0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyplatí se ojetý Mercedes-Benz S za 600 tisíc korun?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 04.11.2016 05:57, Asi není co řešit.
Firma ten servis snadno utáhne. A po čase se uvidí.
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Pátek 04.11.2016 09:29, ...
10 let stará prémiová limuzína v naftě s 300tkm na hrbu = sázka na jistotu
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 04.11.2016 11:06, RE
S-klasse je "demo" mercedesich tech. novinek. Tzn to chce vybrat u danyho modelu posledni rok vyroby, kde by mely byt vetsinou chyby vyreseny.

K volbe motorizace jsem se vyjadrovat nechtel, nemam rad naftu, ale i bez "emoci" je 320cdi s x-stovkama tisic km za sebou blbost.
S500 benzin. Pochybuju ze naklady na spotrebu prekroci naklady na udrzovani toho ropaka v chodu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 04.11.2016 12:40, RE: RE
sheogorath napsal:
S-klasse je "demo" mercedesich tech. novinek. Tzn to chce vybrat u danyho modelu posledni rok vyroby, kde by mely byt vetsinou chyby vyreseny. K volbe motorizace jsem se vyjadrovat nechtel, nemam rad naftu, ale i bez "emoci" je 320cdi s x-stovkama tisic km za sebou blbost. S500 benzin. Pochybuju ze naklady na spotrebu prekroci naklady na udrzovani toho ropaka v chodu.


S první částí se dá souhlasit. S druhou už ne. Pokud tazatel jezdí hodně (což uvádí a proto asi hledá takový vůz), tak s 320CDI při nájezdu 50 tisíc/rok ušetří na palivu min. 75 tisíc korun proti benzinové S500 (9 vs. 14 litrů/100km). A taková úspora hravě smázne veškeré možné "dieselové" opravy (vstřiky, turbo, dražší servis motoru). Mnohem víc bych se bál ostatních oprav, kde ceny dílů i práce nejsou ani vzdáleně mainstreamové (a tyto opravy jsou univerzální bez ohledu na motorizaci).
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 04.11.2016 13:39, RE
No zalezi prave na tom najezdu. S tema 50k za rok by se dalo souhlasit, ze uz by nafta mela smysl. V dotazu jsem tu informaci nenasel

Zaroven je 100% pravda ohledne dilu, holt nema sdilenou platformu s 20 dalsima...





reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 04.11.2016 17:15, RE: RE
sheogorath napsal:
No zalezi prave na tom najezdu. S tema 50k za rok by se dalo souhlasit, ze uz by nafta mela smysl. V dotazu jsem tu informaci nenasel Zaroven je 100% pravda ohledne dilu, holt nema sdilenou platformu s 20 dalsima...


V dotazu píše o častých jízdách mimo ČR a o velkém nájezdu .... (otázkou je, co je velký nájezd ). Každopádně benzínová V8 pod 13-14litrů nepůjde (spíš vezme ještě víc), 320CDI jezdí i s hodně těžkou nohou za 9.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pátek 04.11.2016 18:51, S
Dobrý den,

samozrejme ze za tyto penize pujde koupil mladsi jak 10 let stare Sko kolem 6-8 let nicmene tyto auta maji mezi 250 -350 Tkm coz neni zrovna malo....a nebo velice dlouho cekat na nejaky dobry kus..spise bych to videl o tridu niz na BMW 530D nebo E class
reagovat
md11fr
počet příspěvků9
datum registrace22.06.2015
Pátek 04.11.2016 21:13, jedině benzín
pokud má dotazovatel 600tis na vůz, a nechce kasičku na peníze, nic než S500 v benzínu mu nezbývá. Náklady na servis nafty , budou o moc vyšší, než úspora paliva. Za tyto peníze naftu v přijatelném stavu nejspíš nesežene a ten pětilitr je se spolehlivostí někde uplně jinde. A spotřeba 9l nafty, to je hodně eko jízda, pokud bude jezdit svižněji tak bude kolem 11l nafty oproti 15l benzínu.
reagovat
charli
počet příspěvků3
datum registrace15.11.2015
Sobota 05.11.2016 08:48, MB S
eSko je hodně těžké auto, takže nej volba je benzín. Šťastnou ruku při hledání, ale občas se dá něco najít.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 05.11.2016 09:14, RE: jedině benzín
md11fr napsal:
pokud má dotazovatel 600tis na vůz, a nechce kasičku na peníze, nic než S500 v benzínu mu nezbývá. Náklady na servis nafty , budou o moc vyšší, než úspora paliva. Za tyto peníze naftu v přijatelném stavu nejspíš nesežene a ten pětilitr je se spolehlivostí někde uplně jinde. A spotřeba 9l nafty, to je hodně eko jízda, pokud bude jezdit svižněji tak bude kolem 11l nafty oproti 15l benzínu.


