0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCI - majitel hodnotí roční používání

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 12:34, Panečku, vy to schytáte...
Aby ne, 8 leté auto střední třídy (a k tomu kombi) s OBLIGÁTNÍM nájezdem 120tkm, pořízené na nájezd 15tkm/rok...
Tekoucí servo a vstřiky? U r.2003 musí vydržet min 250tkm, zvlášť, jestli je to auto zvenku (myšleno na západ od nás).
Už se těším na reakce benzínomilů - tady s nima budu souhlasit...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 12:40, Pěkný kousek
Taky jsem měl Mondeo 2.0 TDCi 96/kw ale nikdy jak pod 5.4 jsem se nedostal. Jinak se mi zdají ty km, hodně málo na to že je to nafta, to auto si asi kupoval tady ne? Jinak vstřiky jsem dělal 2 krát, jednou repas (rozpadly se ve 30 tisících) a pak origo, drží do dnes cca 80 000km. Auto je fakt skvělé, až na ty vstřikovače, dá se to jen oddálit, měnit pokaždé ORIGINÁLNÍ palivový filtr, tankovat kvalitní naftu a dávat aditivum v mém případě (SUPER VIF ADITIVUM).Jinak vydrží kolem 150-200km. Je tu někdo kdo má nalítáno přes 200 z origo vstřikovačema?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 12:45, Vstřikovače
Pepe napsal:
Aby ne, 8 leté auto střední třídy (a k tomu kombi) s OBLIGÁTNÍM nájezdem 120tkm, pořízené na nájezd 15tkm/rok...
Tekoucí servo a vstřiky? U r.2003 musí vydržet min 250tkm, zvlášť, jestli je to auto zvenku (myšleno na západ od nás).
Už se těším na reakce benzínomilů - tady s nima budu souhlasit...
Byl jsem si pro auto do Rakouska (stav. km. seděl dle www.fordzona.sk) a dělal jsem vstřikovače kolem 150 000km(repas) a pak ještě jednou (origo) ty vstřikovače si myslím že více nevydrží i když tam lejete naftu z rafinérky.
Pokud to servo-čerpadlo nemělo olej, tak by se zadřelo ne jakémkoliv autě.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 12:56, RE: Pěkný kousek
pavel26 napsal:
Taky jsem měl Mondeo 2.0 TDCi 96/kw ale nikdy jak pod 5.4 jsem se nedostal. Jinak se mi zdají ty km, hodně málo na to že je to nafta, to auto si asi kupoval tady ne? Jinak vstřiky jsem dělal 2 krát, jednou repas (rozpadly se ve 30 tisících) a pak origo, drží do dnes cca 80 000km. Auto je fakt skvělé, až na ty vstřikovače, dá se to jen oddálit, měnit pokaždé ORIGINÁLNÍ palivový filtr, tankovat kvalitní naftu a dávat aditivum v mém případě (SUPER VIF ADITIVUM).Jinak vydrží kolem 150-200km. Je tu n...
kolega má přesně tohle, občas s tím jezdím protože je to dobrej stěhovák, momentálně najeto 240k, kupováno od známého před necelými třemi roky se 180ti k na tacho, ten to měl pět let, a 120k, jediné co dělal mimo spotřebák byl altík. takže vstřikovače jsou nejspíš origo. bez aditiv, nafta od Tesca. teď se rozpadl dlouhej klínovej (šestidrážkovej) řemen, resp. řemenice, které ho odrovnaly, celá sada i s prací asi za 5tis. jinak jezdí a jezdí. dvouhmota drží, na venkovní-netechnický stav auta kašle-pro něho je to spotřebák. koupeno za 100k, prej když to ještě rok vydrží tak to může jít ze skály. průměrná spotřeba kolem 6.5, já s tím jel Ovu a okolí, cca 300km ale v zimě a hodně opatrně za 4.8 s průměrem 60km/h. podle PP, dotankování jsem neměřil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 12:56, RE: Panečku, vy to schytáte...
Pepe napsal:
Aby ne, 8 leté auto střední třídy (a k tomu kombi) s OBLIGÁTNÍM nájezdem 120tkm, pořízené na nájezd 15tkm/rok...
