0
zpět
 

diskuze k tématu: RENAULT Mégane - Kompakt pro každého

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 29.08.2005 09:39, dti nebo dci
Tak nebrat dTi nebo dCi, nebo oba? Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 29.08.2005 09:59, RE: dti nebo dci
franta napsal:
Tak nebrat dTi nebo dCi, nebo oba? Díky
z textu je to celkem jasne. nebrat 1,9 dTi které se dělaly s výkony 59, 72 kW. o motorech dCi v modelech které nebrat není ani slovo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 29.08.2005 10:17, RE: dti nebo dci
Jakub - TipCras.com napsal:
z textu je to celkem jasne. nebrat 1,9 dTi které se dělaly s výkony 59, 72 kW. o motorech dCi v modelech které nebrat není ani slovo.
Díky za info, btw v textu bylo uvedeno ... motor X s přímým vstřikováním Common - Rail, což je podle mne dCi, tak to mne zmátlo, ale díky za rychlou odpověď.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 29.08.2005 17:52, RE: dti nebo dci
Franta napsal:
Díky za info, btw v textu bylo uvedeno ... motor X s přímým vstřikováním Common - Rail, což je podle mne dCi, tak to mne zmátlo, ale díky za rychlou odpověď.
no jo je to napsaný celý zmateně
dti má přímý vstřik ale ne common rail
dci = přímý vstřik common rail
motor 110KW se montoval jen do vrcholné verze coupé a s Volvem nemá nic společného. Dvoulitry od Renaultu mají typové označení F7R ( to je právě ta verze 110KW) a nebo ty novější F4R motor s přímým vstrikem IDE F5R. Motor Volvo má tuším označení N7Q a výkon 102KW ale pokud vím tak do megana se nedával možná tak do scenika.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 29.08.2005 17:55, RE: dti nebo dci
Hanz napsal:
no jo je to napsaný celý zmateně
dti má přímý vstřik ale ne common rail
dci = přímý vstřik common rail
motor 110KW se montoval jen do vrcholné verze coupé a s Volvem nemá nic společného. Dvoulitry od Renaultu mají typové označení F7R ( to je právě ta verze 110KW) a nebo ty novější F4R motor s přímým vstrikem IDE F5R. Motor Volvo má tuším označení N7Q a výkon 102KW ale pokud vím tak do megana se nedával možná tak do scenika.
Jo ještě teť koukám u toho F7R se většinou udává výkon 108KW
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 30.08.2005 09:37, RE: dti nebo dci
Hanz napsal:
Jo ještě teť koukám u toho F7R se většinou udává výkon 108KW
Výtky na dTi nebo dCi nechápu, v textu je to zcela jasně. Nejdříve pojednávám o klasických D a TD, poté o dTi (přímý vstřik rotačním čerpadelm) a pak common rail dCi. Stejně tak v tabulce technických údajů i s výkony. Vždyť že půjde o common rail je jasné i z té zkratky. Motor spodek Volvo hlava Renault N7Q se do Mégane dával, sám jsem měl svého času od českého zastoupení půjčené kupé s tímto motorem. Poznám jej od pohledu. Původní šestnáctiventil od Renaultu měl pokračovat pouze jako IDE, což se nestalo. Drobné nepřesnosti ve výkonech mne mrzí a jsou dány úpravami při plnění jednotlivých stupňů emisních limitů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 31.08.2005 09:07, RE: dti nebo dci
franta napsal:
Tak nebrat dTi nebo dCi, nebo oba? Díky
Osobne jezdim s dTi 72 kw - a nebojte se toho lidi. Ty recenzenti posbirali co nasli a jinak prd vedej. Vymena obou remenu je sice nakladna, ale je to cca 11 000 a ne 18 - i kdyz ve znackovym to asi bude 18 jak psali. Ale kdo by tam jezdil :) Turbo - do 200 000 vydrzi a stejne se kupujou auta co maj nalitano kolem 100 000. Spotrebu s dTi mam 5.4l/100km - cca 20% dalnice, zbytek mesto - ale nehonim to. A na obhajobu dTi vs dCi musim rict tohle - u dCi kdyz se vam posere vstrik, tak ste vazne nahrany. Oprava muze splhat ke 100 000 - a to beze srandy. Prej se to da vycistit ultrazvukem, ale snad to tady teprve zacina delat jedna firma. Jinak to sou vyborny motory, ale kdyz se na nich neco podela ... ajajajaj - a tim myslim vsechny common raily - ne jen renault. Jde o to, jaka skupina ridicu jste. Kdyz jste profik a nalitate 100k a vic za rok, tak je jasny, ze se vam na aute tohohle typu asi neco podela. Ale kdyz ste prumernej ridic co najede 20k za rok - mate na par let klid a vubec nemusite mit strach.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 31.08.2005 12:10, RE: dti nebo dci
Martin Vaculík napsal:
Výtky na dTi nebo dCi nechápu, v textu je to zcela jasně. Nejdříve pojednávám o klasických D a TD, poté o dTi (přímý vstřik rotačním čerpadelm) a pak common rail dCi. Stejně tak v tabulce technických údajů i s výkony. Vždyť že půjde o common rail je jasné i z té zkratky. Motor spodek Volvo hlava Renault N7Q se do Mégane dával, sám jsem měl svého času od českého zastoupení půjčené kupé s tímto motorem. Poznám jej od pohledu. Původní šestnáctiventil od Renaultu měl pokračovat pouze jako IDE, což s...
