0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,2 HTP a dojmy po šesti letech provozu

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:07, RE: Oleje
typek napsal:
Samozřejmě, že ano.
Označení je možná shodné, ale ORIGINÁL Škodováckej Castrol má navíc hromadu optiminerálů plus, výtažků z perel a multivitamínů, které běžný shodný castrol nemá.
Opitiminerál plus v syntetice pro Škoda motoren werke zajišťuje až o 108 % vyšší kroutící moment vyvažovací hřídele a až o 78,546845978269425 % mazanější válce tohoto high torque performance řadového tříválce, což mimo jiné dokazuje studie VUT katedry motorbiologie v Brně.
O tom, že výtažky z perel prospívají čemukol...
....je to naprosto vyčerpávající odpověd,snad bych k tomu jen dodal,že někteří "fajnšmekři" dodávají do oleje Kastról Škoda jako aditivum Activii od Danone!! Prý je to dobré na vniřnosti...)))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:16, RE: Oleje
David V napsal:
Já taky ne, na tyhle špeky je týpek študovanej. Ještě teď mám křeče v břichu....
Jenom jestli to zase neni nejaka habadura na obycejnyho cloveka.
Dela se neco takovyho i pro Fordky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:22, RE: Oleje
dattlik napsal:
....je to naprosto vyčerpávající odpověd,snad bych k tomu jen dodal,že někteří "fajnšmekři" dodávají do oleje Kastról Škoda jako aditivum Activii od Danone!! Prý je to dobré na vniřnosti...)))
To jsou blbci! Bifidus ActiRegularis zvyšuje tření a snižuje mazací schopnosti oleje! Obecně probiotika nejsou pro spalovací motory nejvhodnější. Motor potřebuje posílit imunitní systém, nejlépe antioxidanty s protizánětlivými účinky. Na litr oleje přidávám 500mg quercetinu a 100 mg bioflavonidů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 13:32, RE: Zastavit motor
Riccardo napsal:
Napadlo mně, že by se snad dal motor zastavit ucpáním výfuku. Když tak napište co si o tom myslíte.
Prakticky jsou jenom dvě zaručené a rychlé možnosti, jak se do auta dostat. Tu první by vám popsat ten, kdo mi ukradl Oktávku a ta druhá je zmíněné rozbití okna. Jiné varianty nejsou. Vypnutí motoru neřeší situaci, kdy stojíte v dešti 50 km od domova a v autě máte zavřené všechno - mobil, abyste zavolali o pomoc, pro šikovnější nářadí. Rozbít boční okno je nejlevnější varianta, spolehlivá, rychlá a zvládne jí každý:o) Kdyby pán bych schopný vyměnit následně okno sám, což mu rozhodně nevyčítám, že neuměl nebo nechtěl zkoušet, vešel by se s opravou do sedmi stovek, použité okno by bylo levnější.
Co se týče "profivarianty", vylamuje se zámek, protože je to tišší, než vzít šutr a udělat buuum. Musí se to umět, abyste nepoškrábali dveře, chápete, ne? Nikdo by je pak od vás nekoupil na náhradní díly. Pak vytáhnete celou tu vložku a ona má nakonci takový trn, který je stejný jako veliký plochý šroubovák. Tím plochým šroubovákem jde pak auto úplně bezpečně otevřít. A když tohle všechno víte a umíte, tak jste stejně zloděj amatér, protože slušný zloděj má přeci klíče.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 13:36, Já bych to neviděl tak zle:o)
Chápu, že majitele auta rozčílí každá koruna navíc, ale na druhou stranu, když sečteme všechny zmíněné investice, které považuje za významné, je to nic. Pokud auto koupil jako zánovní, stálo jistě přes 180 tisíc a tyhle opravy vydaly tak 10 procent z kupní ceny. To jde, ne? Ale kdyby to nešlo, já bych to autíčko koupil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 14:30, RE: Zastavit motor
David V napsal:
Já měl ne Vectře porušenou izolaci, protože se drát nešikovně přivíral v kufru. Když se dotkl kostry, auto se zamčelo. Dlouho trvalo, než jsem na to přišel.... A začínalo to tak, že si klidně jedu a najedou se auto zamčelo. Zpočátku ta souvislost se zavíráním kufru byla čistě náhodná, takže jsem zámek kufru deaktivoval a otvíral ho klíčem - to potom nezlobilo.