Tekoucí servo a vstřiky? U r.2003 musí vydržet min 250tkm, zvlášť, jestli je to auto zvenku (myšleno na západ od nás).
Už se těším na reakce benzínomilů - tady s nima budu souhlasit...
jsem bezínomil, a pravda je že s pokud plánuju najezdit s autem míň jak 25 tis. ročně tak opravdu nevidím důvod mít naftu. Ani u nového auta natož u ojetiny. Článek výše je toho zdárným příkladem. Zase na druhou stranu ten kdo ty vstřiky měnil již většinou neřeší jejich další výměnu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 14:43, RE: Panečku, vy to schytáte...
Pepe napsal:
Aby ne, 8 leté auto střední třídy (a k tomu kombi) s OBLIGÁTNÍM nájezdem 120tkm, pořízené na nájezd 15tkm/rok...
Tekoucí servo a vstřiky? U r.2003 musí vydržet min 250tkm, zvlášť, jestli je to auto zvenku (myšleno na západ od nás).
Už se těším na reakce benzínomilů - tady s nima budu souhlasit...
No tak ten nájezd je dost podivný. Mám taky rok 2003 a nájezd 340 tis. Tomu se dá věřit. Možná bych mohl taky napsat recenzi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 15:13, RE: Panečku, vy to schytáte...
caliber9 napsal:
No tak ten nájezd je dost podivný. Mám taky rok 2003 a nájezd 340 tis. Tomu se dá věřit. Možná bych mohl taky napsat recenzi
pokud to auto nemáš dva týdny tak rozhodně ano. a poprosil bych s uvedením jednotlivých závad-resp. servisních úkonů vč. kilometů kdy to bylo děláno. díky. TK.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 15:17, RE: Pěkný kousek
tomaskrtek napsal:
kolega má přesně tohle, občas s tím jezdím protože je to dobrej stěhovák, momentálně najeto 240k, kupováno od známého před necelými třemi roky se 180ti k na tacho, ten to měl pět let, a 120k, jediné co dělal mimo spotřebák byl altík. takže vstřikovače jsou nejspíš origo. bez aditiv, nafta od Tesca. teď se rozpadl dlouhej klínovej (šestidrážkovej) řemen, resp. řemenice, které ho odrovnaly, celá sada i s prací asi za 5tis. jinak jezdí a jezdí. dvouhmota drží, na venkovní-netechnický stav auta kaš...
Já byl teda doteď na tom, že po 2002 byly fordí vstřikovače vyřešený. Dávat každejch 150tkm nový by se mi teda nechtělo... Kupoval jsem naftu v D, 4 letý s najetýma 142tkm (ruku do ohně bych za to nedal, ale v databázi Peugeotu to sedělo), za další 3,5roku jsem najel skoro dalších 130, vstřikovače původní, stejně jako spojka s dvouhmotou (ťukyťuk). Dal jsem za to 150tKč, současná cena mě "nutí" to provozovat dál, páč za to, co bych za to dostal, si nic lepšího nepořídím )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 15:44, RE: Pěkný kousek
Pepe napsal:
Já byl teda doteď na tom, že po 2002 byly fordí vstřikovače vyřešený. Dávat každejch 150tkm nový by se mi teda nechtělo... Kupoval jsem naftu v D, 4 letý s najetýma 142tkm (ruku do ohně bych za to nedal, ale v databázi Peugeotu to sedělo), za další 3,5roku jsem najel skoro dalších 130, vstřikovače původní, stejně jako spojka s dvouhmotou (ťukyťuk). Dal jsem za to 150tKč, současná cena mě "nutí" to provozovat dál, páč za to, co bych za to dostal, si nic lepšího nepořídím )
Jenže ty píšeš o pravděpopodbně motoru PSA (když jsi to ověřoval v Pežotu). To by mohl být důkaz pro ty, kteří stálě francouzkým motorů HDI nechtějí věřit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 16:08, RE: Pěkný kousek
Zdeny60 napsal:
Jenže ty píšeš o pravděpopodbně motoru PSA (když jsi to ověřoval v Pežotu). To by mohl být důkaz pro ty, kteří stálě francouzkým motorů HDI nechtějí věřit
Já už jakékoli dokazování vzdal. Koneckonců je mi to buřt, čemu kdo věří, já vím svý. Samo, že mě dokážou vyhecovat pivní bláboly typu "Karel včera povídal, že jeho sousedovo kamarád..."
