zpět
 

diskuze k tématu: Podveden v bazaru - co dal?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, italská vozidla
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Úterý 21.11.2017 22:40, Podveden v bazaru - co dal?
Dobry den,

Toto je ma prvni koupe ojeteho auta (Lancia Ypsilon, 1,4 2004, 170 000km).

Protoze se v autech nevyznam, sel jsem tam dvakrat, vzdy s kamaradem. Pri druhe prohlidce muj kamarad automechanik (vlastni slusny servis) auto prohledl. Absolutne jsem se spolehl na jeho usudek. Po projeti mi rekl, ze az na drobnosti, vse vypada dobre.

Dnes jsem jej koupil. A hned jsem objevil chyby, o kterych prodavajici tvrdil, ze nejsou:

AIR BAG FAILURE = TURN OFF THE ENGINE (chyba airbagu, vypni motor)!!!!

Hlaska na displeji v italstine. Zacali jsme to resit jiz pri testovni jizde s automechanikem (prodavajici nas na to neupozornil, ja jsem si toho vsiml a prelozil palubni hlasku pocitace googlem). Automechanik-kamarad se dival na volat a palubni desku spolupasazera, zda snad nedoslo k jejich vystreleni v minulosti. Vse vypadalo to v normalu. Pak manualne klickem vypl ve dverich airbag pasazera, pote je opet zapl, hlaska se vytratila. Zdalo se, ze je to v poradku. Kdyz jsme se ptali prodavajiciho, rekl, ze to maji vsechny italske auta, ze to neni problem, jen je treba udelat nejaky reset.

Jenze dnes se mi ta hlaska objevuje stale - at je jiz vyply spolujezdcuv airbag ci ne. Navic jsem si vsiml (az pri vecernim osviceni palubni desky), ze nekdo natrel mirne na displeji barvu pres kontrolku airbagu (tzn. aby neslo videt, ze stale sviti). Behem dne jsme si toho vubec nevsimli..je to udelane chytre - vypada to spise jako spina(smouha). Z tohoto usuzuji, ze o te vade uz nekdo predtim vedel a snazil se ji schovat.

Kdybych toto vedel, auto bych si nevzal.

1. Mohu uplatnit skryte vady?
napr. v inzeratu u popisu auta hned na prvnim miste: 2x airbag.

Ve smlouve je napsano: "kupujici bere na vedomi, ze se jedna o pouzite vozidlo a prodavajici proto neodpovida za vay odpovidajici mire pouzivani nebo opotrebeni"
A take: "Prodavajici neposkytuje zaruku na technicky stav vozdila, ale pouze na jeho puvod".

2. Jaka je realna sance, kdyz bych si na to musel vzit pravnika, ze takovy spor vyhraji a dostanu zpet penize?

3. Protoze je auto i mirne prestrikano na prednich blatnicich, je mozne, ze bylo male nehode. To uz nikdo nezjisti. Je mozne bezpecne diagnosticky zjistit stav airbagu?

4. Kolik by tak opraveni tech airbagu mohlo stat?

Co byste delali na mem miste?

Diky!
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 22.11.2017 01:06, re
zeptám se, kolik stálo to auto?
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Středa 22.11.2017 01:12, odpoved
40 000kc.
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 22.11.2017 01:22, re
Zkusit to můžeš, ale moc šancí tomu nedávám. Bazaristi jsou kurvy a umějí v tom chodit. Finančně se to určitě nevyplatí, právník si vezme 2-3 tis. kč na hodinu a výsledek je nejistý, jedině že bys to chtěl řešit z principu.

Je to prostě levný auto, osobně bych se smířil se svítícím airbagem a auto dojezdil. Případně bych se obrátil na toho kamaráda když ti tak blbě poradil a má servis.
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Středa 22.11.2017 01:32, re
Ano, tomu kamosovi budu volat uz zitra a zeptam se ho, co mi to vlastne poradil
Asi se na to take vykaslu. Na druhou stranu: ten airbag neustale pipa, je to v aute otravne. Budu tedy cely ten system muset vypnout.
Taktez: auto je jinak v moc peknem stavu. Vypada opravdu dobre. I za rok dva by se dalo jeste prodat. Ale bez airbagu mne to vlastne dost znehodnocuje tu hodnotu.
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 22.11.2017 01:54, re
kdoví jestli tam ty airbagy vůbec budou, možná to jsou jen krytky

