0
zpět
 

diskuze k tématu: První servis ojetého auta – co vše je dobré ohlídat?

kategorie zařazení tématu:
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 23.07.2015 21:28, RE: Dacia - garancky
Koloss napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
No to je ještě laciné, při té druhé měli nejspíš podle plánu dělat i nějaké další kontroly, to asi nebyl jen olej a filtr. Ale na můj vkus se to dostává dost rychle do stavu, kdy i nové auto si člověk řeší sám, místo aby to nechal na servisu. Utéct od značkového servisu po dvou letech kvůli tisícovce mi přijde dost přehnané vzhledem k nákladům na toho renaulta předtím.


Tam byla pridana hodnota nula. Nastvali me takovyma blbostma jako vodou do ostrikovacu za 50 za litr. Sandero uz vozim jinam, nez jsem vozil Rencka. Megane prisel na takove penize taky proto, ze v tom mam zapocitanou prestavbu (tehdy 30 000) a mou blbosti odvarene pal. cerpadlo (to jsem opravoval nadvakrat, nez jsem pochopil, ze vozit to do garaze nema smysl). Holt se neumim ucit jinak nez vlastnima chybama a proto je pro me levnejsi koupit si nove auto.
Sehnal jsem ted perfektniho mechanika, ktery mi poradi, jak usetrit, co ma a nema smysl. Dokonce verim tomu, ze nebyt souhry nahod, tak bych diky nemu jeste ted jezdil bez problemu v tom Meganovi. Byl jsem k nemu uz tenkrat objednany, ale misto s autem jsem jel s manzelkou do porodnice... Proste osud

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 23.07.2015 23:39, RE: Polovičatá práce
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)


Dobrý den, smyslem článku bylo poukázat na ty nejdůležitější body, které by se měly u ojetiny po koupi zkontrolovat/vyměnit. Například výměnu oleje v převodovce lze jistě doporučit (i přesto, že výrobci dnes téměř vždy uvádí, že náplň je "celoživotní"), její případné vynechání ale není pro automobil tak fatální, jako neměněný motorový olej, nebo "přejetý" interval rozvodů.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 24.07.2015 00:44, RE: Dacia - garancky
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.


Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.

Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?

Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pátek 24.07.2015 07:40, RE: Dacia - garancky
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.


Je to tak. Nejde jen o základní servis, ale o program údržby, kde mechanik podle přesně daného protokolu zkontroluje celý auto - tloušťku destiček, hustotu nemrzky, prachovky, hladinu kapaliny do ostřikovačů (+ dolití ). Pak se pod to mechanik podepíše, řekne mi, co mě kdy čeká, ev. co je lepší řešit hned. Radši servis plánuju, než abych s duší dobrodruha čekal, kdy se co po.ere. Samozřejmě v nejmíň vhodnou dobu
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 24.07.2015 08:20, RE: Dacia - garancky
Pepe napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je to tak. Nejde jen o základní servis, ale o program údržby, kde mechanik podle přesně daného protokolu zkontroluje celý auto - tloušťku destiček, hustotu nemrzky, prachovky, hladinu kapaliny do ostřikovačů (+ dolití ). Pak se pod to mechanik podepíše, řekne mi, co mě kdy čeká, ev. co je lepší řešit hned. Radši servis plánuju, než abych s duší dobrodruha čekal, kdy se co po.ere. Samozřejmě v nejmíň vhodnou dobu


