0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCI a hodnocení majitele po 7 letech

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 01:05, vstřiky
Sám vlstním Ford Focus 1.8tdci r.v. 2003, který má vstřikování Delphi jako Mondeo a jelikož je všeobecně známo, že Delphi je velmi háklivé na kvalitu nafty, tak jsem vždy tankoval na pumpách s pečetí kvality a k tomu přidávám aditivum zlepšující mazivost nafty ke každému tankování a se vstřiky nemám žádný problém a to už mám najeto 251t. Auto startuje i v mrazech bez problémů, motor má rovnoměrný chod a není to žádnej řepák, tdci je oproti prvním tdi velice tiché.
Kromě zásady tankování kvalitní nafty + aditiva je ještě důležité měnit pravidelně - ne po 60ti, ale po 40t. km naftový filtr a to originál Delphi, který má filtrovatelnost daleko vyšší než Fordem prodávaný filtr Bosh. Před 3 roky ještě Ford prodával filtr Delphi a ted\' už pouze Bosh a to za stejnou cenu, ale Bosh z druhovýroby stojí o polovičku méně, ale Delphi ne a žádný diesel servis by vám tam nic jiného než Delphi nenamontoval.
A o tom to celý je, tyhle vstřiky vydrží při zachování těchto pravidel 250-300t. - jako u všech typů prvních comon railů, kdo tam leje co ho napadne a nestará se, tak i míň než 100t.
Jinak Focus dobrý, jediný závady: - výměna žhavících svíček ve 126t., při 150t. zaslepení egr ventilu, ve 180t. výměna prasklého intercooleru + 2 příslušných hadic a ve 240t. výměna vodní pumpy. Pak už běžná údržba, výměna koutoučů a destiček, nic víc...ted\' po zimě začal na pár místech rezavět, takže největší mínus má Ford za mizernou antikorozní ochranu, platí to samé i pro Mondeo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 08:07, Už ho máte?
... toho redaktora, kterého hledáte... Krásné ilustrační foto Mondea r.v. 2004.
Ale koresponduje to s reálnostmi v článku. Vstřiky 1x100tkm. Takový auto bych taky nechtěl...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 12:41, Vyplati se diesel?
Chci se zeptat, jestli se v pripade nutnosti vymeny vstriku diesel vubec vyplati? Nejak zavratne vyhodne mi to pri takovych investicich neprijde...
Pokud budu pocitat spotrebu s benzinovym 2,0 litrem 8 l/100 a diesel 6/100, tak mi vychazi rozdil pri cene 35,-/l benzinu i nafty 70 haliru na km. Pokud odectu cenu 45 tis/100-120 tis km skoro 40haliru /km, tak usetrim s naftakem cca 30 haliru na km, coz mi neprijde nejak vyhodne. Obzvlast, kdyz si pripocitam vyssi porizovaci cenu naftoveho auta oproti benzinovemu. Navic naftaky maji vyssi hmotnost, takze vic trpi predni naprava a samozrejme pneumatiky. Bavim se o situaci, kdy tankujete u beznych pump a nemate naftu odcerpanou z nakladaku, busus, sluzebniho auta
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 13:17, RE: Vyplati se diesel?
zeneva napsal:
Chci se zeptat, jestli se v pripade nutnosti vymeny vstriku diesel vubec vyplati? Nejak zavratne vyhodne mi to pri takovych investicich neprijde...
Pokud budu pocitat spotrebu s benzinovym 2,0 litrem 8 l/100 a diesel 6/100, tak mi vychazi rozdil pri cene 35,-/l benzinu i nafty 70 haliru na km. Pokud odectu cenu 45 tis/100-120 tis km skoro 40haliru /km, tak usetrim s naftakem cca 30 haliru na km, coz mi neprijde nejak vyhodne. Obzvlast, kdyz si pripocitam vyssi porizovaci cenu naftoveho auta op...
A přidej si dvouhmotový setrvačník 20000 plus práce, k tomu po čase vylítané turbo, kdyby i s prací 25000, pak nějaký ten repas vstřikovacího čerpadla...atd. to se vyplatí jenom prvnímu majiteli, firmě...atd, kteří s tím najedou za dva roky 150 000 a pak to střelí do bazaru, nebo na protiůčet do salonu za novou flotilu aut. A typická rodinka z paneláku se pak z takového auta posere... Nemá šanci to utáhnout.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 13:21, RE: Vyplati se diesel?
zeneva napsal:
Chci se zeptat, jestli se v pripade nutnosti vymeny vstriku diesel vubec vyplati? Nejak zavratne vyhodne mi to pri takovych investicich neprijde...
