0
zpět
 

diskuze k tématu: Fiat Stilo 1,8 Dynamic - spokojenost i po pěti letech

kategorie zařazení tématu: italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 12:28, RE: Němka
Muroň napsal:
Ta moje studená není, má španělskou krev.
Já vím, němečtí rodiče se do španěl přestěhovali ,-)
PS: A dceru s "věčným" srdce tdi povyli (kruciš, nevím jaké je správné "i" po "v" - tak se kdyžtak omlouvám .-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 12:32, RE: Žádné informace
Kylie napsal:
Nemyslím, že to je o "národnosti" aut (mám kamaráda co blázen do lancia a alfa je ... a jejich reálná poruchovost se nijak zvláště nevymiká ... momentálně má - naprosto BEZ legrace - možná největší "trable" VW)
V reálu to dokonce není ani o značkách (to jen lidé mají "sklon" hodnotit/nehodnotit - spíše "sympatie dávat" té či oné značce), spíše o modelech a dokonce o konkrétních motorizacích a výbavách. To už je ale asi příliš "sofistikované" a tak raději "Mám rád ..", "NEmám rád .." - to je as...
Kylie, tohle není vlákno o poruchovosti. David to myslel tak, že se ta francouzká auta blbě opravují. Díly, které se u jiných značek mění jednoduše, jsou hůře dostupné. Auta jsou do jisté míry stavebnicová. Konkrétně jsem slyšel hodně nářků na opravování novějších Peugeotů (např. 307).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 12:35, RE: Němka
Kylie napsal:
Já vím, němečtí rodiče se do španěl přestěhovali ,-)
PS: A dceru s "věčným" srdce tdi povyli (kruciš, nevím jaké je správné "i" po "v" - tak se kdyžtak omlouvám .-)
No spíš německý otec rozesel své sémě někde u Barcelony, kde byla postavena začátkem 90's fabrika, kde se zrodila i moje Poldina.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 12:47, RE: Žádné informace
Kylie napsal:
Nemyslím, že to je o "národnosti" aut (mám kamaráda co blázen do lancia a alfa je ... a jejich reálná poruchovost se nijak zvláště nevymiká ... momentálně má - naprosto BEZ legrace - možná největší "trable" VW)
V reálu to dokonce není ani o značkách (to jen lidé mají "sklon" hodnotit/nehodnotit - spíše "sympatie dávat" té či oné značce), spíše o modelech a dokonce o konkrétních motorizacích a výbavách. To už je ale asi příliš "sofistikované" a tak raději "Mám rád ..", "NEmám rád .." - to je as...
Ano, nedá se jednoznačně říci, že všechny modely od jedné značky jsou aušus, ovšem stačí si prohlídnout statistiky a člověk si obrázek udělá. Kupříkladu o Alfě jsem taky zatím neslyšel nic dobrého. Údajně jsou tato vozidla mechanicky poddimenzovaná, a to jak na motoru, tak na podvozku. Tato pověst samotná mě odrazuje, i když Alfy jsou moc pěkné vozy, to se opravdu musí nechat. Stačí si přečíst několik recenzí třeba i tady a pak je poučná diskuze, kdy se najdou lidé, kteří ji prostě milují a tyto neduhy jí odpustí, ale dokoážou o tom s chladnou hlavou mluvit - to jsou nejcennější zkušenosti uživatelů.
U poruchovosti je důležité umět posoudit, jestli je to způsobeno nevhodnou konstrukcí, použitím zmetků nebo nedbalostí majitele nebo taky velkým zatížením. Na základě toho se pak dá buď zahořknout k některým výrobcům nebo naopak zvolit stejnou značku i přes problémy v historii. Soudy na vodě se snažím nedělat, ale u toho, co provází špatná pověst jsem ostražitý. Nemám ani tolik peněz ani tolik času, abych vyvracel/potvrzoval mýty o spolehlivosti strojů. Tím méně na anonymním internetu těžko dám na nějaké doporučení kohokoliv, avšak určité vodítko to být může.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 12:51, RE: Fiaty zrovna nemusim...
rohYpnol napsal:
...ale proti vkusu... Mě osobně nejvíce vadil na Fiatech z této doby divné plasty v interiéru (hlavně Punto), nepohodlná sedadla (přišla mi nevhodně tvarovaná bederní část) a hlavně podivně páchnoucí interiér. Každé vozidlo má určité aroma, ale Fiaty mi prostě nevoněly. Uznávám, že dnešní Bravo/Grande Punto je někde úplně jinde.
