0
zpět
 

diskuze k tématu: Mondeo nebo Primera pro čtyřčlennou rodinu?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, japonská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.11.2008 20:37, RE: Rada
potak napsal:
Nevím kde trápí koroze Primeru, ale Mondea často na první pohled vypadající jako zcela bez koroze už na druhý pohled taková nejsou. Reznou tam kam se běžně málokdo podívá. A nejeden kousek zvenku vypadající bezvadně ve skutečnosti drží pohromadě víceméně barva. Děravé nosníky, podběhy, pal začnou lemy a prahy. Moje osobní zkušenost. Na havárku to nesvedete. Kupoval sem ho nové. A to začalo už ve 4 letech stáří. Dodatečné ochranné nástřiky to zpomalili ale i tak už bylo zaděláno. Motor 1.6 je na ...
Tak na to musím reagovat,bohužel ,neb bohudík,žádné takové problémy nemám,Mondeo jsem kupoval v roce 2008,teď s ním jezdí syn,já jsem si koupil nového Forda, i na třetí pohled nemám žádnou korozi,ani žádné jiné problémy jak uvádíš.Ani mi známí takové problémy nemají.Pravdou je,že 1,6i na takové auto je málo,lepší varianta je 1,8i,která plně dostačuje pro rodinné účely.Toto autíčko mohu s klidným svědomím doporučit,ale je třeba dobře vybírat!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.11.2008 09:39, Primera
Ze sve vlastni zkusenosti muzu doporucit Nissana Primeru. Spolehlivy nenarocny pracant s jedinou vadou na "krase" v podobe problemovejsi predni napravy (ale co by clovek cekal u auta s temer 270K km - doufam, ze moc nestocenych). Mam ho jako pracanta ve verzi kombi (W10) a veskere investice vcetne nakupu, prohlidek, dopravy a pojistek (tedy krome benzinu) vysly do necelych 50K kc. Pravda - je to model bez vybavy, ale na zabavu mam zalusk na jineho kandidata z FHI. Mondeo si naopak velice chvalil svagr, asi zalezi kus od kusu, z jine zkusenosti mam totiz neblahe zazitky s kolegovym 1.8 Dieselem. Narval penez do oprav, ale auto netahne, spotreba okolo 9 l (dle jeho vlastnich slov) - nicmene, jak jiz bylo receno, zalezi kus od kusu. S benzinem pry toto nebyva... Hodne stesti pri vyberu. BTW - na to jak je primera "obycejna", tak kraasne drzi stopu a nevim, co jsou naklony v zatackach :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.11.2008 15:35, RE: Vectra B
David V napsal:
Ač tady lehce za Opel kopu , musím souhlasit, že do roku 2000 to ještě žádná sláva není. Pak je to lepší a koroze spíše ukazuje na havárii nebo špatný styl zacházení. Taydy jsou momentálně celkem vyovnaní soupeři a rozumné volby. Chybu neudělá tazatel s žádným autem, ani s Mondeem ani s Primerou, ale osobně bych šáhl minimálně po 2-litru. Primera má jeden známý neduh- praská jí poloosa, bacha na to, je to konstrukční vada, ví se o tom, oprava není přemrštěná, ale jak se to stane, auto už po vlastní ose neodjede.
Já to Mondeo měl s 1.8 a myslím si, že to plně dostačuje, za tech 6 let jsem neměl potřebu stěžovat si na nedostatek výkonu. Tazatel není sportovní řidič a dvoulitr Zetec by měl nejen větší povinné ručení (což je argument nahouby vzhledem k cenám paliv), ale především by měl o něco větší spotřebu i kdyby nejezdil sportovně. Nový Duratec 2.0 má spotřebu skoro stejnou jako 1.8, ale Zetec ne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.11.2008 15:43, RE: Rubal
Kylie napsal:
Spíše budou .. tedy otázka časů zůstává otevřena, ale "změna" systému pojištění je "na spadnutí" ..
Víte co, i ty sazby podle výkonu jsou naprd. Rychlosti jsou dané zákonem a jejich porušování by měla hlídat policie a ne pojišťovny. Vyšší výkon může přispět k bezpečnosti, když umožní rychlejší předjetí. Jediné co se výrazně promítne na škodě při nehodě kromě rychlosti "hlídané zákonem", je HMOTNOST vozidla. To je fyzika. Octavia I s motorem 1.8T 110kW udělá při stejné rychlosti méně škod než Omega B s 2.0i 100kW.