Ach jo. Na jednu stranu jsem blazen, co si kupuje nova auta, na druhou stranu dobrodruh, ktereho nastve, ze mu doliji vodu do ostrikovace za 50 kc litr. Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr. To zvladnu sam, kde praci si sam sobe uctuju 0 korunami. Do Renaultu 1,6 8v patri 3,5 l oleje, 4 l by ten motor pekne vykurvily.
Muj mechanik mi tady ty kontroly prachovek apod udela gratis jen tak mezi reci. O odbornosti v autorizaku mam svuj nazor, ktery nevnucuju, ale staci se trochu zamyslet.
Program udrzby sveho auta znam - kupodivu mi ho pri prodeji vytiskli, takze proto pisu vyse, ze me pristi rok cekaji rozvody, klinak, brzdovka, mimo program udrzby: serizeni ventilu, vymena prevodovkoveho oleje, palivovy filtr a podle stavu brzdy.
Ano, jsem silenec.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Pátek 24.07.2015 10:40, Autorizak
Podla mna je dnes vacsina autorizovanych servisov dobrych naozaj len na to, aby som mal peciatku v servisnej knizke. Skusenosti z renaultom a kiou. V tej kii po privezeni vlastneho oleja padla cena servisnej prehliadky o 70 eur!!! Ja osobne by som ale vacsinu ludi s ich vyplnenou serviskou poslal niekam. Ked tam vidim, ze olej naozaj menili po 2 rokoch po najazde 30t km, no to je mi vyhra. Aj ked viem, ze vacsina by bola namako z toho, ze to vobec ma servisku. Podobne som pozeral na moj terajsi citroen. Olej meneny kazdych 30t km, aspon ze to najazdil priemerne za nieco vyse rok. Cize vacsinou je to :dobre vyplnena moderna serviska=odflaknuta udrzba auta. Z tohoto dovodu som bol nuteny nastudovat si co auto potrebuje, a ked menim raz za rok olej (12-15tkm), poviem v autobazare, co mi este treba skontrolovat a on mi potom povie, ci to treba riesit alebo nie. A kedze som nastastie natrafil na cloveka, co ma nechce zodrat z koze a viem ze mu mozem verit, nemam s tymto problem.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 24.07.2015 11:07, RE: Autorizak
Citroenak napsal:
Podla mna je dnes vacsina autorizovanych servisov dobrych naozaj len na to, aby som mal peciatku v servisnej knizke. Skusenosti z renaultom a kiou. V tej kii po privezeni vlastneho oleja padla cena servisnej prehliadky o 70 eur!!! Ja osobne by som ale vacsinu ludi s ich vyplnenou serviskou poslal niekam. Ked tam vidim, ze olej naozaj menili po 2 rokoch po najazde 30t km, no to je mi vyhra. Aj ked viem, ze vacsina by bola namako z toho, ze to vobec ma servisku. Podobne som pozeral na moj terajsi citroen. Olej meneny kazdych 30t km, aspon ze to najazdil priemerne za nieco vyse rok. Cize vacsinou je to :dobre vyplnena moderna serviska=odflaknuta udrzba auta. Z tohoto dovodu som bol nuteny nastudovat si co auto potrebuje, a ked menim raz za rok olej (12-15tkm), poviem v autobazare, co mi este treba skontrolovat a on mi potom povie, ci to treba riesit alebo nie. A kedze som nastastie natrafil na cloveka, co ma nechce zodrat z koze a viem ze mu mozem verit, nemam s tymto problem.


Co je odfláknutého na tom že se do písmene držíš servisního plánu výrobce? Já to u nového auta dělám taky a upřímně je mi uplně jedno co s autem bude až ho mít nebudu. Po dobu co je u mě s tímto přístupem nebyl ještě nikdy žádný problém. To jediné mě zajímá.

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 24.07.2015 12:46, RE: Autorizak
PetrT napsal:
Co je odfláknutého na tom že se do písmene držíš servisního plánu výrobce? Já to u nového auta dělám taky a upřímně je mi uplně jedno co s autem bude až ho mít nebudu. Po dobu co je u mě s tímto přístupem nebyl ještě nikdy žádný problém. To jediné mě zajímá.


Pokud člověk sám dodržuje to, co předepíše výrobce, tak víceméně dělá správně, protože sám tomu nemusí rozumět. Jenže i výrobce dělá chyby a někdy přímo blbosti. To je ten longlife olej, který razí koncern. Je to všeobecně známá kravina, žádný olej nevydrží 30 tisíc km nebo dva roky. Tímto postupem se ušetří celkově tak 5000 korun za 4 roky, přitom se motor poškodí takovým způsobem, že se životnost auta zkrátí tak, aby si člověk musel koupit nové. Takže auto se serviskou, ze které se dočtu, že za najetých 120 tisíc km se měnil olej jen 4x, to si rozhodně nekoupím. Osobně se mi ekluje koupit do 14 letého Mondea olej, na kterém je napsané slovo "longlife", přestože jinak splňuje normu Fordu.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Pátek 24.07.2015 14:08, Serviska
Ja som to ale nemyslel tak, ze tym ze to dodrzujes tak sa o auto nestaras. Narazal som na to, ze tu pisali ze zo serviskou ma to auto vyssiu hodnotu. A to si pri niektorych autach ja osobne nemyslim. Viem ze vacsina ludi nevie sama co ma s autom robit a ostava im iba dodrziavat ten interval. Ja by som ho napriklad nedodrziaval a olej by som menil castejsie, taktiez by som menil aj prevodovy olej atd. Pre mna ako cloveka co kupuje ojazdene auto, keby som videl ze niekto menil olej kazdych 30t km, tak by ma to urcite nepotesilo. Pre cloveka co si to auto kupi nove (ale nema ho dlhsie ako 5 rokov/150t km), je to skoro jedno. Ak ho mas ale dlhsie, tie naklady ta dobehnu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 24.07.2015 14:32, RE: Dacia - garancky
bitner napsal:
Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr.


Každá lichá garančka je menší (rozsahem prací) a sudá bývá větší kde se toho mění víc a proto je dražší. Předpokládám že ta druhá garančka za 2600 byla tzv. velká.