Já osobně bych nikdy do autonavigace (vestavěné) neinvestoval (v této cenové kategorii). Mnohonásobně lepší a hlavně levnější jsou ty nevestavěné (uznávám, že před 5 let...
Být spokojený nejde u Fordu (Fusion) ani u nového auta, natož po roce tahanic s jejich servisy a centrálou, kdy jsem si ve finále jen pohoršil a jsem ostouzen lhaním technika a reprodukcí těchto lží z centrály. Měl jsem zůstat u fiatů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:06, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Giorgio napsal:
Být spokojený nejde u Fordu (Fusion) ani u nového auta, natož po roce tahanic s jejich servisy a centrálou, kdy jsem si ve finále jen pohoršil a jsem ostouzen lhaním technika a reprodukcí těchto lží z centrály. Měl jsem zůstat u fiatů...
Náhodou jsem měla možnost zrovna tento víkend "posoudit" Ford Fusion 1.4 (benzín) a přiznávám, že docela zklamaná jsem byla. Orig. pneu Hankook (to je prý "vynález" pana Charouze), ultralevná výroba (háček na kabát se majiteli "rozpadl" po 2 měsících, vše tak nějak "divně" chrčíhučískřípovrže .. prostě čekala jsem "víc"
Naprosto bez legrace, Fiat Grande Punto "působí" lépe!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:11, RE: Žádné informace
Muroň napsal:
Kylie, tohle není vlákno o poruchovosti. David to myslel tak, že se ta francouzká auta blbě opravují. Díly, které se u jiných značek mění jednoduše, jsou hůře dostupné. Auta jsou do jisté míry stavebnicová. Konkrétně jsem slyšel hodně nářků na opravování novějších Peugeotů (např. 307).
Já bych se obávala, že to je "úmyslně" (a že se to ještě "zhorší")
Automobilky hledajíc "rezervy" vlevo/vpravo budou "vyrábět" modely, které "made in doma po večerech" už nepůjde opravovat - úmyslně. Myslím, že to nebude až takový problém, buď máš speciální jen na tento účel vytvořený "otvírák-opravovač", nebo se s tím hodinu moříš .. tímto směrem půjde vývoj (bez ohledu na národnost, takhle nějak to "tipuji" .-(
PS: A záruka bude 5-7 let a vozy starší 8 let budou brutálně "zdaněny" ... to také v křišťálové kouli vidím ... a legraci si NEdělám ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:36, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
Náhodou jsem měla možnost zrovna tento víkend "posoudit" Ford Fusion 1.4 (benzín) a přiznávám, že docela zklamaná jsem byla. Orig. pneu Hankook (to je prý "vynález" pana Charouze), ultralevná výroba (háček na kabát se majiteli "rozpadl" po 2 měsících, vše tak nějak "divně" chrčíhučískřípovrže .. prostě čekala jsem "víc"
Naprosto bez legrace, Fiat Grande Punto "působí" lépe!
Mám stejný motor, obuto ze série na good yearech na slitinách, teď na zimu na plecháčích se Savami Eskymo S3 a snížila se mi spotřeba i hluk... Jinak háček se mi neulomil, nicméně vrzat mi to vrže (dle Fordu vrže každé auto) a mám jakési divné řazení (nelze (někdy) z neutrálu nebo 5ky zařadit 3ku, při statických testech technikem z Medvěda Blok zjištěno, že nelze ze zpátečky zařadit 3ku ani u stojícího vozu - za jízdy to samozřejmě člověk neudělá, ale u stojícího auta není u plně funkční převodovky důvod, aby to nešlo), načež z Fordu slyším (ač si to myslí jen oni, proč asi), že řazení je OK, jen já to neumím... Záruka u Fordu neexistuje - oni se jí nebojí, oni ji hlavně nerespektují a asi ani neznají.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:49, RE: Žádné informace
Kylie napsal:
Já bych se obávala, že to je "úmyslně" (a že se to ještě "zhorší")
Automobilky hledajíc "rezervy" vlevo/vpravo budou "vyrábět" modely, které "made in doma po večerech" už nepůjde opravovat - úmyslně. Myslím, že to nebude až takový problém, buď máš speciální jen na tento účel vytvořený "otvírák-opravovač", nebo se s tím hodinu moříš .. tímto směrem půjde vývoj (bez ohledu na národnost, takhle nějak to "tipuji" .-(
PS: A záruka bude 5-7 let a vozy starší 8 let budou brutálně "zdaněny" ... to také ...
