0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký čtyřválcový diesel zvolit pro Mercedes třídy E?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 05.10.2020 21:22, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: rejdic.25, 26.09.2020 10:52 (Nikoliv promluvil,ale napsal.A ...)


Je mi jedno, co si o tom myslíš. Ty si myslíš, já to mám jako realitu. Dneska jsem se vrátil ze Švédska, najeto 2100 km, tři chlapi v autě a zbytek se sklopenou dvousedačkou narvané až po střechu krámama. Průměr na celou trasu 6,4. A po Švédsku, kde jsou nízké rychlostní limity jsem si bublal kolem 5 v průměru i s rozjezdy, pojížděním sem tam po městě. Na zmiňovaném Spritmonitoru jsou i spotřeby 6,3 , 6,4 , což odpovídá tomu, co mám já. Záleží taky kde se jezdí, zácpy, rozjezdy. Nejvíc naskakuje spotřeba na rozjezdech. Co jsem teď ve Švédsku popojížděl po městě, kde to byla samá 30 a 40, samé zastavování, tak jsem měl na pár km se studeným motorem průměr i 12. Když jedeš dálky a plynule, tak to žere prd. Pokud ale někdo jezdí v režimu Sport, tak je jasné, že si to cucne, protože otáčky jsou někde jinde. Při kile se na 9° motor převaluje jen lehce nad volnoběžnými otáčkami. Dneska jsem zrovna při 160 ACC plynulé plavbě pozoroval, kde se to hýbe, protože to kluky, co se mnou jeli, zajímalo a po rovince se to motá v ustáleném stavu okolo 6. A to bylo narvané auto.
Pokud je někdo tele a neumí jezdit, tak jde spotřeba nahoru. Ale naprosto zbytečně. Dneska jsem tam měl i zhruba 30-40km, kdy jsem po vyjetí z trajektu kvůli klukům zkoušel jet co nejvíc ke 250km/h, ale provoz byl na prd a tak vždy prudký rozjezd do rozmezí 200-250 km/h a hned zase prudké brždění. Za chvíli už to ani kluky nebavilo lítat na sedačce dozadu a dopředu, ačkoliv to původně chtěli, a spotřba, ty krátké dvouminutové průměry se hýbala někde na úrovní kolem 15 litrů. Ale to byla právě nesmyslná jízda brzda plyn. Cestou tam celou dobu až na trajekt hustě chcalo, tak to jsme jeli většinou kolem 130, občas na omezeních méně a občas zase rychleji, když byla intenzita deště menší. Jestli někdo lítá po německých dálnicích furt kolem 200, což je s tímto autem sranda, tak těch 8 litrů průměru odpovídá. Až ho budeš mít a nebude to vylítaná hajtra, tak můžeme třeba diskutovat a porovnávat. Takhle to jsou spekulace proti reálné zkušenosti.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 05.10.2020 21:47, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 26.09.2020 23:55 (Jasný, servis zdarma, jako bon ...)


Spotřebu dlouhodobou jsem tady už psal. Pořizovačka je individuální, podle toho, co do toho nacpeš, s tímto motorem je tuším minimum někde kolem 1,8 M (nejholejší základ se základním dvoulitrem je kolem 1,3). Pár věcí přihodíš a už to lítá. Já byl nakonec na dostřel ke 2,5 M. Dobře udělanou pojistku komplet všechno za 50/ rok sakra těžko a to fakt jen VIP se známostmi v pojišťovně. Nejběžněji se od různých pojišťoven pohybovaly cifry od 80-140/rok. A to mám plné bonusy, žádné průsery, pomalu padesátka na krku, tedy obecně parametry vedoucí k nízké pojistce. Plus Sherlog, což taky hraje roli. V mém případě se prakticky pořizovačka Sherlogu umořila slevou na pojistném. Nakonec jsem skončil někde na 53, ale tohle ti nikdo neuzavře bez posvěcení hodně vysoko v pojišťovně a bez dobrejch kontaktů se nechytáš. A na takové pojistky mají navíc limity, v jakém objemu je vůbec za časové období smí uzavřít. Jak ten objem překročí, tak konec. Navíc nikdy nejde říct, která pojišťovna vyjde nejlépe, protože měsíc co měsíc na stejnou osobu a stejné auto vylezou klidně naprosto jiné cifry. Klidně diametrálně jiné. Takže tak nějak. Cena nafty a spotřeba nejsou určující, ale skvělý bonus. Na druhou stranu si ho zase nechám pár let a nepočítám, že bych to prodával dřív jak na 300 tkm, takže ve finále se ta vyšší cena rozplizne. A taky prodejní ceny bude vždycky výše než za nějakou Škodárnu. Nějakej rozdíl tam bude, samozřejmě, ale žijeme jen jednou a do rakve si nikdo nic neodnese.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 06.10.2020 10:35, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 05.10.2020 21:47 (Spotřebu dlouhodobou jsem tady ...)


