0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak slouží Ford Mondeo po 220 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 00:49, RE: reklamace
xf napsal:
Svádí se to na naftu. Přitom podle testů ve zkušebně téměř všechna zde prodávaná nafta splňuje normové požadavky. Jistě, některá může být trošku lepší, jiná trošku horší, ale podstatné je, že splňují normu.
V podstatě kromě výjimek sirného topného oleje, promíchání zbytků v nádrži s benzínem. Ale to spíše kuriozita.

Takže paušální odmítání reklamací je, slušně řečeno, ze strany místního zastoupení Fordu, nesolidnost a zlodějna.
S tou normou pozor. I nedávný (dva týdny?) test v MF Dnes upozornil na zcela ZÁSADNÍ (!!!) rozdíl mezi náhodně nabranými vzorky na území česka a německa.
Některé automobilky v česku dokonce přestaly nabízet některé své motory (náročnější na kvalitu paliva) - protože kvalita je opravdu problematická.
Ostatně letos zjara se přeci řešil zatím snad největší případ (a úřady nejvyšší udělená pokuta) kdy do distribuce šly miliony litrů nekvalitního paliva. To jsou (smutná) FAKTA!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 00:52, RE: Autor je asi velky optimista
rohYpnol napsal:
Kazdych cca 100tis. menit CR a oznacit to jako provozne vyhodne, to chce velkou davku odvahy. Porovnani s O2automatbenzin je zbesilost. Kdyz uz pominu, ze chybi kalkulace, tak dej do Mondea benzin s automatem a pak porovnavej. Pred 300 tis. mit rozkuchanou sessel mi taky neprijde kdovi jak fajn. No hlavne ze je pan spokojeny. Ja bych teda takovy kram nechtel.
Ford naštěstí tento (i jiné své původní) diesly odeslal na zasloužený odpočinek, dnes je již lépe.
To porovnání nákladů je v pořádku, tak se to dělá. Tabulky srovnávající předepsané náklady na provoz (i na pojištění) vozidel jsou jednotné (od Fiat Punto po oSkový Mercedes).
PS: A o POŘÁDNÁ překvapení občas není nouze...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 08:36, RE: Otazka na autora testu
Kylie napsal:
V česku jsem se s tím ještě nesetkala, ale v německu jsou tabulky s "předvypočítanými" náklady běžně dostupné (dle ročního nájezdu km, či na každých 100.000 km). Někdy tam objevíte docela zajívavé paradoxy. A některé "levné" automobilky a modely opravdu NEjsou levné.
Autor ale nedelal teoreticke vypocty, ale srovnaval praxi (o tech odhadech nakladu vim, celkem dobra vec, je to pocitani tusim na 4 roky, 100tis. km najezd, samozrejme ale bez pripadnych oprav, pouze bezny servis), jenze se srovnavaji stejne kilometry. Abych uvedl pripad do extremu z hlediska pochopeni - budete mit dve naprosto stejna Mondea - motor, vybava atd. Jedno auto bude cervene, druhe bude modre. S cervenym najede majitel 5 000km za rok, s modrym 70 000km za rok - po trech letech bude pocitat a ejhle, vyvodi zaver ze cervena Mondea jsou horsi protoze maji vyssi naklady na kilometr nez modra Mondea a bude spokojeny, ze si koupil modre Mondeo :o) A co teprve kdyz to cervene Mondeo bude benzin v automatu a to modre treba diesel manual jako v tomto pripade.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 09:11, RE: reklamace
Kylie napsal:
S tou normou pozor. I nedávný (dva týdny?) test v MF Dnes upozornil na zcela ZÁSADNÍ (!!!) rozdíl mezi náhodně nabranými vzorky na území česka a německa.
Některé automobilky v česku dokonce přestaly nabízet některé své motory (náročnější na kvalitu paliva) - protože kvalita je opravdu problematická.
Ostatně letos zjara se přeci řešil zatím snad největší případ (a úřady nejvyšší udělená pokuta) kdy do distribuce šly miliony litrů nekvalitního paliva. To jsou (smutná) FAKTA!
Jenže všechny vzorky splňovaly českou normu a o to tu šlo. Jasné?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 09:25, RE: reklamace
free78 napsal:
Jenže všechny vzorky splňovaly českou normu a o to tu šlo. Jasné?
Splnit normu evidentně nestačí. O to tu jde. Jasné?
