0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Garde/Rapid - Stárne, ale příznivce neztrácí

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 07:44,
Tipcarsu asi dochádzajú nápady o čom písať.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 09:06, Pojedli kaše
Dnes to vypadá, že redakce posnídala vtipnou kaši. Nejprve ten článek o Cromě a teď Rapid ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 09:44, No tak ...
Ale panove, je cas dovolenych, tak budte trochu schovivavi! Redaktori si odpocinou a zase budou psat kvalitni clanky ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 10:00, rapid
Ja neviem co sem do prispevkov pisete take picovinky, to by ste boli radsej, aby sem napisali Xtu recenziu na Mondeo, Alfu alebo VW?

- pekny clanok, take nostalgicke ozivenie spomienok je osviezujuce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 10:35, bezol. benzín
Škodovkám teda nerozumím, ale jedno mi není jasné - verze s motorem 136 46kW nemohou jezdit na bezolovnatý benzín a zároveň mají hliníkovou hlavu? To vůbec nedává smysl - do hliníkových hlav se lisují nebo zalévají pouzdra s tvrzenou dosedací plochou pro ventily, která ODOLÁVÁ bezolovnatým benzínům. Problém je u starých litinových hlav, kde jsou dosedací plochy pro ventily vybroušeny přímo na materiálu hlavy, který nemá dostatečnou tvrdost pro používání bezolovnatého benzínu a ventily se podpalují. Nebo snad do prvních hliníkových hlav lisovali pouzdra z obyčejné litiny? To se mi vůbec nezdá. Není v článku chyba?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 10:59, RE: bezol. benzín
Ivoss napsal:
Škodovkám teda nerozumím, ale jedno mi není jasné - verze s motorem 136 46kW nemohou jezdit na bezolovnatý benzín a zároveň mají hliníkovou hlavu? To vůbec nedává smysl - do hliníkových hlav se lisují nebo zalévají pouzdra s tvrzenou dosedací plochou pro ventily, která ODOLÁVÁ bezolovnatým benzínům. Problém je u starých litinových hlav, kde jsou dosedací plochy pro ventily vybroušeny přímo na materiálu hlavy, který nemá dostatečnou tvrdost pro používání bezolovnatého benzínu a ventily se podpalu...
je, alá ministr Šimonovský... Myslím, že se tenhle týden prostě moc hulilo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 14:03, RE: bezol. benzín
Ivoss napsal:
Škodovkám teda nerozumím, ale jedno mi není jasné - verze s motorem 136 46kW nemohou jezdit na bezolovnatý benzín a zároveň mají hliníkovou hlavu? To vůbec nedává smysl - do hliníkových hlav se lisují nebo zalévají pouzdra s tvrzenou dosedací plochou pro ventily, která ODOLÁVÁ bezolovnatým benzínům. Problém je u starých litinových hlav, kde jsou dosedací plochy pro ventily vybroušeny přímo na materiálu hlavy, který nemá dostatečnou tvrdost pro používání bezolovnatého benzínu a ventily se podpalu...
V článku je to dobře, u rapidů s motorem 136 se skutečně nedá dlouhodobě jezdit na natural bez dodatečných aditiv. U motoru 135 je to jinak, tam se na natural jezdit dá. Nevím, v čem přesně spočívá ten důvod, asi je to tak, jaks to napsal, ale je to prostě tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 14:05, Úhlová náprava
Úhlovou nápravu, tzv. vlečku (vlečenou nápravu), měly i první Garde, které měly ještě úzké nápravy (před r. 1983). Je to tzv. "úzká vlečka" a dávala se právě jen do Gardovek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.07.2006 18:40, RE: rapid
bubu napsal:
Ja neviem co sem do prispevkov pisete take picovinky, to by ste boli radsej, aby sem napisali Xtu recenziu na Mondeo, Alfu alebo VW?

- pekny clanok, take nostalgicke ozivenie spomienok je osviezujuce.