Já bych to tak jednoduše neviděl. Koukni pod kapotu nějakýho 20-30let starýho auta. Tam je místa, co? Žádnej posilovač, žádná klima, žádný ABS. A dnes je to jiný, není místa nazbyt, všechno je tak nacpaný, že se ani nedá snadno řešit banální výměna žárovky. Ovšem je pravdou, že některé automobilky se s tím dokkážou poprat lépe než jiné. Na konstrukci automobilu nepracuje jeden člověk, ale více lidí, kteří dostanou určitý "prostor", do kterého se bude zařízení umisťovat a ti se musí s těmito úkoly poprat, aby si vzájemně překáželi co nejméně a určitá zařízení se dala snadno (relativně) vyměnit. Nevím jestli to v automobilismu funguje stejně, ale často se začíná s něčím, co už funguje, a "dolepují" se nové systémy - to je to nejhorší, protože je to potom jedna velká změť hadiček a drátů a nikam nejde strčit ruka. Když to shrnu, tak si nemyslím, že automobilky záměrně dělají špatná konstrukční řešení - je to dáno "vývojem", kdy je potřeba držet s konkurencí krok, takže na špeky není čas. Takže nemožnost si u některých vozů vyměnit žárovku v hlavním světlometu svépomocí není podle mě dáno sofistikovanou činností inženýrů, aby měla automobilka zisk při servisních pracích, ale jejich amatérismem v důsledku rychlého nekoncepčního vývoje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:56, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
Náhodou jsem měla možnost zrovna tento víkend "posoudit" Ford Fusion 1.4 (benzín) a přiznávám, že docela zklamaná jsem byla. Orig. pneu Hankook (to je prý "vynález" pana Charouze), ultralevná výroba (háček na kabát se majiteli "rozpadl" po 2 měsících, vše tak nějak "divně" chrčíhučískřípovrže .. prostě čekala jsem "víc"
Naprosto bez legrace, Fiat Grande Punto "působí" lépe!
Fusion považuji za dobrý tah Fordu a líbí se mi. Jen je jasné, že když ho cenově stlačili na úroveň Fiesty a jejích konkurentů, na něčem se šetřit muselo. V širší rodině máme Fusiony dva a jejich provozovatelé jsou s nimi spokojení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:57, RE: Žádné informace
David V napsal:
Ano, nedá se jednoznačně říci, že všechny modely od jedné značky jsou aušus, ovšem stačí si prohlídnout statistiky a člověk si obrázek udělá. Kupříkladu o Alfě jsem taky zatím neslyšel nic dobrého. Údajně jsou tato vozidla mechanicky poddimenzovaná, a to jak na motoru, tak na podvozku. Tato pověst samotná mě odrazuje, i když Alfy jsou moc pěkné vozy, to se opravdu musí nechat. Stačí si přečíst několik recenzí třeba i tady a pak je poučná diskuze, kdy se najdou lidé, kteří ji prostě milují a tyto...
Ono to chce brát s BIG rezervou. Před chvílí jsem při obědě slyšela (na CR1) v nějaké té "autorubrice" o VW Sharan, Seat .. Ford .. a i tam poukazovali na "vtipné" (a výrazné) rozlišné bazarové ceny (zcela identických) vozů ...
Tak to prostě je, "vnímání" značky je jednoznačně NAD reálnými hodnotami a výkony (...švára je spokojen s tříválcem 1.4 TDi .. objektivně nepříliš povedeným, možná snad i nejhorším motorem tohoto typu na světě .. to je pěkný příklad, ne?)
Tak to prostě je ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 13:59, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Osel II napsal:
Bohužel být spokojený po 50 000 nemusí být zcela běžné. Viz poslední test Pašíka na 100 000 od Koncernu. Takže, ať Stilo slouží dalších 150 000. Než jsem si přídil svoji korejskou flotilu, tak jsem o něm taky uvažoval. Ale Lacík byl přece jen levnější a já tehdy neměl peněz na rozhazování.

