělo nebo záměrně tutlalo a nikdo pořádně nevěděl, co s tím. Pak tedy přišli výrobci automobilů s filtry těchto nanočástic a vy si je pro pár drobných (v porovnání s vaším zdravím) necháte klidně demontovat, odstranit, aby vás náhodou neomezili ve vašem životním standardu. Kdo tedy jezdí málo nebo krátké trasy, nechť si tedy koupí benzínový motor, kdo jezdí hodně - naftový, ale ať počítá i s DPF a vším, co s tím je spojené a neřídí se heslem "Po nás potopa". Neboť až on nebo někdo z jeho rodiny bude na rakovinu umírat, těžko mu to vyváží pocit ušetřených pár tisíc........Přemýšlejte prosím !


reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Pátek 06.09.2013 15:57, RE: článek??
Petr - TipCars.com napsal:
Vendys napsal:
Doba je taková, že chceme více a více jezdit nafťáky, tak musíme připlatit za jejich "čistotu". Je pro mě důležitější posun v oblasti emisí než peněženka někoho kupujícího ojetinu!
Bohužel na to doplácení i zájemci o zážehový motor - automobilky náklady na vývoj dieselů podle některých informací rozpouštějí mezi benzín. motory, které jsou výrobně levnější ... Navíc kdyby se jezdilo jen s benzínovými motory, nebylo by kam dávat odpad benzínu - motorovou naftu. EU už nyní jí má přebytek ...


Nemyslím si, že by byl problém s odbytem nafty, pokud by většina automobilů jezdila na benzín. Problém je v tom, že v ČR potažmo EU jsou drahá paliva. Takže spousta lidí je prostě donucena jezdit naftou. Pokud by benzín stál 15-20 korun, tak spousta lidí by raději jezdila benzínovými 6 či 8 válci.
Každopádně díky za hezký článek. Ještě bych přivítal studii pozitivního vlivu absence filtru na spotřebu a životnost motoru a potom jaké jsou zkušenosti z STK.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.