Já jsem spíš reagoval na to, že u těch cifer okolo pořízení a pojištění ta spotřeba velkou roli nehraje. Ale i kdybychom to extrapolovali na těch 300 tkm, tak se dostaneme ke ztrátě hodnoty na úrovni tak 6-7 Kč/km, což je oproti spotřebě pořád trojnásobek (v benzínu dvojnásobek).
A pokud je argumentační rovina položená až do oblasti mortality (že rubáš nemá kapes) s ohledem na utracené peníze za zbytné věci, tak znovu nerozumím tomu, proč si někdo do auta za 2,5 MCZK pořídí naftu.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Úterý 06.10.2020 11:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 06.10.2020 10:35 (Já jsem spíš reagoval na to, ž ...)


Jednak je ta 400d skvělá volba, uvědom si 250kW a 700Nm. Tohle při stejném objemu a počtu válců budeš z benzínu mordovat těžko. Pak je tady ta zmiňovaná spotřeba. Při stejnejch parametrech s benzínem budeš jinde. Sice se to může někomu jevit divné, ale i lidi, co nějakej peníz mají, tak rádi ušetří. Ostatně to je taky jeden z důvodů, proč mají, protože každou korunu obrátí více krát, než ji utratí. Ať nafta nebo benzín, na pořízení +/- stejně, vše ostatní je stejné, jen spotřeba je rozdílná. Navíc se to nedá úplně dobře porovnat, protože budeš obtížně hledat parametrově stejný motor.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1009
datum registrace23.04.2014
Středa 07.10.2020 08:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 06.10.2020 10:35 (Já jsem spíš reagoval na to, ž ...)


Davide, souhlasím s tebou jak co se týče čísel, tak negativním postojem k naftě. Nicméně u nového mercedesu bude ta šestiválcová nafta tak kultiovavaná a odfiltrovaná, že tě v tom autě nebude nijak rušit. Maximálně se připravíš o lepší zvukový projev benzínu ve vyšších otáčkách.
Nedávno jsem absolvoval na otočku cestu Brno-Hranice Kodiaqem RS. To auto je plný nesmyslů, ale musím uznat, že motor mě nerušil a k tomu autu celkem pasoval...
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 07.10.2020 08:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: KoobaS, 07.10.2020 08:25 (Davide, souhlasím s tebou jak ...)


No jo, jenže Kodiaq je škatula s čelním odporem Mt. Blancu, zatímco E-classe je limuzína a tam mi ta nafta prostě nesedí obecně. A určitě V6 nafta je jiná liga než I4, a to ještě v MB, avšak si myslím, že ten benzín bude charakterově jiný i uživatelsky. Včera jsem studoval nějaká čísla a zarazilo mne, že verze 450, přestože má o 20 kW větší výkon (270 kW), má nižší zrychlení než 400d. Jestli je to hmotností a nemožností přenést výkon na silnici (kola by se protáčela), je jen moje spekulace (hmotnosti jsem nezjišťoval).
Můj odpor k naftě není bezbřehý. Pro škatule jako Q7, X5, Tuareg, Kodiaq, které mi nedávají smysl, jako celek, mi ta nafta nevadí, tam naopak benzín kvůli hmotě a čelní ploše dává menší smysl.
A kdybych měl dát odpověď na původní dotaz v tomto vlákně, tak bych souhlasil, že do E-čka naftové I4 nepatří. Tam patří šestiválec a jestli benzínový nebo naftový se můžeme dohadovat do nekonečna, protože kdyby byl skutečně jeden výrazně lepší, tak ten druhý zhyne na úbytě.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1009
datum registrace23.04.2014
Středa 07.10.2020 13:54, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 07.10.2020 08:58 (No jo, jenže Kodiaq je škatula ...)


