0
zpět
 

diskuze k tématu: Klapky motoru Duratec u Fordu Mondeo - problém, nebo pověra?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 17:51, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Petr S napsal:
Hlava u toho Passatu je ale "zelená", tzn. že náraz o sloupek v tomhle případě nic řidiči nezpůsobil. V mírně jiné situaci to problém být může to souhlasím.
U toho Mondea ale bude náraz v trochu vyšší rychlosti, třeba v 75 km/h už asi docela problém (energie roste s 2 mocninou rychlosti).
Je otázkou, co je lepší, jestli mít zlomená žebra, nebo rozbitou hlavu.

Ta vyšší rychlost bude problém u všech aut.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 20:52, RE: dotaz
hroudic napsal:
Zdravim,
nevíte náhodou jak je to u mladších ročníků motorů?
Mám C-maxe rok 2004 1.8 HE 88 kW a po přečtení článku mám obavu, že se mě to bude týkat taky, nebo ne? A je tento problém i u nových motorů nebo to nějak konstrkčně změnili? Díky
Týká se to jen ročníků do 2003.Pak proběhla změna.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 21:07, vectra :-)
Na vectru pozor.Někde jsem viděl srovnávací testík mondeo mkIII/mazda 6/vectra. Na rozdíl od prvních dvou by se jizdní vlastnosti tý vectry daly přirovnat k "dobře vržené dlažební kostce". Kam ji pošleš tam sice letí,ale chraň bůh někam zatočit,či se něčemu vyhnout.....noo,ale jinak je pěkná
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 21:58, RE: Mondeo III
pospov napsal:
V současné době jsem 2 letým majitelem mondea MK3 1,8 16V (81kw), předtím jsem měl mondeo MK1 1,8TD (kapitola sama pro sebe) a musím říct, že na Fordy si potrpim. Nic méně problémy s klapkami opravdu jsou a dost často, a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0, i když z nejbližšího okolí vím jenom o 2 dvoulitrech, který klapku nasály, podle mě je nejlepší řešení klapky nechat vyndat a nenahrazovat, někdo tady psal, že stoupne spotřeba, dle mích měření je dynamika stejná a spotřeba o kousíček menší, ale zji...
Mondeama jezdím nepřetržitě od roku 2001 a z těch motorů, co jmenujete, jsem vyzkoušel všechny. Dostatečné na hmotnost jsou všechny, i ta nejslabší 1.8, ale jestli s ní dáte průměr pod 7.0, tak to auto vidělo číslovky 140 a výše na tachometru jen zdálky Ale souhlasím, že je nejúspornější. Největší žrout je za 92 kW, pokud se dostane nad 4000 otáček (tzn nad 140 nebo 150 kmh na 5, už si to nepamatuju. V tomto pásmu žere, a nejen na pětku, ale na všechny stupně. Takže stabilní průměr kolem 9-10 (Praha + dálky, ale hodně svižně). Ovšem akcelerací je lepší než ta slabší právě pro to, že nad 4000 se probudí a popadne druhý dech.
Nejvhodnější a relativně nejúspornější při pohledu dynamika, rychlost, spotřeba je dvoulitr. Nemusí se tolik točit, zvedá se plynule odspodu a s dobrým benzínem se mu nemusí tak šlapat na krk, a přitom rychlost je nadlimitní. Šestiválce jsou super motory, ale už trochu jiná liga. Hezké svezení, ale spotřeba už je vyšší, než považuji za ekologické a ekonomické. Teď mám dvoulitr 05 už druhým rokem a nebudu zatím měnit. Benzín a Ford forever
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 22:00, RE: Mondeo III
ondrra napsal:
Mondeama jezdím nepřetržitě od roku 2001 a z těch motorů, co jmenujete, jsem vyzkoušel všechny. Dostatečné na hmotnost jsou všechny, i ta nejslabší 1.8, ale jestli s ní dáte průměr pod 7.0, tak to auto vidělo číslovky 140 a výše na tachometru jen zdálky Ale souhlasím, že je nejúspornější. Největší žrout je za 92 kW, pokud se dostane nad 4000 otáček (tzn nad 140 nebo 150 kmh na 5, už si to nepamatuju. V tomto pásmu žere, a nejen na pětku, ale na všechny stupně. Takže stabilní průměr kolem 9-10...
