0
zpět
 

diskuze k tématu: Momenty a výkony - máte v tom jasno?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:09,
Pěkný článek. Jenom tady není zohledněno, že se to nehodí na pokecání do hospody. Málokdo tomu totiž rozumí. A tak dále to bude vypadat tak, že frajer co má fáčko si bude chtít kupovat fabču 1,4 protože nebude chápat, že 1,2 má větší krouťák než jeho 1,3 ve fáčku. Přece nebude poslouchat v hospodě, že si koupil 1,2 když před tím měl 1,3 Ten vidí jenom čísla, ale běda aby nad tím přemýšlel ! Ale jinak díky za vysvětlení
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:13, RE: Výkon vs moment
anonym napsal:
Docela blabol.
VYKON = prace / cas
nebo VYKON = kroutici_moment * uhlova_rychlost
z cehoz vyplyva, ze vykon dopoctu z krivky krouticiho momentu a znalosti uhlove rychlosti motoru v danem bode!
Zrychleni v danem spektru otacek se urci podle velikosti krouticiho_momentu a JEHO ZMENY v danem spektru. Pokud je krivka krouticiho_momentu spicata (=ma ostry vrchol s velkou hodnotou) motor ma dobry zatah pri otackach odpovidajici spicce. Zrychleni vsak bude spatne.

Benzinove motory maji maly kroutici m...
Tak s tím zrychlením v daném spektru otáček nesouhlasím.

Co když má motor papírově změnu krouťáku k horšímu, ale přesto se při MALÉ zátěži při daných startovních otáčkách ochotněji vytočí než jiný motor, který má plochou křivku? Je vidět, že jsi nepochopil, co jsem myslel. Jde taky o rychlost reakce řídící jednotky, časování všeho možného - vstřiku, zážehu, ventilů a podobné serepetičky, které můžou být při nezměněné momentové charakteristice u některého motoru prostě lepší a tím se líp vytáčí.

A ještě jednou polopaticky: krouťák ani jeho změny nerovná se ochota motoru zvyšovat otáčky při nízké nebo nulové zátěži (po rovině na 1-čku nebo 2-ku, případně prošlápnutí plynu na neutrál). Chápu, že při plné zátěži by se to dalo brát, ale o tom jsem nemluvil.

Jinak papírově hodnota zrychlení cca odpovídá průběhu momentu, výkonu i váze auta, ale u některých aut je to trochu jinak - oproti těmhle papírovým předpokladům zrychlují trochu víc nebo míň. To je právě ta vytáčivost, na kterou se ptám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:16, RE: Výkon vs moment
anonym napsal:
Pěkná cipovina.

Iáááá

Osel

PS: Jakej krouťák má Osel? A včil mudruj!
Osel ma nejvetsi kroutak po pelynku a durmanu. Pak se krouti o sto 6.

2 Traits Securite
Vyrobce osliho kabanosu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:17, RE: Drsoň
anonym napsal:
K tomu krouťáku a výkonu !
Důležitý je skoro a pouze KROUŤÁK, proč ? Namontujte dejme tomu do velké limuzímy motor z Tatry 815 - 230kW (http://www.ason.cz/motory.php) a uvidíte, motor má sice tunu ale pojedete jak raketa, páč krouťák je 1150 Nm ! Naopak narvěte motor z osobáku o stejné kilovatáži do Tatry a možná se bez nákladu rozjedete na jedničku, páč máte malý krouťák a taky malej "GD KVADRÁT " MOTORU !!!! (SÍLA SETRVAČNOSTI)
zase jeden chytrák.

Když budu mít stejný výkon, tak ten motor zpřevoduju víc do lehka a ten krouťák tam bude taky, ty rozumbrado...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:22, RE: Výkon vs moment
David V napsal:
Ne to ani nemusím reagovat, všechno podstatné je napsané hned pod příspěvkem. člověče tos vymyslel sám nebo vyčet od někoho "erudovanýho"? Mimo to, schopnost a údernost zrychlení má právě na "svědomí" kroutící moment, respektive v automobilismu se tomu říká točivý moment. Výkon motoru nedokážu rozumně transformovat do hmatatelných projevů. Je to pro mě čistě výpočtová veličina. Myslím, že výborné je srovnat dva stejně výkonné motory - motor z auta 100 kW a cca 180-200 Nm a z motorky 100kW 100 N...
A nepsalo se v článku, že výkon udává, jak bude auto (motorka) zrychlovat?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:26, RE: Výkon vs moment
anonym napsal:
Tak s tím zrychlením v daném spektru otáček nesouhlasím.

