0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.2 TDCi - jaký je při 200 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Gagarin_CCCP
počet příspěvků66
datum registrace02.01.2012
Úterý 03.03.2015 04:56, tož čus Vojto
Nějaké sekvence recenze dobré, ale asi bych to shrnul tak...jak píšeš na konci, co kus to originál. Já zas vidím špatnou antikorozní úpravu, levné provedení kabeláže, otevřeš kastlík u spolujezdce a za ním čumí nechráněná vzpěra, jako by to byl bastl Franty Podržpádla,alternátor, občas gufero na špajzce atd.... žel je tady vidět snaha šetřit. Pravda jinak by to asi bylo relativně použitelný auto, pokuď teda funguje.
Jak píšeš brzdy nic moc, ty zadní máš beztak zatuhlý, jak bejvá u tohoto pekáče zvykem. Tož pak se skoro divím tomu zvednutýmu výkonu a neodpovidajícím brzdám, ale s tím si snad nějak poradíš.
Ale je jasný, že hlavní je rozmetat na kopytech ty medvědáře, bramboráky a olympioniky ....i když těm je to beztak u zadní části(aspoň těm rozumným)
Ale jooo beru to, pro mladýho kluka dobrý, já začínal na starým stejšnu překopaným ze sanity
Mondeo je velký, má fajn podvozek, řízení, motory TDDI, spolehlivej,ale hlučnej a užranej, TDCI akorát ty vstřiky a pak ten zbytek dle nálady, rozpoložení a servisu.
Když to jede , je to fajn, když se to mrcasí, je to Ford.
A neboj, oktáfku nemám, měl jsem prase, to už taky nebude, miluju přes čtyři litry a to je někde jinde....pro nás postarší mladíky, co nikam nespěcháme a ještě se nám nepodařilo nic rozstřelit
Ať to drží, jsi spokojenej a nikde to nerozstřel!
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 03.03.2015 07:54, Ať slouží
Na fotkách vypadá dobře, ani není ohnilé, A hlavní je, že dělá radost majiteli. Těch 185tkm při koupi je celkem úsměvných, ale když všichni tyto km vyžadují tak co. Plná výbava to není, ale není to holátko. Spotřeba je udivující pod 8l jsem jezdil i s s BMW525dA a to to byl 6 válec s automatem a těžkou nohou. to že se tě nezbaví ze zpětného zrcátka Audi a BMW může být tím že s tebou nezávodí.
Hlavně at ti Mondeo dobře slouží a dělá radost i nadále.
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Úterý 03.03.2015 07:55, RE: tož čus Vojto
..... Ať to drží, jsi spokojenej a nikde to nerozstřel!

Ještě bych dodal, ... a hlavně nikoho nerozstřel
Takovej mladejch bláznů, co mají řidičák chvilku a mezitím už stihli zbourat min. jedno auto, je plno. Ale hlavně že jezdí velmi rychle a ostře. Časem možná zjistíš, že jsou důležitější věci, než stíhat drahý audiny a meďáky

reagovat
duch
počet příspěvků57
datum registrace16.12.2008
Úterý 03.03.2015 08:24, Věk
Byl jsem zvědavý na věk pisatele recenze a odhadl jsem to dobře. Skoro stejně starého "pilota" mám doma Vím že auto má slabé brzdy, ale první co udělám je, že zvednu výkon. Přeci je důležitější se předvádět jak to jede než zastavit. A mám tam xxx kW, protože to Pepík který chip montuje říkal. Hlavně že auto jede rychle. No a spotřeba - ta je na naftu a uvedený obsah šílená - že by se projevila kvalita chipu? Po pravdě doufám, že tvé Mondeo na silnici nikde nepotkám
reagovat
cmk
počet příspěvků21
datum registrace24.10.2006
Úterý 03.03.2015 08:38, Ach jo...
Jinými slovy:
- koupil jsem ojetou mr*ku o které vim, ze se ji se*ou vstrikovace
- uz jsem na ni vymenil kde co a ještě menit budu, ale to je f pohode
- jelikož je to stary a ojety, tak jsem nechal zvednout vykon, abych se v tom dokazal drív zabit
- brzdy jsem totiz nechal seriove presto, ze zvyšeneho vykonu si rad uzivam, protože to ma kroutak pi*o a tahne to vocpoda a auto je tezke
- a ti normalni lidi, co maj na drazsi auto a proste normalne jedou, tem musim dokazat, ze jim stacim
- a to všechno pisu po 10.000 km, které jsou statisticky naprosto bezvyznamne

