0
zpět
 

diskuze k tématu: První servis ojetého auta – co vše je dobré ohlídat?

kategorie zařazení tématu:
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Středa 22.07.2015 12:11, Polovičatá práce
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?
* výměna rozvodového řetězu + pumpy
* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)
* výměna brzdové kapaliny
* výměna převodového oleje
* doplnění kapaliny chladiče
* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů
* výměna pneumatik (4x2)
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 22.07.2015 12:50, RE: Polovičatá práce
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)


Jo + vyfuk, tlumice, stabilizatory, cepy, loziska, baterka, mechanismus nastavovani svetel, palivove cerpadlo, lambda, atd. atp.
Za dva za tri roky do toho clovek vrazi celkove kolem 200 000 prakticky bez ohledu na porizovaci cenu.
Otazka: ma smysl kupovat si ojete auto, pokud mi staci nizsi stredni?
Odpoved: Nema.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 22.07.2015 13:02, RE: Polovičatá práce
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)


trochu bych to upravil-řetěz měnit jen pokud chrastí, za studena např. při startu apod., jinak není třeba, řemen vyměnit okamžitě pokud není doklad o výměně či důvěryhodný záznam, či pokud od výměny je delší doba či se blíží další výměna. měnit zásadně spolu s vodní pumpou a doporučenými kladkami! filtry vyměnit, tedy vč. vzduchového, kabinový a pylový nejsou akutně nutné, palivový u nafty vždy okamžitě, u benzínu to akutní není. olejový spolu s olejem v motoru se rozumí jako samozřejmost. kontrola brzd-pokud je něco na výměnu tak vyměnit. kontrola manžet u poloos, tlumičů, prachovek, dorazů... pokud je něco rozpadlé či to teče vyměnit. gumy samozřejmě jen když je třeba. kontrola oleje v převodovce. kontrola přední nápravy-axiální táhla, čepy, klouby... ideálně při evidenční kontrole nechat na lince STK proklepnout celý podvozek vč. tlumičů, změřit brzdovou kapalinu, vizuálně udělat kontrolu spodku, výfuku... je to pár drobných stokorun a několik minut času ale stojí to za to. pro kupce laika bych toto doporučil PŘED koupí, nikoli až po ní!
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 22.07.2015 13:10, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)
Jo + vyfuk, tlumice, stabilizatory, cepy, loziska, baterka, mechanismus nastavovani svetel, palivove cerpadlo, lambda, atd. atp.Za dva za tri roky do toho clovek vrazi celkove kolem 200 000 prakticky bez ohledu na porizovaci cenu.Otazka: ma smysl kupovat si ojete auto, pokud mi staci nizsi stredni?Odpoved: Nema.


