0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus II s benzínem nebo dieselem?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.01.2011 10:44, rada
naše firmě prošlo rukama za 5 let 7 kusů Forda Focuse II. Motorizace 1,8 TDCI a 2.0 TDCI.
Obě mohu jednoznačně doporučit. Solidní spotřeba, spolehlivost a u 1.8 velmi dobré u 2.0 výborné jízdní výkony. Proto bych doporučil 2litr. Je to velmi dynamické auto a pardoxně trošku úspornější než 1.8. Máte-li rád dynamickou jízdu a v nenápadném autě pořádnho čertíka pak 2.0 TDCI. Strašení o těžkém předku je nesmysl, pocitově je to velmi agilní auto..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.01.2011 11:21, rada
Mam 1,8 benzin v C-maxu, ale prevodovka je asi stejna jako u 1,6 na 5ku se dá jet 50-180km/h. Při 130km/h točí cca 3700ot/min a spotřeba je kolem 10l. Mimo mesto se da jet stylem vajickare do 7l, ve meste stejnym stylem kolem 9,5l. S touto prevodovkou jsou dalnice katastrofa, ale jinak OK
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.01.2011 13:51, rada
S Focusem II.gen s motorem 1.6 jsem pár stovek kilometrů najezdil a mohu říct, že oproti 1.generaci kde klasická 1.6 patřila mezi rozumnou volbu to u II moc neplatí. Asi vyšší hmotnost a novější emisní limity tomuto motoru ubraly na ochotě a rozhodně nepřidali na příznivé spotřebě. C-max který má vyšší stavbu bude na dálnici klidně za 9 jezdit , ale na vině je hlavně odpor vzduchu. Rozhodně bych varoval před TDCi které jsou s FAPem. Pro uživatele jenž jezdí tak málo to odpovídá spíše kratším trasám což není úplně to pravé pro účinnou regeneraci nehledě k tomu, že většina TDCi ojetin jsou bývalé referentské vozy. O spolehlivosti (či nespolehlivosti) 1.6 TDCi jsou plná Ford/Volvo fóra - kouzelné sítko v mazacím kanálu k turbu o kterém spousta servisáků nemá ani potuchy a tak Vám furt dokola jen mění zadřená turba ap.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.01.2011 15:53, rada
FAP bych vůbec neřešil jak zakuká tak půjde ven celá sranda stojí cca 4000,- a je po problému navždy. Taky o tom sítku se už ví dlouho a umí to vyndat v podstatě každý servis. Hlavní je u 1,6 tdci lít tam olej co tam patří a nenatahovat výměny + to co ušech ostatních turbo dieselů s common railem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 05:27, FF2 zkusenosti 1.6 74kw
xxxxxxx
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 05:53, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
xxxxxxx
sorry za prvni prispevek jen pokus.

takze k veci: zima - aktualne.... v clanku se pise ze 1.6 se v zime rychle zahriva... nesmysl..prezdivam tomu model California, nez se to rozehreje a zacne fungovat topeni je to cela vecnost, jinak starty i po 4,5 roku s origo baterii docela OK i pri -15C (12/2010).

Motor docela slusne tahne, jak se dostane nad 3.000 tak to dokaze i slusne akcelerovat - tedy pokud jedu sam v prazdnym aute, spotreba mesto do 8.5L, delsi trasy mezimesto + dalnice kolem 7-7.4L, o zvuku motoru u takoveto kubatury mi prijde komicke se vubec zminovat.

Spolehlivost motoru v mem pripade TRAGICKA: po 12.000km od koupi fungl vozu vymena celeho motoru - spatne chladici kanaly uz z vyroby takze se to prehrivalo.

