0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.8T - zhodnocení po pěti letech provozu na LPG

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.06.2012 15:21, Stručné, jasné, výstižné
Možná až moc. Jinak spousta typických závad Octavií, typický značkový servis. Jak je vidět, tak spousta drobných závad, které dokáží znepříjemnit život. Hlavně ta padající okénka. Často o sobě ovšem dají dopředu vědět nezdravým zvukem. Problém je ale v tom, že nezdavý zvuk mají skoro pořád ...
Motor, převodovka, nápravy, antikorozní ochrana, spojka a ceny ND jsou naopak silnou stránkou Octavie.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.06.2012 15:50, Tak nevím
teď jsem si dal práci a spočítal si, že jsem za posledních x let vystřídal 5 služebních oktávií. A tři z toho byly ojetiny. Nikdy mi ani u jedné nesjelo okénko.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.06.2012 16:29, RE: Tak nevím
rojack napsal:
teď jsem si dal práci a spočítal si, že jsem za posledních x let vystřídal 5 služebních oktávií. A tři z toho byly ojetiny. Nikdy mi ani u jedné nesjelo okénko.
No zavady jsou typicke pro vozy vyrabene do cca roku 2000. Ja jsem kupoval oktavku v 98, byl to stejny smejd jako zde vyse popisovany vuz. 2 roky neskutecneho trapeni, neschopny servis a 400 klacku v pr...! Dnes uz je kvalita mozna lepsi ale preventivne se vsemu se znakem slepice pro jistotu vyhybam! Pokud auto z koncernu tak VW ale ne Skodu! Tod ma osobni zkusenost a po teto zkusenosti jsem zakotvil u jineho koncernu, ktery sice dnes nema na vyskakovani ale vsechny vozy ktere jsem u nich koupil tak 100% funguji. ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.06.2012 20:03, Škoda
Octavii jsem měl jako služební auto (firma v ČR nic jiného nekupuje, dá se na nich dost ušetřit, což ovšem neplatí pro maloodběratele). Bohužel někteří majitelé Octavií a Škodovek obecně mi přijdou jak moje babička, hromada malých oprav za pár korun=auto je levné a spolehlivé, naproti tomu jedna větší oprava za pár let=auto je drahé a poruchové. Recenze mě přiměla nahlédnout do správy vozového parku a u Škodovek se tam objevují relativně malé položky, ovšem velmi často. Naproti tomu u Hondy (ty se nakupují jako služebáky v Anglii) se objevují (v přepočtu) relativně větší obnosy, ovšem za podstatně vyšší časový i kilometrový úsek. Ovšem pokud se to všechno sečte a vyřadí se cena za prohlídky, je zajímavé, že Octavie prohrává s Hondou v ceně provozu za 5 let asi o 20 tisíc. Tedy jednoduše řečeno, Honda Civic je při podobném proběhu a stejné době provozu (5 let) +/- o 20 tisíc levnější než Octavia.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.06.2012 20:11, RE: Tak nevím
mamanm napsal:
No zavady jsou typicke pro vozy vyrabene do cca roku 2000. Ja jsem kupoval oktavku v 98, byl to stejny smejd jako zde vyse popisovany vuz. 2 roky neskutecneho trapeni, neschopny servis a 400 klacku v pr...! Dnes uz je kvalita mozna lepsi ale preventivne se vsemu se znakem slepice pro jistotu vyhybam! Pokud auto z koncernu tak VW ale ne Skodu! Tod ma osobni zkusenost a po teto zkusenosti jsem zakotvil u jineho koncernu, ktery sice dnes nema na vyskakovani ale vsechny vozy ktere jsem u nich ko...
Dobrý den, je tu jeden malej problémeček, napsat VW ano a Škodu ne je blbost protože se vyráběj ze stejnejch dílů,mám na mysli v dané třídě,¨ale i napříč nabídkou to znamená stejnej motor, převodovka, a třeba i budík na kterej koukáte. Chyba je jinde, řekl bych mezi sedačkou a volantem, trochu soudnosti by neškodilo, hlavně teda při výberu auta v tomto případě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 09:24, Ztotožňuji se s autorem
Měl jsem Oktu 1.9tdi r.v. 97 a musím říci, že mám podobnou zkušenost. Auto jelo pěkně, bylo neskutečně praktické a spotřeba neskutečná. Takže ho celkově hodnotím jako velmi povedené.
