0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI - první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 12:50, zase jeden
co sednul na lep. To že hodně jezdíte a že jste vlastnil spoustu aut, ještě neznamená že "do toho" vidíte. Vzít si ke koupi ojetiny někoho kdo vlastní jen stejný vůz aby mi ho projel a porovnal je pochopitelně blbost. Když tomu neorzumím a chci aby mi vozidlo sloužilo, objetuji 1 000,- za kompletní servisní prohlídku a mám jistotu.
Porovnávat dnešní moderní technologie s funkčností vozidel z minulého století kde veškerá elektronika začínala a končila čidlem na vodu je také blbost.
Korunu jste tomu udělil ZRCÁDKAMA!

PS opravdu by měl někdo v redakci mohl najít pár okamžiků na cenzurů článků typu bazarník a předchozí majitel mi prodali šmejd. Kde se o recenzovaném voze nedozvídáme nic jen kdo je jak velkej blb.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:00,
Tak si říkám, co vedlo pána si koupit po Toyotě Škodu s tak s 400 tisíci na hrbu. Pukud najedete jak píšete 4500km za měsíc tak to se snad vyplatí úvěr a zánovní třeba Corolla nebo něco dle financí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:08, RE: zase jeden
Valnoha napsal:
co sednul na lep. To že hodně jezdíte a že jste vlastnil spoustu aut, ještě neznamená že "do toho" vidíte. Vzít si ke koupi ojetiny někoho kdo vlastní jen stejný vůz aby mi ho projel a porovnal je pochopitelně blbost. Když tomu neorzumím a chci aby mi vozidlo sloužilo, objetuji 1 000,- za kompletní servisní prohlídku a mám jistotu.
Porovnávat dnešní moderní technologie s funkčností vozidel z minulého století kde veškerá elektronika začínala a končila čidlem na vodu je také blbost.
Korunu jste to...
Teď nevím jestli jsou lepší jeho "ZRCÁDKA" nebo Tvoje "OBJETUJI"...to jen tak na okraj. Ale jinak souhlas!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:09, RE: zase jeden
Valnoha napsal:
co sednul na lep. To že hodně jezdíte a že jste vlastnil spoustu aut, ještě neznamená že "do toho" vidíte. Vzít si ke koupi ojetiny někoho kdo vlastní jen stejný vůz aby mi ho projel a porovnal je pochopitelně blbost. Když tomu neorzumím a chci aby mi vozidlo sloužilo, objetuji 1 000,- za kompletní servisní prohlídku a mám jistotu.
Porovnávat dnešní moderní technologie s funkčností vozidel z minulého století kde veškerá elektronika začínala a končila čidlem na vodu je také blbost.
Korunu jste to...
náhodou, mně se článek líbil. Jednak protože by mohl otevřít oči ostatním, kteří si myslí, že 8 let stará nafta je výhodná koupě, a když už do ní chci jít, tak bez diagnostiky, která by špatnou regulaci turba odhalila, určitě ne.
Jinak jakákoliv forma tuningu na motoru pro mě znamená, že bych do takového auta nešel.
Na závěr se divím, že někdo, kdo najezdí 4500/měsíc, si kupuje auto v období podzimu své životnosti.
Apropos, co by ses chtěl dozvědět novýho o OI s chrochtou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:12, RE: zase jeden
Alda napsal:
Teď nevím jestli jsou lepší jeho "ZRCÁDKA" nebo Tvoje "OBJETUJI"...to jen tak na okraj. Ale jinak souhlas!