2. motor vpohode az do cca 60.000km a pak utopeny svicky v chladici kapaline coz je zpusobeno tim ze benzinovy motory motory 1.4 a 1.6 nemaji plastovy kryt a bohuzel do roku vyroby 2006 nebyli inzenyri ve fordu schopni vyrobit neprosakujici ostrikovace na kapote - vysvetleni: kolem trysek ostrikovacu na kapote pri desti nebo myti prosakuje brutalnim zpusobem voda a jak na svini primo pod temito netesnymi ostrikovaci jsou svicky.... voda natece do prostoru kolem svicek nasledne prohniji mrazove zatky na hlave motoru vyrobene z plechu, nasledkem cehoz zacne z chladicich kanalu stoupat "fridex" ke svickam a ty se utopi, k tomu zkratuji startovaci kabely.... bud to vubec nenastaruje nebo ano ale pak to pri akcelaraci skuba.
Oprava v servise vysla na 12.000,- Kc (hlava musela pryc-vycistit a nove mraz. zatky, rozvodak se menil, startovaci kably, mechanicka prace..)

v souvislosti s timto zazitkem je jiz jen drobnost ze v prvnim roce odesel alternator, muselo se VYREZAT a znovu prelepit spatne nalepene celni sklo jiz z vyroby a to ze orezly vyfukovy potrubi vypada po 4 letech jak ze skody 120 z roku 1985.

Abych tedy dlouze nekecal je zde RESUME: zasadne NEKUPOVAT Ford Focus II generace at uz novy nebo ojety a kdyz uz Vas neco k tomuto zoufalemu cinu donuti tak NE s benzinem 1.4 nebo 1.6 a pokud mozno od roku 2007 kdy jiz byly nahrazeny konstrukcne spatne ostrikovace celniho skla novymi s tesnenim ktere opravdu tesni. Jizdni vlastnosti jsou slusne, rizeni a razeni je urcite nadprumer a origo brzdy mi vydrzely az do teto chvile (70.000km) jen svymenou prednich desek, ovsem toto zdaleka nevyvazi potencialni problemy s krapem jmenem FF2.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 06:21, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
sorry za prvni prispevek jen pokus.

takze k veci: zima - aktualne.... v clanku se pise ze 1.6 se v zime rychle zahriva... nesmysl..prezdivam tomu model California, nez se to rozehreje a zacne fungovat topeni je to cela vecnost, jinak starty i po 4,5 roku s origo baterii docela OK i pri -15C (12/2010).

