0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI - první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 11:02, RE: zase jeden
Muroň napsal:
Souhlasím. Jen bych oponoval s tou diagnostikou, protože ta konkrétní závadu na turbu neodhalí. Nahlásí třeba špatný plnící tlak, ale ten může být způsoben spoustou věcí, od vadného N75, přes zatuhávající zanesené lopatky, prasklou hadici, táhlo od plechovky až po opravdu umírající turbo. Takže od závady za pár korun (či úplně zdarma) po výměnu nebo repasi celé turbíny (od 10tis. Kč výše).
tak to s tou diagnostikou asi neumite zachazet... on se tezko diagnostikuje plnici tlak, regulace apod. pri chciplem motoru... to neni o tom si koupit srandu za nekolik tisic a umet mazat jen zavady. Po precteni live dat behem jizdy celkem presne zjistite kde je chyba...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 11:11, RE: Chuděra
David V napsal:
Já bych ještě přidal, že pokud je vyšší plnicí tlak za dmychadlem, tak to bude s největší pravděpodobností vliv tuningu. Výkon se dá zvýšit jedině tím, že se do motoru dostane víc kyslíku, aby se dalo spálit víc paliva a uvolnit víc energie. To ovšem nese vyšší zatížení motoru a zkrácení jeho životnosti (bez ohledu na kecy tunerů, že to se životností nic neudělá). Takže mě ta přeražená ojnice u motoru s 0,5 baru navíc zas až tak nepřekvapuje. 0,5 baru navíc je podle mého názoru totiž docela dost...
kdyz pan pise, ze si cistil turbo a pak mu odejde ojnice... Tim, ze byl zvyseny tlak mohlo byt zpusebenou zatuhlou regulaci. Jestli si pan otevrel doma turbo, vycistil (nejlip prostrikal WD) a tak nejak slozil, tak z 50% mohl otocit prestenec, kterym se hybou lopatky a to pak verim, ze ojnice rupne.
Dalsi vec nechapu, co nasel, jakou krabicku dieselpower? Nevim o zadne krabicce co by dieselpower vyrabela, tudiz tusim, ze tam mel nejakej powerbox kterej ty motory opravdu nici a mohl take prispet k destrukci...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 11:14, RE: Chuděra
Kovar napsal:
kdyz pan pise, ze si cistil turbo a pak mu odejde ojnice... Tim, ze byl zvyseny tlak mohlo byt zpusebenou zatuhlou regulaci. Jestli si pan otevrel doma turbo, vycistil (nejlip prostrikal WD) a tak nejak slozil, tak z 50% mohl otocit prestenec, kterym se hybou lopatky a to pak verim, ze ojnice rupne.
Dalsi vec nechapu, co nasel, jakou krabicku dieselpower? Nevim o zadne krabicce co by dieselpower vyrabela, tudiz tusim, ze tam mel nejakej powerbox kterej ty motory opravdu nici a mohl take prispet k destrukci...
jo a jeste malickost.. tyhle motory vydrzi s puvodnimi vnitrnostmi 220PS! od kvalitniho upravce (napr. zmineni DP) a alespon pri zachazeni jak se k preplnovanemu dieslu patri.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.06.2010 00:01, RE: Auto od soukromníka
Koloss napsal:
Už ta první úvaha, že auto od soukromníka je jen levnější, ale že se dá hůř vymáhat náprava špatné koupě, je zcela špatná. Právě soukromník totiž za sebou nemá armádu právníků, precizně sepsané smlouvy o kterých se nedá diskutovat a jistotu finanční rezervy v případě soudního sporu. Velmi snadno se s ním dohodnete, že si podepíšete kupní smlouvu staženou z internetu, která není jednostranně výhodná pro prodávajícího. Po upozornění, aby raději vypsal do smlouvy všechny závady, jinak budete vymáha...
Ze by takova nenapadna spatna reklama na firmu DP ?