Co když má motor papírově změnu krouťáku k horšímu, ale přesto se při MALÉ zátěži při daných startovních otáčkách ochotněji vytočí než jiný motor, který má plochou křivku? Je vidět, že jsi nepochopil, co jsem myslel. Jde taky o rychlost reakce řídící jednotky, časování všeho možného - vstřiku, zážehu, ventilů a podobné serepetičky, které můžou být při nezměněné momentové charakteristice u některého motoru prostě lepší a tím se líp vytáčí....
Jo a nepočítám jen vliv odstupňování převodovky, aby mne někdo nechytal za slovo. Je tam skutečně i *něco* navíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:33, RE: Drsoň
anonym napsal:
zase jeden chytrák.

Když budu mít stejný výkon, tak ten motor zpřevoduju víc do lehka a ten krouťák tam bude taky, ty rozumbrado...
Ježiš, ty jseš pablb ! No tak si do babety namontuj 2,5 kW modelářskej leteckej motorek ! )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:33, RE: Drsoň
anonym napsal:
K tomu krouťáku a výkonu !
Důležitý je skoro a pouze KROUŤÁK, proč ? Namontujte dejme tomu do velké limuzímy motor z Tatry 815 - 230kW (http://www.ason.cz/motory.php) a uvidíte, motor má sice tunu ale pojedete jak raketa, páč krouťák je 1150 Nm ! Naopak narvěte motor z osobáku o stejné kilovatáži do Tatry a možná se bez nákladu rozjedete na jedničku, páč máte malý krouťák a taky malej "GD KVADRÁT " MOTORU !!!! (SÍLA SETRVAČNOSTI)
Ono by bylo rozumnější porovnávat jen samotné motory. Motor z nákladní tatry o výkonu 230KW bude mít stejnou sílu jako menší motor z limuzíny o stejném výkonu 230KW. Rozdíl bude pouze v tom, že motor z tatry se bude točit 4x pomalejc než motor z limuzíny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:36, RE: Drsoň
anonym napsal:
Ježiš, ty jseš pablb ! No tak si do babety namontuj 2,5 kW modelářskej leteckej motorek ! )
Pablb jsi ty, když chceš cpát vysokootáčkovej modelářskej motor z letadýlka do babety, nicméně čistě po teoretické stránce by to s brutálním zpřevodováním samozřejmě šlo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:41,
vykon=krutiaci moment*uhlova rychlost=(krutiaci moment*2*pi*otacky)/60=(krutiaci moment*pi*otacky)/30

to, ze je auto vykonnejsie znamena, ze plocha pod krivkou vykonu je vyssia a auto ma vacsiu silu. Ak niekto napise, ze diesel je vykonnejsi, lebo taha odspodu tak je zrejme nepochopil rovnicu na zaciatku prispevku. Autor clanku to pekne vystihol, ze jedine podla coho sa da posudit dany motor je jednoducho moznost sa s nim zviest. Ja nechapem ludi co si myslia, ze tym ze ich 1,9 Tdi kopne do chrbta a o chvilu musia preradovat hore znamena, ze ma ich auto vyssi vykon. Aj ked aj diesel ma co to do seba a ja nezatracujem ziadnu sposob pohonu. Ked konstrukteri dosiahnu konstantneho krutiaceho momentu tak vykon motora bude s linearnym narastom otacok pekne linearne rast, kdezto pri spravnom linearnom poklese krivky krutiaceho momentu s vhodnou smernicou sa da dosiahnut konstantny usek preibehu vykonu, tak ako je tomu pri 1,8 Tsi. Ale to ako auto pojde s takouto charakteristikou cisto zalezi na odporovych silach, tie totizto linearne byt nemusia, napr odpor vzduchu nad ryhlostou 160 km/h rastie uz kvadraticky s rastucou rychlostou. A to ako sa auto sprava na ceste vela zalezi od sprevodovania, konstrukteri sa snazia najst kompromis medzi zrychlovanim na danom prevodovom stupni a aj spotrebou. Tak ako ma kazdy iny sposob jazdy tak aj kazdemu moze vyhovvovat iny priebeh.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:42, RE: Drsoň
anonym napsal:
Pablb jsi ty, když chceš cpát vysokootáčkovej modelářskej motor z letadýlka do babety, nicméně čistě po teoretické stránce by to s brutálním zpřevodováním samozřejmě šlo.
nenapsal bych to líp...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:45, RE: Drsoň
anonym napsal:
Pablb jsi ty, když chceš cpát vysokootáčkovej modelářskej motor z letadýlka do babety, nicméně čistě po teoretické stránce by to s brutálním zpřevodováním samozřejmě šlo.
Panebože, jó, zpřevoduj to na 1 miliardtinu a vodtáhleš tím celej vlak ! )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:48, RE: Drsoň
anonym napsal:
Panebože, jó, zpřevoduj to na 1 miliardtinu a vodtáhleš tím celej vlak ! )
pokud má ten motůrek maximum otáček třeba 12000 nebo kolik a babeta třeba 4000, tak je poměr zpřevodování 1/3. Kde je problím, ty rozumbrado?

