0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T versus 1.9TDI - který motor je lepší?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 19:20, rada
Pokud se bude jednat o tvoje první auto tak usuzuji že budeš mladšího ročníku. Ze své zkušenosti bych Ti radil určitě TDI. Sám vlastním RS 1,8T,jedná se o velice povedený motor,ale ta spoteba je určitě frustrující. S TDíčkem se dostaneš v kllidu na nějakejch 6l oproti tak nim10 u benzínu.Výběrem pojištovny Tě nemusí strašit ani povinné ručení a spolehlivost je u obou perfektní. 1,8T Ti doporučí jen chytrák který si vozí pozadí ve služebním a tak jej ta spotřeba netankuje. A mimochodem pokud to čipneš tak to nebude ani takovej louda i když na závodění to oproti1,8T to není. Takže určitě TDI,jen se mrkni určitě po nějakém mladším ročníku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 19:34, rada
Z toho roku co píšeš myslim že bude lepší benzín,klidně bych ti doporučil i 1,6 pokud nejsi zavodnik;).Je to jinak celkem jednoduche musíš sam vedět kolik km nalitaš.Jestli denně najezdíš 20-30km tak benzín.Jestli 100 tak disl.ALe při koupě disla opatrně.Buď rozvážný!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 20:26, rada
Tak tady snad není co řešit ne? Kup červený TDI, v metle,na hlínách,s křídlem. Výsledek?:najlepší kára světa Co třeba BMW 320d E46? Tomáš S320
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 20:42, rada
Dobrý den.
Kdysi jsem zakoupil do firmy Octavie I. 1,9TDi 66kw. Najela za dva roky bez jediné závady cca 130.000km, tak jsem pořídil v roce 2002 po lehkém faceliftu opět Octavii Laurin & Klement TDi 81kw a zase nezklamala. Čsem jsem měnil vozy s očekáváním větší prestiže za Rover 45, pak 75, BMW 5, Audi A8 a posléze S8. Nyní jezdíme několik let Range Rovery a nedávno přibyl Land Cruiser, ale loni v Březnu po zkušenostech s cenami náhradních dílů (podotýkám u osobních vozů) byli neůnosné a neustále nespolehlivé... Jezdím velké dálky na jeden zátah 2-3x týdně cca 1.000km. Každé ze zahraničních vozů mě někde nechalo se závadou, která jak jistě znáte servis v cizině byla za velmi tušný příplatek a už mě to přestávalo bavit i financovat. Loni v březnu jsem zakoupil pro tyto cesty starší typ Octavie combi Laurin & Klement 1,9TDI a jsem opět nesmírně spokojen. Jistě existuje stovka jiných a lepších automobilů, ale osobně se mi TDi osvědčilo tak pozitivně a lacino v servisu, že jsem se vrátil s moderních automobilů zpět o několik let ke spolehlivosti a úspornosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 22:19, rada
Čau, tady na TipCarsu je článků rozebírajících Oktávky a jejich motory až z toho přechází zrak tak se jukni. Jinak TDi 66 a 81 kW jsou dle mě jedny z nejlepších dieselů na světě a škoda jen, že dneska je v nových autech nekoupíš - 77 kW se zdaleka tolik nepovedl. Úžasně nízká spotřeba (u 81 ješte nižší), dynamika dostačující a spolehlivost při správném zacházení perfektní. 1.8T taktéž velmi spolehlivý, ovšem samozřejmě mnohem výkonější. ale také řekněme dle stylu jízdy s dvojnásobnou spotřebou. Bral bych TDi, ale ať vemeš cokoli, nešlápneš vedle. Je na tobě, co ti více vyhovuje. Zdarec
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.02.2009 22:33, rada
no... podle těch dvou motorů, které jsi uvedl, bych řekl, že naprosto nevíš, co vlastně chceš. co od toho auta očekáváš. a pokud bude navíc taková octavia 10 let stará, tak bude mít zřejmě v případě obou motorů před smrtí nebo před velkými servisními náklady. takže bych doporučoval určitě benzín a výbavu L&K. budeš mít dobrý pocit z luxusu, vyblbneš se s relativně silným a slušným motorem, po roce budeš rád, když to vůbec prodáš a budeš mít dobrý základ pro koupi slušného auta..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 08:16, rada
Záleží, co od toho auta čekáš. Pokud uvažuješ o benzínovém turbu, pak chceš asi větší dynamiku a v takovém případě bych zcela zavrhnul verzi TDi 66 kW (90 k). Verze TDi 81 kW (110 k) je na tom o dost lépe a spotřeba je zhruba stejné jako u slabší verze. Benzínové turbo má 150 k, takže určitě jede líp a je motor mnohem kultivovanjěší, ale počítej s výrazně vyšší spotřebou, kterou hodně ovlivní styl jízdy. Na druhou stranu je ale určitě úspornější než atmosférická 1,8 20V. Sám jezdím s TDi 81 kW a jsem spokojen, ale jezdil jsem i s firemní 1,8 turbo a taky ku spokojenosti. Je ale pravda, že to nejsou auta z r. 98-99.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 08:20, rada
Tady na TipCars.com toho bylo o octaviích napsáno mraky, jak redaktory, tak uživateli. Matně si vzpomínám i na jednu zkušenost uživatele právě s octavií 1.8T L&K a vypadalo to, že je to docela kasička. Takže doporučuji pročíst, co už bylo napsáno, a pak se jít projet, jestli to za to stojí.
