0
zpět
 

diskuze k tématu: Mesicne 4000km , 80% dalnice jake auto?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
mori
počet příspěvků2
datum registrace18.01.2017
Středa 18.01.2017 19:37, Mesicne 4000km , 80% dalnice jake auto?
Dobry den.Prosim o radu.Pracuji v D a veskere moje cestovani je po dalnicich. Lib. -Praha - Plzen - Mnichov.Jsem monter tzn. vlastni vercajk - vetsi kufr. Chtel bych auto do 210 000,- kc s min nez 200 000km.Opravdu mesicne nalitam spoustu km.
Ted k veci ..chtel jsem octuli 2 rs 2.0 tdi 125kw ,jenze jsem cetl ,ze to jsou poruchove a zaroven hrozne motory s praskajici hlavou.Dale,ze do roku 2007 se delali PD (cerpadlo- tryska) a taky zadna slava.. max ten Common rail ve 2.0 tdi ,ktery nemuzu nejak porad najit.popripade superb.
Ford mondeo, toyota avensis ci passat v techto autech absolutne nemam sajn co a jak vydrzi a zda jezdi dobre za dobrou spotrebu
.cely zivot jsem benzinak, ale to co bych chtel 1.8 tsi octuli by me sezrala.nejsem zadnej zavodnik staci mi 130km/h ,tempomat a pravy pruh.Opravdu uz si nevim rady..tu v D kdyz se divam po bazarech vse pres 220tis. km . coz neni spatne pokud vim ze je radna serviska
.Dekuji za radu hezky den
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Středa 18.01.2017 21:03, RE: Mesicne 4000km , 80% dalnice jake auto?
Vybíral bych mezi Citroen C5, Peugeot 508 oboje 2.0HDI 120kw, případně 2.2HDI v automatu nebo Laguna III s 2.0DCI. Budou mít najeto mín než těch 200 tisíc a zároveň budou 2011+ což u Passata bude v té ceně asi těžko. A při nájezdu 4000km/měsíc je lepší co nejnovější s málo km než pak doufat, jestli to do toho Německa dojede.
Toyotu a ani žádného jiného Japonce v naftě nebrat!!
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Středa 18.01.2017 21:05, acta rs
Zajimave ze jste se zhlidnul zrovna v octavce rs, na dalnici s tempomatem absolutne nevyuzijete prednosti sportovniho vozu, ba naopak tvrde naladeny podvozek vas brzy omrzi. Ten superb dava mnohem vetsi smysl. Ale jelikoz vy jste ten, kdo cestuje pravidelne po dalnici do nemecka, tak by jste to mel znat lepe nez ja.
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Středa 18.01.2017 21:08, RE: Mesicne 4000km , 80% dalnice jake auto?
PatM napsal:
Vybíral bych mezi Citroen C5, Peugeot 508 oboje 2.0HDI 120kw, případně 2.2HDI v automatu nebo Laguna III s 2.0DCI. Budou mít najeto mín než těch 200 tisíc a zároveň budou 2011+ což u Passata bude v té ceně asi těžko. A při nájezdu 4000km/měsíc je lepší co nejnovější s málo km než pak doufat, jestli to do toho Německa dojede.Toyotu a ani žádného jiného Japonce v naftě nebrat!!



"žádného jiného Japonce v naftě nebrat!!"

Proboha proč? Zkus si prečíst nějakou recenzi na hondu accord s dieslovym motorem, možná změníš názor.
reagovat
mori
počet příspěvků2
datum registrace18.01.2017
Středa 18.01.2017 21:30, Bronn
Dobry den. mate pravdu s tim podvozkem, ale predevsim u te RS se mi libi vybava a pro me pohodlne sedačky a samozrejme vykon,ktery urcite vyuziju a za ty penize super

reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Čtvrtek 19.01.2017 00:36, RE: Mesicne 4000km , 80% dalnice jake auto?
Bronn napsal:
PatM napsal:
Vybíral bych mezi Citroen C5, Peugeot 508 oboje 2.0HDI 120kw, případně 2.2HDI v automatu nebo Laguna III s 2.0DCI. Budou mít najeto mín než těch 200 tisíc a zároveň budou 2011+ což u Passata bude v té ceně asi těžko. A při nájezdu 4000km/měsíc je lepší co nejnovější s málo km než pak doufat, jestli to do toho Německa dojede.Toyotu a ani žádného jiného Japonce v naftě nebrat!!
"žádného jiného Japonce v naftě nebrat!!"Proboha proč? Zkus si prečíst nějakou recenzi na hondu accord s dieslovym motorem, možná změníš názor.


