0
zpět
 

diskuze k tématu: Tiptronic nebo manuál do Škody Superb?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 09:29, rada
pro Marek, auto jste si koupil nové, ale tázající se ptal na ojeté, skoro každé auto vydrží při servisování 200t km, ale máte zpětnou vazbu jak je na tom další majitel?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 09:39, rada
tak ohladne motoru-neni som profik ale TDI je TDI a ked neni zniceny tak musi 300tis.KM odjazdit z usmevom A prevodovka?automat je proste luxus...nerozmyslas,nepreradujes,v meste na krizovatkach -semaforoch sa ostatnym vodicom smejes a mas volne ruky.z vlastnej skusenosti ti poviem ze tip-tronic vyuzijes iba dole kopcom inak ti je nanic.mzno prvy den ta bude bavit ale ako si zvyknes na automat uz ho nebudes pouzivat.ja osobne by som uz viac auto z manualom viac nekupil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 11:15, rada
Mě se nepozdává celý Superb. Rozříznout Passata, přivařit k němu kus podlahy a nakonec "Superbovský" zadek? To není zrovna šťastné. Auto se při jízdě kroutí, to poznáte hned. Vůbec nemluvím o praskající podlaze, jejíž praskání výrazně urychluje stav našich silnic. Podle mého názoru jde o průměrný automobil střední třídy. Lepší je Mondeo, Avensis atd. - obzvláště, co se týče ropáckých motorů. Motory 1.8 T a 2.8 V6 jsou asi jedinou rozumnou volbou, jak s manuálem tak s automatem.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 13:06, rada
to jsou zas kecy, auto se při jízdě kroutí,to poznáte hned.Praská podlaha...To může napsat člověk co viděl Superba na obrázku a četl na jakém základu byl postaven.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 14:34, rada
Dobrý den. Jsem ošklivý, zlý bazarník a ze svého pohledu bych Vám doporučil (jak zde psalo mnoho předchozých) tdi 96 kW s manuální převodovkou v normální barvě s aut. klimou, bez koženého potahu. Jistě auto budete někdy prodávat a tato variace je nejprodejnější. Propad ceny bude nejmenší. Jinak co se týče poruchovosti, je to u všech aut v podstatě obdobné. Všechny mají nějaké "chronické", ale ne vždy se projevující vady.Při správném servisování auta vydrží viceméně stejně. Jízdní vlastnosti jsou, pokud nejste Shumacher, OK, cili průměr na danou třídu. Nelze jistě porovnávat s BMW, MB, Audi. Se všemi ostatními výrobci ano. Na otázku jsem Vám neodpověl:). Přeju dobrý kup. VV
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 14:57, rada
To velky vezir : mam suberba 2,8l v plne vybave. Za 4 roky co ho mám jsem s ním neměl ani jeden problém. Tohle auto s prehledem muze konkurovat bmw,audi atd. 2,5 tdi bude dobra volba . bral bych tiptronic
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 15:00, rada
..neodpověděl:))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 15:21, rada
to Petr, sup může konkurovat audy A6 jen na propagačním materiálu ze Škody pro ČR.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 19:03, rada
Škodu Superb jsem si pořídil před 3 měsíci. Vůz používaný od 09/2007, tedy ten po faceliftu. Ze začátku jsem s motorem také velmi váhal zda 2,0 TDI nebo 2,5 TDI, protože mi někteří říkali, že provozní náklady jsou na něj zbytečně velké atd. Nakonec jsem našel perfektní nabídku na 2,5 TDI v automatu, který měl najeto 64 tis. km z Francie ve výbavě, která je maximální a cena byla dokonce nižší než některé 2,0 TDI v horší výbavě. Na autě jsem od té doby najezdil 11 tis.km a zatím perfektní zkušenosti. Ze začátku než jsem se s autem zžil byla spotřeba okolo 9 litrů, nyní již mám průměr 7,8 což si myslím je dobrá hodnota. Dokonce trasa Brno - Dvůr Králové při normální jízdě za 5,8!!! Tímto bych vám chtěl tento motor jen a jen doporučit, protože tah je naprosto perfektní a hlučnost motoru se mi zdá oproti 2,0 TDI nižší. Kvalita interiéru se mi zdá velmi dobrá, kožené sedačky vypadají skoro po 2 rocích stále jako nové. Jediný problém, který nyní s automobilem mám a to nevím zda je přímo problém je klimatizace. Při sepnutí vše v pořádku funguje, ale někdy v ní jakoby "bouchne" a začne foukat ještě silněji. Nevíte někdo čím by toto mohlo být? Zda třeba náplní pokud je vůz skoro 2 roky starý? Děkuji za odpověď...