0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes-Benz CLK – jaký zvolit motor?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 11:19, rada
Tak jsem rychle koukl na net o čem se tady budem bavit a zjistil jsem, že to finanční rozpětí je poměrně velké. Od několik desítek tisíc za pravděpodobně hodně opotřebované kousky až několik set tisíc za pěkné stroje. Dále jsem našel, že 230 je přeplňovaný motor (asi 4-válec) a 320 je atmo asi V6. Velmi záleží na tom, kolik bude tazatel ochoten platit za pojistku, která může být vzhledem k jeho věku a zvolenému obsahu docela tučná. Jinak si myslím, že i 2,3 Kompresor se 142 kW bude dostatečný motor pro tohle auto, ale zvuk a projev 160 kW V6 bude mít jistě také svoje kouzlo.
Spotřebou bych se vůbec nezabýval, ta je u těchto motorizací podružnou záležitostí, tím spíše u ojetiny. Ovšem tady spíše půjde o ostatní provozní náklady, protože Mercedes...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 11:37, rada
Mě zas nějak mládí nepasuje do usedlého konzervativního Mercedesu, ale proti gustu.........
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 14:06, rada
230 znám z SLK a bylo to moc příjemné svezení a na to lehké auto to bohatě stačilo, tu 320 neznám ale rozdíl bude ve spotřebě cca 1-2maximálně. Pojistka je různá a u koho si ji člověk udělá. Je u nás i pojišťovna kde se bere výkon a ten v tomto případě není až tak výrazně rozdílný, takže pojistku bych neřešil. Udělej to jednoduše. Najdi si obě motorizace, vyzkoušej která ti je víc sympatická. Jinak co se týká spolehlivosti bych si asi vybral ten větší motor a kvůli dynamice taky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 14:10, rada
David V: píše že je automechanik, takže by měl mít přístup k dílům za rozumnou cenu. Spíš bych měl obavu, že mi ho někdo šlohne a nebo objede klíčem :(
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 14:33, rada
Finanční rozpětí je mezi 100-200 tis Kč. Ty dražší to už je většinou druhá generace CLK. Navíc ho spíš zajímají verze po faceliftu (1999) takže jsme někde mezi cca 150-200tis. To jen tak na upřesnění. Spotřeba je u zmíněných verzí téměř shodná (10-11 l),Oba motory jsou vcelku povedený, takže bude záležet na stavu konkrétního kusu.
CLK např. mně osobně nepřipadá zas tak usedlý a má celkem šmrnc, takže pokud dvoudveřové kupé s cca 200 konovým motorem - proč ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 15:52, rada
Nedávno jsem četl starej myslím SM a mluvili tam právě o MB CLK a motoru 230K, velice ho chválili, takže bych se ho asi nebál a určitě hledat model po faceliftu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 16:12, rada
mám ho doma, 2,3 kompressor dobrý auto jen velmi malé závady, tak že servis mne nezatěžuje, dá se s tím jezdit kolem 8,5 litru a já nejvíc za 9,5 s tím, že nevyužívám sílu motoru, na plný výkon ,jak jsem zjistil nemám schopnosti a chci zůstat naživu. Doporučuji, pokud máte postavu více jak 185 cm, nejdřív vyzkoušet polohu za volantem. Na mokru rozhodně nevypínat kontrolu trakce. Jezdil jsem v jiném typu MB s 3,2 benzin a automat-rozdíl téměř žádný až na výrazně vyšší spotřebu. Tak že moje volba 2,3 s kompr. a je proti těm novějším značně jednodužší-tedy příznivější k opravám doma. Semtam moje oko spočine na křivkách ladné karoserie a cením si i solidního zpracování.S autem parkuji na ulici jen vyjímečně. Podle mne mu nejvíc sluší stříbrná-nebo jak někde píšou světle šedá a kapánek širší kola-dle OTP je to OK.Nemám ho kvůli sousedům ale sobecky kvůli sobě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 18:57, rada