ještě jedna věc, jestli se rozhodneš to řešit s tím bazarem, tak se do auta do vyřešení sporu nemontuj
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Středa 22.11.2017 02:00, re
Ted jsem jeste na nejakych forech ctel (na nemeckem a italskem), ze tyto Lancie, stejne tak jako Fiaty apod. maji s timto problemy - jedna se pry o nejaky konektor pod spolujezdcovou sedackou...pry je tam casto problem, popisovali to jini. Uvazuji tedy, zda by neslo udelat diagnostiku a aspon zjistit, o co jde? Nejsou tam vubec airbagy? Nebo jen vadne konektory?
Nevim. Kdyby nebylo na te kontrolce airbagu ta umslne nanesena vrstva, ktera to zakryva..ale toto se mi zda byt ocividne snazeni i podvod.
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 22.11.2017 02:29, re
to je taky možný že tam airbagy jsou a je to jenom takováhle prkotina, to by bylo nakonec nejlepší a vyřešil by sis to sám

že se to snažil takhle zamaskovat víš ty, ví to on, ale dokaž mu to....
reagovat
KoobaS
počet příspěvků494
datum registrace23.04.2014
Středa 22.11.2017 08:28, Re:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.
Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Středa 22.11.2017 11:58, re
diky, vyzkousim to.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Středa 22.11.2017 13:53, re
Viděl jsi tu hlášku při testovací jízdě? Viděl... takže nechápu na co by jsi si chtěl stěžovat To, že tě uspokojilo její zhasnutí je už jenom tvoje věc. Každý normální člověk by čekal, že se nejspíš rozsvítí znovu a bud to auto vzal s tím a nebo šel jinam
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Středa 22.11.2017 15:25, RE: Re:
KoobaS napsal:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...


To sice můžeš pomoci, ale nesmaže to chybu, tzn. nepřestane svítit ta kontrolka sama od sebe. Je nutné připojit diagnostiku (použít plnou verzi softwaru MultiECUScan (dříve Fiat ECUScan) + příslušný kabel a adaptéry: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) a podle toho se zařídit. Diagnostika určí, zda je chyba platná (aktuálně zjištěná), nebo se objevila v minulosti a nyní netrvá (tzn. stačí ji smazat).

Například některé verze airbagů od TRW totiž při pohybu sedadlem za sepnutého zapalování vyhodí chybu vystřelené pyropatrony/předpínače - a tato chyba musí být vymazána, sama nezhasne (kvůli bezpečnosti). Na počtu airbagů přitom vůbec nezáleží.
reagovat
PV
počet příspěvků26
datum registrace15.05.2007
Středa 22.11.2017 22:42, Lancia
Kdo si koupí Lancii Y s 170000 km a rokem 2004, může být rád, že auto jezdí. Kontrolku airbagu, bych asi moc neřešil. U takového auta bych řešil motor, převodovku a to, zda neupadne zadní náprava. Auto je v poslední štaci života. Rozhodně bych nedoporučoval soud, protože bys prosoudil více, jak je hodnota auta. Asi bych odpojil kontrolku airbagu a vždy se před jízdou připoutal. Pokud bys měl z toho špatný pocit, tak odvez Lancii do šrotu.
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Čtvrtek 23.11.2017 00:53, odpoved
myslel jsem si, ze soudni vylohy plati ten, kdo soud prohraje? Nikdy jsem se nesoudil, nejsem z te moznosti nadseny. Ale mel jsem za to, ze to tak funguje?
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Čtvrtek 23.11.2017 00:55, RE: Re:
Giorgio napsal:
KoobaS napsal:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...
To sice můžeš pomoci, ale nesmaže to chybu, tzn. nepřestane svítit ta kontrolka sama od sebe. Je nutné připojit diagnostiku (použít plnou verzi softwaru MultiECUScan (dříve Fiat ECUScan) + příslušný kabel a adaptéry: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) a podle toho se zařídit. Diagnostika určí, zda je chyba platná (aktuálně zjištěná), nebo se objevila v minulosti a nyní netrvá (tzn. stačí ji smazat).Například některé verze airbagů od TRW totiž při pohybu sedadlem za sepnutého zapalování vyhodí chybu vystřelené pyropatrony/předpínače - a tato chyba musí být vymazána, sama nezhasne (kvůli bezpečnosti). Na počtu airbagů přitom vůbec nezáleží.


Dekuji za tuto odpoved, pokusim to udelat. Co se tyce sedacek, nic se nezmenilo. Hybal jsem s nimi, ale problem s airbagy trva.
Budu muset tu diagnostiku.
Napsal jsem vsak uz i bazaristovi, ze auto chci vratit. Uvidime, jakou dostanu odpoved.


