0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia, Forus, nebo Astra? Hledá se génius průměrnosti

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, německá vozidla, německá vozidla
BLATA
počet příspěvků3
datum registrace15.12.2012
Sobota 29.12.2012 10:27, Koupit
Za 185000kč můžete koupit Peugeot 308 sw 1.6 Vti Nový model a dosti silné nato co potřebujete a kufr dost velký a motor je lepší neš co chcete
reagovat
matesaax333
počet příspěvků11
datum registrace13.04.2012
Neděle 30.12.2012 13:32, re
Shodou okolností také vybírám mezi těmito třemi vozy,jen uvažuju o naftovém motoru a myslím,že ani jedno z těch aut není špatná volba,takže bude asi záležet na vkusu každého člověka.U benzínových verzí bych osobně doporučil Focus,jehož 1.6 znám a mohu jen doporučit.Živý a úsporný motor se kterým není problém jezdit kolem 7 litrů a k tomu perfektní podvozek.Navíc faceliftový model vypadá o dost lépe než původní poměrně nudný design dvojky Focusu.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 02.01.2013 08:00, RE: re
matesaax333 napsal:
Shodou okolností také vybírám mezi těmito třemi vozy,jen uvažuju o naftovém motoru a myslím,že ani jedno z těch aut není špatná volba,takže bude asi záležet na vkusu každého člověka.U benzínových verzí bych osobně doporučil Focus,jehož 1.6 znám a mohu jen doporučit.Živý a úsporný motor se kterým není problém jezdit kolem 7 litrů a k tomu perfektní podvozek.Navíc faceliftový model vypadá o dost lépe než původní poměrně nudný design dvojky Focusu.


1,6ka úsporný motor? všichni o něm mluví jako nenažraném lenochovi. já s ním jezdím za 10,5

reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Čtvrtek 03.01.2013 11:14, RE: re
Reno napsal:
matesaax333 napsal:
Shodou okolností také vybírám mezi těmito třemi vozy,jen uvažuju o naftovém motoru a myslím,že ani jedno z těch aut není špatná volba,takže bude asi záležet na vkusu každého člověka.U benzínových verzí bych osobně doporučil Focus,jehož 1.6 znám a mohu jen doporučit.Živý a úsporný motor se kterým není problém jezdit kolem 7 litrů a k tomu perfektní podvozek.Navíc faceliftový model vypadá o dost lépe než původní poměrně nudný design dvojky Focusu.
1,6ka úsporný motor? všichni o něm mluví jako nenažraném lenochovi. já s ním jezdím za 10,5


Tak to se vám někde vloudila chybka. Švagr ma FocusI s 1,6 a jezdí pod 8 litrů. A nějak jsem nezaznamenal, že by "všichni" tento motor hanili. Naopak jsem se setkal konkrétně u starších Focusů s jeho doporučováním.
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 03.01.2013 13:41, RE: re
Reno napsal:
matesaax333 napsal:
Shodou okolností také vybírám mezi těmito třemi vozy,jen uvažuju o naftovém motoru a myslím,že ani jedno z těch aut není špatná volba,takže bude asi záležet na vkusu každého člověka.U benzínových verzí bych osobně doporučil Focus,jehož 1.6 znám a mohu jen doporučit.Živý a úsporný motor se kterým není problém jezdit kolem 7 litrů a k tomu perfektní podvozek.Navíc faceliftový model vypadá o dost lépe než původní poměrně nudný design dvojky Focusu.
1,6ka úsporný motor? všichni o něm mluví jako nenažraném lenochovi. já s ním jezdím za 10,5


1.6 16V je od Yamahy, stavena na 500 tkm a spotreba se pohybuje mezi 7 -7.5... Hledal bych chybu nekde mezi volantem a sedackou....
reagovat
matesaax333
počet příspěvků11
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 03.01.2013 17:05, re
Jezdit s 1.6 za 10,5 litrů není normální.To i s dvoulitrem se dá jezdit úsporněji.Z těch třech uvažovaných vozidel na tom bude co se týká spotřeby nejhůře ta Octavia,jejíž 1,6 není zrovna úsporný motor,co vím od majitelů těchto aut a ani výkonově to není žádný zázrak.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 03.01.2013 18:07, RE: re
gottak napsal:
Reno napsal:
matesaax333 napsal:
Shodou okolností také vybírám mezi těmito třemi vozy,jen uvažuju o naftovém motoru a myslím,že ani jedno z těch aut není špatná volba,takže bude asi záležet na vkusu každého člověka.U benzínových verzí bych osobně doporučil Focus,jehož 1.6 znám a mohu jen doporučit.Živý a úsporný motor se kterým není problém jezdit kolem 7 litrů a k tomu perfektní podvozek.Navíc faceliftový model vypadá o dost lépe než původní poměrně nudný design dvojky Focusu.
1,6ka úsporný motor? všichni o něm mluví jako nenažraném lenochovi. já s ním jezdím za 10,5
1.6 16V je od Yamahy, stavena na 500 tkm a spotreba se pohybuje mezi 7 -7.5... Hledal bych chybu nekde mezi volantem a sedackou....