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 16:08, Palivové čerpadlo
Pepe napsal:
Já byl teda doteď na tom, že po 2002 byly fordí vstřikovače vyřešený. Dávat každejch 150tkm nový by se mi teda nechtělo... Kupoval jsem naftu v D, 4 letý s najetýma 142tkm (ruku do ohně bych za to nedal, ale v databázi Peugeotu to sedělo), za další 3,5roku jsem najel skoro dalších 130, vstřikovače původní, stejně jako spojka s dvouhmotou (ťukyťuk). Dal jsem za to 150tKč, současná cena mě "nutí" to provozovat dál, páč za to, co bych za to dostal, si nic lepšího nepořídím )
No bylo to vyřešen nový odolnější pal. čerpadlem, (odolnější materiál, ale konstrukce zůstala stejná, tedy vačkový kroužek (Delphi) oproti radiálním pístkům (BOSCH) viz. zde: http://www.turbo-tec.eu/cz/index.php?page=sub_pumps) které už nedělalo tak moc mikroskopické “špóny“ je to od roku 2003/březen auto se dá poznat tím, že má hranatá mlhovky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 17:09, RE: Palivové čerpadlo
pavel26 napsal:
No bylo to vyřešen nový odolnější pal. čerpadlem, (odolnější materiál, ale konstrukce zůstala stejná, tedy vačkový kroužek (Delphi) oproti radiálním pístkům (BOSCH) viz. zde: http://www.turbo-tec.eu/cz/index.php?page=sub_pumps) které už nedělalo tak moc mikroskopické “špóny“ je to od roku 2003/březen auto se dá poznat tím, že má hranatá mlhovky.
Takže když autor píše 2003-2004, tak to má nejen stočený, ale taky omlazený .
Pak už se nedivím žádnejm problémům. Ale možná je to tak, že je předek z 03 před modernizací, zadek z 04... To sedí, takže prodávající, když uváděl 2003-4, vůbec nelhal...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 20:39, Palivové čerpadlo
Pepe napsal:
Takže když autor píše 2003-2004, tak to má nejen stočený, ale taky omlazený .
Pak už se nedivím žádnejm problémům. Ale možná je to tak, že je předek z 03 před modernizací, zadek z 04... To sedí, takže prodávající, když uváděl 2003-4, vůbec nelhal...
No to zas nemusí být pravda co říkáte, po modernizaci plnil emisní normu EURO4 -měl jiné vstřikovače (myslím se 7 otvory, předchozí měl jen ze 6) a také ovládání VNT (naklápění lopatek statoru ) ovládane elektronicky pomocí REA a né aktuátorem-podtlakově(jde to dobře poznat na motoru jde vidět hezky turbo)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.08.2012 20:59, Motor a technická data
tomaskrtek napsal:
kolega má přesně tohle, občas s tím jezdím protože je to dobrej stěhovák, momentálně najeto 240k, kupováno od známého před necelými třemi roky se 180ti k na tacho, ten to měl pět let, a 120k, jediné co dělal mimo spotřebák byl altík. takže vstřikovače jsou nejspíš origo. bez aditiv, nafta od Tesca. teď se rozpadl dlouhej klínovej (šestidrážkovej) řemen, resp. řemenice, které ho odrovnaly, celá sada i s prací asi za 5tis. jinak jezdí a jezdí. dvouhmota drží, na venkovní-netechnický stav auta kaš...