Toto auto byl muj prvni a posledni MB v zivote, proto se rad podelim o zazitky. Vlastnil jsem 430CLK ve vybave AVantgarde se vsim, co tehdy bylo k mani, vc. AMG podvozku a 19palc. kol. Predtim a hlavne po nem jsem zustal u BMW. Byl to jakysi krok vedle, zkusebi, ciste ze zvedavosti. Toto kupe je vsak velice povedene a jde o velice prijemny mercedes. Nenechte se zmast provedenim karoserie, spise nez sportovni ambice cekejte solidni jizdu, i s 8-valcem 430 to nebylo o sportu. Tah to sice melo jako lokomotiva, zvuk famozni, ale jinak typicky kontervativni chovani mercedesu. Vuz jsem kupoval novy a prodaval ve 180km. Jedina porucha: zkorodovane cidlo palivomeru v 90tis. Vuz slouzil perfektne. Servis v zde v Nemecku neni levny, ale nyni jisz s takovym vozem nemusite do autorizovene dilny a ceny dilu jsou velice priznive a je jich dostatek. Navic jste Fachmann, takze si spousty veci udelate sam. Auto nesmirne solidne zpracovane, neda se srovnavat z radou E ze stejnyvh let. Pred nim jsem mel E36 M3, takze pochopitelne CLK bylo o jinem jezdeni, ale na dalnicich a cestach do prace parada, mel jsem jej opravdu rad, slo o takovou klidnou silu. Vzhledove samozrejme subjektivni, osobne se mi velice libil interier, exterier je jiz postarsi, ale i dnes si myslim se za vozem spousta lidi otoci a vzledem k vasemu veku to zas neni nic, co by plebs drazdilo. I kdyz ale v Cechach pocitejte se vsim:(. Doporucuji samozrejme 8valec 430, spotreba permanentne 12l, neznicitelny motor, da praci jej najit, ale v dnesni dobe EKO-teroristu se obcas zde v Nemecku da sehnat prekvapive levne. Jinak 6 valec 320 jsem ridil a take to neni krok vedle. Na zaver si neodpustim malou lobby-prosbu: zkuste se projet v nejakem kupe od BMW, treba takovou E46 v motorizaci 330i - pokud v devatenacti nemate figuru navstevnika McDonaldu a mate trochu sportovni srdce, zmenite mozna nazor. Ale CLK neni spatne auto, souhlas.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 19:25, rada
Jurgen ma tady skutecne zajimavou "recenzi", na jedne strane chvala, na druhe strane to vypada, ze to je spatne auto...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 20:26, rada
Mám SLK 230 kompressor (manuál) a ML 320 (automat). SLK 230 k, je malé žihadlo 142 kW s autom pekne zamáva, kto sa viezol, vie o čom to je. Je to malé a vrtké auto. Ani v dnešnej dobe veľa áut nestíha. Spotreba 120 - 130 km/h po dialnici 7,5 l/100, extrémne rýchla jazda 160 km/h po okreskách a 250 po dialnici 13,5 l/100 km. (napríklad Fabia 1.2 HTP má pri 130 km/h 8 l/100, pri 150 km/h 13l/100 km a ide ju rozdrapiť). Celkovo mám na SLK priemer 9,5 l/100 km, svižné tempo (110 km/h mimo mesto, 150 - 160 km/h po dialnici - ideálne cestovné tempo).