Nebudu nikoho od octavie odrazovat, zvláště, když je to něčí první auto, to má pro něj každý růžové brýle. Osobně bych si octavii nekoupil, i když jsem kdysi měl také cukání. Nakonec jsem za stejné peníze koupil zánovní Fiat Punto a nikdy jsem nelitoval (tehdy za tu sumu ale byly k dispozici jen staré ročníky s pochybným původem, je neuvěřitelné, jak si kdysi octavia držela cenu). Jako student ještě na gymnáziu jsem pak aspoň nemusel přemýšlet, kam pojedu, ale prostě jsem jezdil - auto bylo téměř nejeté, takže nevyžadovalo opravy, spotřebu mělo nízkou, a tak jsem se nemusel omezovat. A navíc se s tím dobře parkovalo.
Ať si tazatel zváží, jestli opravdu potřebuje kufr na stěhování, nebo chce prostě "z principu" mít octavii, nebo chce jezdit. Pokud chce jezdit, ať se zamyslí, kam, jak často, jak daleko, jestli sám nebo ve vícero lidech. A pak si teprve může zodpovědět, zda je octavia to pravé auto. Osobně bych se za 150 000 podíval po Fiatu Stilo 1.6 16V nebo 1.9 JTD (dle ročního nájezdu) se 3dveřovou karoserií. Na pěkných, třeba 17palcových kolech v pěkné barvě udělá dost parády, bude novější, technicky je na tom lépe a výbavou leckteré kusy strčí do kapsy i nejvybavenější L&K.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 08:51, rada
JA bych chtěl jenom něco k ceně.Mam octu Tdi 2003 elegance, naj.140000.Když jsem ji chtěl prodat nabizeli mi tak 175000. Takže tech 150tis.se mi zda moc.Jinak k motorum,tdi se musi zahřat ,nedoporučuji na kratke vzdal.vubec ne po mestě. Ja jezdim 50km do prace a 50 zpatky denne,takže tdi super.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 09:53, rada
jezdil jsem s octavií tdi 81 kW a byla skvělá (model do roku 2001), v roce 2003 jsem pořídil 1,8 20V 110 kW (rv2002) a to jsem teprve pochopil co je skvělý motor. dlouhodobá spotřeba se pohybovala okolo 8 l/100 km, což bylo asi o 2l více než s tdi, ale zážitek z jízdy byl nesrovnatelný. Kultivovanost chodu nepřekonatelná za 3 roky provozu bez závad mimo výměny váhy vzduchu. Ohromný výkon za nízkou spotřebu! Jedná se původem o motor z Audi a nyní v koncernu pochopili, že není překonatelný a po malém vylepšení ho znovu montují do nových aut. Toliko dojmy, rozhodnutí je ale na tobě, co od toho chceš očekávat. Já osobně už nic s naftou nechci, protože kultivovanost, výkon a klid umí jen benzín.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 10:24, rada
Ahoj,
mám Octavii 1,8 T Combi 110 Kw. Spotřeba na dálnici do 7,6 l při 140 km/h. Ve městě s lehkou nohou, ale ne šnek se dá za 6,8 l. Když budeš králem křižovatek s rozumem tak přes 9 l. nejdeš.
Mám známého v servisu VW a řekl mi, když už VW Group, tak jedině benzín. Běžnou věcí je reklamace TDi - často odchází turbo. Komu se chce po zastavení ještě minutu nechat motor běžet, že? U benzínu je turbo prý méně náchylné. Kvalita české nafty taky vykoná své...