Mozna by mela redakce Tipcars napsat nejaky navod, jak psat recenze.
Ja mam svoje stavajici auto přes 80.000 km, ma najeto ještě vic, za celou dobu, co ho mam jsem resil sotva polovinu toho, co vy hned po nakupu, ma vykon z fabriky 142kW, taky nejezdim pomalu a jezdim se spotřebou pod 2 Kc/km. A presto nemam odvahu sepsat recenzi, jelikož do 100.000 fakt nevidim servisni naklady jako relevantni.

reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 03.03.2015 09:21, Overboost
Většina ojetin už žádný overboost nemá tak už to prosím neslepičte pořád do kola. Tato funkce je nastavena v ŘJ a je kvůli životnosti omezena celkovým počtem cyklů v řádů stovek. Pokud jste nekoupili auto po důchodci, ale typické Mondeo po obchoďákovi tak si o overboostu můžete nechat jen zdát.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 03.03.2015 09:22, RE: Ach jo...
cmk napsal:
Jinými slovy:- koupil jsem ojetou mr*ku o které vim, ze se ji se*ou vstrikovace- uz jsem na ni vymenil kde co a ještě menit budu, ale to je f pohode- jelikož je to stary a ojety, tak jsem nechal zvednout vykon, abych se v tom dokazal drív zabit- brzdy jsem totiz nechal seriove presto, ze zvyšeneho vykonu si rad uzivam, protože to ma kroutak pi*o a tahne to vocpoda a auto je tezke- a ti normalni lidi, co maj na drazsi auto a proste normalne jedou, tem musim dokazat, ze jim stacim- a to všechno pisu po 10.000 km, které jsou statisticky naprosto bezvyznamneMozna by mela redakce Tipcars napsat nejaky navod, jak psat recenze.Ja mam svoje stavajici auto přes 80.000 km, ma najeto ještě vic, za celou dobu, co ho mam jsem resil sotva polovinu toho, co vy hned po nakupu, ma vykon z fabriky 142kW, taky nejezdim pomalu a jezdim se spotřebou pod 2 Kc/km. A presto nemam odvahu sepsat recenzi, jelikož do 100.000 fakt nevidim servisni naklady jako relevantni.