No... , jako kdysi dávno "věrného Škodovkáře" mě článek celkem potěšil - jó, nostalgie , ale i pobavil. Pár nepřesností a taky - tohle je recenze? Koukám, tím bych se chtěl živit .
Nějaké chybči tam fakt byly, ta úhlovka u Garde, nebo v záporech "upadlé zadní kolo" - úhlovka z nábojem zvlášť a bubnem, který je samostaný v tomhle provedení upadne spíš cokoli jiného, jen to zadní kolo určitě ne.
Chybí mi jakákoli zmínka o interiéru (přední sedačky jiné konstrukce, palubní deska, přístroje), nebo něco dalšího k zadní nápravě, která měla navíc šikmé ramena a kloubové hnací hřídele, také výstuhy byly později dodávány jako samostaný náhradní díl (rada pro ty nešťastné zadní ramena - použité zadní ramena (nezkroucené) ze základního modelu Š 105-120 a tyto výstuhy a je po starostech a za pár drobných), dále zmínka o jiném stálém převodu atd. Nebo o zajímavostech jako vstřikování paliva u pár posledních kousků, závodní okruhové verzi atd.
Ale jinak si cením, že si ještě někdo vzpomene , sice ne úplně přesně, ale vzpomene.
Rozhodně jde o zajímavé auto, některé kusy se dají sehnat ve velmi zachovalém stavu, jiné zase se zajímavým úpravami - pozor na neodborný tuning - no prostě zbastleniny - ale to se většinou pozná na první pohled .
Jo a taky vše co bylo od Š 130 výše bylo děláno s ohledem na možnost použití i sériových komponentů nebo jejich úprav pro soutěžní auta jak na okruhu tak na rallye (brzdy, převodovka, zadní náprava atd.).
Ale konec nostalgie a vzpomínání... .
A zájemncům o Rapida nezbívá než popřát štěstí na zajímavý nebo zachovalý kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 25.07.2006 11:25, RE: bezol. benzín
Kybergreg napsal:
V článku je to dobře, u rapidů s motorem 136 se skutečně nedá dlouhodobě jezdit na natural bez dodatečných aditiv. U motoru 135 je to jinak, tam se na natural jezdit dá. Nevím, v čem přesně spočívá ten důvod, asi je to tak, jaks to napsal, ale je to prostě tak.
Rapida 136 jsem vlastnil a od momentu, kdy se na benzinkách přestal prodávat olovnatý SUPER jsem normálně jezdil na natural, několik let, naprosto bez problémů. Před loni jsem auto prodal, ale vím, že ke spokojenosti majitele jezdí pořád a furt na natural. Takže nevidím žádný problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 25.07.2006 13:14, RE: bezol. benzín
Bret napsal:
Rapida 136 jsem vlastnil a od momentu, kdy se na benzinkách přestal prodávat olovnatý SUPER jsem normálně jezdil na natural, několik let, naprosto bez problémů. Před loni jsem auto prodal, ale vím, že ke spokojenosti majitele jezdí pořád a furt na natural. Takže nevidím žádný problém.
