0
zpět
 

diskuze k tématu: RECENZE OJETINY: Škoda Octavia II - firemní i rodinná klasika

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.07.2010 20:22, rada
1) DSG má sice šest stupňů, ale to je proto, aby nemusela řadit v takovejch skocích. Na šestku točí stejně jako manuál na pětku.
(např.: http://moje.auto.cz/kaaOc-KaaTeaM-/oca-1.html)
2) Převodovka neni moc sladěná s motorem, točí ho zbytečně tam, kde nemá sílu
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=711
Nevim, k tomudle motoru bych možná radši manuál - ale samozřejmě pokud člověk chce pohodlnou přepravu a nemá závodnický ambice, tak je automat lepší volba...pokud se nerozsype.
Spíš bych pak ale přemejšlel, jestli by neudělalo lepší službu nějaký auto střední třídy, který by za stejnou cenu nabídlo víc pohodlí... (např. Mondeo)

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.07.2010 20:30, rada
Mam Lagunu rok 2006 3.0 24v benzin automat 5st Tiptronic,najeto 85000km,menil jsem olej jenom a nikdy bych si uz auto s manualem nekoupil,proc radit,kdyz nemusim:)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.07.2010 22:45, rada
Jak tady někdo psal, že se s dsg vyhnete dvouhmoťáku....POZOR NA TO !!! DSG má dvouhmotový setrvačník, strašně jsem se tomu divil, ale je to tak, potvrdili mi to i ve škoda - auto...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.07.2010 23:50, rada
cruise, jo ma za 16 000kc
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 08:57, rada
Cruise: protože DSG není klasický automat jako je např. Tiptronic, ale DSG se nazývá taky dvouspojkový automat, takže tady je spojka jako v jiném manuálu, jen je ovládána elektronicky. Jen tady je výhoda, že ten dvouhmot.setrvačník nenamáhá tvoje noha, ale elektronika a snaží se o co nejdelší životnost
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 09:11, rada
Ahoj, mám i když v Octavia II 2,0 TDI. ca 190 tis km jsem s tím najel.
Zkušenosti jsou pozitivní, negativ je minimum. Opravdu je to mechanická
převodovka, ovládaná elektrohydroulickými členy. Tudíž se chová jako manuál,
ve smyslu že auto je pořád "pod plynem", v záběru, není tam žádný prokluz s vyjimkou rozjíždění a couvání. Pro toho kdo hodně jezdí (jako já) je to super, odpočine si noha, ruka, prostě pohoda. Negativ minimum, jen někdy v kopcích občas řadí sem tam (převodovka nevidí, tudiž netuší že bude další zatačka či kopec nahoru a dolu tj tam by řidič neřadil, převodovka ano). Problémy trochu v zimě, i v pár cm sněhu se dokáže zahrabat (nemá mechanickou uzávěrku diferenciálu, ta elektrická (ASR) nic neudrží a nelze auto rozhoupat přes spojku) - tam mám jednoznačně horší zkušenosti než s manuálem. Takže to chce dobré gumy na zimu s velmi hrubým vzorkem, jinak okamžitě jedna klouže a druhé kolo stojí. Jinak prostě prima, žádné závady, olej v ní se mění každých 60 tis km.
Jinak nesouhlasím s názory dole, jsem přesvědčen že 6 st. DSG má v kombinaci s 2,0 TDI menší stálý převod, tudíž auto točí trochu víc otážek ale jede v max, o něco málo rychleji než manuál a také lépe zrychluje (hlavně mezi 100 - 150 kmh). Dlouh. průměr spotřeby je u mě ca 6,5 l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 12:10, rada
Zdravím... také jsem byl zarytý řidič pouze s manuálem, ale od té doby co jsem si koupil OII 1.9 tdi DSG až bych auto bez DSG nechtěl... Mám najeto 140 000 km a bez jediného problému... je to skvost dnešní techniky...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 12:58, rada
DSG jsem musel opravit po 140tkm za 84.tisic a nejsem jedine, uz nikdy vice
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 14:22, rada
auticky:
> tudíž auto točí trochu víc otážek ale jede v max, o něco málo rychleji než manuál
Nechápu souvislost. Pokud má kratší převod, tak vzhledem k úzké výkonové špičce TDIčka dojde motoru dech dřív. Tzn. manuál by sice na šestku zrychloval pomaleji, ale vmax by měla být větší. Tomu odpovídaj i oficiální data škodovky, kdy vmax automatu je 209 a vmax manuálu 211.
