0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Mondeo - jaký zvolit benzínový motor?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 05.10.2012 21:30, RE: motor
ivan2 napsal:
Hm, zajímvej nápad, nakonec tyhle přeplňované jednapětky jezdily kdysi F1 jestli se nepletu, ale nevim kolik měly válců . Davide a neni to tak, že dvě turba jsou namáhaný míň než jedno turbo? Když jsou každý pro jiný otáčky motoru.. třeba potom vydrží víc
Nevydrží. Kdysi jsem reagoval na dotaz, jaký je nejlepší motor a bylo to myšleno obecně. Nejlepší motor je ten správně dimenzovaný! Proč si myslíš, že budou výrobci předimenzovávat 2 turba, když momentálně nepředimenzovávají ani to jedno?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 05.10.2012 23:21, RE: dvoulitr
Pavlik napsal:
Jestli je nějaké auto dražší nebo levnější je dáno z velké části pověstí značky na daném trhu, nikoli reálnou kvalitou. Krásným příkladem je octavia (nebo kterákoli škodovka), která určitě není o 1/3 lepší než ostatní konkurence a přesto je za takto přemrštěnou cenu prodejná.
U škodovek to chápu. Ten kdo měl š120, pro toho byla jasná volba Favorit. Dále pak Felda, Fabia, Octavia. Japonských aut tu ale dřív moc nejezdilo. To spíš fordů. Taková Sierra byl přeci sen začátku 90. let.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 07:56, RE: dvoulitr
Petr S napsal:
To mi ale řekni proč je pak Mondeo na trhu tak levné oproti ostatním autům střední třídy a proč je Mazda 6 celkem jako ojetina drahá? <br>
Zřejmě se evangelium o tom, že Mondeo je stejně dobré, ne li spíš lepší než Mazda 6 nedozvěděli všichni Pěkný víkend.
Tak mi řekni, proč je ojetá Oktávka tak příšerně předražená??? protože lidé jsou blbé.Problém je v tom, že ne Mondeo je jako ojetina levné, ale Mazda jako ojetina je nesmyslně drahá! rezatý křáp se stejnými problémy, jako jakékoliv jiné auto a to nehovořím o záhadách kolem dýzlových motorů Mazdy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 08:02, RE: Pár poznámek
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Hm, představa, že za 2-4roky budu potřebovat další/jiné vozidlo se mi vůbec nezamlouvá. A downsizing mi do té představy navíc vůbec nepasuje. Karoserie kombi také ne. Takže to vidím na čtyři dveře, pravděpodobně sedan, benzínový šestiválec a rozhodující při koupi nebude primárně věk a počet km, ale stav (motoru), protože další auto si plánuji nechat ještě déle, než na kolik mám rozmyšlené to stávající (slouží 3 a bude sloužit ještě minimálně 2)...A downsizing mezitím bude bujit a p...
A proto velmi reálně zvažuji nákup premiové japonské značky s V8 4,6l. Dokud to ještě jde a dokud stojí benzín tak málo. je možné, že pánové eurozrdáci zase něco vymyslejí a pak nám už zbydou jen oči pro pláč. Tak neváhat a koupit radší pořádný 3-5litr a užívat si poslední možnosti, jak se SVÉZT! a netrpět při tom.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 11:18, RE: dvoulitr
Zdeny60 napsal:
Tak mi řekni, proč je ojetá Oktávka tak příšerně předražená??? protože lidé jsou blbé.Problém je v tom, že ne Mondeo je jako ojetina levné, ale Mazda jako ojetina je nesmyslně drahá! rezatý křáp se stejnými problémy, jako jakékoliv jiné auto a to nehovořím o záhadách kolem dýzlových motorů Mazdy
Tak tvrdý jsem být nechtěl, ale s příspěvkem souhlasím. Záhady kolem dýzlových motorů mě nechávají chladným
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 11:33, RE: motor
David V napsal:
Nevydrží. Kdysi jsem reagoval na dotaz, jaký je nejlepší motor a bylo to myšleno obecně. Nejlepší motor je ten správně dimenzovaný! Proč si myslíš, že budou výrobci předimenzovávat 2 turba, když momentálně nepředimenzovávají ani to jedno?
Ale přeci dvě turba, kdy každé pracuje v jiném spektru otáček, tj. jsou paralelně, né sériově, tak by se měli tím pádem po stejné porci km míň opotřebovat.. nebo ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 13:07, RE: motor
ivan2 napsal:
Ale přeci dvě turba, kdy každé pracuje v jiném spektru otáček, tj. jsou paralelně, né sériově, tak by se měli tím pádem po stejné porci km míň opotřebovat.. nebo ne?
To přece záleží, čeho se motoráři dopočítají a co použijí. To je jako si myslet, že 5-ti litr vydrží x km, 2,5 litr x/2 a dvanáctistovka x/4 km a úplně pravda to není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 22:29, RE: Pár poznámek
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Tady se s Davidem zásadně shoduji. 10kg na 1koně je opravdu jakási hranice nekomplikované existence na současné silnici. Pokud nechci, o motoru prakticky nevím, pokud chci nebo potřebuji, plní to, proč v autě je a přispívá k bezpečnému provozu. Přidávám, že u nového vozu je nutno za výkon připlácet, u ojetin již příplatek není buďto žádný anebo není prakticky znát, takže o důvod více, proč si nekomplikovat život...
Já si myslím něco jiného. Samozřejmě, zobecněně vzato ten poměr můžeme brát za ideální stav.

