0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký čtyřválcový diesel zvolit pro Mercedes třídy E?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
mb758ds
počet příspěvků5
datum registrace25.08.2017
Středa 23.09.2020 12:50, OM 651
Dlhodobá spoľahlivosť reťazového rozvodu je u OM 651 diskutabilná, po určitých km sa reťaz vyťahá a je potrebné meniť nachádza sa z opačnej strany motora ako bývalo zvykom u predchodcu OM 646 (taktiež hrúbka reťaze je u novšieho motoru iná).

Motor je úsporný, akurát okrem rozvodov, vecí okolo nafty pozor na vodnú pumpu.
reagovat
novakric
počet příspěvků1
datum registrace07.11.2018
Středa 23.09.2020 19:48, E220CDi 4M
Vlastním tento mercedes W212 ve variantě kombi po faceliftu, kde mám motor 220CDi 125kW s pohonem všech kol 4matic. Není tedy pravda, že pohon všech kol byl pouze s nejsilnější čtyřválcovou dízlovou verzí E250. To se týkalo u variant před faceliftem.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 24.09.2020 10:52, čtyřválec v E klasse?
Jaký je důvod do Mercedesu E klasse volit čtyřválec? Tohle je auto, kde patří jednoznačně motor s více válci. Ještě bych to mohl pochopit u C klasse a menších, ale E?
reagovat
Háča
počet příspěvků4
datum registrace20.06.2020
Čtvrtek 24.09.2020 20:43, Odpoved je snadna
Nejlepsi ctyrvalec do mercedesu E je zadny. Kdyz uz chcete ecko na dlouhe a caste cesty jdete do V6. Nesrovnatelne kultivovanejsi chod, kvalitni motor, dostatek výkonu a pri normalnim jezdeni spotreba jako u 4valce. Navic se casto poji s pohonem 4x4 coz pri častem cestovani ocenite. Navic 4 valce maji dost hruby chod.
Ecko je vuz vyssi stredni tridy, rozměrný a tezky. V6 je ideální volba.
Sam mam MB CLS 350cdi 2013 4M. S motorem nikdy nebyl problem. Auto jede v kazde situaci suverene. Spotreba? Pri jizde s davem 6 litru. Bezne kolem 8,5, dalnicni let 13. Kamarad s MB E220 cdi totez max o litr usporneji. V okamziku kdy jede nalozeny nebo potrebuje vykon ktery proste neni, jede za vic nez V6.
Chcete jezdit usporne? Kupte si c220 cdi. Tam se vejdete pod 5 litrů. Je to male auto s normalnim motorem. Ecko je velke auto ktere potrebuje velky motor.
Hlavne si vyberte tak aby Vam to auto sedelo. Preji mnoho šťastných kilometru.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 24.09.2020 21:51, RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: Háča, 24.09.2020 20:43 (Nejlepsi ctyrvalec do mercedes ...)


Asi tak nějak. Já s E400d 4matic T-modell, 250kW a 700 Nm, které má čistou hmotnost v mém provedení 1995 kg, mám kombinovanou spotřebu vypočtenou z reálně natankovného paliva od novoty ke dnešnímu dni 6,38 přesně. S každým tankováním dávám do aplikace údaje a počítá to automaticky. Není problém, když se držím okolní dopravy, abych docílil spotřeba kolem 5 litrů, ale taky se krásně svezu, když chci. Když to valím v Německu co to jde, tak ani tak se na víc jak 10 litrů nedostanu, ani když se snažím držet elektronicky omezené maximálky na 250. Bohužel často je třeba kvůli okolní dopravě decelerovat a znovu akcelerovat. Z nula na 100 za 5s a z nula na 200 za 19s. Takže je s tím radost jezdit. Kupovat E ve dvoulitru je prostě zločin.
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Pátek 25.09.2020 11:35, RE: RE: Odpoved je snadna
To spotřeba je reálná? Nedávno jsem v noci a ne úplně podle předpisů proletěl dálnici Brno Ostrava v Cupře s 300k a tuhle spotřebu jsem neviděl ani omylem. A ano, byla tam dvojciferná čísla. Je od kamaráda, ten ji má jako daily auto a dlouhodobá spotřeba je kolem 9l. Ty čísla co píšeš, mi u mnohem těžšího a výkonnějšího auta přijdou z říše snů.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pátek 25.09.2020 11:55, RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: vavrisimo, 25.09.2020 11:35 (To spotřeba je reálná? Nedávno ...)


