0
zpět
 

diskuze k tématu: Kombi pro rodinu: Fabii nebo Focuse?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 14:58, RE: více než jasná volba
AnderN napsal:
Koukám, že ta spotřeba se za posledních 30 let prakticky nezměnila. Dědova Š120 měla taky motor 1.2 a jezdívala taky za 8, v zimě za 9 l/100 km. V porovnání z ruskými žigulíky bývala vzorem úspornosti. Zvukovým projevem ale byla z mého pohledu výrazně lepší, protože obzvlášť při rychlejší jízdě (rozuměj nad 90 km/h) připomínala čtyřmístný vyhlídkový letoun Zlín Z-43.
Vážený pane,
pokud jezdíte s Fábií za 8l, tak s Focusem II kombi 1,6 budete při stejném stylu jízdy jezdit za 9,5l. Dále nevím odkud pan redaktor vzal spolehlivost Focuse. Konkrétně v popsané variantě je Focus spotřebka podprůměrné kvality. Toto nemám z hospodských keců, ale z vlastní zkušenosti, kdy jsem ve třech těchto autech za posledních 8 let najezdil cca 500tkm. Mohu potvrdit, že po určité době (nájezdu) se auto začne sr... a jste v servise každých 14 dní. Naštěstí mi firma dala na výběr a dnes jsem si vyzvedl nové firemní auto a Focus to není!!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 15:00, RE: Focus x Fabia
rohYpnol napsal:
Tak tak, pokud plánujete (pro DavLc) více jezdit mimo město, nedejbože dálnice, pak od HTP ruce pryč. Pokud bude převažovat pouze příměstský provoz, pak mže být Fabia lepší volbou. Ale tak byl motor HTP zamýšlen a to, že to mnozí nepochopili a neprávem jej pak kritizují, to je věc jiná. HTP je na krátké lítačky a popojížděčky a takové to domácí ježdění dobrá volba.
"domácí ježdění" ))))
To je přesný!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 15:21, RE: Focus x Fabia
Pepe napsal:
Ano, a napište už někdo, že Fabia NENÍ rodinné auto.... a má k němu o dost dál, než Focus. Chápu, že někomu jako rodinné stačí, ale je to jen a pouze znouzectnost. Když v tom budu jezdit sám, tak to řešit nebudu a vezmu klidně i tu Fabii (1,4 16v). Pokud ale pojedou víc jak 2 lidi a nějaká bagáž, tak se jednak bude muset hodně přemýšlet, kam se poskládat, navíc se auto bude trápit. Takže Focus, nejlépe po faceliftu, vevnitř o dost hezčí, zvenku o trošku taky.
Kategorii rodinýnnch aut určuje úroveň trhu a dostupnost. V USA je rodinné auto obrovské MPV typu Voyager, příp. off road velikosti Grand Cherokee. V západní Evropě je to obvykle kombi střední třídy. U nás za socíku to byla 120, v Polsku Maluch, v Jugoslávii Zastava 101. Takže subjektivně lze za rodinné auto považovat to, v čem jezdí rodina. Moje máma naše rodinné auto vždy plně naložila, ať už to byl Trabant Combi nebo Lada 2104. Je jasné, že pro rodinu se třemi dětmi v sedačkách je vhodnější Mondeo Combi, ale pro pár s 12ti letým jedináčkem, kteři používají auto k nákupům a cestě do zahrádkářské kolonie 5 km za městem, je Fabia HTP dostačující.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 16:42, RE: Nemusím
David V napsal:
Nemusím číst ani názor pana Šikla ani komentáře, abych s klidným svědomím doporučil Focuse. Pro spolehlivost, velikost (třídní rozdíl), variabilnost, dostatečnou paletu motorů a cenu.
Naprosty souhlas - Focus maximální spokojenost s Fábii se to snad ani nedá srovnávat.Samozřrjmě, každému se líbí něco jiného, ale Fábie - to je úlet....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 17:52, RE: Focus x Fabia
DavLc napsal:
Jezdím denně zhruba 75% po městě a a zhruba jednou nebo dvakrát za měsíc o vikendu 180km po dálnici. Jsem poměrně nenáročný uživatel, teď mám Felicii 1,3 50 kw (LPG) a i po dálnici mi s tím mým dálničním nájezdem vyhovuje a rozhodně to neberu jako velky utrpení. Jezdím po dálnici tachometrových 130-140km, takže hluk už je sice slušnej, ale těch zhruba 45 min. (90km) mi to nedělá problémy. Ve Fabii 1,2 jsem po dálnici sice nejel, ale počítám, že horší než ve Felicii to nebude. Kdybych nepotřebo...