Jinak článek je tendenční a vyvolává zbytečné obavy. Radši pište poradny pro naftové vstřiky a černé dýmy z laufu, tam je poruchovost násobně větší. Článek řeší kravinu, která se dá včas diagnostikovat a odstranit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 22:17, RE: vectra :-)
olda napsal:
Na vectru pozor.Někde jsem viděl srovnávací testík mondeo mkIII/mazda 6/vectra. Na rozdíl od prvních dvou by se jizdní vlastnosti tý vectry daly přirovnat k "dobře vržené dlažební kostce". Kam ji pošleš tam sice letí,ale chraň bůh někam zatočit,či se něčemu vyhnout.....noo,ale jinak je pěkná
Myslím, že tohle taky patří spíše do rubriky hospoda, protože ačkoliv Vectra na Mondeo a Mazdu 6 nemá, tak její vlastnosti nejsou nijak záludné a jsou celkem příjemné. Je to jen trochu měkčí auto. Jezdil jsem ještě se starým A-čkem a na silnici držela velmi obstojně. Prázný zadek byl trochu jankovitější, ale záludná se mi nezdála.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 22:58, RE: vectra :-)
David V napsal:
Myslím, že tohle taky patří spíše do rubriky hospoda, protože ačkoliv Vectra na Mondeo a Mazdu 6 nemá, tak její vlastnosti nejsou nijak záludné a jsou celkem příjemné. Je to jen trochu měkčí auto. Jezdil jsem ještě se starým A-čkem a na silnici držela velmi obstojně. Prázný zadek byl trochu jankovitější, ale záludná se mi nezdála.
no jak myslíš. Až jednou vletíš do zatáčky jen trošku rychlej,než by sis přál,jistě budeš rád že sedíš v mkIII. V tom testu ta vectra při vysokých rychloste prostě nezatočila.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 23:25, RE: vectra :-)
olda napsal:
no jak myslíš. Až jednou vletíš do zatáčky jen trošku rychlej,než by sis přál,jistě budeš rád že sedíš v mkIII. V tom testu ta vectra při vysokých rychloste prostě nezatočila.
Asi myslis test v TopGear, kde proti Oplu evidentne zaujaty Jeremy Clarkson pranieruje jazdne vlastnosti (nedotacavost) Vectry OPC (a vlastne akehokolvek ineho Opla, pri kazdej prilezitosti) :DD Da sa to najst n youtube. Mozno na tom nieco bude, predsa, tento typek v aute hadam aj spava a asi ma nieco odjazdene.
Kazdopadne, je dolezite, ze sa o klapkach na Duratecoch vôbec vie - a teda si to majitelia mozu skontrolovat (to aby som sa vratil k teme).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.08.2009 23:27, RE: vectra :-)
olda napsal:
no jak myslíš. Až jednou vletíš do zatáčky jen trošku rychlej,než by sis přál,jistě budeš rád že sedíš v mkIII. V tom testu ta vectra při vysokých rychloste prostě nezatočila.
Jestli myslíš to video na anglickým okruhu s přemotorovanou OPC Vectrou, se kterou jel s plným plynem a plným rejdem chlap do zatáčky a ona nezatočila, tak na tom není nic divnýho. Normální fyzika a ztráta adheze na protáčejících se kolech. Lze to udělat s každým autem s předním náhonem a dostatečným výkonem bezkontroly protiprokluzu. A dostatečný výkon je i pár kW, když je popršeno. Nebo to byl běžný vyhýbací manévr při brždění nebo manévr při jízdě bez plynu. To pochybuju. Stále si myslím, že jde o rubriku hospoda, protože Vectra na tom podvozkově nijak špatně není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.08.2009 00:16, RE: vectra :-)
David V napsal:
Jestli myslíš to video na anglickým okruhu s přemotorovanou OPC Vectrou, se kterou jel s plným plynem a plným rejdem chlap do zatáčky a ona nezatočila, tak na tom není nic divnýho. Normální fyzika a ztráta adheze na protáčejících se kolech. Lze to udělat s každým autem s předním náhonem a dostatečným výkonem bezkontroly protiprokluzu. A dostatečný výkon je i pár kW, když je popršeno. Nebo to byl běžný vyhýbací manévr při brždění nebo manévr při jízdě bez plynu. To pochybuju. Stále si myslím, že ...