Určitě ji napište , recenze nemusí být jen o závadách, ale i osobních dojmech, či zkušenostech z reálného provozu, např. co vám v autě chybí, nebo co jste naopak nikdy nevyužil, atd...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Úterý 03.03.2015 10:47, Chip
Tak jsem si do tabulky vynesl hodnoty uváděné po chipu, protože se mi velikost točivého momentu zdála přehnaně vysoká. A taky že je. Momentová charakteristika motoru je teď jako kopec s ostrou špicí. 526 Nm je teoreticky možných pro 1800 rpm, ale pak už jen klesá až na necelých 300 pro 4500 rpm a 140 kW. Takže jestli se zdálo, že před tím motor vadne, tak teď ten pocit musí být ještě markantnější, ale to nechme.
Sériové brzdy na Mondeu nejsou špatné, ale po zkušenostech ostatních doporučuji si nechat brzdy vyměnit v autor. servise. To by mohlo být jádro pudla. Když člověk probudí k životu BAS, tak Mondeo brzdí jak šlak. Nicméně je fakt, že na opravdu dlouhou ostrou jízdu jsem je netestoval.
Snížený podvozek jsem měl a po roce šel pryč. Protže byly vymlácené uložení tlumičů, tak byl vyšší podvozek výrazně tišší a na agilitě neztratil nic, spíše získal. Já mám na autě 190, tlumiče původní a zatím nejistotu za volantem necítím. Usuzuji, že tohle recenzované Mondeo má za sebou více... Druhá stránka věci je, že těžký diesel ubírá Mondeu docela dost agility. S lehčími motory nemá sice takový potenciál pro zrychlení, ale v zatáčkách je hbitější.
U takových to aut dělat sw úpravu motoru beru jako předplacenou poukázku na problémy, zejména, pokud jde o navýšení o 30%. Myslím, že to motor-spojka-převodovka nebude dlouhodobě zvládat, zejména těch 500 Nm pod 2000 rpm.
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Úterý 03.03.2015 11:40, Modlím se, abych tě nepotkal na silnici
Z takových exotů, kteří mají "mokrý" řidičák a přesto musejí mít silnou káru ještě silnější (přitom je to stará olítaná plečka) a mají pocit, že jsou nesmrtelní, je mi zle, běhá mi mráz po zádech a jen se modlím, abych je nepotkal na silnici. Myslím, že by pomohl systém, který je běžný třeba v Itálii: první 3 roky rychlost omezená na 100 km/h dálnice, 90 km/h ostatní silnice, výkon auta max. 55kw / t, ne však více než celkem 70 kW. A k tomu dvojnásobné bodové "ohodnocení" přestupků...

P.S.Pokud se chceš zabít, naper to někam do zdi a neber s sebou nihoho dalšího...

Arthuro
reagovat
mPuma
počet příspěvků47
datum registrace05.12.2014
Úterý 03.03.2015 12:20, Zrychlení za 7s?
Docela mě zarazilo, že stovku má kolem 7s, když Mondeo ST má stovku za 7.5 A ta spotřeba je docela zajímavá :) S 2.5 V6 jezdím o necelý litr víc, ale asi nejezdím tak "ostře"
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Úterý 03.03.2015 12:35, RE: Zrychlení za 7s?
mPuma napsal:
Docela mě zarazilo, že stovku má kolem 7s, když Mondeo ST má stovku za 7.5 A ta spotřeba je docela zajímavá :) S 2.5 V6 jezdím o necelý litr víc, ale asi nejezdím tak "ostře"


Tak jsem to zkontroloval v katalogu pro Mondeo a pro 5-tidvéřový liftback jsou tam pro sériové motory následující parametry:
2,5 V6 (125 kW) zrychlení 0-100 km/h 8,6 s (MMT6)
3,0 V6 (150 kW) zrychlení 0-100 km/h 7,9 s (MMT6)
ST220 (166 kW) zrychlení 0-100 km/h 7,6 s (MMT6)
2,2 TDCi (114 kW) zrychl. 0-100 km/h) 8,9 s (MMT6)

