0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes - Benz E 290 TD - jak slouží po 260 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 08:27,
Nějak nechápu to "intenzivní" využívání auta a "dálkové" jízdy. Najet 20 tisíc km za rok není nic mimořádného - až budete najíždět těch 400 km za den (ne za týden), dá se mluvit o dálkovém ježdění. A ještě si neodpustím rýpnutí - vážně si autor myslí, že tahle konstrukčně stará loď je bezpečná?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 08:33, RE:
Pavlik napsal:
Nějak nechápu to "intenzivní" využívání auta a "dálkové" jízdy. Najet 20 tisíc km za rok není nic mimořádného - až budete najíždět těch 400 km za den (ne za týden), dá se mluvit o dálkovém ježdění. A ještě si neodpustím rýpnutí - vážně si autor myslí, že tahle konstrukčně stará loď je bezpečná?
Mam na dva a pul roku sterym aute 210kkm, takze 260 u tohoto "veteranu" opravdu moc neni
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 09:20, RE:
Pavlik napsal:
Nějak nechápu to "intenzivní" využívání auta a "dálkové" jízdy. Najet 20 tisíc km za rok není nic mimořádného - až budete najíždět těch 400 km za den (ne za týden), dá se mluvit o dálkovém ježdění. A ještě si neodpustím rýpnutí - vážně si autor myslí, že tahle konstrukčně stará loď je bezpečná?
Řeknu Vám jedno. Raději se povezu ve starším velkém voze než v např. v novém Hyundai Getz nebo Chevrolet Spark či Škoda Fabia. Sám mám Volvo S90 z roku 1997 a cítím se v něm daleko bezpečněji než ve všech služebních vozech, co máme u nás na firmě. Stejně tak se cítím bezpečně i ve Volvu 240 z roku 1991 nebo Chevroletu Suburban z roku 1993, i když nemají airbagy. Vím, že jsou vyrobeny ještě poctivě a z kvalitního materiálu a fyzikální zákony se nedají ošálit. Když se čelně srazím 2 tunovým Volvem s autem, které má poloviční hmotnost, tak je mi předem jasný výsledek... Ani nemluvě o 3 tunovém Suburbanovi, který je navíc SUV, takže je vyšší a tudíž i ještě bezpečnější.

Takže bych starší vozy nepodceňoval. Ani nevíte, jak v dnešní době šetří na veškerých materiálech... a taky to tak vypadá na těch autech...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 09:43, Blbost
To je klasika. Auto je úplně bezporuchové. Taková Matka Tereza na kolech. U nás v kotlině se považuje za stopro stav, když auto jede. Až teprve když se zastaví, to je potom ta PORUCHA. Zrovna před měsícem přijel k nám do servisu jeden takový Evžen (prý střední vrstva - poslech Evy a Vaška, nákupy v Lidlu, technik někde na provoze za 17 000 bruto...atd). Rozplýval se tam nad svým bezporuchovým Audi A4 kombi Tdi z roku 94. Prý jenom celou tu dobu dolíval olej. "Jako, pane mistr, ty Audiny sou jako auto bez údržby..., to je kvalita pane. Hele, pane mistr, podívejte se mi na to. Příští týden mám technickou. Jako todlenc je zlatý auťák. Audi, pane, Audi!!!" Tak mistr auto zvedl a pak už se jenom telefonovalo. Příprava na technickou asi za 80 000. Kompetně vykotlané nápravy (tak, že jsem to nikdy neviděl!!! Dokonce místy chyběly silentbloky!!!) Zrezlá zadní torzní příčka (Audi A4 to měla taky???? Fuj.) na výměnu. Brzdy, čelisti K.O. Veškeré silentbloky vymačkané. Vedení ruční brzdy ztrouchnivělé. Uložení motoru k.o. Uložení tlumiču rozdrolené. Pružiny vzadu sedlé. Tlumiče mokré... Piskající kladky a řemeny komplet. Prosakující hadice chl. okruhu a vodní pumpa. Rozhozená geometrie. Špatná funkce světlometů. Turbo od oleje. Synchro k.o. na dvojce a trojce. Spojka k.o. Šlo se rozjet z místa na trojku jako by to byla jednička. A rekace toho chlapa: "A pane mistr, nesplet ste se, jako? Dyť to jezdi v pohodě! Jako mi vás doporučili, že ste odborník... a jak vidím, tak asi ne..."