Iáá, iáá
...a Oslíku (II) ty teď MÁŠ penízky na "rozhazování"? To je docela ... docela zajímavé ... a nepotřebuješ "pomoci"?
PS: Já jsem docela "zkušená" (a zkušenosti jsou k nezaplacení ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:04, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Muroň napsal:
Fusion považuji za dobrý tah Fordu a líbí se mi. Jen je jasné, že když ho cenově stlačili na úroveň Fiesty a jejích konkurentů, na něčem se šetřit muselo. V širší rodině máme Fusiony dva a jejich provozovatelé jsou s nimi spokojení.
Já v této kategorii nemám příliš zkušenosti, ale občas jsme svezena v C3 1.4 HDi a nyní ten Fusion 1.4 (který má "lepší" renomé) a i když to nejsou příliš auta k porovnání (ford je "masou" vnímín jednoznačně jako "lepší"), nevím nevím, minimálně motor jsem čekala "lepší" (ve 3 do kopečku - karlovarská - skoro nezvládal - tedy v reálu samozřejmě ano, ale ten diesláček HDi je opravdu "jinde")
Prostě "čekala" jsem více, toť vše (vzhledem k tomu, že je to docela dost hodně nadprůměrně prodávaný model)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:13, RE: Žádné informace
David V napsal:
Já bych to tak jednoduše neviděl. Koukni pod kapotu nějakýho 20-30let starýho auta. Tam je místa, co? Žádnej posilovač, žádná klima, žádný ABS. A dnes je to jiný, není místa nazbyt, všechno je tak nacpaný, že se ani nedá snadno řešit banální výměna žárovky. Ovšem je pravdou, že některé automobilky se s tím dokkážou poprat lépe než jiné. Na konstrukci automobilu nepracuje jeden člověk, ale více lidí, kteří dostanou určitý "prostor", do kterého se bude zařízení umisťovat a ti se musí s těmito úkol...
Já myslím, že pravdu máte vobá. Probíhá jak překotný vývoj a snaha do auta nacpat co nejvíce vynálezů, tak znesnadnění života samoopravářů a podpora prodeje "setů". Pro automobilku i výrobce dílů je lepší, když místo jednoho drátku musíš vyměnit celý agregát. Když jsme se švárou měnili stahovačku (bylo nutné vyměnit celou stahovačku, i když byl prasklý takový plastový bazmek, který samostatně koupit nejde a je tam tak napolozavařen) a já nadával, že se musí měnit celý díl kvůli kousku plastu, tak švára říkal, ať jsem rád, že na Fabie se nedá ani ta stahovačka koupit, ale musí se měnit pomalu celý vnitřek dveří (včetně motorku samozřejmě), který se prodává pouze v sadě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:15, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
...a Oslíku (II) ty teď MÁŠ penízky na "rozhazování"? To je docela ... docela zajímavé ... a nepotřebuješ "pomoci"?
PS: Já jsem docela "zkušená" (a zkušenosti jsou k nezaplacení ,-)
Samozřejmě, že nemá. Kdyby měl, nejezdil by už v laciném lacíku, ale ve stříbrné octavii na hlínách s křídlem a v tédéíčku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:38, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
Já v této kategorii nemám příliš zkušenosti, ale občas jsme svezena v C3 1.4 HDi a nyní ten Fusion 1.4 (který má "lepší" renomé) a i když to nejsou příliš auta k porovnání (ford je "masou" vnímín jednoznačně jako "lepší"), nevím nevím, minimálně motor jsem čekala "lepší" (ve 3 do kopečku - karlovarská - skoro nezvládal - tedy v reálu samozřejmě ano, ale ten diesláček HDi je opravdu "jinde")
Prostě "čekala" jsem více, toť vše (vzhledem k tomu, že je to docela dost hodně nadprůměrně prodávaný model)
C3 je roztomilá a asi jediné kulaté autíčko, které se mi líbí. I vevnitř. Fusionu pomohlo TUV, kde se umístil dobře. Ale tim, jak u něj tlačí dolů náklady, samozřejmě trpí. Jinak jeden známý si z německa dovezl mondeo 2,2 Tdci (asi 4 roky staré) a už z něj zešedivěl. Zlaté Tdi!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:38, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Muroň napsal:
Samozřejmě, že nemá. Kdyby měl, nejezdil by už v laciném lacíku, ale ve stříbrné octavii na hlínách s křídlem a v tédéíčku.
