0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus II s benzínem nebo dieselem?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 16:10, zkušenosti a názor Ford Focus 2 kombi 1,6TDCi 80kW
Zdravím,
před třemi lety jsem si koupil ve Francii dvouletý FF2 Tourer 1,6TDCi 80kW s 80tkm, nyní je na vozu bezmála 140tkm. Tento motor je relativně spolehlivý a příměřeně pružný. Benzínová 1,6i 74kW je skutečně na takto těžký vůz líná a dá se s ní jezdit jenom v případě obsazení jednou osobou. Je ji zkrátka potřeba neustále drtit. Tuto jednotku bych považoval za základ. Jeden čas jsem měl půjčený C-MAX s motorem 2,0TDCi, který byl skutečně velmi příjemným společníkem a jel jak ďas s příjemnou dlouhodobou spotřebou 5,9L/100 ...nicméně podle vyjádření servisního technika ve Fordu se nejedná o nijak ideální volbu s ohledem na spolehlivost.
1,6TDCi v roce 2005 filtr pevných částí NEMĚL, což je v kontrastu s testem automobilu.
Auto je celkově slušně zpracované, nicméně bych v každém případě doporučil výbavu GHIA, která zahrnuje příjemne čičurajzny jako velur, tempomat, počítač, všechna okna v elektrice, lakované kliky, samoztmívací zpětné zrcátko, 16" alu kola, chrom masku a další detaily, které lahodí jak oku, ale jsou zejména i užitečné.
Perfekní u Focusu je podvozek, je neskutečně stabilní jak při ostrých zatáčkách, na dírách, ale i při vysokých rychlostech nad 160km/h. Co se ve Fordu povedlo je i filtrování nerovností, které je na velmi solidní úrovni ve srovnání s vozy: Vectra B, P206, Fabia 2, atp.

Spolehlivost mého kusu:
V podstatě bez zásadních problémů...
v 95tkm odešlo turbodmychadlo vinou hrudek v oleji, olej byl pravidelně měněný, nicméně se prostě někdě něco nepovedlo, olej zdegradoval po 14tkm, v motoru se udělaly hrudky a ucpaly sítko před turbem, takže nebylo vůbec mazané.
Nové turbo s prací 23tKč. - tuto závadu bych nepovažoval za závadu automobilu, spíš jako nešťastnou shodu okolností

při 105tkm přestal těsnit vstřik - oprava 3,5tKč
(v kabině smrděla nafta nasavana od motoru)

Zatéká od osvětlení RZ pátých dveří a praskají žárovky.


Kromě výše uvedených věcí jsou měněné u auta pouze běžné provozní věci, jako nápně, brzdy, pneumatiky.

Na nápravách ani v motoru nebylo nic opravováno. Výfuk stále původní. Karoserie nerezne.

Nemám, co víc bych dodal.

Kdybych si kupoval Forda Focuse druhé generace dnes, s největší pravděpodobností bych se poohlédl po dvoulitrovém benzínovém motoru. Jeho pružnost by měla být dostatečná a spotřeba a provozní náklady přiměřené. Na německých inzertních serverech se objevují. Většinou s touto motorizací souvisí i příjemná až luxusní výbava.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 16:16, RE: zkušenosti a názor Ford Focus 2 kombi 1,6TDCi 80kW
Josef Burket napsal:
Zdravím,
před třemi lety jsem si koupil ve Francii dvouletý FF2 Tourer 1,6TDCi 80kW s 80tkm, nyní je na vozu bezmála 140tkm. Tento motor je relativně spolehlivý a příměřeně pružný. Benzínová 1,6i 74kW je skutečně na takto těžký vůz líná a dá se s ní jezdit jenom v případě obsazení jednou osobou. Je ji zkrátka potřeba neustále drtit. Tuto jednotku bych považoval za základ. Jeden čas jsem měl půjčený C-MAX s motorem 2,0TDCi, který byl skutečně velmi příjemným společníkem a jel jak ďas s příjemnou...
zapomněl jsem dodat spotřebu:
dlouhodobá průměrná letní 5,6L/100km
dlouhodobá průměrná zimní 6,2L/100km

jezdím po Praze i na delší trasy

např. teď v zimě auto absolvovalo trasu do Itálie (4 dospělí, plný kufr po střechu, rakev a lyže na střeše) ... 1600km, též průměrná spotřeba 5,6L