A já měl kdysi Mercedes 124 2.0 a fakt to nebylo bezporuchové... Dokonce se dělala generálka motoru. A to byl ještě Mercedes ze staré školy. Čtyři rychlosti, robustní motor... robustní, ale ne přehnaně těžky. A taky se to časem sralo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 09:56, RE: Blbost
gablenz napsal:
To je klasika. Auto je úplně bezporuchové. Taková Matka Tereza na kolech. U nás v kotlině se považuje za stopro stav, když auto jede. Až teprve když se zastaví, to je potom ta PORUCHA. Zrovna před měsícem přijel k nám do servisu jeden takový Evžen (prý střední vrstva - poslech Evy a Vaška, nákupy v Lidlu, technik někde na provoze za 17 000 bruto...atd). Rozplýval se tam nad svým bezporuchovým Audi A4 kombi Tdi z roku 94. Prý jenom celou tu dobu dolíval olej. "Jako, pane mistr, ty Audiny sou jako...
No jasně, neexistuje stroj, který by nevyžadoval údržbu. Teď se jeden můj známý rozplýval nad Escortem, že je to prý super auto, nemusí do něho dát ani korunu a pořád jezdí. Jen po zběžném okouknutí jsem zjistil, že ten to má za pár, pokud se rychle něco nezmění. Bohužel tohle u nás stále platí. Koupit auto a snažit se do něj nedat ani korunu. Nedávno jsem psal článek, co jsem do ojetiny investoval já, abych ji dostal do stavu, který mně bude vyhovovat. Byl jsem za exota.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 10:48, RE:
JMT napsal:
Mam na dva a pul roku sterym aute 210kkm, takze 260 u tohoto "veteranu" opravdu moc neni
Pome sa prechcávať kto najazdí viac..

Spraviť 200 tkm za dva roky by som nechcel ani na S-kláde v plnej palbe
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 10:49, RE:
Pavlik napsal:
Nějak nechápu to "intenzivní" využívání auta a "dálkové" jízdy. Najet 20 tisíc km za rok není nic mimořádného - až budete najíždět těch 400 km za den (ne za týden), dá se mluvit o dálkovém ježdění. A ještě si neodpustím rýpnutí - vážně si autor myslí, že tahle konstrukčně stará loď je bezpečná?
Staré mercedesy sú tuhé autá. Pri stretnutí s väčšinou konfekcie na českých a slovenských cestách na tom bude dobre. A pri čelovke s kamiónom vám nepomôžu ani všetci svätí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 11:14, RE: Blbost
David V napsal:
No jasně, neexistuje stroj, který by nevyžadoval údržbu. Teď se jeden můj známý rozplýval nad Escortem, že je to prý super auto, nemusí do něho dát ani korunu a pořád jezdí. Jen po zběžném okouknutí jsem zjistil, že ten to má za pár, pokud se rychle něco nezmění. Bohužel tohle u nás stále platí. Koupit auto a snažit se do něj nedat ani korunu. Nedávno jsem psal článek, co jsem do ojetiny investoval já, abych ji dostal do stavu, který mně bude vyhovovat. Byl jsem za exota.
