0
zpět
 

diskuze k tématu: Konstrukce rozvodů: je lepší řetěz či řemen?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 09:58, rada
Dobrý den, myslím, že jste problém uchopil za špatný konec. Já spolehlivostí vozu rozumím jeho odolnost proti neočekávaným závadám, tedy že mě nikde "nenechá". Výměna rozvodů je naopak velmi snadno plánovatelný výdaj, podobně jako třeba výměna oleje, povinné ručení, dálniční známka nebo i palivo a pneumatiky. Nedávno jsem rozvody měnil, stálo to 12 tisíc včetně kladek, vodní pumpy a práce. Pokud tedy chcete spolehlivý automobil, rozvody bych neřešil a zaměřil bych se na jiné závady - stávkující imobilizéry a čipové karty/klíče, závady vodních pump, závady palivových čerpadel, závady turbodmychadel apod. I tyto závady bych pak rozdělil na levně řešitelné a na ty drahé či fatální (např. průnik chladiva či paliva do oleje s následným zadřením motoru). A teprve na základě tohoto model vozu vybíral. Rozvodový řetěz navíc nemusí být bezúdržbový - i u některých motorů je třeba mu věnovat pozornost (např. v ranných VW/Škoda 1,2 HTP či u Mercedesů 350 benzín - zde výměna řetězu stojí 70 tisíc, protože motor většinou musí ven z auta). Počítejte se mnou: - výměna rozvodů při 120tkm (takový běžný interval - jsou auta s kratším, ale i auta kterým výrobce předepisuje dvojnásobný) - průměrná spotřeba 6l/100km (jsou i úspornější auta, ale i mnohem nenažranější) - během těchto 120tkm spotřebujete 7200 litrů paliva - při ceně 30,- Kč/l utratíte jen za palivo 216 tisíc Kč Výměna rozvodů za 12 tisíc je oproti tomuto jen minimální výdaj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 10:07, rada
No rada v tomto je těžká,chtělo by to upřesnit aspoň trochu jaký vůz požadujete?Ono těch aut s řetězem třeba v nižších třídách moc nenajdete.Jinak třeba u BMW řetěz převažuje a funguje bez problémů,třeba u koncernu převažuje řemen.Jen snad 1,2HTP měl řetěz a byly s ním problémy.Zase případná výměna vytahaného řetězu je finančně náročnější než řemen,ale zase třeba u 2,5Tdi u dealera stojí pomalu 30.tis!!!Třeba komplet rozvody 1,9tdi máte do 10.tis,což se mě nezdá až taková položka to vás můžéu cěkat daleko větší investice.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 11:59, rada
Ozubený řemen pro rozvody je poměrně choulostivá součástka a mám automobilkám za zlé, že tímto víceméně nestabilním prvkem určují, že se do motoru bude muset zbytečně zasahovat. Pravda, dnešní intervaly výměn se pohybují kolem 120-160 tkm, což jistě není pro běžné rodinné pojížďky málo, ale při dlouhých cestách výměny co 3-4 roky za 10-15 tisíc korun vyloženě otravují. Bohužel existují i výrobci, kteří "zapomněli", jak se rozvody řetězem dimenzují a selhávaly i ty řetězové - označené jako bezúdržbové.
Sám jsem rovněž zvolil motor, u kterého pohání 4 vačkové hřídele řetězy a údajná vyšší hlučnost mi za ten klid stojí. Jediné riziko, které číhá je včasná výměna předepsaného oleje, který obvykle tlakuje hydraulický napínák řetězu, aby nechrastil a vymezil vůle a natočení vlivem vytahání řetězu.
Já hlasuji za sebe pro řetěz. Ušetřených 12 tisíc za výměnu se bude u ojetiny vždycky hodit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 13:02, rada
Určitě bych volil vůz řešený rozvodovým řetězem. Tato varianta je určitě daleko spolehlivější a odpadá nutnost dělání rozvodů, které cenou vychází na cca. 10.000,-. U řetězu je dobré ho po nějakých 300.000 km nechat zkontrolovat. Podle mě automobilky dávají řemen aby ušetřily a vydělaly na servisu, jelikož se jim zákazník vrátí. Jediná nevýhoda řetězů co mě napadá je, že by mohli být hlučnější. Auta s rozvody řešený řetězem jsou např. Felicia 1,3, všechny nové toyoty, nějaký BMW a spousta dalších, je ale vidět že to jsou všechno značky které patří mezi spolehlivější..

