0
zpět
 

diskuze k tématu: Mazda 6 - který motor má vyšší spotřebu?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 18:25, RE: co Honda 2,0 resp. 2,4?
mjumju napsal:
Rozdíl je ještě v nabídce karosářských variant - jako hatchback se dělá pouze Mazda 6.
to je pravda,ale pokud by to nemusel být nutně liftback/hatchback, tak sedan od Accordu je solidně skladný, prostě nabídne přesně to co sedan může vzhledem k možnostem. Pro někoho bez dětí bych neviděl problém v sedanu. Vlastní zkušenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 19:45, Mazda 2,3
Osud tomu chtěl a loni jsem se stal majitele Mazdy - ale modelu 3 a verze 2,3 DISI Turbo MPS (191kW).
zrovna dnes jsem dělal kontrolní měření a porovnání spotřeba za dobu, co jí mám (najel jsem za necelý rok asi 5.00km). Spotřeba za vše je úhrnem 8,8/100, dnes jsem jel trasu ŠumperkŠtětí-Šumperk (=550km) se spotřebou 8,4/100 a to jsem prosím pěkně jel dost svižně, leč úsporně (jelikož znám trať nazpaměnt, vím přesně, kdy vyřadit před obcí, kruháčem a pod, ale využíval jsem rpzsah cestovní rychlosti do 120, jeden úsek asi 2 km mezi 180-200km/h (doufám, že sem nechodí čloenové PČR
Cestu jsem zvládnul za 3h a 40 minut, tj. průměr 71km/h při rychlosti v obci 50km, tam to dodržuji a několik stání na světlech, uzávěrách a pod.

Takže s atmosferickým motorem 2,3i si dovolím tvrdit, bych jezdil v klidu při obsazení jen řidičem do 8,5/100 s přehledema bez námahy.To, jestli nkěkdo "dovede" jet s 10,8 za 10 a více a s2,3 za 15, svědčí o něčem. Ale vinu v motoru bych nhledal.

Jak každý Mazdař ví, tak právě 2,3disi turbo je hooodně nenažraná, ale zase, kde by těch 191kW vzalo sílu k práci, že? Tam každé "zalaškování" s plynem znamená hned zvýšení údaje ukazatele o průměrné spotřebě a není problém jet "pilu" za 20-25l/100km, což je v podstatě údaj "dosahovaný" s Imprezou WRX STI při ostré jízdě (ony také výkony motorů jsou v těchto vozech porovnatelné).

Takže pokud Mazdu, tak klidně 6ku s motorem 2,3i a spotřeby bych se nebál a de facto, jsou z praxe známé případy, že motor s vyšším objemem ve stjeném voze dokáže brát i méně(má s vozem "méně" práce).

Jinak M6 od r. asi 07 by neměla trpět na koroze lemů, a nebo ne aspoň tolik.

Ad porovnání E46 v 3er BMW:
nevím jak kdo, ale pokud se nejdná o 330i, tak 2,0l motory jsou stejné lemry jako každý druhý v jiném autě. A o prosotoru M6 a 3er snad ani nemá cenu polemizovat, to samé o vzhledu. 11 let starý model je přeci jen již "poněkud" okoukaný, a na rozdíl od M6 (berme sériový mdel bez úprav) mu chybí šarm a šmrnc, což tedy M6 má daleko ve větší miíře a to hlavně ve verzi HB.
Sorry, jinak proti BMW nemám vůbec nic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 19:56, Jo, a ještě životnost...
Kde přišel pan Šikl k tvrzení o předčasném opotřebení motorů 2,3i??
Má to nějak podložené?

Jediné, co je pravda o 2,3 a halvně pak 2,3 turbo, je spotřeba oleje a dbát na jeho správný typ. 2,3 si olej prostě vezmou, ale to každý motor, který musí pracovat vevyšších otáčkách. Je to dáno konstrukcí a geometrií třecích ploch (lidově vůle pístu ve válci) a není to žádná chyba motoru ale konstrukční nutnost, aby motor snesl zátěž v otáčkách,nevím, čemu se lidi pořád diví. CHtěli by motor, co bude mít výkon, ebude žrát PHm a ani olej. Takový zatím nikdo nevymyslel. Snad v elektrice se blýská na lepší časy...