ML 320, automat, priemer 11,5 l/100, predpisovo do 10 l / 100 km, svižnejšie tempo 12 - 13l/100 km. Čo sa týka zríchlenia oproti SLK slabota. Oproti bežným autám dynamické auto, bez väčších námah zrýchľuje. Ideálne na dlhé cesty. SLK je 4-valec, pekný zvuk, ale na ML 6-válec nemá. Ten zvuk je famózny v nízkych a stredných otáčkach, SLK má krástny zvuk v stredných a vysokých otáčkach. ČO sa týka spoľahlivosti SLK - 1 malá porucha za 7 rokov (chybná váha vzduchu, stačilo len nadstaviť, momentálne 190 tis.km), ML (čidlo, relé, servo, auto má 250t.km). Jazdil som aj CLK 320 automat a musím povedať, že to k charakteru auta plne sedelo. Ja osobne by som volil CLK 320 automat (manuál sa nevyrábal), alebo CLK 230 manuál (automat berie dosť výkonu, jazdil som aj SLK 230 k. automat). Automat má svoje čaro. 240 by som nebral, veľká spotreba a žiadny výkon. Al osobne by som rozmýšľal nad CLK 270 CDI, 170 koní, 5-válec, veľmy dobrý motor, až sa naň zabúda, má svoje muchy, ale keď sa oň dobre stará tak je to špička napr.: E270 CDI v max 230 km/h, spotreba pri 90km/h 4,5 l/100, kombinovaná spotreba 7,5 l/100 (veľmy svižné tempo).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 21:13, rada
-->C.Rice:
nikde v mem textu neni ani zminka, ze by CLK v dane motorizaci byl spatny, nebo tedy rozhodne to tak nemelo vyznit. Naopak! S vozem jsem byl nadmiru spokojen, v dane etape zivota mi poskytl presne, co jsem potreboval - rychlou prepravu po dalnici, pohodlnou, komfortni jizdu, auto bylo bezporuchove a mel jsem jej rad. Ale varoval jsem tazatele (19 lety kluk), aby od auta necekal zadny extra sportovni zazitek, v image kupe se casto clovek zmyli. To ze dal zustavam verny znacce BMW je ma dusevni slabost, nic vic:) Tedy znovu: CLK 430 byl vazne fajn.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 22:30, rada
Měl jsem tu čest s CLK 320 5 st. automat. Velmi příjemné auto, nechtělo se mi z něho vylézt. Je to prostě úpně něco jiného než BMW. Nastoupíte, rozjedete se a obklopí vás pohoda. Motor běží samozřejmě zcela sametově a jen při prudké akceleraci se ozve ušlechtilé a tiché dunění. Rozhodovat se tehdy o koupi auta, tak bych měl jasno. Rozhodně doporučuji konkrétně tuto verzi. Nic proti čtyřválci kompressoru, ale do takového auta podle mě patří (nejmíň) šestiválec a každopádně 5st. automat!! Kompresor u zvlášť ojetých kousků taky může odejít a repasovat se, pokud vím, nedá. Takže potenciální drahá sranda. V aut. převodovce je nutné měnit olej a filtr, doživotní náplň jak tvrdí borci od Mercedesu je blbost, jedině tak bude řadit dobře a spolehlivě!!
Mladého mechanika bych ale chtěl upozornit, že CLK není žádný sporťák!! Je to typické prémiové GT střední třídy od Mercedesu, stavěné na pohodlné cestování po staré dobré Evropě. Pokud chce jen silnou zadokolku se kterou se dá dobře blbnout, vřele doporučuji BMW 328 nebo 330i (podle peněženky) ;o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.06.2010 08:51, rada
clk dle meho jedine 320,zarucene povedeny bezporuchovy motor a pri rozumne jizde rozumna spotreba,230 slaba,pokud se honi tak zere a komresor zdroj problemu...........hodne stesti pri vyberu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.06.2010 05:17, Servis
Jen dodám,pokud si to budete servisovat sám nebo v nějakém neautorizovaném servisu,nemá cenu se tím autem moc zaobírat.Pokud ovšem uvažujute o tom,že s tím budete jezdit do autorizovaného servisu,zvažte jak daleko to máte do Německa,autorizované servisy Mercedesu jsou v ČR jeden horší než druhý
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.06.2010 12:26, Pár postřehů
Díky za recenzi, jenom pár postřehů k automatu. Pětikvaltové automaty v MB jsou dob mamuta, pokud jde o HW, víceméně stejné, liší se zejména naprogramováním řídící jednotky. Z toho plyne, že trpí i víceméně stejnými závadami. Z vlastní zkušenosti (mám čtyři roky W 202 C 220 CDI) můžu říct, že destrukci automatu nemusí nutně způsobit jen nedolévání oleje do automatu, ale také spolehnutí se na informaci výrobce, že se jedná o bezúdržobovou převodovku, která se ukázala jako příliš optimistická. Doporučuje se pravidelně měnit olej + filtr každých cca 100 tkm (při větší zátěži i po 60 tkm), jinak převodovka zpravidla nepřežije 180 tkm. Vzhledem k tomu, že se SW do řídící jednotky nedá sehnat a každá motorizace to měla naprogramováno jinak, navíc se ten automat sype u každého druhého auta, pravděpobnost, že sežete na vrakovišti ten správný a funční kus (pokud vůbec něco) se blíží nule. Proto automat pečlivě vyzkoušejte, jestli řadí, jak má a pokud nubudete mít doklad o tom, že se měnil olej + filtr, radší to co nejdříve i preventivně vyměnte. Stojí to do 5.000,- Kč a vyplatí se to. Slyšel jsem taky něco o tom, že měnič ani tak nevydrží víc než 200 tkm, stejně tak volnoběžka. Nemohu to potvrdit ani vyvrátit, mě se vysypalo všechno najednou.