Motor docela slusne tahne, jak se dostane nad 3.000 tak to dokaze i slusne akcelerovat - tedy pokud jedu sam v prazdnym aute, spotreba mesto do 8.5L, delsi trasy mezimesto + dalnice kolem 7...
Jeste jsem mezi "drobnosti" zapomel pridat poruchu klimatizace po 3 letech vlivem netesnosti hadice vyrobene z hliniku a gumy, prasknuti dalsi hadice vedouci servokapalinu posilovace rizeni, praskajici predni zarovky H7 (cca kazde 3 mesice, asi vlivem prepeti v el. soustave), upadeny a nasledne ztraceny snimac otacek na spojkovem pedalu-pravdepodobne vinou origo servisu, po cca 2 letech prestal fungovat klakson-vyreseno svepomoci demontazi a ocistenim kontaktu...hmm a jeste si urcite nevzpomenu na vse :) proste tohle auto je radost sama.
Jen pro doplneni muj predchozi vuz genialni Skoda Felicia 1.3MPi combi - za 3roky jen prkotiny, proste to jezdilo a nic to nechtelo a kdyz uz tak se poresilo v ramci stokorun. HOWGH
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 08:17, FF II
Co se týče autorem doporučené motorizace 1,6 74 Kw, tak z vlastní zkušenosti vím že jezdí za 7-7,5l. Ovšem do rodiny přibyl i nový focus se silnější verzí 85Kw a musím říci, že po svezení tímto autem bych už slabší verzi nekoupil!!
A uváděná vyšší spotřeba se taky nekonala, naopak! I zatím syrový motor s nájezdem cca 7tis. km má lepší spotřebu než slabší verze, bratr s ní jezdí za 6,7l, a to si rád pojezdí a povodí kdejaké Tdičko v octavii :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 10:04, RE: FF II
vlatu napsal:
Co se týče autorem doporučené motorizace 1,6 74 Kw, tak z vlastní zkušenosti vím že jezdí za 7-7,5l. Ovšem do rodiny přibyl i nový focus se silnější verzí 85Kw a musím říci, že po svezení tímto autem bych už slabší verzi nekoupil!!
A uváděná vyšší spotřeba se taky nekonala, naopak! I zatím syrový motor s nájezdem cca 7tis. km má lepší spotřebu než slabší verze, bratr s ní jezdí za 6,7l, a to si rád pojezdí a povodí kdejaké Tdičko v octavii :o)
Ale možná tak Octávky v 1. generaci Těžko bude soupeřem pro 2.0TDi 103kw
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 10:17, RE: FF II
zigi napsal:
Ale možná tak Octávky v 1. generaci Těžko bude soupeřem pro 2.0TDi 103kw
jako jestli je ve stříbrný metle na hlínách s nedej bože s křídlem, tak na tu nemá ani FF RS
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 10:46, RE: FF II
vlatu napsal:
Co se týče autorem doporučené motorizace 1,6 74 Kw, tak z vlastní zkušenosti vím že jezdí za 7-7,5l. Ovšem do rodiny přibyl i nový focus se silnější verzí 85Kw a musím říci, že po svezení tímto autem bych už slabší verzi nekoupil!!
A uváděná vyšší spotřeba se taky nekonala, naopak! I zatím syrový motor s nájezdem cca 7tis. km má lepší spotřebu než slabší verze, bratr s ní jezdí za 6,7l, a to si rád pojezdí a povodí kdejaké Tdičko v octavii :o)
tomuhle příspěvku se dá opravdu hodně věřit, jezdí za 6,7 na sto a přitom povodí silnější motory :) zřejmě motor ze Startreku...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 12:07, RE: FF II
zigi napsal:
Ale možná tak Octávky v 1. generaci Těžko bude soupeřem pro 2.0TDi 103kw
No tak porovnávat 103Kw Octavii a 85Kw může jen zarytý fanda boleslavi co to má jako služební tereňák. Ale kdo jel ve fokusu trochu sportovněji a porovná s Octavií, tak ví o čem mluvím, focus drží stopu a Octavia to sleduje z povzdálí.. bye, bye
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 12:09, RE: FF II
kritik napsal:
tomuhle příspěvku se dá opravdu hodně věřit, jezdí za 6,7 na sto a přitom povodí silnější motory :) zřejmě motor ze Startreku...
Kde si četl v tom příspěvku něco o silnějších motorech? Vem si brýle :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 13:26, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
Jeste jsem mezi "drobnosti" zapomel pridat poruchu klimatizace po 3 letech vlivem netesnosti hadice vyrobene z hliniku a gumy, prasknuti dalsi hadice vedouci servokapalinu posilovace rizeni, praskajici predni zarovky H7 (cca kazde 3 mesice, asi vlivem prepeti v el. soustave), upadeny a nasledne ztraceny snimac otacek na spojkovem pedalu-pravdepodobne vinou origo servisu, po cca 2 letech prestal fungovat klakson-vyreseno svepomoci demontazi a ocistenim kontaktu...hmm a jeste si urcite nevzpomenu ...
Takže jako další vozidlo doporučuji koupit Dacii Logan nejlépe ve verzi social edition, tam se taky nebude mít co podělat. To je jen reakce na chválu Felicie.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 13:33, RE: FF II