Ta 2,3i a 2,3turbo je motor jako každý jný vysoce výkonný a moderní agregát, a navíc 2,3 turbo "snáší" dobře i ladění na výkon až 500HP - stačí pročíst pár US for a ladění 2,3 turbo a je každému jasné, že tento motor na to má konstrukční potenciál.(Na rozdíl např. od Imprezy WRX, která, na rozdíl od Imoprezy STI), po přidání nějakých 30kW je na stropě svých možností a pak se prostě rozletí...

Jinak tazateli bych doporučil, aby ze svého výběru neopomenul vozy Subaru (hlavně Legacy či Outback), kde mio vysoké spolehlivosti získá navíc bonus v podobě špičkového pohinu 4 kol a značné míry elegance. Výkon 2,0 motorů je 121kW. což pro běžné ježdění stačí a spotřeba je kolem 8/100 dlouhodbá (mám tento vůz SUbaru Legacy s motorem 2,0R doma, takže mé tvrzení je podložené praxí). Pokud by bylo 2,0R a 121kW málo, je tu pak 2,5i a stejný výkon 121kW, ale vyšší kroutící momnet, takže vyšší dynamika, i když nijak drasticky. Ale znát to rozhodně je. A navíc, všechny motory Subaru produkují "návykový" zvuk, to je lahoda poslouchat, nad 4000rpm to je lepší jak rádio a stupidní Evropa II SUbaru má však poněkud dražší servisní náklady, než Mazda, i když, i to je dnes relativní...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 21:45, motor 2.0
Dobrý den. Toto vozidlo vlastním a dám Vám pár postřehů. Z benzínových mazd doporučuji motor 2,0 l. Má výkon 104 kw, ale až při 6000 ot./min.. Od spodu se chová dost vlažně. Při zapnuté automatické klimatizaci, jsem se musel rozjezdy s tímto vozidlem chvíli učit. Motor 2,3 bych nechtěl ani za nic, snad jen na půjčení. Ten motor opravdu papá dost oleje a pokud to někdo zanedbal a přidřel, tak opravy jsou opravdu drahé. Známý ho nechával přetěsnit po špatné koupi (cena 53 tisíc)
Před koupí si pročtěte si rady zde na tipcars a na mazdaclubu. Mazdy 6 opravdu trpí KOROZÍ. Zkontrolujte si zadní lemy. Pokud bylo auto servisováno v autor. servisu, bude mít černé pásky od zátěru na lemech. Opticky to není nic hezkého, tak ale dělá opravy autorizovaný servis. Dále si zkontrolujte spodky všech dveří, hlavně těch pátých. NESMÍ na nich být bubliny. Pokud nejsou na voze dodnes vystříkány dutiny, tak ho raději nekupujte. Koroze spodku, to je další kapitola. Opravdu by měl být aspoň jednou nastříkán.
Rozvody. Motor je poháněn řetězem. Doporučená výměna 120 tis. km., včetně seřízení vůle ventilů. Stojí cca 25 tisíc s výměnou vodní pumpy v autor. servisu.
Jinak jízdní vlastnosti motoru úžasné a dražší servis za to prostě stojí. Do kopce na dálnici plně naložení při 130 motor reaguje zrychlením bez problémů. Ve městském provozu s klimatizací mám průměr 8,8 litrů. Na dálnicích okolo 8,3 litrů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 22:27, Malé upřesnění
Co se týče výbavy, tak benzín 1.8 85kW a nafta 2.0 89 kW mají pouze výbavu Base (v ceníku se jmenuje Comfort).
Pokud chcete výbavu Touring a vyšší, pak to chce filtrovat auta nad 100 kW. To platí i pro auta před faceliftem od začátku výroby.

Po faceliftu je ale rozdíl mezi Touring a Comfort jen v automatické klimatizaci, vyhřívaných zrcátkách v barvě, alu kolech 16", středové opěrce a pár dalších detailech.

Osobně jsem na Tipcarsu kdysi četl že 2,3jky berou olej, Proto jsem filtroval auta v rozmezí 100-110 kW (při mém nájezdu jen benzíny), takže mám 2,0L 104 kW.
Se spotřebou lehce nad 8L jsem spokojenej:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 22:37, RE: Malé upřesnění
Petr S napsal:
Co se týče výbavy, tak benzín 1.8 85kW a nafta 2.0 89 kW mají pouze výbavu Base (v ceníku se jmenuje Comfort).
Pokud chcete výbavu Touring a vyšší, pak to chce filtrovat auta nad 100 kW. To platí i pro auta před faceliftem od začátku výroby.

