0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus nebo Mazda 323F?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 11:24, rada
jestli můžu poradit,tak focus 1,6i,určitě lepší než 1,8i,je modernější,než 1,8i,nižší spotřeba,ve výkonu ten rozdíl neznatelný,1,6 má dlouhou 5.ku,podvozkově určitě lepší než mazda,nesmysly o poruchovsti 1,6i,to zase někde nějaká paní povídala,navezl jsem jich právě z It.,hodně-nikdy žádná reklamace!!!a nehrozí koroze dveří!!!Dle mého jedna z nejlepších voleb v této třídě!!levný i orig. servis!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 11:35, rada
Běžte už do hajzlu s těma fordama! Věichní víme, co je to za křápy. Snad jenom Sopl je na tom hůř. To už radši cigána Logana socialEdition. A tak to zas ne, ale přece jen-fokus? Dyť větší tuctovka obyčná šedá myš snad ani není. Motory nic extra, převychválenej podvezek není nic zas tak úžasnýho (v kombi teda v žádným případě), jediný co má fokus dobrý, je zpracování jinak odpudivého interiéru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 12:30, rada
To ZICH tak povídej co to je za křápy všicni to totiž nevíme. Kolik jsi měl fordu že se v tom tak vyznáš? Já měl fordu celkem 12 a když připočítám i manželčine tak celkem 14 z toho čtyři máme pořád v rodině, kecy typu fordem tam a vlakem zpátky mě dokážou rozesmát jelikož jsem na fordech njezdil cca 1,5 mil. km a vždy jsem dojel kam jsem chtěl a zpět domů. Co se týče poměru cena,kvalita a provozní náklady je na tom ford podle mně jedno z nejlepších řešení netvrdím že úplně nej asi se daji jiná auta provozozovat levněji ale ford je ford. Kamarádka má mazdu 6 kterou si koupila loni a mně se moc líbi a dlouho jsem o ni uvažoval a nakonec jsem si letos koupil nové mondeo a nelituji jsem moc spokojený - opět.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 13:18, rada
to Pitrisek - podle Nicku byc tě typl na pubescenta. I kdyby ne, tak 1,5mg na 14 autech je cca107tkm, čiže žádná extra porce kilometrů. Já se ti nebudu svěřovat, moje zkušenosti totiž hovoří zcela odlišně, a mám jiné požadavky od vozu, než jaké kdy ford dokáže pochopit/akceptovat/vyrobit. Tudíž by moje zkušenost přišla vniveč, byla by nepochopena, pomluvena a hlavně - označena za lživou. A pro zapřísáhlé blbečky v eskortech by to byl doslova šok. Jenom prosím nekrm český internet superlativi na téma: "ford - úžasná spolehlivá kára, která prostě najede mega a půl bez zásahu". To je cufíl i na mně, normálně nereagujícího člověka na tyto stupidní a ničím nepodložený žvásty. Až kamaráde proštrajdáš autem to co já, pak se můžem o něčem bavit. Pokud ale jezdíš forde, je jasný že máš ten nájezd hodně, ale hodně omezenej. Punkt.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 13:32, rada
To ZICH Podle nicku si mně můžeš typovat na co chceš to je tvůj problém nevím kolík máš naštrádováno ty ale já už ke dvoum megám a rozhodně jsem nejezdil jen fordy ale s fordy mám dobré zkušenosti a proto s níma jezdím. Co je pro tebe zu viel je mi celkem fuck, spíš jsem chtěl vědět ty tvé zkušenosti a o nich nic nepíšeš i když jsi napsal že jsou fordy strašné křápy sorry ale mezi mými auty žádný escort nebyl takže nemohu soudit tuto konkrétní řadu. Jinak jsem nepsal že fordy jezdí bez zásahu ale taky jsem nezažil žádnou zavadu kdy by mně dovezli na odtahovce nebo přitahli na laně. Pokud máš fakt tak vysoké požadavky které ford nepochopí jezdi třeba RolsRoycem ale pokud si myslíš že ford je sračka tak argumentuj a nejenom plivěj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 14:19, rada