Připojím se k exotům, do svého šestkového Rovera jsem už nacpal víc jak 200 tisíc a to jsem ho pořídil za 50 tisíc. Předchozí majitel byl prase a neudělal zhola nic, kromě nástřiku zadních podběhů, takže to nejhorší místo na těchto autech bylo skoro bez koroze. Ale je fakt, že většina lidí auto kupuje na dobu 2-4 let maximálně, tak se s údržbou moc nepářu, vždy on si další majitel poradí. K tomu Mercedesu, "masařka" docela slušně hnije, ale pozor z vnitřku ven, takže v momentě kdy si toho člověk všimne má už v autě díru jako kráva. Jednomu umělcovi takhle vyhnil celej spodek od předního okna za jednu zimu venku, pak jeden větší deštík a měl elektriku plnou vody
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 11:16, RE: Blbost
gablenz napsal:
To je klasika. Auto je úplně bezporuchové. Taková Matka Tereza na kolech. U nás v kotlině se považuje za stopro stav, když auto jede. Až teprve když se zastaví, to je potom ta PORUCHA. Zrovna před měsícem přijel k nám do servisu jeden takový Evžen (prý střední vrstva - poslech Evy a Vaška, nákupy v Lidlu, technik někde na provoze za 17 000 bruto...atd). Rozplýval se tam nad svým bezporuchovým Audi A4 kombi Tdi z roku 94. Prý jenom celou tu dobu dolíval olej. "Jako, pane mistr, ty Audiny sou jako...
bože to jsou zase žvásty, gáblíku, A4 Avant se dělalo až od roku 96 (resp. konec 95), takže buď to bylo Audi 80 (B4) nebo, jako obvykle, kecáš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 11:55, RE: Blbost
tomaskrtek napsal:
bože to jsou zase žvásty, gáblíku, A4 Avant se dělalo až od roku 96 (resp. konec 95), takže buď to bylo Audi 80 (B4) nebo, jako obvykle, kecáš.
Nekecá, protože nic o Avantu nepíše, krátkou dobu mezi 80 a A4 Avantem se dělalo Audi označené jen jako A4 (bez Avantu), ale že by to někdo v ČR vůbec měl
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 12:18, RE: Blbost
Rover623 napsal:
Nekecá, protože nic o Avantu nepíše, krátkou dobu mezi 80 a A4 Avantem se dělalo Audi označené jen jako A4 (bez Avantu), ale že by to někdo v ČR vůbec měl
Ale no tak Rovere, čit pořádně. Píše audi A4 kombi, čili avant. V roce 94 se ještě nedělala...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 13:06, RE: Blbost
gablenz napsal:
To je klasika. Auto je úplně bezporuchové. Taková Matka Tereza na kolech. U nás v kotlině se považuje za stopro stav, když auto jede. Až teprve když se zastaví, to je potom ta PORUCHA. Zrovna před měsícem přijel k nám do servisu jeden takový Evžen (prý střední vrstva - poslech Evy a Vaška, nákupy v Lidlu, technik někde na provoze za 17 000 bruto...atd). Rozplýval se tam nad svým bezporuchovým Audi A4 kombi Tdi z roku 94. Prý jenom celou tu dobu dolíval olej. "Jako, pane mistr, ty Audiny sou jako...
Ha ha ha, jestli s tim najezdil mega nebo i vic celkem bez udrzby, tak by ten stav odpovidal kilometrazi....Ted vazne: bud to byl exot na N-tou nebo zase jako obvykle kecas gabliku....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 13:51, RE:
ewing1 napsal:
Řeknu Vám jedno. Raději se povezu ve starším velkém voze než v např. v novém Hyundai Getz nebo Chevrolet Spark či Škoda Fabia. Sám mám Volvo S90 z roku 1997 a cítím se v něm daleko bezpečněji než ve všech služebních vozech, co máme u nás na firmě. Stejně tak se cítím bezpečně i ve Volvu 240 z roku 1991 nebo Chevroletu Suburban z roku 1993, i když nemají airbagy. Vím, že jsou vyrobeny ještě poctivě a z kvalitního materiálu a fyzikální zákony se nedají ošálit. Když se čelně srazím 2 tunovým Volvem...
V pořadu Fifth Gear byla simulována srážka "starého poctivého volva" s moderním automobilem snad o třetinu menším a lehčím. Volvo bylo po narázu srasované až po řidiče... tomu druhému autu relativně nic nebylo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 14:10, RE:
Michal napsal:
V pořadu Fifth Gear byla simulována srážka "starého poctivého volva" s moderním automobilem snad o třetinu menším a lehčím. Volvo bylo po narázu srasované až po řidiče... tomu druhému autu relativně nic nebylo.
