0
zpět
 

diskuze k tématu: Nový nebo ojetý vůz?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:25, RE: cože?
Tomi napsal:
takže r.v. 2005 a výměna 30/60/90tkm to znamená,že olej tam je dementních 30tkm a 16měsíců průměrně :) to je vražda pro motor a budoucího majitele.
30tkm nevydrží ani longlife, ikdyž si to kupující myslí a nedá se jim to vymluvit.
já si zkrátil interval z 20tkm na 15 a věřím,že motor by mi za to poděkoval.
Kamarád měnil olej poprvé v 60 000 km, do té doby ho to nějak netrápilo. Sice se pak divil, že olej se spíš sype než teče... Ale auto stále jezdí. Na kondici to zatím nějak nejde poznat. Ale už pochopil, že olej se má asi měnit ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:26, RE: Náklady
jzjf napsal:
Psal jsem,že mám většího kombíka, ne další malé auto. I můj automechanik, co má větší 7leté auto říká,že už to není ono. Různě zoxidované kontakty, ztvrdlé (zpuchřelé) pryžové části, počínající koroze atd. Prostě 7 let a bezmála 200 t. km se na autě podepíše.
To nikdo nepopírá. Vše záleží jen na podmínkách:
1. Kolik najedu?
2. Kde to najedu?
3. Kolik toho vozím?
4. Co chci za velikost a výbavu?
5. Kolik mám nebo chci investovat?

Z toho něco vypadne a když se spletu, tak při nákupu dalšího některý parametr zkoriguji, většinou cenu.
A píšu to zde pořád dokola, auto, který na 5-ku nebo 6-ku najezdilo 200 tisíc je na tom lépe než auto, ktery jezdilo 100 tisíc po Praze i když jsou stejně stará. To pražské má totiž cca 2x více motohodin i při menším nájezdu. A to se prostě při anonymním výběru stroje zohlednit nedá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:29, RE: cože?
Tomi napsal:
takže r.v. 2005 a výměna 30/60/90tkm to znamená,že olej tam je dementních 30tkm a 16měsíců průměrně :) to je vražda pro motor a budoucího majitele.
30tkm nevydrží ani longlife, ikdyž si to kupující myslí a nedá se jim to vymluvit.
já si zkrátil interval z 20tkm na 15 a věřím,že motor by mi za to poděkoval.
Pokud hodláte auto prodat po 100 tis. km (150 tis. km), pak vám to může být šumák. Kondice se projeví až u dalšího majitele. Blbé, ale je to tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:30, RE: levnější díly
Valnoha napsal:
O tom přesně celá ta diskuze potažmo dotaz je. Nikdo pánovi neporadí co si má koupit z tak širokého spektra vybíraných variant. Jeden by bral radši nové a vyměnil by pěkné svezení, výbavu atd za záruku na vozidlo a druhý raději ojetinu ale plnohodnotné auto i když s rizikem.
Říkal jsem již na začátku tento dotaz je nesmyslný a nikdo na něj pánovi neodpoví. Až se rozhodne že svých 150tisích raději vrazí do ojetiny a vybere si tři kandidáty v tomto daném segmentu pak ano.
Náhodou, já mu z vybraných kandidátů poradil Thalii a pořád si myslím, že s ohledem na peníze to bude nejekonomičtější varianta ze tří zvolených. Jó, pokud by se ptal globálně, co si má koupit za 150 tisíc, to je úplně jiné téma, ale to by musel odpovědět na body, které jsem tady před chvilkou psal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:35, RE: levnější díly
David V napsal:
Pokud je člověk na autě nezavislý, tak se dá levně servisovat skoro všechno - pokud je dost času si závadu odhalit sám, tak se dá na různých fórech nalézt řešení. Z finančního hlediska je nejhorší stav, kdy s autem něco je, nemám páru co, tak to postavím do autorizáku a dělejte co umíte, ale hlavně, ať je to brzo.
V autoriz. nejsou obvykle ochotni "opravovat", jen mění díly. Známý byl s Medědem. Ve světle se mu uvolnila nějaká pružinka či plíšek. V autoriz. chtěli měnit celý světlomet. Nakonec si to spravil sám doma na dvorku... Osobně vím ve svém okolí o jednom použitelném autoriz. servisu na jednu nejmenovanou značku, která vyrábí Fabie. Samozřejmě, že tento servis není ve městě, kdy bydlím, ale tom "sousedním". Semotamo je i slušný autoriz. servis. Ale je jich jak šafránu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:37, RE: cože?
Tomi napsal:
takže r.v. 2005 a výměna 30/60/90tkm to znamená,že olej tam je dementních 30tkm a 16měsíců průměrně :) to je vražda pro motor a budoucího majitele.
30tkm nevydrží ani longlife, ikdyž si to kupující myslí a nedá se jim to vymluvit.
já si zkrátil interval z 20tkm na 15 a věřím,že motor by mi za to poděkoval.
Přesně tak, na jaře jsem koupil první nové auto v životě (turbodiesla) a prodávající mi jako velkou výhodu tvrdil, že budu měnit olej pouze po 30.000km.Když jsem si přečetl pozorně manuál, píše se v něm že výměna se provádí po 30.000km nebo po dvou letech provozu a když jsem dočetl manuál do konce, tak vzadu byl vložen volný list papíru s předepsanými kontrolami a u motorového oleje bylo napsáno : v případě provozu automobilu po městě, nebo při častých krátkých cestách zkrátit interval na 10.000km nebo 1 rok provozu.V servisu mi řekli to samé, s tím, že kratší (dřívější ) výměnou nic nezkazím spíše naopak.U mého druhého auta (Sub. impreza) měním olej ze zvyku dlouhá léta po 12.000km spolu s olejovým a vzduchovým filtrem, autu je 15 let a za výměnu si řekne o dolití cca 3/4 litru.Kdybych ho tam nechal 30.000km tak věřím, že už nejezdí.Longleife oleje a dlouhé výměny jsou dle mého pouze "spolupracovníci" servisů při pozdějších drahých opravách.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:39, RE: Náklady
David V napsal:
To nikdo nepopírá. Vše záleží jen na podmínkách:
1. Kolik najedu?
2. Kde to najedu?
3. Kolik toho vozím?
4. Co chci za velikost a výbavu?
5. Kolik mám nebo chci investovat?