Tak to s tebou nesouhlasim. Pred lety jsem kupoval ojetou Oktavii I, dovezl jsem si ji z němec osobně - auto v tu dobu mě stálo 130 tis. Měl jsem tehdy firemní a chtěl něco pro manželku a vrážet se mi do nového nechtělo-raději jsem udělal pořádný servis - rozvody, oleje, tlumiče atd . tomu autu plně důvěřuju a za tu dobu už jsou tam dělány už 2x tlumiče 2x rozvody a nemyslím si, že by nové auto vydrželo tolik co toto - takže pměr cena výkon v mém případě se vyplatil. Po letech co firma padla, jsem potřeboval druhé auto a protože jsme dali hodně peněz do podnikání, tak na nové nebylo, limit byl 100 tis + servis. Koupil jsem stilo v kombi JTDčko za nějakých 75 tisíc-25 do něj vrazil a jezdím již x let bez rizika. A u obou aut se nebojím toho, že kdybych se te´d rozhodl, že pojedu do třeba do Itálie, tak že tam nedojedu. Je to jenom o tom vybrat v cenové hladině co možná v nejlepším stavu auto a udělat pořádný servis. A moje auta pujdou z domu až ve chvíli, kdy se začnou srát. Což zatím ještě nenastalo a obě každý den nalítají tak 70 km. Takže než nějaký nový jezdící iPhone, tak v mém případě raději koupím starší vůz a udělám servis. A Až jednou se zmátožím finančně a budou peníze na nové, tak stejně tady z těch nových jezdících elektronických autíček si nevyberu.... Každopádně to chce pořádny servis po koupi a takové rady jako, že se má zavolat do servisu, kde se auto servosovalo, to jsou fakt dobré rady - zavolám nějakému joudovi, který má info od majitele a samozřejmě řekne ano, to je bezproblémové auto nebojte se..... Takže nevěřit ničemu a nikomu - já to měl taky v serviskách napsané co tam je a kdy, ale raději to udělal vše znovu a člověk sice zainvestuje,ale má klid na pár let.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 22.07.2015 15:28, RE: Polovičatá práce
driver111 napsal:
bitner napsal:
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)
Jo + vyfuk, tlumice, stabilizatory, cepy, loziska, baterka, mechanismus nastavovani svetel, palivove cerpadlo, lambda, atd. atp.Za dva za tri roky do toho clovek vrazi celkove kolem 200 000 prakticky bez ohledu na porizovaci cenu.Otazka: ma smysl kupovat si ojete auto, pokud mi staci nizsi stredni?Odpoved: Nema.
Tak to s tebou nesouhlasim. Pred lety jsem kupoval ojetou Oktavii I, dovezl jsem si ji z němec osobně - auto v tu dobu mě stálo 130 tis. Měl jsem tehdy firemní a chtěl něco pro manželku a vrážet se mi do nového nechtělo-raději jsem udělal pořádný servis - rozvody, oleje, tlumiče atd . tomu autu plně důvěřuju a za tu dobu už jsou tam dělány už 2x tlumiče 2x rozvody a nemyslím si, že by nové auto vydrželo tolik co toto - takže pměr cena výkon v mém případě se vyplatil. Po letech co firma padla, jsem potřeboval druhé auto a protože jsme dali hodně peněz do podnikání, tak na nové nebylo, limit byl 100 tis + servis. Koupil jsem stilo v kombi JTDčko za nějakých 75 tisíc-25 do něj vrazil a jezdím již x let bez rizika. A u obou aut se nebojím toho, že kdybych se te´d rozhodl, že pojedu do třeba do Itálie, tak že tam nedojedu. Je to jenom o tom vybrat v cenové hladině co možná v nejlepším stavu auto a udělat pořádný servis. A moje auta pujdou z domu až ve chvíli, kdy se začnou srát. Což zatím ještě nenastalo a obě každý den nalítají tak 70 km. Takže než nějaký nový jezdící iPhone, tak v mém případě raději koupím starší vůz a udělám servis. A Až jednou se zmátožím finančně a budou peníze na nové, tak stejně tady z těch nových jezdících elektronických autíček si nevyberu.... Každopádně to chce pořádny servis po koupi a takové rady jako, že se má zavolat do servisu, kde se auto servosovalo, to jsou fakt dobré rady - zavolám nějakému joudovi, který má info od majitele a samozřejmě řekne ano, to je bezproblémové auto nebojte se..... Takže nevěřit ničemu a nikomu - já to měl taky v serviskách napsané co tam je a kdy, ale raději to udělal vše znovu a člověk sice zainvestuje,ale má klid na pár let.

Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 22.07.2015 16:00, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.


Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Středa 22.07.2015 16:06, a
ano pokud se dobře vybere ojetina,a udělá se servis jak má..tak je velká šance že bude vše šlapat jak hodinky.
Ovšem existuje kategorie lidí,která auto koupí a jezdí a neřeší nic...dokaď se něco nepokazí,pak teprve zjišťují,že měli vyměnit olej,dát nové brzdy a pak nadávají všude jak "naletěli" a případně jak která značka je nespolehlivá.
Dnešní auta jsou technologicky již tak hlídáná,že z fabriky vyjede málokteré kazové.Většina závad na autech vzniká nevhodným stylem jízdy (užívání auta - nedochlazování turba,koupě nafty jen do města..atd) a nadměrným zatížením (brzda plyn).
Ostatní věci,které bohužel řidič neovlivní pramení převážně z elektronických hejblátek a udělátek.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 22.07.2015 16:37, konstrukce
To není jen o tom, jak se člověk stará o auto, ale u těch nových jsou důsledky šetření jak na konstrukci, tak na vývoji. To jsou pak ty ložiska, které ve Fabii vydrží jen 30-60 tisíc km, praskající řetězy u TSI, vydřené ložiska vačkových hřídelí v TDI V6, nějaké ty podložky pod turbo a podobně. Nehledě na to, že za garanční prohlídky se platí poměrně dost a dohromady možná víc než můj servis ojetiny.

Ano - výběr ojetiny není pro každého, ale ani koupě nového auta není bez rizika. Kolega si koupil Seat s 1.2 TSI a když mu říkáme, aby se vykašlal na longlife oleje, tak na nás kouká jak na nějaké šarlatány. Ani se nedivím, vždyť přece to doporučuje a předepisuje výrobce a my jsme jen programátoři.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Středa 22.07.2015 18:11, RE: konstrukce
Koloss napsal:
To není jen o tom, jak se člověk stará o auto, ale u těch nových jsou důsledky šetření jak na konstrukci, tak na vývoji. To jsou pak ty ložiska, které ve Fabii vydrží jen 30-60 tisíc km, praskající řetězy u TSI, vydřené ložiska vačkových hřídelí v TDI V6, nějaké ty podložky pod turbo a podobně. Nehledě na to, že za garanční prohlídky se platí poměrně dost a dohromady možná víc než můj servis ojetiny. Ano - výběr ojetiny není pro každého, ale ani koupě nového auta není bez rizika. Kolega si koupil Seat s 1.2 TSI a když mu říkáme, aby se vykašlal na longlife oleje, tak na nás kouká jak na nějaké šarlatány. Ani se nedivím, vždyť přece to doporučuje a předepisuje výrobce a my jsme jen programátoři.


stejně jak např.Passat B6 (2005-2008),který v servisní knize uvádí pouze kilometrový proběh,kdy se má měnit rozvodový řemen,ale nikoliv již maximální časový úsek.Takže někdo třeba bude jezdit těch 150 000km 20 let a mezitím mu samozřejmě řemen prdne...
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 22.07.2015 21:15, RE: Polovičatá práce
Koloss napsal:
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.


Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.
200 000 beru vcetne porizovaci ceny.
Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.
Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.
Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 22.07.2015 22:18, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Koloss napsal:
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.200 000 beru vcetne porizovaci ceny. Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.


Mně to tedy nepřijde, jako "co tomu zas je". Za sedm let jezdím a ano, v servisu jsem byl víckrát než Sandero za 4 roky, ale taky jsem najezdil 100 tisíc km. Rozdíl s těmi návštěvami servisu není v tom, že by jich bylo nějak moc, jen jsou spíš nahodilé než plánované. Ale ani tyto návštěvy nebyly takové, že bych musel odstavit auto a čekat, až bude opravené. Prostě jsem se objednal a do té doby jezdil. Nevím, co stojí servis Dacie, ale až jí bude 7 let, tak by mě zajímala celková suma za návštěvy servisu. No a v Sanderu jsem sice nejel, ale myslím si, že poježdění v Mondeu bude trochu jiné.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 23.07.2015 00:42, RE: Polovičatá práce
stréc od piva napsal:
Pěkně odfláknutý článek...je opravdu problém sepsat to trošku precizně,toho co je na každém autě potřeba udělat (pokud tedy není akorát po servius)?* výměna rozvodového řetězu + pumpy* výměna oleje v motoru a všechy filtry (kabinový,olejový,palivový,pylový)* výměna brzdové kapaliny* výměna převodového oleje* doplnění kapaliny chladiče* kontrola,výměna brzdových destiček,či rovnou kotoučů* výměna pneumatik (4x2)


