bubu napsal:
Ja neviem co sem do prispevkov pisete take picovinky, to by ste boli radsej, aby sem napisali Xtu recenziu na Mondeo, Alfu alebo VW?
- pekny clanok, take nostalgicke ozivenie spomienok je osviezujuce.
No...
, jako kdysi dávno "věrného Škodovkáře" mě článek celkem potěšil - jó, nostalgie
, ale i pobavil. Pár nepřesností a taky - tohle je recenze? Koukám, tím bych se chtěl živit
.
Nějaké chybči tam fakt byly, ta úhlovka u Garde, nebo v záporech "upadlé zadní kolo" - úhlovka z nábojem zvlášť a bubnem, který je samostaný v tomhle provedení upadne spíš cokoli jiného, jen to zadní kolo určitě ne.
Chybí mi jakákoli zmínka o interiéru (přední sedačky jiné konstrukce, palubní deska, přístroje), nebo něco dalšího k zadní nápravě, která měla navíc šikmé ramena a kloubové hnací hřídele, také výstuhy byly později dodávány jako samostaný náhradní díl (rada pro ty nešťastné zadní ramena - použité zadní ramena (nezkroucené) ze základního modelu Š 105-120 a tyto výstuhy a je po starostech a za pár drobných), dále zmínka o jiném stálém převodu atd. Nebo o zajímavostech jako vstřikování paliva u pár posledních kousků, závodní okruhové verzi atd.
Ale jinak si cením, že si ještě někdo vzpomene
, sice ne úplně přesně, ale vzpomene.
Rozhodně jde o zajímavé auto, některé kusy se dají sehnat ve velmi zachovalém stavu, jiné zase se zajímavým úpravami - pozor na neodborný tuning - no prostě zbastleniny - ale to se většinou pozná na první pohled
.
Jo a taky vše co bylo od Š 130 výše bylo děláno s ohledem na možnost použití i sériových komponentů nebo jejich úprav pro soutěžní auta jak na okruhu tak na rallye (brzdy, převodovka, zadní náprava atd.).
Ale konec nostalgie a vzpomínání...
.
A zájemncům o Rapida nezbívá než popřát štěstí na zajímavý nebo zachovalý kus.