> a také lépe zrychluje (hlavně mezi 100 - 150 kmh).
A to je způsobený čim? Že je u manuálu šestka delší?
Když budu chtít zrychlovat víc, tak podřadím. Taková díra mezi pětkou a šestkou u manuálu snad neni, aby to nešlo.
Jinak je to poměrně irelevantní, protože 2.0TDI je o třetinu silnější a navíc má širší rozmezí využitelnejch otáček, tzn. daleko spíš automatu "odpustí" špatné zařazení.
PS: U 1.9 je vmax manuálu 192 a automatu 189, což taky ukazuje na o malinko delší maximální převod u manuálu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 14:50, rada
S OII 2,0 TDI DSG jsem jezdil 2 roky a popravdě s tímhle žebřiňákem mě smiřovala jen ta převodovka a spotřeba. Řazení excelentní, naprosto bez problémů. Důležité je prostě přestat řešit, kdy to má jako přeřadit a kdy bych jako řadil já, zkrátka to porovnávat se svými představami. Ve chvíli, kdy to prostě necháte běžet jak se tomu chce, začnete být spokojený. To je asi problém lidí, kteří se na chvíli svezou v automatu a obvykle z vozu vystupují s tím, že tohle tedy ne. Myslím že je třeba si chvilku zvykat a potom už nechcete jinak.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.07.2010 23:55, rada
panejo, to je ufonů, co by nikdy s automatem nejeli... Nechte nás prosím žít! My "automatisti" vám vaše kvedlání přece taky nebereme!
Dříve, za "mladých" let jsem si taky říkal, že není nic nad manuální řazení. Sám, jako pán tvorstva si zvolím okamžik, kdy budu řadit, kdy si před zatáčkou podřadím a v zatáčce přišlápnu. Pak jsem si říkal, jak to asi jede s automatem? Ono několikrát jet v x-kilometrových kolonách na dálnici, nebo po městě a tísíckrát mačkat spojku...
Během 17-ti let řízení a cca 600tis. km za sebou jsem však poznal, že nepotřebuji zatáčky projet jako nejrychlejší sprinter, do cíle klidně dorazím i o pár minut později a na mou ledvinu nikdo nečeká. Zároveň jsem si také vyzkoušel, že je rozdíl mezi městskými auty s 55kW a jinými vozy s minimálně dvojnásobkem výkonu. I díky třídě aut a jejich ceně se liší úroveň převodovek, potažmo kultury a úrovně jejich řazení.
Najezdil jsem mnoho km v různých autech. Od Favoritu po Superb, Golfu po Passat, Touran, Sharan, Opely, Fordy, Toyoty, Evropa, Korea, Japonsko, ...... ale v posledních několika letech si opravdu vychutnávám automat.