PS: To že nekvalitní benzín i nafta natankované na českém území poškodily některé pohonné jednotky je prostě fakt. V posledním tiskem probíraném případě nekvalitní benzín "prožral" předkatalyzátor u bmw 320. Paliva velkého řetězce, který zjara dostal nejvyšší pokutu v historii nesplňovala ani tu českou normu, mimochodem. Prostě kvalita paliva JE problém, je to (pravděpodobně) lepší, než-li před pár lety, ale stále ne dobré, natož ideální.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 09:33, RE: Otazka na autora testu
mikes napsal:
Autor ale nedelal teoreticke vypocty, ale srovnaval praxi (o tech odhadech nakladu vim, celkem dobra vec, je to pocitani tusim na 4 roky, 100tis. km najezd, samozrejme ale bez pripadnych oprav, pouze bezny servis), jenze se srovnavaji stejne kilometry. Abych uvedl pripad do extremu z hlediska pochopeni - budete mit dve naprosto stejna Mondea - motor, vybava atd. Jedno auto bude cervene, druhe bude modre. S cervenym najede majitel 5 000km za rok, s modrym 70 000km za rok - po trech letech bude po...
Ano, samozřejmě. Mluvila jsem a upozorňovala POUZE na "cenové zvláštnosti" týkající se plánovaných prohlídek. Domnívala jsem se, že TO měl autor na mysli.
Ty výpočty jsou samozřejmě pouze "teoretické" a orientační, ale pracují s různým počtem km/rok a opravdu docela pomohou..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 09:48, RE: Slovo do pranice
Kylie napsal:
Myslím že autor měl na mysli "pravidelné plánované prohlídky". Je to poměrně neuvěřitelné, ale C5 V6 (to je jen příklad!) má na 100.000 km plánované tři prohlídky a veškeré servisní plánované náklady jsou cca 15.000 kč (C1, myslím 6.000 kč). Naopak taková Fabia 5 prohlídek za 25.000 kč. Samozřejmě záleží na konkrétních motorech atd. apod., ale ... NĚKDE není něco úplně v pořádku ...!!!
Nepamatuji si samozřejmě vše z hlavy, ale když se někde v německém magazínu objeví tato srovnání - je to ...
Ale doufám, že olej se mění častěji než při 30-ti kkm. To ten motor totiž dostává pořádně zabrat, "nejpříjemnější" pro olej je zima ve městě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 10:18, RE: reklamace
Kylie napsal:
Splnit normu evidentně nestačí. O to tu jde. Jasné?
PS: To že nekvalitní benzín i nafta natankované na českém území poškodily některé pohonné jednotky je prostě fakt. V posledním tiskem probíraném případě nekvalitní benzín "prožral" předkatalyzátor u bmw 320. Paliva velkého řetězce, který zjara dostal nejvyšší pokutu v historii nesplňovala ani tu českou normu, mimochodem. Prostě kvalita paliva JE problém, je to (pravděpodobně) lepší, než-li před pár lety, ale stále ne dobré, natož ideální.
Pokud nestačí splnit normu, tak v tom případě výrobce / dovozce nemůže motor schválit pro provoz u nás, případně musí jasně deklarovat, že vyžaduje nějaké speciální palivo.

V tomto případě je palivo motorová nafta. Na tom se nedá nic okecat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 10:21, RE: Slovo do pranice
David V napsal:
Ale doufám, že olej se mění častěji než při 30-ti kkm. To ten motor totiž dostává pořádně zabrat, "nejpříjemnější" pro olej je zima ve městě.
Jsem maličko starší ročník, takže kontroly oleje mám "v krvi". Dokonce jsem (byla) zvyklá jedno balení oleje pro jistotu vozit s sebou, a i když jsem si jeden Total olej 5W-40 pořídila i "k Brumlovi", zatím leží neotevřen (a už ho ani v kufru nevozím), zatím jsem ještě nikdy nejezdila s motorem, který by byl takový "nežrout" oleje.
U benzínových motorů (u třílitru určitě, u čtyřválců z hlavy nevím...) je servisní interval (a výměna oleje) každých 30.000 km, u 2.2 HDi (a snad všech dieslových) byl 20.000 km.
Jsem taková ta "praštěná - bubka", která by pro auto udělala "cokoliv" a pochopitelně mu dávám ten nej- olej (a vše) co jen lze, ale opravdu zatím spotřeba oleje: NULA.