To je realita. Jak jsem psal, průměr automaticky počítaný aplikací dle tankování je 6,38. Je to průměr od 0km do aktuálních asi 42tkm za náš první společný rok. Bohužel díky covid komedii letos jezdím málo. Takže ten průměr zahrnuje absolutně vše a je to naprosto exaktní číslo. Ono se to i docela dobře shoduje s tím, co ukazuje PP, moc velkej rozdíl tam není. Pokud jedu po rovince, ustálenou kamionovou rychlostí, tak se ty čísla na PP dokážou pohybovat kolem 3 litrů. Mám vyzkoušeno, když dám ACC na dálnici na 100km/h a zapojím se za kamiony, které jedou tak 90, tak si to cucá kolem 3 litrů. Prostě nechám auto jet komplet samo, na nic nesahám, včetně volantu, tak si tak samo pluje, občas mě vyzve, ať se dotknu volantu. Podle toho, jestli terén mírně stoupá nebo klesá, tak se to pohybuje +/- kolem 3 litrů. I po Praze se s tím dá jezdit kolem 6 litrů, pokud nejsi vyloženě v kolonách. Má to naprosto úžasný rozptyl jízdních stylů, podle toho, co tě momentálně baví nebo jaká je situace. Od poklidně plujícího horkovzdušného balónu až po raketu. A za všech okolností komfort a ticho. Ovladatelnost je příkladná a na cestě to drží jako přikované.
reagovat
Háča
počet příspěvků4
datum registrace20.06.2020
Pátek 25.09.2020 12:18, RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: vavrisimo, 25.09.2020 11:35 (To spotřeba je reálná? Nedávno ...)


Srovnáváte nesrovnatelné. Cupra je 2.0 TSI s turbem R4 v benzínu. Ten výkon se tam někde vzít musí a když to nejde objemem tak to jde palivem, turbem, komprese atd. Ve výsledku tam ale vždy bude potřeba víc paliva. A obecně benzínové motory s turbem jsou nesmírně háklivé na styl jízdy. Takový ecoboost od Fordu v 1.5 umí jet za 6 i za 18. Nafta v R4 s biturbem není z pohledu úspornosti taký žádný premiant. Zase jsme u toho, že ten výkon se někde vzít musí.
Když už jsme u té spotřeby. Mám na firmě Viano V6, 165 kW. Ta krabice jezdí 200 km/h, naloží se tam nesmysl, 8 lidí a výsledek je 8,8 litru Praha a dálnice, nebo 8,2 cesta k moři v 6ti lidech, rakev a 140 km/h tempomat. Auto má hodně přes 2 tuny a aerodynamiku rodinného domu.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pátek 25.09.2020 12:53, RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: Háča, 25.09.2020 12:18 (Srovnáváte nesrovnatelné. Cupr ...)


Taky u 400d byla použita nová technologie povrchových úprav, která významně snižuje tření a výsledkem je poznatelně nižší spotřeba. Žere to jako dvoulitrový turbodiesel, ale jede to nesrovnatelně jinak.
Jediné, co bych tomu motoru vytknul, tak překvapení v podobě konzumace oleje. Na prvních 25tkm jsem zhruba v polovině musel dolít 1 l oleje. Auto sice nic nehlásilo, ale podle elektronického ukazatele byla hladina oleje pod minimem. V servisu mi sice říkali, že to nemám řešit do doby, než mě auto vyzve, abych při další návštěvě čerpací stanice doplnil olej. Ale já to přesto hlídám. On litr oleje na 8 litrové náplni moc není, ale stejně. Teď jsem na 42 tkm a zatím jsem nedoléval a je tam tak 10% nad minimem. Zítra mizím do Švédska, tak počítám, že asi budu dolejvat cestou, protože tam bude německá dálnice. Co jsem zjistil tak si to vezme olej ve velké zátěži. Při piánko jízdě to asi nebere vůbec nic, ale když to pálím v noci třeba 100-200km co to dá na max., tak je vidět pouhým okem, jak ten olej ubyl. Klasickou měrku to nemá, pouze elektronickou, je to v menu na palubáku.
Významně to bere olej taky při kick downu. Vysoké otáčky = bere si olej. Naštěstí 1 litr na 25tkm se dá přežít. A možná nakonec to není ani tak špatně, protože se trochu osvěží náplň novými aditivy z přidaného oleje.
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Pátek 25.09.2020 13:41, RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: Háča, 25.09.2020 12:18 (Srovnáváte nesrovnatelné. Cupr ...)