A mohu se zeptat, co bude představovat ten "o moc dražší servis nafty"?
I kdyby dělal klasickou "naftovou mantru" odpůrců dieselu, tedy vstřiky, turbo a dvouhmotu (která u auta s automatem moc nehrozí), tak se vejde do 50-70 tisíc Kč v originálních dílech (což je sice pro většinu lidí hodně, ale u takového auta je to pořád celkem drobnost). Na takový servis ušetří za rok, ale po výměně těchto dílů má na minimálně dalších 300 tisíc km klid (při dlouhých jízdách spíš na 500 tisíc km).
Osobně bych měl daleko větší obavy o airmatic, 7-geartronic, audiosoupravu a infotainment - tam jsou opravy za desítky tisíc zcela běžné a je úplně jedno jaký je pod kapotou motor. Jen pro ilustraci uvedu příklad - kamarád si před lety koupil 5leté BMW 7 - pár měsíců po koupi mu vyhořel originální zesilovač audia Harman-Kardon. Nový stál 180 000Kč.....nakonec po třech měsících sehnal kousek z havarovaného auta za necelých 50 tisíc a radoval se jako malý kluk....tolik k cenám dílů a oprav.
A stran spotřeby - sorry, ale 350 CDI jezdí za 9 litrů bez jakékoli snahy, za 11 už je to jízda brzda-plyn ve stylu bezmozek nebo 200+km/h na dálnici (tak vychází spotřeba u E-klasse 350CDI kombi, což není o moc menší a lehčí vůz). V takovém režimu jízdy se s 500stovkou pod 20 nedostane ani náhodou, spíš se bude muset dost snažit, aby jezdil vůbec za těch 14-15/100km.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Sobota 05.11.2016 15:25, Otázka na tazatele
Opravdu to musí být třída S? Pokud hledáte mergl kvůli spokojenosti s užitkáči, dá se to ve všeobecné rovině chápat, v rovině konkrétního modelu ovšem ne. Tahle generace eska se zrodila v době, kdy automobilka na jedné straně do aut cpala technické novinky, na straně druhé se snažila snížit výrobní náklady. Tím šla kvalita dolů a budete se potýkat s otravnými ptákovinami typu upadávajících plastů a nedržících přihrádek, kterých je v autě požehnaně. Řešit to výměnou je ekonomická sebevražda, s trochou zručnosti většinu opraví kvalitní lepidlo a suchý zip. Také kůže na čalounění překvapivě není špičková, a pokud o ni nebylo správně postaráno, po 200 tisících km už může vykazovat i funkční, nikoliv jen estetické nedostatky.

K motorizaci - s S500 se dá jezdit klidnějším stylem i pod 12 litrů, běžný průměr je okolo 14. Ten motor je pro toto auto adekvátní, nikoliv nadmíru výkonný. U slabší nafty bych se bál celkové únavy. S500 není trhač asfaltu, je to spíše na jisté, dynamické ježdění. Na straně druhé je nad 180 km/h slyšet aerodynamický hluk (svist) a dost roste spotřeba.

Jakkoliv nepokládám reporty TÜV a ADAC za vypovídající o kvalitě, pro někoho to význam má. I zde se potvrzuje, že novější mercedesy jsou lepší (lépe udělané). A na esko není 600 tisíc kdo ví kolik peněz - nové stálo nejméně 4x tolik, ale často 6x-7x tolik. A touto optikou platí totéž, co pro všechny ostatní ojetiny - ojeté auto za zlomek ceny je vždycky riziko.