No ale spis to vypada na hlupaka co nevi o TDI vubec nic. Mozna ste jel 25km, ale jako dOOchodce. Spatna regulace se okamzite projevi "spadnutim" do nouzaku, ale chce to trochu slapnout na plyn. Jinak pri takovem poskozeni motoru ho opravovat je holy nesmysl a dobre Vam tak, ze ste za to platil tolik. Cely motor sezenete od 8k, protoze sou to drzaky obecne a sou jich mraky a nikdo to nekupuje (zcela opacna situace u ALFA Romeo ze... 30k za motor zadny problem a do roka se stejne pridre).
Vas pritel Vam tedy moc nepomohl a vsichni vime ze kupovat ojete auto bez mechanika tady v CZ nebo u turka v DE je sebevrazda.
TDI rotacky sou vyborne motory i nachipovane (ovsem ne od Lojzy za 500 korun, coz mi opet pripomina "krabicka" od DP ? Nesmysl, ty v zivote powerboxy nedelali a broji proti nim, navstivte jejich stranky a fora)

Mrzi me, ze mate spatnou zkusenost s TDI, jsou to vyborne motory a 500k km pro ne neni pri spravne udrzbe problem. Jednou za 200k km vymenite turbo, nebo zrepasujete ( 9-12k kc) a kazdych 100k km si kupte vahu vzduchu (2-4,5k kc podle typu) a uzivejte si spotreby kolem 5ti litru +- 3 decy. Lijte olej specifikace VW (rotacky 81 kW tusim 505 01)
V mem okoli je spoustu nachipovanych tdi a nikdo z nich nema problem a to nektere vozy maji pres 250k km nalitano a na brzde maji krasne krivky a vykony kolem 96kw 300nm z puvodnich hodnot 81kw a 235 nm. Chipovani je prace jako kazda jina, poctiva vydrzi a odflakla se prodrazi.
Tak hodne stesti dal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.06.2010 10:04, RE: Auto od soukromníka
mibfox_novy napsal:
Ze by takova nenapadna spatna reklama na firmu DP ?
No ale spis to vypada na hlupaka co nevi o TDI vubec nic. Mozna ste jel 25km, ale jako dOOchodce. Spatna regulace se okamzite projevi "spadnutim" do nouzaku, ale chce to trochu slapnout na plyn. Jinak pri takovem poskozeni motoru ho opravovat je holy nesmysl a dobre Vam tak, ze ste za to platil tolik. Cely motor sezenete od 8k, protoze sou to drzaky obecne a sou jich mraky a nikdo to nekupuje (zcela opacna situace u ALFA Romeo ze... 30k za ...
Příště doporučuji pozorněji prozkoumat, k čemu tu reklamu na TDI připojíte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.06.2010 00:49, RE: Auto od soukromníka
Koloss napsal:
Příště doporučuji pozorněji prozkoumat, k čemu tu reklamu na TDI připojíte.
Missclick omlouvam se, melo to byt solo. Reklamu TDI nepotrebuje, kazdy rozumny clovek si dnes koupi naftu, proc jezdit za hodne a pomalu, kdyz to jde rychle a za malo :) viz podil prodanych naftovych motorizaci. Za usetrene penize s mym najezdem km za rok, si muzu dovolit treba nove turbo na kazde leto i kdyz to zdaleka neni treba. Benzin odpovida mensimy obsahy s turby, jsem zvedavy az si nekdo tu praci to porovnat, mohlo by to byt prinejmensim zajimave.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.06.2010 16:54, RE: Auto od soukromníka
mibfox_novy napsal:
Missclick omlouvam se, melo to byt solo. Reklamu TDI nepotrebuje, kazdy rozumny clovek si dnes koupi naftu, proc jezdit za hodne a pomalu, kdyz to jde rychle a za malo :) viz podil prodanych naftovych motorizaci. Za usetrene penize s mym najezdem km za rok, si muzu dovolit treba nove turbo na kazde leto i kdyz to zdaleka neni treba. Benzin odpovida mensimy obsahy s turby, jsem zvedavy az si nekdo tu praci to porovnat, mohlo by to byt prinejmensim zajimave.