No tuhle vyjímku jsem zapoměl, ale za ty peníze bude 10 let stará s 103kw motorem což je na dálnici trochu málo pokud nechce nikoho při každém předjíždění zdržovat.

Co je úžasného na koktávce RS s 250k km z roku 2008? Když ty auta co jsem psal budou tak o 3 roky novější a nájezd o 50-100k km nižší a výbava bude minimálně stejná pokud ne i větší
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Čtvrtek 19.01.2017 12:38, rs
uzasna je treba ta nalepka RS na aute
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Čtvrtek 19.01.2017 14:18, najezd vs. ojete auto
Nezlobte se, ale to nikoho netrklo, ze najede 50k rocne?
To si primo rika o nove auto nebo operak.

za 210k sezene auto stredni tridy, ktere bude mit nalitano 200+ a to nejlepsi bude mit davno za sebou.



reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 19.01.2017 15:18, RE: najezd vs. ojete auto
Tommm napsal:
Nezlobte se, ale to nikoho netrklo, ze najede 50k rocne?To si primo rika o nove auto nebo operak.za 210k sezene auto stredni tridy, ktere bude mit nalitano 200+ a to nejlepsi bude mit davno za sebou.


Podle me, ciste z financniho hlediska, se stale vyplati rozumne ojete Auto. Vezmu muj vlastni priklad, koupil jsem C5 2011 za 213tis, 20 jsem dal za prvni servis, Auto ma najeto 200tis km. Fap se zaplni za 58tis km - vymena 30tis, pokud odejdou vstrikovace tak je to cca 20 tis. Turbo se da dneska bezne repasovat okolo 12 tis, mam Automat, takze dvouhnota by nemela odejit. Kompletni GO automatu je cca 35 tis. Takze kdyz to sectu, absolutne nejcernejsi scenar je 213+20+30+20+12+35= 330tis, v podstate tim ziskate hlavni soucastky temer ve stavu noveho auta, ktere vam vydrzi opet dalsich 200 tis km minimalne. Takze 330 tis, a cena Meho vozu v novote je okolo 700 tis. Takze mam dalsich 400 tis, ktere mohu investovat kamkoli jinam. A neporovnavejte prosim, ze za 330 lze koupit Nova Fabie nebo I30, to nejsou auta konkurenci Mondeu, C5....A mozna se to nekomu nebude libit, ale octavia je podle me o pul tridy vys nez I30. I kdyz RS bych zrovna nebral osobne a spis bych uvazoval o klasickem 2,0TDI. Nemam nic proti I30, sam jsem uvazoval, jestli koupit ojetou C5 nebo novou I30 a nakonec rozhodlo pohodli a velikost kufru a misto vevnitr, ale Hyundai jinak neni spatny Auto.
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Čtvrtek 19.01.2017 19:40, RE: najezd vs. ojete auto
mufik.martin napsal:
Tommm napsal:
Nezlobte se, ale to nikoho netrklo, ze najede 50k rocne?To si primo rika o nove auto nebo operak.za 210k sezene auto stredni tridy, ktere bude mit nalitano 200+ a to nejlepsi bude mit davno za sebou.
Podle me, ciste z financniho hlediska, se stale vyplati rozumne ojete Auto. Vezmu muj vlastni priklad, koupil jsem C5 2011 za 213tis, 20 jsem dal za prvni servis, Auto ma najeto 200tis km. Fap se zaplni za 58tis km - vymena 30tis, pokud odejdou vstrikovace tak je to cca 20 tis. Turbo se da dneska bezne repasovat okolo 12 tis, mam Automat, takze dvouhnota by nemela odejit. Kompletni GO automatu je cca 35 tis. Takze kdyz to sectu, absolutne nejcernejsi scenar je 213+20+30+20+12+35= 330tis, v podstate tim ziskate hlavni soucastky temer ve stavu noveho auta, ktere vam vydrzi opet dalsich 200 tis km minimalne. Takze 330 tis, a cena Meho vozu v novote je okolo 700 tis. Takze mam dalsich 400 tis, ktere mohu investovat kamkoli jinam. A neporovnavejte prosim, ze za 330 lze koupit Nova Fabie nebo I30, to nejsou auta konkurenci Mondeu, C5....A mozna se to nekomu nebude libit, ale octavia je podle me o pul tridy vys nez I30. I kdyz RS bych zrovna nebral osobne a spis bych uvazoval o klasickem 2,0TDI. Nemam nic proti I30, sam jsem uvazoval, jestli koupit ojetou C5 nebo novou I30 a nakonec rozhodlo pohodli a velikost kufru a misto vevnitr, ale Hyundai jinak neni spatny Auto.