Z toho něco vypadne a když se spletu, tak při nákupu dalšího některý parametr zkoriguji, většinou cenu.
A píšu to zde pořád dokola, auto, který na 5-ku nebo 6-ku najezdilo 200 tisíc je na tom lépe než auto, ktery jezdilo 100 tisíc po Praze i když jsou stejně stará. To pražské má totiž cca 2x více motohodin i při menším nájez...
Njn, jenže jak v bazaru poznám, kolik má vůz motohodin? To se dá snad jen věštit z křišťálové koule a usuzovat ve stylu, že 5kový brambor jezdil pravděpodobně spíše po dálnicích... Jenže zrovna 3ku si celkem dokážu představit i na nějaké "trajdání" po městě.
Logiku motohodin lze podle mě uplatnit jen u mladých aut s vysokým nájezdem, kde prostě aby vůz "stihl" takovou porci najet, tak se nutně musel pohybovat po dálnici.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 13:40, RE: levnější díly
David V napsal:
Náhodou, já mu z vybraných kandidátů poradil Thalii a pořád si myslím, že s ohledem na peníze to bude nejekonomičtější varianta ze tří zvolených. Jó, pokud by se ptal globálně, co si má koupit za 150 tisíc, to je úplně jiné téma, ale to by musel odpovědět na body, které jsem tady před chvilkou psal.
Samozřejmě rad padlo spousta, tím že "mu nikdo neporadí" jsem myslel že si musí nejdřív rozhodnout to co jsem psal a to jestli radši plnohodnotné ojeté auto byť s rizikem, nebo novej tenisák se švihadlama ale se zárukou. To je věc která se dle mého názoru poradit v internetové diskusi nedá.
To je jako koupit 1+1 v centru nebo menší domek 30km za městem.
100 lidí 100 názorů. Vše má své plus i mínus. Tohle si prostě musí rozhodnout sám a pak se může debatovat na téma co koupit na co si dát pozor atd
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 14:06, RE: Čistě technicky
rohYpnol napsal:
mi ten tvůj příspěvek nějak nedává smysl.
Selským rozumem: delší deformační zóna = menší zpomalení = lepší výsledek (všchny ostatní fakroty považuji za konstantní).
Váha auta = těžší auto = výhoda jen při středu s překážkou, která není pevná. Pevná překážka: vyšší váha = vyšší hybnost = víc energie, kterou je třeba pohltit (Ek=1/2mv2, pak je to vlastně lin. závislé na m).
Chápu co chcete říct. Nicméně pokud je deformační zóna špatně navržená, tak kapota může být dlouhá třeba 10 metrů, ale když je udělaná z papíru, tak nezáleží jak je dlouhá. Laický pohled na délku kapoty nebo délku deformačních zón je zavádějící když neznáte jejich kvalitu.