Až toto někomu dojde, tak zatleskám, všechny ostatní způsoby jsou jen promítáním závisti do poplatků z luxusu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.11.2008 15:49, RE: Rada
potak napsal:
Nevím kde trápí koroze Primeru, ale Mondea často na první pohled vypadající jako zcela bez koroze už na druhý pohled taková nejsou. Reznou tam kam se běžně málokdo podívá. A nejeden kousek zvenku vypadající bezvadně ve skutečnosti drží pohromadě víceméně barva. Děravé nosníky, podběhy, pal začnou lemy a prahy. Moje osobní zkušenost. Na havárku to nesvedete. Kupoval sem ho nové. A to začalo už ve 4 letech stáří. Dodatečné ochranné nástřiky to zpomalili ale i tak už bylo zaděláno. Motor 1.6 je na ...
Koroze u Mondea se může vyskytnout jen po špatně opravené těžké havárii. Já měl na Mondeu 1993 korozi na dvou místech - hrana plechu za levým zadním blatníkem cca 2x5 cm, za šest let provozu se to skoro nezměnilo, nebylo to vidět, tak jsem to neřešil. A pak na víku kufru, předchozí majitel strčil molitan pod plast co drží značku. Tam se pak držela voda a kousek tam zrezavěl. Jinak jsem s tím jezdil hodně po Brně, takže soli si to užilo až až, parkoval jsem venku před panelákem a NEREZLO TO. Zespodu to při prodeji po šesti letech vypadalo jako při koupi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.11.2008 17:16, RE: Rada
focus napsal:
Tak na to musím reagovat,bohužel ,neb bohudík,žádné takové problémy nemám,Mondeo jsem kupoval v roce 2008,teď s ním jezdí syn,já jsem si koupil nového Forda, i na třetí pohled nemám žádnou korozi,ani žádné jiné problémy jak uvádíš.Ani mi známí takové problémy nemají.Pravdou je,že 1,6i na takové auto je málo,lepší varianta je 1,8i,která plně dostačuje pro rodinné účely.Toto autíčko mohu s klidným svědomím doporučit,ale je třeba dobře vybírat!
No zrovna Brava (pominu-li jinou přední nápravu, tak je to Marea bez "zadku") má v technickém průkazu zrychlení 0-100 km/h za 11,5 s. To mi opravdu nepřijde špatné na normální ježdění a 190 km/h (GPS ukazovala 195 km/h) jsem s ní jel, takže mi ten motor objektivně slabý zrovna nepřijde. Mondeo s tímto motorem osobně neznám, ale předpokládám, že tam už opravdu slabý bude.
Jinak musím říci, že mne upřímně zaskočila Vaše slova týkající se koroze. Zrovna u Mondea které jsem svého času scháněl mne koroze u většiny nabízených kusů odradila od koupi a já vzal Fiat. Nevím, nejsem odborníkem na Ford, ale pokud jsem měl možnost sledovat diskuze na klubových stránkách, tak na korozi si stěžovala většina majitelů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.11.2008 03:08, Sazby pojištění ..
Koloss napsal:
Víte co, i ty sazby podle výkonu jsou naprd. Rychlosti jsou dané zákonem a jejich porušování by měla hlídat policie a ne pojišťovny. Vyšší výkon může přispět k bezpečnosti, když umožní rychlejší předjetí. Jediné co se výrazně promítne na škodě při nehodě kromě rychlosti "hlídané zákonem", je HMOTNOST vozidla. To je fyzika. Octavia I s motorem 1.8T 110kW udělá při stejné rychlosti méně škod než Omega B s 2.0i 100kW.

Až toto někomu dojde, tak zatleskám, všechny ostatní způsoby jsou jen promítáním...
Do budoucna bych pojištění spíše dle "plnění emisí" viděla ..
Rychlosti jsou danné zákonem (a moc se nedodržují) a pojišťovny je určitě NEhlídají (to pojištění dle výkonu je zatím jen první "krůček" od absolutně nesmyslné "varianty" dle objemu - která je opravdu "na nic"). Někdo moudřejší než já řekl: Koupil jsem si třílitrový vůz, abych mohl jezdit pomalu ..
