0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus C-Max a spotřeba oleje

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, oleje, aditiva, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.07.2010 09:58, RE: normální možná u fordu
Rider.23 napsal:
Myslím si, že to je normální u více aut, než jen u Fordu, mimochodem sám uvádíte, že vaše octavia II 1.9TDi bere 2l na výměnu (což mohu jen potvrdit, že to může být i daleko horší, dle stylu jízdy...). Taky mohu napsat, že jsem najezdil 40 tisíc takřka výhradně dálničních kilometrů s Fiatem Stilo 1.9JTD a nikdy sem tam nedolil ani deci oleje, protože prostě nikdy neubyl o více než 1mm na rysce (a to mělo auto při prodeji již 240t km! a jezdil sem na interval 20t km)... Ono záleží prostě jednak n...
Opět souhlasím.
Apropos se svou spotřebou oleje jsem byl na STK a emise naprosto bezproblémové.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.07.2010 12:37, RE: normální možná u fordu
David V napsal:
Opět souhlasím.
Apropos se svou spotřebou oleje jsem byl na STK a emise naprosto bezproblémové.
Děkuji za souhlasné vyjádření. Jen se tak zeptám, vy máte Ford Mondeo ST? Jestli ano, tak zrovna u tohoto motoru musíte o spotřebě oleje vědět své, páč tam se to musí hodně pečlivě kontrlovat, aby nedošlo k destrukci motoru, jistě víte o čem mluvím .....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.07.2010 13:34, RE: normální možná u fordu
Rider.23 napsal:
Děkuji za souhlasné vyjádření. Jen se tak zeptám, vy máte Ford Mondeo ST? Jestli ano, tak zrovna u tohoto motoru musíte o spotřebě oleje vědět své, páč tam se to musí hodně pečlivě kontrlovat, aby nedošlo k destrukci motoru, jistě víte o čem mluvím .....
ST-čko nemám. Mám 2,5 V6 od Fordu. ST-čko má motor od Jagu. Podle všech možných i nemožných informací, co jsem dohledal, tak ST-čko bohužel trpí na zadírání ojničních čepů při nekontrolování hladiny oleje (při úbytku) vlivem malé olejové náplně (5,2 ltr) a ne úplně šťastném řešení olejové vany (prý, když ještě není olej na minimu, dojde v ostře projeté zatáčce k odplavení sacího koše a pár otáček na sucho je "smrtelných")
2,5 V6 se taky při nízké hladině oleje na ojnicích zadře, ale jednak má větší množství oleje (5,5 ltr) a jednak jsem nenašel, že by se tak stalo i s olejem mezi ryskami a těch případů je podle mých hledání řádově méně.
Každý motor, který bere olej je k zadření prostě náchylnější a je jen na obsluze, jestli se zadře nebo ne. Já si hlídám stav asi tak od 1/3 rozsahu po horní rysku na měrce, liju jen výrobcem předepsaný olej. Znamená to dolít 1x za 2-3 měsíce 1/4 litru oleje, přičemž 1 x za měsíc kouknu na měrku pro kontrolu. Trochu to otravuje, ale toleruju to, přecejen je tam těch třecích ploch hodně.
Jinak proti tomuto motoru nemohu říct křivé slovo. Provozovat se dá od 1000 rpm, citelně začne táhnout od 1500 a při 3500 zvovu ožívá - pokud někdo nutně potřebje výkon. Ženě říkám, že ten motor nemusí přes 3000 rpm při běžné jízdě. A za rok a 13 tkm jsem se ustálil na kombi spotřebě 9,2 (i s tím, že ovšem žena umí k 11-ti, nevím, jak to dělá).
Pokud ho nedrtím, tak jej neslyším, ale pokud mu dám "nažrat", tak se hezky ozve.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.07.2010 16:55, RE: normální možná u fordu
David V napsal:
ST-čko nemám. Mám 2,5 V6 od Fordu. ST-čko má motor od Jagu. Podle všech možných i nemožných informací, co jsem dohledal, tak ST-čko bohužel trpí na zadírání ojničních čepů při nekontrolování hladiny oleje (při úbytku) vlivem malé olejové náplně (5,2 ltr) a ne úplně šťastném řešení olejové vany (prý, když ještě není olej na minimu, dojde v ostře projeté zatáčce k odplavení sacího koše a pár otáček na sucho je "smrtelných")
2,5 V6 se taky při nízké hladině oleje na ojnicích zadře, ale jednak má vě...