motor se skutečně ohřívá rychle, ale také velmi rychle chladne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 17:30, kde se bude jezdit
Dle mého názoru je pro výběr motoru důležité (kromě ceny a ročního nájezdu) jakým způsobem bude vůz provozován. U jetého vozu vychází cena benzínové i vznětové verze podobně a spotřeba je také podobná. Spíše bych se tedy zamyslel, zda bude auto jezdit převážně město / okresky / rychlostní silnice a dálnice - tam se totiž projeví rozdíly nejvíce. Osobně jsem se svezl s FF 2 s motory 1,6 verze 74 a 85 Kw a TDCi 1,6 80 Kw. Slabší benzín je skutečně jen dostačující motorizací. Silnější "docela jede", spotřeba téměř stejná. U obou variant mě ale zklamalo velmi krátké zpřevodování - jak jsem zjistil, je to problém téměř věch současných motorizací 1,6 (asi daň za dynamiku kterou 1,6ky poskytují až ve vyšších otáčkách). Silnější 1,6 TDCi byla pro mé používání (častá jízda po dálnici) nejlepší volbou - má dlouhé zpřevodování a ve vyšších rychlostech se projevuje rozdíl ve spotřebě dost výrazně. Ale to je na zvážení tazatele, on musí vědět, jak bude své vozidlo provozovat a kde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 18:12, RE: FF II
Koloss napsal:
Ale pravda asi je, že bratr při té spotřebě Octavie nevodí. Ono je totiž lepší se od nich držet dál, protože jak začne někdo s Octavií závodit, většinou je to magor a hrozí to průserem.
Tvůj bratr je zřejmě pašák,ale osobně si myslím,že tohle do běžného provozu nepatří.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 19:22, RE: FF II
Fanda napsal:
Tvůj bratr je zřejmě pašák,ale osobně si myslím,že tohle do běžného provozu nepatří.
Nějak nechápu souvislost ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 21:17, RE: FF II
Koloss napsal:
Nějak nechápu souvislost ....
myslím si,že není zrovna rozumné si v běžném provozu si dokazovat komu to víc jede
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 04:51, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
nicco napsal:
Ten vas Focus musel byt po zaplavach, inak si neviem vysvetlit vsetky tie poruchy. Beriem iba vadne ostrekovace na kapote pred rokom 2007. To je tak jedina porucha FF2 pred 2007 a po tomto roku nema ziadne chronicke zavady. Ziarovky praskaju na Fabii1. Mozem potvrdit, ze 1.6i sa zahreje pri -15 po 3km na 90C. Pri 20C je zahriaty za nejakych 800m.
1.6 (66/8x kw)HDi/TDCi ma jednu chronicku vadu - sitko v olejovom cerpadle, ked sa zanesie karbonom, tak potom olej nemaze a odnesie si to vo vacsine pripadov turbo.
auto koupeno jako nove u FORD Rasino Brno, pokud prodavaj vytopeny auta tak to by bylo asi uz moc, nechapu souvislost se zarovkama na fabii 1, rikam ze na FF2 mi praskaji po par mesicich. K zahrati motoru - pokud studeny motor pri -15C tocite na 3000-4000 ot. tak verim ze se zahreje po 3km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 04:55, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
Koloss napsal:
Mě napadla prodaná utajená bouračka, to by taky mohlo vysvětlovat to špatně přilepené sklo. Jinak to dělají stroje, to by musel být divný problém, aby toto vzniklo. Zajímalo by mě, jak se to sklo projevovalo. Pomalé ohřívání mohl způsobit vadný termostat, což mohla taky zapříčinit ta havárka.
sklo se projevuje typicky... uvolni se guma nad nim a pri rychlosti nad cca 120kmh mlati dosti nechutne do strechy. Pokud neverite ze to je konstrukcni vada (robot spatne prilepil) prectete si par recenzi i zde na tipcars, v jedne se zminuje ze origo servis gumu prilepil po nekolika neuspesnych pokusech o opravu...komicke ze? Termostatu nic neni, vse bylo menemo s prvnim motorem a mezitim by to servis za tech X navstev odhalil. Opakuji vozidlo koupeno nove, pokud mate pocit ze salony prodavaji bouracky jako fungl vozy....hm
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 12:02, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
sorry za prvni prispevek jen pokus.

takze k veci: zima - aktualne.... v clanku se pise ze 1.6 se v zime rychle zahriva... nesmysl..prezdivam tomu model California, nez se to rozehreje a zacne fungovat topeni je to cela vecnost, jinak starty i po 4,5 roku s origo baterii docela OK i pri -15C (12/2010).