Nakonec mě udolaly přesně takové problémy, jaké autor popisuje. Jednalo se o časté útoky zlodějů a poruchy typu stahovačky oken, které nemají na hlavní funkci automobilu (doprava z místa A do místa B) vliv. Takže jsem ji ve 240K poslal do světa s tím, že měla původní tlumiče a většinu komponent, které byly stále k pořádku (pravidelá servisní kontrola, ale od známého ve škodováckém servisu - do kapsy). Jenom jedno zadní okno nešlo stahovat, protože jsem tam prostě narval laťku, která ho držela nahoře, protože kupovat celý nový mechanismus se mi po druhé nechtělo. Jinak jízdní vlastnosti průměrné, ale od dieselu, těžkého na předek se v zatáčkách nedaly čekat žádné zázraky.
PS: Poté jsem koupil Hondu a od té doby jedině atmosféru benzín od japonského výrobce. Tam vše funguje bez problému a snese i hrubší zacházení. Můj osobní názor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 12:41, RE: Tak nevím
hogofogo napsal:
Dobrý den, je tu jeden malej problémeček, napsat VW ano a Škodu ne je blbost protože se vyráběj ze stejnejch dílů,mám na mysli v dané třídě,¨ale i napříč nabídkou to znamená stejnej motor, převodovka, a třeba i budík na kterej koukáte. Chyba je jinde, řekl bych mezi sedačkou a volantem, trochu soudnosti by neškodilo, hlavně teda při výberu auta v tomto případě.
Takhle jednoduše bych to rozhodně neviděl. Ano, motor a převodovka můžou bejt ze stejný fabriky, ale ty budíky už ne a rozdílné budou i mechanizmy oken a podobné záležitosti. Další věc, je, kdo to montuje a jaký k tomu má přístup. Ale věřím, že i přístup ke kvalitě ve fabrice v Česku se zlepšuje. Servisy jsou samostatná kapitola, to přímo s fabrikou nedsouvisí. Lempli a šmejdi se najdou všude.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 12:42, RE: Škoda
Rover623 napsal:
Octavii jsem měl jako služební auto (firma v ČR nic jiného nekupuje, dá se na nich dost ušetřit, což ovšem neplatí pro maloodběratele). Bohužel někteří majitelé Octavií a Škodovek obecně mi přijdou jak moje babička, hromada malých oprav za pár korun=auto je levné a spolehlivé, naproti tomu jedna větší oprava za pár let=auto je drahé a poruchové. Recenze mě přiměla nahlédnout do správy vozového parku a u Škodovek se tam objevují relativně malé položky, ovšem velmi často. Naproti tomu u Hondy (ty...
Zajímavé srovnání.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 13:04, Souhlas
Ano myslím, si že Škodovka je v Česku předražená značka a výrobce úspěšně spoléhá na národní hrdost. Měl jsem Octavii také a třetí rok provozu (po záruce) jsem zaplatil skoro šedesát tisíc korun za opravy, vesměs elektronika, vše nezaviněné provozem. Např stěrače, central, ventilator atd..............
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 13:10, RE: Tak nevím
hogofogo napsal:
Dobrý den, je tu jeden malej problémeček, napsat VW ano a Škodu ne je blbost protože se vyráběj ze stejnejch dílů,mám na mysli v dané třídě,¨ale i napříč nabídkou to znamená stejnej motor, převodovka, a třeba i budík na kterej koukáte. Chyba je jinde, řekl bych mezi sedačkou a volantem, trochu soudnosti by neškodilo, hlavně teda při výberu auta v tomto případě.
Rozhodně s Vámi nesouhlasím, v mém případě šlo o auto s úplným značkovým servisem a myslím že jsem dobrý řidič. Od té doby jsem měl čtyři auta jiné značky, prodával jsem je s nájezdem kolem 300 tisíc km a téměř bez poruch. Narozdíl od pán bych opravdu nešel ani např do Passata, společník jej vlastní, koupil nový vůz, má jej deset měsíců a už podruhé sjel pravou přední gumu na látku (i po opravě). Nehledě na t, že to auto oproti mému prostě nejede (pocitově) i když jde o výkonově totožné motory........ Nemám nic proti VW, jen si myslím, že ceny Škodovek neodpovídají kvalitě............