No, tak to byla druhá možnost krom toho STčka... U toho ST je to fakt extrém a je to přesně jak píšete, kvůli nevhodně navržené olejové vaně stačí rychleji projetá zatáčka, současně s mírným poklesem olejové hladiny a může to být hned jak píšete... Nejhorší je, že kolikrát se to jen přidře, majitel to rychle prodá a závada se pak projeví až novému majiteli, třeba po 20t km, to je bohužel riziko pro ty, kdo chtějí koupit auto s tímto motorem... Jinak ty 2.5V6 Ford sou dobrý, akorát teď si nevzpomínám, jestli nemají taky problémy s tou kladkou v sacím potrubí- bylo to myslím u dvoulitrů, že ta klapka je uložena v plastovém pouzdře a to se časem vydře na tolik, že klapka prostě uletí a značně poškodí motor... Sám sem měl Mondeo MKII s motorem 2.0i 103 kW a ten motor paráda, lineární průběh od nízkých otáček, slušný zátah a dobrá spotřeba 8-9l/100km při svižnější jízdě... Taky sem uvažoval o tom 2.5 V6 ale nakonec spíš kvůli aktuální nabídce sem sáhl po tom dvoulitru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.07.2010 22:02, RE: normální možná u fordu
Rider.23 napsal:
No, tak to byla druhá možnost krom toho STčka... U toho ST je to fakt extrém a je to přesně jak píšete, kvůli nevhodně navržené olejové vaně stačí rychleji projetá zatáčka, současně s mírným poklesem olejové hladiny a může to být hned jak píšete... Nejhorší je, že kolikrát se to jen přidře, majitel to rychle prodá a závada se pak projeví až novému majiteli, třeba po 20t km, to je bohužel riziko pro ty, kdo chtějí koupit auto s tímto motorem... Jinak ty 2.5V6 Ford sou dobrý, akorát teď si nevzpom...
Duratec VE tyto klapky naštěstí nemá. Má variabilní délku sání a IMRC modul, který je přepíná. Jeho závada ovšem nepoškodí motor.
On v podstatě neexistuje žádný motor, kterému se nedá ublížit... Je to jen o míře starostí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 31.07.2010 11:08, RE: normální možná u fordu
David V napsal:
Duratec VE tyto klapky naštěstí nemá. Má variabilní délku sání a IMRC modul, který je přepíná. Jeho závada ovšem nepoškodí motor.
On v podstatě neexistuje žádný motor, kterému se nedá ublížit... Je to jen o míře starostí.
Mám STčko a spotřeba je tak 1l na 3000km, nemyslim si že by to bylo nějak tragický, vzhledem k velikosti a výkonu motoru a tomu že litr originál Ford oleje kupuju za 160 kč. K tomu zadírání, taky sem měl ze začátku strach, ale opravdu stačí nebýt uplný ignorant a občas zkontrolovat hladinu oleje, aby se držela mezi ryskami, pak by mělo být vše ok.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 11:18, RE: ta spotřeba není žádná hrůza
koos napsal:
Jojo. Spotřeba oleje, tím jsou motory Duratec, či spíše Mazda MZR známé. Mimochodem, dle zkušeností lidí z Mazdy je spoteřba oleje u 1.8 ještě nejmenší. Hůře je an tom 2.0 a nejhůře 2.3. Je to zajímavé, ale nedávno jsem měl na test MX-5 20th Anniversary, která má v základu stejnou 1,8, jakou má autor příspěvku, samozřejmě, je upravena pro podélné uložení, ale jde o motor stejné řady. No a MX-5 měla najeto cca 5000 km a výfuky černé, jak uhel. Opravdu zajímavé. Nebíhodou je, že starší Mzdy a Ford...
