0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octávia II 1,8TSI: jaké jsou servisní náklady?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 11:28, rozvody
ty rozvody retezem bych bral spise jako velke negativum - soudruzi od koncernu totiz neumi udelat motor s retezovym rozvodem !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 12:25, Simply never
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 13:11,
Tak jako auto super, motor parádní, brzdy parádní, vnitřní prostor, odhlučnění, řízení, řazení, vše dobré. Jen nechápu jak s tímto dokáže někdo jezdit kolem 8 litrů, to je v praxi nemožné, snad jen po okreskách jízdou vyloženě na spotřebu. Další věc - pozor na spotřebu motorového oleje, jinak opravdu dobré svezení. ( vlastníme dvě služební, dlouhodobá spotřeba lehce pod deset litrů +- 9,5 ), 7,5 utopie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 15:23, RE:
seky19 napsal:
Tak jako auto super, motor parádní, brzdy parádní, vnitřní prostor, odhlučnění, řízení, řazení, vše dobré. Jen nechápu jak s tímto dokáže někdo jezdit kolem 8 litrů, to je v praxi nemožné, snad jen po okreskách jízdou vyloženě na spotřebu. Další věc - pozor na spotřebu motorového oleje, jinak opravdu dobré svezení. ( vlastníme dvě služební, dlouhodobá spotřeba lehce pod deset litrů +- 9,5 ), 7,5 utopie
Auto slušné, motor opravu jede a potvrzuji, že je opravdu "rychlejší" než podvozek, což je škoda. Hlavně utažené vracečky a vlásenky , tam dává jasně znát svoje limity. Také není schopen přenést výkon na silnici a při odlehčení vnitřní strany oblouku auto hystericky protáčí kola. Kdyby tam byl k tomuto motoru z RS tak by to bylo lepší. Za 8 to ale opravdu nejezdí, ani počítač to neukáže a ten ubírá asi 0,2 / 0,4 L . Standardně se spotřeba pohybuje těsně nad 9. Když se jezdí Praha - Brno - Blava tak jsem na 10 v průměru a to se málo-kdy vyhoupne tachometr nad 170. Spíš do 150ti. Za 8,5 se dá jezdit, ale tachometr nesmí přelézt 90tku, jak zapne turbo pak aktuální spotřeba atakuje hranici 20 L. Ale ten motor k svižnější jízdě uplně vybízí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 15:25, RE:
Kojot027 napsal:
Auto slušné, motor opravu jede a potvrzuji, že je opravdu "rychlejší" než podvozek, což je škoda. Hlavně utažené vracečky a vlásenky , tam dává jasně znát svoje limity. Také není schopen přenést výkon na silnici a při odlehčení vnitřní strany oblouku auto hystericky protáčí kola. Kdyby tam byl k tomuto motoru z RS tak by to bylo lepší. Za 8 to ale opravdu nejezdí, ani počítač to neukáže a ten ubírá asi 0,2 / 0,4 L . Standardně se spotřeba pohybuje těsně nad 9. Když se jezdí Praha - Brno - Blava...
Zapoměl jsem na servisní náklady. Protože zatím žádné nemáme. Ale auto má "jen" 63.000 km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 15:56, Sedáky
Vezl jsem s tímto vozem ségru na letiště do Vídně, neboť jsem měl strach že s mým udržovaným,spolehlivým ale přece jen 14 let starým SAABem 9000 AERO budu terčem silničních kontrol Rakouské policie. Příjemně mě překvapilo vlastně vše: odhlučnění, kvalita zpracování,řazení pružnost motoru a dokonce i řízení.
ALE co jsem neskous byly naprosto šílený a nepohodlný sedačky, patřící do felicie r.v. 1997. Nechápu to. Vyroběj poměrně dobrý auto a tímhle to zk....j.
Nebo to je nařízení z hora nemít tak dobré sedáky jako Pašík? Naprostá degradace. Spotřeba stejná jako u 169 kw SAABu ale budiž to pochopitelné neboť objem se dá opravdu nahradit těžko.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 17:46, spotřeba
Tenhle motor je opravdu vyjímečně dobrý, tak přece nemůže jezdit zadarmo! I blbé HTP žere takových 7L, atmosférické 1.6 žerou tak 7,5L a tento motor má dlouhodobý průměr tak 8,6L. No bóže. Podle mě je o 14% vyšší spotřeba oproti Octavii s 1.6MPI dost dobrá daň za těch 160 koní a 250Nm. Pokud byste chtěli 200 koní a víc, tak se dostanete snadno na 11-12 litrů, tam už mi to přijde nevýhodné, ale ten jeden litr navíc rád obětuju za jízdní zážitek a vyšší aktivní bezpečnost. Za servisní náklady dám u ojetin často víc než za benzín, finančně je mnohem výhodnější vybrat ojetinu spolehlivou, než úspornou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 17:51, RE: rozvody
jaykay napsal:
ty rozvody retezem bych bral spise jako velke negativum - soudruzi od koncernu totiz neumi udelat motor s retezovym rozvodem !!!