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 20:13, rada
Mám 1.9 TDI 96kW Tiptronic již 5 let a jsem více než spokojen. Na autě mě vadí jen dvě věci. Nedokonalá konstrukce stěračů (často drhnou a nestírají) a tužší servořízení (elektromechanika v novějších typech je jiné komfort). S 2.5TDI zkušenost mám. Je to kvalitní a tižší motor, ale na mou těžkou nohu byla spotřeba kolem 10lit/100km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 23:32, rada
To: Vít Procházka: Máte poslední bouchací turbomodel klimatizace, buďte rád a nestěžujte si:). VV
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.06.2009 23:52, rada
To: Vít Procházka. Pane Procházko, tázající se ptá na zkušenosti.. Po 3 měsících nemáte zkušenosti. Mimochodem, verze co vlastníte byla levná z prostého důvodu: Je to na trhu nežádané, obecně vnímané nespolehlivé přibližovadlo. Však mnoho pěkných km přeju. VV
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.06.2009 00:17, rada
To: Milan. Dobrý:)). VV
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.06.2009 09:19, rada
nedá mě to, ale říkat o 2.5tdi, že je tichý motor? když jsem ráno nastartoval svoji A4, tak jsem budil sousedy ve 4patře. Když mě v práci kolem mé kanceláře projede služební A6 s tímto motorem, tak ji bezpečně poznám podle toho ticha co pochází z motoru, i když ať jsem upřímný, když jeden obchoďák nechal nastartovanou fabii s 1.4PD se zapnutou klimou před kanceláří, tak jsem si myslel, že mě tam stojí traktor s kompresorem a něco bourají.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.06.2009 09:19, rada
Ahoj všem. Koupili jsme Superba 7/2006 letos na konci března. 1,9TDI 96kW, tiptronic, černá metalíza, plná výbava se serviskou, polokůže (úplná bomba). Najeto 107tisíc. První investice - rozvody, desky, kotouče a samozřejmě olej v motoru (tohle ale snad udělá každej, kdou koupí ojetý auto). Pocitově bylo auto líný, řadilo pomaleji a při zařazení R (zpátečka) auto cukalo (ale ne bohužel pokaždé), což vadilo nejvíc ne všeho. Odborník na automaty to napíchl na počítač a první věta - vyměň váhu vzduchu, píše to nesmysly, pak se teprve podívám na převodovku. Stalo se, auto najednou jelo a řadilo rychleji. Zpátečka se nezlepšila. Auto šlo na výměnu oleje v převodovce. Celkem je tam asi 15 litrů (400,- za litr dobrýho), plus 700,- filtr oleje. Odborník vypustil olej a bylo první zkoumání - čichem, sklíčkem, barvou, množstvím nečistot v oleji. Resume - olej starý, ale nespálený, žádné špony v magnetických lapačích, tzn. zatím žádná velká investice. Takto pozitivně to pokračovalo přes rozvaděč (jednotlivé skupiny pístků, kontrola tlakových selenoidů atd. - vše ok). Napustil druhý olej (napouští se zespod, protože převodovka nemá nic zvrchu - Škoda píše "celoživotní náplň", servisák mi řekl, že to znamená 120tisíc - pak je předpoklad dalšího auta). Auto se projelo, nový olej ven - ten propláchl nečistoty a další nový olej (ano, 2x a nejde to přefiltrovat). Auto řadí ještě rychleji, ale zpátečka stále cuká. Přibyla nová závada - auto couvá na volnoběh, při plynu zpátečka vypadle úplně. Takže převodovka půjde úplně ven, uvidíme, co to bude.