Osobně bych koupil co nejnovější třídu C, případně třeba CLA, eventuálně E. Budou tam novější technologie, lepší zpracování a určitě to neudělá ani horší dojem. Je to i rozumnější, pokud nejste připraven na to, že těžké esko doslova požírá pneumatiky a ne každý je připraven dát ročně jen za gumy klidně 80 tisíc.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 05.11.2016 20:09, Ztvb trvfhb gvbghb
Gumy za 80 tisic???
Srovnavejte srovnatelne sestival s sestivalem, pak uz jsou ty rozdily daleko mensi...
reagovat
tomes
počet příspěvků1
datum registrace16.10.2007
Sobota 05.11.2016 23:39, zkušenost
Dobrý den, jsem cca 4 roky majitelem tohoto vozu r.v 2007 S350 benzín 200kw,druhý majitel (kupované od mého bývaleho šéfa ) Při koupi najeto 235tkm a nyní 389tkm. Jestli vám mužu poradit tak kupte S500 ten motor je pro takové auto akorád a je prakticky bezporuchovej a umí s autem trošku zahejbat. Moje S350 je na tak velké a težké auto relativně slabá,cca do 150km to celkem zrychluje ale potom to ztrácí dech. Servisní náklady: Do 225tkm prakticky bez poruch a pak v 226tkm výměna převodovky v MB chodov 217.000kč (platil ještě šéf ) , cca 250tkm termostat cena 3.700kč, cca 325tkm se utrhla klapka v sání ale naštestí se tam zasekla a nedostala do motoru: řešeno okamžitě vyndání všech ostatních klapek a zaslepení otvoru po servomotorech co je ovládaj (funguje to normálně i bez nich). Cena za práci cca 2.000kč jinak sání v MB Chodov 17.000kč, 375tkm 2X ložisko v cca 7.000kč. Jinak spotřební material, který není nijak závratně drahej. Airmaticu se bát nemusíte, i po tolika km funguje uplně bez problému a ikdyž auto stojí cca 10 dní v kuse, tak drží tlak a auto si nelehne. Spotřeba dálnice pohodová jizda (CH,DE atd) cca 9l, mix vesnice a Praha cca 11l,čistá jízda po Praze cca 13.5l,dálnice +- 200km/h cca 17l. Interier po 389tkm zatím taky jakž takž v poho akorád kuže na volantu není nic moc jinak sedačky, ruzné ovladače atd zatím bez většího poškození. Jestli ještě mužu doporučit tak na dálniční lítání hledejte Esko s Distronicem ( tempomat udržující odstup od vozidel) výborná věc pouze zatáčite. Moje rada na závěr Na Ečka,Cečka atd se vykašlete,kupte S 500 a myslí že budete max spokojenej.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Neděle 06.11.2016 07:05, RE: Ztvb trvfhb gvbghb
Reno napsal:
Gumy za 80 tisic??? Srovnavejte srovnatelne sestival s sestivalem, pak uz jsou ty rozdily daleko mensi...


S500 při ročním nájezdu 40-60 tkm dálnice+město sežere za zimu i 2 sady, za léto 1 sadu. Slušná 20" guma stojí od 6 tisíc za kus, lepší 8-10 tisíc za kus, k tomu práce (kde si pneuservisy berou příplatek za velká kola). Ano, něco se dá ušetřit použitím 18" nebo 19" kol, za ty nejrozšířenější 19" by to byla tak tisícovka na gumu. Záleží, na čem to auto bude stát při koupi.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Neděle 06.11.2016 08:51, RE: jedině benzín
Pavlik napsal:
md11fr napsal:
pokud má dotazovatel 600tis na vůz, a nechce kasičku na peníze, nic než S500 v benzínu mu nezbývá. Náklady na servis nafty , budou o moc vyšší, než úspora paliva. Za tyto peníze naftu v přijatelném stavu nejspíš nesežene a ten pětilitr je se spolehlivostí někde uplně jinde. A spotřeba 9l nafty, to je hodně eko jízda, pokud bude jezdit svižněji tak bude kolem 11l nafty oproti 15l benzínu.
A mohu se zeptat, co bude představovat ten "o moc dražší servis nafty"? I kdyby dělal klasickou "naftovou mantru" odpůrců dieselu, tedy vstřiky, turbo a dvouhmotu (která u auta s automatem moc nehrozí), tak se vejde do 50-70 tisíc Kč v originálních dílech (což je sice pro většinu lidí hodně, ale u takového auta je to pořád celkem drobnost). Na takový servis ušetří za rok, ale po výměně těchto dílů má na minimálně dalších 300 tisíc km klid (při dlouhých jízdách spíš na 500 tisíc km). Osobně bych měl daleko větší obavy o airmatic, 7-geartronic, audiosoupravu a infotainment - tam jsou opravy za desítky tisíc zcela běžné a je úplně jedno jaký je pod kapotou motor. Jen pro ilustraci uvedu příklad - kamarád si před lety koupil 5leté BMW 7 - pár měsíců po koupi mu vyhořel originální zesilovač audia Harman-Kardon. Nový stál 180 000Kč.....nakonec po třech měsících sehnal kousek z havarovaného auta za necelých 50 tisíc a radoval se jako malý kluk....tolik k cenám dílů a oprav.A stran spotřeby - sorry, ale 350 CDI jezdí za 9 litrů bez jakékoli snahy, za 11 už je to jízda brzda-plyn ve stylu bezmozek nebo 200+km/h na dálnici (tak vychází spotřeba u E-klasse 350CDI kombi, což není o moc menší a lehčí vůz). V takovém režimu jízdy se s 500stovkou pod 20 nedostane ani náhodou, spíš se bude muset dost snažit, aby jezdil vůbec za těch 14-15/100km.