Pro škatule s aerodynamikou rodinnýho baráku je imho důležitej krouťák. Ten motorům dodá přeplňování, a potom je víceméně jedno, jestli je se pálí nafta nebo benzín. Ale uznávám, že v SMaxu s 1,5 Ecoboostem mě baví to, že ho můžu točit o cca 2 tisíce otáček dál než naftu. Zatímco naftu nemá smysl točit nad 3000, tak ten ecoboost roste do 6000 otáček... To se ale bavíme o masových a lidových čtyřválcích.
V limuzíně (byť to není S-Classe) bude charakter těch motorů potlačen. Jak benzín, tak nafta pojedou hezky od volnoběhu bez nějaké znatelné turbodíry, slyšet je v kabině bude minimálně. Kdo chce motor s charakterem, tak koupí benzínové AMG.
Taky bych přidal, že drtivá většina kupců Eclasse nejsou petrolheadi, ale obyčejný lidi, kteří mezi zvukem nafty a benzínu moc nerozlišují a zvuk motoru je pro ně obecně rušivý. A takoví lidi, když toho moc nenajezdí, se spokojí i se čtyřválcem...
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Středa 07.10.2020 17:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 07.10.2020 08:58 (No jo, jenže Kodiaq je škatula ...)


nemůžeš koukat jen na kW, ale taky Nm. A to je právě ten rozdíl. Těch 270kW ten benzín sice má, ale nemá takový krouťák, který je u 400d mamutí. Benzín u E Classe tak dává smysl, když putuje objednávka do Affalterbachu. E63S dává smysl, ale v podobné specifikaci se dostaneš někde ke 5M. Tož asi tak.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 07.10.2020 19:59, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 07.10.2020 17:46 (nemůžeš koukat jen na kW, ale ...)


Motor má pouze jeden parametr, a to je výkon. Parametr točivého momentu je pouze přepočítaný výkon na konkrétní otáčky. To že má motor 700 Nm v nějakém otáčkovém spektru ukazuje na 2 věci:
1) v tomto otáčkovém spektru je nárůst výkonu lineární
2) a tím pádem je v každých otáčkách výkon jiný

Toto nelze snadno srovnávat s průběhem momentu benzínového motoru, protože je momentová charakteristika rozprostřená do většího otáčkového spektra a nic to samo o sobě neříká o dynamických parametrech auta. Tam je rozhodující výkon.
Obvykle je zrychlení poplatné výkonu a ne točivému momentu, jen mezi 450 a 400d je z nějakého důvodu rozdíl opačný, který bude dán nějakou podmínkou, kterou neznám, ale není to obvyklé. Troufnu si odhadnout, že zrychlení 0-200 km/h bude ve prospěch 450, protože tam už nebude hrát takovou roli prokluz kol a těch 20 kW navíc už se projeví.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Středa 07.10.2020 20:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 07.10.2020 19:59 (Motor má pouze jeden parametr, ...)


400d má 0-200 nějakých 19s. S tím krouťákem se pleteš, to je ten důvod, proč to tak je. Je to provázané.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 07.10.2020 23:18, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 07.10.2020 20:23 (400d má 0-200 nějakých 19s. S ...)