Proc jezdit za malo a rychle a ne za mnoho a pomalu? To si snad delate legraci nafta smrdi a dela to priserny randal (cili obtezuje okoli), neni to vubec ekologicke jak si mnoho "rozumnych" lidi mysli (nizke emise CO2 nejsou vse, z chrochtadla se vali neskutecne mnoho CO, NOX a prasny ulet; kdo byl v Americe, iste si vsimnul, ze ve mestech je mnohem lepsi vzduch nez v evropskych mestech a to ti hloupi amice jezdi povetsinou s benzinem 5 l V8 a pod), auto s tezkym dieslovym moterem miva priserne jizdni vlastnosti, motory jsou to hrozne slozite, cili nachylne k poruchovosti a pro informaci vsem, tocivy moment je pouze aktualni vykon podeleny uhlovou rychlosti klikove hridele -> jedine co z toho plyne je, ze podavaji vyssi vykon v nizkych otackach a pak ve 3000 otackach umrou. Ale budte nadale "rozumny" a nechte se masirovat marketingem a naftovou lobby o neskutocne vyhodnosti dieslovych motoru, nekdo ten drahy vyvoj absolutne spatneho produktu zaplatit musi..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 00:48, RE: Auto od soukromníka
pargi napsal:
Proc jezdit za malo a rychle a ne za mnoho a pomalu? To si snad delate legraci nafta smrdi a dela to priserny randal (cili obtezuje okoli), neni to vubec ekologicke jak si mnoho "rozumnych" lidi mysli (nizke emise CO2 nejsou vse, z chrochtadla se vali neskutecne mnoho CO, NOX a prasny ulet; kdo byl v Americe, iste si vsimnul, ze ve mestech je mnohem lepsi vzduch nez v evropskych mestech a to ti hloupi amice jezdi povetsinou s benzinem 5 l V8 a pod), auto s tezkym dieslovym moterem miva prise...
Pro mne je diesel super a obvzlast ten tdi.
Moje dlouhodba spotreba je 5,2 litru (90% mesto). Rocne najezdim 30tis a vic.
V benzinu bych se nedoplatil. Aby to jelo jako moje nafta, musel by to byt 1,8 nebo 2,0 litr, takze spotreba asi 8-9 litru x 33kc rekneme 264 kc na 100km. Rekneme na palivu 2,64 koruny/km.
Nafta 5x 30 kc takze 1 km za 1,50 kc.

30 tis km s benzinem 79200,- kc
30 tis km s naftou 45000,- kc
----------------------------------------------------
diky nafte usetrim 34200,- kc za rok.
to jsou klidne tri turba, super dovolena, nebo novy kotel do baraku.

Proto jezdim s naftou rad. Slozitejsi motor je, ale ja sem zatim na nem nic neopravoval a novy/stary stoji 10000 kc takez zadna tragedie, i kdyby odesel, coz se stane tak jeste za 5 let nejdrive, vubec mi to nevadi, za usetrene penize si jich koupim 4 za rok.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 11:34, RE: Auto od soukromníka
mibfox_novy napsal:
Pro mne je diesel super a obvzlast ten tdi.
Moje dlouhodba spotreba je 5,2 litru (90% mesto). Rocne najezdim 30tis a vic.
V benzinu bych se nedoplatil. Aby to jelo jako moje nafta, musel by to byt 1,8 nebo 2,0 litr, takze spotreba asi 8-9 litru x 33kc rekneme 264 kc na 100km. Rekneme na palivu 2,64 koruny/km.
Nafta 5x 30 kc takze 1 km za 1,50 kc.

30 tis km s benzinem 79200,- kc
30 tis km s naftou 45000,- kc
----------------------------------------------------
diky nafte usetrim 34200,- kc za ro...
To mate pravdu, prizniva spotreba je silna devize turbodieslu. Ja jezdim benzinakem, toyota corolla 1.6, 81 kW (tedy zadny lenoch) a jezdim za 5,5 v lete a za 6 v zime. Pravda snazim se do mesta nejezdit vubec, protoze bych prisel o nervy, jezdim v drtive vetsine dalky v ne vzdy plne obsazenem voze a jsem defenzivni ridic (tim nechci rict loudavy). Pro me je naftovy agregat uzasny v lokomotive nebo ve stavebnich strojich, tam je charakter preplnovaneho naftoveho motoru opravdu skvely. Ale do auta bych si to proste neporidil, uz jen pro to vse, co jsem napsal vyse.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.