Pokud budu pocitat spotrebu s benzinovym 2,0 litrem 8 l/100 a diesel 6/100, tak mi vychazi rozdil pri cene 35,-/l benzinu i nafty 70 haliru na km. Pokud odectu cenu 45 tis/100-120 tis km skoro 40haliru /km, tak usetrim s naftakem cca 30 haliru na km, coz mi neprijde nejak vyhodne. Obzvlast, kdyz si pripocitam vyssi porizovaci cenu naftoveho auta op...
45t. stály nový ve Fordu, ted\' už je to mnohem míň a zároveň se už dávno tyto vstřiky dají repasovat, kdy výměným způsobem včetně demontáže a montáže a nahrátím softvéru to celé vyjde na 20t. kč v každém dieselservisu.
A u nových motorů jsou samozřejmě vstřikovače modernější konstrukce, už je to comon rail 3. generace, kdy za dodržení podmínek v mém 1. příspěvku vydrží půl milionu km, takže když si někdo do nádrže nenatankuje omylem benzín, tak je má víceméně na doživotí motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:03, RE: Vyplati se diesel?
Focus2003 napsal:
45t. stály nový ve Fordu, ted\' už je to mnohem míň a zároveň se už dávno tyto vstřiky dají repasovat, kdy výměným způsobem včetně demontáže a montáže a nahrátím softvéru to celé vyjde na 20t. kč v každém dieselservisu.
A u nových motorů jsou samozřejmě vstřikovače modernější konstrukce, už je to comon rail 3. generace, kdy za dodržení podmínek v mém 1. příspěvku vydrží půl milionu km, takže když si někdo do nádrže nenatankuje omylem benzín, tak je má víceméně na doživotí motoru.
a jak dlouho vydrží ty repasované vstřiky? U moderních CR 3.generace máš pro jistotu zase DPF. Vždycky jak se vychytá jedna věc, vymyslí se další novinka, která se 5 let vylepšuje, než začně být spolehlivá. Ale je pravda, že dnes se turbo a dvouhmoťák týká i benzínů, přímej vstřik je taky háklivej na kvalitu paliva. Přesto je benzín jistější varianta a s LPG předčí naftu i ekonomicky, můj názor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:09, RE: Vyplati se diesel?
Focus2003 napsal:
45t. stály nový ve Fordu, ted\' už je to mnohem míň a zároveň se už dávno tyto vstřiky dají repasovat, kdy výměným způsobem včetně demontáže a montáže a nahrátím softvéru to celé vyjde na 20t. kč v každém dieselservisu.
A u nových motorů jsou samozřejmě vstřikovače modernější konstrukce, už je to comon rail 3. generace, kdy za dodržení podmínek v mém 1. příspěvku vydrží půl milionu km, takže když si někdo do nádrže nenatankuje omylem benzín, tak je má víceméně na doživotí motoru.
Ta poslední věta na mě působí spíš jako víra než fakt. Že dnes už se konečně na dieslu nemá co pokazit. Nějak se mi to nezdá. Tím spíš, že soudit dnešní diesly můžeme za 5-10 let a až budou mít těch půl milionu najeto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:27, RE: Vyplati se diesel?
Tomi napsal:
a jak dlouho vydrží ty repasované vstřiky? U moderních CR 3.generace máš pro jistotu zase DPF. Vždycky jak se vychytá jedna věc, vymyslí se další novinka, která se 5 let vylepšuje, než začně být spolehlivá. Ale je pravda, že dnes se turbo a dvouhmoťák týká i benzínů, přímej vstřik je taky háklivej na kvalitu paliva. Přesto je benzín jistější varianta a s LPG předčí naftu i ekonomicky, můj názor.
Naštěstí jsou pořád automobilky co dělají benzínové motory bez turba. Minimálně toyota, mazda, hyundai a asi i další.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:34, benzín vs. diesel
Tyto polemiky jsem tady už vedl tolikrát...