Davide pozor na Mondeo mě toto kdysi udělalo úplně to samé. A co čert nechtěl 3 týdny zpět mi toto udělal nový tranzit když jsem si šel otevřít vrata. Nevymýšlím si ale u obou aut se to stalo několik let od sebe na centimetr stejném místě. Asi nějaké záření )). V obou případech druhé klíče vzdálené 25km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 12:17, Olej do fobie htp
Do nakovýho střepu dávat olej za 800 to si dělají kozy to tak doté nové turbo 1,2 co má kopu koní. Tato vechtra si zaslouží maxinálně M6AD za 30kč litr nebo M7AD jako celoroční. Stalo by se tomu .ovno,ale kdo si to riskne. Až to bude mít 20let a prodejní cenu 5tis tak v tom borci co dnes chodí do školky nebudou olej měni vůbec a motoru se bude škytat po tom, aby mu tu 6ku aspoň jednou za rok dolili.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 19:46, RE: Zastavit motor
kadr03 napsal:
Prakticky jsou jenom dvě zaručené a rychlé možnosti, jak se do auta dostat. Tu první by vám popsat ten, kdo mi ukradl Oktávku a ta druhá je zmíněné rozbití okna. Jiné varianty nejsou. Vypnutí motoru neřeší situaci, kdy stojíte v dešti 50 km od domova a v autě máte zavřené všechno - mobil, abyste zavolali o pomoc, pro šikovnější nářadí. Rozbít boční okno je nejlevnější varianta, spolehlivá, rychlá a zvládne jí každý:o) Kdyby pán bych schopný vyměnit následně okno sám, což mu rozhodně nevyčítám, ž...
Ty fábky, jsou tímto asi zakleté. Jak se do ní dostat? Přijel objednaný machr. Odehnul háčkem a potom rukou horní rám dveří, kam strčil sebou přivezený klínek. Mezerou prostrčil ohnutý drát, který zahákl za vnitřní kličku a dveře otevřel. Čuměli jsme jako troubové, zaplatili za službu 1500,- Kč. Tuto fintu jsem použil již 2x. Jinak na servrech, které prodávají sady přípravků pro "zloděje" jako montážní nářadí, se toto zařízení prodává jako balónek s měchem, kterým se provede tato jednoduchá činnost. Že jiné varianty nejsou? Je jich dost. Škoda, že jsem si neuložil název těch Ruských a Německých www, kde prodávají toto náčiní. Včetně univerzálních klíčů, deaktivací imobilizérů a pod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 22:58, RE: Oleje
David V napsal:
Já taky ne, na tyhle špeky je týpek študovanej. Ještě teď mám křeče v břichu....
Jó to je jasný. Křeče máš, protože jsi do sebe nelil blahodárný kastról od Škody... Ten by ti určitě pomohl. Navíc bude určitě absolut ekologisch, takže po vypuštění z olejové vany jej po ustání lze bezpochyby znovu použít. Samozřejmě - aby to fungovalo, je nutné provézt to pouze ve vysvědcených ŠKODASERVIS chrámech, pinde to nepofakčí. Je tedy logické, že za tuto exkluzivní neopakovatelnou a nezastupitelnou službu lidstvu je nutné tam nechat nějaké drobné. Ale užití originálu je sice malý krok pro servis, ale velký skok pro majitele tohoto prestižvágnu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 23:02, RE: Zastavit motor
AutoAZ napsal:
No dobře, ale co dál? Motor chcípnem, ale auto je furt zamčený.. Nejlepší je mít doma náhradní klíč. Zákon schválnosti však praví, že když ten klíč doma mám, tak se mi tohle nejspíš stane nejmíň 200km od domova
já bych zastavil opáleného a řekl mu, že v tom autě vevnitř leží dvacka ... Za 15 vteřin bys to měl otevřený.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.03.2010 15:28, RE: Halvní problém pana Rady
Muroň napsal:
je nedůvěra k servisu - bylo nutné vyměnit svíčky a cívku? Proč mi účtují tolik oleje? Nelijou mi tam nějaký levnější škodlivý? Mění mi ho vůbec? Když žárlí na lidi, kteří přestanou jezdit do značkového servisu, ať přestane taky.