Ano, teď jsem si to vyhledal. Je to ten test v TopGear. Bohužel jsem z toho zaujatost Jeremyho proti Oplu nedokázal vyvodit,je to možné.Pisatel původního dotazu zvažuje také právě nákup vectry,takže to od tématu rozhodně není.Co se týká rubriky hospoda tak ta je na jiném fóru,tady rozhodně ne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.08.2009 09:24, RE: vectra :-)
olda napsal:
Ano, teď jsem si to vyhledal. Je to ten test v TopGear. Bohužel jsem z toho zaujatost Jeremyho proti Oplu nedokázal vyvodit,je to možné.Pisatel původního dotazu zvažuje také právě nákup vectry,takže to od tématu rozhodně není.Co se týká rubriky hospoda tak ta je na jiném fóru,tady rozhodně ne.
Pytajuci sa mal ale podla toho, ako som to pochopil, na mysli asi Vectru B. V tom pripade si myslim, ze nejde o rovnocenne porovnanie, kedze tam je znacny vekovy a teda aj technicky rozdiel. Mondeo mk3 by som porovnaval skor s Vectrou C - toto auto som soferoval a je pravdou, ze podvozkovo je nastavena skor komfortne, riadenie bolo ovela "gumovejsie" ako mam v Mondeu. Treba si uvedomit ze Mondeo mk3 ma velmi dobry handling, ale aj tvrdy podvozok. Osobne preferujem presnost riadenia pred pohodlim, cize pre mna bola volba jasna.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.08.2009 10:53, RE: vectra :-)
A.K.Alex napsal:
Pytajuci sa mal ale podla toho, ako som to pochopil, na mysli asi Vectru B. V tom pripade si myslim, ze nejde o rovnocenne porovnanie, kedze tam je znacny vekovy a teda aj technicky rozdiel. Mondeo mk3 by som porovnaval skor s Vectrou C - toto auto som soferoval a je pravdou, ze podvozkovo je nastavena skor komfortne, riadenie bolo ovela "gumovejsie" ako mam v Mondeu. Treba si uvedomit ze Mondeo mk3 ma velmi dobry handling, ale aj tvrdy podvozok. Osobne preferujem presnost riadenia pred pohodlim...
Vectra B se rok kryje s Mondeem MKIII a je to právě rok 2001. Mondeo MkIII je už ovšem další generace, na které odpověděl Opel Vectrou C v roce 2002. Je pravdou, že se tato vozidla v roce 2001 nabízejí téměř za shodné ceny, a tak je opravdu lepší vybrat modernější Mondeo. Já bych o tom mohl napsat román, neboť obě tato vozidla jsem měl v hledáčku, když jsem chěl nahradit už letitou Vectru A faceliftovanou Vectrou B, která slibovala za rozumnou cenu solidní hodnotu. Situace na trhu byla ovšem tristní, takže jsem nakonec vybral Mondeo MkIII, které bylo jen o málo držší a nabízelo generační skok. Smířit jsem se musel s tím, že Mondeo má délku 4731mm oproti 4495 u Vectry B - ve městě je to cítit. Naštěsí má Mondeo Park pilota, takže parkování je s ním naopak luxusní.
