mp-77@email.cz napsal:
Nebude to zcela objektivní, měl jsem ho jen krátce (náhradní auto, ujeto cca 300 kmú ale někdy i první dojem je dost důležitý :Ve skoro nové Octě III (85 kW) je tento motor na diesel velmi příjemný a troufnu si tvrdit, že 90% uživatelů by tenhle motor vyhovoval. Já jsem teda v těch 10% procentech, jelikož jsem občas "rychlík". Spotřebu jsem měl při pohodové jízdě 3,9-4,0, při lehce svižnější 4,2 - 4,5 ltr/100 km Je dost možné, že ve starších verzích to nebylo takové,že ho v mezičase vyladili - obdobně jako rozdíl mezi první 1.4 TSI a dnešní 1.4 TSI (které nyní považuji za optimální motor pro Octu III)
Tento zmiňovaný motor (85kW) v O III mám od května a přesedlal jsem na něj z výborného 1,2TSI 77kW (na který dodnes rád vzpomínám po téměř čtvrt mega km). První 3,000km jsem byl doslova a do písmene naprosto znechucen chováním této pohonné jednotky, navíc okořeněné předlouhou 5ikvaltovou převodovkou. Motor začal ožívat až na 6.000km a dnes mohu konstatovat, že jsem s ním veskrze spokojen. S čím se však NIKDY, ale NIKDY nesmířím (protože to prostě není možné) je ten 5ikvalt. Ten jakoustakous dynamiku motoru úplně zabíjí. Kvalty jsou strašně dlouhé a jet např. v koloně rychlostí pod 40 je utrpení. Dvojka řve, trojka duní. Motor má rád dálnici a nedělá mu v Německu problém i v plně zatíženém stavu udržovat trvalou rychlost 160km při velmi rozumné spotřebě. Mimochodem. Ta spotřeba je fakt úžasná. Motor jsem zajížděl velmi opatrně, ale tím nemyslím zlehka. Mohu konstatovat, že ať jezdím jakýmkoliv způsobem, nedokážu spotřebu dostat přes 5,5L/100km. Dlouhodobá od počátku činí 5,2L. Kdo však jezdí trvale pod 5L, tak si koleduje do budoucna o problémy s komplet zanesením. Zastávám názor - je potřeba po zahřátí občas honit. Závěrem bych to shrnul. Být v tom 6ikvalt, tak byl chválil a chválil a chválil.