0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Vectra A

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.05.2007 09:13, Autor-kotouče
Tak jsem zcela neplánovitě musel vyměnit kotoče, neboť jsem byl pod přípustnou tloušťkou. To by mě tak netrápilo, ale při brždění z dálničních rychlostí se mi rozvibroval volant. Podle toho jsem se taky zaměřil na kotouče. Pořídil jsem je od Feroda za necelých 1700,- oba a za bez mála 2 hodiny vyměnil sám. Zatím si sedají, takže brždění je trochu vlažnější. Řěkl bych, že tam doteď byly původní, takže necelých 120 tisíc je docela solidní životnost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 16.06.2007 00:10, sqělá recenze
Musím s autorem souhlasit po všech stránkách, sem též vlastníkem Vectry 1.8i, je to rok 93 ve strohé výbavě... naprosto ale splňuje moje představy o usporném, komfortním přibližovátku s postačujícím výkonem.. i moje auto se zázračně vyhýbá korozi (lehké puchýřky na rožku dveří a víka kufru sem eliminoval jinak vubec nic)... a také sem rád že sem setkal s názorem že Opel nejsou špatná auta,.. každej chytrák řiká že Opel je špatnej ale ve většině případů ten člověk Opla nikdy neměl! všeobecně platí že dyž se o auto hezky staráte, bude se i auto hezky starat o vás..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 15:01, Autor - 1. vážnější závada
Tak o víkendu to poprvé přišlo. Vůz postihla závada, která jej omezila na provozu, a to, přestal dobíjet na cestě ke známým asi 120 km od bydliště.
Po jednoduchém propočtu jsem je rozhodl, že pojedu autem i zpátky a že bych měl s ne příliš vybitou baterií dojet. Jel jsem tedy bez světel a se všemi vypnutými elektropřístroji a takto nouzově s nízkými otáčkami a ve vesnicích se svícením jsem domů dojel. Přes noc jsem dobil baterku a ráno to vezl do servisu, protože alternátor Delco-Remi se musí ke kontrole uhlíků a regulátoru napětí vymontovat ven. Rovnou jsem jim přibalil olejovou vanu i s těsněním a olejem, aby se to spláchlo oboje naráz. Celkové náklady 4500,- dnes, čili nepočítám vanu, těsnění a olej, které jsem měl na to nachysté. Odešel diodový můstek a chtěli za něj cca 2700,-. Porucha mě nepotěšila, ale jsem rád, že mám vyměněnou tu vanu, ze které jsem už začínal mít vážně obavy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 09.10.2007 14:23, Autor - výměna chladiče
Tak jsem se bohužel nevyhl ještě jedné investici. V Alpách na dovolené mi praskl chladič. Myslím, že už byl lehce napraský před tím, ale ničeho jsem si nevšímal, neboť se mi voda zásadně neztrácela, ale hory dílo dokonaly. Po prvotní panice, že teče pumpa jsem se uklidnil po nalezení drobné prasklinky na vodní komoře. Auto bylo provozuschopné ovšem při vysoké teplotě-tedy i tlaku voda unilala citelně. Z dovolené nějakých 600 km jsem dojel bez problémů i s překonáním horského sedla ve výšce 1630 m n.m. Zkoušel jsem chladič zalepit, ale marně. Do kapaliny jsem žádnou přísadu dávat nechtěl, protože to nebyla netěsnost, ale evidentní prasklina. Čili měsíc jsem jezdil s tekoucím chladičem a čekal na nový. Poprvé mi přišel špatný, ačkoliv podle čísel měl být správný. Druhý už byl v pořádku a v o víkendu jsem ho namontoval bez zásadních zádrhelů. Náklady 3555,- chladič + 350,- chladivo a příslušenství a doba práce cca 2 hodiny. Jinak spotřeba na dovolené nepřesáhla 6.6 l/100km - to mi trochu zvedlo náladu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.12.2007 09:41, Autor - silentbloky