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 13:47, rada
Taktéž doporučuji řetěz, SUZUKi jej dává od roku 2003 do všech benzínových motorů
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 15:27, rada
při koupi ojetého auta bych dal vždy přednost řetězu protože jenom díky tomu ušetřím hned po koupi cca 10 tis.kč.pokud auto nemá najeto půl milionu tak se o řetez zpravidla starat nemusím-a to zejména u japonských motorů které většinou jdou jako hodinky když se mění olej...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 16:01, rada
Já bych doporučoval řetěz. Měl jsem dva Peugeoty (405 a 306) a Octávku. teprve u ní jsem řešil rozvody a v rámci pravidelného servisu s výměnou oleje, filtry atd. to byl velký zásah do rozpočtu. Teď mám Toyotu Avensis a vím, že toto řešit nebudu. JaMat sice ve svém příspěvku počítá, kolik projedu paliva za x let - pravda, výměna rozvodů je ve srovnání s touto částkou zanedbatelná, ale ať už těch 120tis km najedu za 6let nebo za 2roky, tak těch 10-15tis za rozvody budu platit jeden den, až si vyzvednu auto ze servisu, a já se ptám proč? Pořizovací cena auta s řemenem nebo řetězem je stejná. Doporučuji řetěz, samozřejmě si dát pozor na HaŤaPáky (Fabia 1,2HTP) a podobné. Navíc co se spolehlivosti týče, Toyota vede. A kdo by tvrdil, že má drahý servis, tak neví o čem je řeč... Za 30tis km mě pravidelný servis stojí o 2,5tis Kč méně na Avensisu r.v.12/06 než na Octavii r.v.08/01.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 21:24, rada
řemen je poměrně spolehlivá součástka pokud se moc nepřetáhne limit výměny. Ten dnes obvykle bývá kolem 100 tisíc kilometrů. Problém nastává u ojetiny kde jak je obecně známo, ujeté kilometry jsou poněkud tajemný údaj. Takže koupíme auto s krásnýma 86 tisícema kilometrů a hurá máme na výměnu rozvodů nějakých 20 tisíc, tedy u běžného lidového uživatele asi rok či dva čas. Hmm jenže to auto má vylepšený tacho a na řemenu je najeto 250 tisíc. Pak to najednou udělá brnk a potká píst ventila a říkají si "a sakra!". A najednou tady máme zaručenou zkušenost s tím jak strašný svinstvo je rozvod řemenem. Stručně řečeno, řemen ano ale u ojetiny ihned vyměnit ať už prodejce a tachometr říká cokoliv. Součástky většinou stojí pár stovek, s prací pár tisíc. Proti havárii motoru je to pakatel. O problémech řetězů tady už psali jiní. Občas se stává že řetěz přeskočí protože se nenatlakuje napínák například kvůli chladem ztuhlému oleji, zřejmě ve spojení s opotřebením řetězu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 21:58, rada
Malý dotaz na redakci - proč zde není registrace jako v ostatních sekcích? Pak sem každej Jarmil píše pod jakýmkoli nickem, ještě ke všemu usne na entru. Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.02.2011 13:52, rada
pokud je váš jediný problém, který řešíte, jestli řemen nebo řetěz, tak jste šťastný člověk
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.02.2011 17:57, rada
Někteří zde si myslí, že když to napíší x-krát, snáze svoje "pravdy" protlačí. Jinak řemen nebo řetěz, je to ouplně jedno. Výměna jednou za 60 tis (u novějších i za déle) mě nezabije.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.02.2011 18:09, rada
Prozatím je diskuse zde volná - tedy bez nutnosti registrace z důvodu komfortnějšího přístupu diskutujících. Příspěvky zde jsou kontrolovány a ty mimo téma nebo opakující se poměrně často promazávány - ostatně tak jak je psáno v kartě každé diskuse... Proto prosím diskutujte k tématu dotazu Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.02.2011 21:06, rada
tiez sa pripajam k retazi. Hlavne pri jazdenych autach to znamena vyraznu usporu financii.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.02.2011 21:14, rada
Je pravda, že jinak vypadá finančně výměna řemene u auta za 200 tisíc a jinak u auta za 30 tisíc. Jejich ceny se výrazně lišit nebudou, ale vzhledem k ceně je to značný rozdíl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.02.2011 21:48, rada
Souhlasím s oběma názory,i já byl v situaci,kdy jsem o tomto přemýšlel.Chtěl jsem každopádně vůz s řetězem.Vybíral jsem mezi Sorentem,Zafirou,X-TRAILEM a předposledním Mondeem.Až do doby,kdy jsem zjistil,že i ten má občas svou chvilku a jednoduše se přetrhne,popř. rozpadne napínací kladka.K tomu jsem přičetl zvýšenou hlučnost a začal váhat.Traktor jsem nechtěl.Takže nakonec jsem vybral vůz s řemenem,poslední model Mondea,kde je motor od PSA a výměnou po 200.000km.Při dnešní ceně rozvodů do tohoto vozu(cca5.000,-Kč v servisu Ford)jsem naprosto spokojený a spím klidně.