Jinak k recenzi - autor zapomněl dodat, že stejně jako W 202 nebo W 210, i tato odvozená kupátka rády na některých místech hnijí - dobře zkontrolujte zadní lemy, spodní hrany dveří, zadní kufr kolem značky apod. Můj šéf měl kdysi CLK 430, a tohle ho, poté co řešil automat, dorazilo. Vrátil se zpátky k osvědčenému BMW 535 i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.06.2010 11:18, RE: Servis
Rover623 napsal:
Jen dodám,pokud si to budete servisovat sám nebo v nějakém neautorizovaném servisu,nemá cenu se tím autem moc zaobírat.Pokud ovšem uvažujute o tom,že s tím budete jezdit do autorizovaného servisu,zvažte jak daleko to máte do Německa,autorizované servisy Mercedesu jsou v ČR jeden horší než druhý
Rover623: tos to řekl ještě slušně Autorizované a) absolutně, ale absolutně neumí !!! b)fakturují věci co nebyly provedeny (že udělají něco uměle navíc nebo si přihodí pár tisíc bych přežil, ale když napíšou že věc byla udělána tak s tím počítám a hledám chybu jinde, jenže ouha - fakt geniální) c) hubatí a ochotní až na půdu..... Medvěd malé + střední věci = jedině specializovaní známí garážoví. Velké věci Německo/Rakousko. Jinak to nemá smysl. Ofiko servisy prostě u nás nejsou, tečka.

jiriez: co to je za blbost že výrobce tvrdí, že nápň automatu je doživotní. Doživotní mají předepsanou jiní, protože předpokládají životnost auta 200tkm. V M-B se normálně mění olej v automatu dle servisního plánu. Navíc je to úplně jednoduché, zvládně to i holka. Perioda je cca 5 let / 100 tkm. Automaty se kazí proto, protože s tím za jízdy pořád řadíte Jinak je to naprosto spolehlivá věc co vydrží X desetiletí. A olej se tam dolévat vůbec nemusí. Ono totiž musí těsnit dole vana! Která hodně lidem netěsní, protože to se neutauje na krev (se zdeformuje) ale jen na předepsanou mez. Hlavně si ji nedotěsňuj silikonem, pak ten silikon bude v celém okruhu a končíš. Pokud doléváš, vyzkoušej novou vanu a lehce dotáhnout, pak to bude zřejmě ok ...Měnič nevydrží víc jak 200 tkm? ale ale, buď s tím autor tohohle výmyslu někde gumoval, či koupil auto se 600tkm ale tacho 170tkm a nebo byl v něčem problém. Ale 200 tkm je pro automat nic, fakt.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.06.2010 13:39, RE: Servis
Ráďa napsal:
Rover623: tos to řekl ještě slušně Autorizované a) absolutně, ale absolutně neumí !!! b)fakturují věci co nebyly provedeny (že udělají něco uměle navíc nebo si přihodí pár tisíc bych přežil, ale když napíšou že věc byla udělána tak s tím počítám a hledám chybu jinde, jenže ouha - fakt geniální) c) hubatí a ochotní až na půdu..... Medvěd malé + střední věci = jedině specializovaní známí garážoví. Velké věci Německo/Rakousko. Jinak to nemá smysl. Ofiko servisy prostě u nás nejs...