Provedena výměna zadních silentbloků, už dlouho povrzávaly a po cestě na Vyškov po panelové dálnici se už jeden ozýval i klepáním. při té příležitosti, jsem nechal vyměnit i blok předřadných odporů ventilátoru, který běžel jen na 2 stupně. Nechal jsem proměřit geometrii, protože se mi zdálo, že má auto sklony se stáčet vpravo. Trochu lituji, že jsem se do toho nepustil sám, ale v zimě se mi nechtělo, takže mi tam v servise dali dle mého zbytečně drahé díly. Myslím, že kromě té geometrie bych to pořídil laciněji než za 5700,-.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.04.2008 09:45, Autor - letní pneu
Od Vánoc bez problému. Pořídil jsem po skoro po 5-ti letech nové letní pneu. Zkouším značku Firestone. Zatím je mám na discích a na auto je hodlám montovat o tomto víkendu. Přešel jsem z 175/70R14 na 195/60R14 a jsem zvědav, jak se to projeví. Cena byla opět celkem směšná, nějakých 5600,- za 4 nové gumy, přezutí a vyvážení. Na původních Klébrech (také od novoty) jsem najel 35.000 a měly něco pod 3 mm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 13.04.2008 11:29, RE: Autor - letní pneu
David V napsal:
Od Vánoc bez problému. Pořídil jsem po skoro po 5-ti letech nové letní pneu. Zkouším značku Firestone. Zatím je mám na discích a na auto je hodlám montovat o tomto víkendu. Přešel jsem z 175/70R14 na 195/60R14 a jsem zvědav, jak se to projeví. Cena byla opět celkem směšná, nějakých 5600,- za 4 nové gumy, přezutí a vyvážení. Na původních Klébrech (také od novoty) jsem najel 35.000 a měly něco pod 3 mm.
Taky jsem je změnil na 185/65 R14. Byly trochu mižší, ale na tlumení nerovností jsem to nepoznal, zato se to příznivě projevilo na dálnici, kdy šlo řízení kapku víc ztuha.
Jinak, měl jsem tu Vectru A od r.97 do 2001, byl to r.v. 1991 a nejel jsem na ní víc než 160tis.km. Postihla mě přesně ta samá závada s alternátorem. Taky to hnilo, opravoval jsem lemy (po opravě vydržely už jen 3 roky, prý to je obvyklé), prahy vydržely. Ještě mí odešel motůrek stíračů. Když jsem to auto dával pryč (mělo najeto cca 280tis.km), začínala se ozejvat převodovka a při rozjezdu to kapku klepalo.(asi spojka).
Celkově jsem však s tím autem byl plně spokojený, absolvoval jsem s ním bezpočet cest po západní Evropě, často pro nás v nestandardtně vysokých rychlostech. Charakterizoval bych ho jako celkem pohodlné, nenáročné a úsporné auto se slušnou (i když ne neobyčejnou) spolehlivostí. A líbilo se mi.
Potom jsem měl i Vectry B a C, a odtud zřejmě pramení ona nevalná pověst Oplů. Hlavně Vectra B 1.6 16V r. v.97 byla past. Tomu snad na motoru i podvozku odešlo co mohlo. Rozhodně žádná z nich nevydržela nájezd cca 50tis.km ročně. Pokud o ní někdo po pozitivních zkušenostech s A uvažujete, dejte pozor. Určitě ne 1.6 a zvažte, kolik toho s ní potřebujete najezdit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.05.2008 11:33, RE: Autor - letní pneu
MHr napsal:
Taky jsem je změnil na 185/65 R14. Byly trochu mižší, ale na tlumení nerovností jsem to nepoznal, zato se to příznivě projevilo na dálnici, kdy šlo řízení kapku víc ztuha.
Jinak, měl jsem tu Vectru A od r.97 do 2001, byl to r.v. 1991 a nejel jsem na ní víc než 160tis.km. Postihla mě přesně ta samá závada s alternátorem. Taky to hnilo, opravoval jsem lemy (po opravě vydržely už jen 3 roky, prý to je obvyklé), prahy vydržely. Ještě mí odešel motůrek stíračů. Když jsem to auto dával pryč (mělo naj...