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 15:50, RE: Souhlas
zaan napsal:
Ano myslím, si že Škodovka je v Česku předražená značka a výrobce úspěšně spoléhá na národní hrdost. Měl jsem Octavii také a třetí rok provozu (po záruce) jsem zaplatil skoro šedesát tisíc korun za opravy, vesměs elektronika, vše nezaviněné provozem. Např stěrače, central, ventilator atd..............
No nevím,s prvními ročníky Octavie nemám zkušenosti.Ale myslím si ,že v současné době je Octavia solidní auto.Sám jí nevlastním,ale znám spoustu lidí co jim bez problémů jezdí a s autem jsou spokojeni.No a cena odpovídá poptávce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 26.06.2012 19:21, RE: Souhlas
Fanda napsal:
No nevím,s prvními ročníky Octavie nemám zkušenosti.Ale myslím si ,že v současné době je Octavia solidní auto.Sám jí nevlastním,ale znám spoustu lidí co jim bez problémů jezdí a s autem jsou spokojeni.No a cena odpovídá poptávce.
Poptávce? neřekl bych, že by o ni nebyl extra zájem, ale spousta lidí si řekne, je to tuzemské auto, bude mně to stát míň na opravách než srovnatelná konkurence, jezdí v tom všichni sousedi, tak to musí být dobré...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 27.06.2012 10:13, RE: Souhlas
Michal napsal:
Poptávce? neřekl bych, že by o ni nebyl extra zájem, ale spousta lidí si řekne, je to tuzemské auto, bude mně to stát míň na opravách než srovnatelná konkurence, jezdí v tom všichni sousedi, tak to musí být dobré...
Ona Octavia si drží cenu i v zahraničí.Jak nová,tak ojetá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 27.06.2012 21:26, RE: Tak nevím
Koloss napsal:
Takhle jednoduše bych to rozhodně neviděl. Ano, motor a převodovka můžou bejt ze stejný fabriky, ale ty budíky už ne a rozdílné budou i mechanizmy oken a podobné záležitosti. Další věc, je, kdo to montuje a jaký k tomu má přístup. Ale věřím, že i přístup ke kvalitě ve fabrice v Česku se zlepšuje. Servisy jsou samostatná kapitola, to přímo s fabrikou nedsouvisí. Lempli a šmejdi se najdou všude.
Až na to, že kvalitou výroby docela dlouhodobě převyšuje Škoda linky VW... Navíc díly jdou opravdu napříč koncernem. Padající okénka byly záležitostí i Seatu, a vlastně i VW u některých modelů - třeba Polo sedan. Stejně tak konstrukční řešení - např. zatékání dveřmi do interiéru z důvodu netěsnosti nosníků okna a výplní dveří - jak u Leonu, tak u Fabií... Váhy vzduchu u TDI, atd. atd. Aktuálně rozvody u TSI, nebo praskající hlavy u TDI-PD...
Stejné díly, převážně stejné závady. Jen někdy se k tomu přidají závady způsobené i nekvalitní montáží, ale kvalitu výroby (resp. montáže) mají u VW napříč dobrou a myslím že vcelku pod kontrolou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 27.06.2012 21:28, RE: Škoda
Rover623 napsal:
Octavii jsem měl jako služební auto (firma v ČR nic jiného nekupuje, dá se na nich dost ušetřit, což ovšem neplatí pro maloodběratele). Bohužel někteří majitelé Octavií a Škodovek obecně mi přijdou jak moje babička, hromada malých oprav za pár korun=auto je levné a spolehlivé, naproti tomu jedna větší oprava za pár let=auto je drahé a poruchové. Recenze mě přiměla nahlédnout do správy vozového parku a u Škodovek se tam objevují relativně malé položky, ovšem velmi často. Naproti tomu u Hondy (ty...