Nicméně RESUME NA ZÁVĚR - mám 30 roků, jezdím hodně (asi 50tis ročně). Je to můj první automat, průměrná spořeba 7,5l (půl město, půl mimo město), velký auto, zvlášť vzadu, dětská autosedačka ok s místem jako hrom, TIPTRONIC - jsem stále nadšenej i přes vady, který se zkrátka musí vyřešit jako u všeho. Komfort pocitově větší než A6 nebo Passat. Na podzim chci koupit ještě jednoho v tom samým, ale také zvažuji 2,5tdi. Jinak světlý interiér nevím nevím, každopádně to vypadá parádně! Auto na jízdu - polykač kilometrů, ne závodník. Ale při 160km/h můžete v autě šeptat a auto se nevlní a jede jako na kolejích. Mám 205/16", což úplně stačí. Je to zkrátka limuzína. Takže za sebe - doporučuji!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.06.2009 09:22, rada
A k té tichosti motorů - zavřený okna - TICHO, otevřený okna - HLUK! Já preferuji to první, protože to má klimu a nepotřebuji, aby mne někdo viděl !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.06.2009 11:15, rada
Plny souhlas se Zdenym, zase spousta troubu placa nesmysly o 2.5TDI. Nemam cas ani silu se s nima hadat, takze pouze fakta.
Mam 3 roky/50tkm odjeto v Audi 2.5TDI 114kW A6 r.v. 2002.
Spolehlivost - zatim zadna zavada, ale netvrdim, muze byt.. (nyny najeto 160tKm, overeno)
Spotreba: u me 6.7l/100km, skutecna i dle PP (odchylka <0.1) Dalnice 140, okresky 100-115 (vse tacho). Malo mesta. Vic mesta - 7.5.
Dynamika: nechapu stiznosti na maly rozsah otacek. Da se tam sestka a jede se, motor od 1200ot tahne akceptovatelne, od 1500 uzasne. Turbo efekt je, priznavam.
Srovnani s 1.9TDI: asi usporny motor, ale v nafte 4 valce a 6 valcu je jina trida aut, jina liga. Prodal jsem Mazdu6 2.0diesel 100kw pac jsem to nemohl poslouchat! 2.5TDI snesu, zahraty si jenom prede. Studeny - hruza, samo, tak jako 4valce.
Pro me 4valce v nafte - never more, i kdyz uznavam, novy generace motoru jsou jinde.
Manec
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.06.2009 08:56, Doporučení
Doporučuji manuální převodovku v kombinaci s motorem 1.9 Tdi ( 96 kW), nebo s motorem 1.8 T ( 110 kW). Myslím že toto jsou dvě nejspolehlivější kombinace. U motoru 1.9 Tdi ( 96 kW) pozor na spotřebu oleje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.06.2009 08:56, Něco mi tu chybí....
a to hlavně jedna důležitá informace... v případě automatu odpadají potíže s dvouhmotovým setrvačníkem, který je u dieselových verzí 96 kw a 103 kw(2,5 tdi nevím..) a který jednou "čeká" každého, kdo si toto auto pár let nechá, oprava(výměna) se sice dnes dá pořídit okolo 20-možná už to někdo umíte levněji, ale je to většinou způsobeno nesprávným zacházením řidičů. Většina z nich totiž s největší radostí zrychluje na vysoké kvalty z nízkých otáček a právě okolo 1800 ot. dostává dvouhmoťák největší "prdy". Proto doporučuji z vlastní zkušenosti, i u TDi, které táhne odspodu:o) více řadit a hlavně ostřejší zrchlování bych praktikoval až tak od 2000 otáček...z vlastní praxe se mi to osvědčilo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.06.2009 10:52, RE: Doporučení
Rubal napsal:
Doporučuji manuální převodovku v kombinaci s motorem 1.9 Tdi ( 96 kW), nebo s motorem 1.8 T ( 110 kW). Myslím že toto jsou dvě nejspolehlivější kombinace. U motoru 1.9 Tdi ( 96 kW) pozor na spotřebu oleje.
Motor 1,9 Tdi (96kW) mám ve fabii RS a už má najeto přes 150 tis. km a z toho poměrně dost ve městě, co se týče motoru nemuselo být ještě nikdy nic měněno a olej ještě nikdy nebylo třeba před pravidelným servisem dolévat!
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.