0
zpět
 

diskuze k tématu: Životnost motoru 1,2 HTP

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 00:32, Opravdu víte o čem píšete :D
s odpovědí redakce mi nezbývá než souhlasit, akorát myslím, že ty ložiska nedají až tolik km, myslím, že by se měly měnit dříve (až o polovinu)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 10:08, rozvody
Přátelé, nevíte jak je to s rozvodovým řemenem u Fabie 1.4 MPI? Kdy se mění? V servisní knížce je napsána po 90tkm kontrola+každých dalších 30tkm seřízení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 10:34, Převody
Nevíte, prosím, jestli má 1.2/40kW a 1.2/47kW stejný stálý převod?
Ještě poznámka: 1.2/40kW má do cca 2500 ot/min o trochu lepší průběh toč. momentu a výkonu než 1.2/47kW. Dál už je to ale výrazně naopak. Vždy totiž platí něco za něco. Pro řidiče "specializující se na super nízkou spotřebu" by měla být 40 kw verze lepší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 11:15, Vlastní zkušenost - 1.4 MPI 50kW
Taky bych víceméně souhlasil, s pár připomínkami. Měl jsem Fabu, sedan 1.4 MPI, 50kW. Najel jsem s ní za 3 roky 230.000km, takže myslím, mohu soudit. Měl jsem přeprogramovanou ř. j., čímž se snížily vibrace motoru a zmizelo zpoždění sešlápnutí plynu. Jinak na výkonu jsem to nějak zvlášť nepozoroval. Mimochodem tato Fábie má řetěz, takže výměnu pro jistotu jsem udělal při asi 200.000km. Po této době začal mít motor takový chrchlavě - cinkavý zvuk. Jinak opravdu ložiska odešly při 80.000km. Ale další jejich výměna byla až okolo 200tis. Desky + kotouče někde kol. 150tis a sem tam sporadické závady elektroniky motoru (stačí přes PC vymazat). Jinak spojka je stále OK a převodovka jde samozřejmě tužšej, ale na výměnu rozhodně není. ) Další info rád sdělím... Tom
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 12:52, RE: Převody
Pavel napsal:
Nevíte, prosím, jestli má 1.2/40kW a 1.2/47kW stejný stálý převod?
Ještě poznámka: 1.2/40kW má do cca 2500 ot/min o trochu lepší průběh toč. momentu a výkonu než 1.2/47kW. Dál už je to ale výrazně naopak. Vždy totiž platí něco za něco. Pro řidiče "specializující se na super nízkou spotřebu" by měla být 40 kw verze lepší.
Nemá, 47 kW verze je má výrazně kratší. Smyslem je shoda otáček nejvyššího výkonu a nejvyšší rychlosti. Proto lze souhlasit, že 40 kW verze s delšími převody by měla být úspornější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 12:54, Zkušenost s HTP
Tomas - SkyT. napsal:
Taky bych víceméně souhlasil, s pár připomínkami. Měl jsem Fabu, sedan 1.4 MPI, 50kW. Najel jsem s ní za 3 roky 230.000km, takže myslím, mohu soudit. Měl jsem přeprogramovanou ř. j., čímž se snížily vibrace motoru a zmizelo zpoždění sešlápnutí plynu. Jinak na výkonu jsem to nějak zvlášť nepozoroval. Mimochodem tato Fábie má řetěz, takže výměnu pro jistotu jsem udělal při asi 200.000km. Po této době začal mít motor takový chrchlavě - cinkavý zvuk. Jinak opravdu ložiska odešly při 80.000km. Ale da...