PS: Po městě (příliš) nejezdím, opravdu 95% (dost možná i více) najetých km jsou dálkové trasy (dálnice, silnice 1ních tříd)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 10:30, RE: reklamace
xf napsal:
Pokud nestačí splnit normu, tak v tom případě výrobce / dovozce nemůže motor schválit pro provoz u nás, případně musí jasně deklarovat, že vyžaduje nějaké speciální palivo.

V tomto případě je palivo motorová nafta. Na tom se nedá nic okecat.
Nejde o "hraní se slovíčky". Jde o to, že na českém území bohužel občas natankujete "cosi" co vám prokazatelně poškodí motor. Něco, co milionovými pokutami trestají (jinak laxní) státní orgány. Ty poškozené motory se týkají přeci všech značek a je to "veřejně" známý problém. To jsou přeci fakta. Nejsem odbornice ohledně kvality paliv, ale že je v nějakém parametru česká norma jiná je ale snad také pravda. Že uvedené závady a problémy s pohonnými jednotkami nebyla zaznamenány na jih, západ a sever od české republiky je také (neradostný) fakt. KDE je chyba netuším, ale když při běžné jízdě poznám rozdíl (tedy ŽE motor jinak táhne a jinak zní), je rozdíl v palivu ne 1%, ale mnohem mnohem více.
Bohužel české zákony zakazují aby novinář informoval KDO byl ten potrestaný podvodník prodávající "ředěné" palivo, ale nebyl to ani první a bohužel asi ani poslední případ. Na ten nedávný test v MF Dnes jsem poukázla proto, že náhodně nabraných pár vzorků opět jen potvrdilo, VELKÝ rozdíl v kvalitě.
V žádném případě nejde o nutnost použití
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 10:33, RE: reklamace
Kylie napsal:
Nejde o "hraní se slovíčky". Jde o to, že na českém území bohužel občas natankujete "cosi" co vám prokazatelně poškodí motor. Něco, co milionovými pokutami trestají (jinak laxní) státní orgány. Ty poškozené motory se týkají přeci všech značek a je to "veřejně" známý problém. To jsou přeci fakta. Nejsem odbornice ohledně kvality paliv, ale že je v nějakém parametru česká norma jiná je ale snad také pravda. Že uvedené závady a problémy s pohonnými jednotkami nebyla zaznamenány na jih, zá...
...SPECIÁLNÍCH PALIV!!! Některé motory mají jen větší problém "zpracovat" nekvalitní směs paliva a "čehosi". Ono "cosi" se totiž usazuje všude včetně výfuku a "vyrábí" korozi atd. U moderních common railových motorů jsou na nekvalitu náchylné vstřikovací trysky.
Takže netřeba žádné SPECIALITY, stačí "čisté" palivo. Toť vše.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:07, RE: reklamace
Kylie napsal:
...SPECIÁLNÍCH PALIV!!! Některé motory mají jen větší problém "zpracovat" nekvalitní směs paliva a "čehosi". Ono "cosi" se totiž usazuje všude včetně výfuku a "vyrábí" korozi atd. U moderních common railových motorů jsou na nekvalitu náchylné vstřikovací trysky.
Takže netřeba žádné SPECIALITY, stačí "čisté" palivo. Toť vše.
Nemáš pravdu. Nebudu se opakovat a ty si znova přečti, co jsem napsal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:13, RE: reklamace
Kylie napsal:
Nejde o "hraní se slovíčky". Jde o to, že na českém území bohužel občas natankujete "cosi" co vám prokazatelně poškodí motor. Něco, co milionovými pokutami trestají (jinak laxní) státní orgány. Ty poškozené motory se týkají přeci všech značek a je to "veřejně" známý problém. To jsou přeci fakta. Nejsem odbornice ohledně kvality paliv, ale že je v nějakém parametru česká norma jiná je ale snad také pravda. Že uvedené závady a problémy s pohonnými jednotkami nebyla zaznamenány na jih, zá...
Jen odbočím: není pravda, že by "za jih, sever a na západ" s tím nebyly problémy. Stavíš svoji argumentaci na chybném tvrzení.
A nepoznáš nic, to si jen namlouváš. Takovéto historky nekolují jen u nás. Ale třebas Švícarský x Francouzský BA98. Ono je toho spousta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:33, RE: reklamace
xf napsal:
Nemáš pravdu. Nebudu se opakovat a ty si znova přečti, co jsem napsal.
Číst jakž takž umím, ale tohle je ono "hraní si se slovy". Nehledala bych problém kdesi u "prolhaných" výrobců, tohle je (zcela evidentně) problém nekvalitního paliva.