A o kolik je levnější Octavia při koupi ;) ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 27.06.2012 21:32, RE: Souhlas
Michal napsal:
Poptávce? neřekl bych, že by o ni nebyl extra zájem, ale spousta lidí si řekne, je to tuzemské auto, bude mně to stát míň na opravách než srovnatelná konkurence, jezdí v tom všichni sousedi, tak to musí být dobré...
však on taky ten servis Škody stále relativně levný je. Není to nic dramatického, ale třeba Ford (hovořím samozřejmě o tom značkovém) je docela pověstný svojí drahotou. Stejně tak Renault. A vlastně i Kia/Hyundai ymslím vychází na pravidelných servisních úkonech dráž než Škoda...
Samozřejmě vše je relativní a jako služební vůz s nejnižšími provozními a servisními náklady byl u jedné nejmenované společnosti pasován... světe div se Renault Thalia.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.06.2012 00:09, RE: Škoda
rohYpnol napsal:
A o kolik je levnější Octavia při koupi ;) ?
Pokud jde o pořizovací cenu Octavie a Hondy, tak cena vychází v přepočtu +/- stejně, s tím, že výbava vyjde také podobně (trochu nechápu proč lze třeba u Hondy pořídit střešní okno až jako součást nejvyšší výbavy, u Octavie se to týká zase jiných prvků výbavy). Prostě auta stojí podobně, výbavu mají podobnou, jen to co má Octavie ve výbavě to Honda nemá a opačně, záleží asi na tom co člověk chce. Pokud byl dotaz mířen na to kolik se ušetří na Octavii proti maloodběrateli, tak nemám tušení. Pokud se započte i cena prohlídek, tak ta propast mezi Hondou a Octavií se prohloubí skoro na 38 tisíc za 5 let, ale to může být jednak způsobeno rozdílnou cenou prohlídky (jiný výrobce, jiná země) a také počtu úkonů které se během prohlídky provádějí
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.06.2012 11:20, RE: Souhlas
rohYpnol napsal:
však on taky ten servis Škody stále relativně levný je. Není to nic dramatického, ale třeba Ford (hovořím samozřejmě o tom značkovém) je docela pověstný svojí drahotou. Stejně tak Renault. A vlastně i Kia/Hyundai ymslím vychází na pravidelných servisních úkonech dráž než Škoda...
Samozřejmě vše je relativní a jako služební vůz s nejnižšími provozními a servisními náklady byl u jedné nejmenované společnosti pasován... světe div se Renault Thalia.
Mě se nezdá servis Ford nějak dražší oproti konkurenci, spíš naopak, třeba výměny oleje s věcmi okolo v rámci servisních prohlídek mám +- okolo 4tis.kč
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.06.2012 13:37, RE: Souhlas
ivan2 napsal:
Mě se nezdá servis Ford nějak dražší oproti konkurenci, spíš naopak, třeba výměny oleje s věcmi okolo v rámci servisních prohlídek mám +- okolo 4tis.kč
jo tak to je uvýměna oleje skoro zadarmo :) filtr + olej je 1000kč + 200kč práce nevim co to je "věci okolo" ale je to prostě drahý, když nakonec jistíte že olej eviměnili všechen nebo tam nalili starline a na faktuře je Shell dotáhli filtr tak že už nejde povolit ani klíčem, tak dostanete rozum a nebudete do autorizovaného servisu jezdit ....HOWG
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.06.2012 22:19, RE: Souhlas
SupermanXXX napsal:
jo tak to je uvýměna oleje skoro zadarmo :) filtr + olej je 1000kč + 200kč práce nevim co to je "věci okolo" ale je to prostě drahý, když nakonec jistíte že olej eviměnili všechen nebo tam nalili starline a na faktuře je Shell dotáhli filtr tak že už nejde povolit ani klíčem, tak dostanete rozum a nebudete do autorizovaného servisu jezdit ....HOWG
Co třeba vyčištění klimy..neděláte? Kabinový filtr, vzduchový filtr a já nevim jaký věci ještě, to záleží na kilometrech, ford střídá jednu menší a jednu větší servisní prohlídku tuším po 20tis. km což u mě vychází asi za rok. Je mi docela jedno jestli dám za rok za servis 3 nebo 5 tisíc, vím že tu práci udělá člověk kterýmu důvěřuji a udělá to dobře, a to je pro mě hlavní. Dokonce můžu být při tom. A 5tis. se vám zdá hodně za servis za rok u mondea? Mě to netrápí.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.