Motor docela slusne tahne, jak se dostane nad 3.000 tak to dokaze i slusne akcelerovat - tedy pokud jedu sam v prazdnym aute, spotreba mesto do 8.5L, delsi trasy mezimesto + dalnice kolem 7...
Proč jste si Focuse kupoval, když je to tak špatné auto? Že byste si před tím zjistil nějaké (dobré) reference..? Potom nerozumím proč jste nechal problém s netěsnícími ostřikovači až do 60 000km, to jste se nikdy nedíval pod kapotu? Ohledně žárovek, nesmíte kupovat ty nejlevnější. Mě vydržely taky málo, cca půl roku. Pak jsem koupil nějaké dražší a ty mám už skoro dva roky. Co se týká topení, myslím že se nijak moc neliší od jiných aut. Co se životnosti výfuku týká, hodně záleží jak a kde auto používáte, jízdy v zimě, studené starty a tak, já ho ještě dlouho měnit nebudu. Jinak abych Vám trochu oponoval, mám focuse 4,5 roku, najeto přes 100tiskm, a zatím ŽÁDNÁ závada. Jen jednou za rok do servisu na výměnu filtrů a oleje, kde nechám i s přezutím cca 3,5tis kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 14:19, RE:
nstar napsal:
je to mimo temu ale mozno ma fokus lepsie jazdne vlastnosti ale chyba mu jedna a tu Octavia rozhodne ma...Teda fokus 2 a okta 1...oktava komunikuje s vodicom a da sa citat na limite co je velmi dolezite, to fokus sice drzi stopu ale nemas sajnu dokedy, proste auto ide ale nevies kedy sa utrhne a len tazko sa to da spravit, to okta najlepsie dislova sa da vodit aj plynom teda v zakrute prudko ubrat plyn a uz sa hrne zadok bokom, v pozadovanom momente plny koberec a uz sa aj zrovna, kto pozna vie ...
No vidíte, a já mám přesně opačný názor. Okta 1 - proti FF2 tupé, gumové, nekomunikativní řízení a podvozek z dnešního pohledu již tragický. To jsem svého času řešil na soukromé OI sníženým a přitvrzeným sportovním podvozkem, ale ani pak žádná sláva.

Naopak FFII - přesné a kounikativní řízení, člověk přesně ví, po čem jede a co si může dovolit. a kam na milimetr přesně auto poslat. Podvozek o dvě třídy někde jinde, což umožňuje projet zatáčku proti OI tak o 20% rycheji.

To, že Okta jde na sněhu líp "rozhodit" je věc rozložení hmotnosti a velkých převisů, ale i v těchto hraničních situacích je FFII ovladatelnější a předvídavější a urvat ho není tak jednoduché jako u Okty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 17:00, RE:
tesna napsal:
No vidíte, a já mám přesně opačný názor. Okta 1 - proti FF2 tupé, gumové, nekomunikativní řízení a podvozek z dnešního pohledu již tragický. To jsem svého času řešil na soukromé OI sníženým a přitvrzeným sportovním podvozkem, ale ani pak žádná sláva.

Naopak FFII - přesné a kounikativní řízení, člověk přesně ví, po čem jede a co si může dovolit. a kam na milimetr přesně auto poslat. Podvozek o dvě třídy někde jinde, což umožňuje projet zatáčku proti OI tak o 20% rycheji.