Na tom pramálo záleží, důležité je, jak se změnil prostor pro posádku. Ono hodně zramované auto znamená, že dokáže umořit hodně energie. Na čem skutečně záleží je, aby do prostoru posádky nepronikla třeba převodová skříň. Auto s rámovou konstrukcí bude taky po havárce vypadat,, že odjede po svých, ale už ho nebude mít kdo řídit, protože posádka bude mrtvá. Při deceleraci hraje roli každý centimetr navíc, není prot účelné, aby havárii přežilo auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 15:16, RE: Blbost
A4 napsal:
Ale no tak Rovere, čit pořádně. Píše audi A4 kombi, čili avant. V roce 94 se ještě nedělala...
Omluva. nevšiml jsem si, že je v textu mluveno o kombíku, ten se samozřejmě v roce 94 nedělal, pak máte pravdu vy. Na druhou stranu, takhle zrasované Audi z prvních ročníků výroby už jsem taky viděl (no asi ne tak moc) a je fakt, že majitel na tom najel asi 20tis. relativně bez toho, že by si stěžoval. Prostě někomu asi stačí k tomu aby poznal, že je něco špatně jen když se z pod kapoty začne ozývat divný zvuk, někdo si všimne až když mu upadne kolo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 18:46, RE:
gld napsal:
Pome sa prechcávať kto najazdí viac..

Spraviť 200 tkm za dva roky by som nechcel ani na S-kláde v plnej palbe
Nikdo se nepřechcává, autor je frajer, že dálkovýma cestama (a denním používání) najede 400km týdně. Trošku syntaktickej nesmysl, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 19:12, RE:
David V napsal:
Na tom pramálo záleží, důležité je, jak se změnil prostor pro posádku. Ono hodně zramované auto znamená, že dokáže umořit hodně energie. Na čem skutečně záleží je, aby do prostoru posádky nepronikla třeba převodová skříň. Auto s rámovou konstrukcí bude taky po havárce vypadat,, že odjede po svých, ale už ho nebude mít kdo řídit, protože posádka bude mrtvá. Při deceleraci hraje roli každý centimetr navíc, není prot účelné, aby havárii přežilo auto.
zrasované až po řidiče tím jsem chtěl říct, že řidič dostal co proto...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 19:49, RE:
Michal napsal:
zrasované až po řidiče tím jsem chtěl říct, že řidič dostal co proto...
To je potom samozřejmě jiná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 19:57, RE:
gld napsal:
Staré mercedesy sú tuhé autá. Pri stretnutí s väčšinou konfekcie na českých a slovenských cestách na tom bude dobre. A pri čelovke s kamiónom vám nepomôžu ani všetci svätí.
Nejde o to jak je auto "pevné", ale o to jak dokáže pohltit a vstřebat energii nárazu - to je minimalizovat přenos energie na posádku a zároveň zachovat prostor pro přežití posádky - tam jsou nová auta zcela jinde. Najděte si na netu fotky z havárií starších a novějších aut - nová se daleko více pomačkají, ale prostor kabiny bývá nepoškozený.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2011 23:29, RE: Blbost
gablenz napsal:
To je klasika. Auto je úplně bezporuchové. Taková Matka Tereza na kolech. U nás v kotlině se považuje za stopro stav, když auto jede. Až teprve když se zastaví, to je potom ta PORUCHA. Zrovna před měsícem přijel k nám do servisu jeden takový Evžen (prý střední vrstva - poslech Evy a Vaška, nákupy v Lidlu, technik někde na provoze za 17 000 bruto...atd). Rozplýval se tam nad svým bezporuchovým Audi A4 kombi Tdi z roku 94. Prý jenom celou tu dobu dolíval olej. "Jako, pane mistr, ty Audiny sou jako...
Na druhou stranu pán chtěl připravit na STK a ne zrenovovat půlku auta. Jako naprostému lajkovi mi přijde, že půlka těch závad s STK nesouvisí. Pokud mu všechny tyhle závady servis navrhl řešit jako přípravu na STK, pak klient udělal správně že se s nimi rozloučil.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.