Prostě nechápu lidi, co si koupí ojetý diesel s vidinou toho, že ušetří na provozu. Řekl bych, že je to ovšem nejvíce dáno neznalostí problematiky a sbíráním informací od různých lidí s různými znalostmi. Naftový pohon, aby byl výhodný, musí být spolehlivý a ne, že se kolem něj musí chodit po špičkách. A životnost vstřikovačů se taky nedá predikovat, stačí jedinkrát blbě natankovat a klidně můžou jít do háje. Turbo to stejný, jednou se zapomenu, proženu auto a nerozvážně vypnu rychle motor a tím to začíná. A na dvouhmotový setrvačník stačí neustále poskakovat ve všudypřítomných městských kolonách, protože nafta ve městě žere o 3-5 litrů míň, tak se to vyplatí...městské aglomerace, to je ideální volba pro provoz naftového pohonu.
Ano, ta degradace spolehlivosti zachvátila i benzíny. Maloobjemové přeplňované přímovstřikové benzínové motory nabízí sice parametry svých velkoobjemových atmosférických bratrů, ale čas ukáže, jestli nabídnou i obdobnou finanční náročnost.
Tuhle jsem se na Ford fóru ptal konkrétního člověka, zda se mu v jeho konkrétním případě nafta vyplatila, když dal za opravu 50 tisíc a před tím ještě měnil něco na turbu. Z neviného dotazu vznikl flame, který administrátoři smazali. Je vůbec možná věcná diskuse na toto téma?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:41, RE: Už ho máte?
Pepe napsal:
... toho redaktora, kterého hledáte... Krásné ilustrační foto Mondea r.v. 2004.
Ale koresponduje to s reálnostmi v článku. Vstřiky 1x100tkm. Takový auto bych taky nechtěl...
To jako zkoušíte, jestli dáváme pozor?
OK, tohle je už asi správně...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:49, RE: Vyplati se diesel?
Tomi napsal:
a jak dlouho vydrží ty repasované vstřiky? U moderních CR 3.generace máš pro jistotu zase DPF. Vždycky jak se vychytá jedna věc, vymyslí se další novinka, která se 5 let vylepšuje, než začně být spolehlivá. Ale je pravda, že dnes se turbo a dvouhmoťák týká i benzínů, přímej vstřik je taky háklivej na kvalitu paliva. Přesto je benzín jistější varianta a s LPG předčí naftu i ekonomicky, můj názor.
Ale no tak. Když mu žerete, že "musel" vyměnit vstřiky, a ty okolnosti, pak OK. A že by je už měnil znova....
Já mám u 2,2HDi při 224tkm vstřiky pořád původní (ťuk ťuk), to samé spojka i s dvouhmoťákem. Dal jsem pár peněz do řemenice vyvaž. hřídele, ložisek př. kol(vč nábojů), cca 5tKč za aditivum a vyčištění FAPu - to vše za cca 85tkm/2,5 roku.
Při stejné dynamice jízdy jsem s 2,0 benzín jezdil za 10, s tímto za 7.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 15:52, RE: benzín vs. diesel
David V napsal:
Tyto polemiky jsem tady už vedl tolikrát...
Prostě nechápu lidi, co si koupí ojetý diesel s vidinou toho, že ušetří na provozu. Řekl bych, že je to ovšem nejvíce dáno neznalostí problematiky a sbíráním informací od různých lidí s různými znalostmi. Naftový pohon, aby byl výhodný, musí být spolehlivý a ne, že se kolem něj musí chodit po špičkách. A životnost vstřikovačů se taky nedá predikovat, stačí jedinkrát blbě natankovat a klidně můžou jít do háje. Turbo to stejný, jednou se zapomenu, prože...
Je, musí ale každej vycházet z vlastních zkušeností, a ne z toho, co kde slyšel v hospodě. A tenhle článek na mě vyloženě "přeneseně" působí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 16:22, RE: benzín vs. diesel
David V napsal:
Tyto polemiky jsem tady už vedl tolikrát...
Prostě nechápu lidi, co si koupí ojetý diesel s vidinou toho, že ušetří na provozu. Řekl bych, že je to ovšem nejvíce dáno neznalostí problematiky a sbíráním informací od různých lidí s různými znalostmi. Naftový pohon, aby byl výhodný, musí být spolehlivý a ne, že se kolem něj musí chodit po špičkách. A životnost vstřikovačů se taky nedá predikovat, stačí jedinkrát blbě natankovat a klidně můžou jít do háje. Turbo to stejný, jednou se zapomenu, prože...