To, že Okta jde na...
tak toto vobec nie je pravda, octa sa jednak da vynikajuco rozhodit aj na asfalte a podava kopec informacii, myslim, ze iba tuner odrasteny na andrgraundoch a rychlo zbesilo toto moze mysliet vazne, znizovat, pritvrdzovat, prestabilizatorovat a esp - ano to robi z antitalentu pocitoveho profika, hold ten kto vie soferovat vie co myslim...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 19:34, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
auto koupeno jako nove u FORD Rasino Brno, pokud prodavaj vytopeny auta tak to by bylo asi uz moc, nechapu souvislost se zarovkama na fabii 1, rikam ze na FF2 mi praskaji po par mesicich. K zahrati motoru - pokud studeny motor pri -15C tocite na 3000-4000 ot. tak verim ze se zahreje po 3km.
Do 4000 tocim iba na dialnici, inak by som nemal spotrebu 6.8. Fabia 1 je znama prebijanim ziaroviek H7, ale musim uznat, ze ma velmi ucinne svetla. Inak ja mam LED denne svetla a na noc mam Osram Night Braker. Zatial rok som nemenil a to maju o 50% mensiu ucinnost. Ani na Focus fore nikto nepopisuje nielenze tolko zavad na jednom aute, ale ani vase jednotlive zavady (okrem tych ostrekovacov), tak neviem. Musel to byt hodne nepodareny kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 19:42, RE:
tesna napsal:
No vidíte, a já mám přesně opačný názor. Okta 1 - proti FF2 tupé, gumové, nekomunikativní řízení a podvozek z dnešního pohledu již tragický. To jsem svého času řešil na soukromé OI sníženým a přitvrzeným sportovním podvozkem, ale ani pak žádná sláva.

Naopak FFII - přesné a kounikativní řízení, člověk přesně ví, po čem jede a co si může dovolit. a kam na milimetr přesně auto poslat. Podvozek o dvě třídy někde jinde, což umožňuje projet zatáčku proti OI tak o 20% rycheji.

To, že Okta jde na...
Nic si z toho nerobte. Octavia TDI je nadpozemske auto aj na Slovensku. Ma nulovu spotrebu, len v Hollywoode furt jazdia na tych Priusoch. A cim je starsia, tym je lepsia, asi zreje ako vino. Nechapem, ako moze niekto chvalit tak makku a krutiacu sa karoseriu s tuhou zadnou napravou
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 19:50, RE: zkušenosti a názor Ford Focus 2 kombi 1,6TDCi 80kW
Josef Burket napsal:
Zdravím,
před třemi lety jsem si koupil ve Francii dvouletý FF2 Tourer 1,6TDCi 80kW s 80tkm, nyní je na vozu bezmála 140tkm. Tento motor je relativně spolehlivý a příměřeně pružný. Benzínová 1,6i 74kW je skutečně na takto těžký vůz líná a dá se s ní jezdit jenom v případě obsazení jednou osobou. Je ji zkrátka potřeba neustále drtit. Tuto jednotku bych považoval za základ. Jeden čas jsem měl půjčený C-MAX s motorem 2,0TDCi, který byl skutečně velmi příjemným společníkem a jel jak ďas s příjemnou...
Tie hrudky v oleji by mohli pochadzat z regeneracii DPF/FAP filtra. Niekto radsej meni olej po 13tiskm, lebo regeneracia s eolysom velmi degraduje olej. Tiektori ludia si to sitko nechali odstranit. Kazdopadne by som skratil vymnu oleja.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.01.2011 23:02, RE:
nicco napsal:
Nic si z toho nerobte. Octavia TDI je nadpozemske auto aj na Slovensku. Ma nulovu spotrebu, len v Hollywoode furt jazdia na tych Priusoch. A cim je starsia, tym je lepsia, asi zreje ako vino. Nechapem, ako moze niekto chvalit tak makku a krutiacu sa karoseriu s tuhou zadnou napravou
podla tohoto tupeho prispevku je aj mustang bez strechy na hovno
nie octava nie je nadpozemske auto, je vyrobene v Cechach a je navrhnute a vyrobene vynikajuco az natolko, ze niektori maju problem s tym zit a natoz priznat to, no miesto rypania by mali suchat nohami
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.01.2011 00:43, RE:
nstar napsal:
tak toto vobec nie je pravda, octa sa jednak da vynikajuco rozhodit aj na asfalte a podava kopec informacii, myslim, ze iba tuner odrasteny na andrgraundoch a rychlo zbesilo toto moze mysliet vazne, znizovat, pritvrdzovat, prestabilizatorovat a esp - ano to robi z antitalentu pocitoveho profika, hold ten kto vie soferovat vie co myslim...
Vaše fundované a zábavné příspěvky nemá smysl komentovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.01.2011 15:42, RE:
nstar napsal:
podla tohoto tupeho prispevku je aj mustang bez strechy na hovno
nie octava nie je nadpozemske auto, je vyrobene v Cechach a je navrhnute a vyrobene vynikajuco az natolko, ze niektori maju problem s tym zit a natoz priznat to, no miesto rypania by mali suchat nohami
Mustang je "na hovno" pretoze ma tuhu zadnu napravu ;-|)
Octavia ma velky kufor, haldex a motor TDI. Inak nicim nevynika.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.01.2011 13:50, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
sorry za prvni prispevek jen pokus.