Tak po dodatečném dovyvážení (při rychlosti kolem 100 km/h mi chvěl volant) a zajetí gum mohu konstatovat následující:
- Firestony 195 jsou oproti Kleberum 175 hlučnější, zejména rychlost mezi 50-60 km/h je v rozdílu nejmarkantnější
- Firestony svým rozměrem opravdu lépe drží na silnici, a to zejména při dálničních rychlostech, a to to hlavně šlo
- Díky širšímu rozměru je nutné auto o něco více "řídit", je citlivější např na vyjeté koleje
- Díky širšímu rozměru nevymetu tolik děr, což je rovněž pozitivní
- Vliv na spotřebu zatím neznám
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.06.2008 11:01, Autor - Klima, rádio
Po cca 5-ti letech provozu jsem nechal zkontrolovat klimatizaci a doplnit ji. Autorizovaný servis Opel nenašel pod UV lampou evidentní netěsnost a doplnil chladivo. Naúčtoval si 1700,- Je to poznat ve dvou věcech:
A) rychleji a intenzívněji to chladí
B) kompresor je méně hlučný a subjektivně se mi zdá, že ani neodebírá tolik z výkonu
Dále jsem nahradil původní rádio Blaupunkt SC 202 novým Sony GT 222 z důvodu problémového pouštění starého rádia a jeho dosloužilým "kazeťákem". Montáž jsem provedl sám a byla velice jednoduchá. Nové rádio je mnohem lepší, a to zejména tím, že obsahuje všechny užitečné prvky, které mělo rádio staré, ale i spoustu jiných blbůstek. Možnost přehrávání mp3 a připojení např mp3 přehrávače je užitečná a byla jedním z hlavních důvodů výměny. Jediným krokem zpět je nemožnost pustit rádio při vypnutém zapalování. Lze to zapojit i jinak, ale to se mi pak s vypnutím zapalování nebude vypínat, což mi taky vadí.
Koncem května manželka nacouvala do značky a lehce promáčkla zadní nárazník a ohnula nosník pod ním. Následkem toho šel velmi obtížně zavírat kufr. Násilím jsem vrátil nárazník zpátky, ale prohnutý nosník se mi nepodařilo zatím narovnat. Naštěstí to není nijak zvlášť vidět.
Provedena výměna oleje s filtrem včetně vzduchového. Úbytek oleje od poslední výměny je neznatelný. Použitý olej TOTAL 10W-40. Na obalu se píše polosyntetický.
Na zadních lemech se lehce rozvíjí koroze, zatím jsem neměl čas se jí podívat na zoubek, ale v létě se chystám. Jinak mi auto stále plně vyhovuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.08.2008 09:04, Porucha v chlazení
Asi před rokem mi přestalo auto dobíjet a je tady o tom zmínka v komentářích. V servise mi krásně opravili alternátor, že vypadal jako nový. Když jsem ho pak kontroloval, jak to namontovali zpět, všiml jsem si, že jedna hadice chlazení se dotýká šroubu, kam je přišrobovaný plusový kabel. Neřešil jsem to s tím, že taková hadice musí něco vydržet, a to byla chyba. Po dlouhé cestě ve velkém horku (jela klima) se šroub do hadice propekl a vytekla mi asi čtvrtina chladicí kapaliny. Všiml jsem si toho až doma, kdy jsem otevřel kapotu a nemoh uvěřit vlastním očím. Dokud jsem nedolil a nezjistil, že je prasklá hadice, napadaly mě hrůzné scénáře o prasklé hlavě (což by ale zase bylo poznat na výkonu). Řešení mě stálo asi 75 Kč. Koupil jsem spojku 3/4" na 3/4" dvě spony NORMA a za 2 hodiny gynekologické práce jsem to opravil. V místě díry jsem to přeříznul a spojil tou duralovou spojkou. Zatím neteče. Navíc jsem to zajistil, aby se to alternátoru už nedotýkalo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 10:16, Znovu geometrie + termostat
Pokles teplot způsobil pomalejší růst teploty motoru, takže jsem se zaměřil na termostat. Když jsem cca minutu po nastartování šáhl na chladič a ten už byl teplý, bylo jasno definitivně - termostat. Investice cca 650 Kč a doma v garáži výměna za 1/2 hodiny. Je tam snadný přístup (C18NZ) a nemusí se nic oddělávat. Nejdéle trvalo pochytat chladicí kapalinu, abych neměl na zemi binec. Teplota je OK ohřeje se do 3 km nad modré (dnes při -3°C) a teplota se po 5-ti km drží na svých 90°C. Vloni jsem s prací garážového servisu stran geometrie nebyl spokojen, takže jsem oslovil autorizovaný servis Opel a v akci za 499,- mi konečně tu geometrii spravili. Byla tam špatná sbíhavost. Nechal jsem překontrolovat těsnost klimy - výsledek je OK. A ještě jsem o víkendu přehodil kola na zimní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.01.2009 11:44, Kontakt - na čidle teploty