No, je to prostě městské a příměstské auto a na dálnici není stavěno, obvykle jezdím okolo 160 no a tady je to prakticky strop s okamžitou spotřebou okolo 17 litrů V kombinaci s městským provozem to klidně vyskočí na 10. Ale mohl bych s tím někdy vyzkoušet jezdit v rámci předpisů
každopádně, turbodiesel mi při stejné jízdě bere 6.

reagovat
ijon
počet příspěvků2
datum registrace05.10.2007
Čtvrtek 03.01.2013 19:12, Srovnání
Jezdil jsem služebně se všemi auty, ale jen v kombíku a dieselu (1.9 PD a 2.0 CR v Oktávce, 1.6TDCI ve Focusu a 1.7CDTi v Astře).
Doporučuji se projet. U Astry H se mi líbila snad jen solidnost a pevnost kastle a a podvozku, vše ostatní bylo špatné. Podivná sedadla, ještě podivnější interiér, divné ovládání směrovek (vím, pár lidí to chválí). Motor byl úsporný, jinak hlučný a navíc pozoruhodně poruchový traktor. Astry byla naše jediná auta, která šla po leasingu hned pryč (a to bylo ještě pozdě).
Focus je dobré auto, dílenské zpracování není tak kvalitní jako u nebo Octy, je zde vidět filozofie značky (horší materiály, úspory). Jinak nejlepší sedačky, jízdní vlastnosti, dobrý motor.
Oktáva je klasika - podle mě dobrý kompromis. Je v ní víc místa než ve Focusu, je lépe udělaná, na silnici je celkově tupější, hlučný interiér na dálnici. 1.6 má kolegova přítelkyně a je v podstatě OK. Jezdí do 7 litrů.
Oktávka bude dražší, ale dobře jí prodáte. I s nějakými 250.000 bude vypadat solidně (nevím, co motor). Focus nad 150.000 je už údajně dost loterie. O Astře bych osobně ani neuvažoval, ale někomu může vyhovovat. Nikoho takového bohužel neznám.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Pátek 04.01.2013 09:46, RE: Reno
No, je to prostě městské a příměstské auto a na dálnici není stavěno, obvykle jezdím okolo 160 no a tady je to prakticky strop s okamžitou spotřebou okolo 17 litrů V kombinaci s městským provozem to klidně vyskočí na 10. Ale mohl bych s tím někdy vyzkoušet jezdit v rámci předpisů každopádně, turbodiesel mi při stejné jízdě bere 6.

17 je nesmysl i jako okamžitá, možná tak při rozjezdu na křižovatce, měl jsem focuse 5 let a i když jsem ho držel pod krkem přes německo 150-160 tak spotřeba nešla přes 10l. S automatem. Tož asi tak
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 04.01.2013 12:42, RE: re
Reno napsal:
No, je to prostě městské a příměstské auto a na dálnici není stavěno, obvykle jezdím okolo 160 no a tady je to prakticky strop s okamžitou spotřebou okolo 17 litrů V kombinaci s městským provozem to klidně vyskočí na 10. Ale mohl bych s tím někdy vyzkoušet jezdit v rámci předpisů každopádně, turbodiesel mi při stejné jízdě bere 6.


Tady z toho blábolu je jednoznačně vidět, jak si někdo vybírá jen údaje, které se mu hodí. 17 litrů okamžitá spotřeba je možná tak při prudké akceleraci, při ustálené jízdě 160 bude průměr úplně jiný, nečekal bych vyšší než těch 10, max 12 při velkém zatížení. A těch 6 u dieslu? Tak při 160 bych to neviděl taky moc reálně, spíš těch 8.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 04.01.2013 14:47, RE: re
Koloss napsal:
Reno napsal:
No, je to prostě městské a příměstské auto a na dálnici není stavěno, obvykle jezdím okolo 160 no a tady je to prakticky strop s okamžitou spotřebou okolo 17 litrů V kombinaci s městským provozem to klidně vyskočí na 10. Ale mohl bych s tím někdy vyzkoušet jezdit v rámci předpisů každopádně, turbodiesel mi při stejné jízdě bere 6.
Tady z toho blábolu je jednoznačně vidět, jak si někdo vybírá jen údaje, které se mu hodí. 17 litrů okamžitá spotřeba je možná tak při prudké akceleraci, při ustálené jízdě 160 bude průměr úplně jiný, nečekal bych vyšší než těch 10, max 12 při velkém zatížení. A těch 6 u dieslu? Tak při 160 bych to neviděl taky moc reálně, spíš těch 8.