Že srovnávám tak trochu jablka a hrušky je mi jasné, ale neřeším čísla u Seatu, překvapila mě tak nízká spotřeba u auta s takovým výkonem, objemem a hmotností zaoceánské lodi (průměrná 6,3l; 10l při kudle na dálnici v reichu). Ten můj noční průlet v Cupře po dálnici nebyl ani zdaleka podle předpisů, ale řekněme konstantní díky nízkému provozu a spotřeba se mi přišla adekvátní motoru a jeho konstrukci. Zaujala mě ta čísla Mercedesu, proto se ptám.
Majitel Cupry má tu dlouhodobou 9l a většina je po dálnicích tempomat lehce nad limity, sem tam město, občas čočka na silnicích typu Červenohorské sedlo. Opět, za mě adekvátní.
Ta spotřeba u Éčka mi přijde neuvěřitelná i na diesela a jestli je to realita, tak klobouk dolů do Stuttgartu.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pátek 25.09.2020 14:11, RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: vavrisimo, 25.09.2020 13:41 (Že srovnávám tak trochu jablka ...)


Vůbec nejvyšší průměrnou spotřebu na jednu nádrž jsem měl 8,45 a to jsem tu nádrž vycucnul nočním přeletem. Ten den jsem tankoval 2x. Německá dálnice a co provoz a restrikce dovolily.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Pátek 25.09.2020 15:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 25.09.2020 14:11 (Vůbec nejvyšší průměrnou spotř ...)


Spotreba oleja je v tejto dobe celkom aktualna. Kamarat si kupoval novu hondu civic 1.0turbo, a ten predajca podla mna robil vsetko pre to, aby si ju nekupil :D Zacal s tym, ze ci pozna stare motory honda ktore nikdy nezrali olej a boli spolahlive. Tak vraj to je uz minulost, pretoze novy motor si olej jednoducho obcas cucne a treba to kontrolovat. O tej spotrebe oleja hovoril dost dlho. Samozrejme az pri preberani auta ked uz mal peniaze...
reagovat
Háča
počet příspěvků4
datum registrace20.06.2020
Pátek 25.09.2020 16:22, RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 25.09.2020 12:53 (Taky u 400d byla použita nová ...)


Ta spotřeba oleje právě souvisí s novou povrchovou úpravou a nízkým třením. Pokud mu dáte 200 km čočku přes autobahn pak je logické, že v takovém zatížení si cucne. Stejně tak vysoké otáčky. Vyšší namáhání, vyšší teplota, různá rozpínavost materiálů atd. Pokud Vám olej z max do min vystačí mezi servisními intervaly (tuším že je max 25.000 km nebo dle palubního PC), pak bych byl úplně v klidu.
Tyhle V6, obzvlášť verze 400d je velmi povedený motor.
Přeji Vám pěkné svezení, jak se říká, mercedes neřídíte, mercedesem se vezete.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pátek 25.09.2020 20:18, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: Háča, 25.09.2020 16:22 (Ta spotřeba oleje právě souvis ...)