Pokud nejste nucen kupovat fabii 1,2htp, tak tak necinte, mel jsem tu "cest" urcitou dobu jezdit s tímto vozem a upřímě řečeno požadovaný výkon neodpovídá spotřebě a naopak...pokud s tímto budete chtít jezdit po městě, pak bohatě stačí, ale okresní silnice a dálnice jsou Horor! Auto nemá dostatek výkonu pro predjíždění a spotřeba 10L není při svižnější jízdě problém...nehlede na to ze po 20tis odesla prevodovka(nejspise náhoda..)Jediné co se mi libilo a co jsem necekal je zvuk motoru ve vyšších otáčkách - zní trošku jako motor boxer:DJde o to kolik chcete utratit za nový automobil a k cemu bude sloužit. Osobne bych sahnul po petiletém voze renomovanejsi znacky - budete mit vybavu, kvalitu, adekvátní výkon i spotřebu...a pokud netouzite po znackovem servisu(ktery mnohdy nestoji za nic) budete mit i nizké náklady...srovnejte fabia 1,2htp - nová 250tis, výbava žádná, motor ubohý. nebo pokud chcete mít ze řízení radost kupte za stejnou cenu bmw 525i 142kw rv. 2000, v bohaté výbavě, spotřebou okolo 8-8,5L/100 ... o poviném rucení mi nemluvte je to rozdíl mesicne cca 350kč.. pokud tedy auto do mesta - pak vám bude stacit ten sici strojek, pokud jezdite alespon s rodinou na chatu/chalupu tak neni o cem mluvit - uz za to bezpeci to stoji...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 14:03,
Pro FLESH:Mohl by si mi poradit kde koupit 525i r.v.2000........jak říkáš za cenu nový fábky cca 250000Kč,Byl bych rád kdyby si mi poradil,hned bych do toho šel.ZDAR
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 17:45, RE: bez předmětu
dektr1 napsal:
Pro FLESH:Mohl by si mi poradit kde koupit 525i r.v.2000........jak říkáš za cenu nový fábky cca 250000Kč,Byl bych rád kdyby si mi poradil,hned bych do toho šel.ZDAR
Stačí se tady podívat na tipcaru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 18:24, RE: Zkušenost s HTP
FLESH napsal:
Pokud nejste nucen kupovat fabii 1,2htp, tak tak necinte, mel jsem tu "cest" urcitou dobu jezdit s tímto vozem a upřímě řečeno požadovaný výkon neodpovídá spotřebě a naopak...pokud s tímto budete chtít jezdit po městě, pak bohatě stačí, ale okresní silnice a dálnice jsou Horor! Auto nemá dostatek výkonu pro predjíždění a spotřeba 10L není při svižnější jízdě problém...nehlede na to ze po 20tis odesla prevodovka(nejspise náhoda..)Jediné co se mi libilo a co jsem necekal je zvuk motoru ve vyšších ...
Plně souhlasím s Vaším názorem ohledně koupi nového holicího strojku bez výbavy a skoro i bez motoru vs. starší AUTO se kterým se můžete odhodlat jet kamkoliv a ve zdraví to přežijete. Než mít funglovku 1,2 Hodně Tlačte Prosím (HTP), tak to se raději přikloním ke staršímu vozu se slušnou výbavou a motorem. HTP mi přijde, co se týče výbavy, asi jako lepší favorit (nic proti majitelům fáva).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 18:34, 1.2 HTP
Zdravim,
myslim si, ze uz nejake zkusenosti s Fabii mam, tak se pokusim vyjadrit sve poznatky. 1.2 HTP 12V je obstojny motor, jizda ve meste neni zadny problem, jizda na dalnici ... da se bez problemu udrzovat nejen 130, ale i vice, trosku problem je na okreskach, relativne slusne zrychluje tak do 90, pak uz je reakce vlazna, takze predjeti kamionu na okresce, pokud jede kolem 100 vyzaduje celkem dost casu. Take se celkem promita obsazenost auta, ve dvou to jde, plne auto a delsi trasa, zadna vyhra. Spotreba dle stylu, 6.5 je realne, ale pojizdeni ve meste muze byt klidne i kolem 8 - 9, hodne zalezi na noze. 1.2 6V ... ac se v nizkych otackach zda, ze se snazi zrychlovat, rychle vadne a do otacek se ji moc nechce, je to videt na grafech k motorum na webu. 1.4 MPi ... dost hladovej motor, mene reaguje na zatizeni vozu, spotreba tak o litr az dva vyssi, jine prevody nez 1.2, jednadvojka se pri jizde ve meste jevi zivejsi /ale je to dano i zvukem motoru a jinejma prevodama/. Optimalni motor 1.4 16V 55kW ... papka kolem 7, slusne jede, na dalnici ticha, jinej prevod nez 74kW, /toci min otacek/, 74kW zadnej zazrak, vyhnanej vykon, nutno tocit, brzy zacina zrat olej, pro cloveka, kterej chce motor tocit a nevadi mu vyssi spotreba, jde pouzit. 