Já mám (docela dobrý) pocit, že stříbr oct na hlína s křídl v tdi už tak nefr., ne?
PS: Co teď asi bude "in" (Prius jako v kalifornii asi zatím ne)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 14:45, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Muroň napsal:
C3 je roztomilá a asi jediné kulaté autíčko, které se mi líbí. I vevnitř. Fusionu pomohlo TUV, kde se umístil dobře. Ale tim, jak u něj tlačí dolů náklady, samozřejmě trpí. Jinak jeden známý si z německa dovezl mondeo 2,2 Tdci (asi 4 roky staré) a už z něj zešedivěl. Zlaté Tdi!
U fordu jsou chytří (a do nových modelů HDi už dávají .-)
Ano TDi z konce minulého tisíciletí představuje progresivní spolehlivou chválenou oceňovanou motorizaci ... co ale dál? Jaký další vůz zvolíš? Tedy s jakým motorem? TDi PD? Asi ne.
PS: Budeš-li mít možnost, vyzkoušej ten malý 1.4 HDi (doporučuji "dosehnat" starší číslo Auto Dieslel kde mu mnoho stránek - chvály - věnovali), bude jezdit spíše "svižněji příjemněji" než TDi a spotřeba se nebude nějak zásadně lišit od tvého "věčného" motoru. V C2 je super (a jeho konstrukčně shodný větší bráška 1.6 HDi - znám tu silnější verzi 110 koníků, už skoro stojí za hřích - a spotřeba je stále rozumná - byť o fous vyšší než jsi zvyklý ,-)
PS: Měl si přivést C5 2.2 HDi - ťula! Doufám, že jsi mu to již "vysvětlil" (skoro BEZ legrace, poruch by bylo méně, podle GUV je Mondeo v některých ročnících nejporuchovější vůz střední třídy!)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 15:44, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
.. lancie (trochu), alfy (docela), maserati (určitě), ferrari (ano).
Mám kamaráda v ČF, který tenhle "fiátek" má (on je to ve verzi kombi POŘÁDNÝ kus auta), tedy s motorem 1.9 JTD a je s ním moc spokojený. Občas s ním "létá" do Itálie, v zimě do Alp na hory a ok.
Být spokojen s autem při 50 t. (bohužel) není až tak samozřejmé (viz minulé číslo Auto Tip a dlohodobý test VW Passat 2.0 TDi) - redaktoři by rádi za Fiat Stillo měnili - to jsou prostě fakta - byť "představy" lidí o spolehlivosti jsou ...
Kylie, zatajilas nám zajímavou informaci. Konečně jsem si přečetl ten dlouhodobý test Auto Tipu a Passat 2,0 Tdi v něm dopadl mizerně (byť hodně viny na tom nese špatná diagnóza závady). Za článkem je pořadí všech testovaných aut. Hůř než tento Passat dopadly jen čtyři vozy. Kromě Pola 1,2 - asi HTP a opět 2,0 TDi v Touranu také Citroen C8 s Tebou chváleným 2,2 HDi a dále Peugeot 307 s 2,0 HDi. Podle těchto testů dělá největší šmějdy VW a PSA
Když vezmeme žebříček z druhé strany: jedničku dostalo pouze 5 aut - Mazdy 5 a 6, Prius, BMW 320i a Octavia II Combi 1,6 FSI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2008 15:47, RE: Fiaty zrovna nemusim...
Kylie napsal:
U fordu jsou chytří (a do nových modelů HDi už dávají .-)
Ano TDi z konce minulého tisíciletí představuje progresivní spolehlivou chválenou oceňovanou motorizaci ... co ale dál? Jaký další vůz zvolíš? Tedy s jakým motorem? TDi PD? Asi ne.
PS: Budeš-li mít možnost, vyzkoušej ten malý 1.4 HDi (doporučuji "dosehnat" starší číslo Auto Dieslel kde mu mnoho stránek - chvály - věnovali), bude jezdit spíše "svižněji příjemněji" než TDi a spotřeba se nebude nějak zásadně lišit od tvého "věčného" motoru....
Podle dlouhodobého Auto Tipu je 2,2 HDi v C8 je ještě horší než 2,0 Tdi v Passatu
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.