Jinak je opravdu zvláštní koupit nové auto za dejme tomu 300 tisíc. A pak řešit jestli dát jednou ročně za servis o pár stovek víc a přijít o vyplněnou servisku. Serviska se bude hodit při prodeji auta.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 24.07.2015 14:43, RE: Serviska
Citroenak napsal:
Ja som to ale nemyslel tak, ze tym ze to dodrzujes tak sa o auto nestaras. Narazal som na to, ze tu pisali ze zo serviskou ma to auto vyssiu hodnotu. A to si pri niektorych autach ja osobne nemyslim. Viem ze vacsina ludi nevie sama co ma s autom robit a ostava im iba dodrziavat ten interval. Ja by som ho napriklad nedodrziaval a olej by som menil castejsie, taktiez by som menil aj prevodovy olej atd. Pre mna ako cloveka co kupuje ojazdene auto, keby som videl ze niekto menil olej kazdych 30t km, tak by ma to urcite nepotesilo. Pre cloveka co si to auto kupi nove (ale nema ho dlhsie ako 5 rokov/150t km), je to skoro jedno. Ak ho mas ale dlhsie, tie naklady ta dobehnu.


Pokud mám garančky předepsané po 30 tkm / 2 roky, tak mi přeci nic nebrání jezdit na garančky častěji a zdokumentovat do servisky, že jsem se o auto dobře staral.

Jinak mám pocit že long life olej se používá hlavně v dieslech ne? Např. Toyota má long life a výměny po 30 tkm snad jen u dieslů...
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 24.07.2015 20:46, RE: Dacia - garancky
Petr S napsal:
bitner napsal:
Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr.
Každá lichá garančka je menší (rozsahem prací) a sudá bývá větší kde se toho mění víc a proto je dražší. Předpokládám že ta druhá garančka za 2600 byla tzv. velká.Jinak je opravdu zvláštní koupit nové auto za dejme tomu 300 tisíc. A pak řešit jestli dát jednou ročně za servis o pár stovek víc a přijít o vyplněnou servisku. Serviska se bude hodit při prodeji auta.


Asi to nema cenu, ale zkusim to jeste jednou:
1. a 2. garancka se lisila pylovym, vzduchovym filtrem (menen btw. na moji zadost, protoze vyrobce uvadi nesmyslny interval 4 roky/60 000) a svevolnym dolitim kapaliny do ostrikovacu. Taky si napsali vice normohodin za stejnou vymenu oleje.
Netusim, jaky je system garancek u Toyoty a nezajima me to.
Co se tyce servisky, tech ti kazdy nasere plny kybl. Navic tomu mozna nebudes verit, ale ne kazdy ta auta toci po 3 letech. To svoje si chci nechat minimalne 10 let a pokud se nebude vylozene srat, tak proste az do smrti korozi.
Jo a Sandero 1,6 stalo v roce 2011 215 000.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pátek 24.07.2015 22:14, RE: Dacia - garancky
bitner napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr.
Každá lichá garančka je menší (rozsahem prací) a sudá bývá větší kde se toho mění víc a proto je dražší. Předpokládám že ta druhá garančka za 2600 byla tzv. velká.Jinak je opravdu zvláštní koupit nové auto za dejme tomu 300 tisíc. A pak řešit jestli dát jednou ročně za servis o pár stovek víc a přijít o vyplněnou servisku. Serviska se bude hodit při prodeji auta.
Asi to nema cenu, ale zkusim to jeste jednou:1. a 2. garancka se lisila pylovym, vzduchovym filtrem (menen btw. na moji zadost, protoze vyrobce uvadi nesmyslny interval 4 roky/60 000) a svevolnym dolitim kapaliny do ostrikovacu. Taky si napsali vice normohodin za stejnou vymenu oleje.Netusim, jaky je system garancek u Toyoty a nezajima me to.Co se tyce servisky, tech ti kazdy nasere plny kybl. Navic tomu mozna nebudes verit, ale ne kazdy ta auta toci po 3 letech. To svoje si chci nechat minimalne 10 let a pokud se nebude vylozene srat, tak proste az do smrti korozi.Jo a Sandero 1,6 stalo v roce 2011 215 000.


