Tommm napsal:
PatM napsal:
Když koupí rok staré auto tak do 200k km tam nebude muset nic opravovat? Na to bych si u těch nových aut teda nevsadil. Navíc pokud koupí roční Mondeo za 600k tak ho za 3 roky s 200k km prodá tak za 250 tisíc a to bude rád a ne za 350 stačí se podívat kolik je cena u 4 roky starých Mondeí a 350 to rozhodně není...takže to máme ztrátu 350 000,- takže ikdyby koupil auto za 200 a nacpal 130 do servisu tak mu pořád ještě 20k zůstane a může ho klidně hodit na vrakoviště ve skutečnosti ho může ještě za nějakých 100 tisíc prodat
Soucasne ceny pri parametrech 4 let stari a 190k najeto sou cca 300 000 Kc.Za 350 jde nejvyssi nabidka a potom to klesa.Tedy muzete pocitat 300 000 uplne klidne.Dosadte si tam cisla, dle vasich zkusenosti. Pokud ste tedy mel nove auto stredni tridy a provozoval ho v tomto rezimu.Pokud ne, tak jen plkate.Pokud koupi ojete auto za 200k kreditu, tak bude vic v servisu nez v Nemecku. To je muj nazor.Mam kompletni historii Fordu Mondeo MK3 koupeneho s cenouvkou cca 320 000. Melo najeto (zaokrouhleno) 130 000 km. Nyni jde na 280 000. Mam vsechny faktury za provoz vozu krome PHM. Vim tedy, kolik to stalo. Komplet.Radeji nove auto a pak prodat, nez rsit nejakou vylitanou fleetovou vrazdu :D
Ja vcelku chapu Vase nazory a osobne bych tez nejradeji koupil nove Auto, ale 1. vetsina z nas si nemuze dovolit dat do auta 600 tis 2. bral jsem to ciste matematicky. Pokud pominu napriklad taxikare, ktereho Auto vylozene zivi a vydelava mu - tam je jasny nakup noveho auta...ale pokud vezmu Auto na dojizdeni do prace tak tam zu to neni vylozene nutne. Z noveho auta jte presel k rocnimu vozu, tim uz tazatel preci jen usetri, ale pokud chcete pouzivat vyraz TCO (bud jste cetl pozorne clanky na Tipcars a nebo mate vyraz z prace, kde spravujete vozovy park) tak musite brat v potaz tedy i dalsi veci noveho/rovniho auta. Takze 600 tis ma malokdo v hotovosti, takze uver/Leasing kde preplatite. Pojistka na takove Auto je mnohem drazsi, servisovat vicemene musite ve znackovem servisu (pokud se chcete vyhnotu tahanicim s automobilkou ohledne reklamace - znackovy servis je predrazeny). V cem s vami souhlasim, je vysoka pravdepodobnost, ze autu se nic zasadniho nerozbije, ale jak jste zminil vyssi nakaldy u me typu: brzdy, Pneu, podvozek, rozvody, Turbo,vstriky a dalsi dily budete muset menit i na novem aute, zaruka vam skonci po 100 tis km a pak si stejne vse hradite sam. Turbo a dvouhmota, vstriky casto vydrzi i 300 tis a vice, zalezi na peci majitele a na stesti na kus. Bohuzel ceny za prodej 4 leteho vozu s 200 Tis km ktere jste uvedl neodpovidaji uplne realite. Pres inzerci za takovou cenu neprodate a vykupni cena bazaru je mnohem nizsi....moje C5 mela cenovku 229 a bez vetsiho boje jsem ji koupil za 213 a stale mel bazar provizi. Takze puvodni majitel musel dostat jeste mene. Jinak prodejni cena vozu je tez dulezita, jak jste zminil TCO tak je nutne pocitat i se ztratou hodnoty vozu pri naslednem prodeji. Jinak ja vyjmenoval nejdrazsi polozky na servis: vstriky, Turbo, FAP, dvouhmota. Dalsi servis, ktery jsem neuvedl je relativne levny: podvozek, brzdy, Pneu, rozvody atd, ale tento servis budete delat i na novem/rocnim aute. V cem s vami ale nesouhlasim, ze Auto s 200 tis km bude vic stat v servisu nez jezdit do Nemecka. To nevim, jak muzou jezdit auta co maji 10 let a v "realu" tim padem maji najeto dvakrat tolik a presto jezdi vcelku spolehlive. Hlavne podvozek, brzdy, Pneu, rozvody, FAP, dvouhmota, Turbo, vstriky neodejde ze dne na den (pokud nenatankujete spatnou naftu) vzdy se to da pri vymene oleje zkontrolovat a odhadnout, ktere soucastky jiz jsou zancne opotrebovane. Na vymenu oleje musite tak jako tak, takze behem jedno dne kdy meni olej, vam udelaji i brzdy, rozvody, podvozek a vse mozne okolo, takze v servise nestravite o tolik vice casu. Ale noveho/rocniho auta vas muzou potkat stejne zavady po skonceni zaruky, ktera je vetsinou 4 roky nebo 120tis km. Takze majitel koupi Auto s 40t km a za 12-18 