MIMOCHODEM, mam jeste tento dotaz:


Co se tyce jezdeni samotneho, auto se zda byt v poradku, naskoci hned, motor pravidelny.
Dens vecer se mi vsak stalo toto: mel jsem plne zarosene predni sklo v aute. Trvalo to par minut, nez jsem jej odfoukal klimou..mozna 5-10min. Nemohl jsem do te doby odjet, nic jsem nevidel.Ze skla, kdyz jsem sahl na nej rukou, tekla skoro voda - tzn. totalne zarosene.

U jineho auta jsem neco podobneho zatim nezazil (tzn. zaroseni ano, ale ne v tomto rozsahu). Divne bylo, ze bocni skla zamlzeny vubec nebyly. Zadni skla opet ano. Je mozne, ze i toto by mohl byt problem? S nejakym takovy zarosenim opravdu nejsem schopen odjet pri nasednuti do auta z mista.
Nebo byla dnes jen mimoradne vlhka noc?

reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 23.11.2017 07:37, RE: Re:
Bzencan napsal:
Giorgio napsal:
KoobaS napsal:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...
To sice můžeš pomoci, ale nesmaže to chybu, tzn. nepřestane svítit ta kontrolka sama od sebe. Je nutné připojit diagnostiku (použít plnou verzi softwaru MultiECUScan (dříve Fiat ECUScan) + příslušný kabel a adaptéry: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) a podle toho se zařídit. Diagnostika určí, zda je chyba platná (aktuálně zjištěná), nebo se objevila v minulosti a nyní netrvá (tzn. stačí ji smazat).Například některé verze airbagů od TRW totiž při pohybu sedadlem za sepnutého zapalování vyhodí chybu vystřelené pyropatrony/předpínače - a tato chyba musí být vymazána, sama nezhasne (kvůli bezpečnosti). Na počtu airbagů přitom vůbec nezáleží.
Dekuji za tuto odpoved, pokusim to udelat. Co se tyce sedacek, nic se nezmenilo. Hybal jsem s nimi, ale problem s airbagy trva.Budu muset tu diagnostiku. Napsal jsem vsak uz i bazaristovi, ze auto chci vratit. Uvidime, jakou dostanu odpoved. MIMOCHODEM, mam jeste tento dotaz: Co se tyce jezdeni samotneho, auto se zda byt v poradku, naskoci hned, motor pravidelny. Dens vecer se mi vsak stalo toto: mel jsem plne zarosene predni sklo v aute. Trvalo to par minut, nez jsem jej odfoukal klimou..mozna 5-10min. Nemohl jsem do te doby odjet, nic jsem nevidel.Ze skla, kdyz jsem sahl na nej rukou, tekla skoro voda - tzn. totalne zarosene. U jineho auta jsem neco podobneho zatim nezazil (tzn. zaroseni ano, ale ne v tomto rozsahu). Divne bylo, ze bocni skla zamlzeny vubec nebyly. Zadni skla opet ano. Je mozne, ze i toto by mohl byt problem? S nejakym takovy zarosenim opravdu nejsem schopen odjet pri nasednuti do auta z mista. Nebo byla dnes jen mimoradne vlhka noc?


Přední sklo mohlo být vyměněno a nemusí tak dobře těsnit. Rozhodně je lepší to setřít mikrovláknovým hadrem a nečekat na topení. Internet je navíc plný rad, jak s rosením skel bojovat.