Obecně platí že starší a staré motory jsou méně "vybíravé", modernější - výkonnější prostě tvrdě vyžadují své (proč myslíte, že na ukrajině a v rusku atd. "nefrčí" přímovstřikové motory?).
Domnívám se, že česko by mělo patřit (už dávno) svými standardy spíše k Německu a Francii atd. než k východním a balkánským praktikám.
PS: Jinak XF je docela povedený model Jaguar, že? S motorem V6 2.7 HDi se mi moc líbí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:42, RE: reklamace
Kylie napsal:
...SPECIÁLNÍCH PALIV!!! Některé motory mají jen větší problém "zpracovat" nekvalitní směs paliva a "čehosi". Ono "cosi" se totiž usazuje všude včetně výfuku a "vyrábí" korozi atd. U moderních common railových motorů jsou na nekvalitu náchylné vstřikovací trysky.
Takže netřeba žádné SPECIALITY, stačí "čisté" palivo. Toť vše.
Tak nevim na kterou svetovou stranu od nas se nachazi Nemecko, ze by na vychod? Podivejte se na test ojeteho Mondea v Autobildu, problemy se vstriky tam maji taky. Nebo ze by vsechna Mondea z Nemecka jezdila tankovat ceskou naftu? :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:46, RE: reklamace
xf napsal:
Jen odbočím: není pravda, že by "za jih, sever a na západ" s tím nebyly problémy. Stavíš svoji argumentaci na chybném tvrzení.
A nepoznáš nic, to si jen namlouváš. Takovéto historky nekolují jen u nás. Ale třebas Švícarský x Francouzský BA98. Ono je toho spousta.
S vadnými tryskami u první generace common railů měl ford problémy i v jiných zemích, což nebylo palivem, ale použitím trysek Delphi (alespoň myslím). Problémy s palivem JSOU ryze český problém (ne že by nikdy nikde nikdo nešidil, ale ROZSAH a ČETNOST problémů i vpodstatě neřešení problému ze strany státní zprávy = to JE český problém).
Nejde o historky, rozdíl v kvalitě poznáte snadno. Některé motory jsou "citlivější", některé "odolnější", ale rozdíl je poznat celkem snadno (alespoň pokud své vozítko rád máte a trošičku ho "posloucháte"). Ostatně i v návodu bývá zmíněn rozdíl ve výkonu při použití např. 95 a 98 oktanového paliva. Ostatně (až obrovský) rozdíl v kvalitě, pěnivosti ... i cetanovém čísle prokázal onen test před týdne-dvěma v MF Dnes.
Nevím čím jezdíte, ale jestli opravdu Jaguarem XF 2.7 diesel - rozdíl natankujete-li břečku či Aral Ultimate poznáte velmi snadno (to totiž není jen aditivované palivo, to totiž není jen palivo s vyšším cetanovým číslem - to je SUPER palivo již "vyráběné" jinou technologií).
Mimochodem ještě k testu MF Dnes. Rozdíl cetanového čísla náhodně nabraného vzorku v čr a srn (u stejného prodejce) byl, pokud si vybavuji 10 (slovy "deset"!!!!!!!!!!) To si opravdu myslíte, že to je motoru "jedno"? Že se nezmění akcelerace, kultura chodu, spotřeba:...? Vy opravdu (váše auto) opravdu nepozná a jede stejně má-li natankováno BA 91 či BA 100?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 11:50, RE: reklamace
mikes napsal:
Tak nevim na kterou svetovou stranu od nas se nachazi Nemecko, ze by na vychod? Podivejte se na test ojeteho Mondea v Autobildu, problemy se vstriky tam maji taky. Nebo ze by vsechna Mondea z Nemecka jezdila tankovat ceskou naftu? :o)
To už jsem napsala v jiném příspěvku. Vstřikovače Delphi stály za ... Dalším problémem (již ryze místním) je kvalita paliva (to se netýká jen fordu, měly a stále trochu mají s tím problém v zásadě všechy automobilky). TO je ostatně i důvod "dojíždění" starších motorů, respektive pozdější nasazení na palivo náročnějších, např. 98 oktanů vyžadujících, motorů do vozů škoda.
