0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia - benzinové, nebo dieselové turbo?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 00:32, Neprodávat
Fabie se nezbavuj, v kombinaci s TDI je z ní malá "raketa", která skoro nežere. Jízdní vlastnosti má taky Fabie lepší.
Navíc Fabie jsou celkově spolehlivější než Oct. I.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 05:06, RE: Neprodávat
anonym napsal:
Fabie se nezbavuj, v kombinaci s TDI je z ní malá "raketa", která skoro nežere. Jízdní vlastnosti má taky Fabie lepší.
Navíc Fabie jsou celkově spolehlivější než Oct. I.
Spolehlivější? No s TDI-PD určitě ne !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 05:06, RE: Neprodávat
anonym napsal:
Fabie se nezbavuj, v kombinaci s TDI je z ní malá "raketa", která skoro nežere. Jízdní vlastnosti má taky Fabie lepší.
Navíc Fabie jsou celkově spolehlivější než Oct. I.
Spolehlivější? No s TDI-PD určitě ne !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 07:37, nafta do kamen
Já bych šel určitě do benzinu. Ty zastaralé chro, chro VW-TDIčka jsou na dnešní dobu směšné. Nehledě jak bylo psáno, kromě spotřeby ti toho moc pozitivního nepřinesou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 08:34, Jedině oktávka
no rozhodně Oktávku. Ale jedině stříbrnou, s červeným íčkem, křídlem, na hlínách a s tůningovým potahem na volant. Budeš king dálnice, no fakt, nekecám!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 09:05, RE: Jedině oktávka
anonym napsal:
no rozhodně Oktávku. Ale jedině stříbrnou, s červeným íčkem, křídlem, na hlínách a s tůningovým potahem na volant. Budeš king dálnice, no fakt, nekecám!
Jo a táhne neskutečně vodspodu, úplný letadlo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 09:18, DaM
Dovolil bych si kupujicimu dat radu, za kterou me ted budete kamenovat, ale kterou po case velmi oceni - nekupujte ani jedno! Jedine v pripade, ze chcete splynout s davem na silnicich i v servisech. Hawgh.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 09:54, Oktávka
anonym napsal:
Dovolil bych si kupujicimu dat radu, za kterou me ted budete kamenovat, ale kterou po case velmi oceni - nekupujte ani jedno! Jedine v pripade, ze chcete splynout s davem na silnicich i v servisech. Hawgh.
už i 1,9 tdi 66 kW jede celkem slušně i když zrychlení ve vyšších rychlostech už není to pravé. Ale těch motorů je podstatně víc na výběr, než 81 kW. Rozhodně doporučuju kupovat u autorizovaných dealerů a nebo proboha aspoň se serviskou. A varování pro všechny - rozhodně od žádných firem z Litvínova. Benzinový motor s turbem si prakticky vždy kupovali podnikatelé (což i většinu TDi), takže s lepším stavem u té které varianty bych nespekuloval. S oktávkou rozhodně zapadnete do šedi a davu, ale to spousta lidí chce třeba kvůli závisti. Určitě je slabinou auta podvozek, ale není to tak hrozné. Místa na zadních sedadlech je sice méně na délku, ale na šířku je to zase příjemné. Po faceliftu už je to vypilované auto, bohužel s nadprůměrnou cenou ojetin. Zdravím všechny motoristy, ať maj třeba Logana
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 09:59, RE: DaM
anonym napsal:
Dovolil bych si kupujicimu dat radu, za kterou me ted budete kamenovat, ale kterou po case velmi oceni - nekupujte ani jedno! Jedine v pripade, ze chcete splynout s davem na silnicich i v servisech. Hawgh.