Tak takhle dlouho jsem se fakt už nezasmál
Pokud někdo koupií nový zesák HK za tyto prachy, si nic jiného nezaslouží. (A propos,, tak za 180 litrů postavím takoje aparát, že by už jinde než v autě muziku dotyčný nikdy poslouchat nechtěl

Ale - co by mě spíše znepokojovalo, tak jak správně píšeš podovzek a pak, opravdu naftový systém. není málo aut, co mají propálený písty od kapajících vstřikovačů, vymlácený hlavy kvůli LL olejům a další chuťovky. A zaslepenec, co vidí v bazáru naleštnou Skládu, nemá šanci tohle odhalit... A GOI motoru je už o jiných penězích, protože na toto se ND po příkopech nikde neválí.

Automaty dnes opravuje kupa firem, MB není výjimkou. A repase je pár desítek ticíc. repase na exota Infiniti je za 30-50(jsem si preventivně zjišťoval) , S klasů jezdi proti tomu kupy, z toho netřeba mít strach. Ale nějakou kačku pustit třeba rozhodně bude do výměn olejů, filtrů a potažmo proplachovací procedury.
reagovat
md11fr
počet příspěvků9
datum registrace22.06.2015
Neděle 06.11.2016 10:23, jedině benzín
Ahoj Pavlíku, tak vycházel jsem z článku pána, má 600tis, těžko říct jestli je to strop na vše, nebo jestli nad tuto částku může ještě udělat po koupi poprodejní servis , vycházím z toho , že je to částka na všechno, takže prohlídka, výměna kapalin, nějaké drobnosti a sada gum (zimní nebo letní) dohromady cca 50tis. Plánuje jezdit dlouhé trasy mimo ČR, spolehlivost by tedy měla být jedním z prvotních požadavků. Kupuje ojeté auto, na které má teda cca 550tis, v tomto případě ten Mercedes bude mít min 250tis km a v tomto případě si opravdu myslím, že koupě 320cdi je k tomu co budoucí majitel plánuje tedy velký nájezd mino ČR mimořádně riziková záležitost, samozřejmě může natrefit na perfektně servisovaný kus s vyměněnými střiky , turbem, atd, ale ta šance je malá. Jak tu již psali i jiní 320cdi je v S classe permanentně skoro na hranici svých možností a oproti 500 v benzínu bude jeho celkové opotřebování někde úplně jinde. A jestli narazí na hodně ježděný kus s ne uplně perfektní údržbou tak co se motoru týče je prostě v háji, protože je tu velké riziko rozsáhlejších oprav než výměna vstřiků a turba, které si myslím rozhodně nevydrží porci kilometrů kterou tu píšeš. I když pomineme další náklady na údržbu a provoz, netýkající se přímo motoru tak riziko vysokých nákladů na motor 320cdi je oproti 500benzín prostě tak vysoké že se nafta neoplatí. A to je ještě možné dát 500 benzin k dobru jeho provozní vlastnosti, kultivovanost , výkon, docela velký rozdíl v rychlosti vytopení vozu atd. Ale samozřejmě i 500 muže být tesně před smrtí, ale pokud ty motory budeme posuzovat za cca stejných podmínek ojetého vozu tak prostě ta nafta nemá opodstatnění.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 06.11.2016 10:31, Zzhhg. Ghgth vtbhhh
najezd 50-60 tis za rok znamena najetych 20 na zimnich a eSko sezere dve sady? Jako ze vydrzi deset tisic km jedny zimni pneumatiky? Smeju se hlasite.
reagovat
md11fr
počet příspěvků9
datum registrace22.06.2015
Neděle 06.11.2016 10:39, RE: Zzhhg. Ghgth vtbhhh
Reno napsal:
najezd 50-60 tis za rok znamena najetych 20 na zimnich a eSko sezere dve sady? Jako ze vydrzi deset tisic km jedny zimni pneumatiky? Smeju se hlasite.