Je pravda, že by se olejový "policajt" mohl do aut začít dávat standardně. Třeba lidé kolem mě autům nerozumí, a že by se z nich někdo podíval občas do motorového prostoru, to nehrozí. Připadám si trochu jako exot, ale z jistého úhlu pohledu jim závidím tu bezstarostnost. Ale přidřený motor, to, považuju za nejtěžší závadu na stejné úrovni se zasukovanou převodovkou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.08.2010 14:46, kdo jede ten maže
Asi mix 3 faktorů: (v jakém poměru jsou vzájemně zastoupeny těžko říct) ..... 1) Má to nalítané o něco víc. 2) Rychlá dálnice = aha takže tomu dáváte čočku. A kdo JEDE ten maže 3) Je to Ford. ..... osobně bych překroužkoval a přešel na 10w40, dál neřešit. ...Jinak subjektivně spotřeba je to šílená to neznám ani u V12 PS: nevíte někdo kolik žerou Alfy? měly by mít na motoru větší vůle z důvodu snadného vytáčení, tak by mne to zajímalo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.08.2010 22:02, Re.spotřeba oleje.
Dělám ve značkovém servise FORD.Znám stejný případ.Vozidlo zakoupeno nové v CZ,servisováno atd.Bohužel používánívozidla zákazníkem dospělo k tomu,že se z auta v cca 80,000km stal průtokový ohřívač oleje.Vytáčení motoru za studena,časté jízdy s přeloženým autem(pán si prostě neuvědomil,že na svou činnost by potřeboval nějakou dodávku) a častá jízda s vlekem,tj.příčina toho zla.Po rozložení motoru zjištěny zapečené pístní kroužky a u pána nastalo velké divení.Takže závěr je,že auto nemusí mít stočené kilometry,ale v tom slavným D někdo vědel anebo minimálně tušil,proč se auta zbavit.Zatím ahoj autaři.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.08.2010 08:51, RE: Fordi
Reno napsal:
no do dieselů se standardně nedolévá, olej nežerou...
ale žerou, jako každý motor. Akorát se do oleje dostává nafta, takže se zdá, že oleje je dost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.08.2010 08:54, RE: olej
Reno napsal:
1,5 litru na deset tisíc? to je moc?
tolik nežerou ani turbobenzinové motory od normálních výrobců.
reagovat
pepe23
počet příspěvků20
datum registrace11.01.2015
Neděle 11.01.2015 18:01, Spotřeba oleje
Dobrý den,
mám ford focus c-max 1.8 90 Kw benzín r.v. 2005.Auto jsem koupil z bazaru původ Francie. Nechal jsem při 87 500 km vyměnit olej a při 91 220 km jsem musel dolít cca 3l. Styl jízdy je klidný, nic prudkého. Děkuji za odpovědi
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 12.01.2015 10:04, RE: Spotřeba oleje
pepe23 napsal:
Dobrý den,mám ford focus c-max 1.8 90 Kw benzín r.v. 2005.Auto jsem koupil z bazaru původ Francie. Nechal jsem při 87 500 km vyměnit olej a při 91 220 km jsem musel dolít cca 3l. Styl jízdy je klidný, nic prudkého. Děkuji za odpovědi


To se mi nezdá, kdyby byl v motoru litr oleje, tak je dávno zadřený. Nechtěl jste napsat, že jste musel nalít 3 deci oleje? To by pak dělalo cca 3/4 ltr na 10 tkm, což není tak zlé.
Pokud by to bylo tak, že jste musel hned začít dolévat a při těchto km to bylo 3 litry úhrnem, tak to je jiná. Prosím o přesnější popis.
reagovat
pepe23
počet příspěvků20
datum registrace11.01.2015
Pondělí 12.01.2015 19:18, Re: Spotřeba oleje
Ne je to tak jak jsem napsal. Když jsme to počítali tak to tak bylo. Ptal jsem se dnes v prodejně ford a tam mi řekli že u focus c-max s motorem 1.8 90 Kw rv 2005 benzin výrobce udává 0,7 litru oleje na 1 000 km.