Abych tady jen nepolemizoval s panem ZICHEM řeknu to tazateli takhle, myslím že ani s jendím autem které si vybral nemůže udělat chybu když si vybere správně tzn. vzít si sebou někoho kdo tomu opravdu rozumí a pak se projet s konkretními auty jejichž stav mu schváli odborník a pak zakoupit to které se u bude zdat nej a na tom jestli to bude mazda nebo ford houby záleží.Jak se říka dneska rozuměj už nějakou dobu se špatná auta nevyráběji jsou jen dobré lepší a nebo o něco horší ale uplný krám si nedovolí vyrobit už nikdo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 14:30, rada
antikoroze - nula, motora - spíš slabší průměr (výkony/spotřeby), jízdní vlastnosti - lepší průměr, konfort - nula, míra luxusu - mínus milion, ovladatelnost - spíše průměrná, ergonomie poslední doby - pro mě osobně nula. Nepíši za konkrétní model, ale průměruji vergly, který znám já. Tj. Mondeo (óóó-teď sem asi bodl do hnízda že), fokus kombi, S,C-max, Galaxy (to je teda příšerná obluda, se kterou se opravdu nedá jezdit). Z mého mládí znám víc než dobře Escort MKI, což vám tady pánové vůbec nejezdilo (možná vexl, nevím), siery snad všechny (v kombu naprosto nepochopitelný a hlavně nepředvídatelný vlastnosti v zatáčkách) ba i nějaký te škorpík by se našel. Dokonce i klaun. No sjezdil sem těch forďáckých harabozu celkem dost, a tak si myslím, že mám právo soudit. Nevím, nerad bych se pletl, ale i ubohý Fiat je už předběhl. Nějakou tu dobu sem se živil obchodem, a cestování bylo nezbytně nutné i tehdy. Říkáš zkušenost? No tak třeba zničenej motor po nacucnutí klapky do válce. Věčně odcházející palubní počítač, ECU, poruchy motorku stěrače (mondeo MKI,MKII), poruchy centrálního zamykání (to zase fokus-tahem jakýkoliv), převodovka manuální - synchr., o rezu se nemá cenu bavit vůbec. Toho by se našlo. Toto se opravdu u jiných aut tak ve velkým neřeší. Třeba i věčně vrzající strop S-Maxe? Nebo dokonce kolegovi tuším i jednou nějak odpadl na hlavu... no prostě moje zkušenosti s fordem jsou odlišné. Chápu, že pro běžného českého pepíka, s ročním nájezdem 20 klacků je fokus řešením.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 14:51, rada
Možná by stálo za to napsat s čím se to srovnává, takto jakákoliv informace působí, jako plácnutí do vody. Možná by pak stálo za to i porovnat náklady na pořízení dvou srovnávaných exemplářů. Tahat jsem vozy typu Eskort Mk I a Sierru a na základě toho stavět argumentaci k Focusu, je taky zcela out. Stejně jako informace o poruchách a antikorozní ochraně prvních Mondeí (MkI a MKI facelift alias MKII), které se přestaly vyrábět koncem roku 2000, ale vybírá se Fokus 2003.
Dále si pak dovolím tvrdit, že neexistuje automobilka, která by se v historii nepotýkala s nějakým konstrukčním nedostatkem bez ohledu na prodejní ceny svých strojů. Nasát klapky v sání umí i BMW, stejně jako u BMW může dojít k přetržení rozvodového řemene, když jej tam konstruktéři umístili.
Potom mi není zcela zřejmé, jak někdo mohl najezdit tolik kilometrů s auty, které mu v mnohém nevyhovovaly nebo dokonce způsobovaly obtíže.