Píšu o průměru. Jezdím pořád stejně, jako prase. BMW 650i ten styl zvládalo za 12,7 litru, Focus 1,6
za něho žádal 10,7 a dieselový Focus 6 litrů. Ano, je možné, že při okamžité akceleraci to žralo 17, ale já si myslím, že ustálená jízda rychlostí kolem 160 km/h nebude o moc níž s tímhle motorem a pětikvaltovou převodovkou.

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 04.01.2013 14:52, RE: re
double

reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Pátek 04.01.2013 14:58, Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy
Focus od faceliftu 2008 ma ESP standardne, jenom nema tlacitko na palubovce, jako pred faceliftem, ale vsechno je v menu PP.
Ijon pise ze v Octavce je vic mista nez ve Focusu, mozna pocitove, jinak Focus je sirsi a ma delsi rozvor, ale Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy, protoze Skoda je lowend od VW, tak jako je Audi luxusni znacka a Seat by mel byt sportovni znacka, tedy je to lowend stredni trida pro vychodoevropske trhy. Rapid je zase podobne lowend nizsi stredni trida pro vychodoevropske trhy.
Rapid ma podvozek z Fabie, ale vetsi kastli nebo radsi kufr a Octavia ma podvozek z Golfa, ale kufr je uz v stredni tride.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 04.01.2013 15:01, RE: re
Reno napsal:
Píšu o průměru. Jezdím pořád stejně, jako prase. BMW 650i ten styl zvládalo za 12,7 litru, Focus 1,6za něho žádal 10,7 a dieselový Focus 6 litrů. Ano, je možné, že při okamžité akceleraci to žralo 17, ale já si myslím, že ustálená jízda rychlostí kolem 160 km/h nebude o moc níž s tímhle motorem a pětikvaltovou převodovkou.


No ať je to jak chce, tak tazatel psal o přesně opačném stylu ježdění, takže takováto rada mu v ničem nepomůže.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 04.01.2013 15:42, RE: re
Koloss napsal:
Reno napsal:
Píšu o průměru. Jezdím pořád stejně, jako prase. BMW 650i ten styl zvládalo za 12,7 litru, Focus 1,6za něho žádal 10,7 a dieselový Focus 6 litrů. Ano, je možné, že při okamžité akceleraci to žralo 17, ale já si myslím, že ustálená jízda rychlostí kolem 160 km/h nebude o moc níž s tímhle motorem a pětikvaltovou převodovkou.
No ať je to jak chce, tak tazatel psal o přesně opačném stylu ježdění, takže takováto rada mu v ničem nepomůže.


No, asi ano, nicméně o užranosti 1,6ky mi říkalo víc lidí... každopádně při tom nájezdu to nejspíš nehraje zas takovou roli.

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 04.01.2013 16:00, RE: re
Reno napsal:
No, asi ano, nicméně o užranosti 1,6ky mi říkalo víc lidí... každopádně při tom nájezdu to nejspíš nehraje zas takovou roli.


Vzhledem k tomu, že všeobecný názor je, že tento motor je spíše úsporný, tak bych to tak nechal. Jestli ho někdo používá pro účely, ke kterým určen není, tak mu ten apetit asi stoupne. Přechod z BMW 650 na Focus 1.6 je dost nezvyklý a pokud se z toho Focusu bude někdo snažit dolovat to samé co z BMW, tak se extrémní spotřebě divit nebudu. A jak jsem napsal, takovýto provoz tazatel přímo vylučuje.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 04.01.2013 19:10, RE: Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy
nicco napsal:
Focus od faceliftu 2008 ma ESP standardne, jenom nema tlacitko na palubovce, jako pred faceliftem, ale vsechno je v menu PP.Ijon pise ze v Octavce je vic mista nez ve Focusu, mozna pocitove, jinak Focus je sirsi a ma delsi rozvor, ale Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy, protoze Skoda je lowend od VW, tak jako je Audi luxusni znacka a Seat by mel byt sportovni znacka, tedy je to lowend stredni trida pro vychodoevropske trhy. Rapid je zase podobne lowend nizsi stredni trida pro vychodoevropske trhy.Rapid ma podvozek z Fabie, ale vetsi kastli nebo radsi kufr a Octavia ma podvozek z Golfa, ale kufr je uz v stredni tride.