Pokud si chcete prostorností polepšit, pak bych šel jednonačně do Focuse. Ono Fabia uvnitř žádná sláva co se prostornosti týče (ano, v rámci třídy samozřejmě dobré), Je to opravdu malý vůz a tomu odpovídá i prostornost. Pokud se vepředu rtochu "rozvalíte" nebo jste vyšší postavy, budete mít problém se za sebe posadit. Doporučuji vyzkoušet, jaká prostornost vám vyhovuje. Ale Focusem získáte citelně více.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 17:58, RE: použité laciné materiály???
Kačud napsal:
Co se týče materiálů v interiéru a jejich vzhledu tak to je subjektivní věc. Co se však týče jejich kvality a hlavně mechanické odolnosti pak nad oktávkou vyhrává i felicie. Výplně dveří, madla a potahy sedadel u oktávky mají tragickou kvalitu. Vše se ošoupe, podrápe, oloupe opravdu brzy a hodně. Na otcově oktávce se prošoupaly sedačky až na molitan po osmi letech. To se nestalo ani u jeho 15 let starého Peugeotu 405. Obě auta vlastnil stejně dlouho. Další věcí je vrzání všeho co se uvnitř karos...
Zajímavé. Co mám já zkušenosti se služební O1, pak v interiéru nájezd nepoznáte (+-300tis.). Kdyby se stočil na 150tis. pak bych tomu podle stavu interiéru věřil. Vrchní díl přístrojovky na předfaceliftové O1 se údajně vyráběl ve stejné fabrice ve švédsku, jako pro vozy volvo. Se srdačkama jsem nikdy problém neměl. Ale mám vždy zkušenosti s SLX výbavami. Možná, že látka v nižších výbavách měla vlastnosti horší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 19:03, RE: Nemusím
David V napsal:
Nemusím číst ani názor pana Šikla ani komentáře, abych s klidným svědomím doporučil Focuse. Pro spolehlivost, velikost (třídní rozdíl), variabilnost, dostatečnou paletu motorů a cenu.
No já bych to tak jednoznačně neviděl. Pokud se dokážete nezaujatě podívat na zpracování obou vozů, tak Fabia jednoznačně vede. Zpracování karoserie a kvalita plastů v interiéru (jinak nudném a šeedivém to jsou jasné trumfy Škody. Hodně lidí tu argumentuje motory, proč ne, Fabia opravdu nemá nabídku nejrozmanitější, ale snad uznáte, že Focus na tom byl s jejich nabídkou ještě hůř. Pokud si dobře vzpomínám, tak po prvním testu Fabii 1,4 (100 ks) redaktor britského AUTOCARU označil za vrchol třídy superminy.
Je celkem jasné, že když srovnáváme vozy různých tříd jde spíše o osobní preference, to že je Focus větší není v tomto případě klad jako takový, ale spíše důvod proč do vyšší kategorie patří. Třeba Fabii 2,0 považuji za velice příjemný vůz na každodenní jízdu do práce i pro zábavnou jízdu serpentinami. Jinak Fordu nelze zapomenout, že si po roce 2000 dovolil vyrábět vozy s tak rezervovanou protikorozní ochranou, to je skutečně ostudné a koncern byl tou dobou opravdu někde jinde.
Jinak jako vždy doporučuji vyzkoušet oba a poté se rozhodnout. Žádný člověk není stejný jako druhý a s tím také souvisí jeho preference, žádný "dokonalý univerzál" neexistuje. Šťastnou ruku a mnoho kilometrů přeje i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 19:33, RE: Focus x Fabia
rohYpnol napsal:
Pokud si chcete prostorností polepšit, pak bych šel jednonačně do Focuse. Ono Fabia uvnitř žádná sláva co se prostornosti týče (ano, v rámci třídy samozřejmě dobré), Je to opravdu malý vůz a tomu odpovídá i prostornost. Pokud se vepředu rtochu "rozvalíte" nebo jste vyšší postavy, budete mít problém se za sebe posadit. Doporučuji vyzkoušet, jaká prostornost vám vyhovuje. Ale Focusem získáte citelně více.
Tim, že potřebuji větší auto jsem měl na mysli velikost kufru. Na místě řidiče, jsem nikdy v žádném autě problém něměl a vzadu pro 2 malé děti bude místa i ve Fabii dostatečně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 20:07, RE: Focus x Fabia
DavLc napsal:
Tim, že potřebuji větší auto jsem měl na mysli velikost kufru. Na místě řidiče, jsem nikdy v žádném autě problém něměl a vzadu pro 2 malé děti bude místa i ve Fabii dostatečně.
Teď teda nevím přesně, ale pokud potřebujete větší auto (kufr) a chcete si polepšit oproti Felicii, pak s Fabií Combi si podle mě nepolepšíte vůbec.