Tak či onak přeji dobrý kup!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 12:12, rada
Je tu spousta názorů,ale tak také jeden přihodím.Protože mám rovněž v plánu do léta koupit Octavii.Sice rok tak 2002-2004,ale na tom nesejde.Ohledně té motorizace,tak v případě že máte rád sportovní jízdu,tak když ne rovnou RS,tak alespoň 1.8T,ale musí bejt s 20ventilem.Můj budoucí tchán jí má a lítá to jak hovado,doporučuju,sám jsem s ní párkrát jel.A pevně jsem se rozhodl,že si jí také pořídím.A pokud Vám jde otřeba o spotřebu,pak v tom případě tedy to TDI s tím se hravě vejdete do 6litrů na 100km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 14:43, rada
Za ty prachy seženete 1.8T 4x4 v maximální výbavě. A ještě lepší zadní nápravu a pohon všech kol v nouzi ;¨-)
Jiank v ročníku 1999 seženete A4 1.8T se 180koňmi a ještě k tomu s quattrem!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 15:47, rada
Musí-li to OCTAVIA (nutně) býti, tak verze 1.8 T jako JEDNOZNAČNĚ lepší - se mi zdá ...
PS: Rok 98-99 a 150.000 kč na NE-prémiový vůz nižší střední třídy je cena PŘEhnaná!
PPS: Nyní "dobrá" doba pro autonákupy, kamarád si pořídil nedávno Citroën C5 v nej- výbavě Exclusive s motorem 2.2 HDi (2x nej- motor do 2,5 litru v Engine of the Year) a automatem - ročník 2005 za 200 t. kč (a pár drobných) ... takže pokud je opravdu vaším "snem" Octavia - budiž, ale NOVĚJŠí a URČITĚ raději s (povedeným) motorem 1.8T
Pěkný den (a než "zaplatíte" - možná pár jiných vozů "projeďte" - možná PŘEKVAPEN budete ... )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 17:18, rada
Tak v tomto případě je rozhodování více než jednoduché. Jednoznačně 1.8T kromě jednoho případu. A tím je, pokud najedete velkou porci km a záleží vám na úspoře nákladů. 1,9TDi nenabízí oproti 1,8T nic, jen lepší spotřebu. Pro někoho to slůvko spotřeba má klíčový význam... Jak tady někteří píší, že cena je přehnaná, tak to až tak pravda není (můj názor). Jistě se dají pořídít větší vozy technicky vyspělejší i mladší, ale v jakém stavu? O1 je dobrou a spolehlivou volbou s laciným a dostupným servisem a slušnou trvanlivostí. Závady a problémy jsou notoricky známé, takže podle mě to je velice dobrá volba. Osobně bych ale také raději sáhl po skromější výbavě a mladším ročníku. V daném cenovém limitu se dá celkem bez problému sehnat i verze po celkovém faceliftu (myslím 2001 a mladší) s 1,6i (75kW) s nízkým nájezdem a velmi dobrým stavem. 1,6i je naprosto adekvátní motorizací. Byť dynamika 1,8T je zcela v jiné rovině.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 17:37, rada
150 000,- za 11 let starou šlupku...kdo chce kam, pomožme mu tam: kupte kus s dvoubarevným lakem, ošoupaným volantem a sedačkou. Samozřejmě z bazáče po důchodci se kvělými pouhými 120 tisíci km Good Luck!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 17:59, rada
Mám Octavii 1,9 TDI 81 kW a v práci sporadicky jezdím v 1,8 T LK. Motor 1,8T je fakt dobrý, kromě odcházejících cívek se na tomto motoru nic nekazí. Je pružný, má výborný zátah i z nízkých otáček a to většinou vybízí ke svižnější jízdě. V práci máme na této motorizaci průměrnou spotřebu 11 litrů (celkově má najeto 150 000 km r.v. 2002). U benzinových motorů s turbem je jeden jediný problém a to je udržet klidný styl jízdy aby spotřeba byla v rozumných mezích. U Octávie v TDI ve stylu jízdy a následně spotřebě ten rozdíl bude max. 2 litry. Osobně si myslím, že výkon motoru 1,8 T u Octavie nekoresponduje s možnostmi podvozku. Vyzkoušejte například rychlostní stupeň 2 nebo 3 s plným plynem k omezovači a myslím, že se úplně jisti cítit nebudete. Proto si myslím, že pro octavii 1. generace klidně postačí 1,6 benzín, nebo pokud naftu tak 1,9 81 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 21:43, rada
Kup si radšej auto a nie škodovku!
Za tuto radu mi môžeš ruky bozkávať, viem totiž o čom hovorím!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 22:03, rada
Motor 1.8T těžkej nesmysl spotřeba 11l a v deset let starý oktávce už bude mít nejlepší léta zasebou nehledě nato že turbo bude před smrtí
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.02.2009 22:30, rada
Koupil bych diesel, ale z roku 1999, te je už tak trochu sázka, protože 10let staré tdi už budou mít většinou naběhaná hodně přes 300tis. V bazarech samozřejmě bude 80tis.
Tdi jsou hlučné, ale spotřeba je +.
To turbo 1,8 žere i trávu kolem cesty...pozor na to.
reagovat
  1 2 3 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.