Zoxidoval mi kontakt na čidle teploty. Způsobil přechlastání motoru a chod na 2-3 válce (vlivem bohaté směsi na hranici zápalnosti). Závada se projevovala náhodně a při teplém motoru. Jednou jsem zkoro nedojel do garáže, jak motor nechtěl táhnout. Domluvil jsem si odtah do servisu, ale se studeným motorem jsem nakonec dojel po vlastní ose, jakoby tam závada nebyla. Diagnostika nehlásila nic nicméně se mechanikům dle popisu závady podařilo poruchu identifikovat a odstranit. Vlivem špatného chodu vyměnili svíčky (stejně bych je měnil, měly už 50 tisíc), které byly opravdu hodně zakarbonované. Cena necelých 1100 Kč mi přijde více než slušná vzhledem k těm svíčkám a ujištění, že ECU nehlásí jinou poruchu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.05.2009 21:58, STK + emise
Zase uplynuly 2 roky a dnes mám za sebou úspěšně emise a STK. Zdá se, že špatný kontakt na čidle moc neprospěl katalyzátoru (hodně bohatá směs), protože emise jsou s odřenýma ušima. Je pravda, že jsem tentokráte úplně jistý v kramflecích nebyl, protože jsem pár týdnů řešil nerovnoměrný tah auta. Vyměnil jsem hadici na sání (650Kč (autorizovaný servis), která byla "na hadry", ale někdy to ještě zacukne. Teď je mi jasno, asi to bude katalyzátor. Vzhledem k tomu, že už cca 1/2 roku pokukuji po něčem novějším hlavně se silnějším motorem, nabízí se otázka, jestli to nemám nechat na dalším majiteli s případnou slevou (investici do novéko katu odhaduji tak 4000 Kč).
Ostatní věci jsou OK. Věci jako "těsnost motoru a převodovky" nebo "vůle v zavěšení" jsou po rozhovoru s technikem spíše jako pojistka pro dané stáří vozidla (vůle jsou prý minimální, ale ta vana opravdu slzí, nejsou to vyloženě kapky, ale olejové mapy tam prostě jsou). Ještě měli připomínky k ruční brzdě, co do brzdného účinku, zdála se jim slabá, ale nakonec jsem si to na válcích na požadovanou hodnotu odbrzdil sám a bylo po problému (měli strach, že lanko utrhnou, kdežto já se nebál, protože jsem tam lanko sám montoval).
Bohužel pěkných udržovaných ojetin je málo, není ještě jisté, že auto bude letos na prodej. Původně jsem chtěl Vectru B z posledních let výroby, ale ty prostě nejsou s 2,5 V6 nebo 2,6V6 motorem je jich prachbídně, takže pošilhávám, ač nerad, po Mondeu III generace z prvních let výroby (takže mám trochu pupínky ohledně dětských nemocí).
Mno zatím jsem viděl stroje sice mladší, ale v horším stavu než mám já nebo měli nějaký "papírový" problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.07.2009 14:25, Před prodejem
Tak jsem udělal ještě předprodejovou kontrolu v autorizovaném servise, která odhalila vadné čidlo teploty motoru za pár korun a nepříjemnost ohledně sníženého tlaku na 4. válci. Čili z mých záměrů prodat auto v dobrém stavu za vyšší peníze se spíše posunu do těch průměrných až nižších cen po obeznámení kupce s tímto stavem. Nicméně stále platí, že auto jezdí velmi obstojně a je ve stavu, že příštích minimálně 20 tisíc krom oleje a filtrů nevyžaduje žádnou údržbovou investici.
Ač nerad, jsem se musel nakonec smířit s Mondeem Mk III ovšem s motorem 2.5 V6. Je to velká kráva, ale je zase velmi pohodlné a cítíme se v něm bezpečně. Motor by dle mého názoru mohl jet kapánek lépe, ale je to dáno velkou pohotovostní hmotností vozidla (1500 kg).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.07.2009 11:47, Prodej
Vozidlo prodáno a odhlášeno, vzhledem ke slušnému stavu na svůj věk zůstalo jako "odrazové" auto v rodině. Nakonec jsme se domluvili na celkem rozumné ceně pro obě strany. Doufám, že bude auto ještě nějakou chvilku sloužit. Časem napíšu obdobně vedenou recenzi o Mondeu.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.