Ano, vzadu je pro děti místa dost. Pokud vám doteď stačila Felicia (proč ne), pak s Fabií chybu asi neuděláte. Ale je dobré si vozy vyzkoušet na vlastní kůži. A věřte, že pokud vyzkoušíte Focuse s 1.6, pak se vám možná nebude už chtít dolů směrem k Fabii ;) Fabia je prostě pocitově, prostorově i motorově malý vůz určený spíše do města. Pokud vám toto nevadí, pak můžete volit mezi Focusem a Fabií dle vlastních preferencí. Pokud "malost" budete považovat dokonce spíše za výhodu (parkování ve městě,...), pak berte Fabii a není co řešit. Jen pečlivě vybírejte. Vozů je dostatek a tak je prostor vybrat nevylítanou kraksnu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 20:12, RE: Focus x Fabia
rohYpnol napsal:
Teď teda nevím přesně, ale pokud potřebujete větší auto (kufr) a chcete si polepšit oproti Felicii, pak s Fabií Combi si podle mě nepolepšíte vůbec.
Ano, vzadu je pro děti místa dost. Pokud vám doteď stačila Felicia (proč ne), pak s Fabií chybu asi neuděláte. Ale je dobré si vozy vyzkoušet na vlastní kůži. A věřte, že pokud vyzkoušíte Focuse s 1.6, pak se vám možná nebude už chtít dolů směrem k Fabii ;) Fabia je prostě pocitově, prostorově i motorově malý vůz určený spíše do města. Pokud vám ...
a pardon, teď jsem si všiml, že máte krátkou Felicii. Tak to si s kufrem polepšíte. To jo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 20:20, RE: Nemusím
i napsal:
No já bych to tak jednoznačně neviděl. Pokud se dokážete nezaujatě podívat na zpracování obou vozů, tak Fabia jednoznačně vede. Zpracování karoserie a kvalita plastů v interiéru (jinak nudném a šeedivém to jsou jasné trumfy Škody. Hodně lidí tu argumentuje motory, proč ne, Fabia opravdu nemá nabídku nejrozmanitější, ale snad uznáte, že Focus na tom byl s jejich nabídkou ještě hůř. Pokud si dobře vzpomínám, tak po prvním testu Fabii 1,4 (100 ks) redaktor britského AUTOCARU označil za vrchol třídy...
Souhlasím, chce to vyzkoušet. Na podzim jsem řešil naprosto stejný problém. Nakonec vyhrála (nelogicky) Fabie kombi 1,4 16V 55kW ve výbavě elegance, rok výroby 2006. Ale hlavně z toho důvodu, že s ní jezdí z 90% manželka a jí naprosto vyhovuje a na dovolenou 1x do roka do Chorvatska se to dá bez problémů zvládnout. Jinak já jsem byl rozhodnutý pro Ford Focus. Velice záleží na postavě. Pokud máte 190cm a přes sto kilo, tak o Fabii vůbec neuvažujte! Člověku se standartní postavou (180 cm 90kg) dlouhá Fabie prostorově stačí. Jízdní vlastnosti šestnáctiventilové 1,4 nejsou vůbec špatné, se spotřebou se dá bez problémů dostat na 6,5 l. Žádné závady se zatím neobjevily. Ale pokud by záleželo vyloženě na mě, tak to Focus vyhrál. Ale když už, tak bych si připlatil a koupil dvojkový, ten nemá chybu!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 20:49, RE: Focus x Fabia
Muroň napsal:
Kategorii rodinýnnch aut určuje úroveň trhu a dostupnost. V USA je rodinné auto obrovské MPV typu Voyager, příp. off road velikosti Grand Cherokee. V západní Evropě je to obvykle kombi střední třídy. U nás za socíku to byla 120, v Polsku Maluch, v Jugoslávii Zastava 101. Takže subjektivně lze za rodinné auto považovat to, v čem jezdí rodina. Moje máma naše rodinné auto vždy plně naložila, ať už to byl Trabant Combi nebo Lada 2104. Je jasné, že pro rodinu se třemi dětmi v sedačkách je vhodnější...
Dostačující=dostatečný... tzn za 4? A nerejpej furt... .-) Dík
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 21:05, A zase jsme u toho.
Focus za 150 t. Kč! Ten jeho skvělý podvozek! A ty jízdní vlastnosti! Otázkou zůstává? Jak udržoval předchozí majitel, nebo majitelé auto? Máme okna na ulici, kterou několikrát překopali a nedbale opravili. Těch starších Focusů co tam projede. Opravdu radost poslouchat to klepání členitého podvozku. Ono je to u těch Fabíí asi lépe slyšet uvnitř, proto tomu majitelé věnují větší péči a moc neklepou zvenku. Autor článku si může v Praze něco takového (ulici) vyhlédnout a několik hodin tam postát a poslouchat. Třeba zjistí, že takové Volvo S80 je opravdu nehlučná extra třída i zvenku. A o jiných si udělá i jiný názor. Zparvidla ojetinách kolen 150 t. Kč. I když v dobách recese? Kdo ví?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 22:07, Ó bože...