nedůvěra k servisu je vždycky namístě. Zvlášť když spotřebujou více oleje než je objem motoru. Ale přechodem k jinému servisu se to asi nezlepší.
To se zlepší jenom studiem technického manuálu a prováděním si servisu doma v garáži.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.03.2010 15:31, RE: Olej do fobie htp
Kozař napsal:
Do nakovýho střepu dávat olej za 800 to si dělají kozy to tak doté nové turbo 1,2 co má kopu koní. Tato vechtra si zaslouží maxinálně M6AD za 30kč litr nebo M7AD jako celoroční. Stalo by se tomu .ovno,ale kdo si to riskne. Až to bude mít 20let a prodejní cenu 5tis tak v tom borci co dnes chodí do školky nebudou olej měni vůbec a motoru se bude škytat po tom, aby mu tu 6ku aspoň jednou za rok dolili.
Tak radikálně bych to neviděl. Není problém sehnat levný olej podle specifikace. Jenomže to nemůže být předražený Castrol nebo Shell, ale spíš kvalitativně rovnocený nebo lepší LiquiMoly, Mobil a podobné.
Další věc je, že i přesně ten Castrol co tam lili za 800,- se dá normálně v obchodě sehnat mnohem levněji. A to v tom servisu mají výhodné sudové balení a srovnávám to s pětilitrovkama v obchodě !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.03.2010 17:24, Teď k autu a HTP jako takovému
Docela mě překvapilo, kolik ten motor (asi při dobré údržbě) najede km. V práci jsou pokud vím 3 kusy a najeto v rozmezí 220-280.000km. Původní motory, původní převodovky a ten co má 220t.km má i původní spojku (která teda půjde také pryč). Třeba MP-íčka 1.4 jsou okolo 200t.km docela vyrachtaný (stačí dát nový rozvoďák a je klid), ale i věci jako vstřikování atd jsou choulostivější. Zase tam nalejete obyč 15W40 a motoru to nevadí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 20.03.2010 21:27, RE: Teď k autu a HTP jako takovému
logins01 napsal:
Docela mě překvapilo, kolik ten motor (asi při dobré údržbě) najede km. V práci jsou pokud vím 3 kusy a najeto v rozmezí 220-280.000km. Původní motory, původní převodovky a ten co má 220t.km má i původní spojku (která teda půjde také pryč). Třeba MP-íčka 1.4 jsou okolo 200t.km docela vyrachtaný (stačí dát nový rozvoďák a je klid), ale i věci jako vstřikování atd jsou choulostivější. Zase tam nalejete obyč 15W40 a motoru to nevadí.
To ty Fabky taháte na laně
Moje HTP koupena jako nová na LPG pravidelný servis Škoda po 80tis Km, smrt motoru hlava ventyly K.O.. Škoda že jsem koupil auto Škoda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.03.2010 11:18, RE: Oleje
rohYpnol napsal:
Jó to je jasný. Křeče máš, protože jsi do sebe nelil blahodárný kastról od Škody... Ten by ti určitě pomohl. Navíc bude určitě absolut ekologisch, takže po vypuštění z olejové vany jej po ustání lze bezpochyby znovu použít. Samozřejmě - aby to fungovalo, je nutné provézt to pouze ve vysvědcených ŠKODASERVIS chrámech, pinde to nepofakčí. Je tedy logické, že za tuto exkluzivní neopakovatelnou a nezastupitelnou službu lidstvu je nutné tam nechat nějaké drobné. Ale užití originálu je sice malý krok ...