To se nezlobte, ale nepocitate TCO (total cost of ownership). Neberete v potaz potencionalni prodejni hodnotu vozu.
Auto je namahane celkove muze vam odejit "vsechno" .... EGR, vstrikovace, turbo, musite delat rozvody, spojka, dvojhmota, muze odejit cerpadlo coz se muze rovnat prdla hlava, tesneni pod hlabou muze odejit, alternator muze odejit, musite resit servis podvozku.

Zdalena ste nevyjmenoval vse.

Navic to chapu tak, ze on potrebuje jezdit a ne opravovat auto a premyslet, kde co musi opravit.

Pokud koupite rocni vozdilo plus minus 40k km, tak ve stredni tride ste nekde okolo 600k kreditu - mondeo napr.

po 3 letech by mu to delalo jeho 150k + 40k km = 190k km. Auto by prodal za 350 cca.

To znamena 250 000 naklad na vuz bez servisu. Pridate pravidelne prohlidky, vymeny oleje, filtry a spotrebni material jako brzdy. Nepredpokladam nic mimoradneho u noveho vozu.

takze by mel naklad cca 250k + cca 40k na servisni prohlidky a olej plus nejake drobne na pneu.

Celkem 290 000 / 36 mesicu = 8 000 na mesic.


Octavie je nizsi stredni, v tom se cestovat pravidelne na dlouhe vzdalenosti neda. Musi se jit do stredni tridy. Uz jen komfort jizdy a celkove vetsi rozmery vozu - pohodlnejsi jizda ve vyssich rychlostech. Odhlucneni vozu atd.
Nikdo se na me nemuze zlobit, ale ani octavie ne nemuze rovnat superbu/mondeu/c5/isnsignii v techto dalnicnich vlastnostech.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Čtvrtek 19.01.2017 20:29, RE: najezd vs. ojete auto
Když koupí rok staré auto tak do 200k km tam nebude muset nic opravovat? Na to bych si u těch nových aut teda nevsadil.
Navíc pokud koupí roční Mondeo za 600k tak ho za 3 roky s 200k km prodá tak za 250 tisíc a to bude rád a ne za 350 stačí se podívat kolik je cena u 4 roky starých Mondeí a 350 to rozhodně není...takže to máme ztrátu 350 000,- takže ikdyby koupil auto za 200 a nacpal 130 do servisu tak mu pořád ještě 20k zůstane a může ho klidně hodit na vrakoviště ve skutečnosti ho může ještě za nějakých 100 tisíc prodat
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Čtvrtek 19.01.2017 23:10, RE: najezd vs. ojete auto
PatM napsal:
Když koupí rok staré auto tak do 200k km tam nebude muset nic opravovat? Na to bych si u těch nových aut teda nevsadil. Navíc pokud koupí roční Mondeo za 600k tak ho za 3 roky s 200k km prodá tak za 250 tisíc a to bude rád a ne za 350 stačí se podívat kolik je cena u 4 roky starých Mondeí a 350 to rozhodně není...takže to máme ztrátu 350 000,- takže ikdyby koupil auto za 200 a nacpal 130 do servisu tak mu pořád ještě 20k zůstane a může ho klidně hodit na vrakoviště ve skutečnosti ho může ještě za nějakých 100 tisíc prodat


Soucasne ceny pri parametrech 4 let stari a 190k najeto sou cca 300 000 Kc.
Za 350 jde nejvyssi nabidka a potom to klesa.

Tedy muzete pocitat 300 000 uplne klidne.

Dosadte si tam cisla, dle vasich zkusenosti. Pokud ste tedy mel nove auto stredni tridy a provozoval ho v tomto rezimu.

Pokud ne, tak jen plkate.

Pokud koupi ojete auto za 200k kreditu, tak bude vic v servisu nez v Nemecku. To je muj nazor.
Mam kompletni historii Fordu Mondeo MK3 koupeneho s cenouvkou cca 320 000. Melo najeto (zaokrouhleno) 130 000 km. Nyni jde na 280 000. Mam vsechny faktury za provoz vozu krome PHM. Vim tedy, kolik to stalo. Komplet.