Já osobně jezdím s benzínem, naftu bych si nekoupil vzhledem k ročnímu nájezdu, charakteristice dieselů, složitosti atd. jenže...
Otec si tři roky zpět kupoval Mondeo kombi. Doporučoval jsem mu 2.0 benzín, ale sehnat u nás i v Německu tuhle motorizaci ve slušném stavu, za daný obnos a s určitou výbavou je prostě problém. Navíc u otce hrál významnou roli argument, že je to diesel a málo žere...Nakonec bral 2.0 TDCi a musím říct, že to byla velmi dobrá koupě. Zatím mu neodešla žádná výše zmíněná součástka, auta bylo nedávno na komplet technické kontrole a je úplně v pohodě. Pokud to hrubě spočítám, tak je zatím oproti zvažovanému benzínu v plusu nějakých 60k Kč. Tím nechci obhajovat nákup ojetého dieselu, ale prostě to automaticky neznamená problémy a vyšší náklady na provoz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 16:41, RE: benzín vs. diesel
Pepe napsal:
Je, musí ale každej vycházet z vlastních zkušeností, a ne z toho, co kde slyšel v hospodě. A tenhle článek na mě vyloženě "přeneseně" působí.
O repasovaných vstřikách se tvrdí, že vydrží to co nový. Osobně na Fofd fóru jsem nečetl, že by se někomu vysypaly. Hlavně se to repasuje na mašinách za miliony korun, je to defakto stejné vybavení jak ve fabrice, tak nevím, proč by vydržet neměly.
Co se týče výdrže turba, tak každý musí dát s přehledem 300t. km i více, ale je to všechno o způsobu zacházení a výměnách oleje, to samý setrvák se spojkou, při mých 250t. km nemám s tímto problém a to pomale nejezdím. Kamarád má Ford Galaxy, 265t. najeto a taky nic ještě neměnil. A mohl bych pokračovat dál. Samozřejmě kdo kupuje ojetinu s 200t. km na tachu a neví, jak se k tomu auto předchozí majitel choval, tak je jasný, že může taky pěkně zaplakat.
A jak je to s filtrem pevných částic u nových bmw? Píšou, že je zcela bezúdržbový...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 16:44, RE: benzín vs. diesel
wimmer_day napsal:
Já osobně jezdím s benzínem, naftu bych si nekoupil vzhledem k ročnímu nájezdu, charakteristice dieselů, složitosti atd. jenže...
Otec si tři roky zpět kupoval Mondeo kombi. Doporučoval jsem mu 2.0 benzín, ale sehnat u nás i v Německu tuhle motorizaci ve slušném stavu, za daný obnos a s určitou výbavou je prostě problém. Navíc u otce hrál významnou roli argument, že je to diesel a málo žere...Nakonec bral 2.0 TDCi a musím říct, že to byla velmi dobrá koupě. Zatím mu neodešla žádná výše zmíněná s...