Nicméně pro nenátočné využití nebo jízdy po městě či krátké vzdálenosti považuji atmo 1.8 benzin ve střední třídě za naprosto dostatečný. Dynamika bude lepší než většina HTP zázraků a jeho konkurentů...

Nemyslím si, že by šlo v prvé řadě o připlácení si na trhu ojetin za silnější motory. Spíš jde o nabídku ojetin. A s 1.8 je Mondeí dost. S 2.0 mi jich tolik nepřišlo... A rozhodně bych upřednostnil stav - tedy raději zachovalý 1.8 jak pochybný 2.0...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 22:33, RE: Pár poznámek
David V napsal:
Ano Nm mohou být zavádějící údaj, ale pokud jim přiřadíš otáčky, což jsem udělal, máš hned aktuální výkon a tento výkon ochuzen o přenosové ztráty putuje až na kola. Zákon zachování energie ošidit nelze. Celé kouzlo tkví právě v tom, že téměř celý výkon u nafťáku používáš na první polovině otáčkového spektra. To dává pocit "vetší síly" u nafťáku, i když má relativně malý maximální výkon (zmiňované 66kW TDi), ale jak jsem psal, to výkonové "opojení" trvá krátkou dobu a u sprintu 0-100 km/h se koň...
jistě, rozdílnou charakteristiku benzin x diesel nerozporuji. Tedy samozřejmě u atmo benzinu. turbobenzin táhne "vocpodu" jako diesel, jen narozdíl od něj (obecně) neuvadá tak brzy... Ale jak jsem psal - já se bavil především o dynamice a ta je s 1.8 atmo vestřední třídě naprosto dostatečná a (bohužel) v rámci našeho vozového parku stále nadprůměrná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 22:35, RE: motor
David V napsal:
Už se těším na bi-turba v ojetinách. Benzíny přidaly turbo, tak nafty nezůstaly pozadu. Jak úsměvné
Mně by se spíše líbilo, kdyby se dělaly malé oturbené šestiválce, když už to turbo tam musí být. Taková 1.5 I6 (V6) Turbo, kde základem by byl válec z litrového 4-válce nebo 1.8 V6 Turb.
to by byl holý nesmysl. Vysoký vnitřní odpor, velké ztráty, potřeba velké olejové náplně... Trend je ve škrtání válců. Budoucnnost jsou 3válce a zřejmě i 2válce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 22:53, RE: motor
David V napsal:
To přece záleží, čeho se motoráři dopočítají a co použijí. To je jako si myslet, že 5-ti litr vydrží x km, 2,5 litr x/2 a dvanáctistovka x/4 km a úplně pravda to není.
To zas ne. Škoda že teď nemám moc čas, někde bych to zkusil vypátrat, možná časem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 06.10.2012 23:37, RE: motor
rohYpnol napsal:
to by byl holý nesmysl. Vysoký vnitřní odpor, velké ztráty, potřeba velké olejové náplně... Trend je ve škrtání válců. Budoucnnost jsou 3válce a zřejmě i 2válce.
Ano. Z úhlu pohledu ztrát a náročnosti motoru určitě. Spíše šlo o nabídku pro movitější klientelu, kteří si za některé atributy motoru připlatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 07.10.2012 10:36,
Ještě jste si nevšimli, že na Tip carsu se nabízí úplná bomba: Ford B max 1,4 s výkonem 1398 kW(1897 Hp) 8.stipňová převodovka za 290 000.-Kč. To je aspoň výkon, taková F1 se může schovat. Psal jsem tam, že to beru, ale neodpověděli, asi to drží někomu jinému.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 07.10.2012 11:52, RE: motor
David V napsal:
Ano. Z úhlu pohledu ztrát a náročnosti motoru určitě. Spíše šlo o nabídku pro movitější klientelu, kteří si za některé atributy motoru připlatí.
Připlatí, když i BMW nasazuje 3válec ;) ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 07.10.2012 22:30, RE: dvoulitr
David V napsal:
Tak tvrdý jsem být nechtěl, ale s příspěvkem souhlasím. Záhady kolem dýzlových motorů mě nechávají chladným
To ti i docela věřím Davide <br>
<br>
Na Tipcars třeba Martin Vaculík napsal:<br>
http://www.tipcars.com/magazin-znovu-mazda-6-tentokrate-pohled-ze-zakulisi-1997.html <br>
Dieselový motor bych naopak klidně bral. Rozhodně však tu výkonnější verzi. ... Tento motor totiž ochotně táhne i nad čtyřtisícovou hranicí, což je přesně to, co potřebuje, aby vytlačil passaty, superby i audiny z levého dálničního pruhu, byť by byly „vočipované s křídlem a na hlínách“.... Celkově platí, že MZR-CD od Mazdy je dobrý diesel, působivý produkt vlastního vývoje bez sinergie s Fordem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.10.2012 00:32, RE: dvoulitr
Petr S napsal:
To mi ale řekni proč je pak Mondeo na trhu tak levné oproti ostatním autům střední třídy a proč je Mazda 6 celkem jako ojetina drahá? <br>
Zřejmě se evangelium o tom, že Mondeo je stejně dobré, ne li spíš lepší než Mazda 6 nedozvěděli všichni Pěkný víkend.
To je prosté - zaprvé je Mondea na trhu výrazně větší množství. Zadruhé - uškodila mu pověst prvních motorů TDCI. Zatřetí - ona mu uškodila i ta koroze dveří, což vedlo k tomu, že lidé, kteří o tom vědí prdlajs, tvrdí že rezne celé. První bod je jen výhoda pro kupujícího, druhý bod nezajímá někoho, kdo kupuje benzínové Mondeo nebo novější a třetí bod je řešitelný vhodným ošetřením a novější ročníky jsou na tom lépe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.10.2012 14:14, RE: dvoulitr
Koloss napsal:
To je prosté - zaprvé je Mondea na trhu výrazně větší množství. Zadruhé - uškodila mu pověst prvních motorů TDCI. Zatřetí - ona mu uškodila i ta koroze dveří, což vedlo k tomu, že lidé, kteří o tom vědí prdlajs, tvrdí že rezne celé. První bod je jen výhoda pro kupujícího, druhý bod nezajímá někoho, kdo kupuje benzínové Mondeo nebo novější a třetí bod je řešitelný vhodným ošetřením a novější ročníky jsou na tom lépe.
Passatu ale taky jezdi docela hodne, takze mnozstvi aut asi neni uplne argument. Dacii Loganu jezdi asi taky malo a nejsou asi kvuli tomu drahy. Mazde taky uskodila povest ze rezne. Coz se pozdeji taky vyresilo a presto neni levna.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.10.2012 18:58, RE: dvoulitr
Petr S napsal:
Passatu ale taky jezdi docela hodne, takze mnozstvi aut asi neni uplne argument. Dacii Loganu jezdi asi taky malo a nejsou asi kvuli tomu drahy. Mazde taky uskodila povest ze rezne. Coz se pozdeji taky vyresilo a presto neni levna.
Tohle srovnání kulhá. U Das auto je drahé všechno a je s podivem, kolik lidí za značku která ve skutečnosti neznamená nic moc navíc připlatí.

