0
zpět
 

diskuze k tématu: Pohodlí, spotřeba, prostor a cena do 240 tis. Kč?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 10:36, rada
Bože. Frankta Kocourek né?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 10:52, rada
Prostoru nebo spotřeba - co je pro Vás důležitější :)
Prostoru budete potřebovat do budoucna víc. U každého combi se budete muset ve čtyřech + dva psy omezovat. Z dobrých aut se odívejte se po VW Transportér 2,5TDi - T4 je spolehlivější, nebo výborná Toyota Previa. Není vždy dobré křečovitě sledovat spotřebu paliva.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 17:42, rada
Mimo mísu......chcete říct,že koncernem v poslední době silně preferovaný motor 2.0TDI (houfně dávaný do Passatů) je horší než 1.9TDI ????
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 17:59, rada
Nepochybně bude poruchovější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 18:57, rada
Možná bude 2.0TDi CR už vychytaný, ale PD nikoliv, 100kw verze se sypaly neuvěřitelně, první 103kw na tom nebyly o moc líp, takže pokud 2.0TDi, tak jedině CR. Když PD, tak 1.9TDi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 19:31, rada
Starší osmiventilové 1.9TDi bez filrtu pevných částic, lze považovat za spolehlivější díky své jednodužší konstrukci, než-li novější PD, posléze dnešní 2.0TDi CR. Ale samozřejmě nejsou žádné tabulky, které by toto dokazovaly, tudíž to berte jen jako spekulaci;o) Zrovna tak lze říci, že bude každý moderní diesel náchylný více na zacházení, než starší a jednodužší motorizace. A jsme u zacházení: turba (nejčastější téma) netrpí na nekvalitu, praskající hlavy a motory jako celek netrpí na nekvalitu. Jedinné, na co turbodiesel trpí, je uživatelsky hrubé zacházení bez citu při vytáčení studeného motoru (praskající hlavy, turbo, motor jako celek), na nedochlazování turba po tryskové jízdě, na podtáčení motoru (dvouhmotový setrvačník), na nekvalitu nafty (vstřikovače, obecně CommonRail - vhodné je používat aditiva, např. VIF), trpí na dlouhé dvacetitisícové intervaly výměny oleje (turbo, motor jako celek), na slepé používání long něco olejů (turbo, motor jako celek) atd. Nic víc, nic míň. Samozřejmě se najdou vyjímky, tedy motory typu zhýčkaná princeznička s výrobní chybou/nedokonalostí, které vyžadují ještě mnohem vyšší dávku rozmazlování a něžného chování (obecně motory AlfaRomeo, BMW 2.5Tds) jinak je jejich osud spečetěn pravidelnými návštěvami servisů.
Pokud se někde někdo ohání statistikami nějaké té poruchovosti/nekvality či podobnými tématy na VW a podobných fórech, že Tdi stojí za prd a že jsou fóra plná názorů nespokojených majitelů/odborníků/rádoby odborníků/mechaniků/rádoby mechaniků, směji se. Přímá úměra: čím bude více "koncernů", tím větší bude procento nespokojených majitelů a tím více se bude toto téma rozebírat na netu. Což se např. málo vyskytujících "exotických" vozů až tolik netýká.
Motory Tdi byly v posledních letech již poměrně zastaralé, navíc vedle mnohé povedené konkurence i z řad kdysi zaostalých Japonců, co se turbodieselů týče. Ale nelze říct, že jsou to sráče, nebo bazmeky. Svou službu udělali a za ta léta vývoje, vedoucího bohužel do slepé uličky (ale to se stává a ukáže až po letech), jich jezdí desetitisíce, což nelze říci o konkurenci. Možná více chrochtají, ale zná je a povětšinou to nejběžnější opraví, téměř každý autoservis.
Co se týče dotazu paní, pokud měla na mysli nějaké větší kombi a pokud má finance na servis, volil bych Volvo V70 D5 120kW, r.v. do roku 2005 (nejlépe 2005 facelift) ještě bez filtru pevných částic (od roku 2006 měli standartně, je s tím potíž obecně u všech vozů - předpokládám, že jako žena bude často jezdit po městě na nákupy s dětmi).
Pokud raději něco běžnějšího, dostupnějšího jak nabídkou tak pozdějším servisem, volil bych zřejmě Mondeo, které zde doporučuje mnoho majitelů, ale zde bych se bál jeho motorové palety, kdy se naftové motory za ta léta nejeví jako nejlepší volba (většiny těch bazarových se majitelé zbavují za 5 minut 12 do vážné opravy). Chce to velmi vybírat, nejlépe s odborníkem v zádech. Platí, že čím novější, tím lepší.
Dále jako alternativu Toyotu Avenssis, ale s jedním ze "slabších" dieselů, tedy 2.0 jenž se svojí dynamikou jeví lépe, než novejší 2.2 Tohoto vozu a motoru bych se tolik nebál, patří k tomu lepšímu za danou cenu.
Dále je tu Honda Accord, kterou neznám, nemohu soudit. Má však poměrně dobré reference. A mnoho dalších vozů, vetšina zde byla zmíněna, nechci je opakovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 19:49, rada
fiat stilo MW 1,9 JTD, 85 kW.... za malý peníz velké auto s výbavou
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 19:53, rada
Dobrý den pani Krejčíková,
doporučuji tři nejdůležitější parametry: nákup v SRN, vybírat raději mladší ročník a více kilometrů a od prvního majitele.