I mistr tesař se utne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:41, Toledo
Meli jsem toledo 1997 s timto motorem, najeto mel dle tacho 120 tis, skutecnost dvakrat nebo 3 krat tolik....prodavali jsem ho ve 200 tis km, motor fungoval az do poslednich mesicu a tam zacala zlobit vaha, ktera se jednou uz menila par let pred prodejem. Tez byl motor z nemecka upravovan. Asi nekdo provedl hodne spatnou upravu u vaseho motoru a to je bohuzel smula, i tak bych sel na prodejce a pozadoval orpavu, ze byla provedena uprava motoru bez informovani kupce...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 13:48, S MBčkem se to nedá srovnávat
Š 1000 MB bylo blbuvzdorné auto, bez jakékoliv elektroniky, turba, katu, lambdy, dvouhmoťáku a dalších serepetiček, bez kterých se bohužel už žádné auto neobejde. Je jasné, že nikdo nebude dávat do bazaru auto, které funguje na 100%, ale troufám si tvrdit, že za všechny potíže (až na ten mikrospínač ve dveřích) může tuning motoru od předchozího majitele! Prostě, kupovat nějaké auto jen proto, že spotřebuje 4,5 l nafty na 100 km se nakonec může ukázat jako težce prodělečná volba...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 14:04, Chuděra
Musím se přiznat, že recenzi moc nerozumím - těm různým udávaným hodnotám a měrám. Nevím, čím autor myslí pojmy "rozjezdit se" a "prohnat turbo". Vyčištění turba je hodinářská práce a dělají to specializované turbo servisy. Jak a čím ho pán čistil? Navíc je citlivé na zacházení. Z historie vozů pana recenzenta to vypadá, že tohle byl jeho první diesel a asi s ním jezdil v otáčkách jako s tím Peugetem 205 GTi. Přitom to nad 3000tis. to nemá smysl točit.
Můj dojem je, že tohle auto mělo smůlu na majitele (možná ten Němec byl slušný). Ojnice u tohoto motoru obvykle nepraská - tuším tu větší nájezd, vliv tuningu a špatné zacházení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 14:11, RE: zase jeden
David V napsal:
náhodou, mně se článek líbil. Jednak protože by mohl otevřít oči ostatním, kteří si myslí, že 8 let stará nafta je výhodná koupě, a když už do ní chci jít, tak bez diagnostiky, která by špatnou regulaci turba odhalila, určitě ne.
Jinak jakákoliv forma tuningu na motoru pro mě znamená, že bych do takového auta nešel.
Na závěr se divím, že někdo, kdo najezdí 4500/měsíc, si kupuje auto v období podzimu své životnosti.
Apropos, co by ses chtěl dozvědět novýho o OI s chrochtou.
Souhlasím. Jen bych oponoval s tou diagnostikou, protože ta konkrétní závadu na turbu neodhalí. Nahlásí třeba špatný plnící tlak, ale ten může být způsoben spoustou věcí, od vadného N75, přes zatuhávající zanesené lopatky, prasklou hadici, táhlo od plechovky až po opravdu umírající turbo. Takže od závady za pár korun (či úplně zdarma) po výměnu nebo repasi celé turbíny (od 10tis. Kč výše).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 15:26, opět výhodný kousek
Předchozí majitel vozu byl asi "pěkné prase", nicméně se vsadím, že při prodeji byl uveden stav min velmi dobrý. Článek není ani tak o O f ropě, jako spíš o stavu našeho trhu a varováním pro ostatní!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 15:33, RE: Chuděra
Muroň napsal:
Musím se přiznat, že recenzi moc nerozumím - těm různým udávaným hodnotám a měrám. Nevím, čím autor myslí pojmy "rozjezdit se" a "prohnat turbo". Vyčištění turba je hodinářská práce a dělají to specializované turbo servisy. Jak a čím ho pán čistil? Navíc je citlivé na zacházení. Z historie vozů pana recenzenta to vypadá, že tohle byl jeho první diesel a asi s ním jezdil v otáčkách jako s tím Peugetem 205 GTi. Přitom to nad 3000tis. to nemá smysl točit.
Můj dojem je, že tohle auto mělo smůlu na ...
Já bych ještě přidal, že pokud je vyšší plnicí tlak za dmychadlem, tak to bude s největší pravděpodobností vliv tuningu. Výkon se dá zvýšit jedině tím, že se do motoru dostane víc kyslíku, aby se dalo spálit víc paliva a uvolnit víc energie. To ovšem nese vyšší zatížení motoru a zkrácení jeho životnosti (bez ohledu na kecy tunerů, že to se životností nic neudělá). Takže mě ta přeražená ojnice u motoru s 0,5 baru navíc zas až tak nepřekvapuje. 0,5 baru navíc je podle mého názoru totiž docela dost.