Jinak motor si myslím, že na svou dobu byl docel moderní (koncern VW by mohl ještě dnes závidět) :
celkohliníkový blok motoru, řetězem poháněné rozvody, 4 ventilová technika, VNT natáčení pomocí REA (bývá to u dražších aut-přesnější regulace plnícího tlaku turba), piezo vstřikovače (až 6 dávek v jedno pracovním cyklu), plnilo to normu EURO 4 bez fitru pevných částic, čerpadlo common rail 2 generace (max tlak myslím 1800 bar) atd. Jinak motor byl na volnoběh docela hlučnější, ale za jízdy měl jen mírnou zvukovou kulisu. Skoro vůbec nevybroval (o proti VW 1,9 TDI 96kw) a hezky lineárně tahnul od 1500ot do cca 4500ot (díky 4 ventilové technice). Měl dva problémy, vstřikovače a v zimě se docela dlouho zahříval díky asi nedomyšlenému chladícímu systému, který chladil olej. V mém případě při -20C se zahřál motor na provozní teplotu až tak po ujetí cca 25-30km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 00:11, 15 tkm/rok
Ten nájezd není velký, tak proč ojetou 8 let starou naftu? Navíc dost možná TDCI před faceliftem...
Článků na to téma je zde dost i na téma, kdy se jaké palivo vyplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 06:13, RE: 15 tkm/rok
David V napsal:
Ten nájezd není velký, tak proč ojetou 8 let starou naftu? Navíc dost možná TDCI před faceliftem...
Článků na to téma je zde dost i na téma, kdy se jaké palivo vyplatí.
Možná proto, že benzín buď nesehnal vůbec nebo byl za takové peníze, že se i ty opravy stočené nafty vyplatí. Když jesm benzinové mondeo hledal před cca půl rokem do rodiny, byla nabídka katastrofální - je jich málo, z toho mála většina mizerně vybavená, ojetá do krve a ještě jsou drahá (a V6 chce málokdo). Nakonec se koupila mazda 6....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 11:45, huee
Huee
Typicka obscese dieslem.
Po koupi narvu 25 000,- za vstriky, nasledovat bude drazsi servis, vyssi potencionalni riziko fatalni zavady, nizsi mira komfortu, ekologicka stranka veci.
Ale hlavne ze pojedu do Chorvatska za 4,6 pri prumeru 96 km/h (neverim ani spotrebe ani prumeru), a tchan bude tankovat o 100 km pozdeji
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 12:27, RE: 15 tkm/rok
Pavlik napsal:
Možná proto, že benzín buď nesehnal vůbec nebo byl za takové peníze, že se i ty opravy stočené nafty vyplatí. Když jesm benzinové mondeo hledal před cca půl rokem do rodiny, byla nabídka katastrofální - je jich málo, z toho mála většina mizerně vybavená, ojetá do krve a ještě jsou drahá (a V6 chce málokdo). Nakonec se koupila mazda 6....
To je fakt, dvoulitrů je málo, ale osobně nevidim důvod proč nejít do šestiválu. Pro kombík je dvoulitr stejně slabej a šestiválec je povedenej motor s řetězem, spotřeba by se dala udržet kolem 8-9l určitě. Mě motor překvapil i nulovou žravostí oleje, ale možná mám jen kliku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 13:05, RE: 15 tkm/rok
David V napsal:
Ten nájezd není velký, tak proč ojetou 8 let starou naftu? Navíc dost možná TDCI před faceliftem...
Článků na to téma je zde dost i na téma, kdy se jaké palivo vyplatí.
Benzín je vzácnej celkově, dvoulitr ve slušné výbavě ve slušném stavu se dnes už skoro nenajde (já svůj neprodám), 1.8 je většinou v chudé výbavě, což autor nechtěl, a V6 se lidi bojí kvůli spotřebě (a popravdě jsou taky vzácné). Takže pokud neměl čas dlouho hledat, tak mu zbývala jen ta nafta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 02.08.2012 13:06, RE: 15 tkm/rok
ivan2 napsal:
To je fakt, dvoulitrů je málo, ale osobně nevidim důvod proč nejít do šestiválu. Pro kombík je dvoulitr stejně slabej a šestiválec je povedenej motor s řetězem, spotřeba by se dala udržet kolem 8-9l určitě. Mě motor překvapil i nulovou žravostí oleje, ale možná mám jen kliku
Je tak pro zajímavost, jakej tam dáváš olej (prosím pokud možno přesně)?
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.