Radeji nove auto a pak prodat, nez rsit nejakou vylitanou fleetovou vrazdu :D
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 20.01.2017 06:57, diesely
poslední bezproblémový koncernový diesel byl 1,9 tdi - pd

další "držáky" jsou 1.4 D-4D od toyoty, 1.7 CDTi od isuzu montovaný do opelů a celolitinový 1,8 tdci od fordu
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 20.01.2017 07:18, RE: najezd vs. ojete auto
Tommm napsal:
PatM napsal:
Když koupí rok staré auto tak do 200k km tam nebude muset nic opravovat? Na to bych si u těch nových aut teda nevsadil. Navíc pokud koupí roční Mondeo za 600k tak ho za 3 roky s 200k km prodá tak za 250 tisíc a to bude rád a ne za 350 stačí se podívat kolik je cena u 4 roky starých Mondeí a 350 to rozhodně není...takže to máme ztrátu 350 000,- takže ikdyby koupil auto za 200 a nacpal 130 do servisu tak mu pořád ještě 20k zůstane a může ho klidně hodit na vrakoviště ve skutečnosti ho může ještě za nějakých 100 tisíc prodat
Soucasne ceny pri parametrech 4 let stari a 190k najeto sou cca 300 000 Kc.Za 350 jde nejvyssi nabidka a potom to klesa.Tedy muzete pocitat 300 000 uplne klidne.Dosadte si tam cisla, dle vasich zkusenosti. Pokud ste tedy mel nove auto stredni tridy a provozoval ho v tomto rezimu.Pokud ne, tak jen plkate.Pokud koupi ojete auto za 200k kreditu, tak bude vic v servisu nez v Nemecku. To je muj nazor.Mam kompletni historii Fordu Mondeo MK3 koupeneho s cenouvkou cca 320 000. Melo najeto (zaokrouhleno) 130 000 km. Nyni jde na 280 000. Mam vsechny faktury za provoz vozu krome PHM. Vim tedy, kolik to stalo. Komplet.Radeji nove auto a pak prodat, nez rsit nejakou vylitanou fleetovou vrazdu :D