Vzhledem k tomu, že zrychlení je poplatné výkonu, můžeme odhadnout po čipu na 140 kW, zrychlení někde na hodnotě kolem 8,1 sec. Rozhodně 7 sec je pro tento výkon nedosažitelné.
reagovat
mPuma
počet příspěvků47
datum registrace05.12.2014
Úterý 03.03.2015 12:52, 526Nm vs zrychlení
Pokud má opravdu 526Nm, tak navíc musí při startu mohutně protáčet kola. Kroutící moment je tak zezačátku spíše ku škodě než užitku a výsledný čas 0-100 tím určitě taky utrpí. Dynamika ale bude samozřejmě oproti sérii lepší.
reagovat
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Úterý 03.03.2015 13:19, Střelci
Jezdím do práce jenom 10 km, přesto každý den aspoň jednoho takového závodníka potkám. Většinou je to právě nějaký Focus I, Golf, Octavia a podobné ojetiny a mladý řidič. Děsím se toho potkat takového střelce jednou v protisměru když vezu svoje děti. Nemám nic proti svižnější jízdě lehce nad limit, pokud to podmínky uvožňují, ale tihle řidiči jdou vyloženě smrti (nejen svojí) vstříc. Předjíždí mě přes plnou do zatáčky přes horizont, když jedu v obci 65, a potom stejně za 100m zastaví u domu. Přeju si, aby brzo nastala doba, kdy budou řídit pouze počítače.
reagovat
Primcar
počet příspěvků35
datum registrace06.03.2014
Úterý 03.03.2015 14:07, .
Stacilo by davat mladym ridicum krabicky do auta jako to delaji nektere pojistovny v anglii. Prekroceni rychlosti by si jen tak nedovolili ....
reagovat
cmk
počet příspěvků21
datum registrace24.10.2006
Úterý 03.03.2015 14:10, RE: Ach jo...
Karel - TipCars.com napsal:
cmk napsal:
Jinými slovy:- koupil jsem ojetou mr*ku o které vim, ze se ji se*ou vstrikovace- uz jsem na ni vymenil kde co a ještě menit budu, ale to je f pohode- jelikož je to stary a ojety, tak jsem nechal zvednout vykon, abych se v tom dokazal drív zabit- brzdy jsem totiz nechal seriove presto, ze zvyšeneho vykonu si rad uzivam, protože to ma kroutak pi*o a tahne to vocpoda a auto je tezke- a ti normalni lidi, co maj na drazsi auto a proste normalne jedou, tem musim dokazat, ze jim stacim- a to všechno pisu po 10.000 km, které jsou statisticky naprosto bezvyznamneMozna by mela redakce Tipcars napsat nejaky navod, jak psat recenze.Ja mam svoje stavajici auto přes 80.000 km, ma najeto ještě vic, za celou dobu, co ho mam jsem resil sotva polovinu toho, co vy hned po nakupu, ma vykon z fabriky 142kW, taky nejezdim pomalu a jezdim se spotřebou pod 2 Kc/km. A presto nemam odvahu sepsat recenzi, jelikož do 100.000 fakt nevidim servisni naklady jako relevantni.
Určitě ji napište , recenze nemusí být jen o závadách, ale i osobních dojmech, či zkušenostech z reálného provozu, např. co vám v autě chybí, nebo co jste naopak nikdy nevyužil, atd...


Tak jo, tak vám tam teď přistála.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 03.03.2015 14:20, RE: Zrychlení za 7s?
David V napsal:
mPuma napsal:
Docela mě zarazilo, že stovku má kolem 7s, když Mondeo ST má stovku za 7.5 A ta spotřeba je docela zajímavá :) S 2.5 V6 jezdím o necelý litr víc, ale asi nejezdím tak "ostře"
Tak jsem to zkontroloval v katalogu pro Mondeo a pro 5-tidvéřový liftback jsou tam pro sériové motory následující parametry: 2,5 V6 (125 kW) zrychlení 0-100 km/h 8,6 s (MMT6) 3,0 V6 (150 kW) zrychlení 0-100 km/h 7,9 s (MMT6) ST220 (166 kW) zrychlení 0-100 km/h 7,6 s (MMT6) 2,2 TDCi (114 kW) zrychl. 0-100 km/h) 8,9 s (MMT6) Vzhledem k tomu, že zrychlení je poplatné výkonu, můžeme odhadnout po čipu na 140 kW, zrychlení někde na hodnotě kolem 8,1 sec. Rozhodně 7 sec je pro tento výkon nedosažitelné.


No však to zrychlení "kolem 7 vteřin" bylo měřeno evidentně podle tachometru a stopek na ruce. Tedy přesnost plus mínus vteřina, sere pes.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 03.03.2015 14:24, RE: Chip
David V napsal:
Sériové brzdy na Mondeu nejsou špatné, ale po zkušenostech ostatních doporučuji si nechat brzdy vyměnit v autor. servise. To by mohlo být jádro pudla. Když člověk probudí k životu BAS, tak Mondeo brzdí jak šlak.