To Ráďa- Zkušenosti s automatem jsou vlastní. Vana byla naprosto suchá (kontrolováno na rampě každého cca 1/4 roku). Přesto se ve 185 tkm automat odporoučel do věčných lovišť. Dala se z toho použít akorát skříň (a jednotka), planety se vztaly z jiných vylágrovaných převodovek, měnič repas, volnoběžka repas. Zatím jsem s tím najel 20 tkm a prozatím spokojenost. Je to můj první automat (vyjma nějakých krátkodobých vypůjčených), takže moje chyba, měl jsem si o tom něco přečíst. Na druhé straně je ta převodovka docela dobře zpřevodovaná, řadí, jak bych asi řadil já, plynelu bez škubání (mám ještě Volvo s pětikvaltovým automatem a převodovka je výrazně horši než ta z MB). Jinak se servisy souhlasím, moje zkušenosti jsou totožné, do autorizovaného servisu nemá smysl u nás jezdit. Chvilku to trvá, ale dá se sehnat šikovný mechanik.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.06.2010 15:55, RE: Pár postřehů
jiriez napsal:
Díky za recenzi, jenom pár postřehů k automatu. Pětikvaltové automaty v MB jsou dob mamuta, pokud jde o HW, víceméně stejné, liší se zejména naprogramováním řídící jednotky. Z toho plyne, že trpí i víceméně stejnými závadami. Z vlastní zkušenosti (mám čtyři roky W 202 C 220 CDI) můžu říct, že destrukci automatu nemusí nutně způsobit jen nedolévání oleje do automatu, ale také spolehnutí se na informaci výrobce, že se jedná o bezúdržobovou převodovku, která se ukázala jako příliš optimistická. Dop...
Naprostý souhlas s kvalitou se značkovými autoservisy MB v CZ. Ve firmě dodávka kupovaná nová u Samohýla ve Zlíně, při servisu ve Zlíně bylo oznámeno že někde něco bouchá u nápravy at se na to podívají. Sdělení bylo, že to bouchat má. Naštěstí auto jezdilo po celé republice a v jiném autorizovaném servisu bouchání v záruce opravili.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.06.2010 06:58, RE: Pár postřehů
wumpy napsal:
Naprostý souhlas s kvalitou se značkovými autoservisy MB v CZ. Ve firmě dodávka kupovaná nová u Samohýla ve Zlíně, při servisu ve Zlíně bylo oznámeno že někde něco bouchá u nápravy at se na to podívají. Sdělení bylo, že to bouchat má. Naštěstí auto jezdilo po celé republice a v jiném autorizovaném servisu bouchání v záruce opravili.
Dalsi postreh z origo servisu MB, bracha ma novou sluzebni dodavku, po cca pul roce proste auto zhaslo a nejelo, v servise bylo receno, ze prelili olej a ze si opravu musi zaplatit sami, ze je to jejich vina....tak se ohradili ze auto je jen pul roku stare, olej nemelo jeste ani meneny, nikdo se v tom nehrabe a ze odmitaji nest vynu za dolevani....tak tedy dalsic nekolik dni v servisu a ejhle...nafta se dostala do oleje (nevim uz ted presne kudy, ale bylo ji tam hodne) takze opraveno v zaruce....trosku divne jednani na jednu z tech nejdrazsich znacek u nas...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.06.2010 07:22, RE:
jiriez napsal:
To Ráďa- Zkušenosti s automatem jsou vlastní. Vana byla naprosto suchá (kontrolováno na rampě každého cca 1/4 roku). Přesto se ve 185 tkm automat odporoučel do věčných lovišť. Dala se z toho použít akorát skříň (a jednotka), planety se vztaly z jiných vylágrovaných převodovek, měnič repas, volnoběžka repas. Zatím jsem s tím najel 20 tkm a prozatím spokojenost. Je to můj první automat (vyjma nějakých krátkodobých vypůjčených), takže moje chyba, měl jsem si o tom něco přečíst. Na druhé straně je ...
Hm tak tvých zkušeností je mi líto. Já se naopak s automatem sžil okamžitě a nemůžu si to vynachválit. Můj styl je šlapat na pedály obecně lehce a konzistentně (to okamžitě každého zaujme když se mnou jede poprvé). Takže já se na dvojku nějak odlepím od země. Pak šup nejvyšší stupeň od volnoběhu a dobré. Kick jen tak ze 2x do roka. JJ řadí hezky a měkce, v 90% to ani nepoznám. O tom to je. Byť mám 140 a ne 202. To céčko máš dost krátce. Otázka co má za sebou ve skutečnosti. Nicméně 202 taky drží celkem dobře a dlouho. Každého 1/4 roku už je zbytečně moc. Tak pečlivý bych asi neuměl být. Zvláštní, protoře vana je přímo učebnicový příklad, tak by bylo vhodné přijít na to kde se to ztrácí ... Tak ať slouží
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.