Ja vcelku chapu Vase nazory a osobne bych tez nejradeji koupil nove Auto, ale 1. vetsina z nas si nemuze dovolit dat do auta 600 tis 2. bral jsem to ciste matematicky. Pokud pominu napriklad taxikare, ktereho Auto vylozene zivi a vydelava mu - tam je jasny nakup noveho auta...ale pokud vezmu Auto na dojizdeni do prace tak tam zu to neni vylozene nutne. Z noveho auta jte presel k rocnimu vozu, tim uz tazatel preci jen usetri, ale pokud chcete pouzivat vyraz TCO (bud jste cetl pozorne clanky na Tipcars a nebo mate vyraz z prace, kde spravujete vozovy park) tak musite brat v potaz tedy i dalsi veci noveho/rovniho auta. Takze 600 tis ma malokdo v hotovosti, takze uver/Leasing kde preplatite. Pojistka na takove Auto je mnohem drazsi, servisovat vicemene musite ve znackovem servisu (pokud se chcete vyhnotu tahanicim s automobilkou ohledne reklamace - znackovy servis je predrazeny). V cem s vami souhlasim, je vysoka pravdepodobnost, ze autu se nic zasadniho nerozbije, ale jak jste zminil vyssi nakaldy u me typu: brzdy, Pneu, podvozek, rozvody, Turbo,vstriky a dalsi dily budete muset menit i na novem aute, zaruka vam skonci po 100 tis km a pak si stejne vse hradite sam. Turbo a dvouhmota, vstriky casto vydrzi i 300 tis a vice, zalezi na peci majitele a na stesti na kus. Bohuzel ceny za prodej 4 leteho vozu s 200 Tis km ktere jste uvedl neodpovidaji uplne realite. Pres inzerci za takovou cenu neprodate a vykupni cena bazaru je mnohem nizsi....moje C5 mela cenovku 229 a bez vetsiho boje jsem ji koupil za 213 a stale mel bazar provizi. Takze puvodni majitel musel dostat jeste mene. Jinak prodejni cena vozu je tez dulezita, jak jste zminil TCO tak je nutne pocitat i se ztratou hodnoty vozu pri naslednem prodeji. Jinak ja vyjmenoval nejdrazsi polozky na servis: vstriky, Turbo, FAP, dvouhmota. Dalsi servis, ktery jsem neuvedl je relativne levny: podvozek, brzdy, Pneu, rozvody atd, ale tento servis budete delat i na novem/rocnim aute. V cem s vami ale nesouhlasim, ze Auto s 200 tis km bude vic stat v servisu nez jezdit do Nemecka. To nevim, jak muzou jezdit auta co maji 10 let a v "realu" tim padem maji najeto dvakrat tolik a presto jezdi vcelku spolehlive. Hlavne podvozek, brzdy, Pneu, rozvody, FAP, dvouhmota, Turbo, vstriky neodejde ze dne na den (pokud nenatankujete spatnou naftu) vzdy se to da pri vymene oleje zkontrolovat a odhadnout, ktere soucastky jiz jsou zancne opotrebovane. Na vymenu oleje musite tak jako tak, takze behem jedno dne kdy meni olej, vam udelaji i brzdy, rozvody, podvozek a vse mozne okolo, takze v servise nestravite o tolik vice casu. Ale noveho/rocniho auta vas muzou potkat stejne zavady po skonceni zaruky, ktera je vetsinou 4 roky nebo 120tis km. Takze majitel koupi Auto s 40t km a za 12-18 mesicu mu stejne skonci zaruka. A i kdyby mu v zaruce odesli vstriky, podvozek, brzdy tak to si bude hradit ze sveho protoze je to bud spotrebni dil a nebo servis odmite reklamaci z duvodu "spatne nafty". A soudni tahanice znamena Auto odstavit. Jsem zastancem novych veci, lednicku, mobil atd taky kupuji novou. Auto bych tez koupil nejradsi nove, ale nemam na to asi jako vetsina lidi a ztrata hodnoty je obrovska u aut vyssich trid. Je mi jasne, ze bez lidi a firem co kupuji Nova auta bych nemel ani ja kde koupit ojetinu....ale pokud se na to kouknu opravdu pohledem TCO a Auto neni vydelecne, ale jen dopravni prostredek, tak pak jde o to, najit tu "idelani hranici" kdy Auto koupim co nejlevneji a pritom budu mit co nejnizsi naklady na servis. Pro me je tato idealni hranice cca 3 - 5 let stari bez ohledu na kilometry, ale s ohledem na stav a kvalitu predesle pece - takove Auto se vyplati tomu, kdo hodne jezdi, ale nezivi ho to. Pokud bych mel napriklad udelat TCO pro druhe Auto do rodiny na poskakovani po meste a to jen parkrat do tydne tak tam klidne muze vyjit, ze nejidealnejsi bude treba 10 let stare Auto - uvadim jen jako priklad, protoze s tak malym najezdem bude vyskyt zavad minimalni. A pokud nekomu Auto vylozene vydealva tak pak idealne nove Auto s plnou zarukou mobility. I kdyz auta s velkym najezdem mohou prijit o zaruku klidne uz behem prvniho roku kdyz prekroci 100tis km :) Uvedl jste Vase Mondeo ze 130tis km na 280tis km, takze vite Kolik vas vysel servis a jak casto jste musel neplanovane do servisu.....takze tam dokazete porovnat naklady na ojete VS nove. Schvalne zkuste napsat jaka byla nakupni cena ojeteho mondea + cena faktur + Kolik jste tratil mezi nakupni a prodejni cenou. Je to tedy najezd 150tis km. Pote uvedte cenu noveho mondea + faktury za veskery servis za 150tis km + ztrata ceny nakupni vs prodejni. Napriklad ja pred nakupem C5 mel Auto na kontrole v Citroenu (¨klasicky servis jsem pak nechal udelat levneji u automechanicka co se specializuje obzvlaste na C5). Pri kontrole byli zjisteny pouze sjete vsechny brzdy. Rozvody byli zanovni. Auto jsem koupil za 213, investoval jsem 20 tis do kotoucu a desticek, olej, komplet vsechny 4 filtry, zimni Pneu, sterace. Rozvody mam jeste na 90tis km, brzdy nove, podvozek bez vuli absolutne v poradku, FAP se zanese za 58 tis km - pote 15 tis za cisteni ADVANPURE a nebo vymena za repas v citroenu za 30tis. Vstriky mam ve vybornem stavu dle mereni (tankuji vyhradne Benzinu nebo OMW) takze ocekavam ze vstriky vydrzi dlouho. Turbo je tez v poradku, pokud si ho neutaham sam, tak opet by melo vydrzet. Cerpadlo muze odejit (vetisnou spatnou naftou) ale nevim o Tom, ze by kvuli cerpadlu mela prasknout hlava nebo tesneni, kdyz klekne cerpadlo tak chcipne Motor kdyz nema naftu. Pokud se zadira cerpadlo odnesou to vstriky, ale Motor ne. I kdyz jediny kdo mel Problem s cerpadly byl FORD TDCI MK3 (tez jsem měl 2 kusy, 2,0 96kw a 2,2TCI 114kw-nastesti se mi zavada neprojevila) Dvouhmota je v poradku, tim, ze mam Automat tak by se nemela poskodit. Opet dvouhmotu znici vetsinou majitele kvuli podtaceni nebo necitlivou spojkou. Takze ja stale tvrdim, ze nevim, co by se v pristich 100 - 200 tis km muselo rozbit, abych do auta nainvestoval 400-500 tis do servisu kdyz nove Auto stalo přes 700.