To je totiž svatá pravda. Se silným vozem nemáte potřebu něco někomu "dokazovat", prostě protože JSTE rychlejší. Při jízdě strahovským tunelem, či na výjezdech z města po dvou-tříproudové středovým pásem oddělené komunikaci, kde je omezena rychlost na ... mne předjíždí kdejaký "vrak" (jedu totiž na tempomat "nudně" předpisově), na "žertíky" jako když nedávno na začátku (v Praze Stodůlkách) plzeňské dálnice byla změněna rychlost ze 100 km/h na 80 km/h (je to dálnice rovná jak podle pravítka, přehledná, se středovým pásem se svodidly ... tak jsem si naštěstí té "změny" všimla a opravdu "trapně" se 82 na tempomat v pravém pruhu "ploužila" - po pár set metrech (samozřejmě) "číhaly" placaté čepice a "masově" sbírali ... (tyhle praktiky fakt "miluju") - to samé "znám" z průjezdu okolo Cukrák (čtyřproudá dálnice kde kilometry a kilometry se "ploužíte" omezenou rychlostí, pokud z té dálnice sjedete na první prašnou úzkou okresku s děsným povrchem - tak TAM můžete jet RYCHLEJI než na dálnici - docela bych chtěla potkat toho kdo to "vymyslel" či "vymýšlí" ..
Jinak s tou fyzikou máte pravdu - to je docela "inovativní", ale rozumné ..
Ano "silné" auto mi vyhovuje(ala) nikoliv pro "nedodržování" předpisů (to dnes "hravě" zvládne i C1 s litrovým motorem), ale právě pro onu "rezervu" výkonu, kterou využijete třeba jednou za rok a úplně "plný" výkon třeba nikdy, ale je DOBŘE, že tam "někde" jsou ..
PS: Ano "závist" zatím v postsocialistických státech "funguje" velmi dobře, než "řešit" jak vydělat na to samé (auto) co má soused, raději ho s korunou obejít (nepěkné, ale stále málem "běžné", řekla bych ..)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.11.2008 03:17, Milý david(e) b!
david_b napsal:
šel bych do primery, ale z doslechu vím, že ani to mondeo není tak špatný, jak se o něm povídá. jinak mám otázku na kylie, jestli jsi nehrála v nějakém pornofilmu, protože tuhle oblast hodně sleduju a myslím, že jsem tě v nějakém filmu zahlíd..dík, david.
Reakce některých dalších "diskutujících" mi přišly docela .., ale váš dotaz až tak ne (ona to, svým způsobem, může být málem i "lichotka" - tedy přirovnání k Doly Buster to věru NEEE!) ..
Ale ne, ani v mládí ani nikdy nee. Mne sice tahle oblast NEbere, tohle mne vskutku NEvzrušuje, ale nejsem "prudérní" - mám "pochopení"
PS: Pohybuji se v trošičku "jiných" sférách a v mládí jsem opravdu pro jednu (evropskou) automobilku pracovala .. (maximálně jste mohl vidět moji fotku - kdysi jsem "pár" článečků do "pár" časopisů napsala ..)
PPS: Mondeo skončilo ve "vyšších" ročnících (nepamatuji se přesně, tak 8-9 let a starší) v tabulkách GÜV (řazeno dle "tříd"/"kategorií" automobilů poslední - na čemž se asi HODNĚ podepsaly ty starší "problémové" diesly, nicméně poslední je "poslední")
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.11.2008 15:05, RE: Sazby pojištění ..
Kylie napsal:
Do budoucna bych pojištění spíše dle "plnění emisí" viděla ..
Rychlosti jsou danné zákonem (a moc se nedodržují) a pojišťovny je určitě NEhlídají (to pojištění dle výkonu je zatím jen první "krůček" od absolutně nesmyslné "varianty" dle objemu - která je opravdu "na nic"). Někdo moudřejší než já řekl: Koupil jsem si třílitrový vůz, abych mohl jezdit pomalu ..
To je totiž svatá pravda. Se silným vozem nemáte potřebu něco někomu "dokazovat", prostě protože JSTE rychlejší. Při jízdě strahovským tun...