Rapida 135 r.v.90 jsem vlastnil také, později s motorem z Favorita 136, ale stále SEDR karburátorem. Měl jsem ho na LPG a najezdil s ním mnoho km. Mám na to moc pěkné vzpomínky.. Prostě auto co mělo jiskru! Jel jsem v podobném typu nedávno a stále jsem se v něm cítil lépe než ve Favoritu nebo Felicii. Abych ho ale jen nechválil, když už dávám přednost Octavii.. Je to hlavně kvůli bezpečnosti.. Proto mě mrzí, že už si Rapida nebo R nejspíš nikdy nekoupím :(
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.07.2006 15:12, Rapid 136
Čtu příspěvky o Rapidu, poslouchám u toho gratest hits "Katapultu" a přiznávám, že je to hezká nostalgie. Ale zaplať bůh máme-li na co hezkého vzpomínat. Mám Rapida 136 od roku 1990, (tenkrát jsem měl sice pořadník na Favorita, ale když jsem se v něm svezl, už jsem ho nechtěl). Rapida si tehdy postavil jako přestavbu původní majitel, jenž dělal v MB. Je stříbromodrý, na Al 185/70 kolech s plnou tehdy možnou výbavou byl o kus dál než Favorit a možná i Felicie(Jen cyklovač stěračů má 5 poloh, otáčkoměr, perfektní sedačky,apod.) . V roce 96 jsem do něj dal LPG a jezdím v pohodě levně. Projel jsem i sám s rodinou po Evropě ( 99- u sestry v Belgii, 2000-Pelješac, 2001,2,3,4 - Zadar) Nepočítám "odskoky" do Vídně či SRN. Tam jsem s ním i jel 180 km/hod ,ovšem na benzín. Samozřejmě, že nějaké opravy byly, i motor má GO, praskla mně úhlová náprava, naštěstí před cestou do Chorvatska, ale to musíte vrážet do každého auta. ND ale nejsou drahé, nové přední tlumiče pořídím na burze za 300. To, že s ním chci vydržet co nejdýl svědčí i to, že jsem do něj letos vrazil 8000 na novou nádrž na LPG a STK (Musel jsem polepit podlahu, protože to hnije zevnitř a zimy jsou zde v horách těžké). Též jsem dal podložky pod zadní péra a trochu přenesl těžiště dopředu. Na cestu k moři mám už sice jiné moderní auto též na LPG, ale s Rapidem jezdím dál rád , ono, když Vám vzadu pěkně vrní motor, je to docela hezký pocit. A o tom ten život přece také je.

J.P.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.07.2006 16:03, RE: Rapid 136
Podzimek Jaroslav napsal:
Čtu příspěvky o Rapidu, poslouchám u toho gratest hits "Katapultu" a přiznávám, že je to hezká nostalgie. Ale zaplať bůh máme-li na co hezkého vzpomínat. Mám Rapida 136 od roku 1990, (tenkrát jsem měl sice pořadník na Favorita, ale když jsem se v něm svezl, už jsem ho nechtěl). Rapida si tehdy postavil jako přestavbu původní majitel, jenž dělal v MB. Je stříbromodrý, na Al 185/70 kolech s plnou tehdy možnou výbavou byl o kus dál než Favorit a možná i Felicie(Jen cyklovač stěračů má 5 poloh, otáč...
píše se greatest hits ty troubo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.07.2006 20:16, rapid cabrio
chybí zmínka o verzi cabrio, která byla určená pro export. pár fotek je tady: http://www.ceskatelevize.cz/program/1170433294.html
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.07.2006 22:02, RE: Rapid 136
DEKTR1 napsal:
píše se greatest hits ty troubo
Vážený pisateli DEKTR1, nenapadlo Vás , že to jedno písmenko mohlo jen náhodou vypadnout ze psaného textu ? To se může stát i člověku vzdělanému a nemusí to být trouba. Čtu Vaše příspěvky do diskusí poměrně často a neoplývají příliš velkou fantazií. Zato urážek je v nich poměrně hpjnost. Zkuste se sám nad svými texty a jejich gramatickou správností sebektiricky zamyslet. Například ve Vámi napsaném vzkazu se před oslovením ty troubo píše čárka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.07.2006 22:47, RE: Rapid 136
Honza napsal:
Vážený pisateli DEKTR1, nenapadlo Vás , že to jedno písmenko mohlo jen náhodou vypadnout ze psaného textu ? To se může stát i člověku vzdělanému a nemusí to být trouba. Čtu Vaše příspěvky do diskusí poměrně často a neoplývají příliš velkou fantazií. Zato urážek je v nich poměrně hpjnost. Zkuste se sám nad svými texty a jejich gramatickou správností sebektiricky zamyslet. Například ve Vámi napsaném vzkazu se před oslovením ty troubo píše čárka.