Sám sem z toho překvapen. Olej sem měnil v srpnu. Jinak motor tahne velmi dobře ... jako nový. Z výfuku nejde černý dým, nic. Starty probíhají taky dobře. Olej jsem měnily v servisu Ford. Začlo mě problikávat mazaní a po odstavení na rovině jsem druhý den kontroloval stav oleje a měrka byla suchá.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Středa 14.01.2015 09:04, Spotreba oleja
Moja C5 ma najazdene 220t km(rok 2005) a zial kupil som ho s cvakajucim motorom. Myslel som, ze to budu len hydrostely, ale skaredo som sa mylil. Nie su to hydrostely, vychadza to zvnutra druheho valca. Tlaky su tam okolo 8 na kazdom valci. Auto dodrziavalo podla servisky 30t interval vymeny oleja a behalo po meste, a pri 120t km sa podla vsetkeho roztrhli rozvody. To uz do servisky nedavali, vsak naco :)
Ked som to zistil, tak mi bolo hned jasne, ze motor bude chciet minimalne prekruzkovat, skor ale generalku. Bol tam olej 5W-40 a zralo to tak 1l na 2t km. V papieroch ale bolo, ze mozem dat aj 10W-40. Tak som to spravil. Podla ocakavania, spotreba klesla na asi 3l na 15tkm.Lenze pri dialnicnom tempe olej mizol ako predtym. Vole teda boli dost velke, preto som pred dovolenkou chcel dat 10W-50. Nasiel som ale narychlo len 5W-50. Tento olej po dialnici pri zohriatom motore za 2t km na 4t otackach zmizol asi 0.5l. To bolo super. Lenze po meste so studenym motorom mizol ako 5W-40. Takze ked som sa vratil z dovolenky, znova som len dolieval. Dalsi pokus bude 10W-50 od total, a myslim ze tak to bude vyborne. Takto pojazdim, kym motor nepovie zbohom. Potom ho necham opravit, pretoze na tom aute sa nic nekazi, a nebyt toho interieru, je to parada. Vlastne teraz motoricky auto pekne drzi otacky, ide taktiez dobre, spotreba benzinu 7.6l priemer 50% mesto/50% medzimesto (pricinu vidim najme v nizsich treniach v motore vinou vacsej vole v motore), pokles vykonu som nezaznamenal (neviem aky je originalny). Ja ale mimo mesto pri predbiehani rad motor potocim az k 7t otackam. A zabudol som, neviem ako emisie, ale zvysena spotreba oleja=odrovnany katalyzator, s tym som sa uz naucil zit.
PS: Ak aj chcete kupit auto s cvakajucim motorom, je dobre sadnut si do neho a pri nastartovanom motore na volnobehu pozorovat, ci sa auto obcas nezatrasie. Ak ano, vyskocit z auta a utekat co najrychlejsie prec.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 14.01.2015 11:14, RE: Spotreba oleja
Citroenak napsal:
Moja C5 ma najazdene 220t km(rok 2005) a zial kupil som ho s cvakajucim motorom. Myslel som, ze to budu len hydrostely, ale skaredo som sa mylil. Nie su to hydrostely, vychadza to zvnutra druheho valca. Tlaky su tam okolo 8 na kazdom valci. Auto dodrziavalo podla servisky 30t interval vymeny oleja a behalo po meste, a pri 120t km sa podla vsetkeho roztrhli rozvody. To uz do servisky nedavali, vsak naco :)Ked som to zistil, tak mi bolo hned jasne, ze motor bude chciet minimalne prekruzkovat, skor ale generalku. Bol tam olej 5W-40 a zralo to tak 1l na 2t km. V papieroch ale bolo, ze mozem dat aj 10W-40. Tak som to spravil. Podla ocakavania, spotreba klesla na asi 3l na 15tkm.Lenze pri dialnicnom tempe olej mizol ako predtym. Vole teda boli dost velke, preto som pred dovolenkou chcel dat 10W-50. Nasiel som ale narychlo len 5W-50. Tento olej po dialnici pri zohriatom motore za 2t km na 4t otackach zmizol asi 0.5l. To bolo super. Lenze po meste so studenym motorom mizol ako 5W-40. Takze ked som sa vratil z dovolenky, znova som len dolieval. Dalsi pokus bude 10W-50 od total, a myslim ze tak to bude vyborne. Takto pojazdim, kym motor nepovie zbohom. Potom ho necham opravit, pretoze na tom aute sa nic nekazi, a nebyt toho interieru, je to parada. Vlastne teraz motoricky auto pekne drzi otacky, ide taktiez dobre, spotreba benzinu 7.6l priemer 50% mesto/50% medzimesto (pricinu vidim najme v nizsich treniach v motore vinou vacsej vole v motore), pokles vykonu som nezaznamenal (neviem aky je originalny). Ja ale mimo mesto pri predbiehani rad motor potocim az k 7t otackam. A zabudol som, neviem ako emisie, ale zvysena spotreba oleja=odrovnany katalyzator, s tym som sa uz naucil zit.PS: Ak aj chcete kupit auto s cvakajucim motorom, je dobre sadnut si do neho a pri nastartovanom motore na volnobehu pozorovat, ci sa auto obcas nezatrasie. Ak ano, vyskocit z auta a utekat co najrychlejsie prec.