1.9Sdi ... je to lenoch, neresi prazdne/plne auto, reakce na plyn stejne ... temer zadne . 1.4 TDi ... kdo nezazil, neuveri, celkem to jede, ale pozitek z jizdy = 0 ... v zime po nastartovani hroznej zvuk, strasne se klepe, na volnobeh se chveje i tepla,slusna spotreba, ale komfort = 0. 1.9TDi 74kW ... opravu slusne jede, ale hodi se spis k oktavce, na fabku je dost tezkej /u vsech TDi problem s vahou vzduchu, ale to je normal/. Turbo vydrzi dle zachazeni, nekomu 45t, nekomu 150t i vic. Kdo chce naftu, asi nejlepsi volba. 2.0 85kW ... prijemne mne prekvapil, moc se o nem nemluvi, je jich malo, jednu dobu pozastaven kvuli chlazeni??, papirove vykon nic moc, zrychleni slusne, kroutak obstojnej, zase tak moc to nezere ... da se kolem 8,5 , mesto samozrejme vic. Na plyn reaguje obstojne, nalozeni auta temer nepozna. U tech 2.0 byva hodne slusna vybava. Ale osobne bych doporucil 1.4 16V 55kW, jede, nesype se, nezere, pokud jezdite mesto a obcas na chalupu i 1.2 12V bude stacit.
Pro rejpaly ... chapu, ze jizda autem, ktere ma vyssi vykon je prijemnejsi a pohodovejsi, ale pokud ma byt auto brano hlavne jako premistovadlo, Fabka staci. Jeste pro info ... pri slusnejsim motoru je rozumne odstranit oznaceni motorizace, kradou se i podle oznaceni motoru K pohodli ... nafty maji pridavny topny element, zacinaji v zime drive topit, 1.2 pri teplote kolem - 10 se na volnobeh temer neohriva, pri jizde to problem neni, ale nastartovat a nechat to na volnobeh rozmrazit je na DLOUHO 1.4 a 2.0 topi slusne. Tot vse ... J. ... jsem z MB
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 18:57, RE: 1.2 HTP
jakub napsal:
Zdravim,
myslim si, ze uz nejake zkusenosti s Fabii mam, tak se pokusim vyjadrit sve poznatky. 1.2 HTP 12V je obstojny motor, jizda ve meste neni zadny problem, jizda na dalnici ... da se bez problemu udrzovat nejen 130, ale i vice, trosku problem je na okreskach, relativne slusne zrychluje tak do 90, pak uz je reakce vlazna, takze predjeti kamionu na okresce, pokud jede kolem 100 vyzaduje celkem dost casu. Take se celkem promita obsazenost auta, ve dvou to jde, plne auto a delsi trasa, zadna v...
Díky za postřehy! Velice podnětné...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 21:10, RE: 1.2 HTP
Yeti napsal:
Díky za postřehy! Velice podnětné...
Ahoj, nevíte náhodou někdo (třeba Jakub z MB) jakou motorizaci má Policie v novejch fábiích ?Vzadu totiž už nemají štítky...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 22:34, RE: 1.2 HTP
cruise napsal:
Ahoj, nevíte náhodou někdo (třeba Jakub z MB) jakou motorizaci má Policie v novejch fábiích ?Vzadu totiž už nemají štítky...

v tech, ktere se expedovaly byl 1.4 16V 55kW, vybava podobna klasik /+omyvatelne calouneni atd/, to nejsou policejni octavie RS /upravene/pro anglany a madary
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.02.2006 22:35, RE: 1.2 HTP
anonym napsal:

v tech, ktere se expedovaly byl 1.4 16V 55kW, vybava podobna klasik /+omyvatelne calouneni atd/, to nejsou policejni octavie RS /upravene/pro anglany a madary
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.02.2006 00:11, RE: 1.2 HTP
jakub napsal:
:o) dík :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 03.02.2006 22:03, RE: 1.2 HTP
jakub napsal:
Zdravim,
myslim si, ze uz nejake zkusenosti s Fabii mam, tak se pokusim vyjadrit sve poznatky. 1.2 HTP 12V je obstojny motor, jizda ve meste neni zadny problem, jizda na dalnici ... da se bez problemu udrzovat nejen 130, ale i vice, trosku problem je na okreskach, relativne slusne zrychluje tak do 90, pak uz je reakce vlazna, takze predjeti kamionu na okresce, pokud jede kolem 100 vyzaduje celkem dost casu. Take se celkem promita obsazenost auta, ve dvou to jde, plne auto a delsi trasa, zadna v...