Tezko rict co majitel povazuje za jeho pozadavky. Samozrejmne za stejnou cenu muze mit C5 nebo Mondeo mozna i MAzdu 6, ale nekdo nepotrebuje tak velke auto. Ani nevime jestli prodava fabii kvuli velikosti. Mozna jen kufr je maly a jezdi sam nebo ve dvou. To TDI v Octavii 81kw je doce dobre odhlucneno a je to nejspolehlivejis nafta. Zadny commonrail se spolehlivosti a spotrebe za podobne penize nevyrovna a hluk je proste dan kterou musie akceptovat. A nebo pak nejaky benzinak a LPG pokud najezdite hodne. Takove mondeo 1.8 92kw nebo 2.0 107kw taky neni tak spatna volba, chce to jedine se serviskou aby vam pak vymenili pripadnou zacinajici korozi a je to ok. Jinak nebyt malo mista na zadnich sedackach tak ja osobne bych se taky priklonil k Octavii nezli k C5, ale jelikoz me nikdo v Octavii vzadu pres 10 hodin sedet nebude tak je potreba trosku rozmernejsi auto a to vcetne ufru, protoze se tam musi vejit invalidni vozicek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 11:08, RE: DaM
mufik.martin napsal:
Tezko rict co majitel povazuje za jeho pozadavky. Samozrejmne za stejnou cenu muze mit C5 nebo Mondeo mozna i MAzdu 6, ale nekdo nepotrebuje tak velke auto. Ani nevime jestli prodava fabii kvuli velikosti. Mozna jen kufr je maly a jezdi sam nebo ve dvou. To TDI v Octavii 81kw je doce dobre odhlucneno a je to nejspolehlivejis nafta. Zadny commonrail se spolehlivosti a spotrebe za podobne penize nevyrovna a hluk je proste dan kterou musie akceptovat. A nebo pak nejaky benzinak a LPG pokud najezdit...
Pane kolego Mufíku, hlavně že jste toho hodně najezdil s motory TDI a commonrail.

S každým z těchto motorů jsem najezdil "pár" kilometrů a má volba, pokud bych někdy opět kupoval nový nebo zánovní (jedině tam mám jistotu, že motor a příslušenství není krátce před smrtí) diesel by bylo jedině HDI - spotřeba možná lehce vyšší, ale při nízkém objemu slušný výkon. TDI je držák se svými přednostmi, (když jsem s tímto motorm v Octávii poprvé jezdil v roce 1997 byl na svoji dobu bezkonkurenční) bohužel je ale již za zenitem a to nemluvím o provedení PD. Proto bude dalším dieselem u VW také již commonrail. S 1,8 Turbo 110kW jsem najel pouze málo -řádově 4tis. km, ale chytil mě za srdce. Při nekontrolovatelných jízdách jednoho závodníka u nás ve firmě jezdil běžně za 12L/100km, Já jsem ho byl schopen udržet do 8,5 při rozumném využívání dynamiky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 11:49, 1.8 Turbo
Chtel bych jen strucne prispet s vlastni zkusenosti. Vlastnim Oct. I. 1.8 T Combi od roku 2001 a najel jsme s nim jiz pres 110 tis. km. Na nasi pravidelne vikendove trase, ktera meri 120km a je tvorena 80km po dalnici (jezdim tachometrovych 140 km\h) + 40 km po okreskach jezdim s prumernou spotrebou okolo 7.5l dle palub. poc. v sestave 2 dospeli + 2 deti. Samozrejme pri jizdach po meste nebo delsi jizde po dalnici rychlosti nad 140 km\h se prum. spotreba zacne rychle zvedat k 9-10l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 11:56, RE: Oktávka
Jiřín napsal:
už i 1,9 tdi 66 kW jede celkem slušně i když zrychlení ve vyšších rychlostech už není to pravé. Ale těch motorů je podstatně víc na výběr, než 81 kW. Rozhodně doporučuju kupovat u autorizovaných dealerů a nebo proboha aspoň se serviskou. A varování pro všechny - rozhodně od žádných firem z Litvínova. Benzinový motor s turbem si prakticky vždy kupovali podnikatelé (což i většinu TDi), takže s lepším stavem u té které varianty bych nespekuloval. S oktávkou rozhodně zapadnete do šedi a davu, ale to...
Zajimal by me ten Litvinov, muzete popsat Vasi zkusenost ??
