0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit levnější ojetinu s nutným servisem nebo dražší v dobrém stavu?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 04:45, rada
Vůbec nepochybujte, rozhodně se nevyplatí šetřit, věřte že co nezaplatíte hned, to si auto vynutí na opravách. A to nemluvím o tom jak v průběhu času oceníte lepší výbavu. Finanční rozdíl v tomto případě není takový, aby stál za volbu kusu, o kterém sám víte, že bude vyžadovat další investice. Stačí když začnete počítat (jde jen o příklady dílů, které je obvykle potřeba měnit):
brzdové kotouče: cca 2000.-Kč
brzdové destičky: cca 1000.-Kč
přední tlumiče: cca 4000.-Kč
ložiska kol: cca 3500.-Kč
spodní čepy: cca 1000.-Kč
čepy řízení: cca 1500.-Kč
...
Neříkám že každý z těchto dílů bude třeba vyměnit, ale zároveň neuvádím jiné, které mohou být rovněž opotřebeny a nutná jejich výměna (spojka, homokinetické klouby...) ani investice, které si vyžáda každý z obou vozů (olej, filtry.....).
Jednoduše si zkuste otevřít jakýkoli internetový katalog náhradních dílů a uvidíte sám.
Jednoznačně doporučuji nešetřit, v případě Octavie rozhodně ne. I ujeté kilometry mi dávají za pravdu, zejména když se jedná o benzinovou verzi.
Nejsem odborník přes auta, ale 18 let se jimi zabývám, takže nějaká zkušenost se najde....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 07:01, rada
Rozhodně to nemusí být dražší, ale měla by to být ta lepší!!! Ale hlavně - proč proboha oktávii? Za takové peníze se dá koupit daleko lepší vůz, z menším nájezdem, mladší... oproti oktě bude výbava... národe prober se už konečně!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 08:33, rada
TJ : pán chce octávii, tak mu ji nechte..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 08:40, rada
Ať koupíte jakékoliv 10let staré auto bude to vždy kasička. Nekoukat na kilometry ale na stav. Trojnásob to platí u oktávek. Taky bych si být Vámi rozšířil obzor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 08:59, rada
Jak moc prověřené jsou ty informace o stáří a kilometrech? Další nešťastnou věcí je koupě auta na hraně finančních možností. V tomto případě bych spíše doporučil auto klidně starší, ale hledat slušný stav. Řekněme někde kolem 50-ti 60-ti tisíc Kč. Primera nebo Almera z 98 nebo 99 - tam je i pravděpodobnost, že to auto bude skutečně spolehlivé.
Rozhodně nedoporučím koupit OJETÉ auto za všechny naspořené peníze, byť se zdá OK v porovnání s jiným.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 09:23, rada
Páleníku, proč tak starej kep?. Kup si pět let staré auto s nájezdem do 50tkm. Stačí jen zadat do vyhledávače na nějakém inzertním serveru: značka Dacia, model Logan, cena do 100tis. Kč a vysypou se na tebe desítky aut.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 09:30, rada
radsej lacnejsiu a vrazit do nej nejaky peniaz aspon budes vediet ako na tom auto bude :D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 09:53, rada
Takže jestli jsem to dobře pochopil tak za 80 je šrot a za 100 perfektní stav? Perfektní stav je dle mého tak za 250, rozdíl 20 tis. Kč je u takhle ojetých aut jedna návštěva servisu. Takže jestli můžu doporučit určitě se dívat na stav a mít finanční rezervu na okamžité opravy. Čiré světlomety je v tomto případě to poslední a najjednodušší na pozdější dokoupení v případě že se nic neposere.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:00, rada
A proč chceš voktávku? Za tyto love se dá sehnat líp a novjejc. Navíc voktáva nemá skoro žádno výbavu. Já bych hrábl jinam.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:07, rada
pane bože, za tyhle peníze Oktávku??? to fakt někdo kupuje??? pane Páleník, neblázněte, to by musela být skutečná fajnovka od prvního majitele a se servisní knížkou poctivě a doložitelně vyplněnou, nejlépe vč. faktur. radši se koukněte po japoncích, 10x menší riziko poruchy i krádeže-předpokládám že jdete na krev, tak nemáte na pojistku. Toyota Avensis, 2002, po prvním majiteli, s doloženým servisem, pod 90 tisíc, to je realita, a ne třkrát stočená olítaná oktávka z roku 99 za sto tisíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:18, rada
Ceny jsou individualni ja tedkom kupoval na oktu vsecky 4 tlumice za 3800
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:21, rada
Sice to nezmiňujete, nicméně předpokládám, že se zde bavíme o motorizaci 74 (75) kW a středním stupni výbavy (starší GLX/novější Ambiente). Pokud je novější auto skutečně novým modelem a ne tolik oblíbenou optickou omlazeninou a je zároveň, jak píšete, v perfektním stavu, není podle mého názoru co řešit, vzal bych to. Každý z nás, co vysedáváme u počítače a koukáme celé dny po autech, také spíš koukneme po novějším modelu, jako ojetina bude vždy atraktivnější a lépe se následně prodá. Další nemalé plus může u skutečně novějšího modelu být v tom, že člověk investuje čistě do auta a neplatí ekologickou, kdy tři tisíce za euro 2, což jsou třeba dvě nové letní pneu, jsou úplně do háje. Jistě, jednou jsem daň zaplatil a při následném prodeji mi to také pomůže, ale co pořtřebujete ve skutečnosti víc? Brzdové destičky nebo eko daň?