Jasně ve vlastním textu je to správně chyba je až v odstavci "Nebrat" kde je u toho dti napsano že to je common rail.
Jinak nic proti. To že N7Q se dával i do meganu coupe jsem netušil, ale určitě věřím. Renault je specialista na to že dělá hromadu různých variant.
Ten IDE motor je opravdu tak špatný? Kdysi jsem přemýšlel o koupi meganu kupé (model 1999 s 2,0 16V) a neviděl jsem žádnou jinou verzi než právě s 2.0 IDE. F7R se přstal montovat s uvedením facelift verze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 31.08.2005 18:54, RE: dti nebo dci
Nuf napsal:
Osobne jezdim s dTi 72 kw - a nebojte se toho lidi. Ty recenzenti posbirali co nasli a jinak prd vedej. Vymena obou remenu je sice nakladna, ale je to cca 11 000 a ne 18 - i kdyz ve znackovym to asi bude 18 jak psali. Ale kdo by tam jezdil :) Turbo - do 200 000 vydrzi a stejne se kupujou auta co maj nalitano kolem 100 000. Spotrebu s dTi mam 5.4l/100km - cca 20% dalnice, zbytek mesto - ale nehonim to. A na obhajobu dTi vs dCi musim rict tohle - u dCi kdyz se vam posere vstrik, tak ste vazne nahr...
No tak, rozumbradové nepindejte. U dTi vám i značkové servisy doporučují výrazně zkrátit interval výměny obou řemenů, některé až na 60 tisíc. Závada s padáním řemene pohonu pomocných agregátů (žel dovnitř takže s sebou vezme i rozvoďák a motor se potká) je velmi častá a velmi vážná. Viz zahraniční statistiky. Spotřeba je super, hlučnost už horší. Svého vozu se každý zastává. Do značkového servisu se jezdit vyplatí, zejména pokud máte někde v motorovém prostoru modrý štítek, jakousi souřadnici s jedním zatrženým políčkem (označení tzv. servisní skupiny). To znamená, že právě u vaší série výrobce ví o nějaké chybě či specialitě, některou součást mechanici obzvláště sledují a třeba vám jí i po sedmi letech zdarma vymění. Ze zkušeností je to každý druhý renault. Kdo to bastlí se sousedem v garáži dostane hovno, a když mělo jít třeba o převodovku, tak to zamrzí. U mercedesů tak kdysi majitelé prvních 16V W124 (200, 220) odjížděli s novým motorem, ani to tom nevěděli - platili jen výměnu oleje. Vstřikování u pozdějších common-railů (dCi) je Delphi, zadírá se čerpadlo, špony ochromí vstřikovače a je vymalováno. To se však stalo již většinou v záruce, opravená čerpadla již mají válečky a botičky v hlavě z kvalitnějšího materiálu. Jde o plně opravitelný systém, opravám se věnuje již sedm diesel servisů, které mají zkušební zařízení zn. Hartridge. Kdyby se to stalo znova (voda v naftě, pančovaná nafta, jinak drží), vidím to tak na 20 tis, ne 100. Jde o to samé vstřikovací zařízení, jako u Mondea TDCi, kde je problém notoricky znám. dTi má elektronicky řízené rotační čerpadlo, které však také může vážně onemocnět. Třeba se zadře přesuvník vstřiku či odejde řídicí jednotka. A jste v tom za dvacet také. Přesto ani dCi jsem nedoporučil, protože tam turba kukají ještě více, než u dTi. Na zmíněných 200 tis km se turbo došplhá jen při šetrném zacházení a zejména nešizených výměnách oleje, nejlépe po 10 tis km. Zlatý benzín...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 31.08.2005 18:59, RE: dti nebo dci
Martin Vaculík napsal:
No tak, rozumbradové nepindejte. U dTi vám i značkové servisy doporučují výrazně zkrátit interval výměny obou řemenů, některé až na 60 tisíc. Závada s padáním řemene pohonu pomocných agregátů (žel dovnitř takže s sebou vezme i rozvoďák a motor se potká) je velmi častá a velmi vážná. Viz zahraniční statistiky. Spotřeba je super, hlučnost už horší. Svého vozu se každý zastává. Do značkového servisu se jezdit vyplatí, zejména pokud máte někde v motorovém prostoru modrý štítek, jakousi souřadnici s ...