Je mi 35 let, myšlením i duchem je mi tak 25, o auta a techniku se intenzivně zajímám zhruba 20 let. Možná jsem se za volantem zklidnil, že řazení nepotřebuji, nicméně brzdou provozu opravdu nejsem. Ale fakt cítím, že s automatem jezdím bezpečněji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 00:42, rada
DSG doporučuji, ale raději bych hledal auto s menším počtem km,tak do sto tísic a také bych si tyto km ověřil podle vinu u prodejce Škoda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 07:43, rada
Ahoj - úplně souhlasím s Michalem - taky jsem si říkával, že není nad manuál - ted si myslím opak. Dnešní automaty jsou úplně někde jinde než před 10 lety. Jezdím ted s 7G Tronic s možnost řazení pod volantem. Za dobu co ho mám jsem ruční řazení použil tak 2x a to jen, aby jsem si tovyzkoušel a zamachroval. Manuál je pro závodní jezdce supr ale na naše silnice je automat bomba. Kdo nezkusil neví !!! Každý koho znám s automatem by neměnil at už má DSG, X Tronic, G Tronic atd atd DOPORUČUJI KONTROLU PŘEVODOVKY + VÝPLACH !!! A VYMENIT OLEJ - CENA JE CCA KOLEM 5-8tis ( třeba v Kojetíně ) Dají Vám potvrzení a řeknou jak na tom Vaše převodovka je. Myslím, že je to dobra investice jak pro auto tak i pro klidnější spaní :o)
Mnoho km bez nehod
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 08:32, rada
Nikdy jsem o automatu neuvazoval a spis jsem automat povazoval za cosi nenormalniho, ale nahoda chtela a poridili jsme VW s 2,0TDI DSG. Manual mame jeste ve stare OII, ale kdyz to jde, tak si radsi sednu do auta s DSG. U pripadne koupe dalsiho ojeteho vozu bych uz automat preferoval pred manualem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 14:43, rada
Jirka: nikdy jsem o automatu neuvažoval a považoval jsem ho za nenormální, ale šel jsem do salónu a koupil jsem si DSG.
Některý názory tady opravdu stojej za to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 14:55, rada
Rada - Valnoha
no kdyz mu to dali o kilo levnejc jako predvadecku ,,ale nahoda chtela´´ tak sel do DSGecka, aspon ja to tak chapu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 15:16, rada
NIc proti automatu - je to super, sám jsem v předchozím autě měl a nemůžu si ho vynachválit. Ale vše má svá ale - co když se v..jeto víc než pravděpodobné ..když auto s automatem tak nové a po záruce rychle s ním pryč - kdo si koupí starší automat a jedno jestli zázračné DSG nebo cokoli jiného vystavuje se obrovskému riziku poruchy a ty ceny oprav a náhradních dílů stojí opravdu za to - a někdy i převýší aktuální cenu opravovaného vozidla - opravdu to za to stojí ????
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 15:23, rada
Souhlasím s Anti VW. Když koupí Octavii se 150000 km - určitě hned odejde dvouhmoťák (26000Kč) a pak možná i převodovka ?? Bratru za 170000 Kč Nebo go za 84000,- Kč ??? A kolik že ta Octavka stála ?? Jen si zjistěte cenu oprav a cenu nové převodovky - kdo chce riskovat tak ať si to koupí. Za poslední uškudlené peníze koupíš Octávku TDíčko -bomba a za co budeš opravovat tu ořevodovku - budeš to reklamovat u chudáka prodávajícího - nebo ti jí opraví ve Škodovce - těžko..mysli !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 18:27, rada
Rada anonim bla bla bla jestli umíš číst tak já na rozdíl od tebe těch dsgéček několik opravil,a jen pro tvoji informaci jsem rok dělal v mnichově v porsche na wv....,když tys možná ještě jezdil ve fáčku po tatovi ty golfisto!!!!Přeju ti hodně štěstí s tím désgéčkem.Jinak ted dělám v porsche v brně jestli chceš tel. tak ti pošlu zdar !!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.07.2010 19:59, rada
Rada - klimic ,,dělal v mnichově v porsche na wv´´ pockej to si pletes trosku, v nemecku je MAHAG porsche samostatny oddil, nemotej hrusky s jabkama to jen my golfisti jezdime s nalepkou porsche praha a zase si nejak nerozumime vymenovat ND neznamena opravit!!! Krom toho jsem stastne zenat, tak pritele na tel. nepotrbuji a mechose, ktery si rekne 70 000 za RJ uz vubec ne. Ten klucina kupuje 5 let stare auto, ten nebude tvuj zakaznik ani nikdo jiny z tohoto webu. Tak bud chlap a rekni mu pravdu, ze se to da vyresit do dvacky vcetne oleje a filtru se zarukou a 70t je cena u vas pro blondyny a podnikavce. Vyreseno, klucina bude mit aspon klidne spani.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.