To je pravda, viz problémy s 1.2 tsi. Ale u 1.8 tsi o žádných vážných problémech s řetězem nevím. Leda že na něm někdo najezdí 300 tkm a pak se diví že nevydržel - neomezená životnost řetězu je mýtus, v takových 200-250tkm není špatný nápad ho vyměnit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.12.2011 17:56, RE:
Kojot027 napsal:
Auto slušné, motor opravu jede a potvrzuji, že je opravdu "rychlejší" než podvozek, což je škoda. Hlavně utažené vracečky a vlásenky , tam dává jasně znát svoje limity. Také není schopen přenést výkon na silnici a při odlehčení vnitřní strany oblouku auto hystericky protáčí kola. Kdyby tam byl k tomuto motoru z RS tak by to bylo lepší. Za 8 to ale opravdu nejezdí, ani počítač to neukáže a ten ubírá asi 0,2 / 0,4 L . Standardně se spotřeba pohybuje těsně nad 9. Když se jezdí Praha - Brno - Blava...
No nesmí se to v zatáčkách přehánět. Kdybych chtěl bezchybné jízdní vlastnosti beru Mazdu 6, ale nejezdím rallye a nechci zjišťovat kdy se auto utrhne. Stačí mi průměrné vedení v zatáčkách, výkon chci spíš kvůli možnosti rychle předjíždět.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 07:40, možná?
Jel jsem s tímto autem ve verzi kombi trasuSumperk - Kyjev a zpět, cesta 1250km tam a zpět přes Vršavu asi 1450km.
SPotřebu jsem měl 7,5/100 a to se jelo hodně dost ostře, navíc jsem jeli ve 3 lidech a v zimě.
Takže mýty o tom, že pod 9 to nejde jsou opravdu jen pivní kydy od pípy a nebo je něco blbě u řidiče. To ke spotřebě.
K provedení: velmi dobré, jak dílensky, tak ergonomicky, ovšem auto má jednu (pro mě) zásadní a nepřijatelnou vlastnost - a tou je sedačka řidiče. Trpěl jsem jak kůň, protože po 300km jsem měl namožené stehenní svaly od debilně vyřešeného bočníího vedení - noha tottiž pořádas "sklouzává " mimo sedadlo a vy to svalem vyrovnáváte a za druhé, ne příliš dobře vyřešená bederní opěra.

Kdyby se konstruktéři od DasAuto (napříč všemi modely, co tento koncern nabízí, včetně Audi) svzeli aspoň jednou ve Volvu, tak rázem bude z Oktávky opravdu lsušné auto za dobré peníze. Ale posez je to, co ji opravdu silně deklasuje, Pravda, na vše se dá zvyknout, já si dokonce 2x musel zvyknout na službní OI a skaždou jsem najel přes 250.000km, ale taky jsem byl hodně často u doktora se zádama. Pak jsem přešel na jiné značky a byl klid (celkme).

A že podvozek nestačí na motor??? Co to je za chujovinu? Copak jde o nějaký soutěžák? Já mám dojem, že tohle je rodinné auto bez jakýchkoliv závodních ambicí a pro normálního fotra od rodiny, co má v hlavě vše v pořádku, není s podvozkme ta nejmenší potíž, takže nevím, kde auto na tyhle chytrosti chodí.

Náklady servsiní jsou přímo úměrné chování majitele. Takže podvozkové díly se opotřebovávají úměrně tomu, jak kdo vymetá díry, jede systémem brzda-plyn, gumy v zatáčce řvou jak raněný podsvinče. Kdo honí motor v červených, tak mu samosebou bude žrát olje, to je zákon fyziky, nevím, kdo se nad tím pozastavuje (a obzvláště vodičky typu 0w30 či 5w30). Kdo jede pilu a pak vlítne na pumpu a hned vypnde motor-OK, jeho problém.
Ta naše, o které jsem psal, se prodávala loni a měla asi 230.000km a motor byl jak nový (dnes je místo ní Insignia 1,9dýzl).Jiné poruchy nebyly, pouze výměny brzdových částá a tlumičů, dělalo se to ve Varšavě, náklady nevím, ale asi průměr.
PS: a dokonce ji zatím ani nikdo neukradl
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 08:00, Pozor
Zdeny60 napsal:
Jel jsem s tímto autem ve verzi kombi trasuSumperk - Kyjev a zpět, cesta 1250km tam a zpět přes Vršavu asi 1450km.
SPotřebu jsem měl 7,5/100 a to se jelo hodně dost ostře, navíc jsem jeli ve 3 lidech a v zimě.
Takže mýty o tom, že pod 9 to nejde jsou opravdu jen pivní kydy od pípy a nebo je něco blbě u řidiče. To ke spotřebě.
K provedení: velmi dobré, jak dílensky, tak ergonomicky, ovšem auto má jednu (pro mě) zásadní a nepřijatelnou vlastnost - a tou je sedačka řidiče. Trpěl jsem jak kůň, proto...