Takže po opravě motoru bych se vrátil k hodnotám, které pro tento motor stanovil výrobce, což bude buď znamenat přehrát SW nebo novou ŘJ. Jinak se budou stejné problémy opakovat, a to zejména, pokud se bude motoru nakládat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 15:38, RE: zase jeden
Muroň napsal:
Souhlasím. Jen bych oponoval s tou diagnostikou, protože ta konkrétní závadu na turbu neodhalí. Nahlásí třeba špatný plnící tlak, ale ten může být způsoben spoustou věcí, od vadného N75, přes zatuhávající zanesené lopatky, prasklou hadici, táhlo od plechovky až po opravdu umírající turbo. Takže od závady za pár korun (či úplně zdarma) po výměnu nebo repasi celé turbíny (od 10tis. Kč výše).
Já nemyslel, aby odhalila konkrétní závadu, ke které by se pak našla příslušná cenová kalkulace. Já myslel, že pokud by se našla jakákoliv závada v registru, tak bych ztratil zájem a nevěřil bych tomu, že o závadě prodávající neví a neinformoval se na finančním dopadu na její odstranění.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 15:40, RE: opět výhodný kousek
Ráďa napsal:
Předchozí majitel vozu byl asi "pěkné prase", nicméně se vsadím, že při prodeji byl uveden stav min velmi dobrý. Článek není ani tak o O f ropě, jako spíš o stavu našeho trhu a varováním pro ostatní!
Máš pravdu, ale ti, co to tady dnes a denně čtou, ti to znají a dají si pozor, ale ta masa, co to tady nečte a nehledá, to řeší, až když super kauf dopadne blbě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 16:24, RE: zase jeden
David V napsal:
Já nemyslel, aby odhalila konkrétní závadu, ke které by se pak našla příslušná cenová kalkulace. Já myslel, že pokud by se našla jakákoliv závada v registru, tak bych ztratil zájem a nevěřil bych tomu, že o závadě prodávající neví a neinformoval se na finančním dopadu na její odstranění.
Když se jedná auto od dealera, tak je určitě lepší ztratit zájem, protože menší závadu je samozřejmě výhodnější odstranit než riskovat, že motor při zkušební jízdě spadne do nouzáku. V případě soukromého prodejce je to prostor pro vyjednávání. "Milý pane, to turbo je po smrti, vezmu to, jen když mi slevíte o 20 tisíc." Protože dražší to bý nemůže (pokud by šlo jenom o turbo).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 16:39, RE: Chuděra
David V napsal:
Já bych ještě přidal, že pokud je vyšší plnicí tlak za dmychadlem, tak to bude s největší pravděpodobností vliv tuningu. Výkon se dá zvýšit jedině tím, že se do motoru dostane víc kyslíku, aby se dalo spálit víc paliva a uvolnit víc energie. To ovšem nese vyšší zatížení motoru a zkrácení jeho životnosti (bez ohledu na kecy tunerů, že to se životností nic neudělá). Takže mě ta přeražená ojnice u motoru s 0,5 baru navíc zas až tak nepřekvapuje. 0,5 baru navíc je podle mého názoru totiž docela dost...