Já bych se taky přikláněl k tomu, že tam nebudou vhodné kotouče nebo destičky, takto popisované chování brzd je u Mondea nezvyklé. Neměl jsem pocit vadnutí brzd ani při sjíždění s Grossglockneru. Sice si člověk musí pomáhat motorem a smrdící brzdy od jiných aut jsem tam cítil požehnaně, ale moje nesmrděly.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 03.03.2015 14:30, RE: tož čus Vojto
Gagarin_CCCP napsal:
Já zas vidím špatnou antikorozní úpravu, levné provedení kabeláže, otevřeš kastlík u spolujezdce a za ním čumí nechráněná vzpěra, jako by to byl bastl Franty Podržpádla,alternátor, občas gufero na špajzce atd.... žel je tady vidět snaha šetřit. Pravda jinak by to asi bylo relativně použitelný auto, pokuď teda funguje.
Jak píšeš brzdy nic moc, ty zadní máš beztak zatuhlý, jak bejvá u tohoto pekáče zvykem.


Gagarine, Gagarine, sice reaguješ víceméně v dobrém, ale ... posbíral jsi moudra po fórech a teď si s nimi nevíš rady. Problémy s antikorozní úpravou měly modely před faceliftem, tedy do roku 2003, a to jen na dveřích. Od roku 2004 nerezne Mondeo obecně. S poruchovostí nemá Mondeo problém obecně. A zatuhlé zadní brzdy - zatuhává mechanismus ruční brzdy a světe div se, na normální brzdu to vliv nemá. Vím to, na STK jsem měl brzdy v pořádku, až na tu ruční, krásně to ty měřáky ukázaly.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 03.03.2015 14:32, RE: 526Nm vs zrychlení
mPuma napsal:
Pokud má opravdu 526Nm, tak navíc musí při startu mohutně protáčet kola. Kroutící moment je tak zezačátku spíše ku škodě než užitku a výsledný čas 0-100 tím určitě taky utrpí. Dynamika ale bude samozřejmě oproti sérii lepší.


On ten kroutící moment závisí na sešlápnutí plynu, takže s lehkou nohou tam těch 526 Nm není. To by prostě musela být cihla na plynu, tak se běžně nerozjíždí ani mladé pako.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 03.03.2015 14:58, RE: Ach jo...
cmk napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
cmk napsal:
Jinými slovy:- koupil jsem ojetou mr*ku o které vim, ze se ji se*ou vstrikovace- uz jsem na ni vymenil kde co a ještě menit budu, ale to je f pohode- jelikož je to stary a ojety, tak jsem nechal zvednout vykon, abych se v tom dokazal drív zabit- brzdy jsem totiz nechal seriove presto, ze zvyšeneho vykonu si rad uzivam, protože to ma kroutak pi*o a tahne to vocpoda a auto je tezke- a ti normalni lidi, co maj na drazsi auto a proste normalne jedou, tem musim dokazat, ze jim stacim- a to všechno pisu po 10.000 km, které jsou statisticky naprosto bezvyznamneMozna by mela redakce Tipcars napsat nejaky navod, jak psat recenze.Ja mam svoje stavajici auto přes 80.000 km, ma najeto ještě vic, za celou dobu, co ho mam jsem resil sotva polovinu toho, co vy hned po nakupu, ma vykon z fabriky 142kW, taky nejezdim pomalu a jezdim se spotřebou pod 2 Kc/km. A presto nemam odvahu sepsat recenzi, jelikož do 100.000 fakt nevidim servisni naklady jako relevantni.
Určitě ji napište , recenze nemusí být jen o závadách, ale i osobních dojmech, či zkušenostech z reálného provozu, např. co vám v autě chybí, nebo co jste naopak nikdy nevyužil, atd...
Tak jo, tak vám tam teď přistála.


Hezky napsáno, díky moc. Pokusím se ji zveřejnit do konce března, ještě Vám pak dorazí oznamovací e-mail.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.