mesicu mu stejne skonci zaruka. A i kdyby mu v zaruce odesli vstriky, podvozek, brzdy tak to si bude hradit ze sveho protoze je to bud spotrebni dil a nebo servis odmite reklamaci z duvodu "spatne nafty". A soudni tahanice znamena Auto odstavit. Jsem zastancem novych veci, lednicku, mobil atd taky kupuji novou. Auto bych tez koupil nejradsi nove, ale nemam na to asi jako vetsina lidi a ztrata hodnoty je obrovska u aut vyssich trid. Je mi jasne, ze bez lidi a firem co kupuji Nova auta bych nemel ani ja kde koupit ojetinu....ale pokud se na to kouknu opravdu pohledem TCO a Auto neni vydelecne, ale jen dopravni prostredek, tak pak jde o to, najit tu "idelani hranici" kdy Auto koupim co nejlevneji a pritom budu mit co nejnizsi naklady na servis. Pro me je tato idealni hranice cca 3 - 5 let stari bez ohledu na kilometry, ale s ohledem na stav a kvalitu predesle pece - takove Auto se vyplati tomu, kdo hodne jezdi, ale nezivi ho to. Pokud bych mel napriklad udelat TCO pro druhe Auto do rodiny na poskakovani po meste a to jen parkrat do tydne tak tam klidne muze vyjit, ze nejidealnejsi bude treba 10 let stare Auto - uvadim jen jako priklad, protoze s tak malym najezdem bude vyskyt zavad minimalni. A pokud nekomu Auto vylozene vydealva tak pak idealne nove Auto s plnou zarukou mobility. I kdyz auta s velkym najezdem mohou prijit o zaruku klidne uz behem prvniho roku kdyz prekroci 100tis km :) Uvedl jste Vase Mondeo ze 130tis km na 280tis km, takze vite Kolik vas vysel servis a jak casto jste musel neplanovane do servisu.....takze tam dokazete porovnat naklady na ojete VS nove. Schvalne zkuste napsat jaka byla nakupni cena ojeteho mondea + cena faktur + Kolik jste tratil mezi nakupni a prodejni cenou. Je to tedy najezd 150tis km. Pote uvedte cenu noveho mondea + faktury za veskery servis za 150tis km + ztrata ceny nakupni vs prodejni. Napriklad ja pred nakupem C5 mel Auto na kontrole v Citroenu (¨klasicky servis jsem pak nechal udelat levneji u automechanicka co se specializuje obzvlaste na C5). Pri kontrole byli zjisteny pouze sjete vsechny brzdy. Rozvody byli zanovni. Auto jsem koupil za 213, investoval jsem 20 tis do kotoucu a desticek, olej, komplet vsechny 4 filtry, zimni Pneu, sterace. Rozvody mam jeste na 90tis km, brzdy nove, podvozek bez vuli absolutne v poradku, FAP se zanese za 58 tis km - pote 15 tis za cisteni ADVANPURE a nebo vymena za repas v citroenu za 30tis. Vstriky mam ve vybornem stavu dle mereni (tankuji vyhradne Benzinu nebo OMW) takze ocekavam ze vstriky vydrzi dlouho. Turbo je tez v poradku, pokud si ho neutaham sam, tak opet by melo vydrzet. Cerpadlo muze odejit (vetisnou spatnou naftou) ale nevim o Tom, ze by kvuli cerpadlu mela prasknout hlava nebo tesneni, kdyz klekne cerpadlo tak chcipne Motor kdyz nema naftu. Pokud se zadira cerpadlo odnesou to vstriky, ale Motor ne. I kdyz jediny kdo mel Problem s cerpadly byl FORD TDCI MK3 (tez jsem měl 2 kusy, 2,0 96kw a 2,2TCI 114kw-nastesti se mi zavada neprojevila) Dvouhmota je v poradku, tim, ze mam Automat tak by se nemela poskodit. Opet dvouhmotu znici vetsinou majitele kvuli podtaceni nebo necitlivou spojkou. Takze ja stale tvrdim, ze nevim, co by se v pristich 100 - 200 tis km muselo rozbit, abych do auta nainvestoval 400-500 tis do servisu kdyz nove Auto stalo přes 700.
S poslednim vasim tvrzenim, ze s octavii se neda jezdit dalkove trasy-nevim jakeho jste rocniku, me je 32, ale s rodinou jsme jezdivali skodou 120, pote formanem bezne ve 4 - 5 lidech po CR a zvladali jsme to vsichni dříve a dneska je octavia pro 1 osobu na delší cesty nedostatečná....spíše mě to dnes přijde jako rozmazlenost...neříkám, že střední/vyšší střední není pohodlnější, ale že by se s nižší střední v 1 - 2 lidech nedalo jezdit dálky s tím nesouhlasím - je to spíše rozmazlenost. to by se dalo říct, že by se vyplatilo shánět levné letenky a do německa pravidelně létat, protože cena letenky třeba ve středu dopoledne je úplně směšná. to za naftu dáte víc a nemusíte se mučit 4 - 6 hodin v autě :)