Tady to lití hustých olejů je výborná věc. Nějakej ...... To udělal když jsem kupoval auto, olej po výměně, měl jsem i fakturu, olej krásně světlej, tak jsem na něm najel asi 10-15tis km a až jsem ho vyměnil a dal olej co tam patří (5w-30), tka motor žral 1-1,2l na 1000km (docela jsem ho honil a jezdil dost s vlekem). chvíli jsem s tím ještě jezdil a potom jsem koupil cellé auto na nd s dobrým motorem a ted spotřeba 1l na 12.000km. Jinak ikdyž motor žral olej, tak katu nic není. A doporučuju nelít tam co tam nepatří, ten motor se pak přidírá, protože hustý olej ho neumaže. obvzlášt v zimě.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 14.01.2015 14:29, RE: Spotreba oleja
BMW528i napsal:
Citroenak napsal:
Moja C5 ma najazdene 220t km(rok 2005) a zial kupil som ho s cvakajucim motorom. Myslel som, ze to budu len hydrostely, ale skaredo som sa mylil. Nie su to hydrostely, vychadza to zvnutra druheho valca. Tlaky su tam okolo 8 na kazdom valci. Auto dodrziavalo podla servisky 30t interval vymeny oleja a behalo po meste, a pri 120t km sa podla vsetkeho roztrhli rozvody. To uz do servisky nedavali, vsak naco :)Ked som to zistil, tak mi bolo hned jasne, ze motor bude chciet minimalne prekruzkovat, skor ale generalku. Bol tam olej 5W-40 a zralo to tak 1l na 2t km. V papieroch ale bolo, ze mozem dat aj 10W-40. Tak som to spravil. Podla ocakavania, spotreba klesla na asi 3l na 15tkm.Lenze pri dialnicnom tempe olej mizol ako predtym. Vole teda boli dost velke, preto som pred dovolenkou chcel dat 10W-50. Nasiel som ale narychlo len 5W-50. Tento olej po dialnici pri zohriatom motore za 2t km na 4t otackach zmizol asi 0.5l. To bolo super. Lenze po meste so studenym motorom mizol ako 5W-40. Takze ked som sa vratil z dovolenky, znova som len dolieval. Dalsi pokus bude 10W-50 od total, a myslim ze tak to bude vyborne. Takto pojazdim, kym motor nepovie zbohom. Potom ho necham opravit, pretoze na tom aute sa nic nekazi, a nebyt toho interieru, je to parada. Vlastne teraz motoricky auto pekne drzi otacky, ide taktiez dobre, spotreba benzinu 7.6l priemer 50% mesto/50% medzimesto (pricinu vidim najme v nizsich treniach v motore vinou vacsej vole v motore), pokles vykonu som nezaznamenal (neviem aky je originalny). Ja ale mimo mesto pri predbiehani rad motor potocim az k 7t otackam. A zabudol som, neviem ako emisie, ale zvysena spotreba oleja=odrovnany katalyzator, s tym som sa uz naucil zit.PS: Ak aj chcete kupit auto s cvakajucim motorom, je dobre sadnut si do neho a pri nastartovanom motore na volnobehu pozorovat, ci sa auto obcas nezatrasie. Ak ano, vyskocit z auta a utekat co najrychlejsie prec.