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 11:59, O1 - TDI vs 1.8T
anonym napsal:
Fabie se nezbavuj, v kombinaci s TDI je z ní malá "raketa", která skoro nežere. Jízdní vlastnosti má taky Fabie lepší.
Navíc Fabie jsou celkově spolehlivější než Oct. I.
Pokud chceš O1 tak záleží jaký jsi pocitově řidič - mám doma oba vozy O1 TDi tak 1.8T (oba čiplý) - na svezení jednoznačně benzín - TDI je traktor. Dlouhodobá spotřeba s TDI - 5,5 l / 100km s 1.8T když jezdím v rámci limitů se držím na 7 - 7,5 l / 100km - pila 13l / 100km doporučuju sehnat si 1.8T s tempomatem - VÝRAZNĚ ušetří - na noze prostě 90km/h nějak nejsem schopen udržet. Spolehlivost - TDI - 180tkm zatím vše OK, 1.8T - 150t - taky vše OK, rozvody TDI 60tkm, 1.8T 120tkm - píšou 180tkm, ale je doporučeno vyměnit dříve - cena rozvodů s prací 8tkč. S 1.8T jezdí manželka a když si to občas půjčím tak pak s TDičkem prostě trpím - to auto proti tomu 1.8T nejede. Na tu 1.8T doporučuju alespoň 16" kola a solidní pneu - mám 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300 a jel jsem s tím tacho 250km/h a držely celkem solidně - na 15" doporučuju tak max. 180km/h. Zajímavé je ještě pouvažovat o 1.8T s LPG (přestavba cca. 35tkč) - zajímavá kombinace pro příznivce plynu. Osobně co do spolehlivosti obě auta celkem OK, žádné vážnější problémy. Pokud chceš prodat Fabii a jít do O1 tak OK - je to celkově robusnější auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 12:00, O1 - TDI vs 1.8T
anonym napsal:
Fabie se nezbavuj, v kombinaci s TDI je z ní malá "raketa", která skoro nežere. Jízdní vlastnosti má taky Fabie lepší.
Navíc Fabie jsou celkově spolehlivější než Oct. I.
Pokud chceš O1 tak záleží jaký jsi pocitově řidič - mám doma oba vozy O1 TDi tak 1.8T (oba čiplý) - na svezení jednoznačně benzín - TDI je traktor. Dlouhodobá spotřeba s TDI - 5,5 l / 100km s 1.8T když jezdím v rámci limitů se držím na 7 - 7,5 l / 100km - pila 13l / 100km doporučuju sehnat si 1.8T s tempomatem - VÝRAZNĚ ušetří - na noze prostě 90km/h nějak nejsem schopen udržet. Spolehlivost - TDI - 180tkm zatím vše OK, 1.8T - 150t - taky vše OK, rozvody TDI 60tkm, 1.8T 120tkm - píšou 180tkm, ale je doporučeno vyměnit dříve - cena rozvodů s prací 8tkč. S 1.8T jezdí manželka a když si to občas půjčím tak pak s TDičkem prostě trpím - to auto proti tomu 1.8T nejede. Na tu 1.8T doporučuju alespoň 16" kola a solidní pneu - mám 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300 a jel jsem s tím tacho 250km/h a držely celkem solidně - na 15" doporučuju tak max. 180km/h. Zajímavé je ještě pouvažovat o 1.8T s LPG (přestavba cca. 35tkč) - zajímavá kombinace pro příznivce plynu. Osobně co do spolehlivosti obě auta celkem OK, žádné vážnější problémy. Pokud chceš prodat Fabii a jít do O1 tak OK - je to celkově robusnější auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 12:09, RE: Oktávka
Mart napsal:
Zajimal by me ten Litvinov, muzete popsat Vasi zkusenost ??