Pojištění podle emisí je, s prominutím, pěkná hovadina. Emise nemají na vznik nehody a její následky vůbec žádný vliv. Pojišťovny musí kalkulovat rizikové fatory, které při nehodě způsobují zranění a hmotné škody, mezi ně emise rozhodně nepatří. Objem motoru velice zprostředkovaně (např. Superb 1.4T proti Ford Fiesta 2.0), výkon je o něco lepší, protože rozumný člověk si kupuje auto s použitelným výkonem, ale málo lidí je rozumných a pokud policie začne konečně dělat to co má, pak při dodržení povolených rychlostí může ovlivnit následky havárií opravdu jen hmotnost vozidla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.11.2008 21:56, 166 - Thesis - S-Type
Dobry den,

potrebuju se prepravovat skoro kazdy tyden mezi Svycarskem a Prahou a protoze i tam i tam bydlim hodinu od letiste, auto bude stejne rychle a pohodlnejsi. Mam auta rad, ale v tuhle chvili za auto nechci utratit vic nez 300,000 Kc. Z politickych duvodu nemuzu mit nemecke auto (leda VW/Opel/Ford a to nechci) a japonska auta se mi (vsechna cest jejich technice) moc nelibi. Zvazuji AR 166, Lancii Thesis a Jag S-Type, AR a Jag po faceliftu. U Italu bud 2.4 JTD 129kw nebo 3.0/3.2 u Jaguaru 4.2 benzin, protoze 2.7td je drahy a mensi benziny se pry sypou (byl o tom clanek i tady). Vim, ze ani jedno z tech aut neni vzorem spolehlivosti, ale vsechna jsou hezka, zajimava, pohodlna, a relativne rychla (resp. rychla - Jag). Chtel bych se na vas obratit s otazkou: u ktereho z tech aut je nejmensi pravdepodobnost, ze se z nej zblaznim? :) Diky za komentare a rady atd.

Kocourisko
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.11.2008 22:22, RE: 166 - Thesis - S-Type
kocourisko napsal:
Dobry den,

potrebuju se prepravovat skoro kazdy tyden mezi Svycarskem a Prahou a protoze i tam i tam bydlim hodinu od letiste, auto bude stejne rychle a pohodlnejsi. Mam auta rad, ale v tuhle chvili za auto nechci utratit vic nez 300,000 Kc. Z politickych duvodu nemuzu mit nemecke auto (leda VW/Opel/Ford a to nechci) a japonska auta se mi (vsechna cest jejich technice) moc nelibi. Zvazuji AR 166, Lancii Thesis a Jag S-Type, AR a Jag po faceliftu. U Italu bud 2.4 JTD 129kw nebo 3.0/3.2 u Jaguaru...
SAAB nebo Volvo v benzínu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 22.11.2008 13:24, RE: 166 - Thesis - S-Type
kocourisko napsal:
Dobry den,

potrebuju se prepravovat skoro kazdy tyden mezi Svycarskem a Prahou a protoze i tam i tam bydlim hodinu od letiste, auto bude stejne rychle a pohodlnejsi. Mam auta rad, ale v tuhle chvili za auto nechci utratit vic nez 300,000 Kc. Z politickych duvodu nemuzu mit nemecke auto (leda VW/Opel/Ford a to nechci) a japonska auta se mi (vsechna cest jejich technice) moc nelibi. Zvazuji AR 166, Lancii Thesis a Jag S-Type, AR a Jag po faceliftu. U Italu bud 2.4 JTD 129kw nebo 3.0/3.2 u Jaguaru...
Já bych (celkem jednoznačně) z jmenovaných na první místo dala Jaguar S-type, který považuji za dost NEdoceněný vůz a po faceliftu dokonce naprosto špičkový (a poruch je rozumně ..), motor 2.7 je vynikající, ale je pravdou že mimo česko je docela "oceňovaný" = drahý.
Před AR 166 bych (opět jednoznačně) preferovala Lancii Thesis (jemně jetá se dá koupit za doslova famózní ceny!), na takovéto "porce" kilometrů to chce "příjemnopohodlné" auto.
PS: Já bych k "ozkoušení" doporučila Citroën C6 (právě s motorem 2.7 HDi), což je ve slušné výbavě (Exclusive) nové docela VELMi drahý vůz, ale poté cena dolů letí jak "šílená" (a "provedením" "konstrukcí" "materiály" celkovým "pojetím" hodně NADstandardní vůz) - takže první ročníky bude už za "značněmotivační" cenu ... rozhodně vybíráte ve "výborné" společnosti a momentální situace přejde některým vskutku "neuvěřitelněfantastickyvýhodným" nákupům ojetých (původně velmi drahých) vozů
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 22.11.2008 14:35, RE: Sazby pojištění ..