Sam jsem na tom byl velmi podobne, koupil jsem ojety mondeo TDCI 2004 96kw, takze stejne jako autor. puvodne Majitel jeden nemec, pak jeden cech a pak ja. Najeto pri koupi 155 tis (nevim jestli realnych) pred kradezi najeto tesne pod 200 tis, vstriky puvodni, pri kontrole ve 190 tis v DELPHI diesel servisu byli vstriky ve spickovem stavu, dvouhmotak lehce klepal, ale dle servisu jeste zdaleka nebyl na vymenu. Spotrebu jsem mel okolo 6 - 6,5 i kdyz PC ukazoval skoro o litr nizsi hondoty. Mama ma 2.0 benzin a tak muzu srovnavat. Tezsi motor jsem ani moc nepoznal, nejezdim zatacky na hranici smyku. Oproti mame jsem mel o rok mladsi, s mnohem lepsi vybavou v lepsim stavu a za nizsi cenu. Proste sehnat 2.0 benzin je tezke. A kdyz nejaky je, tak je to automat nebo s chudou vybavou. spotreba je cca ty 2 litry rozdilna. Souhlasim s naftovym filtrem pouze od DELPHI, vypalti se, protoze ma jemnejsi sytko. Jinak pouzival jsem naftu vetsinou Verva Diesel, ale tankoval jsem casto i ONO, ale pridaval u ONA vzdy pro jistotu VIF Disesel aditiva. Kralovsky mista. U naftaku silnejsi posilovac, benzin jde hure tocit s volantem. Bezna jizda je mi prijemnejsi s naftakme, protoze na dalnici a okreskach se mi predjizdi snadneji kdyz mam 3 lidi a vice plus neco v kufru, benzin i ve 2.0 rychle ztraci dech ve vyssich rychlostech. Maximalka podobna. 6 ti kvalt i nafty k nezaplaceni. Spojka me paradoxne prijde horsi u benzinu, nafta me chcipla parkrat pri rozjezdu (a to na spojku u TDCI vsichni nadavaji) a benzin me chcipe pomerne casto. I prestoze jine benzinove auto me nikdy nechcipalo. Po kradezi mondea TDCI jsem si poridil starou hondu accord 1998 2.2 Vtec a to uz bylo jine svezeni nez 2.0 duratec :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 17:10, RE: benzín vs. diesel
wimmer_day napsal:
Já osobně jezdím s benzínem, naftu bych si nekoupil vzhledem k ročnímu nájezdu, charakteristice dieselů, složitosti atd. jenže...
Otec si tři roky zpět kupoval Mondeo kombi. Doporučoval jsem mu 2.0 benzín, ale sehnat u nás i v Německu tuhle motorizaci ve slušném stavu, za daný obnos a s určitou výbavou je prostě problém. Navíc u otce hrál významnou roli argument, že je to diesel a málo žere...Nakonec bral 2.0 TDCi a musím říct, že to byla velmi dobrá koupě. Zatím mu neodešla žádná výše zmíněná s...
Těch 60k "úspora" může zmizet jak pára nad hrncem...

U mého předchozího firemního TDI bylo první 2 roky a tj. cca 150tis. vše OK, ale pak to šlo hodně rychle za sebou, dvouhmoťák, go převodovky, go přední nápravy, komplet vstřiky, go zadní nápravy, nějaká elektronika (duální klima, čidla...), opět dvouhmoťák ....

Celkem vyšel servis za třetí rok provozu na cca 250tis. Kč. Bylo to firemní auto, takže vše servisováno ve značkovém servisu. Když šlo auto z firmy, tak opět klapalo jak traktor, ale tentokrát to šlo odspodu (dle mechanika klika, šály ???). Jediné co kupodivu vydrželo bylo turbo.

Teď jsem dostal Mondeo 1,6 diesel - z kategorie malých levných nafťáků se jedná o jeden z nejlepších motorů co jsem měl tu čest, ale už teď mám strach co mě čeká za 2 roky...

Osobně u soukromého (ojetého) auta z důvodu vyššího pohodlí a při dlouhodobém provozu i nižších nákladů preferuji benzín. Nicméně poté co jsem měl možnost se projet novou fordí 1,6 benzín (na ten objem táhne jak čert), tak mám obavu že u těchto nových aut už to u ojetiny bude jedno - náklady na servis nás zničí u nafty i benzínu

Jako jedinou rozumnou ojetinu pro toho, kdo hodně jezdí vidím velkoobjemový benzín a přestavět jej na plyn. Musí se ale jednat o motor vyrobený před zavedením všech těch přímovstřkových nesmyslů co přišly s EURO 4/5.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 19:03, RE: benzín vs. diesel
Antonín Kunst napsal:
Těch 60k "úspora" může zmizet jak pára nad hrncem...

U mého předchozího firemního TDI bylo první 2 roky a tj. cca 150tis. vše OK, ale pak to šlo hodně rychle za sebou, dvouhmoťák, go převodovky, go přední nápravy, komplet vstřiky, go zadní nápravy, nějaká elektronika (duální klima, čidla...), opět dvouhmoťák ....

