0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Garde/Rapid - Stárne, ale příznivce neztrácí

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.07.2006 20:33, RE: Rapid 136
DEKTR1 napsal:
píše se greatest hits ty troubo
to DEKTR1: No ještěže tě tady máme. Kdo jiný by nás tak hezky a nenásilně doučil angličtinu, že?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.07.2006 22:11, RE: Rapid 136
J.P. napsal:
Vzhledem k zadní nápravě, kvalitnímu "favoriťáckému" motoru ,širším pneu, apod. nejsou jízní vlastnosti skutečně špatné. motor není slyšet o nic více, než ve Favoritu, v autě nic nehlučí a neklepe. Samozřejmě, že dnes je doba a vývoj aut (hl. elektronika) někde jinde, ale věřím, že při určitém vylepšení a slušné ceně by se Rapidi tehdy prodávali v pohodě dál, neboť představuje určitý typ "sporťáka", s motorem vzadu a slušnou užitnou hodnotou. V cizině jej i docela okukovali a říkali mu "české p...
Následující řádky, prosím, ať nečtou pánové DEKTR1, David a někteří další, protože by je stejně nepochopili a není to míněno, prosím , nijak opovržlivě. Souhlasím s panem J.P. v zásadě ve všem, neshodneme se v designu Fabie, který mě naopak natolik zaujal, že jsem si koupil jednu z prvních vyrobených Fabií, posadil jsem ji na Al kola AEZ a byl jsem s ní tři roky zcela spokojen. Ale zpět ke klasice. Mnozí z pisatelů jsou zřejmě velmi mladí a zřejmě nezažili komunistickou éru v jejím normalizačním rozkvětu, což jim pochopitelně nelze vyčítat, ale na druhou stranu proto oni nemohou nikdy pochopit Vámi popsanou a mnou podpořenou nostalgii takového ježdění. Já jsem s rodiči absolvoval ve voze Škoda 1000 MB ročník 1964, výrobní číslo 500 cestu napříč Evropou , tehdy ještě na devizový příslib, celých pět tisíc kilometrů to tehdy bylo, tři týdny to trvalo, dodnes je to pro mne nezapomenutelný zážitek, který mi připomíná pár černobílých fotografií a několik vzpomínek na to, jak nás předjížděly i kamiony, protože v Alpách nic pomalejšího , než čtyřmi osobami a výbavou naložená Škoda 1000 MB už nebylo. Ale o tom ta nostalgie je a taky o tom, že tenkrát nám bylo dvacet. A proto jsem si před dvěma lety koupil shnilého Rapida, který je dneska po repasi jako nový, občas se s ním svezu, proto jsem si koupil Š1000MB ročník 1966 a občas se s tím svezu a omládnu, aspoň na chvíli. To je vše.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.07.2006 22:23, RE: Rapid 136
honza napsal:
to DEKTR1: No ještěže tě tady máme. Kdo jiný by nás tak hezky a nenásilně doučil angličtinu, že?
Možná jste ten jemný rozdíl nepostřehl, ale já jsem Vás doučoval jazyk český a nikoliv jazyk anglický.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.07.2006 09:59, RE: Rapid 136
DEKTR1 napsal:
píše se greatest hits ty troubo
co ty ses za srace dektre1
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.08.2006 13:13, RE: rapid
Evža napsal:
No... , jako kdysi dávno "věrného Škodovkáře" mě článek celkem potěšil - jó, nostalgie , ale i pobavil. Pár nepřesností a taky - tohle je recenze? Koukám, tím bych se chtěl živit .
Nějaké chybči tam fakt byly, ta úhlovka u Garde, nebo v záporech "upadlé zadní kolo" - úhlovka z nábojem zvlášť a bubnem, který je samostaný v tomhle provedení upadne spíš cokoli jiného, jen to zadní kolo určitě ne.
Chybí mi jakákoli zmínka o interiéru (přední sedačky jiné konstrukce, palubní deska, přístro...
No pekny clanok plny nepresnosti. Osobne mam Garde z 1983 a je z BAZ (ako funny car alebo yougtimer ). Inak Garde sa v BAZ vyrabalo uz od 1981 ak sa nemylim. A je v stave ze hromada o polovicu novsich aut o takom moze len snivat. A to je zatial nedotknute co sa tyka karoserie a interieru.
Ale preco pisem je aby si autor rozsiril obzor o modelovej rade Garde. Odporucam mu preto stranku:

http://garde.plivnik.cz

a ked to natiahne zalozku techinfo.
Prajem prijemne citanie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.08.2006 11:34, SKODA
Mělo by to zmizet ze silnic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 10:50,
Bezte uz vseci do prdele z tema hnusnejma skodofkama!!!!
Nic nenici zivotni prostredi snad vic,nez ty hnusne auta!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.08.2006 17:48, RE: bez předmětu
Zigi napsal:
Bezte uz vseci do prdele z tema hnusnejma skodofkama!!!!
Nic nenici zivotni prostredi snad vic,nez ty hnusne auta!!!!
si chudáček. Auta ničí životní prostředí jen asi %5. Největší podíl maji na tom továrny, elektrárny a pod. Nicméně i tak mě zajímají alternativní pohony atd. Jinak je mi dvacet a díky podnikání mám už třetí auto, escorta XR3i, civica a ted mám BMW 320d r.v. 98 a jinak jsem jezdil v octavii 1.9tdi a fábii. Takže mohu i už srovnávat. Ikdyž jsem nezažil tu dobu tak i mě se Rapid líbí. Má hezké tvary na tu dobu. Kdyby dnes škoda udělala podobné malé kupé s dnešními moderními tvary a nedej bože i kvalitními motory jako třeba u Hondy CRX která měla podobný trošinku vzhled jako rapid tak by to bylo fajn auto. Ale je fakt že bych taky rád aby tyhle auta zmizeli protože bezpečnost atd. je nic moc....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.08.2006 14:40, garde/rapid
v technickém popisu verze garde jsou chyby: garde /81 , 82 a 83 / -všechny úzké modely byly vybaveny zadní nápravou se šikmými osami kývání a hřebenovým řízením
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.10.2006 20:08, RE: Rapid 136
David napsal:
No tak to teda nevím, co je na tom příjemnýho ,když na vás ze zadu neustále řve motor, kterej vůbec netáhne. A Evropu bych v tomdle teda projíždět nechtěl, myslím že bohatě to stačí z Prahy na hranice, dál bych šel radši na stopa.....
Poslední modely Rapidů mohly být opravdu lepší než favorit, nevím co na tom je
reagovat
cmk
počet příspěvků21
datum registrace24.10.2006
Úterý 27.08.2013 08:57, RE: bezol. benzín
Kybergreg napsal:
Ivoss napsal:
Škodovkám teda nerozumím, ale jedno mi není jasné - verze s motorem 136 46kW nemohou jezdit na bezolovnatý benzín a zároveň mají hliníkovou hlavu? To vůbec nedává smysl - do hliníkových hlav se lisují nebo zalévají pouzdra s tvrzenou dosedací plochou pro ventily, která ODOLÁVÁ bezolovnatým benzínům. Problém je u starých litinových hlav, kde jsou dosedací plochy pro ventily vybroušeny přímo na materiálu hlavy, který nemá dostatečnou tvrdost pro používání bezolovnatého benzínu a ventily se podpalu...
V článku je to dobře, u rapidů s motorem 136 se skutečně nedá dlouhodobě jezdit na natural bez dodatečných aditiv. U motoru 135 je to jinak, tam se na natural jezdit dá. Nevím, v čem přesně spočívá ten důvod, asi je to tak, jaks to napsal, ale je to prostě tak.


1. motory s hlinikovou hlavou se nejdriv delaly ve verzi 136 a sedla byla sice tvrzena, ale ne dostatecne, proto to neumoznovalo z pocatku vyroby jizdu trvale na bezolovnaty benzin. Prubezne se sedla "doladila" a nasledne vyrabeny motor 135 (pro skodovky s motorem vzadu 742.135, pro Favority 781.135 - rozdil v bloku byl v umisteni cisdla motoru a diry pro merku oleje) uz mel jen dobre tvrzena sedla

2. Garde melo zadni VLECNOU napravu !!! I kdyz uzkou, ale VLECNOU

3. Garde melo 4pistkove brzdy vpredu !!!

Ono se Garde nezdalo, ale prave Garde byl nejvetsi technicky skok (hlavne co se tyce podvozku). Zmeny ze 120ky na Garde byly mnohem vetsi nez ze Skody 100/110 na 105/120.

reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.