vlatu napsal:
Kde si četl v tom příspěvku něco o silnějších motorech? Vem si brýle :)
Ale pravda asi je, že bratr při té spotřebě Octavie nevodí. Ono je totiž lepší se od nich držet dál, protože jak začne někdo s Octavií závodit, většinou je to magor a hrozí to průserem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 13:44,
je to mimo temu ale mozno ma fokus lepsie jazdne vlastnosti ale chyba mu jedna a tu Octavia rozhodne ma...Teda fokus 2 a okta 1...oktava komunikuje s vodicom a da sa citat na limite co je velmi dolezite, to fokus sice drzi stopu ale nemas sajnu dokedy, proste auto ide ale nevies kedy sa utrhne a len tazko sa to da spravit, to okta najlepsie dislova sa da vodit aj plynom teda v zakrute prudko ubrat plyn a uz sa hrne zadok bokom, v pozadovanom momente plny koberec a uz sa aj zrovna, kto pozna vie o com pisem, samozrejme, ze neviem preco sa o tom bavime...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 13:54, RE: FF II
vlatu napsal:
No tak porovnávat 103Kw Octavii a 85Kw může jen zarytý fanda boleslavi co to má jako služební tereňák. Ale kdo jel ve fokusu trochu sportovněji a porovná s Octavií, tak ví o čem mluvím, focus drží stopu a Octavia to sleduje z povzdálí.. bye, bye
K těm spotřebám, spíš důvěřuju www.spritmonitor.de. Mě se taky občas podaří mít u benzíňáku spotřebu 4,2 když jedu zrovna od pumpy s vynulovaným PP.<br>
<br>
Ten FF 74 kW má na spritmonitoru cca 7,5 L/100. A 85 kW cca 8. Ale fakt je, že u svých aut se dostávám o cca 0,3-0,6L níž než je průměr spritmonitoru. Ale o 1.3L, to vypadá spíš na eccorallye, nebo 1 jízdu mimo město a dálnici.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 15:35, RE: FF II
Petr S napsal:
K těm spotřebám, spíš důvěřuju www.spritmonitor.de. Mě se taky občas podaří mít u benzíňáku spotřebu 4,2 když jedu zrovna od pumpy s vynulovaným PP.<br>
<br>
Ten FF 74 kW má na spritmonitoru cca 7,5 L/100. A 85 kW cca 8. Ale fakt je, že u svých aut se dostávám o cca 0,3-0,6L níž než je průměr spritmonitoru. Ale o 1.3L, to vypadá spíš na eccorallye, nebo 1 jízdu mimo město a dálnici.
Ja mam spotrebu za cely predosly rok 6.87L/100, ale nejazdim dynamicky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 15:41, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
carlosX napsal:
Jeste jsem mezi "drobnosti" zapomel pridat poruchu klimatizace po 3 letech vlivem netesnosti hadice vyrobene z hliniku a gumy, prasknuti dalsi hadice vedouci servokapalinu posilovace rizeni, praskajici predni zarovky H7 (cca kazde 3 mesice, asi vlivem prepeti v el. soustave), upadeny a nasledne ztraceny snimac otacek na spojkovem pedalu-pravdepodobne vinou origo servisu, po cca 2 letech prestal fungovat klakson-vyreseno svepomoci demontazi a ocistenim kontaktu...hmm a jeste si urcite nevzpomenu ...
Ten vas Focus musel byt po zaplavach, inak si neviem vysvetlit vsetky tie poruchy. Beriem iba vadne ostrekovace na kapote pred rokom 2007. To je tak jedina porucha FF2 pred 2007 a po tomto roku nema ziadne chronicke zavady. Ziarovky praskaju na Fabii1. Mozem potvrdit, ze 1.6i sa zahreje pri -15 po 3km na 90C. Pri 20C je zahriaty za nejakych 800m.
1.6 (66/8x kw)HDi/TDCi ma jednu chronicku vadu - sitko v olejovom cerpadle, ked sa zanesie karbonom, tak potom olej nemaze a odnesie si to vo vacsine pripadov turbo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.01.2011 16:09, RE: FF2 zkusenosti 1.6 74kw
nicco napsal:
Ten vas Focus musel byt po zaplavach, inak si neviem vysvetlit vsetky tie poruchy. Beriem iba vadne ostrekovace na kapote pred rokom 2007. To je tak jedina porucha FF2 pred 2007 a po tomto roku nema ziadne chronicke zavady. Ziarovky praskaju na Fabii1. Mozem potvrdit, ze 1.6i sa zahreje pri -15 po 3km na 90C. Pri 20C je zahriaty za nejakych 800m.
1.6 (66/8x kw)HDi/TDCi ma jednu chronicku vadu - sitko v olejovom cerpadle, ked sa zanesie karbonom, tak potom olej nemaze a odnesie si to vo vacsine pripadov turbo.
Mě napadla prodaná utajená bouračka, to by taky mohlo vysvětlovat to špatně přilepené sklo. Jinak to dělají stroje, to by musel být divný problém, aby toto vzniklo. Zajímalo by mě, jak se to sklo projevovalo. Pomalé ohřívání mohl způsobit vadný termostat, což mohla taky zapříčinit ta havárka.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.