je to těžká limuzína, s předpokladem náhonu na zadek, z vlastní zkušenosti při běžném užívání dané kategorie vozu max 15tis km , možná by se dali použít přední o něco dýl
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 06.11.2016 11:56, Jhhnhgbgbth vgb hhhuz
Takze ne 3, ale ve skutecnosti ctyri sady na rok
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 06.11.2016 14:15, RE: jedině benzín
md11fr napsal:
Ahoj Pavlíku, tak vycházel jsem z článku pána, má 600tis, těžko říct jestli je to strop na vše, nebo jestli nad tuto částku může ještě udělat po koupi poprodejní servis , vycházím z toho , že je to částka na všechno, takže prohlídka, výměna kapalin, nějaké drobnosti a sada gum (zimní nebo letní) dohromady cca 50tis. Plánuje jezdit dlouhé trasy mimo ČR, spolehlivost by tedy měla být jedním z prvotních požadavků. Kupuje ojeté auto, na které má teda cca 550tis, v tomto případě ten Mercedes bude mít min 250tis km a v tomto případě si opravdu myslím, že koupě 320cdi je k tomu co budoucí majitel plánuje tedy velký nájezd mino ČR mimořádně riziková záležitost, samozřejmě může natrefit na perfektně servisovaný kus s vyměněnými střiky , turbem, atd, ale ta šance je malá. Jak tu již psali i jiní 320cdi je v S classe permanentně skoro na hranici svých možností a oproti 500 v benzínu bude jeho celkové opotřebování někde úplně jinde. A jestli narazí na hodně ježděný kus s ne uplně perfektní údržbou tak co se motoru týče je prostě v háji, protože je tu velké riziko rozsáhlejších oprav než výměna vstřiků a turba, které si myslím rozhodně nevydrží porci kilometrů kterou tu píšeš. I když pomineme další náklady na údržbu a provoz, netýkající se přímo motoru tak riziko vysokých nákladů na motor 320cdi je oproti 500benzín prostě tak vysoké že se nafta neoplatí. A to je ještě možné dát 500 benzin k dobru jeho provozní vlastnosti, kultivovanost , výkon, docela velký rozdíl v rychlosti vytopení vozu atd. Ale samozřejmě i 500 muže být tesně před smrtí, ale pokud ty motory budeme posuzovat za cca stejných podmínek ojetého vozu tak prostě ta nafta nemá opodstatnění.


1) nechápu, proč se pořád zmiňuješ o 320CDI, když v daném limitu lze koupit vychytanější 350CDI;
2) úvodní servis je u tohoto auta otázkou - první majitelé peníze neřeší a jezdí na servis dle servisního plánu, takže tady žádnou servisní útratu za 50 tisíc nevidím,
3) o dieselové mantře jsem psal výše, takže se nebudu opakovat. Jen ti řeknu, že moje dieselová auta vždy najela bez problémů a výměn vstřiků, turbodmychadel, dvouhmot, atd. 300 tisíc km a potom dál jezdila v rodině, kde se kupodivu ihned nerozpadla na prvočástice a vesele jezdila dál. Takže moje zkušenost naopak říká, že 350-500 tisíc kilometrů na jednu sadu dieselových strašáků (viz. mantra) není žádný problém. A za tu dobu ušetří na palivu mnohonásobně víc.
4) kultivovanost nemá cenu v této třídě vůbec řešit, tohle není fabia, S-klasse je izolovaná tak dobře, že je nemožné určit jaké palivo motor spaluje (když jsi uvnitř),
5) a zmiňovat rychlost vytopení auta je totálně úsměvné až diletantské - prakticky všechny diesely mají posledních minimálně 10 let elektrické přídavné topení = topí dříve než benzín a se stejnou intenzitou bez ohledu na teplotu motoru. Co tvrdíš platilo tak možná v době Feldy 1,9D.

reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.