A co se soudních výloh týče, o tom rozhoduje soud jednotlivě v každém případě. Můžeš vyhrát jádro sporu, přesto ti protistrana nemusí uhradit náklady na soud.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků172
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 23.11.2017 09:24, RE: Re:
Giorgio napsal:
Bzencan napsal:
Giorgio napsal:
KoobaS napsal:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...
To sice můžeš pomoci, ale nesmaže to chybu, tzn. nepřestane svítit ta kontrolka sama od sebe. Je nutné připojit diagnostiku (použít plnou verzi softwaru MultiECUScan (dříve Fiat ECUScan) + příslušný kabel a adaptéry: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) a podle toho se zařídit. Diagnostika určí, zda je chyba platná (aktuálně zjištěná), nebo se objevila v minulosti a nyní netrvá (tzn. stačí ji smazat).Například některé verze airbagů od TRW totiž při pohybu sedadlem za sepnutého zapalování vyhodí chybu vystřelené pyropatrony/předpínače - a tato chyba musí být vymazána, sama nezhasne (kvůli bezpečnosti). Na počtu airbagů přitom vůbec nezáleží.
Dekuji za tuto odpoved, pokusim to udelat. Co se tyce sedacek, nic se nezmenilo. Hybal jsem s nimi, ale problem s airbagy trva.Budu muset tu diagnostiku. Napsal jsem vsak uz i bazaristovi, ze auto chci vratit. Uvidime, jakou dostanu odpoved. MIMOCHODEM, mam jeste tento dotaz: Co se tyce jezdeni samotneho, auto se zda byt v poradku, naskoci hned, motor pravidelny. Dens vecer se mi vsak stalo toto: mel jsem plne zarosene predni sklo v aute. Trvalo to par minut, nez jsem jej odfoukal klimou..mozna 5-10min. Nemohl jsem do te doby odjet, nic jsem nevidel.Ze skla, kdyz jsem sahl na nej rukou, tekla skoro voda - tzn. totalne zarosene. U jineho auta jsem neco podobneho zatim nezazil (tzn. zaroseni ano, ale ne v tomto rozsahu). Divne bylo, ze bocni skla zamlzeny vubec nebyly. Zadni skla opet ano. Je mozne, ze i toto by mohl byt problem? S nejakym takovy zarosenim opravdu nejsem schopen odjet pri nasednuti do auta z mista. Nebo byla dnes jen mimoradne vlhka noc?
Přední sklo mohlo být vyměněno a nemusí tak dobře těsnit. Rozhodně je lepší to setřít mikrovláknovým hadrem a nečekat na topení. Internet je navíc plný rad, jak s rosením skel bojovat.A co se soudních výloh týče, o tom rozhoduje soud jednotlivě v každém případě. Můžeš vyhrát jádro sporu, přesto ti protistrana nemusí uhradit náklady na soud.


Nesoudil bych se o to vic, ze kontrolka svitila jiz při zkusebni jizde, kupujici byl tedy seznamen se vsemi vadami a technickym stavem, tez auto prohledl mechanik, takze se obavam, ze soudni spor by byl pravdepodobne jiz předem prohrany. Je to holt starsi auto. Poslední dobou se mi zdaji lidi trosku naivni, coz drive tolik nebylo. Kupuji auto, za třeba 20-30% původní ceny, a čekají 100% stav. Pokud chcete dokonalé auto, je nutné koupit alespoň 2-4 roky starou ojetinu. U aut starých 10 a více let už nemůžete prostě čekat, že vše bude perfektní, a že spousta vad bude zamaskovaných....takže airbagy bych dal někomu, kdo má origo diagnostiku na danou značku a nechal zjistit kde je problém. Zde se navíc bavíme o skoro 14 let starém autě, které jste koupil za cca 10% původní ceny. Dokonce tuším je někde uvedeno, že v případě ceny auta pod 20% původní hodnoty se jedná vždy o soubor náhraních dílů, tedy bylo by velmi problematicke se soudit. A co jsem měl Forda, tak tam byla životnost airbagu tuěím 10 let, poté je máte správně vyměnit. Takže když to přeženu, tak nefunkční airbagy po 10 letech odpovídají stáří a počtu najetých kilometrů, protože jejich životnost již skončila. Já třeba u mondea měl problém s tom čidlu, co je vpředu pod znakem FORD, které se muselo vyměnit. Auto taky začalo hlásit chybu airbagů. A dotaz na sklo mi přijde trošku "amatérský", nechci se vás dotknout, ale nenapadlo vás, zkusit přední sklo pořádně otřít nějakým hadříkem, pořádně ho odmastit nějakým přípravkem, a v případě, že by to nepomohlo, tak zkusit auto pořádně vysušit nějakým domácím přímotopem (opatrně, aby neshořelo)? Popřípadě po umytí a odmaštění oken ještě použít nějaké domácí odvlhčovače. Další věc, co bych okamžitě vyměnil je kabinový filtr, ten má velký vliv na rosení v autě. V autě třeba jezdilo více lidí nebo pes, to je pak hodně znát. Já mám skla vždy krásně odmaštěná, ale jakmile hodím do kufru svoje dva psi nebo jedu v pěti lidech, hlavně teď v chladnějším počasí, tak hned po první jízdě můžu všechna skla dělat znova, protože se vše opět zafuní.
reagovat
misoo9005
počet příspěvků3
datum registrace22.11.2017
Čtvrtek 23.11.2017 09:43, Odpoved
Popis problému s airbagem je naprosto běžná závada charakteristická pro tento model. Klidně se může stát, že chyba svítí a pak je další týden ticho nic se nezobrazí. Btw, pokud tě otravuje hláška na displayi, zmáčkni tlačítko MODE a dočasně zmizí. Ypsilonka je spolehlivý a velice pohodlný automobil, pokud je tohle jediná vada, tak bych rozhodně auto nevracel. Odkud jsi? Možná budu umět doporučit servis/člověka, který ti to vyřeší.