Když si koupím pochybnou ojetinu, tak se tyhle rady rozhodně hodí

Předminulé auto 6 let starou Mazdu 6 jsem koupil v autorizáku s 1-roční zárukou, serviskou, po jednom majiteli a čerstvě udělanou garančkou. Nic jsem preventivně neřešil. Jezdil jsem jen na garančky dalších 6 roků.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 23.07.2015 08:23, RE: Polovičatá práce
Koloss napsal:
bitner napsal:
Koloss napsal:
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.200 000 beru vcetne porizovaci ceny. Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.
Mně to tedy nepřijde, jako "co tomu zas je". Za sedm let jezdím a ano, v servisu jsem byl víckrát než Sandero za 4 roky, ale taky jsem najezdil 100 tisíc km. Rozdíl s těmi návštěvami servisu není v tom, že by jich bylo nějak moc, jen jsou spíš nahodilé než plánované. Ale ani tyto návštěvy nebyly takové, že bych musel odstavit auto a čekat, až bude opravené. Prostě jsem se objednal a do té doby jezdil. Nevím, co stojí servis Dacie, ale až jí bude 7 let, tak by mě zajímala celková suma za návštěvy servisu. No a v Sanderu jsem sice nejel, ale myslím si, že poježdění v Mondeu bude trochu jiné.


Cena servisu benzinove Dacie je smesna. Technologicky je to 20 let stare auto. V Mondeu bude pojezdeni nesrovnatelne lepsi, s tim souhlasim.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 23.07.2015 10:28, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Cena servisu benzinove Dacie je smesna. Technologicky je to 20 let stare auto. V Mondeu bude pojezdeni nesrovnatelne lepsi, s tim souhlasim.


Kdybys napsal, kolik činí ta cena servisu Dacie, bylo by to kratší.

Ale nezpochybňuju Dacii - koncept jednoduchého auta postaveného na sice letité, ale osvědčené technice má své výsledky - levné a spolehlivé auto. Ideální koupě pro někoho, kdo potřebuje dělníka na čtyřech kolech nebo přibližovadlo pro občasné svezení.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 23.07.2015 11:43, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Koloss napsal:
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.200 000 beru vcetne porizovaci ceny. Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.



Tak to je pěkná blbost. Jedno auto (oktávka) jsem koupil za 130 a prvotní servis byl cca 25tis. Za 8 let se mi tam kromě řídící jednotky comfortu nevysralo nic a spotřebák jako další tlumiče, rozvody a brzdy ,oleje,neberu jako udržení v provozu - to musíš dělat po určitém nájezdu vždy i na novém. Druhé - Stilo - stálo 75 tisíc, prvotní servis +-25 tis a za 4 roky se tam v podstatě nic nedělalo a nic se nevysypalo, zase neberu oleje-spotřebák. Takže bych chtěl vidět těch 150 tisíc za 2-3 roky na udržení auta v provozu? Zkus mi to objasnit? A stále jsem se nedostal k tomu -co tomu kua zas je? .Jako nasypat do auta za 3 roky na údržbe 150 tisíc to může jen blázen, to radši hodím z macochy :) a jen připomínám, že obě auta jezdí denně +- 70km 7dní v týdnu.
reagovat
vlado1974
počet příspěvků9
datum registrace27.03.2015
Čtvrtek 23.07.2015 13:32, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Koloss napsal:
bitner napsal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.200 000 beru vcetne porizovaci ceny. Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.