Ale o problémech paliv v česku jste jistě slyšeli a četli i beze mne. Určitě se na to občas v nějakém servisu jen vymlouvají, že tu byly (mnohokrát a opakovaně) nabrány vzorky nekvalitní - je prostě fakt, stejně jako že jarní "big" pokuta směřovala ne pár pumpám, ale celému řetězci (který vědomě prodával NEkvalitní palivo).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 12:51, RE: reklamace
Kylie napsal:
S vadnými tryskami u první generace common railů měl ford problémy i v jiných zemích, což nebylo palivem, ale použitím trysek Delphi (alespoň myslím). Problémy s palivem JSOU ryze český problém (ne že by nikdy nikde nikdo nešidil, ale ROZSAH a ČETNOST problémů i vpodstatě neřešení problému ze strany státní zprávy = to JE český problém).
Nejde o historky, rozdíl v kvalitě poznáte snadno. Některé motory jsou "citlivější", některé "odolnější", ale rozdíl je poznat celkem snadno (alespo...
Drahá, neber to jako zpochybňování tvojich znalostí. Ale já i nadále budu více věřit odborníkům z ústavu paliv a maziv, nežli tobě a tvému placebo efektu.
Nicméně tvá poslední věta objasňuje, proč jsi nepochopila to, co jsem dříve napsal. Nejsi schopna pochopit, a udržet pozornost, že hovořím o rozdílu mezi BA98 ve dvou zemích. Namísto toho reaguješ že stavím na stejnou úroveň BA 91 a BA 100... Tak těžkou můžeš pochopit cokoli jen trošku složitějšího. Je mi líto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 15:53, RE: reklamace
xf napsal:
Drahá, neber to jako zpochybňování tvojich znalostí. Ale já i nadále budu více věřit odborníkům z ústavu paliv a maziv, nežli tobě a tvému placebo efektu.
Nicméně tvá poslední věta objasňuje, proč jsi nepochopila to, co jsem dříve napsal. Nejsi schopna pochopit, a udržet pozornost, že hovořím o rozdílu mezi BA98 ve dvou zemích. Namísto toho reaguješ že stavím na stejnou úroveň BA 91 a BA 100... Tak těžkou můžeš pochopit cokoli jen trošku složitějšího. Je mi líto.
No, už jsem to (konečně) pochopila - vy Jaguarem xf URČITĚ nejezdíte
Mezi (např.) BA 98 ve dvou zemích právě JE rozdíl - jak vám dokázali odborníci z Ústavu paliv a maziv (kteří ten test dělali). Je opravdu prima, že jim věříte (a teď se VELMI soustřeďte, abyste to pochopil), neb ONI (Ústav paliv a maziv naměřili u vzorku, teoreticky stejné nafty, ze dvou zemí RŮZNÉ hodnoty). Rozumíte tomu? Nebo to mohu vysvětlit i nějak p - o - m - a - l - e - j - i, bude-li třeba.
Ten rozdíl v deseti stupních cetanového čísla, je NĚCO ASI JAKO (rozumíte?) by jste porovnal benzín BA91 a BA100. Chápete to? Vysvětluji to dostatečně polopaticky? Není to na vás moc složité? - To by mi bylo líto ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.10.2008 16:01, xf-efovi, co nemá XF (ale jen přebytek sebedůvěry)
xf napsal:
Drahá, neber to jako zpochybňování tvojich znalostí. Ale já i nadále budu více věřit odborníkům z ústavu paliv a maziv, nežli tobě a tvému placebo efektu.
Nicméně tvá poslední věta objasňuje, proč jsi nepochopila to, co jsem dříve napsal. Nejsi schopna pochopit, a udržet pozornost, že hovořím o rozdílu mezi BA98 ve dvou zemích. Namísto toho reaguješ že stavím na stejnou úroveň BA 91 a BA 100... Tak těžkou můžeš pochopit cokoli jen trošku složitějšího. Je mi líto.
Tak snad se vám to teď na podruhé, naprotřetí podaří pochopit - ono když se soustředit budete, není to zas tak složité.
Skvělé je, že nezpochybňujete kolegy z Ústavu paliv a maziv, někdo z nich by vám to jistě nakonec pomohl pochopit a vyložil by vám ty rozdíly a o co jde přesněji, než já blondýna.
PS: Tak se nad tím zamyslete, nestyďte se nechat si to od někoho vysvětlit a ani nevím proč se mi vybavilo staré české přísloví: "Dvakrát měř, jednou řež"
PPS: Že nejste majitelem xf mne opravdu mrzí, je to moc povedené auto..
Pěkný den, Kylie
reagovat
1 2 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.