Tady to lití hustých olejů je výborná věc. Nějakej ...... To udělal když jsem kupoval auto, olej po výměně, měl jsem i fakturu, olej krásně světlej, tak jsem na něm najel asi 10-15tis km a až jsem ho vyměnil a dal olej co tam patří (5w-30), tka motor žral 1-1,2l na 1000km (docela jsem ho honil a jezdil dost s vlekem). chvíli jsem s tím ještě jezdil a potom jsem koupil cellé auto na nd s dobrým motorem a ted spotřeba 1l na 12.000km. Jinak ikdyž motor žral olej, tak katu nic není. A doporučuju nelít tam co tam nepatří, ten motor se pak přidírá, protože hustý olej ho neumaže. obvzlášt v zimě.


Tady ty lehkoběžné oleje jsou v tomto problematické. Taky mám úbytek. Jeden rok jsem hloupě experimentoval a přešel jsem z Valvoline na Castrol (stejná specifikace) a zvýšila se mi spotřeba oleje. Přejít zpátky na osvědčený Valvoline už nepomohlo, takže teď dolévám tak litr na 5000. Na emise potažmo katalyzátor to má pořád zanedbatelný vliv, protože mi na emisích vloni naměřili skoro nuly a spotřeba je taky velmi uspokojivá. Nicméně se pořád bráním myšlence přejít na jinou specifikaci, protože krom mazaání mám hydraulické napínáky řetězů a hydraulická zdvihátka a to nechci pokoušet. Tak nakoupím o pár litrů oleje navíc po 150 Kč/l a hold dolévám.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 14.01.2015 14:54, Dolévání
Většinou mi přijde, že motory žerou olej, pokud s nimi jezdí na začátku jejich života prase a hovado. Člověk, co jim dává čočku za studena, plnej knedlík hned po vyjetí z garáže apod. A mnoho lidí si neuvědomuje, že olej není ještě plně zahřátej ani když je ručička teploměru už na 90 stupních.
reagovat
pepe23
počet příspěvků20
datum registrace11.01.2015
Sobota 17.01.2015 12:59, RE: spotřeba oleje

Ne je to tak jak jsem napsal. Když jsme to počítali tak to tak bylo. Ptal jsem se dnes v prodejně ford a tam mi řekli že u focus c-max s motorem 1.8 90 Kw rv 2005 benzin výrobce udává 0,7 litru oleje na 1 000 km.
Sám sem z toho překvapen. Olej sem měnil v srpnu. Jinak motor tahne velmi dobře ... jako nový. Z výfuku nejde černý dým, nic. Starty probíhají taky dobře. Olej jsem měnily v servisu Ford. Začlo mě problikávat mazaní a po odstavení na rovině jsem druhý den kontroloval stav oleje a měrka byla suchá. Byl jsem i na emisích a na volnoběh je to dobrý ale při 2 800 otáčkách hodnoa HC 866.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 19.01.2015 16:53, RE: spotřeba oleje
pepe23 napsal:
Ne je to tak jak jsem napsal. Když jsme to počítali tak to tak bylo. Ptal jsem se dnes v prodejně ford a tam mi řekli že u focus c-max s motorem 1.8 90 Kw rv 2005 benzin výrobce udává 0,7 litru oleje na 1 000 km.Sám sem z toho překvapen. Olej sem měnil v srpnu. Jinak motor tahne velmi dobře ... jako nový. Z výfuku nejde černý dým, nic. Starty probíhají taky dobře. Olej jsem měnily v servisu Ford. Začlo mě problikávat mazaní a po odstavení na rovině jsem druhý den kontroloval stav oleje a měrka byla suchá. Byl jsem i na emisích a na volnoběh je to dobrý ale při 2 800 otáčkách hodnoa HC 866.


Zajímaly by mě všechny hodnoty z měření emicí pro oboje otáčky.

Vysoké HC znamená příliš bohatou směs a pokud bude lambda 0,97-1,03, pak to asi znamená, že olej utíká přes dříky výfukových ventilů, nicméně bych očekával, že na to zareaguje lambda sonda za katalyzátorem. Limit je pro HC tuším 100.

Výrobci se těmi hausnumery jistí. Já mám ve Fordu Duratec VE a s aktuální spotřebou oleje viz výše mi na emisích naměřili pro CO nulu a pro HC méně než 5. Z toho soudím, že olej, který jde přes spalovací komoru není problém, ale problém je olej, který se tam nedostane a jde rovnou do katu, tedy kolem dříků výfukových ventilů.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.