Jde mi tímto příspěvkem v podstatě o to, s jakými vozy je například Mondeo nebo Focus srovnáván, aby nestála kosa proti žací mlátičce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:06, rada
To ZICH a vo tom co jsi právě napsal to je,s korozi u starších fordu souhlasím sice jsem jich pár viděl i venku bez koroze ale máš pravdu že antikorozní ochrana fordu se nemá ráda s českou solí měnil jsem i brzdové trubky zadní u mondea z roku 1998 jenom díky tomu že jezdilo celou dobu v čechách u 97 z italie jsou netknuté např. ale souhlasím koroze je problém fordu. Escorta MKI znám měl ještě zadní náhon vexláci co vím měli často MK III, MK I se začala vyrábět v roce 68. Sierru jsem koupil ještě v tuzexu a v zimě byla záludnější než žigul ale nejsme v roce 88 že. s těma poruchama centrálu se taky ztotožním ale spíš mě to dělalo to že to chvíli šlo a chvíli ne ale kupodivu na jizdu a jizdní vlastnosti to nemělo vliv , stěrače se mi u žádneho mondea nespsuli takže nevím ale kdysi jsem od někoho zaslech že se mu sekly, s přeodovkama žádnou špatnou zkušenost nemám, míra luxusu co to je? ford je mainstream a ne luxusní auto, klapka do válce ano je to známy problem duratec 2.0 ale ještě mi nikdo nehlásil že by se mu to stalo jen jeden když to začlo rachtat je ze sáni vyrazil a kašle na to. Motory spotřeba asi je to o styl jízdy nejsem louda ale staré monďáky ve dvoulitru mně jezdili kolem osmi a nový nemlich to samé, nesoudim diesel i když najedu ročně kolem 100tisíc km prostě nafťáky nekupuji s ECU jsem neměl nikdy problém ale netvrdím že nemůže být taky je třeba si uvědomit že na spoustu komponentu auta jsou subdodavatele a že firma za některé problémy nemůže např. problém vstřikovacích čerpadel BOSCH PV44 který se projevil u více značek které jej používaly včetně BMW a nikdo bavora neviní za špatné auta, a ergonomie no co říct je to jako s designem jednomu vyhovuje to jinému zase ono když jsem jel s kolegovou oktavkou vadilo mi nízko umístěné ovládáni klimatronicu jemu to nepřišlo divné, neříkám že je octa špatná jen co mi vadilo co se týče vrzajicího stropu u S-Maxe je to zase dle mě jen o tom jaký který nebo čí Simír odflákne svojí práci při montáži S-Max se dělá na stejné lince v belgii jako Mondeo a na mondeu nemám problém asi nebylo vyrobeno v ponděli ani v pátek jinak díky za upřesnění závad ale nedovolil bych si tvrdit že některé auta jsou dokonalé i na volvu a to ne z dob pod fordem mě potkala svolávačka a občas je míva i toyota o které se tvrdí že je dokonalá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:10, rada
Dobrý den,
pane Davide, ale on si o řetěz u fordu může vytáhnout. Já osobně to nezažil, ale slyšel jsem o tom hotové hororové scény. Nemám pocit, že by pán Zich byl objektivní, nic méně, pokud byl, nebo je "cesťák", tak si auto možná nemusel vybrat sám. Navíc, pokud jsem pochopil jeho příspěvky, je to cizinec, nebo čech dlouhodbě žijící v zahraničí. Nepřijde mi od věci, upozornit na svoji dlouholetou nespokojenost se značkou. Vím, dnes více než kdy jindy záleží spíše na konkrétním modelu ba i na konkrétní motorizaci, jak se vůz podaří "odladit". Ovšem, škoda, převeliká škoda, že pán nepíše s čím že to je spokojený... rád bych se to dozvěděl. Ale čekám něco ve stylu BMW či MB. Fiat, jak lze soudit s příspěvku, to asi nebude. I když tady se pan Zich plete stoprocentně. Spoustu lidí dokáže dnešní Fiat mile překvapit. I když ne ještě úplně po stránce technické kvality. Myslím materiály používající na různá hýblátky typu čepy atd., zejména jejich velikost a povrchová úprava. No to už jsem krapet odbočil. Nuže! Pane Zachu - s čím to vlastně jezdíte nyní?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:17, rada
ještě malý dodatek - ovšem skoro všechny závady zmíněné panem Zichem jsou notorický známe, nicméně málo se o nich ví, a kolegy Zich je prakticky popisuje, jakoby to jen někde četl... omlouvám se, ale takle to na mně působí. Tím se tedy rozhodně nechci zastávat Fordů, ovšem nemám v úmysle je ani nějak hanit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:27, rada
dodatek k dodatku
/notorický známe, nicméně málo se o nich ví/ hrozná věta že? Myšleno tak, že všeobecně se o těchto věcech ví, ale málokdo dokáže podat podrobnější erudovanou zprávu. Tak asi tak. Každý to ví, ale nikdo nic neví...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:28, rada
Chtěl bych se zastat pana ZICHA třeba vrzajíci střechovice u S-MAX nikde popsaná nebyla takže to asi má ze zkušenosti a ne že by to četl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:34, rada
Ještě mě napadla jedna notoricky známa závada u scorpia odcházely silent bloky přes které procházel stabilizator přední nápravy skrz ramena, když jsem kupoval scorpia tak jsem to preventivně měnil tak jako jiní rozvody, u vé šestek jsem rozvody nikdy neměnil ti kdo znají ví proč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:39, rada
To je právě ono. Řetěz se může vytáhnout, každá součástka z průměrného počtu 6000/auto (dnes už spíše více) se může porouchat. I u Mondea i u BMW (u Opelů konkrétně motor Z22SH byl postižen přetržením řetězu) a kolega měnil za kroucení hlav techniků u Nissana dokonce řetěz na Almeře. Jsou to jenom stroje a jejich kvalita odpovídá kvalitě konstruktérů a kvalitě použitých materiálů. Správně by se to mělo odrazit v ceně, ale ceny se tvoří bohužel poněkud jiným způsobem, i když při tak silné konkurenci tam snad nějaký reálný nákladový základ je.