Rozhodně znovu nepoužívat - ujetím předepsaného intervalu se tento spešl olej tak vyčistí, že již není vhodný jako mazadlo do motoru, nýbrž jako ekohnojivo do ekozahrádek. Kam se hrabe Amway...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.08.2011 15:11, RE: Teď k autu a HTP jako takovému
m.u.f napsal:
To ty Fabky taháte na laně
Moje HTP koupena jako nová na LPG pravidelný servis Škoda po 80tis Km, smrt motoru hlava ventyly K.O.. Škoda že jsem koupil auto Škoda.
Pokud jsi to koupil jako nové a na LPG tak se pak nediv že máš motor v 80tis.km v hajzlu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.11.2011 15:30, RE: Teď k autu a HTP jako takovému
m.u.f napsal:
To ty Fabky taháte na laně
Moje HTP koupena jako nová na LPG pravidelný servis Škoda po 80tis Km, smrt motoru hlava ventyly K.O.. Škoda že jsem koupil auto Škoda.
mal som tiez fabiu 1.2htp,kupenu novu,pravidelny servis v skodovke po 2rokoch a nabehnutych cca.42 tsic mi praskla hlava pod druhym valcom. Chvalabohu sa mi to stalo v nemecku a tam zistili ze to bola vyrobna vada a to moje auto bolo z chybnej serie a nemusel som nic platit,ale ked som volal predajcovi u ktoreho som auto kupoval tak ten mi akurat chcel dat zlavu na opravu........ .tolko o domacich znackovych servisoch.
reagovat
vodnik100
počet příspěvků1
datum registrace10.12.2012
Pondělí 10.12.2012 23:37, RE: Teď k autu a HTP jako takovému
siegi123 napsal:
m.u.f napsal:
To ty Fabky taháte na laně Moje HTP koupena jako nová na LPG pravidelný servis Škoda po 80tis Km, smrt motoru hlava ventyly K.O.. Škoda že jsem koupil auto Škoda.
mal som tiez fabiu 1.2htp,kupenu novu,pravidelny servis v skodovke po 2rokoch a nabehnutych cca.42 tsic mi praskla hlava pod druhym valcom. Chvalabohu sa mi to stalo v nemecku a tam zistili ze to bola vyrobna vada a to moje auto bolo z chybnej serie a nemusel som nic platit,ale ked som volal predajcovi u ktoreho som auto kupoval tak ten mi akurat chcel dat zlavu na opravu........ .tolko o domacich znackovych servisoch.


V lednu 2005 jsem koupil zcela nového kombíka 1,2HTP 47kW. Jezdil jsem do 280t km na pravidelnou údržbu do značkového servisu vždy po 15t km, před zimou a na jaře. Dnes mám najeto 320t km a motor byl cca do 310t km naprosto netknutý. Měnil jsem tlumiče, brzdové destičky a jednou lambdu.
Na rozvody není šahnuto. Až nyní začalo odcházet vše kolem motoru. Pominu tyče řízení a čepy. Ale v těch 310t mi z nejrůznějších příčin začal motor sporadicky padat do nouzového režimu. Vymněnil jsem 1 vstřikovač, EGR ventil Lambdy a naposlůed katalyzátor. Protože auto bylo silně ojeté, vše šlo z druhovýroby. Takže zatímco do 310t jsem dával jen za prohlídky a běžnou údržbu, poslední 1/2 roku stála fabka každou chvíli v opravě a diagnostika vždy po jedné opravě ukázala další směr opravy. Nastrkal jsem do ní od léta cca 35t Kč. Vtip je v tom, že motor po těch okolních opravách zase dál šlape jako hodinky. Spotřeba i dnes při plynulé jízdě 80-90km/hod okolo 5,2-5,5l/100km, jinak po městě/dálnici klidně přes 7l/100km. Rozvody nejsou slyšet, řazení stále super, akcelerace skoro jako u nového , jen jízda je trochu hlučnější. Jistě je silně nerentabilní takhle dlouho udržovat auto v provozu, ale stále udělá "fabka" víc práce a radosti, než bych dnes získal jejím prodejem. Tedy zaklepat na dřevo...
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.