Situaci u Vectry B navíc komplikovalo to, že v roce 2001 byl vynikající motor X20XEV 2.0 16V) nahrazen Z22SE (2.2 16V)se zmíněnou závadou praskání řetězu a vysokou spotřebou oleje a o motor Z18XE (1.8 16V) jsem neměl zájem. Do auta jsem chtěl přednostně Y26SE (2.6 V6), který nahradil X25XE (2.5 V6) s tím, že ho pojistím dle výkonu a ne obsahu. Hlavním neduhem tohoto motoru je praskání výfukových svodů na zadní řadě v okolí odběru spalin pro EGR ventil. Dalo se to zavařit a po zaslepení EGR ventilu už to nezlobilo - byl jsem na to připraven, stejně jako na celken nákladnou výměnu rozvodů. Jenže tato auta nebyla a když ano, tak buď nekřesťansky drahá nebo s vadou v papírech. Jedno takové je v inzerci doteď a z původních 150 t Kč naklesalo někde nad hranici 100 tKč. Byl jsem se na ně podívat, pěkné, ale stav dokumentace tristní. To koupí jedině nějakej rybíz. Tímto jsem přes Vectru C a od ní odvozené Signum ovšem s modifikovaným motorem Z22SH (2.2 direct) plynule přešel k Mondeu MkIII, které pro mě bylo spíše z nouze ctnost. Tak to byl v kostce můj příběh, kterak jsem k Mondeu přišel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.08.2009 11:44, RE: Mondeo III
ondrra napsal:
Mondeama jezdím nepřetržitě od roku 2001 a z těch motorů, co jmenujete, jsem vyzkoušel všechny. Dostatečné na hmotnost jsou všechny, i ta nejslabší 1.8, ale jestli s ní dáte průměr pod 7.0, tak to auto vidělo číslovky 140 a výše na tachometru jen zdálky Ale souhlasím, že je nejúspornější. Největší žrout je za 92 kW, pokud se dostane nad 4000 otáček (tzn nad 140 nebo 150 kmh na 5, už si to nepamatuju. V tomto pásmu žere, a nejen na pětku, ale na všechny stupně. Takže stabilní průměr kolem 9-10...
Tak v podstatě jste zopakoval co jsem napsal, jinak průměr nemam pod 7, ale mírně nad (7,16) a je pravda, ze ac prazak město moc nejezdim, ale ma jízda je hooodně svizna, ono totiz má slabší 1,8 točí při 160km/h 4000ot kde ma nejvyšší točák a ani při této rychlosti se spotřeba razantně nezvyšuje, ale pak už to leze opravdu hodně, ono s tim mondeem jezdit pomalu nema cenu, auto je tezke a tezke prevody jsou pricinou, že pomalou jízdou nic neušetříte na to je kupodivu lepší ten 2litr, u kterýho jsem psal, že bude asi nejlepší volbou (jinak 2l má lehčí stálý převod stejně jako silnější 1.8 než má slabší 1.8)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.08.2009 20:00, TDCI
Zdravím.Mám možná hloupý dotaz,ale má tyto plastové klapky i motor TDCI 96kW?
Děkuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.08.2009 21:42, RE: TDCI
wena napsal:
Zdravím.Mám možná hloupý dotaz,ale má tyto plastové klapky i motor TDCI 96kW?
Děkuji.
Z principu odlišného systému přípravy směsi naftový motor tyto vestavby vůbec nemá. Tam je žádoucí plná díra od sací trubky až do motoru. TDCi má jiné bolesti, a ty nelze tak snadno odstranit, jako rachtající vířivé klapky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.08.2009 13:41, RE: TDCI
David V napsal:
Z principu odlišného systému přípravy směsi naftový motor tyto vestavby vůbec nemá. Tam je žádoucí plná díra od sací trubky až do motoru. TDCi má jiné bolesti, a ty nelze tak snadno odstranit, jako rachtající vířivé klapky.
Jsem pro TDCI po faceliftu,tedy od r.v.04 rozhodnutý.Můžeš o některých "bolestech" napsat?Dík.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.08.2009 17:26, RE: Mondeo III
boratko napsal:
tak by mě jen zajímalo, jestli stejný problém mají i autorem zmiňované mazdy 6. Jestli by autor článku mohl reagovat.
Zdravím, jakožto majitel Mazdy 6 2,0 benzín 147k, r.v. 06 musím říct, že tohle všechno o problémech s klapkami těchto motorů slyším poprvé. Co se týče Mazdy 6, tak jsem o tom neslyšel ani jednou od žádného uživatele, ať už se jednalo o první motory 1,8 nebo 2,0 nebo novější typy, montované zhruba od poloviny éry M6 první generace.
Tento článek zřejmě vystraší celou řadu majitelů těchto vozidel, i když dle mého názoru ve většině případů zbytečně. Zkusím zjistit v Mazdě, jestli se s tímto problémem již setkali a vědí o tom, nebo se to týká pouze motorů Ford, jelikož společný vývoj motoru hned neznamená, že musejí mít společné kompletně všechny součásti motoru do posledního detailu...?! Tyto motory jsou považovány za jedny z nejspolehlivějších, což dle mého názoru také jsou, avšak nic nemůže být dokonalé. A pokud postačí "pouze" odstranění těchto klapek, jak se zde v diskuzi píše, tak se prakticky jedná o naprostou prkotinu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.08.2009 21:17, RE: TDCI
wena napsal:
Jsem pro TDCI po faceliftu,tedy od r.v.04 rozhodnutý.Můžeš o některých "bolestech" napsat?Dík.