To "rozumbradové" nebylo na Hanze. Jemu odpověď: Motor IDE je podle mne opravdu špatný. Kdyby alespoň jel, ale od spodu je úplně mrtvý, nahoře naopak táhne jako šlak, ale kdo to využije... Hodně žerte a hlavně protivně duní, to mi vadilo asi nejvíce. Nekvalitní benzíny (v ČR k dostání i u značkových čerpaček) způsobují výraznou tvorbu karbonových úsad, zapečou se pístní kroužky a do sto tisíc je motor na GO. Renault ten systém převzal od Mitsubishi - carismám GDI se děje úplně to samé. Jinak se omlouvám za špatně uvedený typ vstřikovacího zařízení u dTi, common rail se tam dostal nějakým záludným kopírováním, má tam být elektronicky řízené rotační čerpadlo s dvoupružninovými vstřikovači.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.09.2005 12:00, RE: dti nebo dci
Martin Vaculík napsal:
To "rozumbradové" nebylo na Hanze. Jemu odpověď: Motor IDE je podle mne opravdu špatný. Kdyby alespoň jel, ale od spodu je úplně mrtvý, nahoře naopak táhne jako šlak, ale kdo to využije... Hodně žerte a hlavně protivně duní, to mi vadilo asi nejvíce. Nekvalitní benzíny (v ČR k dostání i u značkových čerpaček) způsobují výraznou tvorbu karbonových úsad, zapečou se pístní kroužky a do sto tisíc je motor na GO. Renault ten systém převzal od Mitsubishi - carismám GDI se děje úplně to samé. Jinak se ...
Jestli z Vás ještě můžu vytáhnout nějaké rozumy jaký je váš názor na motor 1,6 16V 79KW o tom jsem slyšel vesměs chválu prý to sním docela jede na to že to je jenom 1,6.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.09.2005 19:58, RE: dti nebo dci
Hanz napsal:
Jestli z Vás ještě můžu vytáhnout nějaké rozumy jaký je váš názor na motor 1,6 16V 79KW o tom jsem slyšel vesměs chválu prý to sním docela jede na to že to je jenom 1,6.
Zkušenosti jen letmé - jede dost dobře, pružnost v rámci objemové kategorie absolutní, ale přišlo mi, že dost žere. Tam, kde jsem s Astrou G 1,6i 16V (74 kW) jezdil za 7,4, žral mi mégane 8,8, ale třeba s tím neumím jezdit. Obecně 16V renaulty mne nikdy nezklamaly... - jo a je trochu hlučný, focus i astra jsou tišší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 02.10.2005 14:23, RE: dti nebo dci
franta napsal:
Tak nebrat dTi nebo dCi, nebo oba? Díky
Tak ja te tet mozno zmatu mam dti 80k 2001r.160.000km a je to opravdu gut kara.jezdim na nem dene mes.4444km mam ho 3r ale budu jej prodavat ne proto ze bla bla bla ale chci lagunu 2dci 120k RENAULT je prece F.1.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.10.2005 15:38, RE: dti nebo dci
Martin Vaculík napsal:
Zkušenosti jen letmé - jede dost dobře, pružnost v rámci objemové kategorie absolutní, ale přišlo mi, že dost žere. Tam, kde jsem s Astrou G 1,6i 16V (74 kW) jezdil za 7,4, žral mi mégane 8,8, ale třeba s tím neumím jezdit. Obecně 16V renaulty mne nikdy nezklamaly... - jo a je trochu hlučný, focus i astra jsou tišší.