U prvních ročníků této motorizace docházelo k častému praskání hlav a občas zůstavali vyset ventily.Otázka je jen,od kdy to soudruzi vyladili.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 10:04, RE: Pozor
plešatej kavan napsal:
U prvních ročníků této motorizace docházelo k častému praskání hlav a občas zůstavali vyset ventily.Otázka je jen,od kdy to soudruzi vyladili.
o tom jsem taky četl, proto se divím tak pozitivnímu hodnocení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 12:09, RE:
Falewick napsal:
No nesmí se to v zatáčkách přehánět. Kdybych chtěl bezchybné jízdní vlastnosti beru Mazdu 6, ale nejezdím rallye a nechci zjišťovat kdy se auto utrhne. Stačí mi průměrné vedení v zatáčkách, výkon chci spíš kvůli možnosti rychle předjíždět.
Podvozek u Mazdy 6 r.v. 2008 - výš je velmi povedený, zatím jsem neměl možnost ji řídit, ale jako spolujezdec jsem v ní ujel asi 1400km Přesto si myslím že pokud bude jezdit s rozumem tak to člověku ani nepřijde ani u té Octávie, jen se občas člověk lekne, když auto letí čumákem ven z oblouku a gumy řičí jak ve filmu. A stačí jen trocha vody. Řešení je ubrat plyn, aby pneu získaly adhezi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 13:45, RE: Sedáky
Dolly napsal:
Vezl jsem s tímto vozem ségru na letiště do Vídně, neboť jsem měl strach že s mým udržovaným,spolehlivým ale přece jen 14 let starým SAABem 9000 AERO budu terčem silničních kontrol Rakouské policie. Příjemně mě překvapilo vlastně vše: odhlučnění, kvalita zpracování,řazení pružnost motoru a dokonce i řízení.
ALE co jsem neskous byly naprosto šílený a nepohodlný sedačky, patřící do felicie r.v. 1997. Nechápu to. Vyroběj poměrně dobrý auto a tímhle to zk....j.
Nebo to je nařízení z hora nemít...
Jakej Pasik, myslel jsi Golf?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 13:46, RE:
Falewick napsal:
No nesmí se to v zatáčkách přehánět. Kdybych chtěl bezchybné jízdní vlastnosti beru Mazdu 6, ale nejezdím rallye a nechci zjišťovat kdy se auto utrhne. Stačí mi průměrné vedení v zatáčkách, výkon chci spíš kvůli možnosti rychle předjíždět.
zustanme ve stejne tride -> Mazda3/Focus/V50
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 15:02, RE:
nicco napsal:
zustanme ve stejne tride -> Mazda3/Focus/V50
Tak zrovna Volvo S40 / V50 patří do střední třídy, tedy stejně jako M6.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 17:21, RE: Sedáky
nicco napsal:
Jakej Pasik, myslel jsi Golf?
Passat fouká mírný :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 18:55, RE: Pozor
plešatej kavan napsal:
U prvních ročníků této motorizace docházelo k častému praskání hlav a občas zůstavali vyset ventily.Otázka je jen,od kdy to soudruzi vyladili.
Každý motor má nějaké závady. Hlava praskne opravdu málokdy, narozdíl od 2.0TDI. Nějaké případy u 1.8TSI byly, ale bylo to opravdu vzácné, s odstupem 4 let je hodnocená jako velice spolehlivý motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 19:13, RE:
Kojot027 napsal:
Auto slušné, motor opravu jede a potvrzuji, že je opravdu "rychlejší" než podvozek, což je škoda. Hlavně utažené vracečky a vlásenky , tam dává jasně znát svoje limity. Také není schopen přenést výkon na silnici a při odlehčení vnitřní strany oblouku auto hystericky protáčí kola. Kdyby tam byl k tomuto motoru z RS tak by to bylo lepší. Za 8 to ale opravdu nejezdí, ani počítač to neukáže a ten ubírá asi 0,2 / 0,4 L . Standardně se spotřeba pohybuje těsně nad 9. Když se jezdí Praha - Brno - Blava...
Petr-Tipcars: Dobrý den, můj skromný soukromý poznatek ke spotřebětohoto motoru je, že v Superbu si bere kolem 8litrů...i pokud vezmu v potaz vrozený optimismus palubního PC, stále jsem na velmi slušných ani ne 8,5. takže 7,5-8 by v lehčí Octávii neměl být problém...imho...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 19:46, RE: Pozor
Falewick napsal:
Každý motor má nějaké závady. Hlava praskne opravdu málokdy, narozdíl od 2.0TDI. Nějaké případy u 1.8TSI byly, ale bylo to opravdu vzácné, s odstupem 4 let je hodnocená jako velice spolehlivý motor.
No nebyl bych si tak jisty, servisaci pred timto motorem varuji, ma spatne udajne vyreseny "hydrostely" prevody na vackovou hridel, bezne odchazi jiz po 80 tis.km a oprava jde do desetisicu i v neutorizovanem servisu.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.