Názorný příklad, myslím si, že nejsem trouba a písmenko jsem také spletl. hpjnost=hojnost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.07.2006 09:12, RE: Rapid 136
Honza napsal:
Názorný příklad, myslím si, že nejsem trouba a písmenko jsem také spletl. hpjnost=hojnost.
trouba je on, kašli na něj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.07.2006 09:51, RE: Rapid 136
Podzimek Jaroslav napsal:
Čtu příspěvky o Rapidu, poslouchám u toho gratest hits "Katapultu" a přiznávám, že je to hezká nostalgie. Ale zaplať bůh máme-li na co hezkého vzpomínat. Mám Rapida 136 od roku 1990, (tenkrát jsem měl sice pořadník na Favorita, ale když jsem se v něm svezl, už jsem ho nechtěl). Rapida si tehdy postavil jako přestavbu původní majitel, jenž dělal v MB. Je stříbromodrý, na Al 185/70 kolech s plnou tehdy možnou výbavou byl o kus dál než Favorit a možná i Felicie(Jen cyklovač stěračů má 5 poloh, otáč...
Jasan, díky za váš příspěvek - ano je to opravdu nostalgie. Tak ať vám auto šlape...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.07.2006 18:50, RE: Rapid 136
Podzimek Jaroslav napsal:
Čtu příspěvky o Rapidu, poslouchám u toho gratest hits "Katapultu" a přiznávám, že je to hezká nostalgie. Ale zaplať bůh máme-li na co hezkého vzpomínat. Mám Rapida 136 od roku 1990, (tenkrát jsem měl sice pořadník na Favorita, ale když jsem se v něm svezl, už jsem ho nechtěl). Rapida si tehdy postavil jako přestavbu původní majitel, jenž dělal v MB. Je stříbromodrý, na Al 185/70 kolech s plnou tehdy možnou výbavou byl o kus dál než Favorit a možná i Felicie(Jen cyklovač stěračů má 5 poloh, otáč...
No tak to teda nevím, co je na tom příjemnýho ,když na vás ze zadu neustále řve motor, kterej vůbec netáhne. A Evropu bych v tomdle teda projíždět nechtěl, myslím že bohatě to stačí z Prahy na hranice, dál bych šel radši na stopa.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.07.2006 11:10, RE: Rapid 136
David napsal:
No tak to teda nevím, co je na tom příjemnýho ,když na vás ze zadu neustále řve motor, kterej vůbec netáhne. A Evropu bych v tomdle teda projíždět nechtěl, myslím že bohatě to stačí z Prahy na hranice, dál bych šel radši na stopa.....
Vzhledem k zadní nápravě, kvalitnímu "favoriťáckému" motoru ,širším pneu, apod. nejsou jízní vlastnosti skutečně špatné. motor není slyšet o nic více, než ve Favoritu, v autě nic nehlučí a neklepe. Samozřejmě, že dnes je doba a vývoj aut (hl. elektronika) někde jinde, ale věřím, že při určitém vylepšení a slušné ceně by se Rapidi tehdy prodávali v pohodě dál, neboť představuje určitý typ "sporťáka", s motorem vzadu a slušnou užitnou hodnotou. V cizině jej i docela okukovali a říkali mu "české porsche". A se stříbromodrou metalízou, (je i dobře ospoilerovaný), jsem s ním ostudu nikde nedělal. I design je vydařený, kam se na něj hrabe dnešní Fabie, i když můžete namítat, že to je nesrovnatelné. Je pravda, že jsem asi dost riskoval, když jsem se se 3 dětmi vydával tak daleko, ale ono se toho dá u něj hodně opravit levně na místě. Já tvrdím, že Rapid bylo poslední české auto, které se mně skutečně líbilo a kdo nemá hezké věci rád...
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.