Takže ve finále musí rozhodnout crash test, který měří i to jestli se vám utrhne ledvina nebo si pohmoždíte mozek. A v tom crash test měří malým i velkým autům stejně.

Při střetu s jiným autem, pak záleží ještě na váze a výšce auta. Vyšší a těžší má navrch i když v crash testu dopadly stejně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 14:21, RE: bez předmětu
David V napsal:
Testy beru s rezervou. Své času jsem si občas koupil SM a ve srovnávacích testech vždy vítězila Škodovka. Prostě si dovolím tvrdit, že Vectra C, Mondeo III a Mazda 6 jsou rovnocenými protivníky. KAždý má svá slabá a silná místa.
Jojo, SM je opravdu bomba - v předminulém vydání srovnávali Octavii s Kiou Ceed. Ve všech objektivně měřitelných kriteriích byla Kia lepší - výkon, zrychlení, maximálka, spotřeba. Cena byla dokonce o 75 tisíc lepší. Pro cestující vzadu v Kii bylo dokonce více místa. I losí test zvládla obě vozidla bez problémů, byť Kia se víc nakláněla. Pak ale přišla kriteria typu "materiály, zavazadelník, pocit za volantem" a překvapení, překvapení - Octavia opět vyhrála ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 14:30, RE: Auto jako investice?
David V napsal:
Můžeš to trochu rozvést, na mě je to moc filosofické. Fatální pro auto nebo pro posádku?
... řekl bych pro posádku. S velkým autem investujete do své bezpečnosti.
Tím nechci říci, že by 10 let staré velké auto nutně bylo bezpečnější než nové malé, ale při menším věkovém rozdílu to tak bude.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 14:36, RE: Nějak nechápu tu zmínku o chování zadního náhonu
haui1 napsal:
v dešti nebo sněhu. Pokud mám zkušenosti, tak se zadním náhonem jsem projel všude, i tam kde přední náhon nemá šanci.
Souhlas, chce to jen nemít prázdný kufr.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 14:55, RE: Náklady
Koloss napsal:
Čtyřleté malé auto je něco jiného, než čtyřletá střední třída. Střední třída je dimenzována jinak, i její spotřební materiál víc vydrží.
Autor ale nesrovnává s čtyřletou střední třídou čtyřleté male aut, uvažuje o novém malém nebo o zánovním (= cca 1 rok)
Ale i s tím tvrzením bych si dovolil polemizovat. Měl jsem po sobě dvě Volva V70 a obě se začala kolem 100 tisíc sypat. Sem tam nějaká tyčka v nápravě, silentbloky a dokonce i motor (vstřiky, turbo, ...). Ale byly to diesely, takže pro tuto diskusi málo relevantní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 15:04, RE: Náklady
rohYpnol napsal:
Njn, jenže jak v bazaru poznám, kolik má vůz motohodin? To se dá snad jen věštit z křišťálové koule a usuzovat ve stylu, že 5kový brambor jezdil pravděpodobně spíše po dálnicích... Jenže zrovna 3ku si celkem dokážu představit i na nějaké "trajdání" po městě.
Logiku motohodin lze podle mě uplatnit jen u mladých aut s vysokým nájezdem, kde prostě aby vůz "stihl" takovou porci najet, tak se nutně musel pohybovat po dálnici.
Právěže nijak - nedá se to zohlednit, protože tato informace neexistuje, jedině, že by ji automobilky do ŘJ motoru zavedly jako měřený parametr. Já jen, že nájezd bez dalších informací nevypovídá naprosto o ničem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 15:16, RE: Čistě technicky
Petr S napsal:
Chápu co chcete říct. Nicméně pokud je deformační zóna špatně navržená, tak kapota může být dlouhá třeba 10 metrů, ale když je udělaná z papíru, tak nezáleží jak je dlouhá. Laický pohled na délku kapoty nebo délku deformačních zón je zavádějící když neznáte jejich kvalitu.

Takže ve finále musí rozhodnout crash test, který měří i to jestli se vám utrhne ledvina nebo si pohmoždíte mozek. A v tom crash test měří malým i velkým autům stejně.