Na druhou stranu, servisovaná oktávie při 200 tisících km není špatné auto a mnozí lidé s těmito kilometry mají auta v lepším stavu, než mnozí "manažeři" s polovičním nájezdem. Jak tu zmínilo již více lidí, je to o penězích, pokud disponujete pouze 100 tisíci, nepouštěl bych se do žádné velké akce, i udržované auto po servisu může vyžadovat pár korun.
Šťastnou ruku při výběru a mnoho spokojených kilometrů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:22, rada
řeším něco podobného ve stejne cenove relaci akorat diesel- a melo by to byt vw polo od r.v. 2000 1.4 tdi nebo golf IV 1.9tdi....poradi nekdo?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 10:53, rada
Mám Octavii 1,6/74kW-r.v.2000,212000 km , dělám pravidelný každoroční servis včetně výměny prov. kapalin(serv.knížka) a neměl jsem doposud žádnou větší poruchu(pravé přední ložisko- bylo hlučné). Jinak čepy,výfuk, brzd.kotouče atd. vše původní a zatím dobré. Vůbec bych se nebál 200000 km . Záleží také ale na provozovateli. Jinak Octavie jsou perfektní !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 11:02, rada
To J. Pavelka: Octavie nejsou špatná auta, ale jen do chvíle, než budete týden jezdit jiným vozem, pak návrat do octavie je horší a v duši Vám budou hlodat otázky typu velká cena za octu, stejně drahý servis jak ostatní auto v tomto roce, prkený podvozek a sedadla, atd. Je lepší koupit levnější auto a zaservisovat si ho a vědět co jsem si tam za kvalitu dal, než koupit TEĎ super stav, ale na podvozku mít díly starline a opravu do půl roku dělat znovu za moje peníze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 11:56, rada
Já si myslím, že každé auto má své pro a proti. Možná těd bude většina z Vás zatvrzelých škodováků bručet, ale měl jsem tu čest jezdit v několika typech aut a nejlépe se mi jezdilo z Fordem . Ať to byl focus diesel, nebo mondeo, vždy byl na auto spoleh. Samozřejmě vše záleží na přístupu předchozího majitele. Musím přiznat, že i octávka má něco do sebe, ale za ty prachy ?! Dejte pokoj. Vše co je na podvozku s motorerm WV a je členem WV Group je docela kvalita. Nejsem takový odborník přes octávky, jelikož mně to nikdy nějak nezlákalo ( právě díky ceně, kterou škoda drží nepoměrně vysoko ). Loni jsem udělal rozhodující krok a nelituji. Už přes rok jezdím s SEAT ALTEA XL, stavěnou na podvozku WV a motorovou jednotkou 1.4 TSI od WV a nemůžu si autíčko vynachválit. Najeto 35000km bez závad, auto táhne lépe jak dvoulitrová octávka a co je nejlepší. CENA je nižsí než octavia. Dokonce jsem oproti Fábii ve stejné výbavě ušetřil 70000,- Kč. Tak tomu říkám cena/výkon.Nejenže mám doma WV pod španělskou kapotou.Když spočítám kolik ročně člověk vrazí do starého auta ( pokud špatně koupí ), neoplatí se to a raději bych šel do nového.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 12:43, rada
To Bengi: Radit někomu, kdo má 100 tisíc, aby šel do nového, to mu fakt pomůže. Apropos, kolik ročně najezdíš s tou Alteou, že se Ti nové vyplatí? U posledního auta jsem měl časovou ztrát hodnoty vozidla cca 1,7 Kč/km. Bude na tom to nové auto s běžným víkendovým nájezdem opravdu lépe? Průměrně ročně jsem do starého auta nevrazil více peněz než udělala běžná servisní prohlídka pro vůz té třídy. A s problémem jsem klidně zajel do autorizovaného servisu - na stará auta měli slevy jak na díly, tak na práci. Ano alfa - omega ojetého je dobře koupit, ale dá se. Jen člověk nesmí vybírat ojetinu srdcem - to lze u nového.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 14:56, rada
20 000 není tak velký rozdíl. Počáteční investice u obou aut: rozvody 3-4 000, olej 1000 Kč, palivový, vzduchový filtr do 1000 Kč. Plus určitě něco ze: svíčky, brzdy, gumy, nějaká drobná porucha. Takže počítejte, že si takových 10 000 musíte odložit, a vyjde vám to snad i na přepis. Hlavně obezřetně vybírejte, oktávka je spolehlivá, když se o ní staráte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 16:33, rada
Lidi neblázněte.Proč kupujete auta s najetými 200tis.km za 100tis.Kč.Octávie jsou těžce předražené.Za tu cenu koupíte jiné auto s polovičním počtem km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 18:58, rada
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.