S poslednim vasim tvrzenim, ze s octavii se neda jezdit dalkove trasy-nevim jakeho jste rocniku, me je 32, ale s rodinou jsme jezdivali skodou 120, pote formanem bezne ve 4 - 5 lidech po CR a zvladali jsme to vsichni dříve a dneska je octavia pro 1 osobu na delší cesty nedostatečná....spíše mě to dnes přijde jako rozmazlenost...neříkám, že střední/vyšší střední není pohodlnější, ale že by se s nižší střední v 1 - 2 lidech nedalo jezdit dálky s tím nesouhlasím - je to spíše rozmazlenost. to by se dalo říct, že by se vyplatilo shánět levné letenky a do německa pravidelně létat, protože cena letenky třeba ve středu dopoledne je úplně směšná. to za naftu dáte víc a nemusíte se mučit 4 - 6 hodin v autě :)
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Pátek 20.01.2017 10:15, RE: najezd vs. ojete auto
mufik.martin napsal:
S poslednim vasim tvrzenim, ze s octavii se neda jezdit dalkove trasy-nevim jakeho jste rocniku, me je 32, ale s rodinou jsme jezdivali skodou 120, pote formanem bezne ve 4 - 5 lidech po CR a zvladali jsme to vsichni dříve a dneska je octavia pro 1 osobu na delší cesty nedostatečná....spíše mě to dnes přijde jako rozmazlenost...neříkám, že střední/vyšší střední není pohodlnější, ale že by se s nižší střední v 1 - 2 lidech nedalo jezdit dálky s tím nesouhlasím - je to spíše rozmazlenost. to by se dalo říct, že by se vyplatilo shánět levné letenky a do německa pravidelně létat, protože cena letenky třeba ve středu dopoledne je úplně směšná. to za naftu dáte víc a nemusíte se mučit 4 - 6 hodin v autě :)


Tohle není úplně porovnatelné... Jet jednou za rok na dovolenou anebo tak jezdit každý týden... Změnily se standardy všeho... Můj názor je ten, že nižší střední, tedy i octa, jsou tak do 30k ročně. Pamatuju si, že při cestách z dovolených (cesta např. 4h) jsme se vždy v půlce zastavili na výlet/oběd/svačinu abychom si odpočli my i auto (120/forman/felicia). Za prosinec jsem najel asi 4000km a kdybych se měl při každé delší cestě na hodinu až dvě někde zastavit, tak se domů jezdím stěží vyspat...

Navíc, pokud někdo jako montér najezdí 4000km měsíčně, tak je pro něj auto pracovní nástroj stejně tak jako pro taxikáře a auto v servisu musí stát pouze plánovaně. To lze s trochou snahy zajistit i u starší ojetiny, já bych se asi podíval na nějaký operák.
Moje sestřenice si v říjnu s podobným rozpočtem a na podobný nájezd koupila Volvo C30 s dvoulitrovým benzínem. Zatím je spokojená a překvapila ji jenom cena za rozbité zrcátko. Ale C30 je pro montéra pravděpodobně nepoužitelná...
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 20.01.2017 13:17, RE: najezd vs. ojete auto
Tohle není úplně porovnatelné... Jet jednou za rok na dovolenou anebo tak jezdit každý týden... Změnily se standardy všeho... Můj názor je ten, že nižší střední, tedy i octa, jsou tak do 30k ročně. Pamatuju si, že při cestách z dovolených (cesta např. 4h) jsme se vždy v půlce zastavili na výlet/oběd/svačinu abychom si odpočli my i auto (120/forman/felicia). Za prosinec jsem najel asi 4000km a kdybych se měl při každé delší cestě na hodinu až dvě někde zastavit, tak se domů jezdím stěží vyspat...Navíc, pokud někdo jako montér najezdí 4000km měsíčně, tak je pro něj auto pracovní nástroj stejně tak jako pro taxikáře a auto v servisu musí stát pouze plánovaně. To lze s trochou snahy zajistit i u starší ojetiny, já bych se asi podíval na nějaký operák.Moje sestřenice si v říjnu s podobným rozpočtem a na podobný nájezd koupila Volvo C30 s dvoulitrovým benzínem. Zatím je spokojená a překvapila ji jenom cena za rozbité zrcátko. Ale C30 je pro montéra pravděpodobně nepoužitelná...