Po faceliftu je ale rozdíl mezi Touring a Comfort jen v automatické klimatizaci, vyhřívaných zrcátkách v barvě, alu kolech 16", středové opěrce a pár dalších detailech.

Osobně jsem na Tipcarsu kdysi četl že 2,3jky berou olej, Proto jsem filtroval auta v r...
Článek o spotřebě oleje u 2,3 viz.
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=1997
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 22:49, RE: Jo, a ještě životnost...
Zdeny60 napsal:
Kde přišel pan Šikl k tvrzení o předčasném opotřebení motorů 2,3i??
Má to nějak podložené?

Jediné, co je pravda o 2,3 a halvně pak 2,3 turbo, je spotřeba oleje a dbát na jeho správný typ. 2,3 si olej prostě vezmou, ale to každý motor, který musí pracovat vevyšších otáčkách. Je to dáno konstrukcí a geometrií třecích ploch (lidově vůle pístu ve válci) a není to žádná chyba motoru ale konstrukční nutnost, aby motor snesl zátěž v otáčkách,nevím, čemu se lidi pořád diví. CHtěli by motor, co bude mít...
Zdeny ... i pres svuj pokrocilejsi vek dokazes stale psat chytlave a ctive komenty . *thumbs up*
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.05.2010 23:42, RE: Mazda 2,3
Petr - TipCars.com napsal:
Ano, před lety kolega Vaculík označil tento motor za rozežranější. Praxe však ukazuje (mám bohaté zkušenosti), že s příbývajícím počtem kilometrů klesá spotřeba paliva. Pokud však bude šestku honit, není problém jezdit za 15-16 l/100 km a naopak, při pohodové jízdě není problém 8,0 l/100 km.
Souhlas Petře. Taky nevím, proč Martin Vaculík kdysi 2.3 označil za užranou. ˇudajně jen první roky dva trpěly tyto motory na značný apetiti. Já měl kdysi zapůjčenou verzi z roku 2003-2004 (ještě s pětikvaltem) a ikdyž jsem to moc nešetřil (to ani nejde), palubní počítač ukázal průměr nějakých 7,5 až 8 litrů na 100 km. V Ojetinách jsem to porovnával s Accordem 2,4 a ta žrala dle PC o litr více. Obě tato auta jsou podle mého názoru jedny z nejlepších, jaké kdy Japonci udělai (s ohldem na třídu). Jízdní vlastnosti jsou v obou případech dodnes fenomenální. Jak tady někdo píše, že Mazda6 není srovnatelné s E46, tak s tím rozhodně nesouhlasím. Jasně, BMW má pořád výhodu v pohonu zadních kol, ale Mazda6 uchvátí ochotou zatáčet, jakou se může chlubit snad jen Alfa Romeo 156 a její deriváty (147, GT). Jinak motor 2,3 je z hlediska dynamiky prostě suprovej. Ve vší úctě k motoru accordu 2,4 iVTEC, ale motor Mazdy byl zejména v nízkých otáčkách lepší. Také tychleji reagoval na přidání plynu. Naoapk tupá reakce u motoru Hondy mě docela překvapila, protože jsem to nečekal. Jinak pro info. Do příštích AutoOjetin připravuje hlavní profil právě Mazdy6 první generace, která si to dle mého názoru opravdu zaslouží. Přiznávám, že mám tohle auto opravdu rád, i přes některé nedostatky. Tomáš Dusil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.05.2010 07:35, vem 2.0 benál
U těch ojetin dělá víc stav konkrétního kousku, než papírová spekulace. Ale bral bych 2.0 benzín )) PS: co všichni máte proti nájezdu 13tkm /rok? Plno lidí to tak má , ale to nejsou ty auta, co jsou pak po bazarech
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.05.2010 07:53, RE: Mazda 2,3
koos napsal:
Souhlas Petře. Taky nevím, proč Martin Vaculík kdysi 2.3 označil za užranou. ˇudajně jen první roky dva trpěly tyto motory na značný apetiti. Já měl kdysi zapůjčenou verzi z roku 2003-2004 (ještě s pětikvaltem) a ikdyž jsem to moc nešetřil (to ani nejde), palubní počítač ukázal průměr nějakých 7,5 až 8 litrů na 100 km. V Ojetinách jsem to porovnával s Accordem 2,4 a ta žrala dle PC o litr více. Obě tato auta jsou podle mého názoru jedny z nejlepších, jaké kdy Japonci udělai (s ohldem na třídu). ...
Tady se naprosto shodneme. Potvrzuji, podepisuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.05.2010 08:38, RE: Mazda 2,3
koos napsal:
Souhlas Petře. Taky nevím, proč Martin Vaculík kdysi 2.3 označil za užranou. ˇudajně jen první roky dva trpěly tyto motory na značný apetiti. Já měl kdysi zapůjčenou verzi z roku 2003-2004 (ještě s pětikvaltem) a ikdyž jsem to moc nešetřil (to ani nejde), palubní počítač ukázal průměr nějakých 7,5 až 8 litrů na 100 km. V Ojetinách jsem to porovnával s Accordem 2,4 a ta žrala dle PC o litr více. Obě tato auta jsou podle mého názoru jedny z nejlepších, jaké kdy Japonci udělai (s ohldem na třídu). ...
dovolím si nesouhlasit s tupou reakcí Acco 2,4. Od 7.generace se v Accordu 2,4 vše umírnilo oproti předchozímu syrovému chování Honda motorů, podvozků. Je to citelná změna pro mě,majitele i předchozích Hond a taky jsem to nečekal. Spíš jde právě o očekávání, takové to: co zase předvede, asi tak do ní každý nasedá...