Celkem vyšel servis za třetí rok provozu na cca 250tis. Kč. Bylo to firemní auto, takže vše servisováno ve značkovém servisu. Když šlo auto z firmy, tak opět klapalo jak traktor, ale...
focus2003: "Co se týče výdrže turba, tak každý musí dát s přehledem 300t. km i více, ale je to všechno o způsobu zacházení." No to právě očividně nemusí a ani "nikdo" nedá. Podívej se občas jak řídí laik auto. Soused má Focuse 1,6tdci 66kw tuším. V mínus 10 nastartuje, po 15 sekundách vyrazí na 1čku a přeřadí na dvojku ve 3000ot.(To je jako kdybych já vytočil svůj benzín studenej do 6000). A to nemluvím co dovede udělat spojce. A to nebude vyjímka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 19:35, RE: benzín vs. diesel
Antonín Kunst napsal:
Těch 60k "úspora" může zmizet jak pára nad hrncem...

U mého předchozího firemního TDI bylo první 2 roky a tj. cca 150tis. vše OK, ale pak to šlo hodně rychle za sebou, dvouhmoťák, go převodovky, go přední nápravy, komplet vstřiky, go zadní nápravy, nějaká elektronika (duální klima, čidla...), opět dvouhmoťák ....

Celkem vyšel servis za třetí rok provozu na cca 250tis. Kč. Bylo to firemní auto, takže vše servisováno ve značkovém servisu. Když šlo auto z firmy, tak opět klapalo jak traktor, ale...
Samozřejmě že to může odejít, jenže auto je po kontrole a je v pohodě. Ano může se podělat všechno naráz, ale stejně tak se může najet stejná porce kilometrů bez dalších, nebo minimálních investic. Nijak ojeté diesely neobhajuju a sám jsem byl tímto konkrétním příkladem překvapený. Jen jsem chtěl poukázat, že dogma ojetý diesel = finanční sebevražda, nemusí platit vždy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.04.2011 21:04, RE: benzín vs. diesel
David V napsal:
Tyto polemiky jsem tady už vedl tolikrát...
Prostě nechápu lidi, co si koupí ojetý diesel s vidinou toho, že ušetří na provozu. Řekl bych, že je to ovšem nejvíce dáno neznalostí problematiky a sbíráním informací od různých lidí s různými znalostmi. Naftový pohon, aby byl výhodný, musí být spolehlivý a ne, že se kolem něj musí chodit po špičkách. A životnost vstřikovačů se taky nedá predikovat, stačí jedinkrát blbě natankovat a klidně můžou jít do háje. Turbo to stejný, jednou se zapomenu, prože...
Já mam starej atmo diesel, myslim si že na tom se nemá moc co pokazit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 29.04.2011 08:08, RE: benzín vs. diesel
wimmer_day napsal:
Samozřejmě že to může odejít, jenže auto je po kontrole a je v pohodě. Ano může se podělat všechno naráz, ale stejně tak se může najet stejná porce kilometrů bez dalších, nebo minimálních investic. Nijak ojeté diesely neobhajuju a sám jsem byl tímto konkrétním příkladem překvapený. Jen jsem chtěl poukázat, že dogma ojetý diesel = finanční sebevražda, nemusí platit vždy.
To celkem nikdo netvrdí, že by se v každém případě u ojeté nafty jednalo o nevýhodný nákup, nicméně je tam větší riziko drahé opravy, do kterého bych při víkendovém nájezdu 10 tisíc/rok nešel, protože bych hypoteticky ušetřil 3500 Kč na každý litr rozdílu spotřeb za rok. To není mnoho a i po 7-mi letech provozu nafťáka s 2-ma litry úsporou na každých 100 km by 50 tKč oprava vyrovnala dosavadní úsporu nákladů oproti provozu benzínu. Nikde není napsáno, že se na benzínovém motoru nic nevysype, ale ty opravy nejsou tak finančně náročné a těch záležitostí je tam v porovnání s naftou méně.
Hlavní věcí je mít na paměti, že má prodávající nějaký důvod, že se auta zbavuje a ne každý má takovou kliku, že je to pozůstalost nebo že majitel dostal služební auto, a proto se zbavuje rodinného miláška. Kolikrát jsem slyšel kamarády, jak říkají, že je na autě něco zlobí nabo se k něčemu schyluje, a tak je nejvyšší čas jej poslat dál.
Tohle všechno + ještě menší jízdní komfort a horší emise n chrochty jsou pro mě argumenty, že bych se pro naftový motor nerozhodl a ani 3 sekundový kopanec turba, který krátkodobě navodí pocit síly a nízká spotřeba by mě nepřesvědčila.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.