0
zpět
 

diskuze k tématu: Konstrukce rozvodů: je lepší řetěz či řemen?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 10:14, výměna řemene
doplním jednu informaci - řemeny u moderních motorů jsou projektovány na výměnu až při 240 000km. Na mém 10let starém autě je výměna řemene po 180 000km/10letech. Takže informace o 100 000km intervalu je řekněme mylná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 10:57, noční můrka
Skutečně jsem zažil potkání ventilů u octavie, motor 1,8 20 V. Měl jsem tam špatnou zástavbu LPG se zpětnými zášlehy, řemen se protočil a výsledek stál přes 30 tisíc Kč.
Zajímalo by mne, proč je u výměny řemenu uveden nejen náběh km, ale i čas. Mám u motoru CRDi ještě 40 tisíc km rezervu, ale časový limit se pomalu naplnil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 11:16, RE: výměna řemene
eLzyx napsal:
doplním jednu informaci - řemeny u moderních motorů jsou projektovány na výměnu až při 240 000km. Na mém 10let starém autě je výměna řemene po 180 000km/10letech. Takže informace o 100 000km intervalu je řekněme mylná.
Mám 14 let starý motor Opel X18XE a doporučená výměna v sevisce 60tis. km. Chcete říct, že je to nesmysl a mám jezdit 100tis.?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 11:23, RE: noční můrka
donald napsal:
Skutečně jsem zažil potkání ventilů u octavie, motor 1,8 20 V. Měl jsem tam špatnou zástavbu LPG se zpětnými zášlehy, řemen se protočil a výsledek stál přes 30 tisíc Kč.
Zajímalo by mne, proč je u výměny řemenu uveden nejen náběh km, ale i čas. Mám u motoru CRDi ještě 40 tisíc km rezervu, ale časový limit se pomalu naplnil.
Protože pryž časem degraduje (zteří) a agresívní prostředí v motoru jí nesvědčí, i když se motor zrovna netočí. Stejně tak napínací kladka ji statickým zatížením namáhá, i když motor stojí. Prostě samá pozitiva.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 11:26, RE: výměna řemene
rojack napsal:
Mám 14 let starý motor Opel X18XE a doporučená výměna v sevisce 60tis. km. Chcete říct, že je to nesmysl a mám jezdit 100tis.?
To sis špatně vyložil, máš se držet doporučení výrobce, ale pravděpodobně se výrobce hodně jistí. Ona bezpečnost 2 u exponovaných částí až taková sláva není. Navíc nevím, zda X18XE (jinak výborný motor přímo dovozený právě od X20XEV) má tu příjemnou vlastnost, že po roztržení řemenu motor nezarachotí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 12:06, RE: noční můrka
David V napsal:
Protože pryž časem degraduje (zteří) a agresívní prostředí v motoru jí nesvědčí, i když se motor zrovna netočí. Stejně tak napínací kladka ji statickým zatížením namáhá, i když motor stojí. Prostě samá pozitiva.
Tak tak. Např. na Ducatu 3 2,3JTD je interval 240tkm, resp. 4 roky. jelikož mám nájezd "pouze" 30tkm/rok, šel ven při polovičním kilometrovém proběhu. Ale pořád vidím řemen jako položku snadno časově definovatelnou, tudíž oddělitelnou od ostatních "závad", kdy nikdo neví, kdy nastanou - kdy se budou hrnout prachy do auta neplánovaně.
Po zkušenosti s vozovým parkem čítajícím +- 10 vozidel mohu za tu dobu konstatovat, že řešení rozvodů je v celkovém souhrnu nákladů na provoz sině minoritní (až zanedbatelná) veličina. Pro mě je absolutně nepodstatné, jestli má vozidlo řemen, nebo řetěz. Jen racionalizací a péčí o POV a HAV pojištění se dají ušetřit/promrhat řádově vyšší částky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 12:32, RE: noční můrka
Pepe napsal:
Tak tak. Např. na Ducatu 3 2,3JTD je interval 240tkm, resp. 4 roky. jelikož mám nájezd "pouze" 30tkm/rok, šel ven při polovičním kilometrovém proběhu. Ale pořád vidím řemen jako položku snadno časově definovatelnou, tudíž oddělitelnou od ostatních "závad", kdy nikdo neví, kdy nastanou - kdy se budou hrnout prachy do auta neplánovaně.
Po zkušenosti s vozovým parkem čítajícím +- 10 vozidel mohu za tu dobu konstatovat, že řešení rozvodů je v celkovém souhrnu nákladů na provoz sině minoritní (až z...
Myslím, že by po automobilky nebyl problém předepsat výměny všeho možného, abys měl krom řemenu ještě další věci na výměnu. Ale představ si, že by výrobce předepisoval výměny, turba, spojky, čerpadel, vstřikovačů, výfuku, brdových válců. Kdyby ses tím řídil, tak Tě auto ve štychu 100pro nenechá, ale taky za jakou cenu a teď si to vztáhni z5 na ten řemen.. proč bych měl něco platit, když to jiní umí udělat tak, abych s tím vyšší náklady neměl.