Auta jsou dnes srovnatelná, Octavia kombi diesel, VW Touran diesel, Focus kombi 1,6 (1,8) benzin, Ford C-max, Volvo V70 diesel, Toyota Avensis kombi, Toyota Verso, Mazda 6 kombi, Peugeot 406 kombi diesel, možná i Opel Vectra (C) kombi, apod. Důležitý je původ, stav a nespěchat s koupí.
Osobně bych v této cenové kategorii zvolil Touran (lze ho pořídit i s DSG-bezva věc).
Hodně štěstí!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.04.2010 21:16, rada
Jak jsem zmiňoval V70 spolu s D5 a nyní padla řeč na automat od VW, tak není také špatná kombinace V70 + D5 120kW + automat. Odpadá možná výměna dvouhmotového setrvačníku (a vždy jej měnit spolu se spojkou). Sice zase hrozí porucha na automatu, ale s těmi Volvo nemá zásadní problém. Stačí dodržovat jistá pravidla (měnit olej v aut. převodovce, neposlouchat názory, že vydrží 100 tisíc km či na věky). Souhlasím, že je to o stavu a u takového automatu obzvlášť, pečlivý výběr je důležitý, nespěchat, odborníka sebou. Nejprve však vyzkoušet vůz, který paní sedne, udělat užší výběr, pak vybrat onen vůz s velkým Vé.
Jen si troufnu lehce oponovat s tvrzením, že raději vůz z Německa. Dnes se rozdíl vůz z Německa vs. vůz z ČR smazal. Cenové výhody jsou tatam. Snad jen lepší cesty (to ano) a možná, důrazně podotýkám možná kvalitnější servis. Vůz jako je Volvo V70 beztak nikdo neservisuje doma (většinou) a značkové servisy mají všechny stejná školení, respektive mechanici budou mít podobné "vzdělání"/školení/zkušenosti u nás i u sousedů.
Zbytek je o zacházení s konkrétním vozem, které nikdo na první pohled nerozpozná, nikdo nepozná zda vůz bude žrát olej, zda je motor přidřený - bez rozebrání nikoli, výsada např. AR TS 2.016V kdy motor s klidem a bez příznaků zvládne 20tisíc km než lehne, pastička na nového majitele jako z učebice. Pokud paní koupí dobrý vůz a bude se dobře starat (častější výmeny oleje, netočit studený, nepodtáčet, dochlazovat turbo, používat aditiva do nafty), má vyhráno (snad ;o) možnost natrefení na vůz s výrobní vadou, respektive vyjímku, je tu stále).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 08:09, rada
Tak přinejmenším výběr tuzemských "tuzemských" vozů bude daleko menší...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 10:52, rada
pokud jsou kriteria pouze nízké provozní náklady a prostor, bez ohledu na pohodlí a prestiž, jízdní vlastnosti, výkon, tak první co mě napadá je Dacia Logan MCV 1,5dci. Ta by za ty prachy byla prakticky nová.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 16:58, rada
vw passat 2.5tdi 132kw NÉ 110kw 4motion 8,5l na 100km léto zima jedete furt bez problémů cena cca 130-220tis ,hlavně POZOR NA STOČENÉ KM Z 80% JSOU VŠECHNY STOČENÝ,ALE DAJÍ SE JEŠTĚ NAJÍT SLUŠNÉ KOUSKY...HODNĚ ŠTĚSTÍ... poměr-cena výkon užitek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 17:09, rada
Tady si někdo dělá srandu, když doporučuje 2.5TDi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 18:59, rada
K Dacii nemám žádné sympatie, ale pokud hledáte cenu ani tuto značku bych nezahazoval - proč ne, místa mraky, cena relativně skvělá, spotřeba bude dobrá, podvozek je velmi odolný. Jinak Volvo s motorem D5, Toyota Avensis, Octavii bych osobně pořídil raději starší typ I. s motorem 1,9TDi 66, nebo 81kw - ten je asi nejspolehlivější ze všech, podvozek a auto nestojí téměř korunu navíc, díry mu nevadí a vše seženete za pár korun. Domácí značka je domácí značka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 19:52, rada
2,5 tdi proč ne?? mám 8 let musím zatukat nic s tím nebylo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 21:15, rada
BMW 765i touring, delka 7,5m spotreba 2,1l na 3km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 21:18, rada
jo to bmw je super. Nedavno jsem ho ridil a mel jsem 4 decka a 5 psu. A to vse v kufru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.04.2010 21:59, rada
hugo: gratuluji k dobrému kusu 2.5TDi má prostě špatný reference, zkušenosti...apod. Motor se nepovedl a věděl to samotnej koncern. Zlatá 1.9TDi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.04.2010 09:21, rada
rada bich siho koupila
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.04.2010 09:50, rada
Pozor, pokud se bavíme o motoru 2.5TDi od VW, respektive od Audi, musíte to také upřesnit. Ono totiž patří k tomu nejlepšímu, rozuměj berproblémovému, ale jen do určitého roku. Postupné modernizace a vylepšení mu posléze přinesly také spousty problémů a tím pomalu upadl do hlubin nenávisti. Např. pětiválec 2.5 TDi Audi použitý v modelu V70 I (z počátku také u V70 II) automobilky Volvo, byl a je považován za jednu z nejlepších motorizací, za takzvaný "držák".
reagovat
1 2 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.