Koloss napsal:
Pojištění podle emisí je, s prominutím, pěkná hovadina. Emise nemají na vznik nehody a její následky vůbec žádný vliv. Pojišťovny musí kalkulovat rizikové fatory, které při nehodě způsobují zranění a hmotné škody, mezi ně emise rozhodně nepatří. Objem motoru velice zprostředkovaně (např. Superb 1.4T proti Ford Fiesta 2.0), výkon je o něco lepší, protože rozumný člověk si kupuje auto s použitelným výkonem, ale málo lidí je rozumných a pokud policie začne konečně dělat to co má, pak při dodržení p...
Emise pochopitelně nemají souvislost s nehodami (s těmi mají "souvislost" povětšinou řidiči /a ne auta/ a bonusy a malusy docela "fungují" - řekla bych .. myslím, že rozdíly už mohou být docela "značné"), ale onen mírný "tlak" či "motivace" míti "čistší" vůz se mi "líbí" (nový - FENOMENÁLNÍ dieslový třílitr od bmw plní Euro 6 platné od 2014 - již NYNí - mně se to líbí a mně se líbí, že mne /tedy mimo česko, např. v německu/ pojišťovna "motivuje" na takový vůz a takový motor "myslet").
A u nových vozů nejde samozřejmě jen o emise, jsou v reálu daleko bezpečnější (aktivně i pasivně) - takže na úplnou "hovadinu" bych to neviděla ..
S tím výkonem také nemohu až tak souhlasit (alespoň mě osobně výkonová rezerva "vyhovuje"). Největší neštěstí je (a to se jistě shodneme) mladý "nevybouřený" mladík s xy let starým bazarovým silným ... třeba bmw - to opravdu JE riziko! Člověk s praxí jezdí se silným vozem stejně jako se slabým, "jen" ještě "klidněji" "jistěji" "bezpečněji" atd.
PS: Nějak se mi v hlavě "zasekla" vzpomínka na jízdu z Linz směr Wien po rakouské "hlavní" dálnici A1, kde v klidu "pluly" v pravém pruhu i vozy jako je Porsche či dokonce jedno Ferrari jsem potkala, třeba i předjely a na chviličku nepatrně zrychlily, ale hned se zase zpět do pravého pruhu zařadily. Odpoledne jsem hranice u Znojma přejela a v Jihlavě po D1 do Prahy zamířila - DĚSIVÝ rozdíl v "situaci" na silnici vám asi popisovat nemusím, stejně jako fakt, že po té rakouské zřejmě v průměru daleko modernější, silnější, rychlejší vozy přitom jely ..
PPS: Jinak s tou hmotností máte samozřejmě pravdu, ale momentálně bych já osobně spíše pro další "zvýšení" "rozlišení" malusů a bonusů byla .. (úplně bez legrace, kdo desítky let - jako já .-) - bez problémů bez nehody jezdí /možná i s "bonusem" vozu plnícím nějaké to Euro ../ opravdu MALÉ NÍZKÉ pojistné, kdo např. dvě tři či více nehod způsobil - BIG pojistné, klidně dvou či třínásobné od současného, nechť platí)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.11.2008 16:14, RE: Sazby pojištění ..
Kylie napsal:
Emise pochopitelně nemají souvislost s nehodami (s těmi mají "souvislost" povětšinou řidiči /a ne auta/ a bonusy a malusy docela "fungují" - řekla bych .. myslím, že rozdíly už mohou být docela "značné"), ale onen mírný "tlak" či "motivace" míti "čistší" vůz se mi "líbí" (nový - FENOMENÁLNÍ dieslový třílitr od bmw plní Euro 6 platné od 2014 - již NYNí - mně se to líbí a mně se líbí, že mne /tedy mimo česko, např. v německu/ pojišťovna "motivuje" na takový vůz a takový motor "myslet").
A u novýc...
Není šance, že bychom se dohodli. Pojišťovna má pojišťovat rizika a v případě povinného ručení dokonce jen ta rizika, že nějakou škodu spáchám. To znamená, že ji nezajímají nejen emise mého vozu, ale dokonce ani pasivní bezpečnost mého vozu (počet airbagů). Nanejvýš tak aktivní bezpečnost, tedy podpora předcházení havárii jako ABS a ESP. Do svých výpočtů může zahrnout mou historii, je to jeden z faktorů, ale do výběru mého vozu a jeho emisních norem mi nemá co kecat. Do toho, z titulu své funkce, může kecat Bursík se svými ekoligickými daněmi, mnohem více místní samospráva omezením vjezdu do centra měst autům s vysokými emisemi, ale pojišťovna má jiný úkol.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.