Chápu jak to myslíte, ale dneska Octavii / fabii mají běžně obchodáci co v Tom jezdí ještě víc km a taky neumírají na záda :) Jasný, že standardy se změnili a doba je jiná, ale jak ta I30 tak Octavia by taky nebyla vyloženě špatná na daný nájezd pokud by vyhovovaly prostorově. Ja běžně jezdil služební Fabii II. Praha - Ostrava a zpět a neměl jsem nějak nutnost se zastavovat na odpočinek. Ne tedy v o nic větší míře než teď s C5. Ano C5 je pohodlnější, ale nemohu říct, že bych ve fabii trpěl. Octavia by mě jinak dostačovala. Ja bych ani nevěděl, co bych dělal, kdybych se měl na 1-2 hodiny někde zastavovat jak píšete :) Tedy kromě oběda. Většinou mi stačilo při cestě do Chorvatska v Peugeotu 405 zastávka na 10 minut, kafe, toaleta a jelo se dál. Operativní Leasing je pohodlný, ale logicky by měl být vždycky nejdražší, protože Firma koupí Auto, servisuje ho, pak ho prodá. Takže vy musíte zaplatit pronájmem nejen servis a ztrátu hodnoty auta, ale i provizi a výdělek firmy.
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Pátek 20.01.2017 13:33, koment
Nespavuju vozovy park, clanky ctu ruzne, ale vyraz TCO je velice obecny pokud spravujete jakykoliv majetek, sluzbu atd. V jakemkoliv odvetvi.

Ja mam doma mondeo mk3 a uplne klidne vam reknu, ze to auto by nedalo 50kkm rocne.
Sice mu tahne skoro na 300, ale uz je to jenom na jezdeni tady po CR.
A obcas teda na lyze nebo na hory nekam.

Ale uz v to auto nemam duveru. Dyt je to stroj, namahanej. Tam se najde porad neco.

Pokud jezdite 50k km rocne, tak je to jasne nove/rocni auto nebo operak.

Ted se dostanu trosku na "argumentacni" sikmou plochu a trosku si zablabolim.
Proc by si pak firma kupovala nova auto nebo operaky, kdyby to bylo tak vyhodne?

Na tyhle km se to nevyplati.

Ano, na 20k rocne se ojete urcite vyplati financne vic, ale tohle uz je jiny pripad.

reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 20.01.2017 13:59, RE: koment
Tommm napsal:
Nespavuju vozovy park, clanky ctu ruzne, ale vyraz TCO je velice obecny pokud spravujete jakykoliv majetek, sluzbu atd. V jakemkoliv odvetvi.Ja mam doma mondeo mk3 a uplne klidne vam reknu, ze to auto by nedalo 50kkm rocne.Sice mu tahne skoro na 300, ale uz je to jenom na jezdeni tady po CR.A obcas teda na lyze nebo na hory nekam.Ale uz v to auto nemam duveru. Dyt je to stroj, namahanej. Tam se najde porad neco.Pokud jezdite 50k km rocne, tak je to jasne nove/rocni auto nebo operak.Ted se dostanu trosku na "argumentacni" sikmou plochu a trosku si zablabolim.Proc by si pak firma kupovala nova auto nebo operaky, kdyby to bylo tak vyhodne?Na tyhle km se to nevyplati.Ano, na 20k rocne se ojete urcite vyplati financne vic, ale tohle uz je jiny pripad.


U firem mate absolutne pravdu, ta by nikdy nepremyslela o ojetem/zanovnim aute. Ale Firma koupi Auto mnohem vyhodneji nez soukroma osoba. Zamestnanec pokud dojizdi soukromym autem do prace tak resi, Kolik mu zbyde vypalta a jake Auto se mu vyplati. Firma vydelava tolik, ze nemusi resit, jestli ji zbyde vyplata na zamestnance. Kdybych vydelaval treba 80 tis tak neresim ze dam mesicne 10 tis za operak na Auto - a takto to resi Firma. Ale kdyz vydelavam 30 - 40 tis a musim si platit naftu, opravy i cenu auta tak takovy clovek zu resi podle me Kolik ho to Auto vyjde a jestli se vyplati nove, 3 roky stare nebo 5 let stare...Firma toto resit nemusi, proste na to ma a casto obchodaci kdyz nejedou tak nevydelaji, takze jezdit musi.