Každý potenciální kupec si musí uvědomit, že předchozí majitel si nezvýšil výkon a krouťák proto, aby se kochal krajinou a byl chválen za klidnou jízdu. A že tuning životnost motoru nprodlouží. Jinak se bude divit jako tady náš recenzent.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 22:03, Trocha informací
Dieselpower je velice uznáváná firma a to řkám i když sám jezdím ke konkurenci, evímkde jste vzal že 1kw stojí 1000kč to bych se asi nedoplatil :) podobný motor mám ve svém passatu 81kw ale upravený na 113 Kw po 30.000 ostré jízdy se mi tam nic nezkroutilo a to má motor najeto 210.000 (možná i víc nejsem první majitel) dokonce jsem tam spokojen s upravou motoru ze budu pokracova dál :)
PS: mikročidlo v zámku neexistuje, je to mikrospínač který se dá koupit v elektru za 20kč a opravu jsem vzládl sám, taky nemá cenu opravovat motor když se dá dobrý sehnat za osm tisíc. Turbo se dá tzv "nalogvat během jídy" a dá se tak poznat chip i španá regulace. Je to o tom jen "znát" a pak se to vše řešit za třetinové ceny. Ničeho se ale nebojte od teď to bude s auty jen horší :) viz 2.0 tdi od VW :)))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 23:44, 1.9 TDi
Tyto zastaralé diesly s rotačním čerpadlem se naopak ve vetšině případů osvědčily svojí obrovskou houževnastostí a spolehlivostí..Závady které zde popisujete bych s větší části připsal na vrub "TUNINGU" motoru.Jedna věc je například tuning ala AMG a druhá oblíbené "přečipování" řídící jednotky.Upřímně nechápu lidi,že o takový produkt mají vůbec zájem.Nejsem kdovíjaký odborník ale je jasné že každý vůz je nějak navrhnut a tyto zásahy nemohou zůstat bez odezvy.Motorové ústrojí,oroginál spojka,setrvák,převodovka,dřív nebo později odejdou do věčných lovišť.Je potřeba upravit všechny součásti novému přenosu sil a pokud to člověk myslí vážně většinou vymění také podvozek a brzdy....Stejně nechápu proč rovnou nekoupit auto dle svých představ které není potřeba dále bastli vždyť výkonových variant je na trhu mraky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 00:08, další úprava stavu najetých km
Další typický případ stočeného auta dovezeného zvenku. Popisované příznaky jsou obvyklé či možné pro nečipované auto s nájezdem nad 350tis.km, pro čipované cca nad 250tis.km. Takhle vznikají pověsti o autech, co se "sypou už ve 150tis.km.."... Nechci vychvalovat O1, ale když má nemanipulovanou historii a servis, je to poctivý a spolehlivý dělník za dnes již celkem rozumnou cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 08:06, RE: další úprava stavu najetých km
AutoAZ napsal:
Další typický případ stočeného auta dovezeného zvenku. Popisované příznaky jsou obvyklé či možné pro nečipované auto s nájezdem nad 350tis.km, pro čipované cca nad 250tis.km. Takhle vznikají pověsti o autech, co se "sypou už ve 150tis.km.."... Nechci vychvalovat O1, ale když má nemanipulovanou historii a servis, je to poctivý a spolehlivý dělník za dnes již celkem rozumnou cenu.
Pán si prostě koupil olítaný pekáč za pár korun.Laurinka byla nejdražší verze,tak bude mít těžko 120 tkm po 8mi letech,i když může se stát leccos.Dát 29000kč za opravu škodováckýho motoru může jen člověk co o tom vůbec nic neví,hlavně,že měl ssebou odborníka.Nechápu.V každém případě by se dalo s dobrým právníkem od prodejce něco dostat na tu opravu,ale chtělo to řešit hned,teď je trochu pozdě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 10:01, Auto od soukromníka
Už ta první úvaha, že auto od soukromníka je jen levnější, ale že se dá hůř vymáhat náprava špatné koupě, je zcela špatná. Právě soukromník totiž za sebou nemá armádu právníků, precizně sepsané smlouvy o kterých se nedá diskutovat a jistotu finanční rezervy v případě soudního sporu. Velmi snadno se s ním dohodnete, že si podepíšete kupní smlouvu staženou z internetu, která není jednostranně výhodná pro prodávajícího. Po upozornění, aby raději vypsal do smlouvy všechny závady, jinak budete vymáhat nápravu, tak práskne na auto často i to, co neví. Kdyby to byla extra výhodná koupě, tak se k ní normální smrtelník ani nedostane - většinou jedete k autům, které už pár lidí vidělo, včetně všech známých. Takže kupujete auto, od kterého pár kupců odešlo a dává vám to větší šanci na vyjednávání. A obecně se o tom autě máte šanci dozvědět víc, než od prodejce v bazaru, který se s ním párkrát projel.

Já jsem takto koupil své dvě Mondea. U prvního mi odešla klimatizace hned po dojetí domů, tak jsem se na prodejce ještě obrátil a dostal jsem od něj alespoň půlku peněz na náplň. Sice se moc netvářil, ale nebylo potřeba vyhrožovat soudama, prostě jsem mu předvedl, že klima nefunguje a alespoň něco přispěl.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.