Ten, kdo si myslí, že odstraněním štítku motorizace zabrání krádeži vozu je naivní. Zloděj má kolem aut stejné znalosti jako nadprůměrný automechanik, ba někdy se jedná dokonce i o stejné lidi. Krádeži nezbrání, ani zakrytí VIN kódu, protože motorizace a výbava i stejně jde odvodit ze vzhledu vozu, ale nejdůležitejší je to, na přesně jaké auto je u zloděje zakázka. A ta je zpravidla taková, jaké auto (t.j identické) se potřebuje ukadeným vozem nahradit. takže asi tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 04.02.2006 13:44, RE: 1.2 HTP
jakub napsal:
Zdravim,
myslim si, ze uz nejake zkusenosti s Fabii mam, tak se pokusim vyjadrit sve poznatky. 1.2 HTP 12V je obstojny motor, jizda ve meste neni zadny problem, jizda na dalnici ... da se bez problemu udrzovat nejen 130, ale i vice, trosku problem je na okreskach, relativne slusne zrychluje tak do 90, pak uz je reakce vlazna, takze predjeti kamionu na okresce, pokud jede kolem 100 vyzaduje celkem dost casu. Take se celkem promita obsazenost auta, ve dvou to jde, plne auto a delsi trasa, zadna v...
Super přehled, diky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.02.2006 17:31, oznaceni
Vubec jsem nemyslel, ze odstranenim oznaceni motorizace predejdete kradezi, ale stitky s lakavym oznacenim kradez jeste pritahuji, i kvuli tomu je mozne objednat nove auto bez oznaceni. Pokud auto krade profik, zjisti si celkem snadno od pohledu /podle vyfuku, z predu pod naraznikem atd/ co je v aute za motor. Sance, ze ukradnou TDi je celkem vysoka. Spoustu aut ale kradou primitivove s odtahovkou, tam je sance, ze vyberou auto vedle s lakavym stitkem celkem vysoka. Jeste lakavejsi je pro zlodeje svetlej interier, hned se pozna, ze se nejedna o model zebrak. Jinak venku je ted celkem v mode krast z aut xenony, mozna je jen otazka casu, kdy to prijde i sem, Odbyt si myslim, ze nebude problem, spousta "tuneru" je bude rada za zajimavou cenu kupovat. J.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 07.03.2006 14:13, 74 kw - vyžaduje vytáčení?
co je toto za informaci?díky zpřevodování má při stejné rychlosti vyšší otáčky ale podstatné je že díky tomu zpřevodování můžete jet v pohodě na 5 stupeň od 50 až do maxima,takže nemusíte tolik řadit a motor je přitom dostatečně pružný,moje zkušenost kde jsem jezdil na 3 můžu projet se 74 kw na 4 a tam kde jsem projížděl dvojkou protože to trojka nemohla rozdýchat je se 74 kw trojka bez problémů.A podstatné je to zrychlení kolikrát potřebujete rychle přidat a tady to jde bez nějakýho šílenýho podřazování většinou stačí přišlápnout plyn.O spotřebě nemluvím vůbec nevím jak to je ve firemních údajích ale i při pořádném využívání dynamiky se v zimě vejdu do 7,5 l - jezdím denně 12 km tam a zpátky.A to určitě stojí za to
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.05.2006 18:15, RE: rozvody
Max napsal:
Přátelé, nevíte jak je to s rozvodovým řemenem u Fabie 1.4 MPI? Kdy se mění? V servisní knížce je napsána po 90tkm kontrola+každých dalších 30tkm seřízení.
no to jo, ale to snad myslíš u motoru 1,4 16V, u 1,4 MPI je řetěz kterej se nemění
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.