Nicméně souhlasím, že na POV a HAV se dají peníze ušetřit/prodělat. U Generali momentálně platím za 2,5 l cca 3900 Kč/rok. Tak málo jsem neplatil nikdy ani s 1.8 l, jednak jsem ji měl pojištěnou jinde a jednak už nejsem tak riziková skupina
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 15:58, RE: výměna řemene
David V napsal:
To sis špatně vyložil, máš se držet doporučení výrobce, ale pravděpodobně se výrobce hodně jistí. Ona bezpečnost 2 u exponovaných částí až taková sláva není. Navíc nevím, zda X18XE (jinak výborný motor přímo dovozený právě od X20XEV) má tu příjemnou vlastnost, že po roztržení řemenu motor nezarachotí.
No a pak jsou případy, kdy to i výrobce špatně spočítá a řemen praská i dřív než dojde k výměně. Příkladem je zase Opel a jeho motor 2.5 V6, který se dával do Omegy a Vectry. Po problémech by interval zkrácen na 60 tisíc km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 17:59, RE: Ojetina
eLzyx napsal:
potvrzuji C16NZ. Řemen se mi přetrhl několikrát a vždy bez následků pro motor. Poprvé to bylo způsobeno vadnou kladkou, přičemž servis rozebíral půl motoru, protože nevěděl, že se s ním nic nemůže stát. Podruhé řemen prasknul, protože jsem se záměrně vykašlal na jeho výměnu. Podle výrobce měl vydržet 60t km, mě vydržel celých 145t km. Po nasazení nového řemenu motor šlapal dál.
Dost dobře nechápu proč se někdo záměrně vykašle na výměnu řemene a schválně jezdí dokavaď mu nepraskne. Tomu my tedy říkáme diletant.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 23:20, RE: Ojetina
TOM napsal:
Dost dobře nechápu proč se někdo záměrně vykašle na výměnu řemene a schválně jezdí dokavaď mu nepraskne. Tomu my tedy říkáme diletant.
Jsem asi druhý extrém co chodí s Mazdou 6, rok 2002 stále na garančky do autorizáku.<br>
Dokud do ničeho jiného kromě benzínu a garanček neinvestuju, tak jsem ochoten to přetrpět, i když těch peněz je mi samozřejmě taky líto <br>
Naštěstí ale řemen neřeším, mám řetěz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.02.2011 01:17, RE: noční můrka
David V napsal:
Myslím, že by po automobilky nebyl problém předepsat výměny všeho možného, abys měl krom řemenu ještě další věci na výměnu. Ale představ si, že by výrobce předepisoval výměny, turba, spojky, čerpadel, vstřikovačů, výfuku, brdových válců. Kdyby ses tím řídil, tak Tě auto ve štychu 100pro nenechá, ale taky za jakou cenu a teď si to vztáhni z5 na ten řemen.. proč bych měl něco platit, když to jiní umí udělat tak, abych s tím vyšší náklady neměl.
Nicméně souhlasím, že na POV a HAV se dají peníze uš...
Též platím u Generali na 2.4 3900Kč/rok a mám v tom i čelní sklo.Myslím že budete mít to stejné,takže 55 procent bonus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.02.2011 08:49, RE: noční můrka
David V napsal:
Myslím, že by po automobilky nebyl problém předepsat výměny všeho možného, abys měl krom řemenu ještě další věci na výměnu. Ale představ si, že by výrobce předepisoval výměny, turba, spojky, čerpadel, vstřikovačů, výfuku, brdových válců. Kdyby ses tím řídil, tak Tě auto ve štychu 100pro nenechá, ale taky za jakou cenu a teď si to vztáhni z5 na ten řemen.. proč bych měl něco platit, když to jiní umí udělat tak, abych s tím vyšší náklady neměl.
Nicméně souhlasím, že na POV a HAV se dají peníze uš...
Hmm, to mě přijde jako trošku přehnaná argumentace - s většinou Tebou zmiňovaných závad se dá dojet (nouzově) třeba do servisu, navíc se (většinou) nejedná o fatální problém, jakým potkaný motor je. Navíc některé věci se dají odhalit okem, nebo pocitově - řemen těžko.
Přeci jen je motor srdcem auta, jeho oprava často převyšuje celkovou cenu vozu v ok stavu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.02.2011 13:12, RE: Ojetina
TOM napsal:
Dost dobře nechápu proč se někdo záměrně vykašle na výměnu řemene a schválně jezdí dokavaď mu nepraskne. Tomu my tedy říkáme diletant.
když víte, že se tomu nemá co stát, autem jezdíte jen kolem baráku (stavební materiál, odvoz suti atp.), tak proč do toho auta zbytečně cpát peníze? Navíc jsem si chtěl vyzkoušet o kolik je ta životnost předimenzována.