...no to snad ne? Tady se za chvíli bude člověk rozhodovat mezi Mondeem combi a skříňovou Ávií.....obě vozidla májí zvučné názvy a rodina se do nich pohodlně vejde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 22:14, RE: Nemusím
i napsal:
No já bych to tak jednoznačně neviděl. Pokud se dokážete nezaujatě podívat na zpracování obou vozů, tak Fabia jednoznačně vede. Zpracování karoserie a kvalita plastů v interiéru (jinak nudném a šeedivém to jsou jasné trumfy Škody. Hodně lidí tu argumentuje motory, proč ne, Fabia opravdu nemá nabídku nejrozmanitější, ale snad uznáte, že Focus na tom byl s jejich nabídkou ještě hůř. Pokud si dobře vzpomínám, tak po prvním testu Fabii 1,4 (100 ks) redaktor britského AUTOCARU označil za vrchol třídy...
Nezbývá než souhlasit, a co se týče nabídky motorů u Fábie, tak to nevidim tak zle, zkuste třeba takovou 1,9 TDi PD a uvidíte, že může být radost projet se s ní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.02.2009 23:11, RE: Nemusím
pan Purkrábek z Purkrabí napsal:
Nezbývá než souhlasit, a co se týče nabídky motorů u Fábie, tak to nevidim tak zle, zkuste třeba takovou 1,9 TDi PD a uvidíte, že může být radost projet se s ní.
Teda ne že bych někomu nadržoval, obě auta mi nesedí (tedy jako primární vůz, jako nouzovku do města si dovedu představit obě varianty, ale v krátké verzi) Ovšem podbízet variantu (1,9 tdi pd) která kromě obstojného tahu a spotřeby nabízí maximálně ortodoxnímu sedlákovi pocit rajtování prasete...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 09:27, Fabia X Focus
Tady se chrlí opět komplexy na Fabii....Jenom z mé krátké zkušenosti, Focus první generace rezne jak kosa na dešti. Druhá věc jsou sedačky - hrůza, stručně a jasně jedním slovem. A chvála podvozku byla na místě před 5 lety. Dneska to není žádný zázrak. Naopak mi tak dobrý nepřišel, nakláněl se hodně, focus2 je jiná liga. Pak teda motorizace budiž. Na tu 1.6 - 16V 74kw asi žádnej motor z fábie namá. V autě je více místa, ovšem uvnitř fábie máte pocit, že jste jakostně o třídu výše a ne dole. Protože matroš focusu na palubce vypadá jak video z vietnamu. Plasty se lesknou jak led už po 50.000km. Navíc povrzávaji, což ale ani u fabie neni žá¨dná vyjímka, povrzává jediný konkrétní díl nad kaplí s budíkama a u verzí s manuálníma oknama chrastěj kličky v předních dveřích. Torzní tuhost karoserie je u Fabky taky lepší, mechanické komponenty rovněž tak - mimo přední nápravy, ale nezažil jsem Fabii, co by odesla naprava driv jak po 100.000km. Co tedy s focusem ziskáte?? Větši auto s ucházejícíma jízd. vlastnostma, ale žádnej zázrak. Já bych s té doby zvolil bez výhrad astru G 1.8 nebo Leona 1.8T
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 13:06, RE: Fabia X Focus
dpwagen napsal:
Tady se chrlí opět komplexy na Fabii....Jenom z mé krátké zkušenosti, Focus první generace rezne jak kosa na dešti. Druhá věc jsou sedačky - hrůza, stručně a jasně jedním slovem. A chvála podvozku byla na místě před 5 lety. Dneska to není žádný zázrak. Naopak mi tak dobrý nepřišel, nakláněl se hodně, focus2 je jiná liga. Pak teda motorizace budiž. Na tu 1.6 - 16V 74kw asi žádnej motor z fábie namá. V autě je více místa, ovšem uvnitř fábie máte pocit, že jste jakostně o třídu výše a ne dole. Prot...
dpwagen: to si děláš prdel,né? Spadl jsi odkud? Ty jsi přesně ten typ, co má v garáži 120LS jednou za měsíc s ní vyjede do kostela a pořád ji leští.A nebo sundej z očí ty popelníky. No, s tebou asi nebudou večery nudné .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.02.2009 12:02, RE: Fabia X Focus
focus napsal:
dpwagen: to si děláš prdel,né? Spadl jsi odkud? Ty jsi přesně ten typ, co má v garáži 120LS jednou za měsíc s ní vyjede do kostela a pořád ji leští.A nebo sundej z očí ty popelníky. No, s tebou asi nebudou večery nudné .
Mám Audi A3 FSi....a Fabii v rodině mám. Focuse máme ve firmě, jak I tak II. Ještě něco??
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.