Tím chci naznačit,že vybírat vůz dle možných závad a nákladů na servis asi není to pravé ořechové.Ušetřete na rozvodech,vysype se vám zase turbo,dvouhmotový setrvačník,bude zlobit multiplex,....Pak je lepší volbou jezdit na kole .Tak či onak servis potřebuje každý vůz.
P.S. Kdysi jsem vlastnil i Mondeo MKII se 66kW,kde jsem donekonečna slýchal,jak praskají rozvodové řemeny.I v diesel servisu mě strašili,že předepsaných 60.000km nesmím dodržovat,že jim to řekli i v Německém Fordu,ať tedy měním po 50.000km.Dodržoval jsem 60.000 a na motoru najezdil bez větších problémů 410.000km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.02.2011 21:51, rada
Na 100% řetěz... důvod? Daleko víc vydrží!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 03.02.2011 08:24, rada
Při výběru nového auta bych se možná rozhodoval jestli dám přednost řemenu a nebo řetězu, ale u ojetiny jsou mnohem důležitější věci na které bych se zaměřil. Většina selhání rozvodů s řemenem je podle mě způsobená spíš zanedbáním údržby majitele než tou kostrukcí s řemenem. Dokonce ani ten řetěz není tak bezúdržbový jak některé automobilky tvrdí a někdy je potřeba jej vyměnit za několikanásobně větší částku něž by stál řemen.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 03.02.2011 09:58, rada
Dal bych přednost řetězu. Je pravda, že každý tvrdí, že jsou bezúdržbové, ale v případě, že už nestačí ani napínák řetězu, tak už je řetěz taky potřeba vyměnit. Ale ano, je pravda, že obecně lze říct, že řetěz by měl vydržet tak 300 000km, dokud se úplně "nevytahá" (vlastní zkušenost).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 07:51, Ojetina
Na ojetým autě je 1000 věcí, kterým něco může být a pokud svým výběrem mohu ovlivnit, jestli jich bude 1001 nebo 999, tak to udělám, tím spíše, že mám ony zmiňované 2 řady válců a pravděpodobnost selhání je potom dvojnásobná.
Na druhou stranu existují i motory s řemenem, kde po přetržení řemene se motor pouze zastaví a nepoškodí se. Ventily s písty na sebe "nedosáhnou". Tohle měl motor C20NE a X20XEL od Opelu (možná i C16NZ). Bohužel jsou to už velmi staré motory, takže nevím, jestli si jejich nástupci tuhle příjemnou vlastnost uchovali.
Každopádně potkaný motor je noční můrou každého motoristy, proto v našich prolhaných končinách je lepší "rozvoďák" vyměnit hned i s klakami a čerpadlem. Pak je sice klid, ale zvyšuje to vstupní investici, přičemž koupit auto za 40 tisíc a nechat mu za 10 tisíc vyměnit rozvody, kdy to je investice nutná nikoliv postačující, může být pro někoho psycho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.02.2011 10:11, RE: Ojetina
David V napsal:
Na ojetým autě je 1000 věcí, kterým něco může být a pokud svým výběrem mohu ovlivnit, jestli jich bude 1001 nebo 999, tak to udělám, tím spíše, že mám ony zmiňované 2 řady válců a pravděpodobnost selhání je potom dvojnásobná.
Na druhou stranu existují i motory s řemenem, kde po přetržení řemene se motor pouze zastaví a nepoškodí se. Ventily s písty na sebe "nedosáhnou". Tohle měl motor C20NE a X20XEL od Opelu (možná i C16NZ). Bohužel jsou to už velmi staré motory, takže nevím, jestli si jejich ...
potvrzuji C16NZ. Řemen se mi přetrhl několikrát a vždy bez následků pro motor. Poprvé to bylo způsobeno vadnou kladkou, přičemž servis rozebíral půl motoru, protože nevěděl, že se s ním nic nemůže stát. Podruhé řemen prasknul, protože jsem se záměrně vykašlal na jeho výměnu. Podle výrobce měl vydržet 60t km, mě vydržel celých 145t km. Po nasazení nového řemenu motor šlapal dál.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.