Toto mi přijde jako blbost. Na mém autě jsem od koupě za 5,5 roku dělal komplet brzdy na což jsem byl při koupi upozorněn, že vydrží cca 30tkm jeden čep po vymetení pangejtu. Ostatní věci jako oleje, filtry apod. neberu to by se mělo měnit pravidelně. Auto bylo koupeno ze serviskou s doloženou historii.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 23.07.2015 14:54, RE: Polovičatá práce
Koloss napsal:
bitner napsal:
Cena servisu benzinove Dacie je smesna. Technologicky je to 20 let stare auto. V Mondeu bude pojezdeni nesrovnatelne lepsi, s tim souhlasim.
Kdybys napsal, kolik činí ta cena servisu Dacie, bylo by to kratší. Ale nezpochybňuju Dacii - koncept jednoduchého auta postaveného na sice letité, ale osvědčené technice má své výsledky - levné a spolehlivé auto. Ideální koupě pro někoho, kdo potřebuje dělníka na čtyřech kolech nebo přibližovadlo pro občasné svezení.


Dosud jsem menil jedno cidlo chladici kapaliny za 300 kc a jeste v zaruce termostat (ale chyba byla v cidle). K tomu asi 3 zarovky. Jinak filtry, olej (ten me ted ceka poctvrte), svicky, jednou sterace.

Od ojetin me neodradil ten Megane podotykam, katastrofa se konala mezi nim a Sanderem. Prestoze jsem si za to mohl sam, a ojetinu bych resil uplne jinym zpusobem, stejne uz si neverim a nechci zase zazit, ze si budu 2 roky kazdy den nadavat do kretenu...

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 23.07.2015 15:06, RE: Polovičatá práce
bitner napsal:
Koloss napsal:
bitner napsal:
Cena servisu benzinove Dacie je smesna. Technologicky je to 20 let stare auto. V Mondeu bude pojezdeni nesrovnatelne lepsi, s tim souhlasim.
Kdybys napsal, kolik činí ta cena servisu Dacie, bylo by to kratší. Ale nezpochybňuju Dacii - koncept jednoduchého auta postaveného na sice letité, ale osvědčené technice má své výsledky - levné a spolehlivé auto. Ideální koupě pro někoho, kdo potřebuje dělníka na čtyřech kolech nebo přibližovadlo pro občasné svezení.
Dosud jsem menil jedno cidlo chladici kapaliny za 300 kc a jeste v zaruce termostat (ale chyba byla v cidle). K tomu asi 3 zarovky. Jinak filtry, olej (ten me ted ceka poctvrte), svicky, jednou sterace.Od ojetin me neodradil ten Megane podotykam, katastrofa se konala mezi nim a Sanderem. Prestoze jsem si za to mohl sam, a ojetinu bych resil uplne jinym zpusobem, stejne uz si neverim a nechci zase zazit, ze si budu 2 roky kazdy den nadavat do kretenu...


Mne spíš zajímala cena těch pravidelných garančních prohlídek, při kterých se asi mění olej. Běžná výměna oleje může klidně stát 1000 korun, mě to stojí asi 1500, ale ty garanční prohlídky bývají dražší.

Ale jak jsem psal - koupě ojetiny není pro každého a naletět může i ten co si věří. Kolegyně nedávno raději koupila předváděčku Suzuki S-cross, než aby riskovala koupi nějaké vraždy. Sice jsem jí nabízel pomoc s výběrem ojetiny, ale garantovat bezproblémový kus jsem jí přece jen nemohl.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 23.07.2015 18:05, Dacia - garancky
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.
Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 23.07.2015 18:17, RE: Dacia - garancky
bitner napsal:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.


No to je ještě laciné, při té druhé měli nejspíš podle plánu dělat i nějaké další kontroly, to asi nebyl jen olej a filtr. Ale na můj vkus se to dostává dost rychle do stavu, kdy i nové auto si člověk řeší sám, místo aby to nechal na servisu. Utéct od značkového servisu po dvou letech kvůli tisícovce mi přijde dost přehnané vzhledem k nákladům na toho renaulta předtím.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.