Obecně vzato mi vadí úzké srovnávací kritérium, kdy se věci, které nesou mnohdy přímou odpovědnost za kvalitu, pomíjí. A to jsou právě výkřiky, že to nebo toto stojí za starou bačkoru, jenže se pak člověk dozví, že jde při srovnání o nerovný boj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 15:42, rada
Já jsem také slyšel. Ale nezyžil (vrzající strop).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 18:41, rada
Ford Focus - výborný podvozek, ve své době hodnocen jako jeden z nejlepších. Trochu tvarově pomatená palubní deska, která nepadne do oka každému a i když jde o výbavu Ghia, je to tak tvrdý plast, že by si o to člověk zlomil ruku. Osobně těžko hledám ideální polohu nastavení sedadla řidiče. Výkon motoru 1,6 odpovídá průměru kategorie a spotřeba je v mezích "slušnosti". Karoserie maličko náchylná ke korozi a nárazníky měkčí - méně odolné při menších nárazech. Při koupi Focuse z ciziny dát pozor na jeho původ. Auto bylo oblíbené u autopůjčoven a firem.
Mazda 323 - nevýrazné auto, spolehlivý společník. Motor se jeví jako velmi živý a lehce se točí, což navozuje pocit sportovnějšího vozu, nicméně stále to bude ta 1,5 jakou máte v techničáku. Kvalita a zpracování je dle mého názoru typické pro Japonce - vše je natolik funkční, že se na tom nemá co rozbít. V tomto ohledu si jsou s Focusem blízko. Osobně mi tento ročník Mazdy přijde úplně nezajímavý a zůstává ve stínu předchozího modelu s bezrámečkovými okny i jeho prababičky s vyklápěcími světly. Na druhou stranu to nahrává dobré ceně.
Otázkou je, zda při předpokládaných výdajích 130 až 150 tisíc jsou tato dvě auto to pravé. Z mého pohledu by na pořízení konktrétně těchto dvou vozů v daných parametrech mělo stačit 120 korun.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 09.12.2009 20:29, rada
Tééééda, tady to vře a sviští .-)
Budu se snažit být nestranný a napíši, že jsem jezdil s následujícími značkami: Škoda (4 typy), Peugeot (¨6 typů), Ford (4 typy), Subaru (1typ a Mazda (1 typ).
Z tazatelovy volby - FF či 323 bych nevolil ani jeden. Za 150 litrů bych se potozhlédnul po nádherné P406 s benzínovým agregátem 1,8 a nebo i klidně HDI 2,0. A teď napíši proč:
FF i 323 - auta nižší střední třídy relativně malá s omezeným vnitřním prosotrem a z toho plynoucí nižší bezpečností a komfortem jízdy.
FF - u prvních (časnějších modelů) velmi rapidní koroze spodku i kastle.
FF - časté poruchy elektriky (ale hodně závidí kus od kusus)
FF-tuctový šedý nezáživný vzhled kombi verze , hezčí je HTB.