Nemůžu, zavazuje mne mlčenlivost vůči firmě kde pracuju, ale praxe přetočených tachometrů (z 250 tkm na řídící jednotce je 76 tkm na tachometru) nekoresponduje s tvrzením o prověřených vozidlech a bla bla bla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 12:13, RE: Oktávka
Jiřín napsal:
už i 1,9 tdi 66 kW jede celkem slušně i když zrychlení ve vyšších rychlostech už není to pravé. Ale těch motorů je podstatně víc na výběr, než 81 kW. Rozhodně doporučuju kupovat u autorizovaných dealerů a nebo proboha aspoň se serviskou. A varování pro všechny - rozhodně od žádných firem z Litvínova. Benzinový motor s turbem si prakticky vždy kupovali podnikatelé (což i většinu TDi), takže s lepším stavem u té které varianty bych nespekuloval. S oktávkou rozhodně zapadnete do šedi a davu, ale to...
Dovolím si osobní zkušenosti.Vlastním již druhou Octavii 1 a s ní jsem najezdil za dva roky cca 60.000.Je dovezena z D,v české republice jsem 2 majitel(3 celkově) a na tachometru je k dnešnímu dni 200.000 km.
Používám auto jen na cesty do práce a zpět a každý rok na dovolenou do Chorvatska a v zimě do Slovenských "Alp" . Za tu dobu co auto vlastním jsem nikdy a nikde nezůstal stát,nic se nepoakzilo nic nerachotí,motor běží jak pověstné švýcarské hodinky, jezdím za 4,7 l /100 km ve čtyřech lidech a vůbec mě nazajímá kolik stojí nafta a kde ji koupím.Motor snese úplně vše.Je to auto z roku 1998 takže se nebojím že mám najeto jen tachometrových 200 tis..Ale o to přeci nejde.Existují lepší a pohodlnější auta ale k mým účelům postačí plně.Takže rada na závěr.Ať už koupí tazatel jakékoliv auto vždycky jsou to vyhozené peníze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 12:17, RE: Oktávka
anonym napsal:
Dovolím si osobní zkušenosti.Vlastním již druhou Octavii 1 a s ní jsem najezdil za dva roky cca 60.000.Je dovezena z D,v české republice jsem 2 majitel(3 celkově) a na tachometru je k dnešnímu dni 200.000 km.
Používám auto jen na cesty do práce a zpět a každý rok na dovolenou do Chorvatska a v zimě do Slovenských "Alp" . Za tu dobu co auto vlastním jsem nikdy a nikde nezůstal stát,nic se nepoakzilo nic nerachotí,motor běží jak pověstné švýcarské hodinky, jezdím za 4,7 l /100 km ve čtyřech lidech...
Pořád tady slyším jak nafta je na h....A servis je drahý.Kolik stojí rozvody na benzínovu a naftovou verzi ???? Kolik kilometrů najde tazatel za rok ???? Kolik je průměrná spotřeba ????? Kdo umí počítat tomu nemusí nikdo radit ..........
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 13:07, Jiřín
anonym napsal:
Pořád tady slyším jak nafta je na h....A servis je drahý.Kolik stojí rozvody na benzínovu a naftovou verzi ???? Kolik kilometrů najde tazatel za rok ???? Kolik je průměrná spotřeba ????? Kdo umí počítat tomu nemusí nikdo radit ..........
Rozvody na naftu jsem pořídil za 9,6 tis ve značkovém servisu v malém městě, ve velkých servisech si klidně řeknou dvojnásob. Ceny na benzín bych si tipnul obdobné. Interval výměny 120 tkm. Při obdobných cenách ojetin se to může vyplatit i při nájezdu 10 -15 tkm. A pokud je držák 1,8 T, tak o ostatních motorech v benzínu se to nedá říct. Ale máš pravdu anonyme, tohle ať si klidně každej spočítá. Jenom doplním, že díky nízko posazenému a většímu krouťáku je nafta mnohem příjemnější do města a na okresky, člověk furt neřadí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 13:26, Nejlepší Ochcávka...
...je žádná Ochcávka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.10.2007 14:08, RE: Nejlepší Ochcávka...
anonym napsal:
...je žádná Ochcávka.
Přesně tak.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.