A ta Mazda? Možné je to, že je méně žádaná mezi lidmi, kteří mají na nové auto a naopak je více žádaná mezi lidmi, kteří kupují ojetiny. Taková situace snadno zvedne cenu. To může být způsobené těmi "tunungovými" světly vzadu, které konzervativnější movité kupce spíš odradí, ale přitáhnou spíše mladé, kteří na nové nemají.

A fakt se u Mazdy ta koroze vyřešila? Kdy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.10.2012 18:59, RE: dvoulitr
Koloss napsal:
Tohle srovnání kulhá. U Das auto je drahé všechno a je s podivem, kolik lidí za značku která ve skutečnosti neznamená nic moc navíc připlatí.

A ta Mazda? Možné je to, že je méně žádaná mezi lidmi, kteří mají na nové auto a naopak je více žádaná mezi lidmi, kteří kupují ojetiny. Taková situace snadno zvedne cenu. To může být způsobené těmi "tunungovými" světly vzadu, které konzervativnější movité kupce spíš odradí, ale přitáhnou spíše mladé, kteří na nové nemají.

A fakt se u Mazdy ta koroze vyřešila? Kdy?
tuningovými
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.10.2012 20:52, RE: dvoulitr
Koloss napsal:
tuningovými
Prý v roce 2005 po faceliftu. Možná máš lepší informace, že se to nevyřešilo nikdy. Nicméně vím, že další moje auto bude nejspíš ta současná M6 model 2012. A vím že ty si určitě koupíš to Mondeo a-la Aston Martin
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.