Mazda 2,3 je v nižších otáčkách možná lepší, to si nedovolím srovnat, ale Honda je naprosto bezproblémově použitelná po městě kolem 2000ot. A ve vyšších?Typická Honda, více otáček=více výkonu a to doslova do omezovače. Kolik motorů tohle umí? Z hlediska sportovního srdce mi Honda dala více, když jsem si auta projížděl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.05.2010 15:55, RE: Mazda 2,3
Tomi napsal:
dovolím si nesouhlasit s tupou reakcí Acco 2,4. Od 7.generace se v Accordu 2,4 vše umírnilo oproti předchozímu syrovému chování Honda motorů, podvozků. Je to citelná změna pro mě,majitele i předchozích Hond a taky jsem to nečekal. Spíš jde právě o očekávání, takové to: co zase předvede, asi tak do ní každý nasedá...

Mazda 2,3 je v nižších otáčkách možná lepší, to si nedovolím srovnat, ale Honda je naprosto bezproblémově použitelná po městě kolem 2000ot. A ve vyšších?Typická Honda, více otáček=v...
Moje zkuženost z obou těchtou vozů hovoří pro Hondu:Vlastním accord 2.4 a můj spolupracovník má Mazdu 6 2.3.Jezdíme spolu do práce 100Km a střídame se, takže s obouma auty jsem najel více než 40 000 km.Jízdní vlastnosti jsou velmi podobné a ani jednomu nelze co vytknout.Motor Mazdy táhne lépe v menších otáčkách to ano.Jenže u VTEC se musí motor vytáčet až do 7 tisíc.Spotřebu máme menší u accordu zhruba o půl litru menší.Pokud jedeme za sebou je o něco rychlejší accord ale není to tak znatelné jak by se mohlo zdát.Spolehlivost je zatím u obou aut stejná
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.05.2010 10:08, RE: Mazda 2,3
hubby napsal:
Moje zkuženost z obou těchtou vozů hovoří pro Hondu:Vlastním accord 2.4 a můj spolupracovník má Mazdu 6 2.3.Jezdíme spolu do práce 100Km a střídame se, takže s obouma auty jsem najel více než 40 000 km.Jízdní vlastnosti jsou velmi podobné a ani jednomu nelze co vytknout.Motor Mazdy táhne lépe v menších otáčkách to ano.Jenže u VTEC se musí motor vytáčet až do 7 tisíc.Spotřebu máme menší u accordu zhruba o půl litru menší.Pokud jedeme za sebou je o něco rychlejší accord ale není to tak znatelné ja...
hubby je můj člověk :)
kouzlo Hondy je v tom,že s 2,4 se dá jezdit velmi klidně a s nečekaně nízkou spotřebou a auto i motor neprotestuje. Při vytáčení se projeví druhá tvář a jak píše hubby, vytáčení je nutné, pořádně ji protáhnout těsně pod omezovač a poslouchat vtec point.
Dokonce jsem přesvědčen,že Honda by měla reálně nižší spotřebu.
Já bych neměnil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.05.2010 14:16, Spotřeba M6 2,0
Ráďa napsal:
U těch ojetin dělá víc stav konkrétního kousku, než papírová spekulace. Ale bral bych 2.0 benzín )) PS: co všichni máte proti nájezdu 13tkm /rok? Plno lidí to tak má , ale to nejsou ty auta, co jsou pak po bazarech
Koukněte taky na www.spritmonitor.de a najděte si požadovaný vůz a motor. Já jsem koupil minulý týden M6, 2,0 benzín 104kW a spotřeba dle PC i podle tankování byla 7,9 - 1/3 po dálnici, zbytek město a okresky. Při snaze o úspornou jízdu jsem dal na okresce 6,4 Velice příjemné a překvapivé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.05.2010 20:29, RE: Spotřeba M6 2,0
zeneva napsal:
Koukněte taky na www.spritmonitor.de a najděte si požadovaný vůz a motor. Já jsem koupil minulý týden M6, 2,0 benzín 104kW a spotřeba dle PC i podle tankování byla 7,9 - 1/3 po dálnici, zbytek město a okresky. Při snaze o úspornou jízdu jsem dal na okresce 6,4 Velice příjemné a překvapivé.
Z řadou automobilů lze ve smíšeném provozu jezdit pod hranicí udávané kombinované spotřeby, což ostatně dokazuji v testech spotřeby. V současné době automobilkami a EU zatracované atmosférické motory si nemohu vynachválit. Jejich spotřeba je totiž velmi příjemná a o spolehlivosti ani nemluvě ... Mazda 6 s dvoulitrem je toho jen důkazem, stejně tak 2,3 u které se kdysi snad ve všech testech objevila zmínka o "nenažranosti", což se snažím díky bohaté praxi vyvracet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.05.2010 10:39, RE: Spotřeba M6 2,0
Petr - TipCars.com napsal:
Z řadou automobilů lze ve smíšeném provozu jezdit pod hranicí udávané kombinované spotřeby, což ostatně dokazuji v testech spotřeby. V současné době automobilkami a EU zatracované atmosférické motory si nemohu vynachválit. Jejich spotřeba je totiž velmi příjemná a o spolehlivosti ani nemluvě ... Mazda 6 s dvoulitrem je toho jen důkazem, stejně tak 2,3 u které se kdysi snad ve všech testech objevila zmínka o "nenažranosti", což se snažím díky bohaté praxi vyvracet.
O šestiválcových Mondeích se taky člověk dočte, jak jsou žrav a taky to nemohu potvrdit, jezdí dlouhodobě kombinovanou těsně nad 9 l/100 km.
To jsou prostě bláboly lidí, kteří s motorem nemají zkušenost nebo pro motory nemají cit.
Kamarádka měla Ford KA, třináctistovku a jezdila s ním za 10 litrů, protože prostě nemuměla správně řadit, všechno se snažila tahat v nízkých otáčkách. Do 50-ky tam naskládala 5-ku a do devadesátky zrychlovala na 5-ku kopec nekopec. Chtěla zrychlit, tak jen sešlápla plyn.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.05.2010 11:50, RE: Spotřeba M6 2,0
David V napsal:
O šestiválcových Mondeích se taky člověk dočte, jak jsou žrav a taky to nemohu potvrdit, jezdí dlouhodobě kombinovanou těsně nad 9 l/100 km.
To jsou prostě bláboly lidí, kteří s motorem nemají zkušenost nebo pro motory nemají cit.
Kamarádka měla Ford KA, třináctistovku a jezdila s ním za 10 litrů, protože prostě nemuměla správně řadit, všechno se snažila tahat v nízkých otáčkách. Do 50-ky tam naskládala 5-ku a do devadesátky zrychlovala na 5-ku kopec nekopec. Chtěla zrychlit, tak jen sešlápla plyn.
Presne tak jak vravis, poznam ludi, co v svojich 1.2 47KW alebo 1.6 55KW jazdia jakoze na spotrebu, jeden z nich dokonca radi 1 -2 -5 (!!!) a spotreba je rovnaka ak nie vacsia jak mam ja na mojej Primere GT 110KW, ktorej doprajem pomerne casto aj 6000 rpm a uplne bezne radim v 3500rpm - a priemerna spotreba furt 8l/100km. Ale hadaj sa potom s takymi ludmi, krutia hlavou a nechcu ti uverit. Pritom staci nechat motor "dychat"...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 16:45, RE: motor 2.0 - 2,3 - 2,0 Diesel
cayak napsal:
Dobrý den. Toto vozidlo vlastním a dám Vám pár postřehů. Z benzínových mazd doporučuji motor 2,0 l. Má výkon 104 kw, ale až při 6000 ot./min.. Od spodu se chová dost vlažně. Při zapnuté automatické klimatizaci, jsem se musel rozjezdy s tímto vozidlem chvíli učit. Motor 2,3 bych nechtěl ani za nic, snad jen na půjčení. Ten motor opravdu papá dost oleje a pokud to někdo zanedbal a přidřel, tak opravy jsou opravdu drahé. Známý ho nechával přetěsnit po špatné koupi (cena 53 tisíc)
Před koupí si proč...
Možná sem vložím reakci trochu mimo mísu, ale měl jsem možnost srovnat M6 wagon 2,3 a to samé v deiselu 100kW. Co se dynamiky týče, tak jsou srovnatelné, točivý moment dieselu byl znát, spotřeba samo úplně jinde. Auta byla zhruba stejně stará benzin byl 2004 a nafta 2005 oba v té době měly najeto cca 50 - 70 tis. Oba 5-rychlostí. Možná to bylo stavem motoru, ale nafta se mi zdá dost dobrá. Ale pokud najedete za rok malinko, asi bych vzal benzin, bude míň možných problémů s naftou a levnější servis. Jinak 2,3 žere podle toho jak s ní jedete. Dá se s ní jet kolem 8-8,5 (s pětirychlostní převodovkou), ale to si moc neužijete. A pokud si to chcete užít, můžete se dostat na 12. A pak papá i olej, ale zas tak strašné to není. U diesela je to stále nějakých 6,5, i když ho honíte. Riziko u diesela je to, jakou naftou byl krmený a aby nebyly špatné vstřiky a palivové čerpadlo (vysokotlaké).
reagovat
Tonda 2,3
počet příspěvků2
datum registrace08.10.2013
Úterý 08.10.2013 14:33, RE: motor 2.0
cayak napsal:
Dobrý den. Toto vozidlo vlastním a dám Vám pár postřehů. Z benzínových mazd doporučuji motor 2,0 l. Má výkon 104 kw, ale až při 6000 ot./min.. Od spodu se chová dost vlažně. Při zapnuté automatické klimatizaci, jsem se musel rozjezdy s tímto vozidlem chvíli učit. Motor 2,3 bych nechtěl ani za nic, snad jen na půjčení. Ten motor opravdu papá dost oleje a pokud to někdo zanedbal a přidřel, tak opravy jsou opravdu drahé. Známý ho nechával přetěsnit po špatné koupi (cena 53 tisíc) Před koupí si pročtěte si rady zde na tipcars a na mazdaclubu. Mazdy 6 opravdu trpí KOROZÍ. Zkontrolujte si zadní lemy. Pokud bylo auto servisováno v autor. servisu, bude mít černé pásky od zátěru na lemech. Opticky to není nic hezkého, tak ale dělá opravy autorizovaný servis. Dále si zkontrolujte spodky všech dveří, hlavně těch pátých. NESMÍ na nich být bubliny. Pokud nejsou na voze dodnes vystříkány dutiny, tak ho raději nekupujte. Koroze spodku, to je další kapitola. Opravdu by měl být aspoň jednou nastříkán. Rozvody. Motor je poháněn řetězem. Doporučená výměna 120 tis. km., včetně seřízení vůle ventilů. Stojí cca 25 tisíc s výměnou vodní pumpy v autor. servisu. Jinak jízdní vlastnosti motoru úžasné a dražší servis za to prostě stojí. Do kopce na dálnici plně naložení při 130 motor reaguje zrychlením bez problémů. Ve městském provozu s klimatizací mám průměr 8,8 litrů. Na dálnicích okolo 8,3 litrů.


OSOBNÍ ZKUŠENOST: Mám 2,3 122kw, rok výroby 2003, najeto momentálně 188.890 Km a mezi výměnama nedolévám ani deci oleje!!!! Od výměny do výměny mám olej pořád na horní rysce!!!
Co Vy na to???
Kde jste byl na tom, že 2,3 žere neúměrně olej??? Na internetových diskuzích, v hospodě u piva nebo odkud čerpáte tyto informace?

Děkuji za odpověď
Tonda
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.