Motor 1,6 16V mám a jede skvěle . Auto s ním dělá stovku za 10s. Spotřebu mám cca. 7,3 l /100 km z toho 50% dálnice. Na delší trasy mimo dálnici není problém jet do 6 l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.03.2006 21:41, RE: dti nebo dci
Roman napsal:
Motor 1,6 16V mám a jede skvěle . Auto s ním dělá stovku za 10s. Spotřebu mám cca. 7,3 l /100 km z toho 50% dálnice. Na delší trasy mimo dálnici není problém jet do 6 l.
Není pak lepší jít radši do staršího motoru TD? Jaká je u něj asi spotřeba? Není pak levnější na opravy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.08.2006 19:17, RE: dti nebo dci
Kolos napsal:
Není pak lepší jít radši do staršího motoru TD? Jaká je u něj asi spotřeba? Není pak levnější na opravy?
Hm, ja tiez rozmaslam nad tymto motorom, ale v Carisme a zjavne sa tu on nikto nezaujima....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.11.2006 20:50, 1,6 16V
MEKY napsal:
Hm, ja tiez rozmaslam nad tymto motorom, ale v Carisme a zjavne sa tu on nikto nezaujima....
S tímto motorem v tomto autě občes jezdím, zdá se mi dostatečně dynamický a s lehčí nohou na plynu i docela ůsporný, na dálku jsem s ním jel za 5,8l a na popojíždění si vezme okolo 6,5 l. Samozřejmě láká ke sportovní jízdě , takže spotřeba může být i vyšší. Jinak když ho nastartuju, tak jsem ze začátku po chvilce opět startoval, neboť jsem v interiéru nic neslyšel . Je to velmi dobrý motor a mohu doporučit!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 02.12.2006 09:39, 2,0 16V - 108 KW
crhy napsal:
S tímto motorem v tomto autě občes jezdím, zdá se mi dostatečně dynamický a s lehčí nohou na plynu i docela ůsporný, na dálku jsem s ním jel za 5,8l a na popojíždění si vezme okolo 6,5 l. Samozřejmě láká ke sportovní jízdě , takže spotřeba může být i vyšší. Jinak když ho nastartuju, tak jsem ze začátku po chvilce opět startoval, neboť jsem v interiéru nic neslyšel . Je to velmi dobrý motor a mohu doporučit!
Aké sú vaše skúsenosti s týmto motorom? Aká vychádza spotreba?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.02.2007 22:35, Magane 1.9 DTi
Dobrý den, mam na Vás dotaz,koupil jsem si Renault megane 1.9DTi 72Kw, tento vůz má najeto rovných 200 000km. Tento motor netrpí zjevnou poruchou ani kouřivostí, chytne ihned. Přečetl jsem si Vaše recenze a docela jsem se zhrozil, myslíte, že je nejlepší volba se tohoto vozu hned zbavit, že můžu v brzké době čekat třeba tu poruchu turba a nebo jinou závažnou poruchu? Co by jste dělal na mém místě?
Předem díky za odpověd
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.02.2008 10:58, RE: Magane 1.9 DTi
Petr Janda napsal:
Dobrý den, mam na Vás dotaz,koupil jsem si Renault megane 1.9DTi 72Kw, tento vůz má najeto rovných 200 000km. Tento motor netrpí zjevnou poruchou ani kouřivostí, chytne ihned. Přečetl jsem si Vaše recenze a docela jsem se zhrozil, myslíte, že je nejlepší volba se tohoto vozu hned zbavit, že můžu v brzké době čekat třeba tu poruchu turba a nebo jinou závažnou poruchu? Co by jste dělal na mém místě?
Předem díky za odpověd
Mám 1.9dti 80k od 2003, 220 tis km, na motore vymenená nejaká remenica pred 3 rokmi, inak šlape bez problémov, spotreba 5.6 - 6 litrov (140 - 150km po dialnici). Lepší motor som doteraz nemal. Nový bude 1,5dci 105k.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.