Čím se dostala Octavia do střední třídy (kromě marketingových sloganů), velikostí kufru? Podprůměrným rozvorem i na poměry nižší střední třídy? Vnitřní velikostí typickou pro nižší střední třídu? Totéž Rapid a Superb, co je proboha řadí o "třídu výše"?

Z dotazovaných vozů bych volil jednoznačně Focus II s 1,6 - podle nájezdu benzínem (74kw) nebo naftou (80kw). Nemá sice pro čecha úžasný punc das auto (či simply cosi), ale má podstatně lepší podvozek i motor, prostornost uvnitř je výjma kufru stejná a bude (ve stejném technickém stavu) podstatně levnější než Octavia. Astru nekomentuji, u ní nejsem sto překonat odpor k designu a nelogičnost ergonomie uvnitř, takže bych byl předpojatý.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 04.01.2013 19:46, RE: re
Koloss napsal:
Reno napsal:
No, asi ano, nicméně o užranosti 1,6ky mi říkalo víc lidí... každopádně při tom nájezdu to nejspíš nehraje zas takovou roli.
Vzhledem k tomu, že všeobecný názor je, že tento motor je spíše úsporný, tak bych to tak nechal. Jestli ho někdo používá pro účely, ke kterým určen není, tak mu ten apetit asi stoupne. Přechod z BMW 650 na Focus 1.6 je dost nezvyklý a pokud se z toho Focusu bude někdo snažit dolovat to samé co z BMW, tak se extrémní spotřebě divit nebudu. A jak jsem napsal, takovýto provoz tazatel přímo vylučuje.


To víte, krize mně semlela není to úplně přechod, je to vůz z autopůjčovny...

reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Pátek 04.01.2013 21:52, RE: Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy
Pavlik napsal:
Čím se dostala Octavia do střední třídy (kromě marketingových sloganů), velikostí kufru? Podprůměrným rozvorem i na poměry nižší střední třídy? Vnitřní velikostí typickou pro nižší střední třídu? Totéž Rapid a Superb, co je proboha řadí o "třídu výše"? Z dotazovaných vozů bych volil jednoznačně Focus II s 1,6 - podle nájezdu benzínem (74kw) nebo naftou (80kw). Nemá sice pro čecha úžasný punc das auto (či simply cosi), ale má podstatně lepší podvozek i motor, prostornost uvnitř je výjma kufru stejná a bude (ve stejném technickém stavu) podstatně levnější než Octavia. Astru nekomentuji, u ní nejsem sto překonat odpor k designu a nelogičnost ergonomie uvnitř, takže bych byl předpojatý.


BMW3 taky nema uplne rozmery Mondea a presto je ve stredni tride. Pokud chce automobilka udelat levne auto ve stredni tride, musi nekde usetrit. Muze pouzit starsi techniku (motory, elektro,..) nebo pouzije podvozek z mensiho modelu a opticky auto nafoukne. Potom jde uz jen o to, jestli jim na to zakaznik skoci coz evidentne funguje uplne skvele.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pátek 04.01.2013 22:45, RE: re
Reno napsal:
Koloss napsal:
Reno napsal:
No, asi ano, nicméně o užranosti 1,6ky mi říkalo víc lidí... každopádně při tom nájezdu to nejspíš nehraje zas takovou roli.
Vzhledem k tomu, že všeobecný názor je, že tento motor je spíše úsporný, tak bych to tak nechal. Jestli ho někdo používá pro účely, ke kterým určen není, tak mu ten apetit asi stoupne. Přechod z BMW 650 na Focus 1.6 je dost nezvyklý a pokud se z toho Focusu bude někdo snažit dolovat to samé co z BMW, tak se extrémní spotřebě divit nebudu. A jak jsem napsal, takovýto provoz tazatel přímo vylučuje.
To víte, krize mně semlela není to úplně přechod, je to vůz z autopůjčovny...


Ta 650i mě zajímá... Počítám, že je to něco novějšího. 630i bych hned asi zavrhl, ale co takhle 645Ci? Je jich víc, je s nima nějakej problém, nebo jinej důvod, proč dát přednost 650i ? Dík. P.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.