To je mi jasné. Jen jsem na to tak posledních 20 let nebyl zvyklej, nemusel jsem dolévat vůbec nic. Jinak teda z toho 25tkm intervalu moc radost nemám, protože jak mám 5 servisů zdarma jako bonus, tak bych na něj měl jet až když ty km tam jsou nebo mě vyzve auto. Tolerance je tuším 800-1000km max. nebo tak něco. Dříve na ten servis nevezmou, že by jim to Mercedes neproplatil. No a pak je to blbý, když vím, že někam pojedu, ale ještě nejsem v toleranci. No a když tu delší cestu odjedu, tak pak zase riskuji ztrátu záruky nebo minimálně zavdávám možnost se případně vykrucovat, když přetáhnu o více jak 1000km. Takže co pak? Dneska to je všechno už elektronicky sledovaný, všechny data nepochybně Mercedes má on-line. Když má být servis, tak jednak to vyskočí v autě a pak taky na mobilu v aplikaci vyskočí hláška a taky příjde pozvánka na email z Mercedes Me. Jsem vůbec přesvědčen o tom, že komplet průběh provozu má Mercedes někde v cloudu, veškeré parametry auta, včetně polohy, rychlosti, spotřeby, teplot, prostě všechno, protože tohle všechno to umožňuje. Včetně detailů jako jsou tlaky a teploty jednotlivých pneu. Na druhou stranu to přináší zajímavé funkce. Za ty je ovšem potřeba taky platit roční poplatky a to dělá ročně asi 8 tis., pokud bereš komplet všechno. Navigace, jak je on-line, tak funguje zajímavě, naprosto skvělá věc je, jak si zadám nějaké jednání do Outlooku, tak to automaticky natáhne adresu do navigace a jak sednu do auta, nemusím nic štelovat a jen mi to po nastartování ohlásí, v kolik hodin co kde mám a jestli chci navádět. To je fakt pecka. Skrz mobil spousta věcí, například spouštění nezávislého topení nebo v létě chlazení, otevírání a zavírání dveří, oken, panoramy, nastartování auta,... když jsem u auta tak i vyparkování a zaparkování přes mobil, aniž bych seděl uvnitř. Je toho fakt moc. Ale koukám, že od oleje jsem se nějak rozvášnil. Jsem z toho auta doslova nadšený.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Sobota 26.09.2020 00:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 25.09.2020 20:18 (To je mi jasné. Jen jsem na to ...)


Co se týče spotřeby ,tak máš zřejmě zázračný motor,nebo si nikdy nejel víc jak 90km/h.Čtyřkolka s čistou hmotností 2t. s 3litrový motorem si při běžné jízdě vezme okolo 8l nafty.Jenom v laboratorních podmínkách se dá dostat na spotřebu pod 6,5 l
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Sobota 26.09.2020 08:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: rejdic.25, 26.09.2020 00:58 (Co se týče spotřeby ,tak máš z ...)


Promluvil odborník, howgh.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Sobota 26.09.2020 10:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 26.09.2020 08:32 (Promluvil odborník, howgh. ...)


Na to nemusí být odborník, stačí otevřít Spritmonitor a zadat tam M-B E-Klasse s výkonem od 340 PS a rokem výroby od 2018. Je tam pár aut, která mají spotřebu do 7 l/100 km, nicméně to jsou auta s několika tankováními. Uživatelé, kteří tankovali aspoň 50krát, mají vypočtenou průměrnou spotřebu 8-9,5 litrů na 100 km. Vzhledem k tomu, že si to tam lidé evidují pro sebe, nemají důvod data zkreslovat.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Sobota 26.09.2020 10:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 26.09.2020 08:32 (Promluvil odborník, howgh. ...)


Nikoliv promluvil,ale napsal.A docela jsem se tvým příspěvkem pobavil.Něco podobného jsem četl i na zeleném ford fóru i s odkazy na YT
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Sobota 26.09.2020 23:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: Giorgio, 26.09.2020 10:36 (Na to nemusí být odborník, sta ...)


Ano, nalezl jsem podobné hodnoty pro nájezdy kolem 30 tkm a znovu si potvrdil, že rozdíl spotřeb mezi benzínem a naftou je cca 1 litr/100 kW instalovaného výkonu.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Sobota 26.09.2020 23:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odpoved je snadna
citace:
reakce na: TomasB, 25.09.2020 20:18 (To je mi jasné. Jen jsem na to ...)


Jasný, servis zdarma, jako bonus...super nízká spotřeba.
Kolik stojí 1 km ke dnešnímu dni, abych si udělal rámcovou představu. Zkusím odhadnout sám základ:
Spotřeba (7 ltr *29...ať se to dobře počítá): 2 Kč/km
Pojištění (50 tKč/rok při nájezdu 50 tkm): 1 Kč/km
Ztráta hodnoty (500 tKč při nájezdu 50 tkm) :10 Kč/km
Servis (zdarma - super) : 0 Kč/km (odhaduji tak 0,5 Kč/km, kdyby se platil)
Ostatní věci - nevýznamné
Suma sumárum 13 Kč/km - závěr nechť si každý udělá sám.

Ale ta spotřeba, ta tím fakt zahejbala, chtělo by to aspoň 2 litry sundat (60 hal/km).....
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.