takze k veci: zima - aktualne.... v clanku se pise ze 1.6 se v zime rychle zahriva... nesmysl..prezdivam tomu model California, nez se to rozehreje a zacne fungovat topeni je to cela vecnost, jinak starty i po 4,5 roku s origo baterii docela OK i pri -15C (12/2010).

Motor docela slusne tahne, jak se dostane nad 3.000 tak to dokaze i slusne akcelerovat - tedy pokud jedu sam v prazdnym aute, spotreba mesto do 8.5L, delsi trasy mezimesto + dalnice kolem 7...
haha, vy máte soupis závad jak z americké komedie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.09.2012 23:44,
Fordovské diesely jsou citlivé na kvalitu paliva a jejich setrvačníky na zacházení. Takže pokud jsta slušný řidič, co se stará a najedete 25tis. ročně, berte diesel. Ale jinak berte v úvahu, že zatímco s diesely je ford na trhu takovým šedým závěsem, jeho benzínové jednotky jsou světovou špičkou a těch pár korun za více spotřebovaných PHM je jen nenápadná pojistka za příkladnou spolehlivost.
reagovat
julius
počet příspěvků2
datum registrace21.02.2013
Čtvrtek 21.02.2013 23:45, to uz aj ake hluposti pisu....
ano, benzin 1,6 74 kw je velmi dobra varianta a aj spotrebou.samozrejme zalezi od stylu jazdy,ak niekto preraduje pri 3500 otackach, ziadne auto nepojde na 5 litrov...
co sa tyka diesel. motor s objemom 1753,jeho zaklad nie je iba tddi,ale pochadza este zo Sierry 1,8 td a mal 55 kw. vo fieste bola hladka varianta bez turba.mal som taku Sierru,na svoj cas velmi slusne.inak bezna praktika, ked je nieco dobre treba to len vylepsit,nie stale vymyslat nove....inak motor 1,8 tddi 66 kwvvpo 2002(nova riadiaca jednotka cerpadala) patri medzi najkvaltnejsie diesle od fordu.staci sa pozriet po autobazatoroch,ake focusy sa hladaju. focus mk1 tdci mal problemi kvoli nafte, vstrekovanie pochadzalo od delphi. a medzicasom sa zmenili aj normy pre vyrobu a predaj nafty,oproti tomu,kedy to bolo vyvijane.o kvalite nafty v postkomunistickych krajinach pomlcim.aditiva hlavne na zvysenie mazivosti su nevyhnutne. od roku 2004 ford daval do tdci motorov v 2.0 tdci 1.8 tdci focus 2 vstrekovanie SIEMENS.preto je ako dieslova varianta 1,8 najlepsie.aj 1,6 je dobra,kedze nema DPF a obycajne turbo. na 80 kw turbe zvyknu ohoriet lopatky,ale vsetko sa da opravit. benzin nema dvojhmotu,takze s dieslom ak chcete vela najazdit ,bez opravy spojky,radsej jemnesie narabat. ak diesel tak 1,8 tdci,ak benzin 1,6 inak stara 1,8 benzin 300 tis.km nie je nic vynimocne,samozrejme ako zaklad kazdeho servisu auta je menit olej,najlepsie v 2/3 predpisaneho intervalu. momentlane prdukty od VW group nic moc a nie su take bezporuchove ako ich chvalia,maju dost zasadne problemy, octavia 2 predcasne opotrebenie dvojhmoty,turbo tiez vela nevydrzi motor PD nepotrebuje komtenar, od 4x4 ruky prec,velmi draha oprava.ziadanost fordov v autobazaroch je vyssia nez VW. a stare TDI od VW,maju zakaz vjazdu do vsetkych vacsich miest v nemecku.ak to pride aj k nam...co raz urcite,tak sa za emisnu dan nedoplatia majitelia.aj ked 66kw bolo to najlepsie co vymysleli ako diesel vo. VW
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.