Ja sice najedu cca 35tis km rocne, ale nejsem na aute tak zavisly. NEvim jak je na Tom tazatel. Zena ma druhe Auto, ktere se da eventuelne vyuzit a pri nejhorsim na par dni mi jezdi vlak. Coz ale tazateli nepomuze, protoze je remeslnik, takze tezko pojede vlakem. JE to individualni a kazdy si musi cenu/servis/rizika/naklady vztahnout na sebe a spocitat si, co mu prijde konkretne pro nej nejvyhodnejsi.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Pátek 20.01.2017 14:09, RE: najezd vs. ojete auto
mufik.martin napsal:
Tohle není úplně porovnatelné... Jet jednou za rok na dovolenou anebo tak jezdit každý týden... Změnily se standardy všeho... Můj názor je ten, že nižší střední, tedy i octa, jsou tak do 30k ročně. Pamatuju si, že při cestách z dovolených (cesta např. 4h) jsme se vždy v půlce zastavili na výlet/oběd/svačinu abychom si odpočli my i auto (120/forman/felicia). Za prosinec jsem najel asi 4000km a kdybych se měl při každé delší cestě na hodinu až dvě někde zastavit, tak se domů jezdím stěží vyspat...Navíc, pokud někdo jako montér najezdí 4000km měsíčně, tak je pro něj auto pracovní nástroj stejně tak jako pro taxikáře a auto v servisu musí stát pouze plánovaně. To lze s trochou snahy zajistit i u starší ojetiny, já bych se asi podíval na nějaký operák.Moje sestřenice si v říjnu s podobným rozpočtem a na podobný nájezd koupila Volvo C30 s dvoulitrovým benzínem. Zatím je spokojená a překvapila ji jenom cena za rozbité zrcátko. Ale C30 je pro montéra pravděpodobně nepoužitelná...
Chápu jak to myslíte, ale dneska Octavii / fabii mají běžně obchodáci co v Tom jezdí ještě víc km a taky neumírají na záda :) Jasný, že standardy se změnili a doba je jiná, ale jak ta I30 tak Octavia by taky nebyla vyloženě špatná na daný nájezd pokud by vyhovovaly prostorově. Ja běžně jezdil služební Fabii II. Praha - Ostrava a zpět a neměl jsem nějak nutnost se zastavovat na odpočinek. Ne tedy v o nic větší míře než teď s C5. Ano C5 je pohodlnější, ale nemohu říct, že bych ve fabii trpěl. Octavia by mě jinak dostačovala. Ja bych ani nevěděl, co bych dělal, kdybych se měl na 1-2 hodiny někde zastavovat jak píšete :) Tedy kromě oběda. Většinou mi stačilo při cestě do Chorvatska v Peugeotu 405 zastávka na 10 minut, kafe, toaleta a jelo se dál. Operativní Leasing je pohodlný, ale logicky by měl být vždycky nejdražší, protože Firma koupí Auto, servisuje ho, pak ho prodá. Takže vy musíte zaplatit pronájmem nejen servis a ztrátu hodnoty auta, ale i provizi a výdělek firmy.

Ano, taky znám lidi, co najezdili ve Fabce třeba 100k km ročně. Taky znám lidi co si berou půjčku třeba na dovolenou. To ale neznamená, že to budu dělat. :) Já si taky právě nedovedu představit, že bych měl někde stát dýl než 20 minut. Při čtyřhodinové jízdě mi stačí jedna zastávka, záchod, něco malýho k jídlu, protažení a frčím dál... 405 je komfortem (až na akustiku u naftových verzí) podle mě pohodlnější než octavia. Se 406 jsem taky ujel za den 1000km a fandil na dvou fotbalech a byl bez problémů...
Provizi a výdělek platíte pořád a všude, u operáku bych to možná nazval poplatkem za pohodlnost. Já osobně u nás ve firmě tlačím na nákup aut mimo operativní leasing a zatím se to daří. Kolega v sesterské firmě má dvě auta a naopak funguje výhradně přes operák. Je to méně ekonomické, ale jednoduché, jde to do nákladů a je to stále stejná a jistá částka.
Ekonomicky by výhodně mohlo vyjít koupit např. bmw e39 525tds a "zrepasovat" Za 180 tisíc by se to povést mohlo.
Taky je třeba uvažovat nad tím, že může být lepší platit pravidelně např. 8000 měsíčně a s tímto fixním nákladem počítat, než koupit auto a náklady (byť celkově menší) vydávat v několika nepravidelných výdajích.

Možná, že jsem rozmazlený, ale já bych spíš řekl, že nespokojenost je matkou pokroku
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Pátek 20.01.2017 15:57, Fiat Croma 1.9 JTD, 110kW, manuál
Myslím že Croma, 1.9 JTD, 110kW, manuál by mohla být tím správným vozem.
Italské JTD-motory patří k tomu lepšímu, spolehlivějšímu mezi diesely, je na naftový motor až neskutečně tichá, pohodlná tak, že je srovnatelná snad jen s onou C5, jen trošku nerada zatáčí, ale to na dálnici až zas tolik nevadí.
Není příliš oblíbená mezi kupujícími (a tím pádem ani mezi zloději), takže ca oněch 210- tkč by se určitě dal najít kousek ve velmi slušném stavu, s příznivými (a pravdivými) km a solidní výbavou.

Ciao, Arthuro
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.