Pro odborníky diskutéry: Tohle auto pod sedačkou žádný konektory nemá Problém je na 99% ve společném uzemnění několika kabelů u středové tunelu vedle spolujezdcovi levé nohy.
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Čtvrtek 23.11.2017 11:13, RE: Odpoved
misoo9005 napsal:
Popis problému s airbagem je naprosto běžná závada charakteristická pro tento model. Klidně se může stát, že chyba svítí a pak je další týden ticho nic se nezobrazí. Btw, pokud tě otravuje hláška na displayi, zmáčkni tlačítko MODE a dočasně zmizí. Ypsilonka je spolehlivý a velice pohodlný automobil, pokud je tohle jediná vada, tak bych rozhodně auto nevracel. Odkud jsi? Možná budu umět doporučit servis/člověka, který ti to vyřeší.Pro odborníky diskutéry: Tohle auto pod sedačkou žádný konektory nemá Problém je na 99% ve společném uzemnění několika kabelů u středové tunelu vedle spolujezdcovi levé nohy.


Misoo9005,
diky za odpoved. Nevadi mi tolik ta hlaska, ale to pipani. Je to neprijemne.
To auto jinak asi vypada technicky dobre - tzn. opet referuji k memu automechanikovi, ktery se na nej dival.
Jsem z okresu Hodonin.
Ano, dival jsem se pod sedacku, zadny konektor jsem nenasel.
Take jsem cetl ruzna fora jak v italstine a nemcine, a zjistil, ze tyto vady u Lancii ci Fiatu se zdaji byt bezne. Zacinam se smirovat s tim, ze s tim budu muset zit.
Je mozne ten otravny zvuk deaktivovat? Volal jsem na Lancii, autorizovany servis Motortec v Brne, a rekli mi, ze oprava by mohla stat az 20 000 - 30 000tis. a ze s tou chybou moc nejde delat..ze to mohou vymazat, ale jakmile opustim jejich garaz, muze se to opet vratit.
reagovat
Bzencan
počet příspěvků17
datum registrace26.10.2017
Čtvrtek 23.11.2017 11:19, RE: Re:
mufik.martin napsal:
Giorgio napsal:
Bzencan napsal:
Giorgio napsal:
KoobaS napsal:
S kontrolkami airbagu a konektory pod sedačkou jsem měl drobné problémy v Alfě 147. Nastartuj si auto, tak aby ti pípala ta kontrolka a pojezdi sedačkami dopředu a dozadu. Najdi kabel pod sedačkou a trošku s ním pohýbej. Tím aspoň zjistíš jestli je to tím nebo ne.Osobně jsem si myslel, že ten kabel budou mít jenom auta s bagem v sedačce, ale pravděpodobně to bude hlídat zda na sedačce někdo sedí a zda má zaplej pás...
To sice můžeš pomoci, ale nesmaže to chybu, tzn. nepřestane svítit ta kontrolka sama od sebe. Je nutné připojit diagnostiku (použít plnou verzi softwaru MultiECUScan (dříve Fiat ECUScan) + příslušný kabel a adaptéry: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) a podle toho se zařídit. Diagnostika určí, zda je chyba platná (aktuálně zjištěná), nebo se objevila v minulosti a nyní netrvá (tzn. stačí ji smazat).Například některé verze airbagů od TRW totiž při pohybu sedadlem za sepnutého zapalování vyhodí chybu vystřelené pyropatrony/předpínače - a tato chyba musí být vymazána, sama nezhasne (kvůli bezpečnosti). Na počtu airbagů přitom vůbec nezáleží.
Dekuji za tuto odpoved, pokusim to udelat. Co se tyce sedacek, nic se nezmenilo. Hybal jsem s nimi, ale problem s airbagy trva.Budu muset tu diagnostiku. Napsal jsem vsak uz i bazaristovi, ze auto chci vratit. Uvidime, jakou dostanu odpoved. MIMOCHODEM, mam jeste tento dotaz: Co se tyce jezdeni samotneho, auto se zda byt v poradku, naskoci hned, motor pravidelny. Dens vecer se mi vsak stalo toto: mel jsem plne zarosene predni sklo v aute. Trvalo to par minut, nez jsem jej odfoukal klimou..mozna 5-10min. Nemohl jsem do te doby odjet, nic jsem nevidel.Ze skla, kdyz jsem sahl na nej rukou, tekla skoro voda - tzn. totalne zarosene. U jineho auta jsem neco podobneho zatim nezazil (tzn. zaroseni ano, ale ne v tomto rozsahu). Divne bylo, ze bocni skla zamlzeny vubec nebyly. Zadni skla opet ano. Je mozne, ze i toto by mohl byt problem? S nejakym takovy zarosenim opravdu nejsem schopen odjet pri nasednuti do auta z mista. Nebo byla dnes jen mimoradne vlhka noc?