Při střetu s jiným autem, pak záleží ještě na váze a výš...
Jasně, že délka kapoty jen sama o sobě nestačí, ale průsery se dají vyloučit výběrem a prozkoumáním informací o vybraném modelu. Pak už zbývá prostě průměr a v obecném pohledu to takto prostě vychází. Větší deformační zóny dávají konstruktérům možnost využít méně tuhou konstrukci, která díky delší dráze odvede stejnou práci, ale s menšími následky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 15:23, RE: Náklady
rohYpnol napsal:
Njn, jenže jak v bazaru poznám, kolik má vůz motohodin? To se dá snad jen věštit z křišťálové koule a usuzovat ve stylu, že 5kový brambor jezdil pravděpodobně spíše po dálnicích... Jenže zrovna 3ku si celkem dokážu představit i na nějaké "trajdání" po městě.
Logiku motohodin lze podle mě uplatnit jen u mladých aut s vysokým nájezdem, kde prostě aby vůz "stihl" takovou porci najet, tak se nutně musel pohybovat po dálnici.
S pětkovým bramborem je více zábavy na okreskách, než na dálnici, ani to nic nemusí znamenat. Spíš bych si všimnul opotřebení interiéru. Třeba volant ohmataný jen v jedné části (nebo výrazně nerovnoměrně) bych bral jako důkaz převládajícího provozu na dálnici. Volant ošoupaný rovnoměrně bude spíš z města. Taky oťukaná kapota od kamínků bude spíše z dálnice a okresek, než z města.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 15:35, RE: Čistě technicky
Koloss napsal:
Jasně, že délka kapoty jen sama o sobě nestačí, ale průsery se dají vyloučit výběrem a prozkoumáním informací o vybraném modelu. Pak už zbývá prostě průměr a v obecném pohledu to takto prostě vychází. Větší deformační zóny dávají konstruktérům možnost využít méně tuhou konstrukci, která díky delší dráze odvede stejnou práci, ale s menšími následky.
Souhlas, větší deformační zóna to konstruktérům ulehčuje.
Ve finále je ale nejlepší se podívat se jak dopadl crash test. Paradoxně řidič ve velkém off roadu na tom může být podstatně hůř než řidič ve Fiatu 500 když to vezmou o zeď. Viz. třeba Ford Ranger z roku 2008, to je opravdu tragický výsledek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 15:59,
Nu já osobně bych z těchto tří vybral,nějaký pěkný kousek třeba BMW ze SRN a Fabii s Thalií si nechal na důchod na dojíždění do penny marketu.Měl jsem těchto aut několik a zase taková tragedie s díly to není,je to takovej německej žigulík.Důležitý je ,aby to byl zachovalý kus bez koroze.Já se v autech pohybuji celý život,tak mám na to jiný náhled,než někdo,kdo si musí nechat všechno udělat a báwo viděl jenom na obrázku,pro toho bude možná lepší nějaká škodovka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 18:05, RE: bez předmětu
janseb napsal:
Jojo, SM je opravdu bomba - v předminulém vydání srovnávali Octavii s Kiou Ceed. Ve všech objektivně měřitelných kriteriích byla Kia lepší - výkon, zrychlení, maximálka, spotřeba. Cena byla dokonce o 75 tisíc lepší. Pro cestující vzadu v Kii bylo dokonce více místa. I losí test zvládla obě vozidla bez problémů, byť Kia se víc nakláněla. Pak ale přišla kriteria typu "materiály, zavazadelník, pocit za volantem" a překvapení, překvapení - Octavia opět vyhrála ))
Si asi zase budu muset někdy koupit SM, abych mohl posoudit, jestli neklesla její "objektivita" ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.10.2009 19:26, RE: bez předmětu
janseb napsal:
Jojo, SM je opravdu bomba - v předminulém vydání srovnávali Octavii s Kiou Ceed. Ve všech objektivně měřitelných kriteriích byla Kia lepší - výkon, zrychlení, maximálka, spotřeba. Cena byla dokonce o 75 tisíc lepší. Pro cestující vzadu v Kii bylo dokonce více místa. I losí test zvládla obě vozidla bez problémů, byť Kia se víc nakláněla. Pak ale přišla kriteria typu "materiály, zavazadelník, pocit za volantem" a překvapení, překvapení - Octavia opět vyhrála ))
Sorry za off topic - ale mali sme vo firme obe auta, Ceed i Octaviu 2 a nech si fakty hovoria v prospech Kie čo chcú, podla mna je jasne lepsia O 2. Vzhladovo, interierom, radenim, riadenim, materialmi...celkovym pocitom. Mali sme teda len 1,4 benzin v tejto Kii, ktory mal zalostny prejav (pomaly isiel do otacok, dole bol mrtvy, hore tiez...Fabia 1,4 16V s 55kw bola oproti tomu žihadlo...), ale vravim - Kia sa jednoducho O2 nevyrovna ani nahodou. Inak nie som zastanca Skodoviek, to teda nie. Sam mam Mondeo MK3 2.0 benzin a som s nim happy (samozrejme, tiez ma muchy, ale v celku mi vyhovuje). howgh :D
reagovat
  1 ... 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.