U svého Volvo jsem dával komplet nové rozvody včetně vodní pumpy o pár desítek tisíc kilometrů dřív. Přeci jen potkat se takový motor, tak je na odpis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.02.2011 13:15, RE: výměna řemene
rojack napsal:
Mám 14 let starý motor Opel X18XE a doporučená výměna v sevisce 60tis. km. Chcete říct, že je to nesmysl a mám jezdit 100tis.?
ne ne, řiďte se doporučením výrobce. Myslel jsem to tak, že existují motory u kterých je výdrž řemene projektována na 240t km. Jde např. o 1.6HDI a 2.0HDI, které jsou použity u Volvo (netuším, jestli je stejná životnost i u Peugeotu atp.).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.02.2011 07:19, RE: noční můrka
Pepe napsal:
Hmm, to mě přijde jako trošku přehnaná argumentace - s většinou Tebou zmiňovaných závad se dá dojet (nouzově) třeba do servisu, navíc se (většinou) nejedná o fatální problém, jakým potkaný motor je. Navíc některé věci se dají odhalit okem, nebo pocitově - řemen těžko.
Přeci jen je motor srdcem auta, jeho oprava často převyšuje celkovou cenu vozu v ok stavu...
No právě, u rozvodů může nastat závažný problém, a přesto se dělají z materiálů, které mají nižší životnost než ostatní části motoru. Proč se třeba neudělá výměnný interval na olejové čerpadlo?! U čerpadla by to byla nehoráznost a u rozvodů není? Následky selhání čerpadla jsou podobné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.02.2011 11:36, RE: noční můrka
David V napsal:
No právě, u rozvodů může nastat závažný problém, a přesto se dělají z materiálů, které mají nižší životnost než ostatní části motoru. Proč se třeba neudělá výměnný interval na olejové čerpadlo?! U čerpadla by to byla nehoráznost a u rozvodů není? Následky selhání čerpadla jsou podobné.
Rozvody a olejové čerpadlo - přece jen tady ještě přistupuje pravděpodobnost vzniku závady. U těch rozvodů roste s celkovým nájezdem motoru, u řemenu ještě s časem. Olejové čerpadlo se vzhledem k použitým materiálům a přímému napojení na motor dá snadno udělat tak, aby ten motor přežilo. Navíc jeho opotřebení většinou způsobí pozvolné slábnutí výkonu než jeho okamžitou poruchu. A Další věc je, že na mazání je navíc kontrolka, která často dá šanci na problém reagovat včas. Vím že sice ne úplně vždy, ale přece jen to srovnání s řemenem rozvodů celkem kulhá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.02.2011 11:39, RE: noční můrka
David V napsal:
No právě, u rozvodů může nastat závažný problém, a přesto se dělají z materiálů, které mají nižší životnost než ostatní části motoru. Proč se třeba neudělá výměnný interval na olejové čerpadlo?! U čerpadla by to byla nehoráznost a u rozvodů není? Následky selhání čerpadla jsou podobné.
Já bych se tomu nebránil... Ale jsou lidé (viz výše), kterým je JAKÉKOLIV doporučení úplně buřt.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.02.2011 12:38, RE: noční můrka
Koloss napsal:
Rozvody a olejové čerpadlo - přece jen tady ještě přistupuje pravděpodobnost vzniku závady. U těch rozvodů roste s celkovým nájezdem motoru, u řemenu ještě s časem. Olejové čerpadlo se vzhledem k použitým materiálům a přímému napojení na motor dá snadno udělat tak, aby ten motor přežilo. Navíc jeho opotřebení většinou způsobí pozvolné slábnutí výkonu než jeho okamžitou poruchu. A Další věc je, že na mazání je navíc kontrolka, která často dá šanci na problém reagovat včas. Vím že sice ne úplně vž...
Rozvody lze také řešit, aby měly životnost ve stejném řádu jako ostatní části motoru, a přesto se to neděje.
Kontrolka mazání je fajn, ale pokud se rožne jindy než při volnoběhu, tak už většinou signalizuje, že motor doběhal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.02.2011 19:17, RE: noční můrka
David V napsal:
Rozvody lze také řešit, aby měly životnost ve stejném řádu jako ostatní části motoru, a přesto se to neděje.
Kontrolka mazání je fajn, ale pokud se rožne jindy než při volnoběhu, tak už většinou signalizuje, že motor doběhal.
Pryžové součásti budou vždy odcházet rychleji než kovové, pokud to nebude řetěz, měnit se to bude.

Vím, že někde se rozsvěcí kontrolka pozdě, taky jsem to podle toho napsal. Ale to je taky špatně, někde to funguje správně, brácha měl starou Vectru 2.0 DTi, olej doléval až podle kontrolky a dokud mu to někdo nenaboural, tak to jezdilo. Ale i tak to není většinou problém olejového čerpadla, ale nedostatku oleje. Kdyby se opotřebovalo čerpadlo, klesne tlak postupně a ne zze dne na den. Kdežto rozvod drží a drží, až prdne a je vymalováno. To kontrolka neohlídá. A na rozvodovém řemenu téměř není poznat, jestli je starý rok nebo čtyři.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.