Přední sklo mohlo být vyměněno a nemusí tak dobře těsnit. Rozhodně je lepší to setřít mikrovláknovým hadrem a nečekat na topení. Internet je navíc plný rad, jak s rosením skel bojovat.A co se soudních výloh týče, o tom rozhoduje soud jednotlivě v každém případě. Můžeš vyhrát jádro sporu, přesto ti protistrana nemusí uhradit náklady na soud.
Nesoudil bych se o to vic, ze kontrolka svitila jiz při zkusebni jizde, kupujici byl tedy seznamen se vsemi vadami a technickym stavem, tez auto prohledl mechanik, takze se obavam, ze soudni spor by byl pravdepodobne jiz předem prohrany. Je to holt starsi auto. Poslední dobou se mi zdaji lidi trosku naivni, coz drive tolik nebylo. Kupuji auto, za třeba 20-30% původní ceny, a čekají 100% stav. Pokud chcete dokonalé auto, je nutné koupit alespoň 2-4 roky starou ojetinu. U aut starých 10 a více let už nemůžete prostě čekat, že vše bude perfektní, a že spousta vad bude zamaskovaných....takže airbagy bych dal někomu, kdo má origo diagnostiku na danou značku a nechal zjistit kde je problém. Zde se navíc bavíme o skoro 14 let starém autě, které jste koupil za cca 10% původní ceny. Dokonce tuším je někde uvedeno, že v případě ceny auta pod 20% původní hodnoty se jedná vždy o soubor náhraních dílů, tedy bylo by velmi problematicke se soudit. A co jsem měl Forda, tak tam byla životnost airbagu tuěím 10 let, poté je máte správně vyměnit. Takže když to přeženu, tak nefunkční airbagy po 10 letech odpovídají stáří a počtu najetých kilometrů, protože jejich životnost již skončila. Já třeba u mondea měl problém s tom čidlu, co je vpředu pod znakem FORD, které se muselo vyměnit. Auto taky začalo hlásit chybu airbagů. A dotaz na sklo mi přijde trošku "amatérský", nechci se vás dotknout, ale nenapadlo vás, zkusit přední sklo pořádně otřít nějakým hadříkem, pořádně ho odmastit nějakým přípravkem, a v případě, že by to nepomohlo, tak zkusit auto pořádně vysušit nějakým domácím přímotopem (opatrně, aby neshořelo)? Popřípadě po umytí a odmaštění oken ještě použít nějaké domácí odvlhčovače. Další věc, co bych okamžitě vyměnil je kabinový filtr, ten má velký vliv na rosení v autě. V autě třeba jezdilo více lidí nebo pes, to je pak hodně znát. Já mám skla vždy krásně odmaštěná, ale jakmile hodím do kufru svoje dva psi nebo jedu v pěti lidech, hlavně teď v chladnějším počasí, tak hned po první jízdě můžu všechna skla dělat znova, protože se vše opět zafuní.


Dekuji za odpoved - tipy jsou dobre.
Co se tyce toho ostatniho:
Tam kde jsem zil a mel auto (Subaru Forester, Kalifornie), tam jsem nikdy s timto problem nemel. Bylo to jine podnebi a auto v jinem stavu. U nas v CR mam auto poprve, takze zadne zkusenosti nemam.
Kazdopadne: s tim sklem jsem to asi myslel spise tak, jestli nahodou toto opet nenaznacuje, ze auto bylo bourano? Tzn. spatne tesneni, chyby v airbagu apod. A pokud to tak je, a sklo bylo nahodou vymeneno nedavno a spatne tesni, zda mi to tam nezacne hnit/plesnivet?To by asi byl docela velky problem, nebo ne?

reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.