Se mi líbí, že když se někdo sekne a pozná svou chybu, tak kolem sebe začne kopat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:54, RE: Normy
anonym napsal:
Bylo by také přínosné pohovořit o různých normách pro měření výkonu (např. SAE vs. DIN), kdy se u japonských a amerických vozů používala (pužívá?) norma SAE, dle které je výkon asi o 101% vyšší než dle německé DIN a dobře to pak vypadá..
to jako ze vice nez dvojnasobny??? To asi ne...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:54, RE: Normy
anonym napsal:
Bylo by také přínosné pohovořit o různých normách pro měření výkonu (např. SAE vs. DIN), kdy se u japonských a amerických vozů používala (pužívá?) norma SAE, dle které je výkon asi o 101% vyšší než dle německé DIN a dobře to pak vypadá..
to jako ze vice nez dvojnasobny??? To asi ne...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:57, RE: Drsoň
anonym napsal:
Ono by bylo rozumnější porovnávat jen samotné motory. Motor z nákladní tatry o výkonu 230KW bude mít stejnou sílu jako menší motor z limuzíny o stejném výkonu 230KW. Rozdíl bude pouze v tom, že motor z tatry se bude točit 4x pomalejc než motor z limuzíny.
Tomuhle vysvětlení by už ti výpitci měli rozumět -))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:57, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Pěkný článek. Jenom tady není zohledněno, že se to nehodí na pokecání do hospody. Málokdo tomu totiž rozumí. A tak dále to bude vypadat tak, že frajer co má fáčko si bude chtít kupovat fabču 1,4 protože nebude chápat, že 1,2 má větší krouťák než jeho 1,3 ve fáčku. Přece nebude poslouchat v hospodě, že si koupil 1,2 když před tím měl 1,3 Ten vidí jenom čísla, ale běda aby nad tím přemýšlel ! Ale jinak díky za vysvětlení
no ono je nejlepší se vždycky v tom autě projed, když už něco kupuju a nespoléhat jen na tabulkové hodnoty...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 12:58, RE: Drsoň
anonym napsal:
Ono by bylo rozumnější porovnávat jen samotné motory. Motor z nákladní tatry o výkonu 230KW bude mít stejnou sílu jako menší motor z limuzíny o stejném výkonu 230KW. Rozdíl bude pouze v tom, že motor z tatry se bude točit 4x pomalejc než motor z limuzíny.
No a když se na motor z limuzíny dá reduktor 1/4, tak se rozdíl kromě zvuku skoro nepozná (pokud je křivka průběhu výkonu bez jednotek tvarem u obou motorů alespoň trochu podobná ). Mimochodem zajímavé, že Fabia zrychluje podobně s 1,9SDi i 1,2HTP (stejný výkon, ale při různých otáčkách a krouťácích).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 13:06, RE: Výkon vs moment
anonym napsal:
Tak s tím zrychlením v daném spektru otáček nesouhlasím.

Co když má motor papírově změnu krouťáku k horšímu, ale přesto se při MALÉ zátěži při daných startovních otáčkách ochotněji vytočí než jiný motor, který má plochou křivku? Je vidět, že jsi nepochopil, co jsem myslel. Jde taky o rychlost reakce řídící jednotky, časování všeho možného - vstřiku, zážehu, ventilů a podobné serepetičky, které můžou být při nezměněné momentové charakteristice u některého motoru prostě lepší a tím se líp vytáčí....
No ty ses teda kokot !!!
Clovek jenom zasne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.06.2008 13:10, RE: Drsoň
anonym napsal:
pokud má ten motůrek maximum otáček třeba 12000 nebo kolik a babeta třeba 4000, tak je poměr zpřevodování 1/3. Kde je problím, ty rozumbrado?

Se mi líbí, že když se někdo sekne a pozná svou chybu, tak kolem sebe začne kopat...
Có ? Jakou chybu ! Vezměme případ "motůrek (letecký ) a babetový, řekněme že mají stejný výkon 2 kW ale krouťák 1 a 10 Nm tak motůrek musíš zpřevodovat 10 x ! Proti Tatrováckému 1000 x ! Ovšem tím dostáváš k elementu rychlosti, páč Watt je Joule.sekunda a Joule = m.a.s , a jsme doma ! Krom toho krouťák si můžeš představit jako sílu na páce otáčející se kolem pevného bodu, pokud je délka páky konstantní (průmer pneumatiky) pak 1/10 krouťáku logicky vykoná desetinový výkon ! No a jsme u toho, proč motor lokomotivy má 300 kW ale krouták 20 kNm !
reagovat
  1 2 3 ... 5


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.