323 - uvnitř celkem neútulný interier
pro 323 hovoří hezčí vzhled
U obou aut bude spotřeba v kombinovaném provozu celkem příznivá- tj. 7-8/100. Pokud někdo dokáže jezdit předvídavě, tak i méně.
Já bych volil P406: verze sedan má i dnes stále ladný design, obzvláště v tmavé švestkvé či černé metalíze. Protsotu daleko více, hlavně vzadu, i když tazatel píše, že budou jezdit hlavně ve dvou. Celopozink. kastle prostě zdaleka tak nehnije jako u FF. Elegentní interier po FL v roce 2001 (tuším, nebo 2000??). Motory: velmi spolehlivá 1,8 sice neoslní výkonem, ale je to spolehlivý vychytaný motor. U 2,0HDI získávám nad míru vychytaný, spolehlivý a úsporný motor, tahoun, dříč, s výkonem 80kW sice nerve asfalt, ale jede furt a pořád. Spotřeba se mi pohyboval i v nejhorším případě do 6,2/100. Nápravy netrpí žádnými potížemi a komfrot jízdy je nesrovnatelně lepší než s FF.
Servis na 406 je snadno dostupný a cenově poněkud dražší než u F, ale žádná tragedie to není. Motory HDI netrpí na turba ani váhy či vstřiky či čerpadla. (toto tvrdím na základě asi 550.000km, které jsem s HDI najel. Nejvyšší kilometráž má jedna z mách P406 - 3
313.000km a na motoru je vše původní mimo samosebou rozvodů. Jinak nic. ,měnil se výfuk (myslím, že 3x za tu dobu, teď je tam skoro nový) a AKB.
Vzhledem k tomu, že auto bude lítat po Rakousku,m bych šel do nafty, protože jak známo, ta je tam o kus lepší jak u nás. A tím získám i výhodu levnějšího cestování s vyšším výkonem a pohodlím.
Kdybych měl volit Forda, tak za mě pouze ST220 sedan, který mě snad jako jediný oslovuje vzhledem a to musí být jen v červené či černé barvě. Dnešní Mondea jsou hnus, Kuga to samý, snad jen Focus ST či RS se hodí k podívání.
Z Fordů, co mi prošly rukama, jsem měl nejlepší pocit z Pumy (1,7 92kW) a Sierry Cosworth sedan. Ta celkem i jela, ale živit ji yl problém /za výkon se platí). Neví,m, kolim z vás mělo kdy Cossie, ale na to auto rád vzpomínám A to bylo NĚCO v r. 1989!!!
Japonec až nakonec či Fordem tam a vlakem zpáítky. Ano, tohle platilo, ale tak před 10 lety (za éry F Escortů ). Japončíci na tom tehdá nebyly až taky tak příliš dobře. Jenže dnes - jak tu myslím už někdo psal žádná automobilka si netroufne vyrobit a nabízet shit, ani ty Dacie či Logany či jak se to jmenuje. Navíc, vzhledem k unifikaci dílů (třebas motory PSA - Ford, peugeot, Volvo) najdeme v různých autech různých výrobců, takež spolehlivost EVROPSKÝCH aut je de facto podobná, bohužel do toho spadá už i Nissan (renault) a další.Spolehlivost japonských vozů je však ale dost známá a je rozhodně vyšší, než u Fordů.
Můj tip na P406 je pouze tip jako alternativa k malým autům FF či 323. Tím jej nikomu nevnucuji z těch dvou zmíněných (FF či 323) bych si nezvolil já anni jedno. Zvolil bych si jiné a lepší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.12.2009 08:28, rada
Přestože Fordy můžu, věřím že i Mazda bude dobrá volba vzhledem k požadavkům tazatele. Už se to tady xkrát řešilo - tedy najít konkrétní auta a pořádně si je proklepnout. Já bych šel do Fokuse, protože mám servis Ford 10km od baráku, práce za 3kila/hod a ceny ND slušný a rv2003 ten servis asi bude čas od času potřebovat. Ten ZICH nám to teda nandal:)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.12.2009 18:13, rada
TO MISTR: kolik máš metr pade?? až ti dvoumetrovej chlap řekne že po ujetí 300 km v 5 lidech na jeden zátah ve feldě je stejný či dokonce lepší než ve FF tak sežeru klávesnici...
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.