S tím "krouťákem" se nepletu, na to můžeš vzít jed. Vezmi si jakýkoliv katalog napříč automobilkami a srovnej si motory tak, aby měly stejné točivé momenty benzín/nafta. Pokud to uděláš, tak benzín dá naftě vždycky na prdel a výrazně. Teprve, až se začnou srovnávat výkony, pak s tím jdou ruku v ruce zrychlení a hodnoty budou vyrovnané.
Díval jsem se i na německé stránky a je to tam taky obráceně, jen na nějakých anglicky psaných stránkách s detailnějšími rozbory to dávalo smysl.
Jen pro ilustraci E 53 AMG má udávaný točivý moment 520Nm (<700Nm) a zrychlení 4,5 s (poplatné výkonu 320 kW).
Nebo další příklad. Srovnal jsem E200d 4 Matic (143kW/400Nm/1810kg) se svou Insignií 2.8 V6T 4x4 (191kW/"jen"350Nm/1835kg) a výpočtová zrychlení jsou 7,5s pro M-B versus 6,9s pro Opel.
Jestli mi nevěříš, udělej si jednoduchej graf v excelu, kde si nasimuluješ křivku průběhu točivého momentu a k tomu si jednoduchou rovnicí (P=Mk*2*pi*n) dopočítáš výkon a uvidíš, že mám pravdu. Mk je točivý moment a 2*pi*n je úhlová rychlost (n dej v 1/sec a Mk v Nm; výkon bude pak ve W, pi=3,14)
Apropos elektromotory mají rozběhové momenty v tisících Nm (teoreticky nekonečno protože Mk=P/(2*pi*n) a n->0), ale až jim vzrostou otáčky, tak moment dost padá. Jak jsem psal, motor má 1 parametr a tím je výkon. Točivý moment je od něj pak odvozený.
Jestli v této debatě pomůže argument, že na to mám školy, tak jej v následné diskusi zohledni.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 08.10.2020 00:21, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: David V, 07.10.2020 23:18 (S tím "krouťákem" se ...)


Ono je to svázané. Záleží jak je to naladěné. https://autobible.euro.cz/vykon-vs-tocivy-moment-vysvetleni-kteremu-porozumi-kazdy/

https://www.autorevue.cz/mercedes-e-dostal-novy-motor-radovy-sestivalec-ma-340-koni-a-700-nm

A pro pochybovače o spotřebě, není to sice E T-modell, ale ono je CLS skoro stejné: https://www.youtube.com/watch?v=dhYeuo6YV1g I jízda styl pila do kopce za 11. Při jízdě na limitech měli v testu spotřebu 4,1 , respektive 5,8 a od času 2:30 v jakém režimu. Těch 5,8 je dálnice 130.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 08.10.2020 09:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 08.10.2020 00:21 (Ono je to svázané. Záleží jak ...)


Právě proto že je to svázané, nedávala smysl odvolávka na to, že má 400d Mk=700 Nm. Navíc mezi motorem a kolama je systém přenosu točivého momentu (převodovka, rozvodovka a diferenciály), který je pro různé otáčkové charakteristiky motoru nastaven jinak. Může se klidně stát, že má benzínová verze o něco delší kvalty kvůli spotřebě, takže ztrácí tochu na krátkém sprintu. I na to se dá udělat excel a přepočítat si točivý moment až na kola přes převodové poměry a stálý převod a tam je potom teprve vidět reálná "síla" na kolech, kde se trochu zjemní rozdíly v odlišném projevu obou typů pohonu.
Nicméně vzhledem k tomu, že se začínáme v diskusi ohledně výkonu/momentu cyklit, považoval bych ji za uzavřenou.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Čtvrtek 08.10.2020 16:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 08.10.2020 00:21 (Ono je to svázané. Záleží jak ...)


Zrovna toto úterý jsem se při čekání na volný box u ruční myčky dal do řeči s postarším (cca 60let)majitelem černého GLE 400 d 4MATIC a tak padla otázka spotřeby.Trochu se pousmál a pochlubil se číslem 11,6l se slovy,že jenom lechtat plyn je pro něj utrpení
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 08.10.2020 20:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: rejdic.25, 08.10.2020 16:01 (Zrovna toto úterý jsem se při ...)


Ale tak samozřejmě, když to přepnu do režimu Sport+, tak mohu jezdit to samé za 8-10, protože to bude držet otáčky mnohem výše, bude to mít lepší zvuk a ostrou odezvu. Ale je to naprosto zbytečné. Ono to jede parádně i v režimu Eco a při tom to žere hovno. A když mám chuť se pobavit, tak je tam kouzelný volič, který nabízí směrem nahoru režimy: Comfort, Sport a pak ten Sport+. A GLE krabice s aerodinamikou rodinného domu a odhadem tak 2,5t nutně musí jezdit za víc.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.