Mě se na tohle neptej, já nejsem ta správná pověřená osoba. Já se ojeté turbo nafty bojím jako čert kříže a jediný motor, který bych se odvážil v autě mít je ten Muroňem doporučovaný s rotačním čerpadlem koncernový TDI. Motory TDCi mají u nás pověst velmi citlivých na kvalitu paliva a od toho se odvíjí jejich poruchy v podobě vadných vstřikovačů nebo třeba zadřeného čerpadla. A všechno jsou to desetitisícové opravy. Jestli je po roce 2004 nějaká změna k lepšímu, to nevím, ale pokud na naftě trváš, tak auto ze západu, kde s naftou problémy nejsou a u nás kupovat jen kvalitní. Ovšem na které benzínce se u nás prodává kvalitní nafta - to skutečně nevím. Možná jsem přílišný pesimista a někdo, kdo se více v naftových motorech a jejich bolestech vyzná, to uvede na pravou míru. Já však do ojetiny naftu nedoporučím, ovšem to opravdu v tomto případě nic neznamená.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.08.2009 20:15, MOTORY MAZDY 6
logins01 napsal:
To slyším prvně, že je s těmito motory problém
Co se mě podařilo zjistit, ze všech možných zdrojů, tak zatím nikdo neslyšel ani zmínku o tomto problému u motorů Mazdy 6 ! V servisech Mazda, kde jsem se také dotazoval, se divili a každý o tom slyšel poprvé, že by tyto vozy měli podobné problémy.
Vesměs všichni mi řekli to samé, že tyto "forďácké" benzinové motory jsou vlastně původní motory vyvinuté Mazdou a Fordem jsou vyráběné v licenci. Od toho se odvíjí i výsledná kvalita, kde je Ford horší. Obě automobilky zkrátka vyrábí své motory každá pro sebe a prý se tyhle motory v mnoha částech liší. Mazdy tímto neduhem prý netrpí, nebo alespoň není znám žádný vážný případ, jako se píše v článku (poškození motoru atd.) Prý je to nesmysl (citováno).
Zrovna tak mi bylo mechaniky řečeno, že u M6 (a pod.) ani nevědí co je to výměna vstřikovačů, zatímco u Fordů je to docela častá věc.
Holt zde platí staré známe pravidlo: Když dva dělají totéž, není to totéž...
Mazda for ever :o)
Tohle se mi podařilo zjistit, pokud někdo zjistil něco jiného, nechť promluví :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 08:51, FORD MONDEO II
Je to fantstický vůz po všech stránkách. Když se budete starat, auto se vám odmění takřka "ve zlatě". Mimořádná spolehlivost a perfektní odolnost důležitých částí vozu vás do servisu určitě nebudou tahat tak často, jako u konkurence. Jeho spolehlivost, jízdní vlastnosti a nekonečnou výdrž důležitých částí mu mohou ostatní jen závidět. Zvláště pro ty, kdo si chtějí vůz této třídy pořídit v bazaru a mají tajné přání, aby jim další 10 let sloužil, pak je to nejlepší volba. Před žádným motorem fordu není důvod varovat. U mondea II bych jen těm, kdo jezdí málo a budou volit menší benzínový motor doporučil, aby před motorem 1,8 Duratec s výkonem 81kw, dali přednost silnějším osmnáctistovkám. Všechny jsou stejně spolehlivé, ale když už se dělaly 1,8 i s vyšším výkonem, proč brát slabší. Navíc s těmi silnejšími (92kw resp. 96kw - 96 SCi byla s 6 rychlostmi) dosáhnete dokonce nižší průměrné spotřeby - a na delších cestách mimo město pár kw navíc oceníte. Výhoda 1,8 s 81kw je nižší pořizovací cena v bazarech.
Doporučit by se daly i výkonné motory - proč si neužít těch skvělých jízdních vlastností, které mondeo má - na druhou stranu mondeo kupuje ten, pro koho je na prvním místě pohodlí a vůbec celková pohoda při cestování - takový člověk nepotřebuje, aby kola jeho vozu trhala asfalt.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.