O tom nikdo nepolemizuje. Pokud někoho spasí za 10 let 10-15 tis Kč, proč ne. Já jsem přikoupil k novýmu Optiway servis za 20tKč bez DPH a vím, že 5 let platím jen gumy a benzín. Já nerozumím tobě, a ty nejspíš nerozumíš mě, takže je to v pořádku
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 24.07.2015 22:46, RE: Autorizak
Koloss napsal:
PetrT napsal:
Co je odfláknutého na tom že se do písmene držíš servisního plánu výrobce? Já to u nového auta dělám taky a upřímně je mi uplně jedno co s autem bude až ho mít nebudu. Po dobu co je u mě s tímto přístupem nebyl ještě nikdy žádný problém. To jediné mě zajímá.
Pokud člověk sám dodržuje to, co předepíše výrobce, tak víceméně dělá správně, protože sám tomu nemusí rozumět. Jenže i výrobce dělá chyby a někdy přímo blbosti. To je ten longlife olej, který razí koncern. Je to všeobecně známá kravina, žádný olej nevydrží 30 tisíc km nebo dva roky. Tímto postupem se ušetří celkově tak 5000 korun za 4 roky, přitom se motor poškodí takovým způsobem, že se životnost auta zkrátí tak, aby si člověk musel koupit nové. Takže auto se serviskou, ze které se dočtu, že za najetých 120 tisíc km se měnil olej jen 4x, to si rozhodně nekoupím. Osobně se mi ekluje koupit do 14 letého Mondea olej, na kterém je napsané slovo "longlife", přestože jinak splňuje normu Fordu.


No nemyslím že koncern je jediný kdo razí longlife, řekl bych že mnohem hůř na tom doplatil pověstí například Reanult.
Ale jinak souhlasím, dodávky co hodně najedou a nechávám si je i déle nikdy longlife nedávám. Vyplatí se to, protože i jinak údajně problematický 2,5TDI v T5 jsem měl vždy bez závad.
Ovšem v autě o kteréím vím že do 4 let jde pryč je mi to jedno, tam to není můj problém.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 24.07.2015 23:16, RE: Dacia - garancky
bitner napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr.
Každá lichá garančka je menší (rozsahem prací) a sudá bývá větší kde se toho mění víc a proto je dražší. Předpokládám že ta druhá garančka za 2600 byla tzv. velká.Jinak je opravdu zvláštní koupit nové auto za dejme tomu 300 tisíc. A pak řešit jestli dát jednou ročně za servis o pár stovek víc a přijít o vyplněnou servisku. Serviska se bude hodit při prodeji auta.
Asi to nema cenu, ale zkusim to jeste jednou:1. a 2. garancka se lisila pylovym, vzduchovym filtrem (menen btw. na moji zadost, protoze vyrobce uvadi nesmyslny interval 4 roky/60 000) a svevolnym dolitim kapaliny do ostrikovacu. Taky si napsali vice normohodin za stejnou vymenu oleje.Netusim, jaky je system garancek u Toyoty a nezajima me to.Co se tyce servisky, tech ti kazdy nasere plny kybl. Navic tomu mozna nebudes verit, ale ne kazdy ta auta toci po 3 letech. To svoje si chci nechat minimalne 10 let a pokud se nebude vylozene srat, tak proste az do smrti korozi.Jo a Sandero 1,6 stalo v roce 2011 215 000.


Auta při mém nájezdu taky netočím po 3 letech. Plánuju si je nechat klidně 12 let a prodat je pak s obligatními 120 tkm na tacho Nevidím důvod proč nejezdit na garančky, přijde mi to nejjednodušší jak se o auto správně starat. S předchozí Mazdou 6 jsem na garančky jezdil celou dobu a prodával jsem ji 12 letou.
reagovat
petaoldova
počet příspěvků20
datum registrace24.02.2012
Středa 19.08.2015 23:31, RE: Dacia - garancky
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.


Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 20.08.2015 00:53, RE: Dacia - garancky
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....


Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
reagovat
petaoldova
počet příspěvků20
datum registrace24.02.2012
Čtvrtek 20.08.2015 09:24, RE: Dacia - garancky
Petr S napsal:
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.


Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 20.08.2015 13:32, RE: Dacia - garancky
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....


Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 20.08.2015 15:51, RE: Dacia - garancky
Petr S napsal:
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
petaoldova napsal:
Petr S napsal:
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?


Za půl hodiny je to skoro jedno...
Je to vždy alchymie. U Fordu mi dávájí slevu na materiál a práci 20%, což využiju jen tehdy, pokud mě to vyjde levněji než koupit díl bez slevy a vyměnit sám.
Co se týká servisních prohlídek, tak zkušenost vlastní nemám neb toho nevyužívám.
Jediný první servis, který bych využil je ten, kdy s ojetinou jedu do servisu, aby mi řekli, co mě pravděpodobně bude čekat a kolik mě to bude odhadem stát. No, zatím jsem měl kliku, že jsem to zvládl bez toho, ale štěstěna je vrtkavá a stav aut čím dál horší.
První servis by se měl týkat fatálních věcí, jako je olej, filtr, rozvody, řemeny, stav brzd, palivový filtr, stav zapalování (svíčky). Prostě věci, které mohou auto snadno znepojízdnit nebo dokonce zničit (olej, rozvody a u nafťáka palivový filtr). Ostatní věci pak postupně.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.